quote:
Op dinsdag 29 januari 2019 21:52 schreef Nolita het volgende:Ldg geen persoonlijke ervaring met ADHD maar wel in mijn vakgebied.
Is het echt iets sinds de nieuwe groep of speelde dit andere gedrag ook al in de baby groep? Ik zou als moeder benieuwd zijn wat ze precies anders doen nu. Als het in de vorige groep wel goed ging kunnen ze wellicht iets van die aanpak in deze groep ook toepassen bij hem?
Bij de baby's was hij ook altijd al een moeilijke slaper en erg ontevreden/boos (thuis overigens ook). Daar kreeg hij ook al regelmatig t stempel "moeilijk". Het is nooit een tevreden pruttelende baby geweest die je gewoon met een speeltje neer kon leggen, hij heeft altijd al veel "entertainment" nodig gehad en was snel gefrustreerd als iets nog niet lukte.
Dat heeft ie nu nog steeds wel, zodra iets niet lukt of mag dan balt ie zn vuistjes, stampt ie op de grond en smijt ie iets op de grond. Hij is daar niet makkelijk weer uit te krijgen. Soms ben ik echt vijf minuten liedjes aan het zingen of het damespaard aan het doen voordat ie weer helemaal happy is

.
Het grootste verschil met de babygroep is dat ze nu niet meer in zo'n slaapzaal met gestapelde ledikantjes slapen maar in een verduisterd deel van de speelruimte waar dan een soort lage stretchertjes worden neergezet. En er wordt van hem verwacht dat ie daar blijft liggen en in slaap valt met de andere kinderen en een leidster erbij (waar hij of naartoe wil of heel boos om is). En dat lukt hem negen van de tien keer niet goed. Vandaag sliep ie 15 min op de hele dag, terwijl ie thuis ruim 1.5 pakt meestal..
Lastig