abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_183539571
registreer om deze reclame te verbergen
Hier is December gewoon niet te doen. Wel hebben we vandaag het laatste gesprek gehad met de psychologe en die geeft aan dat het heel goed gaat. Ook Z. zelf geeft aan dat ze beter in haal vel zit. In januari heeft ze een afscheid gesprek met die verstanden dat als we haar nodig altijd kunnen bellen en weer beginnen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 4 december 2018 @ 21:44:13 #77
4089 Brighteyes
Gewoon gelukkig!
pi_183539809
Hier ook spanning. We dachten dat het wel mee viel, maar nee... het loopt toch op. Met als toppunt vanavond, toch bonje.
Ik kon gelukkig rustig blijven, maar ben wel streng geweest, spanning of niet, sommige taal is gewoon een no go. ;)
pi_184697006
Ik heb een beetje een gekke vraag. ik heb een dreumes van anderhalf die op het kdv "pittig" gedrag laat zien. Als ie vrolijk is is ie supervrolijk is, maar als hij boos is is hij BOOS en hebben ze de grootste moeite om hem te troosten en af te leiden. Ook lukt het hem bijna nooit om te slapen in de groepsruimte. Hij zit er nu een maand (in deze groep, hiervoor op de babygroep) en zou dus op zich wel wat gewend moeten zijn aan hoe het gaat ect.
Ze geven op het kdv aan dat ze het lastig vinden met hem en dat hij daarin toch wel anders is dan zn leeftijdsgenootjes.

Nu is het zo dat ik zelf adhd heb en ik het idee heb dat het daar misschien wel naartoe gaat met hem. Ik probeer er zo open mogelijk naar te kijken, maar toch heb ik n stemmetje in mn achterhoofd.

Merkten jullie al iets toen jullie kids erg jong waren? En zo ja, wat?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_184701002
Ldg geen persoonlijke ervaring met ADHD maar wel in mijn vakgebied.
Is het echt iets sinds de nieuwe groep of speelde dit andere gedrag ook al in de baby groep? Ik zou als moeder benieuwd zijn wat ze precies anders doen nu. Als het in de vorige groep wel goed ging kunnen ze wellicht iets van die aanpak in deze groep ook toepassen bij hem?
pi_184701205
Bij onze zoon was er op die leeftijd nog niet echt iets te merken. Het enige wat opmerkelijk was dat hij absoluut niets van de kleur rood moest hebben. Rode kleren en rood eten waren een absolute no go.

Maar het stemmetje in je hoofd moet je niet negeren, het moeder gevoel heeft het vaak bij het rechte eind.
pi_184701227
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 21:52 schreef Nolita het volgende:
Ldg geen persoonlijke ervaring met ADHD maar wel in mijn vakgebied.
Is het echt iets sinds de nieuwe groep of speelde dit andere gedrag ook al in de baby groep? Ik zou als moeder benieuwd zijn wat ze precies anders doen nu. Als het in de vorige groep wel goed ging kunnen ze wellicht iets van die aanpak in deze groep ook toepassen bij hem?
Bij de baby's was hij ook altijd al een moeilijke slaper en erg ontevreden/boos (thuis overigens ook). Daar kreeg hij ook al regelmatig t stempel "moeilijk". Het is nooit een tevreden pruttelende baby geweest die je gewoon met een speeltje neer kon leggen, hij heeft altijd al veel "entertainment" nodig gehad en was snel gefrustreerd als iets nog niet lukte.

Dat heeft ie nu nog steeds wel, zodra iets niet lukt of mag dan balt ie zn vuistjes, stampt ie op de grond en smijt ie iets op de grond. Hij is daar niet makkelijk weer uit te krijgen. Soms ben ik echt vijf minuten liedjes aan het zingen of het damespaard aan het doen voordat ie weer helemaal happy is :{.

Het grootste verschil met de babygroep is dat ze nu niet meer in zo'n slaapzaal met gestapelde ledikantjes slapen maar in een verduisterd deel van de speelruimte waar dan een soort lage stretchertjes worden neergezet. En er wordt van hem verwacht dat ie daar blijft liggen en in slaap valt met de andere kinderen en een leidster erbij (waar hij of naartoe wil of heel boos om is). En dat lukt hem negen van de tien keer niet goed. Vandaag sliep ie 15 min op de hele dag, terwijl ie thuis ruim 1.5 pakt meestal..

Lastig
-O-
pi_184701299
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 22:05 schreef martine1984 het volgende:
Bij onze zoon was er op die leeftijd nog niet echt iets te merken. Het enige wat opmerkelijk was dat hij absoluut niets van de kleur rood moest hebben. Rode kleren en rood eten waren een absolute no go.

Maar het stemmetje in je hoofd moet je niet negeren, het moeder gevoel heeft het vaak bij het rechte eind.
bijzonder van dat rood :D heeft hij dat nog steeds?

En nee inderdaad, t zou me niks verbazen als er ooit iets van een labeltje aan gehangen wordt (en de kans is vrij groot dat dat misschien adhd is, gezien de erfelijke component). Ik wil hem nu alleen nog niet zo profileren op het kdv ect. Ik vind het echter wel belangrijk om er niet te lang door te modderen als het daar niet werkt voor hem. Moet er wel voor waken dat ik zijn gedrag niet verkeerd label omdat ik er mijn adhd sausje op projecteer :Y
pi_184701657
Ldg wat herkenbaar dit. Je beschrijft mijn dreumes alleen is hij wel iets makkelijker weer uit zijn boosheid te halen. Maar het slapen en het entertainen en het gedrag op het kdv, alles. En ik heb ADD.

Kan hij trouwens niet gewoon weer in een ledikant?
pi_184701776
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 22:32 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Ldg wat herkenbaar dit. Je beschrijft mijn dreumes alleen is hij wel iets makkelijker weer uit zijn boosheid te halen. Maar het slapen en het entertainen en het gedrag op het kdv, alles. En ik heb ADD.

Kan hij trouwens niet gewoon weer in een ledikant?
Boks voor de herkenbaarheid dan maar :P

Toen ik vandaag vroeg of ze er voor hem niet bijv n campingbedje bij konden zetten was ze niet meteen dolenthousiast, iets met weinig ruimte. Ik bood zelfs nog aan ons eigen campingbedje daar te brengen maar dat werd n beetje afgewimpeld. Ik ga morgen alvast wat rondbellen om n backup plek te scoren op n wachtlijst ergens.. -O- ik duim ervoor dat hij eraan gaat wennen en dat ie beter slaapt en daardoor minder boost, maar ik zet mn geld er niet op in :X
pi_184726669
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 22:12 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

bijzonder van dat rood :D heeft hij dat nog steeds?

En nee inderdaad, t zou me niks verbazen als er ooit iets van een labeltje aan gehangen wordt (en de kans is vrij groot dat dat misschien adhd is, gezien de erfelijke component). Ik wil hem nu alleen nog niet zo profileren op het kdv ect. Ik vind het echter wel belangrijk om er niet te lang door te modderen als het daar niet werkt voor hem. Moet er wel voor waken dat ik zijn gedrag niet verkeerd label omdat ik er mijn adhd sausje op projecteer :Y
Rood is nu gelukkig geen probleem meer. Maar dat heeft wel wat voeten in aarde gehad.

Ik zou zeker op zoek gaan naar een andere plek voor hem, want het wel van belang dat hij zich fijn voelt. Hopelijk kom je er uit met de huidige leidsters en is dit niet nodig. Sterkte!
  donderdag 31 januari 2019 @ 10:45:16 #86
422935 Myrr
Women don't owe you shit
pi_184727218
Is gastouder opvang geen alternatief? Veel kleinschaliger, meer aandacht, plek voor een ledikantje, meer tijd en vele vele malen minder prikkels.
🖕🏼🖕🏼🖕🏼🖕🏼🖕🏼🖕🏼🖕🏼🖕🏼🖕🏼🖕🏼🖕🏼
WOMEN DONT OWE YOU SHIT
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')