abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201290088
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 02:37 schreef the-eye het volgende:

[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)t'%20strafbaar%20is.
Dit ben ik toch wel eens met Rutte. Hoe nobel het ook verpakt wordt, het inperken van wat je mag zeggen of denken is nooit een verbetering.
Je mag van alles denken, maar je mag niet altijd alles zeggen zonder juridische consequenties. En daar zijn vaak ook prima redenen voor. Het is niet heel fijn als bijvoorbeeld een rancuneuze ex besluit om bij al je buren een briefje door de bus te doen dat jij een veroordeelde pedofiel bent.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_201290415
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 11:22 schreef Monolith het volgende:
Het is niet heel fijn als bijvoorbeeld een rancuneuze ex besluit om bij al je buren een briefje door de bus te doen dat jij een veroordeelde pedofiel bent.
Maar als dat nou haar mening is?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  vrijdag 10 september 2021 @ 11:55:42 #53
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201290553
Als ze toch bezig zijn breiden ze het verbod ook uit tot wappie-figuren die te pas en te pas de holocaust gebruiken om tegen COVID beleid te krijsen. Graag knetterhoge boetes.
pi_201290556
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 11:47 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Maar als dat nou haar mening is?
Ja en daar gaat het dus mis. Niet alles is maar onderwerp van meningen. De claim dat iemand een veroordeelde pedofiel is, is een toetsbaar feit. Je hebt het recht op je eigen meningen, niet op je eigen feiten. Ook al is dat laatste wel een trend aan het worden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_201290724
Je mag tegenwoordig ook niks meer.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  vrijdag 10 september 2021 @ 12:07:32 #56
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_201290743
Als ik iemand betrap op het baggitaliseren van een oorlogsmisdaag op dit forum, mag ik dan aangifte doen bij de politie?
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
  vrijdag 10 september 2021 @ 12:10:11 #57
496301 airconditioning
pi_201290793
Moeten ze ook strafbaar maken voor mensen die vaccines baggitaliseren
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
  vrijdag 10 september 2021 @ 12:11:13 #58
496301 airconditioning
pi_201290813
Shit nu mag ik FvDers geen nazi's meer noemen -O-
pi_201290825
Ik vind het bizar om "de waarheid" vast te leggen in een wet. Iemand zegt: de holocaust is nep!! Wat dan? Wat maakt het uit?
pi_201290869
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:11 schreef airconditioning het volgende:
Shit nu mag ik FvDers geen nazi's meer noemen -O-
Hoe dat zo?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  vrijdag 10 september 2021 @ 12:14:30 #61
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_201290884
Het Europees Hof voor de Rechten van de Mens heeft in haar uitspraken de holocaust een uitzonderingspositie gegeven. Wanneer het over de Armeense genocide gaat haalt het Hof argumenten aan die het verwerpt wanneer het de Holocaust betreft.

Zie oa Garaudy v France en Marais v France over de holocaust en Perinçek v Switzerland over de Armeense genocide.
.
http://www.qil-qdi.org/ge(...)pproach-negationism/

https://libstore.ugent.be(...)194_2019_0001_AC.pdf
are we infinite or am I alone
  vrijdag 10 september 2021 @ 12:14:38 #62
496301 airconditioning
pi_201290887
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:13 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Hoe dat zo?
In de wet wordt vastgelegd dat het ’publiekelijk vergoelijken, ontkennen of verregaand bagatelliseren van genocide, oorlogsmisdaden en Holocaust’ strafbaar is.
  vrijdag 10 september 2021 @ 12:15:47 #63
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_201290900
Hmm. Ik vind die Holocaustontkenners een stel idioten, maar dit gaat best ver.
pi_201290912
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 04:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Dus elke Turk die de Armeense genocide ontkent of bagatelliseert pleegt een strafbaar feit?

Interessant.
Vooral ook omdat het erkennen ook een strafbaar feit is vanwege de Turkse wet, die uitspraken door een Turk in het buitenland gedaan juist extra zwaar bestraft.

quote:
Ik ben het geloof ik niet eens met Rutte dat het ontkennen van gedocumenteerde feiten onder de vrijheid van meningsuiting valt.
Het is misschien nog wel ernstiger dan dat. Gaat de staat de geschiedschrijving doen?

quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 08:23 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Ik vind het raar en niet nodig dat men voor de holocaust een onderscheid maakt. Als mensen andere gruwelijkheden in de menselijke geschiedenis ontkennen of bagatelliseren dan volgt daar ook geen straf op. Bij de holocaust krijg je een straf voor haatzaaien en nu gaan ze er zelfs een apart strafbaar feit van maken? Dat is gewoon te veel.

Bovendien denk ik dat het voor het doel juist averechts werkt. Dit wordt in kringen waar het om gaat juist als ondersteuning van hun argumenten gebruikt dat er iets niet zou kloppen en dat joden wel erg veel macht zouden hebben.
Het gevolg is dat de holocaust waargebeurd wordt omdat de staat dat zegt, Dus die waarheid staat of valt dan met het vertrouwen in de overheid als iets dat altijd de waarheid kent en spreekt. De reden dat wij weten dat de holocaust echt heeft bestaan is dat alle pogingen die te ontkennen geen hout bleken te snijden.

Je kunt ook voorstellen dat een staat juist de erkenning van de holocaust zou verbieden, zijn we ook van dat gelul af. Het is hoe dan ook problematisch wanneer de staat de geschiedschrijving in handen neemt. Dat Duitsland er na de oorlog even geen holocaustontkenning bij kon hebben is verdedigbaar, maar om je 76 jaar na dato nog eens op dit soort glad ijs te begeven, notabene op last van o.a. Duitsers, lijkt me toch meer een kwestie van politieke motieven om informatie te controleren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201290983
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 11:55 schreef Hexagon het volgende:
Als ze toch bezig zijn breiden ze het verbod ook uit tot wappie-figuren die te pas en te pas de holocaust gebruiken om tegen COVID beleid te krijsen. Graag knetterhoge boetes.
Wat je eigenlijk bedoelt is : Ik heb het alleenrecht om de jaren 30 erbij te halen wanneer het mij uitkomt maar wanneer andere het doen moet het verboden worden
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  vrijdag 10 september 2021 @ 12:23:36 #66
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_201291016
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 07:58 schreef einzeinz het volgende:
Houdt een regering zich hier echt mee bezig?

Er is nog steeds zoiets als 'vrijemeningsuiting', als je daaraan gaat knabbelen. Wat is het volgende? Verbieden dat zwarte Piet zwart is?
Zullen er echt boetes gegeven worden? Zal iemand na herhaaldelijke uitspraken naar de cel moeten? Zo niet, dan is dit de grootste onzin dat ze in ONZ ooit gelezen hebben!
Artikel 17 van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens maakt een uitzondering voor het "misbruik van rechten", of anders gezegd: het uitoefenen van een recht mag geen inbreuk plegen op de mensenrechten van anderen. Wat door het Hof is aangehaald om holocaust ontkenning te veroordelen.
are we infinite or am I alone
  vrijdag 10 september 2021 @ 12:28:30 #67
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_201291089
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 10:07 schreef -XOR- het volgende:
Lekker dingen ruim strafbaar stellen, en dan moeten op de goedheid van de rechtsstaat dat mensen niet zomaar gestraft worden. Maar goed, binnenkort worden mensen dus ook opgesloten wanneer ze de daden van JP Coen niet ondubbelzinnig veroordelen.
Willem Aantjes? Ik bedoel maar, je kunt het begrip "oorlogsmisdaden" ook een heel eind richting het (licht)grijze gebied optrekken als de wil er is.
pi_201291204
"Toen deze wet nog niet bestond, waren er mensen en die zeiden dat...." Mag dat nog wel, of moeten ook de holocaust ontkenners ontkend worden?
pi_201291224
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:21 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Wat je eigenlijk bedoelt is : Ik heb het alleenrecht om de jaren 30 erbij te halen wanneer het mij uitkomt maar wanneer andere het doen moet het verboden worden
Ja, die Nazi's van de FvD halen de hele tijd de 2e wereld oorlog erbij!
  Moderator vrijdag 10 september 2021 @ 12:41:14 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201291270
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:28 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Willem Aantjes? Ik bedoel maar, je kunt het begrip "oorlogsmisdaden" ook een heel eind richting het (licht)grijze gebied optrekken als de wil er is.
Nou dat probleem heb ik ook een beetje,ik las laatst iets over de mh17 daders en die werden al steevast als oorlogsmisdadiger aangeduid

Volgens mij zijn ze dat niet maar als er straks iemand is veroordeeld mag je het daar dus niet meer mee oneens zijn?

Turkse genocide is ook al genoemd ... Nou veel succes met handhaven _O- _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_201291288
Hoe zit het met mensen die roepen dat 911 nooit heeft plaatsgevonden, het was alleen maar een hologram-show.
pi_201291308
het is zo onvoorstelbaar erg wat er gebeurd is
dat het voor de hand ligt om te denken dat dit niet waar kan zijn.

-hoe heeft het dan toch kunnen gebeuren?
-hoe kon het dat vrijwel alle jonge duitse mannen
zonder zelf nadenken gehoorzaamden aan 1 klein gefrustreerd schreeuwerdje?
antwoord: zij kregen als kind een 'pruisische opvoeding', dat was toen in de mode.
op de leeftijd van 2 werd 'de wil gebroken', zo kreeg men prettige, hanteerbare kinderen
met bovenmatig veel respect voor gezag.
alle vormen van gezag.

daarom vind ik t ongepast om nieuwe generaties begrip bij te brengen dmv een spreekverbod.
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_201291323
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:23 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Artikel 17 van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens maakt een uitzondering voor het "misbruik van rechten", of anders gezegd: het uitoefenen van een recht mag geen inbreuk plegen op de mensenrechten van anderen. Wat door het Hof is aangehaald om holocaust ontkenning te veroordelen.
Het Hof maakt wel vaker van dat soort rare sprongen.
pi_201291343
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 11:55 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ja en daar gaat het dus mis. Niet alles is maar onderwerp van meningen. De claim dat iemand een veroordeelde pedofiel is, is een toetsbaar feit. Je hebt het recht op je eigen meningen, niet op je eigen feiten. Ook al is dat laatste wel een trend aan het worden.
Volgens mij mag ik toch echt gewoon zeggen dat gras paars is zonder rechterlijke gevolgen.
pi_201291410
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 10:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

Holocaustontkenning is dan verder natuurlijk ook niet zomaar een 'mening', het is vooral een ideologie.
Waarom zou dat in deze context een verschil maken? Bovendien is gevaar van het verbieden van een ideologie door een overheid juist iets dat we geleerd zouden moeten hebben inmiddels...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')