Dat dusquote:Op donderdag 9 september 2021 23:18 schreef Velgje het volgende:
[..]
Juist, we weten allemaal door welk soort media dit soort anti vax geluiden komen.
Inb4 wappies die je nu nazi gaan noemen oid. Omgekeerde wereld als je ziet welke mediaplatforms ze volgen.
Ziekelijk.
Als ik de discussies van afgelopen jaar even naloop, zijn die in essentie niet veel veranderd, maar worden wel heftiger.quote:Op vrijdag 10 september 2021 00:18 schreef obligataire het volgende:
[..]
Het gaat hier echter niet om de triviale vraag of het friet is of patat (friet dus), maar om de veiligheid van de samenleving als geheel en de broodwinning van een aantal mensen. Logisch dat mensen zich ergeren aan egoïstisch en dwars en anti sociaal gedrag, dat de mogelijkheid van een volgende lockdown open houdt en wat helemaal niet nodig zou moeten zijn.
Klopt, maar als je geënt bent weinig last. Dus doel bereikt toch? Alleen niet voor de antie vaxers! Maarja, hun keuze toch? Nogmaals, moeten dan ook niet janken als ze ziek zijn en de zorg onnodig belasten met hun absurde idiologiequote:Op vrijdag 10 september 2021 00:24 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
De tijd zal het leren, voorlopig verspreiden mensen met vaccin het virus nog steeds
Volgens mij waren het een paar posts terug nog verraders, maar ik ben blij dat je bijgedraaid bent.quote:Op vrijdag 10 september 2021 00:21 schreef Ferrous het volgende:
[..]
Ik kijk niet neer op anderen, maar snap dat tegen de stroom ingaan niet? Maar goed
Vind ik nog mild; vond de "wij zijn de nieuwe Joden" en andere onsmakelijke WO II vergelijkingen van het complotvolk nog een tandje erger.quote:Op donderdag 9 september 2021 23:12 schreef Woelwater het volgende:
[..]![]()
Onvoorstelbaar wat anderhalf jaar propaganda in mensen los kan maken, dit gaat wel iets verder dan een pak toiletpapier voor je neus wegkapen.
Misschien mag je binnenkort een uniform ophalen knul, dan kan je fijn antivaxxers van de straat gaan plukken.
Ook zij zijn het andere deel van het probleem, de verdeeldheid.quote:Op vrijdag 10 september 2021 00:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vind ik nog mild; vond de "wij zijn de nieuwe Joden" en andere onsmakelijke WO II vergelijkingen van het complotvolk nog een tandje erger.
Je snapt het niet helemaal, ondanks de vaccinaties blijft dat virus rondgaan en daarmee de totaal belachelijke QRcode maatschappij.quote:Op vrijdag 10 september 2021 00:29 schreef Ferrous het volgende:
[..]
Klopt, maar als je geënt bent weinig last. Dus doel bereikt toch? Alleen niet voor de antie vaxers! Maarja, hun keuze toch? Nogmaals, moeten dan ook niet janken als ze ziek zijn en de zorg onnodig belasten met hun absurde idiologie
Zo werkt dat dus niet.quote:Op vrijdag 10 september 2021 00:13 schreef The_Emotion het volgende:
[..]
Het probleem is de tweespalt die ontstaan is door neer te kijken op anderen die om wat voor reden dan ook geen prik willen. Alsof er niet genoeg verdeeldheid is in de maatschappij
Je hebt je shots gehad, jij bent veilig en verder leven en laten leven.
Nou leg het goocheltrucje maar eens uit dan.quote:
Sophie uit Kassel.quote:Op vrijdag 10 september 2021 00:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vind ik nog mild; vond de "wij zijn de nieuwe Joden" en andere onsmakelijke WO II vergelijkingen van het complotvolk nog een tandje erger.
Is pas 99384x overal gepost. Vermoeiend. En dan kom je toch weer met obscure wappie'wetenschappers' bronnen die dan zogenaamd wel weer 'de waarheid' spreken, we kennen het riedeltje...quote:Op vrijdag 10 september 2021 00:57 schreef The_Emotion het volgende:
[..]
Nou leg het goocheltrucje maar eens uit dan.
Ik heb me tegen wil en dank al laten prikken, kreeg nog net geen ballon meequote:Op vrijdag 10 september 2021 01:02 schreef Velgje het volgende:
[..]
Is pas 99384x overal gepost. Vermoeiend.
Laat je nou maar vaccineren voordat je straks niet meer de supermarkt binnenkomt.
Nou gefeliciteerd, je bent ontwappie.quote:Op vrijdag 10 september 2021 01:03 schreef The_Emotion het volgende:
[..]
Ik heb me tegen wil en dank al laten prikken, kreeg nog net geen ballon mee
Overigens om zelfzuchtige redenen, niet voor een ander, maar door anderen.
Heb hem gewoon nodig voor een great reset... nee niet die van Klaus natuurlijk, een persoonlijke reset.
quote:Op vrijdag 10 september 2021 00:28 schreef The_Emotion het volgende:
[..]
Als ik de discussies van afgelopen jaar even naloop, zijn die in essentie niet veel veranderd, maar worden wel heftiger.
Van het is de schuld van die ene man die net de laatste wc-papier uit het schap trekt, de mensen die naar het strand gingen en de bouwmarkten. Toen waren het de mensen die geen mondkapje wilden dragen tot nu, de mensen die een prikje weigeren. Het is steeds wijzen naar een ander vanuit morele hoogte.
En dat allemaal omdat we bang zijn om met een veredelde verkoudheid op de IC te belanden.
Ik geef gewoon de schuld aan mensen die friet zeggen en aan de Rabobank natuurlijk.
Waar blijft mijn ballon?quote:Op vrijdag 10 september 2021 01:09 schreef Velgje het volgende:
[..]
Nou gefeliciteerd, je bent ontwappie.
Nou, nadat je zo stellig verwacht dat anderen jou tegemoetkomen, zou je je inderdaad eens in de ander kunnen verplaatsen.quote:Op donderdag 9 september 2021 22:56 schreef Ferrous het volgende:
Ben ook voor vaccinatie paspoort, geen vaccinatie dan opzouten!
[..]
Helemaal mee eens. Maar waarom tegen de stroom ingaan zoals die antie vaxers?
Want dit is natuurlijk geen argument.quote:In de jaren 50 en 60 hoorde je niemand als je als baby werd ingeënt?
...quote:Eenvaccin is eenvaccin
Jep, alle antivaxers jong en oud gaan dood...quote:Op vrijdag 10 september 2021 00:29 schreef Ferrous het volgende:
[..]
Klopt, maar als je geënt bent weinig last. Dus doel bereikt toch? Alleen niet voor de antie vaxers!
Welke cijfers?quote:Op donderdag 9 september 2021 23:41 schreef Ferrous het volgende:
[..]
Welke cijfers? De cijfers zijn goed na vaccinatie. Dan ben je maar geen mak Schaap zoals jij zegt, maar niet piepen dan als je doodziek word he? Zoals een paar deden die antie vaxers waren en spijt hadden. Ik hoop dat je gezond blijft, maar het oplopen zonder vaccin doe je. Het is egoïstisch om het niet te doen alleen al voor de verpleging! Mensen moeten hun eigen schamen die het niet doen.
En dat is prima en je goedrecht.quote:Op donderdag 9 september 2021 23:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is ook gewoon zo dat ik als gevaccineerde leef in een wereld waarin covid niet meer bestaat.
Wellicht zeer naïef.
Ik hou eigenlijk geen rekening meer met ongevaccineerden.
?quote:Op vrijdag 10 september 2021 06:54 schreef babylon het volgende:
Ook mooi om te zien dat de tweedeling geen tweedeling is. Meer een 999 vs 1 deling.
De tweedeling in de maatschappij. Er wordt gedaan alsof pro- en anti-vax ongeveer 50-50 is. Terwijl de anti-vaxxers maar een hele kleine fringe groep vormen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 08:41 schreef tja77 het volgende:
[..]
?
Verklaar je nader, de poll liet een heel ander beeld zien.
Angst voor bijwerkingen op de lange termijn.quote:Op vrijdag 10 september 2021 04:14 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Nou, nadat je zo stellig verwacht dat anderen jou tegemoetkomen, zou je je inderdaad eens in de ander kunnen verplaatsen.
[..]
Want dit is natuurlijk geen argument.
[..]
...
[..]
Jep, alle antivaxers jong en oud gaan dood...
Weet je wat het is, jij hebt het alleen maar over tegen de stroom ingaan. Voor mij is het bijvoorbeeld de kans op bijwerkingen (op langere termijn). Overtuig mij maar dat die er gegarandeerd niet komen.
Of júist de kans dat door de vaccinaties juist weer mutaties ontstaan, die juist agressiever zullen zijn. Dat gebeurt bij andere virussen en is met covid19 al vaak zat waargenomen in een lab.
Persoonlijk is dat 1 van mijn grotere zorgen. Jij werkt dat risico in de hand, als je het mij vraagt. Dankjewel alvast als ik straks alsnog geveld word door een mutatie, van een virus wat anders allang uitgedoofd wasStukje begeleidende tekst
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jij daar tegenover staat?
Daarnaast geloof ik dat een virus vanzelf milder wordt, doordat ik ooit een grafiek zag met verschillende virussen. Op de ene as de besmettelijkheid en op de andere as de dodelijkheid. Dan zie je een rechte lijn.. geen enkel virus is én super besmettelijk, én super dodelijk. In plaats van dat het uitdooft, zitten we misschien straks met nog veel gekkere mutaties.
Nog een reden om er tegen te zijn: Denken dat de farmaceutische industrie het beste met je voor heeft... is nu toch wel duidelijk dat het daar niet om gezondheid maar om geld gaat? Ze hebben dus niet mijn volledige vertrouwen, evenmin als politici of nieuws (welke media dan ook).
Wat de media betreft; de overduidelijke vaccinpropaganda, en soms ook fake news (gisteren ofzo nog alle Nederlandse MSM op hun bek met een onzin artikel over Ivermectine overdosissen in Oklahoma). Dat helpt ook niet voor het vertrouwen.
De belangrijkste; mijn lichamelijke integriteit. Ik zet geen spuit in mijn lijf omdat jij dat wil. Eigenlijk is het niet eens een punt van discussie.
Oké de laatste... We hebben nu 1.5 jaar corona in NL. Ik heb nog nooit ergens last van gehad, en ik ken ook niemand die er last van heeft gehad. Een 80 jarige oom van een vriendin van mijn moeder is (naar men zegt) er aan overleden... Dat is het echt. Geen kennissen, vage bekenden, vrienden of familie.. niemand. Bespaar me de anekdotische horrorverhalen want ze blijven maar derdehands. Ik heb dus op basis van mijn eigen waarneming, het enige wat ik echt kan toetsen en beoordelen, weinig reden om me druk te maken.
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijker voor je is, waarom iemand 'tegen de stroom in zou kunnen gaan'.
Hoe jij hier praat lijk je wel een fascist, bereid om mensen hun vrijheid af te pakken maar iets zegt me dat jij nooit de moeite hebt genomen om hier over na te denken, en dat nu ook niet gaat doen, maar ik ben benieuwd...
Dan zijn het nog steeds 2 partijen (en dus die tweedeling), mensen met vaccinatie en mensen zonder. Overigens is er een grote groep mensen met vaccinatie die zich niet druk maken om mensen zonder vaccinatie.quote:Op vrijdag 10 september 2021 08:59 schreef babylon het volgende:
[..]
De tweedeling in de maatschappij. Er wordt gedaan alsof pro- en anti-vax ongeveer 50-50 is. Terwijl de anti-vaxxers maar een hele kleine fringe groep vormen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |