Je bent hier op een forum. Je stemt in met de regels die hier gelden.quote:Op zaterdag 11 september 2021 18:38 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Het is een waarschuwing.![]()
Netjes gebracht, om te laten zien dat ik serieus ben. Dat mag ook, toch?
Die in mijn post, hetgeen een vraagteken achter staat.quote:Op zaterdag 11 september 2021 18:38 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Welke vraag precies? Wat hij zegt lijkt me heel duidelijk.
Ik zou door het dreigen met schade aanbrengen aan FOK! en kosten veroorzaken al een permban hebben gegeven als ik @Danny was.. Waarom zou FOK! jou willen faciliteren?quote:Op zaterdag 11 september 2021 18:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is schandalig, dat is het. Je wilt ze met dreiging van inschakelen van een advocaat afdwingen om je weer toe te laten tot R&P.
Op welke grond denk je dat je recht hebt tot posten in R&P, trouwens?
Totaal oneensquote:Op zaterdag 11 september 2021 18:38 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Gelukkig wel. Anders zou elke alcoholist hetzelfde pleidooi kunnen voeren.
Ik heb ook wel eens dingen gedaan met een stomdronken kop die ik als mijn eigen 'lieve en betrouwbare' persoonlijkheid nooit zou doen.
Geen onwettige zaken, maar wel ontzettend beschamend.
Daarom denk ik (misschien heel simpel), dat iemand die in zo'n situatie zit, zich nooit zou moeten kunnen beroepen op overmacht.
Alles wat iemand doet, zit in de geest of karakter. Het kan heel diep zitten en slechts door alcohol, drugs of stress naar buiten komen, het blijft jouw karakter, jouw aard.
En onder beschuldiging van een racistische grond.quote:Op zaterdag 11 september 2021 18:42 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik zou door het dreigen met schade aanbrengen aan FOK! en kosten veroorzaken al een permban hebben gegeven als ik @:danny was.. Waarom zou FOK! jou willen faciliteren?
Ik heb me ook netjes aan de regels gehouden. Ik heb een ban gekregen voor niks. Een onterechte ban dus, en dat is een schending van mijn recht.quote:Op zaterdag 11 september 2021 18:41 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Je bent hier op een forum. Je stemt in met de regels die hier gelden.
Waarom dan toch gaan lopen zeuren?
Als jij bij mij op bezoek komt en ik zeg van te voren dat je niet mag roken in mijn huis en je doet het toch.
Mag ik je dan weer mijn huis uit zetten? Je wist het van te voren.
Post dan hier niks meer. Krijg je ook geen problemen meer.
Dus mag je zonder consequenties doen en laten wat je wil richting anderen want jij hebt een psychose en bent dan vrij gepleit van alle verantwoordelijkheid? Schei toch uit. Die andere persoon kiest er toch ook niet voor om door jou lastig gevallen te worden.quote:Op zaterdag 11 september 2021 18:43 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Totaal oneens. Bovendien is alcohol iets totaal verschillend dan psychoses. Ten eerste, alcohol kies je zelf om te drinken, dronken worden doe je zelf.
Maar een psychose kies je niet. Dat overkom je, net als kanker. En het is niet zo dat een psychose een ware weerspiegeling is van je karakter. Het is niet zo dat je diepste geheimen of verlangens daardoor naar bovenkomt. Psychose is alsof je bezeten wordt door een buitenaardse wezen ofzo. Ik heb nooit eerder een strafbaar feit gepleegd en nooit agressief tegen anderen geweest (tenzij zelfverdediging). Dus hoezo is mijn gedrag tijdens een psychose een weerspiegeling van mijn karakter?
En ook al was dat zo, vind ik mezelf op dat moment alsnog niet schuldig, want ik heb niet voor die psychose gekozen.
Welkom in de echte wereld. Alle normale mensen en kinderen krijgen hier dagelijks mee te maken. Het leven is oneerlijk.quote:Op zaterdag 11 september 2021 18:44 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik heb me ook netjes aan de regels gehouden. Ik heb een ban gekregen voor niks. Een onterechte ban dus, en dat is een schending van mijn recht.
Waarom zou alleen ik niet in R&P mogen posten, terwijl ik letterlijk niks verkeerds heb gedaan? Er komen allerlei rare figuren of posts in R&P, maar ik mag niet omdat ik Keep_Walking ben?quote:Op zaterdag 11 september 2021 18:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is schandalig, dat is het. Je wilt ze met dreiging van inschakelen van een advocaat afdwingen om je weer toe te laten tot R&P.
Op welke grond denk je dat je recht hebt tot posten in R&P, trouwens?
Zo waar ja. Die ander wordt gewoon door TS als 'dader' gekwalificeerd.quote:Op zaterdag 11 september 2021 18:45 schreef Bloemkool het volgende:
[..]
Dus mag je zonder consequenties doen en laten wat je wil richting anderen want jij hebt een psychose en bent dan vrij gepleit van alle verantwoordelijkheid? Schei toch uit. Die andere persoon kiest er toch ook niet voor om door jou lastig gevallen te worden.
Je maakte met opzet een zeer kwetsende opmerking over de invalide vrouw van een forumlid. Dat was een diep- en dieprode kaart waard. Ik verbaas me erover dat ze jou hebben terug laten keren. Het was werkelijk schokkend en diep vernederend wat je schreef. Dat kon echt niet door de beugel. En je was er helemaal bij.quote:Op zaterdag 11 september 2021 18:50 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Waarom zou alleen ik niet in R&P mogen posten, terwijl ik letterlijk niks verkeerds heb gedaan? Er komen allerlei rare figuren of posts in R&P, maar ik mag niet omdat ik Keep_Walking ben?
Niet zo lang geleden vonden veel mensen mijn een top user in R&P omdat ik regelmatig goede advies en meelevende reacties gaf aan de vele users daar die met een probleem aankomen. Regelmatig PMs en DMs van users die mij bedanken en complimenteren voor mijn inhoudelijk goed geformuleerde adviezen en steun.
Nu dat ik de afgelopen jaar of misschien iets langer wat negatiever ben en zelf in de shit zit mag ik niet meer posten, omdat anderen mij zogenaamd irritant of onbeschoft vinden? Ik doe al mijn best om te veranderen en weer wat sympathieker te zijn in mijn posts en hoe ik ze formuleer.
Ik heb laatst niks verkeerd gedaan, heb een legitieme topic gemaakt en daarin niemand beledigd of aangevallen. Het werd gesloten omdat sommige mensen het eng vonden dat ik een veroordeling heb. Als dat geen discriminatie is, wat dan wel?
Ik kan makkelijk mijn excuses aanbieden toch?quote:Op zaterdag 11 september 2021 18:45 schreef Bloemkool het volgende:
[..]
Dus mag je zonder consequenties doen en laten wat je wil richting anderen want jij hebt een psychose en bent dan vrij gepleit van alle verantwoordelijkheid? Schei toch uit. Die andere persoon kiest er toch ook niet voor om door jou lastig gevallen te worden.
Nu pas de link gelezen in bericht van Jager 85.quote:Op zaterdag 11 september 2021 17:58 schreef Jaeger85 het volgende:
WGR / Wanneer is er sprake van volledige ontoerekeningsvatbaarhei?
Gaat dit topic een herhaling van zetten worden? Uit als je posts daar bleek je afkeer van het slachtoffer. De uitspraak is dan ook terecht geweest.
Kijk dit bedoel ik dus, na je psychose toon je helemaal geen berouw; je wijst naar andere dingen, zoekt excuses en beledigd hem nog even ook.quote:Op zaterdag 11 september 2021 18:58 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik kan makkelijk mijn excuses aanbieden toch?
Ontoerekeningsvatbaarheid staat geregeld in de wet voor een reden. Misschien kan de benadeelde een civiele zaak beginnen, als hij echt nadeel heeft gehad van mijn gedrag.
Persoonlijk vermoed ik dat hij gewoon gekrenkt was dat ik hem beledigde en bedreigde, en wilde mij gewoon terugpakken omdat zijn ego geen kritiek kan hebben. Die jongen heeft in het verleden veel ergere dingen gezegd en gedaan tegen mij, jarenlang ook, waardoor ik intensieve trauma therapie moest ondergaan.
Hij krijgt tussen 5 en 10 gemene of aanvallende berichten op social media en nu doet hij alsof ik het bebloede hoofd van een dode paard in zijn bed heb laten zetten. Schei toch uit, op fok krijg je dagelijks ergere berichten te lezen.
En om terug te komen op je uitdagende vraag, ik vind niet dat een psychose alles meteen goedmaakt, alleen dat het buiten de schuld van beide partijen is dan. Er bestaat helaas zoiets een ongeluk of een treurige niet te voorkomen gebeurtenis.
Als jouw gasfornuis een keer in de brand flikt zonder dat jij iets daarvoor heb gedaan, is het dan toch jouw schuld als de huis van je buurman ook afbrandt?
Wel als je geen maatregelen hebt genomen om dat te voorkomen.quote:Op zaterdag 11 september 2021 18:58 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Als jouw gasfornuis een keer in de brand flikt zonder dat jij iets daarvoor heb gedaan, is het dan toch jouw schuld als de huis van je buurman ook afbrandt?
Ik denk niet dat je helemaal goed begrijpt hoe het leven in elkaar steekt.quote:Op zaterdag 11 september 2021 18:58 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik kan makkelijk mijn excuses aanbieden toch?
Ja, alleen is de vrouw van dat forumlid helemaal niet invalide. De TS van dit topic was in de war met de mod van R&P (én WGR).quote:Op zaterdag 11 september 2021 18:52 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Je maakte met opzet een zeer kwetsende opmerking over de invalide vrouw van een forumlid. Dat was een diep- en dieprode kaart waard. Ik verbaas me erover dat ze jou hebben terug laten keren. Het was werkelijk schokkend en diep vernederend wat je schreef. Dat kon echt niet door de beugel. En je was er helemaal bij.
Geloof me, ik weet heel goed dat het leven oneerlijk is. Ik heb al jaren zelfs decennia te make. Met dat oneerlijkheid. Als je vanaf mijn eerste psychose gaat kijken, zou je zien dat ik een opeenstapel van trauma’s en oneerlijke gebeurtenis heb meegemaakt. Ook wanneer ik het niet verdiende, ook wanneer ik mijn best doe om integer en goed voor anderen te zijn.quote:Op zaterdag 11 september 2021 18:49 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Welkom in de echte wereld. Alle normale mensen en kinderen krijgen hier dagelijks mee te maken. Het leven is oneerlijk.
Ik zou zeggen, klaag Fok aan, ik hoop echt dat je jouw advocaat zelf betaalt en dit niet afwentelt op de mensen die werken voor hun geld.
Zomaar wat overwegingen die jij zou moeten maken, voordat jij zo extreem op JOUW rechten gaat staan.
Mijn raad: pak een bezem en veeg al die slakken waar jij zout op denkt te moeten strooien aan de kant.
Dan moet je bij de (F)A's zijn. Maar hier niet; met je dreigementen.quote:Op zaterdag 11 september 2021 19:04 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Geloof me, ik weet heel goed dat het leven oneerlijk is. Ik heb al jaren zelfs decennia te make. Met dat oneerlijkheid. Als je vanaf mijn eerste psychose gaat kijken, zou je zien dat ik een opeenstapel van trauma’s en oneerlijke gebeurtenis heb meegemaakt. Ook wanneer ik het niet verdiende, ook wanneer ik mijn best doe om integer en goed voor anderen te zijn.
Ik ben er klaar mee om als een deurmat anderen over mij heen te laten lopen. Ik krijg een ban, terwijl ik letterlijk niks verkeerd heb gedaan. Niet eens direct iemand uitgescholden. Dus ja, als dat niet rechtgezet wordt wil ik wel het leven van sommige mensen achter FOK! Wat moeilijkers maken.
Onrecht is onrecht, ook al vinden sommige mensen mijn huidige karakter en topics niet zo leuk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |