Hij heeft toch gelijk? Als je oversteekt (er vanuit gaande dat het geen zebrapad was natuurlijk) als voetganger moet je voorrang verlenen (met de standaard verkeersregels natuurlijk, dus als Golf afslaat dan heb jij wel voorrang).quote:Op donderdag 9 september 2021 22:50 schreef De_Melkboer het volgende:
Rechtdoorlopend naar mijn werk en overstekend bijna overhoop gereden door een alfa ventje in een witte Golf.
Toen ik hem achterna riep en gebaarde stopte hij en riep dat ik mijn bek moest houden. Ik liep er op af om het hem uit te leggen en hij stoof er vandoor om even later terug te komen en me te vertellen dat hij voorrang had omdat mijn voet nog niet op de straat was. Mijn uitleg dat hij flauwekul praat en een gevaar op de weg was leverde me nog een scheldkannonade op en alfa ventje reed met gierende banden weer door.
(Een collega liep achter me en was al begonnen met filmen mocht het uit de hand lopen)
Zojuist mijn bericht aangevuld, ik liep rechtdoor, hij sloeg rechtsaf.quote:Op vrijdag 10 september 2021 09:31 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Hij heeft toch gelijk? Als je oversteekt (er vanuit gaande dat het geen zebrapad was natuurlijk) als voetganger moet je voorrang verlenen (met de standaard verkeersregels natuurlijk, dus als Golf afslaat dan heb jij wel voorrang).
Ja dat schijnen weinig mensen te begrijpen. Uit z'n auto sleuren dat soort lui.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:00 schreef De_Melkboer het volgende:
[..]
Zojuist mijn bericht aangevuld, ik liep rechtdoor, hij sloeg rechtsaf.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik die voorrangsfout ook nog wel eens maak. Maar, ik ga dan weer niet zo te keer als petje hier. Ik ga eigenlijk nooit zo te keer, zowel binnen als buiten t verkeer.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:15 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja dat schijnen weinig mensen te begrijpen. Uit z'n auto sleuren dat soort lui.
Prachtig argument weer, alleen maar een nikszeggende smily op mijn goed onderbouwde betoog.quote:Op donderdag 9 september 2021 22:08 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
[..]
Ja behalve als je in de regen voor een Tesla gaat staan... snap ook niet dat je bij twee stroken als een motor de linker strook gaat pakken. Ga dan op z'n minst rechts staan waar de slakken zijn. Maar goed na een toetertje begreep hij waar zijn plek op de weg was
Dat was een voorbeeld van een snelle auto, die overigens behoorlijk goed vermogen kwijt kunnen op een natte weg, zie o.a.quote:Op vrijdag 10 september 2021 22:00 schreef vannelle het volgende:
[..]
Prachtig argument weer, alleen maar een nikszeggende smily op mijn goed onderbouwde betoog.
En dan ook nog eens onderscheid maken tussen bepaalde voertuigen die vooraan bij een verkeerslicht staan.
Wat is daar het criterium dan volgens jou? Mag je wel naast een Golf gaan staan als het regent en de Golf is van een bepaalde kleur? Andere auto's die hun vermogen ook niet kwijt kunnen op een natte weg (zoals een Tesla) zijn daarentegen weer helemaal heilig en moet je als motorrijder ontzien/respect voor hebben en maar uit de weg gaan?
Je lijkt steeds weer enorm ver buiten de realiteit te staan.
Ben gelukkig naar Duitsland geweest vandaag. Had alleen eventjes in Voerendaal er even last van gehad. Maar wat mij verbaast is, dat het niet vaker misgaat. Want het is elke keer waanzin met die amateur Gold Race.quote:Op zaterdag 11 september 2021 12:42 schreef Gezicht het volgende:
Amstel Gold Race amateurs genot in Zuid Limburg vandaag
Kunnen het parcours beter afsluiten want enige opvolging van verkeersregels zit er niet in bij die lamzakken
Waarschijnlijk omdat dat ding traction control heeft.quote:Op vrijdag 10 september 2021 22:35 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat was een voorbeeld van een snelle auto, die overigens behoorlijk goed vermogen kwijt kunnen op een natte weg, zie o.a.
Maar mijn respect heb je hoor als je als motorrijder vol gas optrekt in de regen
Ik neem aan dat je rechtsom bedoelt.quote:Op zaterdag 11 september 2021 19:55 schreef vannelle het volgende:
Waarschijnlijk omdat dat ding traction control heeft.
En geen enkele verstandige motorrijder (zonder traction control) zal vol gas weg willen of proberen te rijden op een natte weg want elk verstandig mens weet dat dat niet kan en zelfs gevaarlijk is.
Net als een rotonde linksom nemen. Onder andere dát onderwerp ging het over en ik trap niet in jouw afleidingsmanoeuvre.
Nu kan ik eerdere uitspraken wel herhalen maar dat heeft net zo veel nut als trekken aan een dood paard want je wíl het gewoon niet begrijpen of, wat erger en gevaarlijker is, je wil niet toegeven dat je compleet fout zit en blijft dat soort stupide acties gewoon uitvoeren.
Edit: Filmpje gekeken en dat ding heeft idd traction control. Maar gaat diezelfde bestuurder ook een bocht maken of een rotonde nemen bij nat weer op een snelheid die alleen bij een droge weg lukt?
Nee, natuurlijk niet want die man heeft wél verstand.
Itt mensen die een rotonde linksom nemen en rode verkeerslichten negeren.
Dan ben je ws. ook zo'n persoon die niet altijd richting aangeeft, alleen als je denkt dat het nodig is.
Maar niet beseft dat je dan weggebruikers over het hoofd kan zien en je besluit om het niet te gebruiken verkeerd blijkt te zijn.
En dus ook niet beseffen dat het veel makkelijker is om altijd richting aan te geven, kost minder tijd dan heel de situatie bekijken, analyseren en dan een beslissing maken. Die fout kan gaan dus.
Let op: Ik zeg niet dat je dat ook doet, het lijkt mij alleen waarschijnlijk. Hopelijk heb ik het verkeerd want je instelling mbt weggedrag is al niet al te best.
Ik gun iedereen een rijbewijs, maar mensen die trillend van angst in de auto zitten zijn schijtirritant.quote:Op zondag 12 september 2021 17:26 schreef Pap89 het volgende:
Mensen die tussen 2 vrachtauto’s gaan rijden maar niet de snelheid/afstand van de vrachtauto voor hun aanhouden… vreselijk irritant.
Stel ik de cruisecontrol in op de vrachtauto voor mij, komt er zo’n auto “mijn” veilige afstand binnen getreden, maar dus ook een variable snelheid.
Ook een ding, automobilisten die in een tunnel heel hard gaan afremmen, terwijl de vrachtauto door zijn gewicht juist snelheid toeneemt.
Dus moet ik remmen en zak ik tijdens de klim heel ver terug in mijn snelheid.
Normaal schiet je dus de tunnel in met 80-89, door gewicht van de lading onderin de tunnel 85-100, wat je ook weer nodig hebt om lekker door te kunnen rollen tijdens de klim.
Vreselijk irritant als dan iemand bang voor een tunnel is en remt naar <80, en ik met 65-70 boven kom gesukkeld 🥲
Snap ik en zal ik respecteren nádat ik de volgende opmerking heb gemaakt:quote:Op zaterdag 11 september 2021 21:21 schreef dick_laurent het volgende:
Boys, laat het ff lekker gaan.
Steeds persoonlijk op elkaar reageren en reacties/verdediging uitlokken is hier niet de bedoeling. Zie de topic ondertitel.
Ja, klopt, daar heb je me op een detail.quote:Op zaterdag 11 september 2021 20:15 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je rechtsom bedoelt.
Linksom is namelijk de verplichte rijrichting, daar is weinig mis mee.
Was dat een Fiat 500 toevallig?quote:Op zondag 26 september 2021 23:45 schreef kanovinnie het volgende:
Een kind van 12 of 14 die in de auto staat terwijl het cabrio dak open is.
Op de snelweg En dan ook niet even, maar een kilometer of 3, tot ze weer een afslag af gingen Met papa en mama voorin.
Ik meen een mini. Maar een Fiat 500 zou ook kunnen. Hoezo?quote:Op zondag 26 september 2021 23:59 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Was dat een Fiat 500 toevallig?
Dat is natuurlijk niet echt een cabrio. Als je dat bij m'n E36 zou doen met ramen open dan zou ik zeggen ja levensgevaarlijk, maar die halve cabrio's waarbij er alleen een dak open gaat is het natuurlijk minder erg. Mini is wel een echte cabrio...quote:Op maandag 27 september 2021 08:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik meen een mini. Maar een Fiat 500 zou ook kunnen. Hoezo?
Die twee dingen zijn echt zo ontzettend standaard (ik snap die eerste ook echt niet) dat ik het niet eens meer merk. Mij is altijd geleerd inhalen gas bij geven maar de gemiddelde klapjosti kan dat niet bevatten ofzo. Meestal remmen ze zelfs af....quote:Op maandag 27 september 2021 09:24 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, weer eens een wat langer ritje snelweg gehad dit weekend en poe poe... ik had wel een paar standaard irritaties jah
Standaard, omdat ik ze eerder heb meegemaakt, maar misschien zijn ze herkenbaar voor jullie.
1e irritatie = Wat is de deal met mensen, die een vrachtwagen op de linkerbaan gaan inhalen met 99 km/h waardoor ze er echt twaalf jaar over doen om in te halen ....
Maar guess what, zodra ze daarna weer naar rechts gaan en je denkt van: "oke, jou haal ik in want ik erger me kapot aan je", dan gaan ze opeens op de rechterbaan 115 ofzo rijden!
Waarom de f#ck deed je dat nét niet ff toen je die vrachtwagen aan het inhalen was jij intense droeftoeter?!?! (denk ik dan)
2e irritatie = Waarom moeten mensen zich letterlijk "proppen" in een gaatje tussen mij en mijn voorligger. Ik houd niet voor niets wat afstand.
Dit is gewoon standaard relaxt en veilig rijgedrag, ik ga niet op 2m van iemands bumper rijden met een reden...
Maakte het weer tot twee keer toe mee dat iemand dus echt vlak voor mij naar rechts ging en daar bleef pruttelen op cruise control, waardoor ik dus op die 2m van zijn bumper kwam te rijden.
Ik WIL niet op 2m van jouw bumper rijden, maar daar dwing je mij nu toe. Dus nu moet ik ofwel vaart gaan minderen om weer afstand te creëren, of ik moet je gaan inhalen. Argh.
Zo, dat waren ze weer. Geen schokkende dingen, maar wel vaker terugkomende irritaties (bij mij dan )
Dat afremmen of niet gas geven waar het niet/wel moet, is sowieso strontvervelend. Ook met invoegen. Hele hoop debielen gebruiken de invoegstrook niet om gas te geven, maar behouden de snelheid waarmee ze erop kwamen om dan tot het einde door te rijden (en er dan achter te komen dat invoegen lastig wordt) of gooien 'm meteen naar links.quote:Op maandag 27 september 2021 09:36 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Die twee dingen zijn echt zo ontzettend standaard (ik snap die eerste ook echt niet) dat ik het niet eens meer merk. Mij is altijd geleerd inhalen gas bij geven maar de gemiddelde klapjosti kan dat niet bevatten ofzo. Meestal remmen ze zelfs af....
Vanochtend ook, een dwaas in een dikke mercedes blijft links hangen. Prima, dat zie ik ook dagelijks, dus ik ga er rustig rechts voorbij. Gaat ie natuurlijk ineens wel gas geven om mij klem te rijden. Prima, dus ik kom daarna weer achter hem rijdt ie weer als een slak het hele stuk. Wat heb je er nou mee bereikt behalve mij irriteren vraag ik me dan af...
Duidelijk gevalletje KPS...quote:Op maandag 27 september 2021 10:01 schreef DrMarten het volgende:
Sowieso mensen die niet ingehaald willen worden
2 weken geleden, rij rustig met de cruisecontrol op 135, loop gestaag in op een Duitser, gaat ie vervolgens harder rijden toen ik naast hem zat. Prima joh, ik er weer achter, zakt ie weer in snelheid, dus ik er weer naast want cruisecontrol, geeft ie weer gas bij
Toen zelf maar een dot gas gegeven en hem voorbij gegaan. Haalt ie vervolgens mij weer in en zakt ie weer in snelheid
En dan denk je, zal wel een gastje met een petje zijn, maar nee, een oude kerel alleen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |