Heb je dat gehoord van Klaus Schwab, Rutte of van je complotgekkie buurman?quote:Op zondag 5 september 2021 13:31 schreef Elbosia het volgende:
[..]
Ja en ik heb ook horen zeggen dat aliens binnenkort landen en iedereen een chip in de kont aanbrengen.
Jij denkt echt dat het argument dat het niet om Nero gaat is weerlegd?quote:Op zondag 5 september 2021 13:53 schreef SecretPass het volgende:
[..]
Wat voor één ben ik dan, als ik kom met NBC News, uitspraken van Klaus Schwab en je argument dat het om Nero gaat weerleg? Of is het een ad hominem?
"Iemand deelt mijn mening niet en heb er geen antwoord op, dus zal ik hem even een wApPIe noemen"quote:Op zondag 5 september 2021 13:52 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
De man zit wat te theoretiseren over technologische ontwikkelingen en wappies gaan weer helemaal leip hoor. 'ZIE JE WEL! IK HEB HET AL VOORSPELD! CHIPS ZEG IK JE! CHIPS GODVERDOMME! MARK OF THE BEAST! MARK OF THE BEAST!'
Jij komt aanzetten met Openbaring...quote:Op zondag 5 september 2021 14:00 schreef SecretPass het volgende:
[..]
"Iemand deelt mijn mening niet en heb er geen antwoord op, dus zal ik hem even een wApPIe noemen"
Snitch diender?quote:Op zondag 5 september 2021 12:38 schreef BertV het volgende:
Je ziet dat ze eerst is gepakt door die vrouwelijke snitch diender met rode broek. (die het blijkbaar ook te ver vind gaan daarna)
Na verzet komt dan het gehelmde volk.
Ja nee echt, je hebt eerst even vakkundig de algemeen geldende visie dat openbaringen grotendeels op Nero slaat onderuit gehaald. Toen buiten enige twijfel aangetoond dat waar wij schaapmensen één of andere ouwe lul iets te enthousiast zien theoretiseren over hoe high tech de toekomst er binnen 10 jaar uit ziet, eigenlijk het geheime plan gewoon op de nationale televisie openbaard wordt. Daar kan ik natuurlijk niet tegenop, dus ga ik maar schelden. Wat moet ik anders tegen zo een kundig debater?quote:Op zondag 5 september 2021 14:00 schreef SecretPass het volgende:
[..]
"Iemand deelt mijn mening niet en heb er geen antwoord op, dus zal ik hem even een wApPIe noemen"
En weer veel bla, zonder inhoud afgesloten met een emoticon op de pijn achter te verbergen.quote:Op zondag 5 september 2021 14:06 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Ja nee echt, je hebt eerst even vakkundig de algemeen geldende visie dat openbaringen grotendeels op Nero slaat onderuit gehaald. Toen buiten enige twijfel aangetoond dat waar wij schaapmensen één of andere ouwe lul iets te enthousiast zien theoretiseren over hoe high tech de toekomst er binnen 10 jaar uit ziet, eigenlijk het geheime plan gewoon op de nationale televisie openbaard wordt. Daar kan ik natuurlijk niet tegenop, dus ga ik maar schelden. Wat moet ik anders tegen zo een kundig debater?
Jij bent zeker ook van de kwatrijnen van Nostradamus?quote:Op zondag 5 september 2021 13:01 schreef SecretPass het volgende:
Openbaring gaat over iets wat zich in de toekomst zal afspelen, over iets wat zich over de gehele wereld zal afspelen, over de wederkomst van Jezus (lees je nota bene ook in het opvolgende hoofdstuk na hoofdstuk 13). Als je het hele hoofdstuk leest kan het absoluut niet slaan op keizer Nero. Nero heeft geen merktekens aangebracht op de voorhoofd/handen van mensen, mensen verboden te kopen/verkopen zonder het merkteken, enz. We zien nu wel duidelijk de opzet daarnaartoe.
Openbaring is geen voorspellend boek.quote:Op zondag 5 september 2021 14:10 schreef SecretPass het volgende:
[..]
En weer veel bla, zonder inhoud afgesloten met een emoticon op de pijn achter te verbergen.
Inderdaad, ging kennelijk om een merk op het hand of voorhoofd.quote:Op zondag 5 september 2021 14:25 schreef Prego het volgende:
Dit ging trouwens niet om een « vaccinatie paspoirt », even je feiten op een rijtje zetten joh.
Dit vat het gros van complotdenken wel goed samen ja: angst en wanhoop. Moet ook meteen weer denken aan die opgestelde galg in Washington afgelopen januari of die fijne helden die 'foto's voor later' maakten van zorgmedewerkers.quote:Op zondag 5 september 2021 14:35 schreef Maharski het volgende:
Echt iets om over na te denken.
Franco Berardi
Deze filosoof ea benoemt een situatie van fascisme zonder dat er fascisten zijn. Mensen zijn vanuit angst en wanhoop voorstander van de meest gruwelijke maatregelen en juichen onacceptabel gedrag toe vanuit een algemene toestand waarin waarden vloeibaar worden.
Kenmerken, toestand van angst en wanhoop -deemoed-
Er is alleen ruimte voor 1 oplossing die dmv geweld afgedwongen wordt. Alle andersdenkenden worden uitgesloten/uitgestoten(wat psychologisch de meest ernstige geweld vormen zijn). Oorlogstaal. Er zijn helden en schuldigen. Men verraad de schuldigen.
Het geweld wordt als legitiem gezien en verschillende vormen van gewelddadig gedrag wordt niet herkend.
Michael Jackson doesn't agreequote:Op zondag 5 september 2021 09:27 schreef Resistor het volgende:
[..]
Volgens mij kan je niet voor kiezen of je een jood of neger bent.
Rachel Dolazal disagrees.quote:Op zondag 5 september 2021 09:27 schreef Resistor het volgende:
[..]
Volgens mij kan je niet voor kiezen of je een jood of neger bent.
Michael Jackson had een huidziekte.quote:Op zondag 5 september 2021 15:38 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Michael Jackson doesn't agree
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 5 september 2021 20:42 schreef FANNN het volgende:
[..]
Michael Jackson had een huidziekte.
Namelijk vitiligo, dat is een huidziekte en dan verdwijnt het pigment en ontstaan er witte vlekken.
Dat wil je niet hebben hoor...![]()
https://www.hln.be/defaul(...)s-geheimen~a5b5081d/
Ja misschien overheerste de witte vlekken wel, dat weet ik niet hoor...quote:Op zondag 5 september 2021 20:50 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar die vlekken kan je op twee manieren verbergen. Jackson koos voor witte make-up.
Je komt weer met je bekende stropoppen Etto, je staat er inmiddels bekend om. Nergens beweer ik dat vaccins, corona, maatregelen, enz het merkteken zijn, maar sprak steeds over een opzet naar een samenleving die veel doet denken aan wat er in Openbaring beschreven staat.quote:Op zondag 5 september 2021 14:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Openbaring is geen voorspellend boek.
De vaak misbruikte verzen uit hoofdstuk 13,16-18, die ook hier weer van stal gehaald worden om Corona-maatregelen en vaccins (hoe onhandig, vervelend en klote ook) een sinistere lading te geven, hebben geen moer met bovengenoemde zaak te maken.
Allereerst het 'Merk van het Beest', wat volgens sommigen geïnterpreteerd dient te worden als 'het vaccin', of 'het vaccinpaspoort' of eender welke vorm van identificatie. (In 2021, want we hebben legio voorbeelden van voorgaande jaargangen waarin weer andere zaken tot 'merk' werden gebombardeerd, rangerend van gewone paspoorten en pin-code tot streepjescodes).
Dat 'Merk' was niets meer dan de naam en afbeelding van de Romeinse keizer; binnen het Romeinse Rijk was het drijven van handel enkel mogelijk door:
- Gebruik te maken van door Rome geslagen munten, die de afbeelding en naam van de Keizer bevatten;
- Koopbrieven bevattende in de aanhef of afsluiting zinnen als "... in het tweede jaar van Keizer X".
Handel drijven en kopen zonder verwijzing naar de keizer was onmogelijk.
Dan de 'merktekens' op hand en voorhoofd.
Afgezien van het feit dat nog niet geheel duidelijk is hoe een vaccin een merk op de hand of voorhoofd betreft, heeft deze verwijzing niets met een 21e eeuwse ingreep tijdens een pandemie te maken maar met een geschiedkundig uitstapje naar het deutero-canonieke derde boek der Makkabeeën, alwaar melding wordt gemaakt van het feit dat Ptolomeüs de joden van Egypte dwong de god Dionisios/Bacchus te aanbidden; joden die daaraan deelnamen kregen vervolgens een brandmerk op het lichaam en de vrijheid:
"En hij nam voor openlijk dit volk smaadheid aan te doen; in een toren bij het hof liet hij een pilaar oprichten en dit schrift insnijden, dat niemand onder hen die niet offerde, in hun tempels zou ingaan, maar dat al de Joden, onder het volk beschreven, tot een slaafse staat weggevoerd zouden worden; en zo wie zou mogen tegenspreken, dat men die met geweld zou aantasten, en van het leven beroven. Dat men ook, die opgeschreven werden [zouden offeren], zou tekenen, en dat met vuur aan hun lichaam, namelijk met een klimopblad, het wapen van Bacchus, die men ook zou afzonderen tot de vrijheid, hun tevoren bestemd."
Dat is de betekenis van die verzen.
Oh boy...quote:Op maandag 6 september 2021 19:57 schreef SecretPass het volgende:
[..]
Je komt weer met je bekende stropoppen Etto, je staat er inmiddels bekend om. Nergens beweer ik dat vaccins, corona, maatregelen, enz het merkteken zijn, maar sprak steeds over een opzet naar een samenleving die veel doet denken aan wat er in Openbaring beschreven staat.
Het boek Openbaring begint met de woorden dat het gaat over dingen die moeten gebeuren en dat het gaat om een profetie: oftewel toekomstvoorspelling. Dus daar begin je al fout.
Dus iedereen, ook christenen en joden, die toentertijd slechts handel dreef met Nero’s betaalmiddel (het merkteken volgens jou) gaan daardoor voor eeuwig naar de hel waar ze gepijnigd worden en waar ze dag en nacht geen rust zullen kennen, zoals in Openbaring 14:10-11 beschreven staat? Omdat ze met Nero’s betaalmiddel handel dreven? ... Je tweede fout.
Je spreekt jezelf steeds tegen; dan is het volgens jou Nero en zijn betaalmiddel (wat in context van het verhaal niet klopt) en dan zeg je op het einde weer dat het slaat op Ptolomeüs en wat er in Makkabeeën staat. ??? Wat ver voor Openbaring heeft plaatsgevonden, terwijl Openbaring een toekomstvoorspelling is (wat in Openbaring 1 staat) en wat je ook kan opmaken uit het opvolgende hoofdstuk (14) waar gesproken wordt over de wederkomst van Jezus. ... Je derde fout.
Met alle respect, maar wat je hier hebt gepost is zeker niet de betekenis van die verzen, je hebt gewoon wat in elkaar geflanst.
Niet altijd al, wel sinds het begin van corona, vergeet niet dat Frankrijk ook met dat idiote huisarrest kwam dat je je huis helemaal niet meer uit mocht, en die avondklok die om 18:00 al in ging.quote:Op zondag 5 september 2021 06:11 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Hoezo gearriveerd? Frankrijk was toch altijd al een dystopie?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |