abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201220993
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 08:23 schreef Spablauw214 het volgende:
Goed stuk met verschillende standpunten over vragen naar vaccinatiestatus op de werkvloer. Geeft goed aan in hoeverre we ons gek hebben laten maken.

Aparte werkplekken voor ongevaccineerden. Helemaal van de pot gerukt.

Even een account aanmaken om de paywall te omzeilen.

https://fd.nl/weekend/141(...)cht-los-iei1aa5TYMeN
Het lastige is dat je al weet welke kant dat beleid op zal gaan als het ingevoerd wordt. Ben jij als medewerker ongevaccineerd ben je niet welkom op kantoor. Dan heb je later in het jaar je beoordelingsgesprek en is de conclusie dat je niet voldoende een ‘teamplayer’ bent en dat het lastig is dat je niet kunt deelnemen aan fysieke vergaderingen. Aantal slechte beoordelingen en werkgever kan zeggen; medewerker heeft geen bereidheid tot verbetering getoond, medewerker gaat eruit.

BTW, is het voeren van het gesprek over je laten vaccineren geen gesprek wat sowieso niet mag vanwege de ‘machtspositie’ van een werkgever?
pi_201221090
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 september 2021 23:35 schreef Molo het volgende:
Hoe is de algemene gedachte/emotie hier rond werkgevers die je vaccinatiestatus zouden moeten mogen inzien eigenlijk?
Mijn gedachte is dat dat een hellend vlak is waar we absoluut niet heen moeten willen.

Mijn werkgever heeft er niets mee te maken of ik wel of niet gevaccineerd ben.

De laatste dagen wordt het ineens geplugged links en rechts in de media en de eerste werkgevers die het verplichten zijn er ook al.

Dit gaat snoeihard de verkeerde kant op. En dat zag je maanden geleden al aankomen, maar dan was het complete onzin als je dat zei.

En het kabinet blijft maar volhouden, geen dwang, geen drang, maar stimulans en als werkgevers het willen verplichten dan zeggen die huichelaars in den haag dat ze in principe tegen zijn, maar dat het aan een rechter is om te toetsen.

De eerste werkgever die het aan het gerecht voor wil leggen is er inmiddels ook al.

Zeer kwalijke zaak dit allemaal. Totaal overbodig en volkomen onwenselijk.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 5 september 2021 @ 08:51:47 #278
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201221091
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 september 2021 23:35 schreef Molo het volgende:
Hoe is de algemene gedachte/emotie hier rond werkgevers die je vaccinatiestatus zouden moeten mogen inzien eigenlijk?
Tegen. Zonder uitzonderingen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 5 september 2021 @ 08:53:34 #279
346939 Janneke141
pi_201221106
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 08:42 schreef chratnox het volgende:
BTW, is het voeren van het gesprek over je laten vaccineren geen gesprek wat sowieso niet mag vanwege de ‘machtspositie’ van een werkgever?
Op dit moment wel ja. Een werkgever heeft sowieso niets te schaften met je medische gegevens.
pi_201221198
quote:

[..]
Het lastige is dat je al weet welke kant dat beleid op zal gaan als het ingevoerd wordt. Ben jij als medewerker ongevaccineerd ben je niet welkom op kantoor. Dan heb je later in het jaar je beoordelingsgesprek en is de conclusie dat je niet voldoende een ‘teamplayer’ bent en dat het lastig is dat je niet kunt deelnemen aan fysieke vergaderingen. Aantal slechte beoordelingen en werkgever kan zeggen; medewerker heeft geen bereidheid tot verbetering getoond, medewerker gaat eruit.

Eens. Je moet hier gewoon heel ver van wegblijven.

Maar als je gaat praten over dingen als aparte werkplekken voor ongevaccineerden, die dan ook nog eens afstand moeten houden tot de groep gevaccineerden. Dan ga je imo toch een heel eind richting medische apartheid.

Walgelijk dat dit überhaupt ter discussie staat.
  zondag 5 september 2021 @ 09:05:45 #281
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201221210
quote:

[..]

Dan laat je dat via de bedrijfsarts lopen. Die route zal wel ingezet worden
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201221254
En wat me toch bezig blijft houden: waarom ongevaccineerden tegen corona weren, terwijl niemand zich druk maakt over ongevaccineerden tegen de mazelen of de bof.

Ik hou het op anderhalf jaar ingepeperd krijgen dat we bang moeten zijn voor corona.
  zondag 5 september 2021 @ 09:13:29 #283
14505 OProg
A Life in Music
pi_201221320
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 09:09 schreef Spablauw214 het volgende:
En wat me toch bezig blijft houden: waarom ongevaccineerden tegen corona weren, terwijl niemand zich druk maakt over ongevaccineerden tegen de mazelen of de bof.
Tunnelvisie. Je ziet het bijvoorbeeld bij bedrijven ook wel eens. Dan was er een moment waarop bijna de slag gemist werd met iets en is het bedrijf zo vol bezig om dat bij te trekken en daar alsnog koploper in te worden dat ze compleet missen dat de markt helemaal aan het veranderen is.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_201221322
quote:
1s.gif Op zondag 5 september 2021 09:05 schreef Molo het volgende:

[..]
Dan laat je dat via de bedrijfsarts lopen. Die route zal wel ingezet worden
Ik denk het eigenlijk niet. Werkgevers lijken erop gebrand te zijn het zelf te willen weten, de bedrijfsarts mag het niet delen.

Ik denk dat de ‘concessie’ die het kabinet gaat doen gewoon TVT voor op kantoor wordt
  zondag 5 september 2021 @ 09:20:35 #285
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201221401
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 09:13 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik denk het eigenlijk niet. Werkgevers lijken erop gebrand te zijn het zelf te willen weten, de bedrijfsarts mag het niet delen.

Ik denk dat de ‘concessie’ die het kabinet gaat doen gewoon TVT voor op kantoor wordt
Laatste denk ik ook ja

Maar denk ook dat de bedrijfsartsroute verkend gaat worden

En wat levert het op: schijnveiligheid

Ik ben echt benieuwd of eens naar buiten komt hoeveel geld en ellende (inperking van rechten/vrijheden) dit kost en wat het oplevert in daadwerkelijk gekwantificeerd gemaakt voorkomen Covidgevallen. Dus ziekte en sterfte, want een besmetting is nog geen ziekte

Ik denk echt dat het jenken wordt
pi_201221490
quote:
1s.gif Op zondag 5 september 2021 09:20 schreef Molo het volgende:

[..]

En wat levert het op: schijnveiligheid

Ik ben echt benieuwd of eens naar buiten komt hoeveel geld en ellende (inperking van rechten/vrijheden) dit kost en wat het oplevert in daadwerkelijk gekwantificeerd gemaakt voorkomen Covidgevallen. Dus ziekte en sterfte, want een besmetting is nog geen ziekte
Nou ja dit, wat is nu uiteindelijk het nut ervan en wat wil je bereiken?

En weegt dat op tegen het inleveren van medische data aan een werkgever
pi_201221492
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 09:13 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dit zou wel echt een dieptepunt zijn. Ik dacht dat dat gestampvoet om een “veilige werkplek” uit de koker van een paar boze briefschrijvers kwam maar als je ziet wat een hoop lawaai erover wordt gemaakt dan lijkt het nog breedgedragen te zijn ook.

Zijn we klaar met de vaccinatiecampagne, merk je in het dagelijks leven nagenoeg niets meer van covid, ga je met dit soort regelzucht aan komen zetten waar je nagenoeg niets mee voorkomt en waarvan het twijfelachtig is of je er ooit nog vanaf komt.
pi_201221509
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 09:28 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Nou ja dit, wat is nu uiteindelijk het nut ervan en wat wil je bereiken?
Deze vraag zou sowieso centraal moeten staan bij elke maatregel die ter overweging op tafel ligt: “wat denken we hier precies mee af te vangen en tegen welke prijs?”

Helaas is de bewijslast tegenwoordig omgekeerd en moet je nu motiveren waarom we het níét moeten invoeren. Anders wordt het gewoon ingevoerd.
pi_201221553
Als het om een "veilige werkplek" is dan moet je vooraf iig de vraag stellen of een werkplek niet veilig is als er een ongevaccineerd persoon aanwezig is.
  zondag 5 september 2021 @ 09:35:58 #290
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201221564
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 09:29 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Deze vraag zou sowieso centraal moeten staan bij elke maatregel die ter overweging op tafel ligt: “wat denken we hier precies mee af te vangen en tegen welke prijs?”

Helaas is de bewijslast tegenwoordig omgekeerd en moet je nu motiveren waarom we het níét moeten invoeren. Anders wordt het gewoon ingevoerd.
Check

Plus welk deel is nou het middel en welk deel is het doel eigenlijk?
pi_201221649
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 09:34 schreef Kickinalfa het volgende:
Als het om een "veilige werkplek" is dan moet je vooraf iig de vraag stellen of een werkplek niet veilig is als er een ongevaccineerd persoon aanwezig is.
Couldn’t care less. Ik zie niet waarom ongevaccineerden overal geweerd zouden moeten worden. Leef en laat leven.

De komende jaren zullen er uitbraken blijven. Dat is niet compleet te voorkomen en ook onnodig zo lang de zorg (grotendeels) kan doorgaan. We moeten verder. Door deze houding blijven we juist in die angststuip hangen.

Een crisis als deze is nooit het goede moment om medisch-ethische bakens te gaan lopen verzetten. Zo’n discussie dient met open vizier gevoerd te worden en dit mag er niet zo even tussen de bedrijven door doorheen geduwd worden.
  zondag 5 september 2021 @ 09:53:22 #292
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201221836
Gistermiddag op de voetbalclub gezellig als vanouds. Niemand deed meer aan regels, geen afgeplakte stoeltjes of plekken aan de bar. Jong en oud had een gezellige middag. Over 2 weken zie ik wel hoeveel kisten er besteld moeten worden.
  Moderator zondag 5 september 2021 @ 09:55:41 #293
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201221866
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 09:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gistermiddag op de voetbalclub gezellig als vanouds. Niemand deed meer aan regels, geen afgeplakte stoeltjes of plekken aan de bar. Jong en oud had een gezellige middag. Over 2 weken zie ik wel hoeveel kisten er besteld moeten worden.
Nou ik was gisteren ook weer eens in een kroeg for a change. Zag mensen gewoon dicht op elkaar staan en het gezellig hebben.

Walgelijk. Dat dit kán in Nederland :r
  zondag 5 september 2021 @ 09:56:37 #294
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201221875
quote:
10s.gif Op zondag 5 september 2021 09:55 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Nou ik was gisteren ook weer eens in ewn kroeg for a change. Zag mensen gewoon dicht op elkaar staan en het gezellig hebben.

Walgelijk. Dat dit kán in Nederland :r
Gelukkig krijgen we binnenkort de qr-check van Hugo. Waar verenigingen waarschijnlijk voor de vorm het eerste weekend nog wel mee zullen werken, en daarna is dat ook over, want anders moeten ze (jeugd)leden gaan weigeren. Genot.
pi_201221897
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 09:34 schreef Kickinalfa het volgende:
Dan moeten we het ook doortrekken. Mensen met veel overgewicht ruiken vaker minder fris later op de werkdag, dus die moeten dan ook een eigen kamer krijgen. Mensen die roken gaan vaker naar buiten om te roken dus moeten een kamer met een balkon krijgen. Mensen die hooikoorts hebben vaker last van een snotneus dus moeten ook een eigen kamer krijgen of geweerd worden van kantoor. Mensen die het snel koud hebben verstoren de ideale werktemperatuur dus moeten een eigen kantoor krijgen of geweerd worden.

Uitkomst voor de werkgever: Niemand komt ooit nog op kantoor :+

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2021 09:59:20 ]
  zondag 5 september 2021 @ 10:03:30 #296
346939 Janneke141
pi_201221958
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 09:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gelukkig komen er versoepelingen aan. Dan kun je hetzelfde als nu, maar moet je vooraf wel door een qr-hoepeltje springen. Is dat niet fijn?
  zondag 5 september 2021 @ 10:04:45 #297
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201221976
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 10:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Gelukkig komen er versoepelingen aan. Dan kun je hetzelfde als nu, maar moet je vooraf wel door een qr-hoepeltje springen. Is dat niet fijn?
Haha ja, nou ik kan je nu al vertellen hoe wij op de club dat qr-hoepeltje gaan hanteren :+
  zondag 5 september 2021 @ 10:07:02 #298
346939 Janneke141
pi_201221997
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 10:04 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Haha ja, nou ik kan je nu al vertellen hoe wij op de club dat qr-hoepeltje gaan hanteren :+
Dan trekken we toch gewoon je vergunning in? Geen probleem hoor, vrije keuze.
  zondag 5 september 2021 @ 10:10:08 #299
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201222036
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 10:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Gemeentes gaan er echt niet aan beginnen om sportverenigingen te sluiten nu die net weer fatsoenlijk open kunnen voor iedereen, dan zijn de rapen echt gaar.

Die 'controles' vorig jaar september waren ook een wassen neus, toen zaten de terrassen bij de voetbalclubs ook overal bomvol maar er is geen enkele boete uitgedeeld hier in de gemeente.
  zondag 5 september 2021 @ 10:11:08 #300
14505 OProg
A Life in Music
pi_201222040
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 10:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Als dat massaal zou gebeuren krijg je door de enorme sociale functie van die clubs een onrust van jewelste in de samenleving. Dus het is een kwestie van met zijn allen een dikke middelvinger opsteken.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')