Hij is in ieder geval altijd goed voor zijn eigen renners, inclusief vertrekkende en niet presterende. Je moet het wel bont maken wil hij zo tegen een eigen renner doen. In dit geval heeft hij ook gewoon het grootste gelijk van de wereld, hoe bot hij zich ook uit.quote:Op donderdag 9 september 2021 11:28 schreef DeeBee het volgende:
De altijd vermoeiende Don Pat van de Don Pat-show doet natuurlijk nooit iets fout in de omgang met renners en media!
Bennett gedraagt zich ook als een debiel in deze, dat is zeker waar.quote:Op donderdag 9 september 2021 11:46 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hij is in ieder geval altijd goed voor zijn eigen renners, inclusief vertrekkende en niet presterende. Je moet het wel bont maken wil hij zo tegen een eigen renner doen. In dit geval heeft hij ook gewoon het grootste gelijk van de wereld, hoe bot hij zich ook uit.
En ondertussen zijn de Thijsje Zonnevelds en Condé's niet geheel verrassend aan het deugen en op zoek naar hartjes.
Het grootste probleem hier is dat de Belgische media zich constant voor zijn karretje laten spannen en klakkeloos alles accepteren wat ie zegt, haast nooit met een kritische kanttekening. Daardoor krijgt Pat een beetje het gevoel dat ie alles kan maken. Ik ben het compleet eens met, als het compleet klopt wat Pat zegt, wat ik waag te betwijfelen, dat Bennett ook hele rare dingen heeft uitgehaald. Probleem is dat we nog nooit echt zijn kant van het verhaal gehoord hebben.quote:Op donderdag 9 september 2021 12:02 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Bennett gedraagt zich ook als een debiel in deze, dat is zeker waar.
Ik ben het niet helemaal eens met de: 'Pat is altijd zo goed voor iedereen'-mythe... Hij runt het team niet als een charity en hij heeft vaak zat keihard onderhandeld en renners en sponsoren teleurgesteld. Pat praat altijd alleen over zijn goede kanten...
Hier een tekenend voorbeeld van de immer kritische Karlquote:Op donderdag 9 september 2021 12:12 schreef TheArt het volgende:
[..]
Het grootste probleem hier is dat de Belgische media zich constant voor zijn karretje laten spannen en klakkeloos alles accepteren wat ie zegt, haast nooit met een kritische kanttekening. Daardoor krijgt Pat een beetje het gevoel dat ie alles kan maken.
In een land zonder pursenelities steekt zo'n dronken don pet er natuurlijk al snel met kop en schouders boven uit.quote:Op donderdag 9 september 2021 14:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Eigenlijk kunnen we simpelweg concluderen dat alle Belgen marginalen zijn.
Hij is goed voor iedereen die zijn best 'gewoon' doet en die geen dingen achter zijn rug om doet. Buiten De Gendt (geen idee meer hoe die uit elkaar zijn gegaan destijds) kan ik me zo geen (ex-)renners van de ploeg voor de geest halen die slecht over hem spreken.quote:Op donderdag 9 september 2021 12:02 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Bennett gedraagt zich ook als een debiel in deze, dat is zeker waar.
Ik ben het niet helemaal eens met de: 'Pat is altijd zo goed voor iedereen'-mythe... Hij runt het team niet als een charity en hij heeft vaak zat keihard onderhandeld en renners en sponsoren teleurgesteld. Pat praat altijd alleen over zijn goede kanten...
De Gendt wilde de "trainingsschema's" van dokter Yvan niet volgen zeker? Gedoe over massages , opwarmen etc. en waarschijnlijk het gebrek aan ambitie van onze vriend TDG.quote:Op donderdag 9 september 2021 15:05 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hij is goed voor iedereen die zijn best 'gewoon' doet en die geen dingen achter zijn rug om doet. Buiten De Gendt (geen idee meer hoe die uit elkaar zijn gegaan destijds) kan ik me zo geen (ex-)renners van de ploeg voor de geest halen die slecht over hem spreken.
Da's wel zuur zeg. Ook voor volgend jaar kon hij nog wel een paar wedstrijddagen dit seizoen gebruiken lijkt me.quote:Op donderdag 9 september 2021 23:00 schreef BobW het volgende:
Tom einde seizoen
[ twitter ]
Gebroken pols
Ik verdenk Karl.quote:Op donderdag 9 september 2021 23:03 schreef Szura het volgende:
Belg achter het stuur, bloed aan de muur
Onleukquote:Op donderdag 9 september 2021 23:00 schreef BobW het volgende:
Tom einde seizoen
[ twitter ]
Gebroken pols
Waarom doet Van Baarle niet mee?quote:Op donderdag 9 september 2021 23:30 schreef Koffieplanter het volgende:
Van Dumoulin, Van Baarle en Van der Poel naar Schelling, Teunissen en Langeveld. Dat is ook lekker hoor.
Heeft zich nog niet afgemeld geloof ik, maar heeft een breuk in zijn bekken. Het heeft hem in ieder geval deelname aan het EK gekost.quote:
Dat is ietwat voorbarig, maar met een blessure afstappen in de Vuelta is ook weer geen goed teken natuurlijk.quote:
quote:“Ja, ik was zenuwachtig. Meer dan voor mijn olympische finale.” Jason Osborne (27) – al zijn hele leven roeier – is deze week bij Deceuninck – Quick-Step begonnen aan zijn tweede leven als wielrennner. In grandeur kon de overgang moeilijk groter zijn. Van Tokio naar de kermiskoersen van Gullegem en Izegem. “Maar”, zegt Osborne, “in de koers begin ik ook van vooraf aan.”
Neen, Jason Osborne vond het geen verkeerde keuze om in Gullegem en Izegem meteen voor de leeuwen gegooid te worden. “Stijn Steels had me vooraf al gewaarschuwd dat zo’n race eigenlijk een juniorenkoers is. Heel hectisch en chaotisch. Maar zo leer ik snel bij.”
Dat is wat Osborne als stagiair bij Deceuninck – Quick-Step wil doen: bijleren en ontdekken of hij ook in het wielrennen de wereldtop binnen bereik heeft. In het roeien lukte dat aardig: hij was ooit wereldkampioen en haalde op de Spelen van Tokio nog zilver in de lichte dubbeltwee, dezelfde categorie als de Belgen Tim Brys en Niels Van Zandweghe. Die laatste is overigens ook een goeie maat.
Fietsen is voor Osborne tot op heden niet veel meer geweest dan een hobby. Bij de ‘Mainzer Ruder Verein’ vond zijn roeicoach Robert Sens het een interessante, aanvullende training. Koersen en roeien sluiten fysiologisch goed op elkaar aan en het is een manier om het trainingsvolume te verhogen zonder extra belasting van de ribbenkast, waar veel lichtgewichten blessures oplopen in de boot.
Osborne bleek, om het zacht uit te drukken, steengoed als renner. Op Strava plaatste hij zich op gerenommeerde cols als Alpe d’Huez en de virtuele Alpe du Zwift tussen de wielerprofs. Toen hij in 2018 en 2019 tussen zijn roeitrainingen door deelnam aan het Duits kampioenschap tijdrijden eindigde Osborne achtste en zesde. Die laatste keer gaf hij minder dan anderhalve minuut toe op winnaar Tony Martin. Vorig jaar won hij ook geheel onverwacht het eerste WK op de rollen.
Zwift-kampioen
Osborne blinkt uit in inspanningen die puur om vermogen gaan. Maar in echte wegwedstrijden in een peloton heeft hij geen of bijna geen ervaring. Te veel kans op valpartijen en op complexe blessures aan de schoudergordel, cruciaal voor roeiers. “Ik heb een paar Bundesliga-wedstrijden gereden en een paar criteriums”, zegt hij. “Meer niet.”
Het is nogal iets om dan ineens aan de start te staan in een kermiskoers in België. Dinsdag in Gullegem voelde Osborne geregeld dat hij nog een groentje is. “Op zich heb ik het er best goed vanaf gebracht. De ploeg had me geen echte taak gegeven en twee derde van de race zat ik goed mee vooraan met de ontsnappingen. Ik had geen schrik in het peloton. Maar ik heb te veel kopwerk gedaan. Te veel gaten dichtgereden. En minstens twee energierepen te weinig gegeten.”
“Bidons aannemen van de verzorgers, dat ging ook mis. Ze hadden zich nochtans perfect opgesteld, op een plaats waar de snelheid relatief laag lag, maar I f*** up. Ik heb wel eerder bidons aangenomen, maar dat was bergop. Dat soort dingen moet ik nog leren. Mijn volgende wedstrijden zijn Fourmies en de Ronde van Slovakije. Echte profraces die veel meer gecontroleerd zullen zijn. Dat wordt al een andere ervaring.”
Definitieve overstap
Over zijn ontvangst bij Deceuninck – Quick-Step is Osborne zeer te spreken. “Iedereen was wel geïnteresseerd. Vooral Nieuw-Zeelander Shane Archbold. Hij kent zijn landgenoot Hamish Bond, ook een roeier die wielrenner is geworden. Daar hebben we een beetje over gepraat. Het is een voorrecht dat ik kan beginnen bij Quick-Step, ook al is het als stagiair. Het is de ploeg die het meeste koersen wint in de wereld.”
Wat Osborne betreft is zijn overstap naar het wielrennen definitief, zelfs nu lichtgewicht-roeien tegen de verwachtingen in toch op het olympisch programma blijft. “Ik wil er vol voor gaan”, zegt hij. “Ik wil weten hoe goed ik als wielrenner kan worden. Ik denk dat ik het potentieel heb. Ik kan het vermogen trappen. Maar de vraag blijft: gaat dat er ook uitkomen in een echte koers?”
De vaccinatie kan het niet zijn geweest natuurlijk.quote:Twijfels rondom afscheid Van der Breggen: 'Hopen dat ze op niveau is bij WK'
Het is nog onzeker of Anna van der Breggen op tijd fit is voor de WK wielrennen. "We hebben bloedtesten gedaan en het is wachten op de uitslagen", legt Danny Stam, manager van Van der Breggen bij SD Worx, uit.
Van der Breggen zegde maandag plotseling af voor de Europese kampioenschappen, die deze week in Trentino worden verreden. Met als belangrijkte reden dat ze haar normale niveau niet haalt.
Zwanger?quote:Op vrijdag 10 september 2021 09:09 schreef Pino112 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)-op-niveau-is-bij-wk
[..]
De vaccinatie kan het niet zijn geweest natuurlijk.
Beter voor de race alquote:Op vrijdag 10 september 2021 15:14 schreef Momo het volgende:
Ik stel voor om Mathieu aan een stoel vast te tapen na deze race. Neem eens je rust joh
Ineos had 20.22.0 in de TTT, Jumbo 20:42.5.quote:Op vrijdag 10 september 2021 16:38 schreef Dale__Cooper het volgende:
Wie staat er beter qua honderdsten voor het niet onrealistische scenario dat ze overmorgen gelijk staan?
quote:Op vrijdag 10 september 2021 16:38 schreef Dale__Cooper het volgende:
Wie staat er beter qua honderdsten voor het niet onrealistische scenario dat ze overmorgen gelijk staan?
Dat speelt niet bij ploegentijdritten. Hayter is met zijn dagelijkse top vijf voorlopig duidelijk in het voordeel.quote:Op vrijdag 10 september 2021 16:48 schreef wimderon het volgende:
Ineos had 20.22.0 in de TTT, Jumbo 20:42.5.
Puntenklassement dan? Of beste dagresultaten?quote:Op vrijdag 10 september 2021 18:26 schreef showtimer het volgende:
[..]
[..]
Dat speelt niet bij ploegentijdritten. Hayter is met zijn dagelijkse top vijf voorlopig duidelijk in het voordeel.
Totaalsom. Hayter heeft 14, Van Aert 47.quote:Op vrijdag 10 september 2021 18:34 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Puntenklassement dan? Of beste dagresultaten?
quote:“Wie geen WTV heeft – de plaatselijke West-Vlaamse televisie – heeft deze week in de kermiskoers van Gullegem wat drama gemist. We hadden daar twee renners op het podium: onze stagiair Stan Van Tricht op plaats één en Pieter Serry op plaats drie. Een succes voor onze ploeg in een koers die totaal onbelangrijk is en tegelijk ook weer niet. Gullegem is mijn regio en ik ben er officieel peter van de koers. In 1977 heb ik zelf ook nog gewonnen. Dat maakt dat winnen nu altijd een erezaak is voor de ploeg.”
“Het drama speelde zich af diep in de finale, toen Van Tricht en Serry wegsprongen met Ceriel Desal, stagiair bij Bingoal-Pauwels Sauzen. Op dat moment werd er ‘gepraat’ in de kopgroep. Desal vroeg aan de andere twee om hem mee te nemen naar de finish. Hij zou aan de meet niet aandringen en genoegen nemen met de derde plaats. Pieter Serry zag dat meteen zitten. Als oudste en ook wel sterkste renner vooraan legde hij de volgorde vast: drie Desal, twee Van Tricht en hij zelf zou dan voor het eerst in zijn carrière een koers winnen.”
“Tot ze natuurlijk in de laatste rechte lijn kwamen. En Desal ineens toch begon te sprinten. Onze stagiair Van Tricht had het gelukkig in de gaten en kon hem nog remonteren. Maar het was wel één Van Tricht, twee Desal en drie Pieter Serry. Allesbehalve de volgorde die ze onderweg overeengekomen waren. Pieter was natuurlijk furieus aan de bus. En spuwde zijn gal voor de microfoon van Jeroen Sap bij WTV. Hij voelde zich geflikt. Desal gaf toe dat hij een fout had gemaakt en legde uit dat de supporters aan de meet in combinatie met de rechtstreekse tv-uitzending zijn hoofd tilt hadden doen slaan.”
“In de koers heb ik dat soort verhalen al honderdduizend keer gezien, maar extra dimensie is hier dat Ceriel Desal de kleinzoon is van Benoni Beheyt. Zo was Gullegem Koerse in een keer het WK van Ronse 1963 in het klein. Met Pieter Serry in de rol van de gedupeerde Rik Van Looy. ’s Avonds belde Benoni mij ook op: Patrick, onze Ceriel heeft een fout gemaakt, we hopen dat Quick-Step in de toekomst niet tegen hem gaat rijden. Ik heb uitgelegd dat Ceriel de komende koersen niet om een rijsttaartje moet gaan vragen bij Serry, maar verder gaan we het incident met de mantel der liefde bedekken. Als coureur – en zeker als stagiair – maak je beter vrienden dan vijanden, maar ik kan mij ook in het hoofd verplaatsen van een jonge gast die ineens een unieke kans ziet om zichzelf op de kaart te zetten bij de profs. Zo krijg je er geen vijf op een seizoen.”
Maar dat hebben die renners zelf allemaal verteld na afloop van die koers.quote:Op zaterdag 11 september 2021 15:00 schreef Steven184 het volgende:
Met de mantel der liefde bedekken, maar wel lekker direct de pers ingooien.
Maar heeft dat zoveel media-aandacht gekregen als de column van Pat?quote:Op zaterdag 11 september 2021 15:30 schreef wimderon het volgende:
[..]
Maar dat hebben die renners zelf allemaal verteld na afloop van die koers.
Volgens mij wel.quote:Op zaterdag 11 september 2021 15:55 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Maar heeft dat zoveel media-aandacht gekregen als de column van Pat?
Verleden tijd, inderdaad.quote:Op zaterdag 11 september 2021 16:25 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Gibson was ooit een sprinter.
Teleurstellend voor Hugo, kan hij geen 15e wordenquote:Op zaterdag 11 september 2021 20:31 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
Één van dezen wordt Canadees kampioen.
Ik zou Terpstra ook lekker thuis laten en Langeveld liever ook. Riesebeek, Taco en Van Poppel lijken me primaquote:Op zondag 12 september 2021 11:11 schreef Slobeend het volgende:
Wielerflits komt met een WK-hoofdpijndossierartikel + poll en komen met namen als Bol, Sinkeldam en Jakobsen maar Riesebeek staat er niet tussen... Die zou ik meenemen namelijk.
quote:Op zondag 12 september 2021 11:40 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Kjoooeeet
Toch nog een ontzettend mooie 7e plek op 10 minuten van Guillaume Boivin of all places voor elkaar gekregen!quote:Op zaterdag 11 september 2021 20:37 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Teleurstellend voor Hugo, kan hij geen 15e worden
Ik ben onder de indruk. Normaal altijd filmpjes met proletenmuziek in die teambussen. Gewoon Hendrix!quote:Op zondag 12 september 2021 11:40 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Kjoooeeet
Toch knapquote:Op zondag 12 september 2021 11:49 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Toch nog een ontzettend mooie 7e plek op 10 minuten van Guillaume Boivin of all places voor elkaar gekregen!
Een test, maar de kans is heel erg groot dat het na vandaag einde seizoen is.quote:Op zondag 12 september 2021 14:02 schreef Szura het volgende:
Heh, Mathieu gaat gewoon fietsen vandaag in Antwerpen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |