Het zijn toch vooral de donkere getinte mensen die ik met mutsen, sjalen en dikke jassen in de auto zie zitten hoorquote:Op zondag 31 oktober 2021 18:21 schreef SuperNeger het volgende:
Sowieso winterjassen Niet gewoon warm blijven door als autist met 10km/u te snelwandelen vanaf je auto naar de ingang
Standkachelquote:Op maandag 1 november 2021 08:44 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dit ja, vijf minuten rillen tegenover 30 minuten met zo'n kutjas aan...
als je daarentegen bekneld komt te zitten en de brandweer is even een uurtje bezig om je eruit te pulken, ben je net weer blij dat je hem aan had.quote:Op maandag 1 november 2021 09:52 schreef kanovinnie het volgende:
En wat el_thijs ook aanstipt, met een winterjas ben je toch beperkter met bewegen. Ik merk dat met oa kijken in de dode hoek, maar ook doordat je jas vaak aan je armen trekt wat ik tijdens het sturen vervelend vind.
En bij een ongeluk is het moeilijker eruit te komen.
Ik zeg toch ook niet dat ik er last van heb? Ik zeg dat het wat beperkend werkt. Jij haalt er daarna bij dat er dan weinig marge op de kunsten zijn, dat ik met capuchon op zou rijden en mijn spiegels niet afgesteld heb/gebruik. Daarnaast kan het blijkbaar ook zo zijn dat een jas gevaarlijk kan zijn tijdens een ongeluk.quote:Op maandag 1 november 2021 12:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
als je daarentegen bekneld komt te zitten en de brandweer is even een uurtje bezig om je eruit te pulken, ben je net weer blij dat je hem aan had.
Imo is met een jas aan niet van invloed op je rijden.. als dat wel zo is, heb je wel èrg weinig marge op je kunsten.
Als je problemen met je dode hoek hebt, moet je misschien wel je capuchonnetje effe afzetten en je spiegels afstellen en leren gebruiken. Qua bewegen hoef je volgens mij alleen je stuur maar vast te kunnen houden en bij je pook te kunnen. Met een fatsoenlijk passende jas lijkt me dat niet onoverkomelijk als je geen polio hebt
Wel eensch met het feit dat autorijden met een jas aan niet ideaal is, maar als je daar serieus lást van hebt, ligt dat imho niet aan de jas, maar aan de inhoud ervan.
Kweenie hoor, maar als je doordat je een jas aan hebt problemen krijgt met 'kijken in de dode hoek' weet ik niet wat voor ijsberen pooljas je aan hebt, want anders is het gewoon een spijkers op laag water verhaal, as usual.. 'what if '..quote:Op maandag 1 november 2021 17:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet dat ik er last van heb? Ik zeg dat het wat beperkend werkt. Jij haalt er daarna bij dat er dan weinig marge op de kunsten zijn, dat ik met capuchon op zou rijden en mijn spiegels niet afgesteld heb/gebruik. Daarnaast kan het blijkbaar ook zo zijn dat een jas gevaarlijk kan zijn tijdens een ongeluk.
En als ik bekneld zit en de brandweer is het leggen ze vast wel een dekentje over me heen als het -10 is.
Begrijp je het verschil tussen de volgende twee zinnen?quote:Op maandag 1 november 2021 17:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kweenie hoor, maar als je doordat je een jas aan hebt problemen krijgt met 'kijken in de dode hoek' weet ik niet wat voor ijsberen pooljas je aan hebt, want anders is het gewoon een spijkers op laag water verhaal, as usual.. 'what if '..
Een dode hoek is alleen een dode hoek als je niet in de gaten houdt wat er om je heen gebeurt.. vrachtwagens en bussen hebben dode hoeken .. personenauto's hebben alleen maar slechte bestuurders.
Een jas kán, in een enkel geval, wat extra risico opleveren, als je te water raakt bijvoorbeeld, voor de rest denk ik dat het gewoon astraal gepenis is. Nylon doet het niet zo goed bij brand, maar als je een wollen jas aan hebt is dat alleen maar een plus.
Dus eigenlijk is het helemaal geen probleem als je een jas aan hebt tijdens het rijden?quote:Op maandag 1 november 2021 17:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Begrijp je het verschil tussen de volgende twee zinnen?
Ik ben door mijn dikke jas wat beperkt met het kijken in mijn dode hoek,
Ik heb door mijn dikke jas een probleem met het kijken in mijn dode hoek.
Verder heb je een vrij bijzondere interpretatie van de dode hoek. En ik kijk er juist in zodat ik wel weet wat er zit.
Laten we het er maar op houden dat het makkelijker is om te zeggen dat het geen probleem is, dan iets aan jou uit proberen te leggen.quote:Op maandag 1 november 2021 17:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is het helemaal geen probleem als je een jas aan hebt tijdens het rijden?
Je hebt nog nooit gehad dat iemand een baan opschuift en zo in jouw dode hoek komt? Ik kijk altijd over mijn schouder voordat ik van baan wissel op de snelweg. Want je kan nog zoveel spiegelen, er kan altijd wat gebeuren wat je niet verwacht.quote:Wat in je dode hoek zit, heb je allang gespot vóórdat het erin kwam toch? Beetje bezig zijn met wat je doet (autorijden) en het gaat vanzelf Een auto in je dode hoek zat eerst in je achteruitkijkspiegel en je linker spiegel, óf je haalde hem net daarvoor in.
Nee, dat heb ik nooit. er is zelden een rijstrook links van me , en if so, weet ik perfect wat daar rijdt; merk, type en kleur meestal zelfs, want ik moet daar regelmatig heen, en dus scan ik continu of daar ontwikkelingen gaande zijn die mij zouden hinderen om daarheen te verkassen als het mij goeddunkt. Ik durf wel te zeggen dat er niet veel gebeurt voor- achter en naast me wat ik niet zie of al lang aan heb zien komen..quote:Op maandag 1 november 2021 18:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Laten we het er maar op houden dat het makkelijker is om te zeggen dat het geen probleem is, dan iets aan jou uit proberen te leggen.
[..]
Je hebt nog nooit gehad dat iemand een baan opschuift en zo in jouw dode hoek komt? Ik kijk altijd over mijn schouder voordat ik van baan wissel op de snelweg. Want je kan nog zoveel spiegelen, er kan altijd wat gebeuren wat je niet verwacht.
Bij voorkeur, maar veel mensen hebben dat besef niet, en het is ook niet altijd te voorkomen.quote:Op maandag 1 november 2021 20:34 schreef Fer het volgende:
Mensen moeten gewoon niet in je dooie hoek rijden.
Fantastisch.quote:Op maandag 1 november 2021 20:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik nooit. er is zelden een rijstrook links van me , en if so, weet ik perfect wat daar rijdt; merk, type en kleur meestal zelfs, want ik moet daar regelmatig heen, en dus scan ik continu of daar ontwikkelingen gaande zijn die mij zouden hinderen om daarheen te verkassen als het mij goeddunkt. Ik durf wel te zeggen dat er niet veel gebeurt voor- achter en naast me wat ik niet zie of al lang aan heb zien komen..
Sowieso brandt er tegenwoordig een rood driehoekje in mijn spiegel als daar iemand rijdt, maar ook voor die tijd had ik dat soort oepsies niet.
En er is natuurlijk helemaal niets tussen totaal niet kunnen rijden door je jas of het net zo goed kunnen als altijd.quote:Ik blijf erbij; als je dusdanig op de toppen van je kunnen zit te presteren in een auto dat het aan hebben een jas op wat voor manier dan ook een belemmering is, wordt het misschien tijd om een OV-jaarkaart aan te schaffen. (of een fatsoenlijk passende jas).
Terwijl er wel terechte dingen worden gezegd. Waar sommige mensen nog wat van kunnen leren.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:05 schreef eentwee het volgende:
Het gaat er hier af en toe net zo betweterig en eigenwijs aan toe als in het verkeer.
En dat is nu net wat al die 'superieure' chauffeurs juist niet willen. Die verwachten dus dat iedereen altijd net zo scherp is als zij zelf claimen te zijn.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:31 schreef vannelle het volgende:
Verkeersdeelname is niet alleen het zelf zo veilig mogelijk te doen, een groot gedeelte van die deelname is het oplossen van fouten van een medeweggebruiker.
Sterker, ze zijn zelfs bereid schade te maken omdat ze denken voorrang te hebben.quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:51 schreef qajariaq het volgende:
[..]
En dat is nu net wat al die 'superieure' chauffeurs juist niet willen. Die verwachten dus dat iedereen altijd net zo scherp is als zij zelf claimen te zijn.
Dat hoor je mij niet zeggen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 18:13 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Sterker, ze zijn zelfs bereid schade te maken omdat ze denken voorrang te hebben.
De basis van het hele 'verkeerspuzzel oplossen' (wat je, al verkeersdeelenemd, in je hoofd aan het doen bent), is juist de aanname dat mensen om je heen iets (wel of niet) stoms gaan doen en daar vooraf op anticiperen. Ik schuif vaak al op naar links 50 meter voor een auto gaat inhalen op mijn rijstrook.. gewoon, omdat ik daar naar op zoek ben. Vooruitkijken en anticiperen. En dat werkt met je spiegels ook voor het verkeer achter je.quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:51 schreef qajariaq het volgende:
[..]
En dat is nu net wat al die 'superieure' chauffeurs juist niet willen. Die verwachten dus dat iedereen altijd net zo scherp is als zij zelf claimen te zijn.
Onzin, een gewone auto heeft ook genoeg dode hoeken. Sowieso al de standaard plekken zoals vlak voor je motorkap of achter je bumper, maar ook kleine ruimtes achter je A-stijl of als je wat langer bent (zoals ik) een beetje langs de B-stijl. Misschien als je kleiner bent en meer naar voren zit dat je door je hoofd draaien meer ziet, maar ik zie echt niet altijd alles daar. Zeker niet bij bijvoorbeeld fietsers. Als bestuurder schuin rechts achter goed willen zien is in veel situaties lastig.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:31 schreef vannelle het volgende:
[..]
Terwijl er wel terechte dingen worden gezegd. Waar sommige mensen nog wat van kunnen leren.
En dan heb ik het vnl over de "dode hoek" die er bij een personenwagen zou zijn. Die is er dus niet, daar zijn spiegels voor en wat je niet in je spiegels ziet kun je wél zien door ff over je schouder te kijken.
Een dode hoek betekent dat er geen enkele mogelijkheid is om iets te zien, zoals bijvoorbeeld bij een vrachtwagen.
Dat. A-stijl, B-stijl, C-stijl, allemaal zorgen ze voor een dode hoek. Binnenspiegel trouwens ook, zeker als je wat langer bent. A-stijl en B-stijl zijn best goed op te lossen door in de stoel naar voren te gaan. C-stijl is gewoon drama, zeker bij parkeervakken schuin op de rijrichting waar je dan achteruit uit moet rijden. (Bij parkeervakken haaks op de rijrichting kun je gewoon achteruit inparkeren, dan is het geen probleem.)quote:Op woensdag 3 november 2021 12:27 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Onzin, een gewone auto heeft ook genoeg dode hoeken. Sowieso al de standaard plekken zoals vlak voor je motorkap of achter je bumper, maar ook kleine ruimtes achter je A-stijl of als je wat langer bent (zoals ik) een beetje langs de B-stijl. Misschien als je kleiner bent en meer naar voren zit dat je door je hoofd draaien meer ziet, maar ik zie echt niet altijd alles daar. Zeker niet bij bijvoorbeeld fietsers. Als bestuurder schuin rechts achter goed willen zien is in veel situaties lastig.
Het ongeluk moet natuurlijk wel op facebook staan, want anders is het niet gebeurd.quote:Op maandag 8 november 2021 12:02 schreef Irritatie100 het volgende:
Kijkfiles
Vanmorgen ook, heb een kwartier stil gestaan voor een ongeluk op de tegengestelde rijbaan. Letterlijk 50 meter dat ongeluk voorbij reed ik alweer 100. Hoe krijgen mensen dat soort onzin toch voor elkaar
Jij rijdt nooit in de drukte, zeker? Met vijf drukke rijstroken in het donker en we doen er ook nog wat regen bij, ga jij echt niet elk voertuig zien die mogelijk in je dode hoek kan zitten. Behalve dan als je alleen op de rechterrijstrook tussen de vrachtwagens meesukkelt en maar 1 rijstrook in de gaten hoeft te houden.quote:Op maandag 1 november 2021 17:59 schreef Sounddragon het volgende:
Wat in je dode hoek zit, heb je allang gespot vóórdat het erin kwam toch? Beetje bezig zijn met wat je doet (autorijden) en het gaat vanzelf Een auto in je dode hoek zat eerst in je achteruitkijkspiegel en je linker spiegel, óf je haalde hem net daarvoor in.
Bovenstaande geldt mogelijk ook voor jou.quote:Op maandag 1 november 2021 20:34 schreef Fer het volgende:
Mensen moeten gewoon niet in je dooie hoek rijden. Of nog erger, er blijven hangen.
Dat is een hele gevaarlijke aanname. Zelfs voor onze Fiat 500. Als ik van rijstrook wissel (en zeker in druk verkeer) is het altijd binnen/buiten/schouder/buiten en nog zag ik die Polo die rechts naast me zat niet.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:31 schreef vannelle het volgende:
Terwijl er wel terechte dingen worden gezegd. Waar sommige mensen nog wat van kunnen leren.
En dan heb ik het vnl over de "dode hoek" die er bij een personenwagen zou zijn. Die is er dus niet,
ja, het opdissen en in elkaar verzinnen van excessen en die toepassen op elke dagelijkse verkeersituatie is nog steeds viable hier lees ik al..quote:Op dinsdag 9 november 2021 10:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij rijdt nooit in de drukte, zeker? Met vijf drukke rijstroken in het donker en we doen er ook nog wat regen bij, ga jij echt niet elk voertuig zien die mogelijk in je dode hoek kan zitten. Behalve dan als je alleen op de rechterrijstrook tussen de vrachtwagens meesukkelt en maar 1 rijstrook in de gaten hoeft te houden.
[..]
Bovenstaande geldt mogelijk ook voor jou.
Ik had beter moeten weten....quote:Op dinsdag 9 november 2021 13:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ja, het opdissen en in elkaar verzinnen van excessen en die toepassen op elke dagelijkse verkeersituatie is nog steeds viable hier lees ik al..
Oók in het donker kun je koplampjes zien.. Daar zijn ze voor.. In je spiegels werkt dat nog beter, en een auto in het donker in je dode hoek brengt licht in je ooghoeken en naast je auto waar geen koplampen zitten (bij mij niet iig).
5 rijstroken breed.. A2? Daar gaat inhalen in slowmotion met 97 - 104 km per uur.. Als je dat al niet visueel kunt bijhouden, adviseer ik je echt dringend een treinabonnement
Dan is het zeggen dat een auto geen dode hoek zou hebben wel de extreemste vorm van een exces of niet? Je kan gewoon niet alles zien, hoe goed je ook spiegelt en je hoofd draait. Heel veel kan je natuurlijk wel vooraf op anticiperen... wat veel mensen inderdaad niet goed doen. 1 ding weet ik wel, in een auto uit de jaren 90 heb je veel meer zicht rondom dan eentje uit 2021.quote:Op dinsdag 9 november 2021 13:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ja, het opdissen en in elkaar verzinnen van excessen en die toepassen op elke dagelijkse verkeersituatie is nog steeds viable hier lees ik al..
Dat is sowieso waar. De auto's worden vanuit buiten groter, van binnen kleiner en het zicht slechterquote:Op dinsdag 9 november 2021 13:59 schreef YoshiBignose het volgende:
1 ding weet ik wel, in een auto uit de jaren 90 heb je veel meer zicht rondom dan eentje uit 2021.
Die jongen komt na het avondeten niet meer op de snelweg denk ik.quote:Op dinsdag 9 november 2021 13:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik had beter moeten weten....
Hij en vannelle wel hoor.quote:Op dinsdag 9 november 2021 13:59 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dan is het zeggen dat een auto geen dode hoek zou hebben wel de extreemste vorm van een exces of niet? Je kan gewoon niet alles zien, hoe goed je ook spiegelt en je hoofd draait. Heel veel kan je natuurlijk wel vooraf op anticiperen... wat veel mensen inderdaad niet goed doen. 1 ding weet ik wel, in een auto uit de jaren 90 heb je veel meer zicht rondom dan eentje uit 2021.
Yup, kan ik beamen als jaren 90 Jap eigenaarquote:Op dinsdag 9 november 2021 13:59 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
1 ding weet ik wel, in een auto uit de jaren 90 heb je veel meer zicht rondom dan eentje uit 2021.
Ja, what is up with that?quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:59 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat is sowieso waar. De auto's worden vanuit buiten groter, van binnen kleiner en het zicht slechter
Geen probleem. Ik haal je gewoon rechts in als de linkerstrook bezet is.quote:Op woensdag 10 november 2021 20:07 schreef Fer het volgende:
Rechts rijden is voor sukkels.
Ik voel me ieder geval soms een sukkel, als ik netjes naar rechts ga en dan later mezelf er weer tussen moet wurmen op die middelste strook.
Nee vol gas doorknallen terwijl er iemand dood ligt te gaan, net zo gek.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Kijkfile
Lekker naar andermans leed koekeloeren.
Wat wil je doen dan? Uitstappen en helpen ?quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:41 schreef Fer het volgende:
[..]
Nee vol gas doorknallen terwijl er iemand dood ligt te gaan, net zo gek.
Want?quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:41 schreef Fer het volgende:
[..]
Nee vol gas doorknallen terwijl er iemand dood ligt te gaan, net zo gek.
Laat dat alsjeblieft aan de pro's over. Natuurlijk, als er nog niemand is, ga je helpen als je dat kán. Zo niet of zijn de pro's er al: rij dan aub door, je loopt alleen maar in de weg of houdt de boel op.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:42 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Wat wil je doen dan? Uitstappen en helpen ?
Ik kan daar ook niet bij. Zouden ze dat zelf ook zo leuk vinden als het hen overkomt? Denk het niet.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Kijkfile
Lekker naar andermans leed koekeloeren.
Ronduit walgelijk idd.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:43 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik kan daar ook niet bij. Zouden ze dat zelf ook zo leuk vinden als het hen overkomt? Denk het niet.
Maar ja, alles om het op social media te zetten, om zogenaamd geschokt te reageren
Sowieso levensgevaarlijk om op de snelweg ineens te stoppen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:43 schreef DW457 het volgende:
[..]
Laat dat alsjeblieft aan de pro's over. Natuurlijk, als er nog niemand is, ga je helpen als je dat kán. Zo niet of zijn de pro's er al: rij dan aub door, je loopt alleen maar in de weg of houdt de boel op.
Ik vind dat ook walgelijk.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:43 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik kan daar ook niet bij. Zouden ze dat zelf ook zo leuk vinden als het hen overkomt? Denk het niet.
Maar ja, alles om het op social media te zetten, om zogenaamd geschokt te reageren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |