abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201265531
Hier verder!
pi_201265589
In het kader van poezen wilde ik deze jullie onthouden: Ketel en poes lezen samen een boekje voor het slapen gaan. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201265607
De ex van mijn nichtje had ooit een auto gekocht van het voorschot voor de bijstand. Idee was dat ie snel zijn rijbewijs ging halen en dan kon werken en dan de bijstand uit kon.

6 maanden later stond de auto nog steeds stil. Geen rijbewijs. Geen baan. En schulden omdat ie moest lenen om eten te kopen enzo.

En dan voor de vorm elke dag even in die wagen zitten en dan 10cm vooruit en achteruit rijden ook :')
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 8 september 2021 @ 13:32:18 #4
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_201265635
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 13:30 schreef MorganLeFay het volgende:
De ex van mijn nichtje had ooit een auto gekocht van het voorschot voor de bijstand. Idee was dat ie snel zijn rijbewijs ging halen en dan kon werken en dan de bijstand uit kon.

6 maanden later stond de auto nog steeds stil. Geen rijbewijs. Geen baan. En schulden omdat ie moest lenen om eten te kopen enzo.

En dan voor de vorm elke dag even in die wagen zitten en dan 10cm vooruit en achteruit rijden ook :')
Oef, dat is erg :X
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_201265662
Venco, wellicht ligt het aan mij, maar waarom nu dan al een tweede auto voor de deur? Wat is daar het voordeel van? Voor hetzelfde geld is hij meer dan een jaar bezig om zijn rijbewijs te halen.

Ik ben heerlijk (nou ja heerlijk) een het knutselen in excel met het fout uur op mijn oordopjes. Mag je in een kantoortuin heel hard meezingen?
pi_201265717
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 13:34 schreef exode het volgende:
Mag je in een kantoortuin heel hard meezingen?
Dan wordt het vanzelf rustiger daar :P
pi_201265736
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 13:40 schreef Hupje het volgende:

[..]
Dan wordt het vanzelf rustiger daar :P
Ik moest net heel vaak niezen, ik zit zo alleen denk ik.
pi_201265745
@vencodark ik zou kostentechnisch nog even wachten met die tweede auto. Je kunt van de afschrijving/verzekering/wegenbelasting bij elkaar best andere leuke dingen kopen zolang hij nog geen rijbewijs heeft. ;)

Ik ga vanavond voor het eerst in 1.5 jaar mijn collega's weer irl zien. *O*
pi_201265813
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 13:34 schreef exode het volgende:
Venco, wellicht ligt het aan mij, maar waarom nu dan al een tweede auto voor de deur? Wat is daar het voordeel van? Voor hetzelfde geld is hij meer dan een jaar bezig om zijn rijbewijs te halen.

Ik ben heerlijk (nou ja heerlijk) een het knutselen in excel met het fout uur op mijn oordopjes. Mag je in een kantoortuin heel hard meezingen?
Omdat mijn man verwacht snel zijn rijbewijs te hebben, heeft hij al uitgebreid onderzoek gedaan naar de juiste auto.
Tig filmpjes en reviews gekeken, alle details opgeslagen en specificaties gelezen.
Alles klopte toen we ook nog zo’n mooie deal ontdekten in Breda. We zouden de mijne inruilen en voorlopig 1 auto hebben.
Proefrit gedaan, financiën besproken.
Eigenlijk willen we de auto niet meer loslaten.

Maar ik twijfel over de inruil en de timing. Vandaar dat ik even hier advies vroeg en probeer in te schatten wat handig is.
pi_201265829
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 13:49 schreef vencodark het volgende:

[..]
Omdat mijn man verwacht snel zijn rijbewijs te hebben, heeft hij al uitgebreid onderzoek gedaan naar de juiste auto.
Tig filmpjes en reviews gekeken, alle details opgeslagen en specificaties gelezen.
Alles klopte toen we ook nog zo’n mooie deal ontdekten in Breda. We zouden de mijne inruilen en voorlopig 1 auto hebben.

Maar ik twijfel over de inruil en de timing. Vandaar dat ik even hier advies vroeg en probeer in te schatten wat handig is.
Ik herken het gevoel van de auto niet willen loslaten wel, maar denk toch echt dat het in dit geval verstandiger is om jouw auto te houden en wanneer het rijbewijs binnen is iets voor hem te kopen.
Mocht je toch echt perse de tweede auto nu al willen dan kan je hem natuurlijk altijd nog schorsen, zodat je iig geen verzekering en wegenbelasting kosten hebt.
pi_201265862
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 13:51 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Ik herken het gevoel van de auto niet willen loslaten wel, maar denk toch echt dat het in dit geval verstandiger is om jouw auto te houden en wanneer het rijbewijs binnen is iets voor hem te kopen.
Mocht je toch echt perse de tweede auto nu al willen dan kan je hem natuurlijk altijd nog schorsen, zodat je iig geen verzekering en wegenbelasting kosten hebt.
Dan mag ie niet op de openbare weg staan, toch? Moet er een garage worden geregeld.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201265883
quote:

[..]

Als jullie m allebei graag willen dan ruil je toch nu jouw auto in voor die nieuwe en koop je zelf weer een auto als man rijbewijs heeft. Tot die tijd kan jij er in rijden.
2 auto’s is onzin nu. En auto’s zijn er altijd dus je hebt er zo 1 bijgekocht als het nodig is.

Ben wel nieuwsgierig wat voor auto het is :P
pi_201265884
quote:

[..]

Dus dan heb je er 1, een automaat, die van hem wordt als hij zijn rijbewijs heeft? Zie jij het zitten tijdelijk een automaat te rijden? En heb je zelf ook wat op het oog voor als hij zijn rijbewijs dus heeft?

Ik heb geen zak met auto's, wil vooral een betrouwbare, dus neem me vooral niet serieus als je dat niet wil, maar ik zou lekker wachten. Die van jou rijdt nog prima en ik vond de overstap naar automaat en weer terug, niet handig. Zeker niet als je maanden in een automaat gaat rijden. Maar dat kan ook aan mijn rijskills liggen.
pi_201265910
Ik vind het vooral bijzonder optimistisch dat hij verwacht snel zijn rijbewijs te hebben. Hij heeft toch nog geen les gehad? Ik heb er meer dan een jaar over gedaan. Om van de wachttijden bij het CBR voor examens nog maar niet te spreken.
pi_201265938
Ik zou in ieder geval zorgen dat er dan een bult geld klaar ligt om voor jou een nieuwe auto te kopen.. Straks is het geld op en zit je op je fietsie..

Er komen altijd wel andere deals voorbij.
pi_201266005
Wel weer een beleving hoor op kantoor zitten.

Collega ging net sporten en kwam bezweet terug, duidelijk geen zin of tijd om te douchen en hij heeft zich volledig ingespoten met van die nogal aanwezige Axe deo.

Er wordt heeeeel luidruchtig gebeld aan bureaus WE HEBBEN GOFFER VEEL TE DURE EN LELIJKE BEL HOKJES, GA DAAR ZITTEN!

Overal staat weer servies, want de kabouters ruimen het wel op.

En dan zit ik op een afdelings vlek (jaja die hebben wij) met maar 8 mensen (in plaats van 30). Laat staan als we dadelijk weer vol zitten.
pi_201266021
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:41 schreef exode het volgende:

Onze buren hebben 1 auto en die word 1 keer per week aangeslingerd om kratten bier te halen _O-
Met het beeld dat ik nu van je buren heb is het maar goed dat ze niet vaker auto rijden. *)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_201266128
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 14:02 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik zou in ieder geval zorgen dat er dan een bult geld klaar ligt om voor jou een nieuwe auto te kopen.. Straks is het geld op en zit je op je fietsie..

Er komen altijd wel andere deals voorbij.
Dat is dus een zekerheid die ik wel moet hebben.
pi_201266197
quote:
3s.gif Op woensdag 8 september 2021 14:12 schreef PKM het volgende:

[..]
Met het beeld dat ik nu van je buren heb is het maar goed dat ze niet vaker auto rijden. *)
Dat kan ik onderschrijven. :P
Het zijn lieve oude mensen, maar wel volksbuurt types. Het eerste flesje gaat om een uur of 11 open zeg maar. Ze doen geen vlieg kwaad, maar ik denk niet dat je ruzie met ze moet krijgen. Zeker niet omdat je dan hun kinderen achter je aan krijgt die nou niet bepaald bekend staan om goed burgerschap.
pi_201266240
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 14:09 schreef exode het volgende:
Wel weer een beleving hoor op kantoor zitten.

Collega ging net sporten en kwam bezweet terug, duidelijk geen zin of tijd om te douchen en hij heeft zich volledig ingespoten met van die nogal aanwezige Axe deo.

Er wordt heeeeel luidruchtig gebeld aan bureaus WE HEBBEN GOFFER VEEL TE DURE EN LELIJKE BEL HOKJES, GA DAAR ZITTEN!

Overal staat weer servies, want de kabouters ruimen het wel op.

En dan zit ik op een afdelings vlek (jaja die hebben wij) met maar 8 mensen (in plaats van 30). Laat staan als we dadelijk weer vol zitten.
wat is een afdelingsvlek?

Vies trouwens, van die collega!
pi_201266252
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 13:29 schreef lunapuella het volgende:
In het kader van poezen wilde ik deze jullie onthouden: Ketel en poes lezen samen een boekje voor het slapen gaan. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aaaaawww zo lief
Werewolf
pi_201266294
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 14:35 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
wat is een afdelingsvlek?

Vies trouwens, van die collega!
Een hippe term geintroduceerd tijdens het flexwerken. Je hebt geen vaste plek meer maar afdelingsvlekken. Dus bijvoorbeeld vleugel 5D is voor Security.
Een vlek omdat het niet vast omlijnd is maar vloeibaar.

Echt ons hele kantoor is 1 hippe reclamespot voor flexwerken wat wij tegenwoordig Connected working noemen.
pi_201266299
@exode wat ranzig om naast/bij/in dezelfde ruimte als zo'n bezwete collega te moeten zitten. En dan zit hij nu vast op een flexplek waar lekker zijn lichaamssappen in de stoel trekken en waar morgen weer iemand anders op moet zitten. :r
pi_201266307
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 13:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dan mag ie niet op de openbare weg staan, toch? Moet er een garage worden geregeld.
Als je die zelf niet hebt moet dat wel geregeld worden idd, wellicht bij familie/vrienden.

@vencodark Ik weet niet wat voor auto er nu naar gekeken wordt, maar wat ik begrijp is dat momenteel vooral de vraag naar auto's in de B-klasse hard stijgt momenteel, waardoor die duurder/lastiger terug te kopen zijn wellicht.
De grotere auto's stijgen minder hard in vraag en prijs, waardoor als de auto van man een grotere is ik sowieso niet nu in zou ruilen als ik jou was.

En wat ik hier meer genoemd zie worden is de wachttijden bij het CBR, je kan totaal niet inschatten wanneer dat rijbewijs er daadwerkelijk komt.
pi_201266314
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 13:57 schreef exode het volgende:
ik vond de overstap naar automaat en weer terug, niet handig.
Dat is even wennen, maar went ook snel, hoor. Ik stap soms uit de schakelauto en moet dan onze automaat verzetten (of andersom) en dat gaat prima. Dus daar zou ik de keuze niet van af laten hangen. Maar ook ik zou denken dat er later wel weer een geschikte auto voorbij komt om te kopen. Elke keer als je een auto verkoopt, ga je er toch op achteruit qua financiën :')
pi_201266323
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 14:41 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:exode wat ranzig om naast/bij/in dezelfde ruimte als zo'n bezwete collega te moeten zitten. En dan zit hij nu vast op een flexplek waar lekker zijn lichaamssappen in de stoel trekken en waar morgen weer iemand anders op moet zitten. :r
Dat is by far niet het ranzigste wat ik ooit op kantoor heb gezien hoor. >:)
Hij ruikt nu vooral naar Axe, heel veel Axe.
  woensdag 8 september 2021 @ 14:56:48 #27
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_201266454
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 14:40 schreef exode het volgende:

[..]
Een hippe term geintroduceerd tijdens het flexwerken. Je hebt geen vaste plek meer maar afdelingsvlekken. Dus bijvoorbeeld vleugel 5D is voor Security.
Een vlek omdat het niet vast omlijnd is maar vloeibaar.

Echt ons hele kantoor is 1 hippe reclamespot voor flexwerken wat wij tegenwoordig Connected working noemen.
_O- oh dat is wel echt hip.

Daar zijn wij te groot en log voor. Er is nu dankzij covid eindelijk een global flexwerk policy gepresenteerd. (Ondanks dat wij in NL al lang aan thuiswerken deden). Maar ja die Amerikanen zijn niet zo gul richting hun werknemers dus vaak lopen we achter :')

Alleen de 8 weken betaald ouderschapsverlof voor mannen en vrouwen al 4 jaar geleden was heel vooruitstrevend van ze.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_201266484
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 14:56 schreef laziness het volgende:

[..]
_O- oh dat is wel echt hip.

Daar zijn wij te groot en log voor. Er is nu dankzij covid eindelijk een global flexwerk policy gepresenteerd. (Ondanks dat wij in NL al lang aan thuiswerken deden). Maar ja die Amerikanen zijn niet zo gul richting hun werknemers dus vaak lopen we achter :')

Alleen de 8 weken betaald ouderschapsverlof voor mannen en vrouwen al 4 jaar geleden was heel vooruitstrevend van ze.
Wij zijn ook nogal groot, maar log niet bepaald. Wij lopen graag vooruit dus we hebben ook een smart office. Nu staat het smart deel uit, maar als we volle bak bezetting hebben, kan ik via een app zien waar er plek is en ook hoe warm het is in elke ruimte. Etc etc.

Onze beide moeders in Londen, zijn nog wat vooruitstrevender en nog guller. Daar staan in de pantry's niet alleen koffie automaten maar ook volgeladen koelkasten.
pi_201266515
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 15:00 schreef exode het volgende:

[..]
Wij zijn ook nogal groot, maar log niet bepaald. Wij lopen graag vooruit dus we hebben ook een smart office. Nu staat het smart deel uit, maar als we volle bal bezetting hebben, kan ik via een app zien waar er plek is en ook hoe warm het is in elke ruimte. Etc etc.
Dit is wel heel vet! Alleen daarom zou ik er al willen werken. ;) Maar ik ben dan ook een techie, dus ik ben extreem fan van dat soort dingen. :P Zoek je nog een hele aardige collega? O-)
pi_201266554
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 15:03 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]
Dit is wel heel vet! Alleen daarom zou ik er al willen werken. ;) Maar ik ben dan ook een techie, dus ik ben extreem fan van dat soort dingen. :P Zoek je nog een hele aardige collega? O-)
We zoeken er nog genoeg volgens mij.
Moet je wel naast de vieze collega zitten he.

We doen echt wel hele coole dingen. Toen ik ooit begon waren we een vrij saai en log kabelbedrijf nu zijn we wel echt hip and happening. Dat ik steeds mag blijven zitten is een wonder ;)

Ik heb niets met F1, maar hoe dat op tv is aangepakt, dat is wel echt heel gaaf. Jammer dat het bij ons weggaat.
  woensdag 8 september 2021 @ 15:39:37 #31
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_201266967
@Vicky Gefeliciteerd! En veel plezier vanavond! Hopelijk is het lekker! ;)
  woensdag 8 september 2021 @ 15:40:47 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201266987
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 14:24 schreef vencodark het volgende:

[..]
Dat is dus een zekerheid die ik wel moet hebben.
En dat daar dan ook weer een schakelbak van gekocht mag worden.

In iedere andere situatie zou ik het allemaal niet zo als een issue zien, maar in dit geval ligt dat wat anders.

Om voor auto gaat het?
Zowel de jouwe als de gewenste automaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201267097
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 15:40 schreef Leandra het volgende:

[..]
En dat daar dan ook weer een schakelbak van gekocht mag worden.

In iedere andere situatie zou ik het allemaal niet zo als een issue zien, maar in dit geval ligt dat wat anders.

Om voor auto gaat het?
Zowel de jouwe als de gewenste automaat.
Man wilde eerst beide een automaat voor als die van hem ermee kapt maar dat vond ik allemaal te onwaarschijnlijk. Zo kan je elk scenario wel bedenken.
Dus voor hem sowieso een automaat en voor mij gewoon een schakel. Want ik zag dat het aanbod automaat ook minder is dan schakel en de prijs van een schakel is toch aantrekkelijk.

[ Bericht 9% gewijzigd door vencodark op 08-09-2021 16:04:50 ]
pi_201267143
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 15:39 schreef BE het volgende:
@:vicky Gefeliciteerd! En veel plezier vanavond! Hopelijk is het lekker! ;)
Ben benieuwd!! Ik laat het je weten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 8 september 2021 @ 15:53:47 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201267156
Zo dan, dat is een dure automaat...

Maar dan worden het dus 2 gezinsauto's?

Ik zou het er met die opmerking in gedachten ook niet op durven wagen, straks wordt het toch een automaat voor jou omdat dat "zo makkelijk is", of je mag een of ander klein hokje gaan rijden omdat die andere al zo groot is...

Kan hij geen normaal formaat automaat vinden?
En zo nieuw ook, het mag wat kosten... wat mag jouw nieuwe auto straks kosten?

[ Bericht 9% gewijzigd door Leandra op 08-09-2021 16:03:02 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201267157
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 15:07 schreef exode het volgende:

[..]

Ik heb niets met F1, maar hoe dat op tv is aangepakt, dat is wel echt heel gaaf. Jammer dat het bij ons weggaat.
Daar balen wij heel erg van!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_201267246
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 15:53 schreef Leandra het volgende:
Zo dan, dat is een dure automaat...

Maar dan worden het dus 2 gezinsauto's?

Ik zou het er met die opmerking in gedachten ook niet op durven wagen, straks wordt het toch een automaat voor jou omdat dat "zo makkelijk is", of je mag een of ander klein hokje gaan rijden omdat die andere al zo groot is...

Kan hij geen normaal formaat automaat vinden?
En zo nieuw ook, het mag wat kosten... wat mag jouw nieuwe auto straks kosten?
Ik twijfelde al of ik de auto zou benoemen…
Vanwege dit eigenlijk. Want ik begrijp best dat het zo van buitenaf wat gek of raar overkomt.

Het is wel de bedoeling dat we de auto ook samen gaan gebruiken als we een dagje weggaan. Of in de toekomst vakantie.
De laatste tijd doen we dat namelijk wel vaker en ik zie wel dat mijn man zijn best doet om als gezin dingen te ondernemen. In die zin vertrouw ik wel de nieuwe stappen.

Als we mijn auto wel zouden inruilen, neem ik gewoon een compacte auto. Minder groot en voor mezelf en de kinderen.
Ik vind dat echt niet erg. Dus ik begrijp misschien wel waar je heen wilt, maar je legt het negatiever uit dan ik thuis ervaar (maar dat heeft vast met mijn verhalen te maken).

[ Bericht 0% gewijzigd door vencodark op 08-09-2021 16:23:41 ]
  woensdag 8 september 2021 @ 16:08:36 #38
149959 SQ
snelle trees
pi_201267332
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 16:00 schreef vencodark het volgende:

[..]
Vanwege dit eigenlijk. Want ik begrijp best dat het zo van buitenaf wat gek of raar overkomt.

Het is wel de bedoeling dat we de auto ook samen gaan gebruiken als we een dagje weggaan. Of in de toekomst vakantie.
De laatste tijd doen we dat namelijk wel vaker en ik zie wel dat mijn man zijn best doet om als gezin dingen te ondernemen. In die zin vertrouw ik wel de nieuwe stappen.

Als we mijn auto wel zouden inruilen, neem ik gewoon een compacte auto. Minder groot en voor mezelf en de kinderen.
Ik vind dat echt niet erg. Dus ik begrijp misschien wel waar je heen wilt, maar je legt het negatiever uit dan ik thuis ervaar (maar dat heeft vast met mijn verhalen te maken).
Dat komt ook wel omdat we al jaren lezen hoe jij jezelf in alles wegcijfert en je man alle stemmen krijgt, in alles. Misschien is dat helemaal niet zo hoor, en is dat alleen maar hoe je het presenteert. Maar eigenlijk geloof ik dat ook niet zo ;)
disclaimer
pi_201267338
quote:

[..]

Ik snap wel dat je de gezinsauto een automaat wil. Wel zo handig anders kan hij er niet in rijden.
  woensdag 8 september 2021 @ 16:11:26 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201267365
quote:

[..]

Even los van allerlei andere zaken zou ik het echt bizar vinden iemand zonder rijervaring in zo'n bak te zetten.

Maar goed, als je hem nu koopt zal hij op jouw naam komen en de verzekering ook op jouw schadevrij jaren zijn.

Maar misschien voor de lol eens uitrekenen wat dat ding all-risk aan verzekering kost, zowel met als zonder schadevrije jaren, want ik gok dat hij prijzig in de verzekering is, door het type dat er in de leasebakkenkaste over het algemeen mee rijdt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201267530
Sowieso maandlasten uitrekenen ja, in zowel wegenbelasting als verzekering. En dat ook afzetten tegen wat voor auto jij zou rijden wanneer je wel inruilt. Waarbij het dus ook interessant is om te zien wat het type auto dat jij zou willen nu kost, mede omdat dus juist de vraag naar de wat compactere auto's momenteel heel hoog is.

Ik zou van alle scenario's een zo totaal mogelijk plaatje qua kosten maken, en dat dan naast elkaar leggen en beslissen wat je wilt. Van autoverzekeringen weet ik niet goed genoeg hoe het werkt om 2 auto's op 1 naam te hebben, en of kosten dan nog hoger/lager zijn doordat 1 persoon 2 auto's heeft ofzo, maar dat zou je dus potentieel ook nog mee moeten nemen in die afweging.
  woensdag 8 september 2021 @ 16:26:58 #42
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201267554
Darn, met mijn 17+ schadevrije jaren zou hij me bij CB al ¤ 90 aan all-risk verzekering kosten :X

Dit is er echt een die duur in de verzekering is omdat de gemiddelde bestuurder de afgelopen jaren in de "I don't care" leasebakkenkaste zat.

Zonder schadevrije jaren is de all-risk verzekering helemaal bizar duur.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 8 september 2021 @ 16:29:43 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201267609
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 16:25 schreef Vaiana het volgende:
Sowieso maandlasten uitrekenen ja, in zowel wegenbelasting als verzekering. En dat ook afzetten tegen wat voor auto jij zou rijden wanneer je wel inruilt. Waarbij het dus ook interessant is om te zien wat het type auto dat jij zou willen nu kost, mede omdat dus juist de vraag naar de wat compactere auto's momenteel heel hoog is.

Ik zou van alle scenario's een zo totaal mogelijk plaatje qua kosten maken, en dat dan naast elkaar leggen en beslissen wat je wilt. Van autoverzekeringen weet ik niet goed genoeg hoe het werkt om 2 auto's op 1 naam te hebben, en of kosten dan nog hoger/lager zijn doordat 1 persoon 2 auto's heeft ofzo, maar dat zou je dus potentieel ook nog mee moeten nemen in die afweging.
Nah, dat laatste is in principe niet zo, sterker nog; je kunt de op de schadevrije jaren van je partner meeliften, gewoon eerlijk aangeven wie de regelmatige bestuurder is.

Maar ik zou de vaste lasten wel even meenemen idd, die zijn niet mals.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201267646
Ja dat was bij onze nieuwe auto ook wel een afweging, wat die kost in verzekering en wat dan het totale verschil in vaste lasten is (even los van afschrijving, want ik snap dat dat een ding is maar ik zie dat niet op mijn bankrekening). Wij hadden uit luiheid nog steeds een all risk verzekering op onze Polo uit 2013, de voor ons nieuwe auto gaan we sowieso niet meer all risk verzekeren want ook alweer 6 jaar oud, dus daardoor is het verschil in vaste lasten nihil. :')
pi_201267693
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 16:08 schreef SQ het volgende:

[..]
Dat komt ook wel omdat we al jaren lezen hoe jij jezelf in alles wegcijfert en je man alle stemmen krijgt, in alles. Misschien is dat helemaal niet zo hoor, en is dat alleen maar hoe je het presenteert. Maar eigenlijk geloof ik dat ook niet zo ;)
Jammer dat ik inmiddels de indruk heb gewekt dat ik dus helemaal geen reet te zeggen heb en ik bij alles “ja” en “amen” zeg.
Dat is namelijk echt niet het geval. We hebben conflicten mede doordat ik er gewoon tegenaan blijf schoppen en mijn eigen mening blijf geven.

Beter zeg ik er niets meer over, al had ik kunnen weten dat het deze kant op zou gaan.

Niet lelijk naar iemand bedoeld. Ik kan namelijk niet inschatten hoe ík vanuit mijn verhalen op de ander overkom.

De praktijk is in ieder geval anders dan je hier zo zegt. :)
Geen mak lammetje, dacht ik. -O-
  woensdag 8 september 2021 @ 16:36:03 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201267714
@vencodark hoe kwam dit nou ineens dat hij nu al deze auto tegenkwam?

Mijn man komt overigens ook vaak fantastische deals tegen van bijzondere zaken waar hij eigenlijk al nooit zonder kon en vanaf dat moment zeker niet.

Ik zoek niet op dat soort dingen en kom ze vreemd genoeg nooit tegen...

Ik hoop dat hij idd grondig zoekt en onderzoekt en inmiddels een kentekenapp heeft gedownload waarin hij tenminste wat basale dingen van een auto kan vinden voor er een proefrit gemaakt wordt.
Persoonlijk ben ik erg blij met de Finnik app.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201267720
Juist goed om het nu te bespreken dan toch, dan zien mensen hoe jij het nu ervaart en kan een eventueel gevormd beeld aangepast worden.

Ik lees nog niet mega lang mee hier, dus had niet echt een beeld bij de verhoudingen binnen jullie relatie. Ik kijk gewoon semi objectief naar de autokeuzes en -mogelijkheden. :D
  woensdag 8 september 2021 @ 16:38:08 #48
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201267743
Straks een fijne auto die alle volwassenen kunnen besturen om met het gezin weg te gaan -> logisch.

Bang zijn om deze fantastische deal te laten lopen en straks niet zoiets te vinden -> snap ik.

Jij bang dat je straks zélf geen fijne vervanging voor je prima auto kan vinden -> snap ik nog net iets beter.

Dus om die reden zou ik ook geneigd zijn om te denken: gast, wachten, jammer maar helaas.

Overigens heb je naar mij toe nooit de indruk gewekt om een monddood lammetje te zijn hoor Venco! Wel dat er thuis soms wat is, maar hee, waar niet.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 8 september 2021 @ 16:44:55 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_201267838
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 16:34 schreef vencodark het volgende:

[..]
Jammer dat ik inmiddels de indruk heb gewekt dat ik dus helemaal geen reet te zeggen heb en ik bij alles “ja” en “amen” zeg.
Dat is namelijk echt niet het geval. We hebben conflicten mede doordat ik er gewoon tegenaan blijf schoppen en mijn eigen mening blijf geven.

Beter zeg ik er niets meer over, al had ik kunnen weten dat het deze kant op zou gaan.

Niet lelijk naar iemand bedoeld. Ik kan namelijk niet inschatten hoe ík vanuit mijn verhalen op de ander overkom.

Nee, dat is niet de indruk die je wekt. De indruk die ik krijg is dat jouw man altijd zijn mening er doorheen krijgt. Niet omdat jij een mak lammetje bent, maar omdat hij het altijd zo weet te verkopen dat alles op zijn manier gebeurt.

Maar wellicht is dat ook het patroon dat ik niet meer kan ont-zien zeg maar. En er gebeuren ongetwijfeld nog massa's andere dingen, waar je gewoon niet over post. Maar die zie ik natuurlijk niet.
disclaimer
pi_201267903
Om wat voor auto gaat het nou dan? oO<
  woensdag 8 september 2021 @ 16:51:00 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201267933
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 16:34 schreef vencodark het volgende:

[..]

Je wekt idd niet de indruk een mak lammetje te zijn, maar wel dat dingen vaak anders gaan dan jij ze graag zou zien.

En dat is jammer.
Niet dat je die indruk wekt, wel omdat ik oprecht denk dat dingen bij jullie anders zouden gaan als ze vaker gingen zoals jij wilde.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 8 september 2021 @ 16:52:13 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201267947
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 16:48 schreef Butterflower het volgende:
Een blauwe :+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201268012
Je kan ook private leasen Venco, dan zijn je vaste lasten van de auto ingecalculeerd. Zeker bij een dure bak kan dat best interessant zijn.
Maar ik weet natuurlijk helemaal niet of dat uberhaupt een issue is.

Onze auto staat op mijn naam, verloofde rijdt er het meeste in, niet qua kilometers want ik doe vooral lange ritten. Wel verzekerd via mijn werk, want das een stuk goedkoper.
Nadeel is wel dat zij niets opbouwt nu, maar goed extra reden om nooit bij mij weg te gaan ;)

Zijvraag, waarom gaat hij eigenlijk voor een automatenrijbewijs? Als het me niets aangaat, prima hoor. Maar ik zou er zelf nooit voor kiezen omdat je jezelf beperkt.
Mijn moeder was 6 keer voor schakel gezakt dus die ging op aanraden van de rijschool over naar automaat.
pi_201268046
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 16:38 schreef Lemijn het volgende:
Straks een fijne auto die alle volwassenen kunnen besturen om met het gezin weg te gaan -> logisch.

Bang zijn om deze fantastische deal te laten lopen en straks niet zoiets te vinden -> snap ik.

Jij bang dat je straks zélf geen fijne vervanging voor je prima auto kan vinden -> snap ik nog net iets beter.

Dus om die reden zou ik ook geneigd zijn om te denken: gast, wachten, jammer maar helaas.
Hier kan ik me wel in vinden. En ook: jij hebt de doorslaggevende stem. Hij heeft nog geen rijbewijs, dat kan met de CBR-wachttijden ook echt nog wel even duren. Twee auto's zou ik daarom echt niet doen, maar alvast inruilen zou kunnen, als jij daar achter kan staan. Het rijden in een grotere automaat, het inruilen van je huidige auto, alles. Uit je posts kan ik niet opmaken dat dat zo is.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_201268249
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 16:48 schreef Butterflower het volgende:
Ik denk een Hummer limousine, dat is wel een dure auto die voor beginnende bestuurders onhandig is.
  woensdag 8 september 2021 @ 17:25:36 #56
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201268266
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 17:23 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Ik denk een Hummer limousine, dat is wel een dure auto die voor beginnende bestuurders onhandig is.
Ho ho, het kan ook nog een Maybach zijn hè :7
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 8 september 2021 @ 17:30:46 #57
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201268316
Ik las dat de wachttijden voor afrijden echt evil zijn door de coronacrisis. Dus dan kan je nog zo’n natuurtalent zijn maar het gaat niet sneller dan het gaat. En ik ben een sober mens. Dus ik zou het nooit willen, een auto bezitten die ik niet kan gebruiken, als ik hem was. Maar dat zegt vooral wat over mij. Ik wil überhaupt minder bezitten. Of kleinere dingen. Een enorme auto in een tijd dat ik geen kinderwagens meer hoef te vervoeren en ook geen 4 kinderen met ingewikkelde hobby’s: het lijkt me niks.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 8 september 2021 @ 17:33:48 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201268342
Ik ben niet vies van een grote auto, maar als het tot nu toe niet nodig was dan hoeft het ook niet ineens als de ander op enige termijn een rijbewijs ging halen.

Daarbij: als de werkgever dat rijbewijs zo belangrijk vindt, waarom zorgt die dan ook niet voor een leaseauto?

Ik vind het nogal wat om daar megabucks voor uit te geven.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201268346
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 17:23 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Kan wat lastig met parkeren zijn ja
Als je überhaupt een plek vindt
  woensdag 8 september 2021 @ 17:36:58 #60
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201268372
Megabucks. Dat woord heb ik lang niet gehoord.
  woensdag 8 september 2021 @ 17:38:15 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201268388
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 17:34 schreef Butterflower het volgende:

[..]
Kan wat lastig met parkeren zijn ja
Als je überhaupt een plek vindt
Gewoon fileparkeren op een plek waar 2 parkeerplaatsen achter elkaar vrij zijn.

De vraag is dan alleen: als beide parkeerplaatsen een parkeermeter hebben, moet je dan in beide parkeermeters geld doen? :+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201268776
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 14:41 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:exode wat ranzig om naast/bij/in dezelfde ruimte als zo'n bezwete collega te moeten zitten. En dan zit hij nu vast op een flexplek waar lekker zijn lichaamssappen in de stoel trekken en waar morgen weer iemand anders op moet zitten. :r
Ik heb gelijk beeld :r

@exode, vlekken heb ik toch een ander idee bij dan wat jij omschrijft ;). Klinkt niet heel smakelijk, maar misschien wel toepasselijk met sportende collega's die met hun dampende lijf lichaamssappen in de stoel laat trekken ;).
Fake it till you make it...
pi_201268984
Ik wil later best op jullie nog reageren maar moet zo naar werk.
Bedankt voor het meedenken, nogmaals. Het is sowieso goed bedoeld, dat weet ik. :)

En btw: de wachtlijst voor examen schijnt bij ons 5 weken te zijn. :)
pi_201269233
5 weken, dat is best snel. hier in de buurt was het voor de zomer nog 8 maanden.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 17:38 schreef Leandra het volgende:

[..]
Gewoon fileparkeren op een plek waar 2 parkeerplaatsen achter elkaar vrij zijn.

De vraag is dan alleen: als beide parkeerplaatsen een parkeermeter hebben, moet je dan in beide parkeermeters geld doen? :+
jazeker of een kaartje bij het voorraam en eentje bij het achterraam. :+
pi_201269838
}:| |:( :X
Wordt eindelijk het nieuwe aanrechtblad geleverd en geplaatst, matcht de vorm van de rand niet met het andere deel van het aanrechtblad terwijl we die vorm meerdere keren benoemd hebben. Ik ben hier zo heel erg ontzettend klaar mee. Zit te huilen van frustratie. :')
We hebben nu een mail gestuurd dat we de factuur voor het aanrechtblad pas willen betalen als dit opgelost is. Maar eigenlijk heb ik helemaal geen zin meer om het op te laten lossen, ik wil gewoon dat het klaar is, geen gedoe meer. :'(
  woensdag 8 september 2021 @ 19:41:16 #66
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201270004
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 19:32 schreef Vaiana het volgende:
Wordt eindelijk het nieuwe aanrechtblad geleverd en geplaatst, matcht de vorm van de rand niet met het andere deel van het aanrechtblad terwijl we die vorm meerdere keren benoemd hebben. Ik ben hier zo heel erg ontzettend klaar mee. Zit te huilen van frustratie. :')
We hebben nu een mail gestuurd dat we de factuur voor het aanrechtblad pas willen betalen als dit opgelost is. Maar eigenlijk heb ik helemaal geen zin meer om het op te laten lossen, ik wil gewoon dat het klaar is, geen gedoe meer. :'(
-O- Dikke knuf! *;
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 8 september 2021 @ 19:52:28 #67
149959 SQ
snelle trees
pi_201270199
quote:
Argh, wat frustrerend! En zo zonde ook, vind ik altijd.
Wat is dat toch met aanrechtbladen trouwens, ik hoor hier zo vaak ellende mee. Zouden ze daarom zo duur zijn, omdat er zo vaak iets mis gaat :D
disclaimer
pi_201270330
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 19:52 schreef SQ het volgende:

[..]
Argh, wat frustrerend! En zo zonde ook, vind ik altijd.
Wat is dat toch met aanrechtbladen trouwens, ik hoor hier zo vaak ellende mee. Zouden ze daarom zo duur zijn, omdat er zo vaak iets mis gaat :D
Ja mega zonde! Als ze administratief iets beter waren had dit echt niet hoeven gebeuren, laat staan tot 2x toe.
Ik keek er zo naar uit dat het klaar zou zijn. Mehhhhhh.
pi_201270399
@vencodark Ik zie in jou geen mak lammetje. In je man zie ik wel de grote boze wolf. ;)

Laat ik het zo zeggen. Naar mijn verwachting, heeft je man dan na het halen van zijn rijbewijs heus nog de auto die hij wil, of beter dan dat. Als jij nog een auto moet kopen na hem, zie ik dat gewoon niet zo positief in.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_201270916
Bluh, morgen rondje teststraat met de jongste }:| het begon als een neusverkoudheid, maar inmiddels blaft-ie echt alles bij elkaar :{

Eerste keer dat-ie getest wordt, dus ben benieuwd... Hopelijk kan z'n grote zus 'm uitleggen dat het reuze meevalt, die heeft al 4 van die diploma's inmiddels :')
  woensdag 8 september 2021 @ 20:49:01 #71
244125 laziness
pi_201270932
quote:
Oh dat is zo kut als het fout loopt terwijl je er al zo lang op zit te wachten. De energie sijpelt weg.

Bij ons bestelde bed bleek de stof niet meer leverbaar. Kwamen ze na 6 weken pas mee. Nieuwe stof uitzoeken, geheel nieuwe order dus dat schoof de boel al 6 weken op. Toen een mail dat het door covid 3 weken langer ging duren. Dus maandag brak aan en we hadden geen vertragingsmail gehad dus ik bellen wanneer deze week *O* Oude bed op MP etc.
Oh ja sorry heeft u geen mail gehad? De boot is vertraagd. Over twee weken.
Ik ben er helemaal klaar mee. Swisssense heeft bij mij wel afgedaan. Hopelijk slaapt het wel goed als ie ooit nog komt :Z
pi_201271170
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 20:49 schreef laziness het volgende:

[..]
Oh dat is zo kut als het fout loopt terwijl je er al zo lang op zit te wachten. De energie sijpelt weg.

Bij ons bestelde bed bleek de stof niet meer leverbaar. Kwamen ze na 6 weken pas mee. Nieuwe stof uitzoeken, geheel nieuwe order dus dat schoof de boel al 6 weken op. Toen een mail dat het door covid 3 weken langer ging duren. Dus maandag brak aan en we hadden geen vertragingsmail gehad dus ik bellen wanneer deze week *O* Oude bed op MP etc.
Oh ja sorry heeft u geen mail gehad? De boot is vertraagd. Over twee weken.
Ik ben er helemaal klaar mee. Swisssense heeft bij mij wel afgedaan. Hopelijk slaapt het wel goed als ie ooit nog komt :Z
Welke kleur hebben jullie nu uitgekozen?
  woensdag 8 september 2021 @ 21:12:29 #73
244125 laziness
pi_201271221
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:08 schreef F_r het volgende:

[..]
Welke kleur hebben jullie nu uitgekozen?
Bottle Green heet het geloof ik.
Wordt vast mooi met het fotobehang van een bos op de muur er achter maar heb bijna de hoop op gegeven dat ie nog komen gaat.
pi_201271368
Ik heb ook wel wat issues met Swiss Sense gehad mbt een hoofdbord.
Moest 13,5 cm lager zijn vanwege een lichtknopje. Meermaals gevraagd of dat kon, maar dat was geen enkel probleem. Kwamen ze het bed brengen, was ie juist 13,5 cm hoger. We zou een nieuwe besteld worden. Die kwam een aantal weken later, was de maat van het te hoog gemaakte hoofdbord met 13,5cm ingekort, dus hij was nog steeds 13,5cm te hoog. Uiteindelijk na een aantal weken eindelijk de goede gekregen.
Veel geklaagd en ¤ 150,00 terug gekregen.

Maar ook goede ervaring. Na de verhuizing zat er aan mijn een piep in het bed. Rete irritant, als ik me omdraaide begon ie al.
Melding gemaakt, toen kwam er een monteur. Die had extra stelpoten bij zich. Dat moest de oplossing zijn. Hij was klaar en wilde weggaan, maar ik wilde eerst testen. Je raadt het al, hij piepte nog net zo hard. Diverse testjes gedaan waar het vandaan zou komen, maar dat was niet duidelijk. Uiteindelijk een heel nieuw bed (behalve topper) gekregen. Beide matrassen, boxspring en hoofdbord werden vervangen. En het leuke.. het originele formaat hoofdbord werd geleverd, dus niet die ingekorte. Die past wel in onze huidige slaapkamer.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 8 september 2021 @ 21:26:57 #75
244125 laziness
pi_201271411
Dat nieuwe bed is service maar dat hoofdbord :')
Maar goed dat je er nu wel ruimte voor hebt.

Wij hebben ook geklaagd nav de niet meer leverbare stof en hebben hetzelfde bedrag gekregen.
  woensdag 8 september 2021 @ 21:30:39 #76
244125 laziness
pi_201271469
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 20:47 schreef twist02 het volgende:
Bluh, morgen rondje teststraat met de jongste }:| het begon als een neusverkoudheid, maar inmiddels blaft-ie echt alles bij elkaar :{

Eerste keer dat-ie getest wordt, dus ben benieuwd... Hopelijk kan z'n grote zus 'm uitleggen dat het reuze meevalt, die heeft al 4 van die diploma's inmiddels :')
Succes morgen! Het kinderprotocol is wel echt beter te behappen :Y

Hier ook een snotverkouden kind met hoesten maar ook ronde nummer 7 vandaag was negatief gelukkig.
  woensdag 8 september 2021 @ 21:31:40 #77
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_201271488
Ik zeg elke avond als ik in bed stap hardop: dit béd! O+
Een bed van Swiss Sense dus, in 2019 aangeschaft. Maar ik besef dat we geluk hebben gehad, want helemaal vanzelf ging de communicatie uiteindelijk niet, maar dat stond de levering (van juiste spullen) niet in de weg.
pi_201271643
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:12 schreef laziness het volgende:

[..]
Bottle Green heet het geloof ik.
Wordt vast mooi met het fotobehang van een bos op de muur er achter maar heb bijna de hoop op gegeven dat ie nog komen gaat.
Hij komt heus wel. En dan lekker slapen
pi_201271657
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:23 schreef Vicky het volgende:
Ik heb ook wel wat issues met Swiss Sense gehad mbt een hoofdbord.
Moest 13,5 cm lager zijn vanwege een lichtknopje. Meermaals gevraagd of dat kon, maar dat was geen enkel probleem. Kwamen ze het bed brengen, was ie juist 13,5 cm hoger. We zou een nieuwe besteld worden. Die kwam een aantal weken later, was de maat van het te hoog gemaakte hoofdbord met 13,5cm ingekort, dus hij was nog steeds 13,5cm te hoog. Uiteindelijk na een aantal weken eindelijk de goede gekregen.
Veel geklaagd en ¤ 150,00 terug gekregen.

Maar ook goede ervaring. Na de verhuizing zat er aan mijn een piep in het bed. Rete irritant, als ik me omdraaide begon ie al.
Melding gemaakt, toen kwam er een monteur. Die had extra stelpoten bij zich. Dat moest de oplossing zijn. Hij was klaar en wilde weggaan, maar ik wilde eerst testen. Je raadt het al, hij piepte nog net zo hard. Diverse testjes gedaan waar het vandaan zou komen, maar dat was niet duidelijk. Uiteindelijk een heel nieuw bed (behalve topper) gekregen. Beide matrassen, boxspring en hoofdbord werden vervangen. En het leuke.. het originele formaat hoofdbord werd geleverd, dus niet die ingekorte. Die past wel in onze huidige slaapkamer.
Dat heb je weleens getypt volgens mij. Ons vorige bed is ook een keer vernieuwd tijdens de garantie.
  woensdag 8 september 2021 @ 21:59:39 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201271877
quote:
Ai, wat een gedoe :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201271883
Als hier mensen zitten met kinderen met AD(H)D, ik kan wel wat advies gebruiken: OUD / AD(H)D bij kinderen
  Manager PR/Moderator woensdag 8 september 2021 @ 22:06:44 #82
269689 crew  Viv
pi_201271969
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:44 schreef F_r het volgende:

[..]
Dat heb je weleens getypt volgens mij.
Klopt! :Y)

quote:
s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 19:13 schreef [url=https://Vicky[/url] het volgende:
Spannend BE!! Ik duim heel hard mee.

Wij hebben gezeik met Swiss Sense. In februari bed uitgezocht en 4x (2x bij opmaken van offerte en 2x bij definitief maken van bestelling) aangegeven dat het hoofdbord 14,5 cm korter moest vanwege ombouw/licht. Was geen probleem, zou zo geregeld kunnen worden als de monteurs er waren.
Het was volgens de verkopers een kwestie van de beugels anders plaatsen.
In mei werd het bed gebracht en ik vertelde de monteurs dat ze dat ze het hoofdbord lager moesten plaatsen. Ik werd nog net niet uitgelachen. Dit kon helemaal niet want het hoofdbord steunt op 2 steunen aan de achterkant van het bed.
Meteen gebeld met het de winkel, maar daar werd ik niet bepaald klantvriendelijk geholpen. Het hoofdbord kon ingekort maar daar moest ik dan wel voor betalen. Toen gebeld met het hoofdkantoor en uiteindelijk zouden ze het gaan regelen.
Het duurde 13!! weken voor het nieuwe hoofdbord er was. Bij binnenkomst zag ik het al.... Het hoofdbord was niet 14,5 cm ingekort, maar was 14,5 cm HOGER......

Er werd gebeld naar het hoofdkantoor en volgens de monteurs zou het 2 tot 3 weken duren. Toen ik zelf belde kreeg ik te horen 13 weken..

Gisteren kwamen ze dan eindelijk met het goede hoofdbord.. hoopte ik. Niet dus.. Het te hoge hoofdbord was 14,5 cm ingekort en was dus net zo lang als het huidige..
Ze hadden op het hoofdkantoor al gezegd dat ze bang waren dat het niet klopte...

Nu is het hoofdbord dus weer terug maar er is toegezegd dat het eerst opgemeten gaat worden voor het onze kant op komt.

Zucht...
Die nieuwe zoekfunctie is echt geniaal ^O^
pi_201272084
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:59 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ai, wat een gedoe :{
Gaat het bij jullie soepeler? Ik ben helemaal afgeknapt op het bedrijf ook nu en dat is zo zonde, want de gesprekken en de prijs waren allemaal top.
Nouja. We gaan het meemaken.

@laziness Aiii dat is ook naar zeg! Een nieuw bed kijk je ook zo naar uit. O+

Over niet leverbare stoffen gesproken. Onze verbouwing vindt zijn oorsprong in onze wens voor een zonnescherm. Ondertussen is de uitbouw al ruim 2 maanden klaar. Nu zou 2 weken geleden eindelijk ons zonnescherm komen, hebben ze bij het atelier zich vergist en de stof verknipt. Deze stof was weer leverbaar in februari 2022. :') :') Dus nieuw stofje uitgekozen. Nu wordt hij volgende week geleverd maar dan zijn we op vakantie. Dus in oktober hebben we eindelijk het begeerde zonnescherm. _O-

@Vicky Zo dat is ook wel lekker gestunteld idd. Dan valt het bij ons nog mee. :D Wel super netjes dat ze het hele bed vervangen hebben voor die piep trouwens!
  woensdag 8 september 2021 @ 22:17:23 #84
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201272139
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 22:14 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Gaat het bij jullie soepeler? Ik ben helemaal afgeknapt op het bedrijf ook nu en dat is zo zonde, want de gesprekken en de prijs waren allemaal top.

Hier komen de laatste dingen als het goed is 22 september.... maar goed, dat gaat nog om een koelkastdeur en een combimagnetron, en de lade onder de combimagnetron, dat is nu een afdekplaat en dat was niet de bedoeling.

Ik ben nog niet afgeknapt trouwens, maar hier waren de fouten ook minder, dat bepaalde apparatuur niet geleverd kon worden konden zij niets aan doen, en verder heb ik vooral bereidwilligheid getroffen het op te lossen.
Maar we gaan het zien idd.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201272240
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 22:17 schreef Leandra het volgende:

[..]
Hier komen de laatste dingen als het goed is 22 september.... maar goed, dat gaat nog om een koelkastdeur en een combimagnetron, en de lade onder de combimagnetron, dat is nu een afdekplaat en dat was niet de bedoeling.

Ik ben nog niet afgeknapt trouwens, maar hier waren de fouten ook minder, dat bepaalde apparatuur niet geleverd kon worden konden zij niets aan doen, en verder heb ik vooral bereidwilligheid getroffen het op te lossen.
Maar we gaan het zien idd.
Ja de bereidwilligheid om het op te lossen merk ik ook hoor, en dat is mega fijn!
Het lijkt er alleen op dat onze adviseur administratief niet zo goed is, waardoor er dus foutjes zoals deze in sluipen en zulke foutjes zijn er meer geweest. En dan is het elke keer een ‘ja maar’. Als ze ons nu goed tegemoet komen dan sta ik er weer beter in denk ik, maar ik vind dit wel echt heel zonde. Het beschadigt ook onze nèt gestucte en geverfde muur zo, als ze een aanrechtblad vervangen. ;(
  woensdag 8 september 2021 @ 22:26:31 #86
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201272275
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 22:14 schreef Vaiana het volgende:

[..]

@:laziness Aiii dat is ook naar zeg! Een nieuw bed kijk je ook zo naar uit. O+

Over niet leverbare stoffen gesproken. Onze verbouwing vindt zijn oorsprong in onze wens voor een zonnescherm. Ondertussen is de uitbouw al ruim 2 maanden klaar. Nu zou 2 weken geleden eindelijk ons zonnescherm komen, hebben ze bij het atelier zich vergist en de stof verknipt. Deze stof was weer leverbaar in februari 2022. :') :') Dus nieuw stofje uitgekozen. Nu wordt hij volgende week geleverd maar dan zijn we op vakantie. Dus in oktober hebben we eindelijk het begeerde zonnescherm. _O-

@:Vicky Zo dat is ook wel lekker gestunteld idd. Dan valt het bij ons nog mee. :D Wel super netjes dat ze het hele bed vervangen hebben voor die piep trouwens!
Wij gaan volgende week ook op vakantie (nou ja, zaterdag al). Eindelijk *O*
Waar gaan jullie heen? Wij naar de Algarve (nog nooit geweest, ben benieuwd) :)
  woensdag 8 september 2021 @ 22:27:01 #87
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_201272281
Ik wil nog even een shout-out doen naar @SQ !
Ik deed wel azijn-shit in een glaasje, maar dan met huishoudfolie met gaatjes erover om er voor te zorgen dat ze er niet meer uit konden vliegen, maar na jouw berichtje van laatst heb ik het eens zonder plastic neergezet en het werkt zelfs nog veel beter! _O_ We lijken eindelijk van die wolken kutbeesten af te zijn! *O*
  woensdag 8 september 2021 @ 22:28:35 #88
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201272295
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 22:06 schreef Viv het volgende:
[..]
Die nieuwe zoekfunctie is echt geniaal ^O^
Ja, die wees ook al uit dat je gelijk had met wat je laatst zei over foliumzuur (namelijk dat je niet ooit had gezegd wat ik dacht dat je had gezegd). Wel jammer dat ik dus mijn eigen ongelijk heb bewezen.
pi_201272335
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 22:27 schreef BE het volgende:
Ik wil nog even een shout-out doen naar @:SQ !
Ik deed wel azijn-shit in een glaasje, maar dan met huishoudfolie met gaatjes erover om er voor te zorgen dat ze er niet meer uit konden vliegen, maar na jouw berichtje van laatst heb ik het eens zonder plastic neergezet en het werkt zelfs nog veel beter! _O_ We lijken eindelijk van die wolken kutbeesten af te zijn! *O*
Gewoon een open glaasje met azijn?
kan me de post van SQ niet heel goed herinneren
  woensdag 8 september 2021 @ 22:41:39 #90
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201272436
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 22:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Afwasmiddel erbij zodat ze verzuipen.
Fruitazijn, wijn, fruit, siroop (+wat water) etc + afwasmiddel als je vloeistof gebruikt dus. Meen ik. Als je fruit gebruikt zou ik het wel afdekken met huishoudfolie met gaatjes erin. Want dan verdrinken ze niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Whiskers2009 op 08-09-2021 22:47:37 ]
  woensdag 8 september 2021 @ 22:46:21 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201272504
quote:

[..]
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:31 schreef SQ het volgende:
Glas neerzetten met wat water, (appel)azijn en paar druppels afwasmiddel. Ik ververs het glas elke 2-3 dagen en scoor standaard zo'n 50 lijken. Works like a charm!
Lang leve Mycroft :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 8 september 2021 @ 22:46:34 #92
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_201272506
quote:

[..]
Water, appelazijn en een paar drupjes afwasmiddel in een glaasje. Ik had appelcider-azijn staan, werkte perfect! :Y

Overigens ving F ze ook met zijn bier. :’)
pi_201272516
Thanks lady’s! Ik ga het proberen.
  woensdag 8 september 2021 @ 22:48:51 #94
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201272533
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 22:46 schreef BE het volgende:

[..]
Water, appelazijn en een paar drupjes afwasmiddel in een glaasje. Ik had appelcider-azijn staan, werkte perfect! :Y

Overigens ving F ze ook met zijn bier. :’)
Ja, ze houden ook van alcohol. Dus je kunt ook wijn of bier gebruiken i.p.v. fruitazijn :)
  woensdag 8 september 2021 @ 22:49:28 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201272542
De quotefunctie van mycroft is nog niet helemaal lekker.... moest er een 0 bij proppen bij 0s.gif en er een https:// uit slopen bij de username.

Maar verder gaat het prima.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201272646
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 22:26 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Wij gaan volgende week ook op vakantie (nou ja, zaterdag al). Eindelijk *O*
Waar gaan jullie heen? Wij naar de Algarve (nog nooit geweest, ben benieuwd) :)
Oehhh heerlijk! Veel plezier. :D
Wij vertrekken maandag, eerst anderhalve week naar Zuid Frankrijk (bij Cannes in de omgeving) en dan nog een week de Franse Alpen in, mijn zwager en schoonzus wonen daar dus meestal combineren we onze zomervakantie met een bezoekje aan hun.
  woensdag 8 september 2021 @ 23:16:13 #97
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201272761
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 23:02 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Oehhh heerlijk! Veel plezier. :D
Wij vertrekken maandag, eerst anderhalve week naar Zuid Frankrijk (bij Cannes in de omgeving) en dan nog een week de Franse Alpen in, mijn zwager en schoonzus wonen daar dus meestal combineren we onze zomervakantie met een bezoekje aan hun.
Owh, dat klinkt ook heerlijk! Veel plezier alvast! *O*
En tof zeg, familie in een nabij buitenland ^O^ Al is het nadeel uiteraard wel dat je ze de rest vh jaar amper/niet zult zien -O-
  woensdag 8 september 2021 @ 23:18:12 #98
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201272779
Volgend jaar trouwens eens een wat langere vakantie plannen. 8 dagen (effectief 6) is toch best wel kort -O-
En dan weer eens met de auto zou ook leuk zijn :)
  donderdag 9 september 2021 @ 07:02:33 #99
149959 SQ
snelle trees
pi_201273839
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 22:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Afwasmiddel erbij zodat ze verzuipen.
Fruitazijn, wijn, fruit, siroop (+wat water) etc + afwasmiddel als je vloeistof gebruikt dus. Meen ik. Als je fruit gebruikt zou ik het wel afdekken met huishoudfolie met gaatjes erin. Want dan verdrinken ze niet.
Plus als je fruit gebruikt moet je het wel echt vaak verversen, want anders vermenigvuldigen ze zich alsnog op je lokfruit. Been there :')
Zoals ik het nu doe werkt het echt het beste :9
disclaimer
pi_201274390
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 23:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Owh, dat klinkt ook heerlijk! Veel plezier alvast! *O*
En tof zeg, familie in een nabij buitenland ^O^ Al is het nadeel uiteraard wel dat je ze de rest vh jaar amper/niet zult zien -O-
Vooral nu in Corona tijd zien we ze wel weinig inderdaad, want hun geplande bezoek aan Nederland kon niet doorgaan. -O-

Met al dat gepraat over fruitvliegjes vallen vraag ik me wel af hoeveel last iedereen daar van heeft dan, want wij hebben er misschien 2 of 3 op een dag ofzo, dat vind ik niet echt de moeite van zo’n val waard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')