abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_201239636


Welkom in de ESF-SC

De vernieuwde Slowchat van ESF, voor al uw (non)-esf-gerelateerde dagelijkse beslommeringen.
Hier kan je kwijt wat je vanavond gaat eten, dat je ruzie hebt met de teckel van de tante van je buurvrouw, wat je vakantieplannen zijn, wat er vanavond op tv komt, wat je favoriete ESF-liedje van dit jaar is, wat je midden in de nacht kwijt moet, je slechtste grappen, hoe erg je spinnen haat, je klachten over Gerard Joling óf Huub Stapel, als je sowieso mensen die Gerard of Huub heten stiekem niet vertrouwt, hoeveel meltdowns afgelopen ESF je bezorgd heeft, je laatste ervaring met een airfryer, hoe harig jij het graag ziet, je aanschaf van een canvas met kerstboomprint, dat jij WIDM stiekem ook nooit gezien hebt, wie Mark Rutte moet opvolgen en dat je geen idee hebt wat je moet kopen voor vaderdag.

En uiteraard ook over serieuze zaken die je bezig houden of kwijt wilt. (En daar hoef je sorry voor te zeggen. Nee niet. Geen sorry. Hou op met gesorry. GEEN sorrrrry! ook geen sorrie.)


oO< :B wappertest2.gif w/ 120301_163650_wapperindiaan.gif 120301_163650_bloosindiaan.gif 120301_163650_frownindiaan.gif 120301_163650_redfaceindiaan.gif
Ons eiland Doezepwa Utopia:

Cee's moodboard van Doezepwa Utopia: https://pin.it/ikbu7rgamqkcu3

Handige linkjes naar leuke topics:
http://forum.fok.nl/topic/2442504
http://forum.fok.nl/topic/2424178
http://forum.fok.nl/topic/2382665
http://forum.fok.nl/topic/2428371
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019

Onze top 50 eurovisieliedjes:
staat op Spotify
[2020] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist

ESF_FOK Twitter
https://twitter.com/ESF_FOK

cheerlie-oranje2.gifcheerlie-witgeel.gif *G**O*
  maandag 6 september 2021 @ 13:29:50 #2
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_201239651
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 13:22 schreef H_T het volgende:

[..]
[..]
[..]
En ik heb voor geen van allen het alarm gehoord :(
Dan moet je voortaan niet met oordoppen in gaan zitten.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 6 september 2021 @ 13:35:52 #3
39237 crew  H_T
2733
pi_201239722
quote:
8s.gif Op maandag 6 september 2021 13:29 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]
Dan moet je voortaan niet met oordoppen in gaan zitten.
Oh, dus als ik muziek wil luisteren verdien ik het om te sterven in een invasie van Honduras? Nee lekker dan!
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_201239777
Bottas naar Alfa...

Russell naar Mercedes?

En dan Albon naar Williams.

Blijft alleen de vraag of Alfa Romeo De Vries krijgt of Giovinazzi houdt.
  maandag 6 september 2021 @ 13:42:05 #5
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_201239786
quote:
8s.gif Op maandag 6 september 2021 13:35 schreef H_T het volgende:

[..]
Oh, dus als ik muziek wil luisteren verdien ik het om te sterven in een invasie van Honduras? Nee lekker dan!
Dat krijg nu eenmaal met die moderne fratsen. Luister gewoon muziek van een grammofoon of een fonograaf, zoals normale mensen dat doen. Dan zijn je oren vrij en hoor je de sirenes wanneer de Nieuw-Zeelanders binnenvallen.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  maandag 6 september 2021 @ 13:42:15 #6
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_201239789
quote:
10s.gif Op maandag 6 september 2021 13:27 schreef Meridiaan het volgende:
Maar goed, ik woon erg afgelegen. De eerste twee jaar dat ik hier woonde kon ik niet binnen bellen, want dan was er geen bereik. Inmiddels zijn er twee providers die wel bereik hebben hier.
Nu heb ik een werktelefoon, die is helaas van een van de providers die geen bereik heeft hier.
Gokje. Vodafone ?

Ik hoor van veel mensen dat ze daarmee problemen hebben terwijl ze niet afgelegen wonen.
En die bellen dan maar via whatsapp.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  maandag 6 september 2021 @ 13:45:21 #7
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_201239831
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 13:41 schreef molloot200 het volgende:
Bottas naar Alfa...

Russell naar Mercedes?

En dan Albon naar Williams.

Blijft alleen de vraag of Alfa Romeo De Vries krijgt of Giovinazzi houdt.
Vasseur wil geen rookie, zei hij toch? Als dat waar is, zal het niet Nyck worden.
Russell is toch al min of meer bekend dat hij naar Merc gaat, we wachten nog op de bevestiging :P
pi_201239867
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 13:45 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]
Vasseur wil geen rookie, zei hij toch? Als dat waar is, zal het niet Nyck worden.
Russell is toch al min of meer bekend dat hij naar Merc gaat, we wachten nog op de bevestiging :P
Nou ja Hamilton heeft liever geen Russell naast zich heeft hij al weleens genoemd. Mocht dat waar zijn, kunnen ze daar ook De Vries neerzetten? Maar vind ik heel ambitieus voor een rookie. Denk het niet. Dan zal het inderdaad worden wat ik in de eerste post zei maar dan met Giovinazzi (vind ik overigens zo ongeveer de meest kleurloze racer van de grid dus ik zou er niet rouwig om zijn mocht hij toch moeten vertrekken).
  maandag 6 september 2021 @ 13:52:20 #9
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_201239904
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 13:48 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Nou ja Hamilton heeft liever geen Russell naast zich heeft hij al weleens genoemd. Mocht dat waar zijn, kunnen ze daar ook De Vries neerzetten? Maar vind ik heel ambitieus voor een rookie. Denk het niet. Dan zal het inderdaad worden wat ik in de eerste post zei maar dan met Giovinazzi (vind ik overigens zo ongeveer de meest kleurloze racer van de grid dus ik zou er niet rouwig om zijn mocht hij toch moeten vertrekken).
Mercedes gaat geen rookie in die tweede auto zetten, zeker niet in een jaar met compleet nieuwe auto's. Daarom vind ik het ook wel logisch dat George toch gaat, je wil gewoon de best mogelijke rijders in die auto hebben, want je hebt nog geen idee waar je straks staat.
Gio zou ik niet missen, laat hem maar weer lekker reserverijder worden bij Ferrari :Y
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 6 september 2021 @ 13:52:34 #10
39237 crew  H_T
2733
pi_201239910
Misschien is dit een leuk moment om te vertellen over mijn nieuwe baan als chauffeur voor Mercedes *) Ik begin zo begin februari volgend jaar en hoef alleen maar in de weekenden een paar honderd kilometer te rijden. En een géld dat het verdient! *)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 6 september 2021 @ 13:55:10 #11
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_201239933
quote:
10s.gif Op maandag 6 september 2021 13:27 schreef Meridiaan het volgende:
Maar goed, ik woon erg afgelegen. De eerste twee jaar dat ik hier woonde kon ik niet binnen bellen, want dan was er geen bereik. Inmiddels zijn er twee providers die wel bereik hebben hier.
Nu heb ik een werktelefoon, die is helaas van een van de providers die geen bereik heeft hier.
Lekker rustig wel dan. :D
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  maandag 6 september 2021 @ 13:55:47 #12
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_201239939
1746

Natuurlijk het jaar dat Pieter van Musschenbroeck de Leidse fles uitvond.

Het geboortejaar van de Spaanse schilder Francisco Goya.

En tot slot het jaar (vermoedelijk) dat Gerrit Dadelbeek zijn "Landschap met drie koeien en een schaap" tekende.

Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  maandag 6 september 2021 @ 13:56:56 #13
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_201239944
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 13:52 schreef H_T het volgende:
Misschien is dit een leuk moment om te vertellen over mijn nieuwe baan als chauffeur voor Mercedes *) Ik begin zo begin februari volgend jaar en hoef alleen maar in de weekenden een paar honderd kilometer te rijden. En een géld dat het verdient! *)
:D Nou gefeliciteerd.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_201239950
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 13:52 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]
Mercedes gaat geen rookie in die tweede auto zetten, zeker niet in een jaar met compleet nieuwe auto's. Daarom vind ik het ook wel logisch dat George toch gaat, je wil gewoon de best mogelijke rijders in die auto hebben, want je hebt nog geen idee waar je straks staat.
Gio zou ik niet missen, laat hem maar weer lekker reserverijder worden bij Ferrari :Y
Russell en Hamilton in één team kan wel voor vuur gaan zorgen. Ben benieuwd of Russell de team orders zo op zou volgen, denk dat hij veel te graag zijn eigen plan trekt. Is ie ook gewoon een racer met genoeg niveau voor.
  maandag 6 september 2021 @ 13:57:35 #15
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_201239952
quote:
14s.gif Op maandag 6 september 2021 13:55 schreef Roger_Epiales het volgende:
1746

Natuurlijk het jaar dat Pieter van Musschenbroeck de Leidse fles uitvond.

Het geboortejaar van de Spaanse schilder Francisco Goya.

En tot slot het jaar (vermoedelijk) dat Gerrit Dadelbeek zijn "Landschap met drie koeien en een schaap" tekende.

[ afbeelding ]
En die paard met wagen dan? Wie heeft die getekend?
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_201239955
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 13:52 schreef H_T het volgende:
Misschien is dit een leuk moment om te vertellen over mijn nieuwe baan als chauffeur voor Mercedes *) Ik begin zo begin februari volgend jaar en hoef alleen maar in de weekenden een paar honderd kilometer te rijden. En een géld dat het verdient! *)
Gefeliciteerd ;)
  maandag 6 september 2021 @ 14:01:27 #17
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_201240001
quote:
11s.gif Op maandag 6 september 2021 13:57 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]
En die paard met wagen dan? Wie heeft die getekend?
Ook hij denk ik, maar ik vermoed dat dit een oude versie van de photobomb is. Dat die koets tijdens het tekenen ineens in beeld ging rijden terwijl de bedoeling was alleen die koeien en dat schaap te tekenen. Ik geef Gerrit dan ook gelijk dat hij die koets niet in de titel zet.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_201240024
quote:
10s.gif Op maandag 6 september 2021 14:01 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]
Ook hij denk ik, maar ik vermoed dat dit een oude versie van de photobomb is. Dat die koets tijdens het tekenen ineens in beeld ging rijden terwijl de bedoeling was alleen die koeien en dat schaap te tekenen. Ik geef Gerrit dan ook gelijk dat hij die koets niet in de titel zet.
Het portretrecht van die boom wordt hier anders ook niet echt gerespecteerd :(
De Sahara is zonder meer erg droog.
  maandag 6 september 2021 @ 14:04:37 #19
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_201240041
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 14:03 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Het portretrecht van die boom wordt hier anders ook niet echt gerespecteerd :(
En welke stadje ligt er op de achtergrond?
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  maandag 6 september 2021 @ 14:05:18 #20
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_201240048
quote:
10s.gif Op maandag 6 september 2021 14:01 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]
Ook hij denk ik, maar ik vermoed dat dit een oude versie van de photobomb is. Dat die koets tijdens het tekenen ineens in beeld ging rijden terwijl de bedoeling was alleen die koeien en dat schaap te tekenen. Ik geef Gerrit dan ook gelijk dat hij die koets niet in de titel zet.
Nou vooruit dan maar.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 6 september 2021 @ 14:09:19 #21
39237 crew  H_T
2733
pi_201240090
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 14:03 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Het portretrecht van die boom wordt hier anders ook niet echt gerespecteerd :(
Als je die boom op het portret recht maakt klopt het niet meer he
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_201240092
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 13:42 schreef usagi414 het volgende:

Ik hoor van veel mensen dat ze daarmee problemen hebben terwijl ze niet afgelegen wonen.
En die bellen dan maar via whatsapp.
Die is het niet, maar ik weet dat buren van mij Vodafone hebben en daar gaat dat inderdaad ook niet goed bij. Via de wifi gaat het inderdaad wel.
pi_201240093
https://nos.nl/artikel/23(...)r-krijgt-een-gezicht

Op basis van 1 wenkbrauwbot een heel gezicht maken... En dat terwijl broers en zussen soms al enorm verschillen qua uiterlijk :X Ik vraag me bij dit soort dingen altijd af wat het doel is van zo'n reconstructie..
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  maandag 6 september 2021 @ 14:10:05 #24
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_201240100
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 14:03 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Het portretrecht van die boom wordt hier anders ook niet echt gerespecteerd :(
Misschien wilde die boom wel helemaal niet met zijn naam in de titel.
Of heeft Gerrit het gewoon aan de boom gevraagd en vond de boom het allemaal wel prima.

Het is mijn ervaring iig dat bomen hier over het algemeen erg relaxed over zijn.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  maandag 6 september 2021 @ 14:11:09 #25
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_201240108
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 14:04 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]
En welke stadje ligt er op de achtergrond?
Dat is wel lastig te zeggen, vermoedelijk iets in de buurt van Amsterdam zou ik denken. :P
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')