Ik denk ook niet dat het gaat over wat iedereen het liefste kiest hoor haha xD.quote:Op maandag 6 september 2021 16:53 schreef Fogel het volgende:
Dan vind ik het niet zo heel lastig kiezen (afgezien van de pijs, maar die was in mijn geval nagenoeg gelijk in dit geval).
Niet alleen gericht op trein, maar dit is denk ik het topic daarvoor:quote:Op zaterdag 11 september 2021 20:15 schreef WammesWaggel het volgende:
Is er ook een topic dat zich richt op reizen per trein? Ik overweeg bijvoorbeeld om per trein naar Barcelona en vervolgens het Zuiden van Spanje te reizen vanaf Amsterdam maar kan nergens een indicatie vinden wbt prijs.
Dus niet een sliert aan losse kaartjes maar gewoon all-in dus.
Normaalgesproken is het zo, dat wanneer je je request tot voucher hebt gedaan, je reis automatisch is geannuleerd. Als je echt zeker wilt zijn, even bellen met KLM. Ik zou daar wel even een uurtje voor uittrekken voordat je aan de beurt bent ;-).quote:Op maandag 20 september 2021 20:53 schreef Guay het volgende:
Een snelle vraag over KLM en het annuleren van een vlucht. Als ik in het verkeerde topic zit, excuses!
Ik zou komende woensdag naar het buitenland vliegen, maar kan in verband met ziekte toch niet meer gaan. Ik heb via de website van de KLM een voucher aangevraagd, waarbij stond:
- Je kunt dit later inwisselen voor een cash refund (of gewoon de voucher gebruiken, wat ik wel van plan ben).
- Je vlucht wordt hiermee automatisch geannuleerd.
Tegelijkertijd zeggen ze ook dat het 2 weken kan duren voor de voucher request is verwerkt, i.v.m. drukte. Betekent dit dat mijn vlucht ook dán pas wordt geannuleerd? Kan ik hiermee nog tegen problemen aanlopen? Of is mijn vlucht gewoon automatisch geannuleerd op het moment dat ik de request deed? In 'mijn reis' staat hij nog wel gewoon als 'actieve vlucht'.
Thanks! Ja, ik heb gisteren al paar keer een poos aan de lijn gehangen. Maar bij elke keuze-optie in het menu dat je krijgt, kom ik niet bij een echt persoon terecht, maar bij automatische antwoorden of sms'jes met links naar webpagina's met informatie. Niet echt handig... Maar wellicht vandaag nog eens in kantooruren proberenquote:Op dinsdag 21 september 2021 08:19 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Normaalgesproken is het zo, dat wanneer je je request tot voucher hebt gedaan, je reis automatisch is geannuleerd. Als je echt zeker wilt zijn, even bellen met KLM. Ik zou daar wel even een uurtje voor uittrekken voordat je aan de beurt bent ;-).
Volhouder wint. Helaas kappen ze het gesprek soms af wanneer de wachttijd te lang is. Gewoon blijven proberen tot dat ze dat niet meer doen. Op een gegeven moment kon je er doorheen. Soms al de eerste keer, soms pas de vierde keer of meer. Succes en beterschap ;-).quote:Op dinsdag 21 september 2021 08:58 schreef Guay het volgende:
[..]
Thanks! Ja, ik heb gisteren al paar keer een poos aan de lijn gehangen. Maar bij elke keuze-optie in het menu dat je krijgt, kom ik niet bij een echt persoon terecht, maar bij automatische antwoorden of sms'jes met links naar webpagina's met informatie. Niet echt handig... Maar wellicht vandaag nog eens in kantooruren proberen
Haha, dank voor de aanmoediging. En de beterschapswensenquote:Op dinsdag 21 september 2021 09:05 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Volhouder wint. Helaas kappen ze het gesprek soms af wanneer de wachttijd te lang is. Gewoon blijven proberen tot dat ze dat niet meer doen. Op een gegeven moment kon je er doorheen. Soms al de eerste keer, soms pas de vierde keer of meer. Succes en beterschap ;-).
Ja het is wel eens druk begrijp ik op de reguliere lijn voor klantenservice, en het zal nog wel drukker worden door wat meer mensen die gaan reizen. Zelfs bij de platinum lijn (voor de frequent flyers is het zo druk begreep ik).quote:Op dinsdag 21 september 2021 08:58 schreef Guay het volgende:
[..]
Thanks! Ja, ik heb gisteren al paar keer een poos aan de lijn gehangen. Maar bij elke keuze-optie in het menu dat je krijgt, kom ik niet bij een echt persoon terecht, maar bij automatische antwoorden of sms'jes met links naar webpagina's met informatie. Niet echt handig... Maar wellicht vandaag nog eens in kantooruren proberen
Hoi beste ozzietukker, moet dat nou steeds? Dat geheimzinnige gedoe waarbij jij door jouw baan en status allerlei dingen mag die andere stervelingen niet mogen en waardoor ze dus ook helemaal niets hebben aan de extra opmerkingen die je maakt om, ja waarom eigenlijk?quote:Op dinsdag 21 september 2021 20:03 schreef ozzietukker het volgende:
Voor mij als 'echte' frequent flyer heb ik overigens geen last van de mindere bereikbaarheid, ik heb tegenwoordig PA bij KLM, en dan heb je een echte dedicated lijn en wordt je direct geholpen. ik heb een voucher of omboeking in 10 minuten, maar goed, als je elke week meerdere vluchten maakt dan is dat ook wel nodig, in deze tijden maar ook voor covid, er moet nog wel eens wat veranderd worden.
Holy crap, is dat de reden? Had er eerder ook al last van, snapte er niets van ..quote:Op donderdag 23 september 2021 10:08 schreef SEMTEX het volgende:
Weet iemand de basiscode die douanes gebruiken bij TSA sloten? Heb nu alweer een kofferslot dat niet meer opent na een vlucht en ik vermoed omdat de douane het gecheckt heeft.
Ik denk het, ik weet het niet. Ik heb dit gehad na een vliegreis van de VS naar Nederland met een goedkoper (niet TSA) slot en nu eindelijk een TSA-slot en alsnog gezeik. Op de heenreis niks aan de hand, op de terugweg werkte mijn code ineens niet meer.quote:Op donderdag 23 september 2021 11:49 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Holy crap, is dat de reden? Had er eerder ook al last van, snapte er niets an ..
quote:Op donderdag 23 september 2021 11:51 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik denk het, ik weet het niet. Ik heb dit gehad na een vliegreis van de VS naar Nederland met een goedkoper (niet TSA) slot en nu eindelijk een TSA-slot en alsnog gezeik. Op de heenreis niks aan de hand, op de terugweg werkte mijn code ineens niet meer.
De douane maakt die dingen toch open met een sleutel? Ze doen toch niks met de code?quote:Op donderdag 23 september 2021 11:51 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik denk het, ik weet het niet. Ik heb dit gehad na een vliegreis van de VS naar Nederland met een goedkoper (niet TSA) slot en nu eindelijk een TSA-slot en alsnog gezeik. Op de heenreis niks aan de hand, op de terugweg werkte mijn code ineens niet meer.
Lijkt me ook en toch zit er geen enkele beweging meer in het slotquote:Op donderdag 23 september 2021 19:31 schreef Guppy het volgende:
[..]
De douane maakt die dingen toch open met een sleutel? Ze doen toch niks met de code?
Ben je mooi klaar mee...quote:Op vrijdag 24 september 2021 09:05 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Lijkt me ook en toch zit er geen enkele beweging meer in het slot
ja, ik kan moeilijk alle mogelijke combinaties proberen . Dat was weer 20 euro down the drain, want hij had een dubbele band. Ik kan hem wel aantrekken en hem er alsnog omheen doen, maar het loskrijgen van de band zonder het slot te openen is wel kut.quote:
Is te doen hoor. Ongeveer 20-25 minuten, dan heb je alle combinaties gehadquote:Op vrijdag 24 september 2021 11:50 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
ja, ik kan moeilijk alle mogelijke combinaties proberen . Dat was weer 20 euro down the drain, want hij had een dubbele band. Ik kan hem wel aantrekken en hem er alsnog omheen doen, maar het loskrijgen van de band zonder het slot te openen is wel kut.
Geen ervaring met Avianca, maar sommige maatschappijen kunnen je tegenwoordig ook prima helpen via webcare-kanalen. Avianca heeft bijv. Whatsapp beschikbaar: https://www.avianca.com/eu/en/can-we-help-you/contact-us/quote:Op dinsdag 5 oktober 2021 11:23 schreef DutchieBre het volgende:
Ik vlieg vrijdag van Amsterdam naar Quito. Ik land plaatselijke tijd om 14:40 uur en zou om 18:00 uur mijn vervolg vlucht hebben naar Cuenca. Nu heb ik vannacht een mail gekregen van Avianca dat zij mijn vlucht naar Cuenca van 18:00 uur hebben verplaatst naar 14:15 uur. Oftewel, naar een half uur voordat ik überhaupt aan kom in Ecuador. Via de app en online is er geen mogelijkheid de vlucht handmatig aan te passen, dus zal straks moeten bellen met de klantenservice in Ecuador. Heeft iemand van jullie ervaring met deze maatschappij? Ik heb namelijk nog meer binnenlandse vluchten en alles redelijk straks gepland i.v.m. tijdgebrek. Komt dit regelmatig voor? Iemand ervaring met de klantenservice van Avianca toevallig? Bedankt alvast
Helaas is het WhatsApp kanaal een bot. Die me ergens heen leid waar ik uiteindelijk toch de klantenservice bellen moet. Ik kende het Nederlandse nummer nog niet, thanks! Ik ga meteen bellen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2021 11:29 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Geen ervaring met Avianca, maar sommige maatschappijen kunnen je tegenwoordig ook prima helpen via webcare-kanalen. Avianca heeft bijv. Whatsapp beschikbaar: https://www.avianca.com/eu/en/can-we-help-you/contact-us/
Ik vind dat altijd wat laagdrempeliger dan bellen. Als je wilt bellen, hebben ze ook een nummer in Nederland: 020-4123015. (weet niet of je dat al had gevonden?)
Erg vervelend nu.. Nederlandse nummer kan inderdaad zien dat er iets lijkt te zijn gewijzigd, maar heeft niet de tools om me te helpen. De Spaanse en Ecuadoraanse nummers zijn onbereikbaar vanaf een mobiele telefoon of Skype.quote:Op dinsdag 5 oktober 2021 11:29 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Geen ervaring met Avianca, maar sommige maatschappijen kunnen je tegenwoordig ook prima helpen via webcare-kanalen. Avianca heeft bijv. Whatsapp beschikbaar: https://www.avianca.com/eu/en/can-we-help-you/contact-us/
Ik vind dat altijd wat laagdrempeliger dan bellen. Als je wilt bellen, hebben ze ook een nummer in Nederland: 020-4123015. (weet niet of je dat al had gevonden?)
Ging inderdaad niet bij KLM. Zit nu al 40 minuten in de wacht bij Avianca. Heb via Facebook Messenger gestuurd evenals via Instagram. Hopelijk reageert er ergens iemandquote:Op dinsdag 5 oktober 2021 12:52 schreef flipsen het volgende:
En daarom dus nooit een losse vervolgvlucht boeken voor dezelfde dag... wat had je gedaan als je vlucht uit amsterdam een paar uur vertraging zou hebben? Dus of een eerste nacht in Quito boeken na aankomst, of de vlucht naar Cuenca in je intercontinentale ticket boeken. Maar dat zal vaak wat lastiger zijn. Hoop dat je er met Avianca uit weet te komen, suerte!
Dat hoop ik ook voor je. Want als je meerdere binnenlandse vluchten in hetzelfde ticket als Cuenca hebt geboekt heb je nog een groter probleem: no show = toedeledokie voor je andere vluchten, die worden dan automatisch ook gecanceldquote:Op dinsdag 5 oktober 2021 13:16 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Ging inderdaad niet bij KLM. Zit nu al 40 minuten in de wacht bij Avianca. Heb via Facebook Messenger gestuurd evenals via Instagram. Hopelijk reageert er ergens iemand
Heb een refund aangevraagd via de website en nu op zoek naar een nieuw ticket. De volgende dag dan maar denk ik :-Pquote:Op dinsdag 5 oktober 2021 13:28 schreef flipsen het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook voor je. Want als je meerdere binnenlandse vluchten in hetzelfde ticket als Cuenca hebt geboekt heb je nog een groter probleem: no show = toedeledokie voor je andere vluchten, die worden dan automatisch ook gecanceld
Ik zal duimen dat het lukt, maar een wijze les geleerd in ieder geval
PM me je ticketgegevens (PNR, naam) als je me genoeg vertrouwt, ik wil wel even kijken of ik er vanuit Argentinie doorheen kan komen. Hoewel Avianca hier niet meer vliegt, geen idee of ze nog een landeljjk nr hebben eigenlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |