En het rijmt op keukenquote:Op donderdag 30 september 2021 19:29 schreef Seven. het volgende:
Morgen mogelijk weer hele andere plannen.
Maar als het huis daarna "af" is, gaan Six. En Seven. zich vervelen, dan komen de irritaties en voor je het weet een vechtscheiding. Moet de boel verdeeld worden, heb je net een berg geïnvesteerd, beetje zonde, over en weer verwijten "Jij wilde zo veel extra uitgeven!" In combinatie met "Jij wilde geen gouden kranen, dat moest gecompenseerd worden!"... Ik zou het goed overwegen hoor!quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 00:01 schreef BE het volgende:
Makkelijk lullen, ik sta er niet voor en ken de financiële details niet. Maar als het echt ‘maar’ twee jaar is dan zou ik er voor gaan want dan heb je wat je écht wil en niet ‘net niet’ voor veel langer dan die twee jaar.
Nog beter: huis verkopen, overwaarde meepakken en emigreren! En laat ik nou net een mooi bouwkavel te koop hebben staan in Patagoniequote:Op vrijdag 1 oktober 2021 00:49 schreef Claudia_x het volgende:
..tenzij je je winst pakt en naar een krimpregio verhuist of zo.
De lasten van de hypotheek en de verbouwingen draag ik. Grote risico's: er is weinig overwaarde voor Six. om mee te nemen uit het huis, mochten we uit elkaar gaan in de komende 2 jaar. Daar heeft Colin dan ook last van.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 00:49 schreef Claudia_x het volgende:
Over die overwaarde: hoe belangrijk is die nou eigenlijk? Huizen worden met de dag meer waard, ook zonder dat we er een verbetering in aanbrengen. Als er een crisis losbarst, verdampt die overwaarde ook weer. Wil je een nieuw huis kopen, dan is de waarde van dat andere huis ongetwijfeld ook gestegen. Het is meestal niet zo dat je écht rijker bent, tenzij je je winst pakt en naar een krimpregio verhuist of zo.
Wat ik veel belangrijker vind is hoe goed de maandelijkse lasten te dragen zijn (bij voorkeur op één inkomen) en hoe groot de reserves zijn. Doemscenario: je gaat de verbouwing in en hebt met ernstige tegenvallers te maken. Je leent nog meer geld. Door de spanningen gaat de relatie stuk. Kun je zo'n scenario financieel aan of ben je dan geruïneerd? Dat zijn de overwegingen die ik in zo'n situatie maak. 't Klinkt misschien wat zwartgallig, maar ik heb het zien gebeuren.
Dat heb je zo te horen allemaal helder op een rij en dat zijn belangrijke gesprekken om samen te voeren.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 08:07 schreef Seven. het volgende:
[..]
De lasten van de hypotheek en de verbouwingen draag ik. Grote risico's: er is weinig overwaarde voor Six. om mee te nemen uit het huis, mochten we uit elkaar gaan in de komende 2 jaar. Daar heeft Colin dan ook last van.
Als ik dan ook nog m'n baan verlies, dan is er nu weinig buffer om dat op te vangen. Na de verbouwing is die buffer wel binnen een jaar weer gezond. Alles is naar het huis en aflossen studieschuld gegaan in de afgelopen 4 jaar. Maar zelfs met een uitkering, moet het wel lukken om de eindjes aan elkaar te knopen.
Heb je annuïteiten- of lineaire hypotheek? Want dan los je sowieso in 30 jaar je volledige hypotheek af natuurlijk.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 11:09 schreef Seven. het volgende:
Mijn droom is hypotheekvrij zijn als ik met pensioen ga over 30 jaar. We willen hier zeker 10-25 jaar blijven. En tot die tijd wil ik eigenlijk vooral blij worden van ons huis.
quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 23:44 schreef Seven. het volgende:
We liggen ook weer niet mijlenver uit elkaar. De kleur die ik wil, heet graubeige. De kleur die hij wil, heet beigegrau.
Ikea is toch prutspulquote:Op zaterdag 9 oktober 2021 23:51 schreef Seven. het volgende:
Vandaag bij Ikea geweest.
Koelkast wordt nog groter dan we dachten, Ikea heeft geen tussenmaat qua hoogte. Of koelvries, of all in. All in dan maar. En for the time being nog wat kastinrichting geschrapt, omdat we niet zeker weten of lade zus wel past als we een boiler plaatsen etc. De inrichting van de apothekerskast ook even geschrapt. Eigenlijk is de standaard Ikea inrichting daar niet zo heel geschikt voor.
Over een paar dagen krijgen we de definitieve offerte.
Ik snap op mijn beurt niet waarom keukens zo belangrijk worden gemaakt dat ze tienduizenden euro's waard zouden zijn. Dat dat voor een enkeling zo is, oké, maar het lijkt wel tot norm te zijn gemaakt.quote:Op zondag 10 oktober 2021 10:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ikea is toch prutspul![]()
Voor zo’n investering wil je toch ook een fatsoenlijk keukenmerk?
quote:Op zondag 10 oktober 2021 08:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]![]()
De optie van @:Six wordt denk ik heel mooi, warm:
[ afbeelding ]
En flink lichter wordt ook heel mooi, subtiel:
[ afbeelding ]
Maar dat laatste is misschien nog wat meer beige dan jouw voorkeurskleur? Op mijn scherm ziet die er wit uit, Welke RAL-kleur is het?
Lol precies, hoor het ook op mijn werk; tienduizenden euro's smijten ze er op stuk, maar wat ze dan koken is een Knorr pakketje. Moeten ze allemaal lekker zelf weten natuurlijk maar lijkt mij vooral goede marketing van de keukenboeren.quote:Op zondag 10 oktober 2021 10:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik snap op mijn beurt niet waarom keukens zo belangrijk worden gemaakt dat ze tienduizenden euro's waard zouden zijn. Dat dat voor een enkeling zo is, oké, maar het lijkt wel tot norm te zijn gemaakt.
Ik ben dolblij met mijn Ikeakeuken en mijn eenvoudige apparatuur. Koken is niet mijn hobby, dus ik heb geen bijzondere eisen. De enige uitspatting in onze keuken is een kokendwaterkraan. Van het geld dat we hebben bespaard in de keuken konden we zonnepanelen kopen en de spouw isoleren. Tenzij je oneindige fondsen hebt, draait het allemaal om keuzes maken.
Ik sta aan jouw kant: het is maar net wat je ermee doet.quote:Op zondag 10 oktober 2021 11:23 schreef Seven. het volgende:
[..]![]()
Dit is dus precies wat ik voor ogen heb als basis. En dan lekker los gaan met een opvallende hanglamp, achterwand, mooie warme vloer met Hongaarse punt en houten jaloezieën erbij.
Ik heb hem dit plaatje gistermorgen toevallig al onder de neus gedrukt, maar Six. vindt het saai.
Ikea levert trouwens wel langer garantie dan welke keukenboer dan ook. Ik vind hun frontjes en aanrechtbladen overigens niet mooi, we gaan daarmee niet voor niks naar K14.quote:Op zondag 10 oktober 2021 10:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ikea is toch prutspul![]()
Voor zo’n investering wil je toch ook een fatsoenlijk keukenmerk?
Ik ben het helemaal met je eens. Ik vind zelf de interieurs uit die tijd die soberder zijn ook heel fraai. Ik denk dan aan zoiets:quote:Op zondag 10 oktober 2021 11:43 schreef Seven. het volgende:
Marmer blad: check.
En ik zie het ook helemaal zitten om de stalen trap, de trapleuningen en de profielen van de glazen wanden in RAL1019 te spuiten. Daar passen de traptreden straks ook weer mooi bij.
Het is niet zwart, niet wit, niet grijs maar wel neutraal en ver door te trekken. En gewoon een prachtige tijdloze kleur waarmee we alle kanten op kunnen.
Ik vind het dus echt heel moeilijk om van dit idee voor de basis af te stappen. Six. wil eigenlijk in de basis al meer knallen. Maar zijn voorstel vind ik daar ook niet zo geschikt voor.
Qua vloer denk ik aan zo'n soort tint, dat is al heel wat minder neutraal:
[ afbeelding ]
Dan heb je nog de muren en plafond (die wil ik absoluut niet wit of offwhite), stoelen, lampjes, achterwand, gordijnen, bank, kussentjes om te knallen en een midcentury sfeer neer te zetten, dan ben je er wel aardig.
Jaaaaaa. Ik ga hier ook wel van borrelenquote:Op zondag 10 oktober 2021 12:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens. Ik vind zelf de interieurs uit die tijd die soberder zijn ook heel fraai. Ik denk dan aan zoiets:
[ afbeelding ]
Blikvangers zijn de lijnen in het meubilair en de lampen.
In m'n eigen interieur heb ik liever meer kleur, maar je kunt zoiets makkelijk combineren met bijvoorbeeld oranje, geel en roze. Een combinatie met een koele tint (blauw!) is ook fraai. Eigenlijk kun je doen wat je wil. Zet er een felgekleurde pot bij en het ziet er alweer anders uit:
[ afbeelding ]
Houd maar op, want ik krijg er neigingen van om m'n eigen interieur helemaal anders te doen!
Composiet marmerlook. Je advies voor de naad gaan we onthouden (al moet ik zeggen dat ik me zelden stoor aan dat soort dingen). Betaal je dan ook extra?quote:Op zondag 10 oktober 2021 19:59 schreef AnneX het volgende:
Allemaal prima als het jullie keus is wat betreft kleur, kasten, grepen en alles.
Alleen heb ik vraagtekens bij een marmer blad!? Is het materiaal niet vlekgevoelig in het kwadraat?
Hier ligt graniet en dan behandeld. Eerlijk gezegd ben ik een beetje erg laks met 1/2 x per jaar reinigen en behandelen met spul.
In het toilet ligt marmer, poeh dat zou eigenlijk een opknapbeurt mogen hebben.
En denk eraan, dat het blad met de hoek om zónder naad kan! Niet accepteren.
Ons blad kwam van de grafwerker.😂
Yes, dat kleurtje is 'm wel zo'n beetje. Met donkergrijs is zeker heel tof, had ik zelf nog niet overwogen.quote:Op zondag 10 oktober 2021 19:38 schreef Claudia_x het volgende:
Da's deze kleur?
[ afbeelding ]
Ook heel mooi met donkergrijs.
[ afbeelding ]
Een kwaliteitskeuken hoeft zeker niet persee duur te zijn.quote:Op zondag 10 oktober 2021 10:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik snap op mijn beurt niet waarom keukens zo belangrijk worden gemaakt dat ze tienduizenden euro's waard zouden zijn. Dat dat voor een enkeling zo is, oké, maar het lijkt wel tot norm te zijn gemaakt.
Ik ben dolblij met mijn Ikeakeuken en mijn eenvoudige apparatuur. Koken is niet mijn hobby, dus ik heb geen bijzondere eisen. De enige uitspatting in onze keuken is een kokendwaterkraan. Van het geld dat we hebben bespaard in de keuken konden we zonnepanelen kopen en de spouw isoleren. Tenzij je oneindige fondsen hebt, draait het allemaal om keuzes maken.
Dit is qua look precies onze keuken.quote:Op zondag 10 oktober 2021 15:00 schreef Seven. het volgende:
Nolte doet toch wel een verdomd mooie aanbieding. Hmm, ik had verwacht dat ze zichzelf buiten spel zouden zetten.
Mooie simulatie meegekregen, dat krijgen we in floorplanner niet voor elkaar:
[ afbeelding ]
Kleurechtheid blijft wel een dingetje.
Six. krijgt zijn donkere keukendeurtjes. Het deurtje in het kleurtje magma bij Nolte vond ik prachtig, en dat ligt 1 tintje verwijderd van Six. z'n graubeige. Bovendien mooier contrast met het marmeren blad.
Ik zet nu in op muren/plafonds, trap en profielen van de glazen wanden in beigegrau. Mooie ton sur ton combinatie. En dan losgaan met meubels en accessoires.
Hangt er natuurlijk ook vanaf hoe groot je keuken is. Wij zouden zo tussen de 15-17k uit zijn gekomen voor een keuken met bescheiden apparatuur en een werkblad van composiet. Met het werkblad dat ik wilde was het 20k geworden en met betere apparatuur had ik door kunnen tellen tot in ieder geval 25k.quote:Op zondag 10 oktober 2021 21:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Een kwaliteitskeuken hoeft zeker niet persee duur te zijn.
Ja wel te duur eigenlijk maar voor 15K + A apparatuur heb je een mooie eiland keuken.
Komt denk ik meer omdat we voor echte woonkeukens gaan. Wij hebben daar wel voor gekozen en de bankstellen goedkoop gehaald.
Heb echt een goede kwaliteitskeuken. Met eiland en volle wand en Composiet blad.quote:Op zondag 10 oktober 2021 21:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hangt er natuurlijk ook vanaf hoe groot je keuken is. Wij zouden zo tussen de 15-17k uit zijn gekomen voor een keuken met bescheiden apparatuur en een werkblad van composiet. Met het werkblad dat ik wilde was het 20k geworden en met betere apparatuur had ik door kunnen tellen tot in ieder geval 25k.
quote:Op zondag 10 oktober 2021 19:38 schreef Claudia_x het volgende:
Da's deze kleur?
[ afbeelding ]
Ook heel mooi met donkergrijs.
[ afbeelding ]
Hangt er vanaf. Probleem is dat je je huis LTV-ready moet maken/hebben als je op een warmtepomp over gaat. Dus goed geïsoleerd, tlv radiatoren, enz. Dan kan het vanzelf duur worden. Hoef je alleen een beschaafde unit te monteren met minimaal installatiewerk moet het meen ik wel te doen zijn voor 5k.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 11:56 schreef Claudia_x het volgende:
Is de warmtepomp zo rond de 10k? Ik geloof dat wij nog maar even onze cv-ketel houden.
Dat klinkt een stuk beter. Wij hebben al alles maximaal geïsoleerd en hebben overal vloerverwarming. Onze cv-ketel gaat denk ik nog wel een jaar of 5 mee, maar het lijkt me geen kwaad kunnen vooruit te denken.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 12:07 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hangt er vanaf. Probleem is dat je je huis LTV-ready moet maken/hebben als je op een warmtepomp over gaat. Dus goed geïsoleerd, tlv radiatoren, enz. Dan kan het vanzelf duur worden. Hoef je alleen een beschaafde unit te monteren met minimaal installatiewerk moet het meen ik wel te doen zijn voor 5k.
X betalen bij composiet, geen idee. Rond kookplaat is met repen graniet gewerkt. Ook een plint van 5 cm.quote:Op zondag 10 oktober 2021 20:35 schreef Seven. het volgende:
[..]
Composiet marmerlook. Je advies voor de naad gaan we onthouden (al moet ik zeggen dat ik me zelden stoor aan dat soort dingen). Betaal je dan ook extra?
Nou, eigenlijk heb ik geen planning. Ik geloof niet in lucht-water warmtepompen. Dus hoop ik op een betere technologiequote:Op dinsdag 12 oktober 2021 12:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat klinkt een stuk beter. Wij hebben al alles maximaal geïsoleerd en hebben overal vloerverwarming. Onze cv-ketel gaat denk ik nog wel een jaar of 5 mee, maar het lijkt me geen kwaad kunnen vooruit te denken.
Wat hebben jullie in de planning?
Er zijn natuurlijk ook wel andere warmtepompen dan de lucht-water warmtepompen, maar die zijn bij een bestaand huis niet zo makkelijk te realiseren. Wij hebben bijvoorbeeld een geothermische warmtepomp..quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 13:06 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nou, eigenlijk heb ik geen planning. Ik geloof niet in lucht-water warmtepompen. Dus hoop ik op een betere technologie.
Ik zie die dingen een beetje als de spaarlamp. En ik hoop dat er binnenkort een ledlamp qua warmtevoorziening op de markt komt.
De techniek van een geothermische waterpomp geloof ik wél in (op het probleem na, dat het niet werkt als de buren aan beide kanten ook een put slaan), de kosten daarentegen... want dan heb je het wel over 10duizend(en) euro's voor alleen de pomp.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 13:27 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk ook wel andere warmtepompen dan de lucht-water warmtepompen, maar die zijn bij een bestaand huis niet zo makkelijk te realiseren. Wij hebben bijvoorbeeld een geothermische warmtepomp..
Zonnepanelen en warmtepomp vind ik laag ingeschat, is dat al op basis van offertes?quote:Op maandag 11 oktober 2021 23:19 schreef Seven. het volgende:
Omdat ik hoop dat andere klussers hiervan leren, deel ik nog even het bijgestelde budget. Wij hebben het echt behoorlijk optimistisch ingeschat met 50k. Je zou denken dat ervaren klussers niet in die valkuil trappen, maar niets is minder waar! Het budget ligt nu in grote lijnen vast. Alles geïnstalleerd en wel, verwachten we dit uit te geven:
Keuken - 15000 euro
Glazen wanden - 10000 euro
Balkon - 5000 euro
Gevel - 5000 euro
Aannemer - 33000 euro
Zonnepanelen + warmtepomp - 15000 euro
Totale schade - 83000 euro
Verschil met de OP: zonnepanelen en warmtepomp nu wel meegenomen (komt ook bij in de hypotheek). Maar alsnog 18k boven wat we eerst hoopten.
De variaties verwacht ik nog op de factuur van de aannemer, wij zijn voor het gemak even van 21% BTW uit gegaan op het hele bedrag (27k ex BTW). De gevel is hoog ingeschat, daarvan hebben we nog geen offerte. Verder is voor alles wel een offerte binnen.
Taxatierapport is ondertussen ook binnen. Woning is nu naar het schijnt een mooie 275k waard, met dus 1 badkamer en 1 slaapkamer nog buiten gebruik. Na verbouwing is het 334k waard volgens de taxateur. Maar de hypotheek is dan zo rond 290k en daarvan is ook al bijna 20k afgelost. Mijn maandlasten gaan met 300 euro omhoog.
Dus mijn twijfels of we er nou wel goed aan doen om boven die 50k die we eerst in ons hoofd hadden, zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. En als ik zie wat we allemaal krijgen voor ons geld, dan vind ik het helemaal prima.
8 of 9k.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 11:56 schreef Claudia_x het volgende:
Is de warmtepomp zo rond de 10k? Ik geloof dat wij nog maar even onze cv-ketel houden.
Yes, we hebben 5 offertes of zo, er was er maar 1 zo scherp.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 19:30 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Zonnepanelen en warmtepomp vind ik laag ingeschat, is dat al op basis van offertes?
Even gecheckt: ruim 7k voor een 8kw warmtepomp. Daar gaat nog subsidie vanaf.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 21:29 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Zo! Das best heftig. Die prijzen hebben afgelopen 2-3 jaar ook niet stilgestaan.
Ik maak liever de rekensom. Ons contract loopt nog een tijdje, dus we hebben waarschijnlijk niet te lijden onder de huidige verhoging. Bovendien zijn de prijzen voor elektriciteit gekoppeld aan de gasprijzen. Het enige consistente advies dat ik tegenkom is isoleren. Dat hebben we al gedaan.quote:Op woensdag 13 oktober 2021 05:13 schreef Seven. het volgende:
Met de huidige gasprijzen kun je amper verliezen.
Bij geen van de offertes die we hebben opgevraagd kwamen we in de buurt van 0,9k per 1000WP.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 22:52 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik zeg altijd een WP is 1k per KW en zonnepanelen 0,9K per 1000WP en je jaaropbrengst 0,8 x je vermogen in WP.
Ja, we zien het als een goede langetermijn investering. In december loopt ons energiecontract af.quote:Op woensdag 13 oktober 2021 10:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik maak liever de rekensom. Ons contract loopt nog een tijdje, dus we hebben waarschijnlijk niet te lijden onder de huidige verhoging. Bovendien zijn de prijzen voor elektriciteit gekoppeld aan de gasprijzen. Het enige consistente advies dat ik tegenkom is isoleren. Dat hebben we al gedaan.
Stappen jullie over omdat het financieel lucratief is?
Heb je het ook uitgerekend of is het meer een gut feeling?quote:Op woensdag 13 oktober 2021 12:41 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, we zien het als een goede langetermijn investering. In december loopt ons energiecontract af.
Six. heeft het volgens mij wel uitgerekend. En ongetwijfeld heeft hij dat heel enthousiast gedeeld maar wegens lage interesse niet opgeslagen in mijn brein. Wat ik wel weet is dat we echt in de buurt komen van energieneutraal. Dus voor mij blijft het een gut feeling gebaseerd daarop.quote:Op woensdag 13 oktober 2021 16:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb je het ook uitgerekend of is het meer een gut feeling?
In Apeldoorn. Maar we zijn wel klaar met keukenshoppen. Volgend weekend gaan we langs bij K14 om e.e.a. te bespreken, en dan hakken we een knoop door. Nolte of Ikea/K14 wordt het.quote:Op woensdag 13 oktober 2021 12:04 schreef mark1969 het volgende:
Weet niet waar je woont. maar heb goede ervaring met een keukenzaak in Duitsland. Deze verkopen ook Nolte.
Dat is fijn! Was meer ter check, aangezien wij inkoopwaarde hebben betaald en veel meer kwijt zijn, maar ook een groter systeem.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 21:28 schreef Seven. het volgende:
[..]
Yes, we hebben 5 offertes of zo, er was er maar 1 zo scherp.
Begrijp het. Hadden wij hetzelfde. Is net over de grens bij Venlo. Hadden in nederland een keuken uitgezocht. Nu voor hetzelfde bedrag een granieten blad en achterwand en betere(duurdere) apparatuur.quote:Op woensdag 13 oktober 2021 22:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
In Apeldoorn. Maar we zijn wel klaar met keukenshoppen. Volgend weekend gaan we langs bij K14 om e.e.a. te bespreken, en dan hakken we een knoop door. Nolte of Ikea/K14 wordt het.
Er moet nu eenmaal een deur in naar het balkonquote:Op zondag 24 oktober 2021 19:59 schreef Muskusboktor57 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Tophuisje hoor.
Heeft an sich ook wel wat.quote:Op zondag 24 oktober 2021 20:31 schreef Seven. het volgende:
[..]
Er moet nu eenmaal een deur in naar het balkon. En ik wil niet dat ons nieuwe raam straks 30cm onder het aanrechtblad verdwijnt.
Alleen op een scherm is het niet goed te zien.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 20:14 schreef lipje het volgende:
https://www.ralkleuren.com/
Succes ik zeg 7006 maar 7003 zou ook nog kunnen
Slim om het op deze manier te doen, lokatie en vertikaal komt overeen met wat het straks wordt das toch anders dan een staaltje in de winkel op een horizontaal vlak.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 20:32 schreef Seven. het volgende:
[..]
Alleen op een scherm is het niet goed te zien.![]()
Maar we blijven gewoon testers kopen en deurtjes schilderen
Kostte ons zo’n 5 min bij de keukenboer maar ieder zijn ding om zijn tijd in dit leven te vullen natuurlijkquote:Op dinsdag 26 oktober 2021 20:32 schreef Seven. het volgende:
[..]
Alleen op een scherm is het niet goed te zien.![]()
Maar we blijven gewoon testers kopen en deurtjes schilderen
Gelukkig hoeven we er nog geen half jaar tegenaan te kijkenquote:Op dinsdag 26 oktober 2021 22:48 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Slim om het op deze manier te doen, lokatie en vertikaal komt overeen met wat het straks wordt das toch anders dan een staaltje in de winkel op een horizontaal vlak.
Tja..we hadden bij Nolte nou eenmaal het kleurtje gevondenquote:Op dinsdag 26 oktober 2021 22:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kostte ons zo’n 5 min bij de keukenboer maar ieder zijn ding om zijn tijd in dit leven te vullen natuurlijk
https://palette.com/pico/quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 19:14 schreef Seven. het volgende:
Nu hebben we besloten welk kleurtje het moet worden. Dus nu begint de zoektocht naar het juiste RAL nummer:
[ afbeelding ]
Links vind ik te grijs.
Rechts vindt Six. overdag te paars (ik niet maar ik ben dan ook gek op taupe).
Dit zoeken we dus:
[ afbeelding ]
We hebben het bij K14 laten bepalen maar geen 100% match. K14 levert onze frontjes en die kunnen spuiten en elke gewenste RAL of NCS kleur. En idd, gaandeweg kom ik er wel achter dar RAL niet uitgebreid achter. Verfwinkel dan maarquote:Op woensdag 27 oktober 2021 08:27 schreef Randy_S het volgende:
Waarom ben je op zoek naar een ralkleur? Dat is een hele beperkte kleurenset. Neem het staaltje mee naar een verfwinkel en laat de exacte kleur bepalen. Vervolgens mengen ze de verf exact op maat voor je.
Jazeker, warmtepomp met 1900 euro subsidie dit jaar en de ISDE subsidies gaan van 20% naar 30% dus ik verwacht in 2022 aanzienlijk meer subsidie dan dat.quote:Op zondag 31 oktober 2021 08:47 schreef Bzzzzt het volgende:
Ik neem aan dat je wel voor een warmtepomp gaat waar je subsidie op kan aanvragen?
Op een gemiddelde zondag ? Ben je levensmoe ?quote:Op zondag 31 oktober 2021 08:50 schreef Seven. het volgende:
Ik probeer Six. zover te krijgen om vandaag naar Ikea te gaan.
Dat was ook mijn reactie. Het is ook nog eens slecht weer.quote:Op zondag 31 oktober 2021 10:36 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Op een gemiddelde zondag ? Ben je levensmoe ?
quote:Op zondag 31 oktober 2021 10:36 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Op een gemiddelde zondag ? Ben je levensmoe ?
Ze hadden de bestelling netjes voor Six. verzameld, hij is alweer onderweg naar huis. Hij vindt dat geen probleem, zolang hij maar niet de hele winkel door hoeft.quote:Op zondag 31 oktober 2021 10:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat was ook mijn reactie. Het is ook nog eens slecht weer.
Maar ik ben er wel handiger in geworden om snel door de Ikea te gaan: tevoren bepalen wat je wilt hebben en een lijst maken, kijken waar je de spullen in het magazijn kunt vinden en evt. een zo efficiënt mogelijke route ernaartoe uitstippelen. En nooit naar iets anders kijken. Laat je niet afleiden!!11!
Lukt mij meestal ook wel. Maar toch vind ik het vaak ook wel leuk om rond te neuzen. Maar niet als ik Six. bij me heb, dan wordt het echt al heel snel ellendequote:Op zondag 31 oktober 2021 11:04 schreef BE het volgende:
Ja, ik kan het ook hoor, gewoon even huphup, daarheen waar je moet zijn en weer weg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |