SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Overigens kon ik mijn bericht niet meer veranderen, maar ik vind het wel apart dat blijkbaar medisch-ethisch gezien een vaccinatieplicht ook nog als drang gekwalificeerd wordt.![]()
Precies. Dan dwingen we je aan een vaccin.quote:Op woensdag 8 september 2021 13:37 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Daar is dus een oplossing voor. Nogmaals je hebt gewoon een keuze.
Iemand begon hier eens over een tasje en een pistool...Ja ik ken die definitie. Maar ik vind dat toch wel een beetje een beperkte. Volgens de gezondheidsraad is er pas sprake van dwang als er desnoods met toepassing van geweld wordt gevaccineerd. Zelfs vaccineren op straffe van een gevangenisstraf is geen dwang bij hun. Ik denk daar anders over.quote:Op woensdag 8 september 2021 13:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
Uit het rapport van de Gezondheidsraad.
En volgens mij wordt daar op andere terreinen in de maatschappij ook anders over gedacht.zie email 27 oktober![]()
Ja, sorry. Volgens mij noemde je dat geen dwangquote:Op woensdag 8 september 2021 13:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Precies. Dan dwingen we je aan een vaccin.
Iemand begon hier eens over een tasje en een pistool...Volgens die definitie is niets dwang, behalve wanneer ze de naald in je arm steken. Als ze een pistool tegen je hoofd houden en je 'dwingen' de naald zelf in je arm te zetten is het nog geen dwang volgens die motivatie.quote:Ja ik ken die definitie. Maar ik vind dat toch wel een beetje een beperkte. Volgens de gezondheidsraad is er pas sprake van dwang als er desnoods met toepassing van geweld wordt gevaccineerd. Zelfs vaccineren op straffe van een gevangenisstraf is geen dwang bij hun. Ik denk daar anders over.
En volgens mij wordt daar op andere terreinen in de maatschappij ook anders over gedacht.
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2021 13:45:40 ]![]()
Nee hoor, je wordt niet gedwongen. Als je niet gevaccineerd wil worden om wat voor reden dan ook, stap je in je auto als je ergens heen wil. Ik vind het een goede tussenoplossing, maar als het mogelijk is om daar mee te stoppen, dan moet er natuurlijk ook per direct mee gestopt worden. Maar als dit betekent dat ik over drie weken mijn bruiloft kan vieren, dan ben ik heel erg blij met deze versoepeling. Dus ja, ik praat ook vooral uit eigen belang.quote:Op woensdag 8 september 2021 13:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Precies. Dan dwingen we je aan een vaccin.
Iemand begon hier eens over een tasje en een pistool...![]()
Ah. Helder. Veel Plezier alvast, geniet er van!quote:Op woensdag 8 september 2021 13:44 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Nee hoor, je wordt niet gedwongen. Als je niet gevaccineerd wil worden om wat voor reden dan ook, stap je in je auto als je ergens heen wil. Ik vind het een goede tussenoplossing, maar als het mogelijk is om daar mee te stoppen, dan moet er natuurlijk ook per direct mee gestopt worden. Maar als dit betekent dat ik over drie weken mijn bruiloft kan vieren, dan ben ik heel erg blij met deze versoepeling. Dus ja, ik praat ook vooral uit eigen belang.zie email 27 oktober![]()
Dankjewel man. Het is nog steeds even afwachten, we zouden eigenlijk in april 2020 al trouwen, maar het begint er nu vrij positief uit te zien. Mag ook wel, eindelijk.quote:Op woensdag 8 september 2021 13:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ah. Helder. Veel Plezier alvast, geniet er van!![]()
IK: bij de leeftijd < 25 is er helemaal geen kans op complicaties.quote:Op woensdag 8 september 2021 13:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Gewoon een simpele odds-ratio. De kans op complicaties door/na vaccinatie zijn vele malen kleiner dan de kans op complicaties door een natuurlijke besmetting.
JIJ: long covid!
IK: hahahaha![]()
Maar de kans dat zij iemand besmetten die niet gevaccineerd is (bijvoorbeeld omdat ze geen vaccin mogen), is wel een stuk groter. Dus, hoe hoger de besmettingsgraad, hoe kleiner de kans op een overbelaste zorg. Al vind ik het nog beter dat ze nu in (de buurt van) een moskee gaan vaccineren.quote:Op woensdag 8 september 2021 13:52 schreef zoost het volgende:
[..]
IK: bij de leeftijd < 25 is er helemaal geen kans op complicaties.
IK: hahahaha![]()
Zeker beter, maar ik hoop wel dat ze dat voorbeeld in elke grote stad met een grote moskee gaan volgen.quote:Op woensdag 8 september 2021 13:57 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Maar de kans dat zij iemand besmetten die niet gevaccineerd is (bijvoorbeeld omdat ze geen vaccin mogen), is wel een stuk groter. Dus, hoe hoger de besmettingsgraad, hoe kleiner de kans op een overbelaste zorg. Al vind ik het nog beter dat ze nu in (de buurt van) een moskee gaan vaccineren.
1 stad met 1 dag per week is nog wel beetje weinig.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Het is in ieder geval een goed begin. Hopelijk is het succes en volgen er snel meerdere steden.quote:Op woensdag 8 september 2021 14:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zeker beter, maar ik hoop wel dat ze dat voorbeeld in elke grote stad met een grote moskee gaan volgen.
1 stad met 1 dag per week is nog wel beetje weinig.![]()
Dat hoop ik ook, in die bevolkingsgroepen is een enorme winst te behalen. Zeker gezien de hoeveelheid van die groep die in het ziekenhuis komt.quote:Op woensdag 8 september 2021 14:01 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Het is in ieder geval een goed begin. Hopelijk is het succes en volgen er snel meerdere steden.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Wat blijft de instroom IC toch hoog.quote:wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ook ten opzichte van de opnames in de kliniek. De verhouding kliniekbezetting : IC-bezetting is bijna twee staat tot een.quote:Op woensdag 8 september 2021 14:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wat blijft de instroom IC toch hoog.![]()
Had er goede hoop op dat het langzaam richting 5-10 opnames per dag zou gaan zakken, maar dit is weer 'extreem' veel ineens.quote:Op woensdag 8 september 2021 14:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wat blijft de instroom IC toch hoog.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Mwah, beetje dagelijkse fluctuatie, ik zie ook wel eens 0 uitstroom. Vooralsnog gaat het geen kant op en ik weet niet wat ik daar van moet vinden.quote:Op woensdag 8 september 2021 14:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Had er goede hoop op dat het langzaam richting 5-10 opnames per dag zou gaan zakken, maar dit is weer 'extreem' veel ineens.
Het lijkt wel of het navolgen van de maatregelen gelijke tred houd aan deze bezetting.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Oh, wie zijn dan die mensen < 30 in het ziekenhuis?quote:Op woensdag 8 september 2021 13:52 schreef zoost het volgende:
[..]
IK: bij de leeftijd < 25 is er helemaal geen kans op complicaties.
IK: hahahaha
Ik heb het woord 'long covid' overigens niet genoemd.![]()
De anderhalve meter is al een tijdje weg. Niet op papier, wel in de samenleving. Dit geeft geen stijging, er worden nog steeds elke dag duizenden mensen gevaccineerd, dus ik vind het wel prima zo. Kom maar door met die versoepelingen.quote:Op woensdag 8 september 2021 14:30 schreef zalkc het volgende:
[..]
Mwah, beetje dagelijkse fluctuatie, ik zie ook wel eens 0 uitstroom. Vooralsnog gaat het geen kant op en ik weet niet wat ik daar van moet vinden.
Het lijkt wel of het navolgen van de maatregelen gelijke tred houd aan deze bezetting.![]()
Dit is wel een beetje tegenstrijdig niet? Als er de facto geen versoepelingen meer nodig zijn (omdat men die allang zelf genomen heeft) zijn de echte versoepelingen niet nodig, toch? Dat zou dan alleen voor de bühne zijn.quote:Op woensdag 8 september 2021 14:31 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
De anderhalve meter is al een tijdje weg. Niet op papier, wel in de samenleving. Dit geeft geen stijging, er worden nog steeds elke dag duizenden mensen gevaccineerd, dus ik vind het wel prima zo. Kom maar door met die versoepelingen.
Ik denk dat je onderschat hoeveel effect de huidige maatregelen nog steeds hebben.![]()
Logisch wel toch, we zitten ook al even in de 2k-3k range qua besmettingen.quote:Op woensdag 8 september 2021 14:30 schreef zalkc het volgende:
[..]
Mwah, beetje dagelijkse fluctuatie, ik zie ook wel eens 0 uitstroom. Vooralsnog gaat het geen kant op en ik weet niet wat ik daar van moet vinden.
Het lijkt wel of het navolgen van de maatregelen gelijke tred houd aan deze bezetting.![]()
Nee, dat is niet tegenstrijdig. Vraag anders even rond in de evenementenbranche hoe vervelend deze maatregelen nog voor ze zijn.quote:Op woensdag 8 september 2021 14:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit is wel een beetje tegenstrijdig niet? Als er de facto geen versoepelingen meer nodig zijn (omdat men die allang zelf genomen heeft) zijn de echte versoepelingen niet nodig, toch?
Ik denk dat je onderschat hoeveel effect de huidige maatregelen nog steeds hebben.![]()
De instroom schommelt al weken rond de 100 ic-opnames per week. Met een mediane ligtijd van ~14 dagen kom je uit op de bezetting die we nu hebben.quote:Op woensdag 8 september 2021 14:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Had er goede hoop op dat het langzaam richting 5-10 opnames per dag zou gaan zakken, maar dit is weer 'extreem' veel ineens.![]()
Ho ho, vanaf morgen komt de F1-piek er bij, dat moet wel 5 tot 10 duizend besmettingen opleveren als ik het goed begreep.quote:Op woensdag 8 september 2021 14:34 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Logisch wel toch, we zitten ook al even in de 2k-3k range qua besmettingen.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Maar in hoeverre is dat representatief voor wat er tijdens evenementen gaat gebeuren, dan wel kan gebeuren?quote:Op woensdag 8 september 2021 14:34 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Nee, dat is niet tegenstrijdig. Vraag anders even rond in de evenementenbranche hoe vervelend deze maatregelen nog voor ze zijn.
We hebben gezien hoezeer de omstandigheden anders zijn bij bv. nachtclubs t.o.v. het terras.
Ben benieuwd of we in Nederland ook naar een 2G-bewijs gaan, dus ook niet meer testen.![]()
Oja, we leven weer van piek naar piek. Op naar de kerstpiek.quote:Op woensdag 8 september 2021 14:35 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ho ho, vanaf morgen komt de F1-piek er bij, dat moet wel 5 tot 10 duizend besmettingen opleveren als ik het goed begreep.![]()
In juni bedoel je? Toen nog niet 30% volledig was gevaccineerd?quote:Op woensdag 8 september 2021 14:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar in hoeverre is dat representatief voor wat er tijdens evenementen gaat gebeuren, dan wel kan gebeuren?
We hebben gezien hoezeer de omstandigheden anders zijn bij bv. nachtclubs t.o.v. het terras.
Ben benieuwd of we in Nederland ook naar een 2G-bewijs gaan, dus ook niet meer testen.![]()
Inderdaad niet zo raar dat de instroom niet verandert als het aantal positieve tests ook niet verandert. Je zou kunnen zeggen dat het aantal positieve tests een goede indicator is voor het aantal te verwachten ziekenhuisopnames, ook al is het door sommigen tot "niet relevant" verklaardquote:Op woensdag 8 september 2021 14:34 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Logisch wel toch, we zitten ook al even in de 2k-3k range qua besmettingen.![]()
![]()
Vaccinatie is niet opeens een wondermiddel.quote:Op woensdag 8 september 2021 14:38 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
In juni bedoel je? Toen nog niet 30% volledig was gevaccineerd?![]()
Dan houdt het op. Flikker alles maar dicht, we komen hier nooit meer uit.quote:Op woensdag 8 september 2021 14:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vaccinatie is niet opeens een wondermiddel.![]()
Met de huidige Delta variant maakt het niet zo veel uit of je wel of niet gevaccineerd bent voor de transmissie van het virus.quote:Op woensdag 8 september 2021 13:57 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Maar de kans dat zij iemand besmetten die niet gevaccineerd is (bijvoorbeeld omdat ze geen vaccin mogen), is wel een stuk groter. Dus, hoe hoger de besmettingsgraad, hoe kleiner de kans op een overbelaste zorg. Al vind ik het nog beter dat ze nu in (de buurt van) een moskee gaan vaccineren.I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.![]()
Gelukkig is het niet zo zwart-wit.quote:Op woensdag 8 september 2021 14:40 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Dan houdt het op. Flikker alles maar dicht, we komen hier nooit meer uit.![]()
Jawel, dat maakt dus wel uit. Je verspreidt het virus veel minder snel en je bent minder lang besmettelijk. Plus dat je er veel minder ernstig ziek van wordt.quote:Op woensdag 8 september 2021 14:40 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Met de huidige Delta variant maakt het niet zo veel uit of je wel of niet gevaccineerd bent voor de transmissie van het virus.![]()
Zeer zeker wel.quote:Op woensdag 8 september 2021 14:40 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Met de huidige Delta variant maakt het niet zo veel uit of je wel of niet gevaccineerd bent voor de transmissie van het virus.![]()
Volgens mij is de realiteit op dit moment dat de maatschappij voor gevaccineerden in principe volledig open kan. Dat maakt het extra wrang dat we nog steeds aan maatregelen gebonden zijn.
Reken maar uit: ~210 IC-bedden bezet, 10% is volledig gevaccineerd. Dat zou betekenen dat we met alleen gevaccineerden een IC-bezetting van max. 25 COVID-patiënten hebben.![]()
Ik heb net via https://gov.uk een Passanger Locator Form voor mezelf aangemaakt, met daarin details van al m'n reisplannen. Het resultaat is een PDF van 4 pagina's die ik zowel moet uploaden als (uitgeprint) meenemen.
En dat is slechts 1 van de documenten die ik nodig heb om morgen een dagje naar het Verenigd Koninkrijk te gaan.
Als ik langer dan een dag zou gaan, moest er ook nog een testafspraak in Engeland bij.![]()
Klopt, maar aangezien gevaccineerden zich veel minder geneigd zijn aan maatregelen te houden en niet hoeven te testen voor toegang besmetten ze relatief gezien sneller.quote:Op woensdag 8 september 2021 14:41 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Jawel, dat maakt dus wel uit. Je verspreidt het virus veel minder snel en je bent minder lang besmettelijk. Plus dat je er veel minder ernstig ziek van wordt.I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.![]()
Nouja, ik vond het de afgelopen periode wel lastig, waar je eerder wel kon zeggen dat een X percentage van nieuwe besmettingen uiteindelijk op de IC terecht komt, was dat in de vaccinatie periode (dus de afgelopen 2 maanden zeg maar) wat lastiger, dus wat dat betreft waren/zijn de besmettingscijfers wat minder interessant qua voorspellingen.quote:Op woensdag 8 september 2021 14:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad niet zo raar dat de instroom niet verandert als het aantal positieve tests ook niet verandert. Je zou kunnen zeggen dat het aantal positieve tests een goede indicator is voor het aantal te verwachten ziekenhuisopnames, ook al is het door sommigen tot "niet relevant" verklaard
Maar nu zit je wel weer in een fase waarin dat wat duidelijker is denk ik.![]()
Ja ik laat de UK voorlopig wel voor wat het is. Doodzonde...quote:Op woensdag 8 september 2021 14:45 schreef Tijn het volgende:
Ik heb net via https://gov.uk een Passanger Locator Form voor mezelf aangemaakt, met daarin details van al m'n reisplannen. Het resultaat is een PDF van 4 pagina's die ik zowel moet uploaden als (uitgeprint) meenemen.
En dat is slechts 1 van de documenten die ik nodig heb om morgen een dagje naar het Verenigd Koninkrijk te gaan.
Als ik langer dan een dag zou gaan, moest er ook nog een testafspraak in Engeland bij.![]()
Dochter wil heel graag weer eens een weekend London doen, maar ik denk dat we dat tot nader orde nog maar even uitstellenquote:Op woensdag 8 september 2021 14:45 schreef Tijn het volgende:
Als ik langer dan een dag zou gaan, moest er ook nog een testafspraak in Engeland bij.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
4 stuks totaal <30.quote:Op woensdag 8 september 2021 14:31 schreef DireStraits7 het volgende:
Oh, wie zijn dan die mensen < 30 in het ziekenhuis?
Liggen zij daar vanwege ernstige complicaties ten gevolge van covid, of hebben zij andere aandoeningen welke de primaire reden is dat ze daar liggen?
Graag een bron voor dit:quote:Op woensdag 8 september 2021 13:27 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens hebben ook jongeren nog een direct medisch voordeel bij een prik.![]()
Als we stellen dat gevaccineerden 90% minder besmettelijk zijn kan dat nog steeds grote gevolgen geven, zeker op plaatsen waar mensen die met een zwakke gezondheid liggen zoals in verzorgingstehuizen. Er zijn in de hogere leeftijdsgroepen die vol in de risicogroep vallen redelijk wat mensen ook niet gevaccineerd. Ik ga er vanuit dat in veel gevallen die mensen niet eigenwijs zijn maar niet gevaccineerd kunnen worden. Die groep loopt net zo goed risico van gevaccineerden als van ongevaccineerden.quote:Op woensdag 8 september 2021 14:42 schreef DireStraits7 het volgende:
Volgens mij is de realiteit op dit moment dat de maatschappij voor gevaccineerden in principe volledig open kan. Dat maakt het extra wrang dat we nog steeds aan maatregelen gebonden zijn.
Reken maar uit: ~210 IC-bedden bezet, 10% is volledig gevaccineerd. Dat zou betekenen dat we met alleen gevaccineerden een IC-bezetting van max. 25 COVID-patiënten hebben.![]()
Ik zie in de leeftijdsgroep 25-29 jaar nog 11 mensen liggen op de verpleegafdeling, dus 4 zijn het er niet. Onder de 20 jaar zelfs 29 kinderen.quote:Op woensdag 8 september 2021 14:55 schreef Za het volgende:
[..]
4 stuks totaal <30.
Liggen zij daar vanwege ernstige complicaties ten gevolge van covid, of hebben zij andere aandoeningen welke de primaire reden is dat ze daar liggen?
Graag een bron voor dit:
[..]![]()
Nee je bent net zo besmettelijk. Maar de kans dat je ziek gaat worden is inderdaad veel kleiner.quote:Op woensdag 8 september 2021 14:41 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Jawel, dat maakt dus wel uit. Je verspreidt het virus veel minder snel en je bent minder lang besmettelijk. Plus dat je er veel minder ernstig ziek van wordt.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Van de totaal 460, op de verpleegafdeling. Die zullen er in de meeste gevallen voor een dagopname of 2 dagen zijn, daar zit de grote druk niet.quote:Op woensdag 8 september 2021 14:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zie in de leeftijdsgroep 25-29 jaar nog 11 mensen liggen op de verpleegafdeling, dus 4 zijn het er niet. Onder de 20 jaar zelfs 29 kinderen.![]()
Het betrof de verwijzing ernstige complicaties.quote:Op woensdag 8 september 2021 14:57 schreef Momo het volgende:
Ik zie in de leeftijdsgroep 25-29 jaar nog 11 mensen liggen op de verpleegafdeling, dus 4 zijn het er niet. Onder de 20 jaar zelfs 29 kinderen.![]()
Yep en vergeet je test niet voor afreizen en je test en quarantaine formulier voor Nederland.quote:Op woensdag 8 september 2021 14:45 schreef Tijn het volgende:
Nee, maar het ging om de vraag of jongeren baat hebben bij het vaccin. Je zou denken dat wellicht een aantal van de jongeren in het ziekenhuis misschien geen prik hebben gehaald en dat wellicht beter wel hadden kunnen doen.quote:Op woensdag 8 september 2021 14:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Van de totaal 460, op de verpleegafdeling. Die zullen er in de meeste gevallen voor een dagopname of 2 dagen zijn, daar zit de grote druk niet.![]()
Waar kan ik die formulieren voor Nederland vinden?quote:Op woensdag 8 september 2021 15:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Yep en vergeet je test niet voor afreizen en je test en quarantaine formulier voor Nederland.![]()
Ik zie dat op de verpleegafdeling de meeste mensen na 5 dagen wel weg zijn idd. Bij de IC nogal wat anders, zoveel mensen die er meer dan een maand liggen...quote:Op woensdag 8 september 2021 14:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Van de totaal 460, op de verpleegafdeling. Die zullen er in de meeste gevallen voor een dagopname of 2 dagen zijn, daar zit de grote druk niet.![]()
Kun je een link geven hiervoor. BVD.quote:Op woensdag 8 september 2021 14:57 schreef Momo het volgende:
Ik zie in de leeftijdsgroep 25-29 jaar nog 11 mensen liggen op de verpleegafdeling, dus 4 zijn het er niet. Onder de 20 jaar zelfs 29 kinderen.
(stichting NICE maakt melding van totaal 7 onder de 29 nl)![]()
Rijksoverheid website, ik zal even de link opzoeken.quote:Op woensdag 8 september 2021 15:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waar kan ik die formulieren voor Nederland vinden?
Edit:
https://www.government.nl(...)th-declaration-form0
https://quarantinedeclaration.government.nl/en
@Tijn
[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2021 15:06:09 ]![]()
Waar staat de melding van die 29 kinderen? BVDquote:Op woensdag 8 september 2021 15:03 schreef Momo het volgende:
https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh.jsp![]()
7de grafiek "Patiënten die nog opgenomen zijn op verpleegafdeling", moet je wel een beetje inzoomen op de pagina en met je muis over de grafiek.quote:Op woensdag 8 september 2021 15:04 schreef Za het volgende:
[..]
Waar staat de melding van die 29 kinderen? BVD![]()
Bedankt! Ik voeg het aan de lijst toequote:Op woensdag 8 september 2021 15:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Rijksoverheid website, ik zal even de link opzoeken.
Edit:
https://www.government.nl(...)th-declaration-form0
https://quarantinedeclaration.government.nl/en
@:Tijn
Een negatieve test voor terugreizen ga ik trouwens niet doen. Ik heb vanochtend een PCR-test gedaan en ik ben zaterdag alweer terug. Ik ga met de auto, ik ben gevaccineerd. Als dit niet goed genoeg is, jammer dan. Ik heb echt geen zin om in Frankrijk of België een test te gaan doen terwijl ik onderweg naar huis ben.![]()
Ik wel, het wordt nu al als problematisch gezien, laat staan wat er verderop in de herfst / winter gaat gebeuren als het plots toch weer toe gaat nemen. Paniekvoetbal op repeat..quote:Op woensdag 8 september 2021 14:30 schreef zalkc het volgende:
[..]
Vooralsnog gaat het geen kant op en ik weet niet wat ik daar van moet vinden.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik zie het al.quote:
Je hebt het verkeerd gelezen, er staat van 0 tot 29 jaar totaal 7.
Jij hebt de leeftijd van 29 aangezien voor het aantal opnames.
Geeft niks, maar wel wanneer je iemand denkt te kunnen corrigeren.![]()
Weekendje Londen ga ik voorlopig ook niet doen zo...quote:Op woensdag 8 september 2021 15:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bedankt! Ik voeg het aan de lijst toe
Een negatieve test voor terugreizen ga ik trouwens niet doen. Ik heb vanochtend een PCR-test gedaan en ik ben zaterdag alweer terug. Ik ga met de auto, ik ben gevaccineerd. Als dit niet goed genoeg is, jammer dan. Ik heb echt geen zin om in Frankrijk of België een test te gaan doen terwijl ik onderweg naar huis ben.![]()
Nee hoor, op de y-as staat het aantal patiënten, 29 is het aantal patiënten op dit moment in die leeftijdsgroep <20(oranje blok).quote:Op woensdag 8 september 2021 15:08 schreef Za het volgende:
[..]
Ik zie het al.
Je hebt het verkeerd gelezen, er staat van 0 tot 29 jaar totaal 7.
Jij hebt de leeftijd van 29 aangezien voor het aantal opnames.
Geeft niks, maar wel wanneer je iemand denkt te kunnen corrigeren.![]()
OK, we benaderen hier 2 verschillende grafieken.quote:Op woensdag 8 september 2021 15:06 schreef Momo het volgende:
7de grafiek "Patiënten die nog opgenomen zijn op verpleegafdeling", moet je wel een beetje inzoomen op de pagina en met je muis over de grafiek.
De ene is recent, de andere kan zelfs maanden behelsen.![]()
Ze mogen die hele papierwinkel in hun reet steken, mij zul je daar ook niet zien zolang ze deze poppenkast opgetuigd hebben.quote:Op woensdag 8 september 2021 14:49 schreef Oriente het volgende:
[..]
Ja ik laat de UK voorlopig wel voor wat het is. Doodzonde...![]()
- 2.781 nieuw gemelde positieve testen
- 59 nieuwe ziekenhuisopnames
- 22 nieuwe IC-opnames
- 7 nieuwe overlijdens“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
"Ziekenhuizen updaten gegevens twee keer per week"quote:Op woensdag 8 september 2021 15:12 schreef Za het volgende:
[..]
OK, we benaderen hier 2 verschillende grafieken.
De ene is recent, de andere kan zelfs maanden behelsen.
Geen idee hoe jij verder deze grafiek leest, maar ik ben hier wel klaar mee nu![]()
![]()
Veel IC opnames toch weer zeg.quote:Op woensdag 8 september 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 22 nieuwe IC-opnames
- 7 nieuwe overlijdens
Dit gaat weer mis dit najaar als we nu alles open gooien.- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -![]()
![]()
![]()
![]()
Groundhog Day is here again.
Dus weer mooie cijfers!
Op naar het zonnetje!"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Vroeger was dit moment opwindend. Nu is het telkens meer van hetzelfde.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
De moskeeën en kerken zijn nooit dicht geweest.quote:Op woensdag 8 september 2021 15:17 schreef Galvez het volgende:
[..]
Veel IC opnames toch weer zeg.
Dit gaat weer mis dit najaar als we nu alles open gooien.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Nog van gisteren:quote:Tot nu toe zijn er 23.143.234 prikken gezet. Dit getal omvat zowel eerste als tweede prikken. Dit getal wordt bijgewerkt op dinsdag en donderdag.![]()
Gelukkig maar toch, dat het nooit meer echt gaat toenemen..quote:Op woensdag 8 september 2021 15:18 schreef 4-elements het volgende:
Vroeger was dit moment opwindend. Nu is het telkens meer van hetzelfde.![]()
Ze merken het vanzelf in de portemonnee daar. Hoop ik. Het is ons favoriete vakantie land binnen Europa, dus we willen graag weer een keer die kant op, maar inderdaad niet op deze manier.quote:Op woensdag 8 september 2021 15:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Weekendje Londen ga ik voorlopig ook niet doen zo...![]()
Wie zegt dat?quote:Op woensdag 8 september 2021 15:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Gelukkig maar toch, dat het nooit meer echt gaat toenemen..“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Daar gedragen mensen zich over het algemeen wel beter dan in het nachtleven.quote:Op woensdag 8 september 2021 15:19 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
De moskeeën en kerken zijn nooit dicht geweest.- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -![]()
Ik merk in het OV dat er maar weinig zijn die goede mondkapjes dragen.
Je kan het vergelijken met een hoofddoek. Maar dan over je kin.![]()
quote:Op woensdag 8 september 2021 15:18 schreef 4-elements het volgende:
Vroeger was dit moment opwindend. Nu is het telkens meer van hetzelfde.![]()
Begint saai te worden zo he?!![]()
![]()
Ik vind het prima om een vaccinatiebewijs te tonen bij de douane, in de vorm van een QR of een geel boekje. Maar daar houdt het gewoon mee op, rest van dit circus werk ik niet (meer) aan mee.quote:Op woensdag 8 september 2021 15:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze merken het vanzelf in de portemonnee daar. Hoop ik. Het is ons favoriete vakantie land binnen Europa, dus we willen graag weer een keer die kant op, maar inderdaad niet op deze manier.![]()
Dat zien we inderdaad al een tijdje aan de cijfers uit Nunspeet en andere Biblebelt-dorpen.quote:Op woensdag 8 september 2021 15:21 schreef Galvez het volgende:
[..]
Daar gedragen mensen zich over het algemeen wel beter dan in het nachtleven.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Cijfers zijn stabiel.quote:Op woensdag 8 september 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 22 nieuwe IC-opnames
- 7 nieuwe overlijdens![]()
Je weet het heel goed, en laat bewust de grafiek waar ik aan refereer achterwege, met de opnames van de afgelopen 7 dagen.quote:Op woensdag 8 september 2021 15:16 schreef Momo het volgende:
"Ziekenhuizen updaten gegevens twee keer per week"
[ afbeelding ]
Geen idee hoe jij verder deze grafiek leest, maar ik ben hier wel klaar mee nu![]()
testen of prikken. Wat een keuze!quote:Op woensdag 8 september 2021 13:44 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Nee hoor, je wordt niet gedwongen. Als je niet gevaccineerd wil worden om wat voor reden dan ook, stap je in je auto als je ergens heen wil. Ik vind het een goede tussenoplossing, maar als het mogelijk is om daar mee te stoppen, dan moet er natuurlijk ook per direct mee gestopt worden. Maar als dit betekent dat ik over drie weken mijn bruiloft kan vieren, dan ben ik heel erg blij met deze versoepeling. Dus ja, ik praat ook vooral uit eigen belang.
Heb je voorkeur voor een groot neusgat of een lamme schouder.
Hugo, ik hou me aanbevolen voor slogans!´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Zou ook graag weer een keer die kant op gaan. Ging regelmatig even heen en weer voor een voetbalwedstrijdje en pints. Maar liever zonder teveel gedoe.quote:Op woensdag 8 september 2021 15:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze merken het vanzelf in de portemonnee daar. Hoop ik. Het is ons favoriete vakantie land binnen Europa, dus we willen graag weer een keer die kant op, maar inderdaad niet op deze manier.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Of je doet het allebei niet, ook prima.quote:Op woensdag 8 september 2021 15:24 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
testen of prikken. Wat een keuze!
Heb je voorkeur voor een groot neusgat of een lamme schouder.
Hugo, ik hou me aanbevolen voor slogans!![]()
Je kan er eventueel ook zelf mee komen he?quote:Op woensdag 8 september 2021 15:24 schreef Za het volgende:
[..]
Je weet het heel goed, en laat bewust de grafiek waar ik aan refereer achterwege, met de opnames van de afgelopen 7 dagen.![]()
Al wekenlang stabiel hoog waardoor dit met het open gaan van onderwijs/kantoren/nachtleven voldoende katalyserend vermogen heeft…quote:- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -![]()
Idem ja.quote:Op woensdag 8 september 2021 15:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik vind het prima om een vaccinatiebewijs te tonen bij de douane, in de vorm van een QR of een geel boekje. Maar daar houdt het gewoon mee op, rest van dit circus werk ik niet (meer) aan mee.![]()
Zo'n evenement als Zandvoort is een druppel op een gloeiende plaat vergeleken met de miljoenen mensen die weer naar school en werk gaan na de vakantie.quote:Op woensdag 8 september 2021 15:16 schreef Shaar12 het volgende:
Nog geen piek in de besmettingen na afgelopen weekend, gaat prima dus.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: