------------------------quote:Meerderheid werkgevers wil inzicht in vaccinatiestatus personeel
70 procent van de werkgevers wil kunnen controleren of medewerkers zijn gevaccineerd, meldt werkgeversvereniging AWVN na een ledenonderzoek. De meerderheid van de ondervraagde werkgevers maakt zich zorgen over de veiligheid van medewerkers nu steeds meer mensen naar kantoor of werkplek terugkeren.
De belangenvereniging wil dat er tijdelijke wetgeving komt zodat het in bepaalde omstandigheden en functies is toegestaan om naar de vaccinatiestatus van medewerkers te vragen.
Gisteren pleitten ook werkgeversorganisaties VNO-NCW en MKB-Nederland ervoor dat bedrijven moeten kunnen zien of personeel is gevaccineerd, negatief is getest of is hersteld van corona. Dat is volgens hen nodig om werkplekken veiliger te maken.
Veiligheid en privacy
Aan het AWVN-onderzoek deden 603 werkgevers mee, vooral middelgrote en grote bedrijven. Die zeggen zich in een spagaat tussen veiligheid en privacy te bevinden als het gaat om de vaccinatie van hun werknemers. Aan de ene kant zijn ze verplicht een veilige werkomgeving te bieden, maar tegelijkertijd mogen ze in de huidige regels niet vragen naar de vaccinatiestatus van hun werknemers. "Hoe kunnen we onze klanten beschermen als we niets mogen weten over onze eigen medewerkers?", zegt een van de ondervraagde werkgevers.
Het gaat met name om sectoren waarbij mensen dicht op elkaar werken, zoals productie- en bouwlocaties, of waar gezondheidsrisico's groter zijn, in de zorg. De werkgeversvereniging wil onderzoeken of op die plekken de CoronaCheck-app kan worden ingezet.
Sommige bedrijven nemen voortouw
Afgelopen week maakte autobedrijf Leaseplan al bekend dat alleen volledig gevaccineerde werknemers welkom zijn om terug te keren naar kantoor. Het is daarmee het eerste bedrijf in Nederland dat met zo'n expliciet verzoek komt. Amerikaanse bedrijven zoals Facebook, Google en Netflix voerden enkele weken eerder al zo'n vaccinatieplicht voor medewerkers die op kantoor willen werken in.
Ook de grootste branchevereniging in de ouderenzorg wil dat in de instellingen bekend wordt welke zorgmedewerkers tegen covid-19 zijn gevaccineerd en welke niet. De Nederlandsche Bank gaat het personeel verzoeken om, als ze niet gevaccineerd zijn, een zelftest te doen voordat ze naar kantoor komen, al kan en zal de bank daar niet op controleren.
'Iemand hoeft geen antwoord te geven'
Ook werkgeversorganisaties VNO-NCW en MKB-Nederland zijn begonnen met een campagne om werkgevers en medewerkers te wijzen op het belang van vaccineren. Zij willen dat werkgevers de mogelijkheid krijgen om werknemers die er voor kiezen zich niet te laten prikken, verplicht thuis te laten werken of hen bij binnenkomst te testen.
Demissionair minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge reageerde daar gisteren op. "Stel de vraag, maar weet dat mensen geen antwoord hoeven te geven", zei hij. De Jonge zegt vooralsnog niet van plan te zijn om werkgevers meer mogelijkheden te geven voor toegang tot 'corona-informatie' van personeel.
https://nos.nl/artikel/23(...)atiestatus-personeel
Hoezo wil je aparte IC’s dan?quote:Op zaterdag 4 september 2021 09:31 schreef Het_Bokje het volgende:
Maar dan wel weer "corona-gegevens" moeten overhandigen als je ergens een biertje wil drinken.
Heeft de Ombudsman ook corona of zo?
Gewoon aparte low-budget IC's inrichten voor bewust (niet medisch) ongevaccineerden.
Partytenten met een paar bedden.
Kan de rest ook weer door.
Welke sectoren en welk voordeel levert dit op dan?quote:Op zaterdag 4 september 2021 09:35 schreef Drekkoning het volgende:
Kan het me voor bepaalde sectoren wel voorstellen.
Luchtvaart bijvoorbeeld, als bepaalde landen vaccineerde crew eisen. Anders is het niet meer operationeel rond te krijgen.quote:Op zaterdag 4 september 2021 09:36 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Welke sectoren en welk voordeel levert dit op dan?
Er zijn ook nog gradaties in besmettelijkheidquote:Op zaterdag 4 september 2021 09:29 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Ik mis even iets. Als je een vaccin gehaald hebt ben je beschermd tegen een heftig verloop van Covid, je bent echter nog wel besmettelijk en drager. Als je ongevaccineerd bent ben je eveneens drager en zou je, hypothetisch, heftiger ziek kunnen worden.
In beide gevallen ben je dus besmettelijk en in beide gevallen is het vooral de staat van het lichaam, leeftijd en dergelijke wat het ziekteverloop bepaald.
Waar zit precies het probleem?
Goed punt! En wmb compleet logisch om in dit geval een vaccin te verwachten bij het personeel.quote:Op zaterdag 4 september 2021 09:38 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Luchtvaart bijvoorbeeld, als bepaalde landen vaccineerde crew eisen. Anders is het niet meer operationeel rond te krijgen.
Dat wist ik niet, heb je een bron hiervan? Dus een ongevaccineerde kan meerdere gevaccineerden besmetten. Welke gevolgen heeft dat dan als het ziekteverloop uiteindelijk mild is? Niks toch?quote:Op zaterdag 4 september 2021 09:41 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Er zijn ook nog gradaties in besmettelijkheid
Zodat reguliere intensieve zorg gewoon door kan gaan. (je word aangereden door een dronken afgaan, en er is geen plek op de ic omdat daar een stel dikke F1 fans ligt. Jammer joh.) 1 verpleegkundige per tent met 100 bedden.quote:Op zaterdag 4 september 2021 09:35 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Hoezo wil je aparte IC’s dan?
Net eens zozeer een vaccinatie verwachten, dat ligt lastig, maar je moet minstens onderscheid mogen maken en registreren wie er wel of niet gevaccineerd is, anders weet je niet wie je wel of niet op bepaalde vluchten in kan delenquote:Op zaterdag 4 september 2021 09:43 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Goed punt! En wmb compleet logisch om in dit geval een vaccin te verwachten bij het personeel.
Ziekte door eigen schuld zeg je eigenlijk? En dat vind je oneerlijk? En wil je bestraffen door ze minimaal te behandelen?quote:Op zaterdag 4 september 2021 09:46 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Zodat reguliere intensieve zorg gewoon door kan gaan. (je word aangereden door een dronken afgaan, en er is geen plek op de ic omdat daar een stel dikke F1 fans ligt. Jammer joh.) 1 verpleegkundige per tent met 100 bedden.
In dit geval vind ik wel dat je een vaccin mag verwachten hoor. Als je door regelgeving in zo’n complexe situatie komt lijkt het mij aannemelijk om dit van een werknemer te mogen verwachten.quote:Op zaterdag 4 september 2021 09:48 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Net eens zozeer een vaccinatie verwachten, dat ligt lastig, maar je moet minstens onderscheid mogen maken en registreren wie er wel of niet gevaccineerd is, anders weet je niet wie je wel of niet op bepaalde vluchten in kan delen
Duur van besmettelijkheid en mate van besmettelijkheid van gevaccineerden ligt lagerquote:Op zaterdag 4 september 2021 09:43 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Dat wist ik niet, heb je een bron hiervan? Dus een ongevaccineerde kan meerdere gevaccineerden besmetten. Welke gevolgen heeft dat dan als het ziekteverloop uiteindelijk mild is? Niks toch?
Helaas is dit al weer verouderde informatie, het onderzoek heeft betrekking op de alfa variant. Overigens blijft mijn vraag staan, hoe erg is besmetting als het verloop mild blijkt?quote:Op zaterdag 4 september 2021 09:51 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Duur van besmettelijkheid mate van besmettelijkheid van gevaccineerden ligt lager
https://www.rivm.nl/nieuw(...)-overdracht-covid-19
En deze mensen ook weg houden uit zorg.quote:Op zaterdag 4 september 2021 09:45 schreef Montagui het volgende:
Misschien moeten die werkgevers dan ook maar vragen of iemand rookt, of hoe vaak ze naar de Mac gaan, etc.
Dit is inderdaad een logische opvolging op het gestelde beleid.quote:Op zaterdag 4 september 2021 09:55 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
En deze mensen ook weg houden uit zorg.
Het is een keuze om elke dag de Mcdrive in te gaan het is een keuze om je longen vol kanker te roken.
https://www.theglobeandma(...)tter_impression=truequote:Op zaterdag 4 september 2021 09:53 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Helaas is dit al weer verouderde informatie, het onderzoek heeft betrekking op de alfa variant.
Van mij persoonlijk mag iedereen de zorg krijgen die hij nodig heeft, ongeacht vaccinatiestatus. Je kiest er inderdaad niet voor om ziek te worden. (of soms is vaccinatie niet mogelijk/effectief om med.redenen) Dat idee van die tenten was een beetje overdreven inderdaad. (en erg oneerlijk). Maar zou je aan selectie mogen doen op vaccinatiestatus in de zorg?quote:Op zaterdag 4 september 2021 09:49 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Ziekte door eigen schuld zeg je eigenlijk? En dat vind je oneerlijk? En wil je bestraffen door ze minimaal te behandelen?
Het draait uiteindelijk allemaal om (zo veel mogelijk) controle. En de angst om ergens voor aansprakelijk gesteld te worden.quote:Op zaterdag 4 september 2021 09:29 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Ik mis even iets. Als je een vaccin gehaald hebt ben je beschermd tegen een heftig verloop van Covid, je bent echter nog wel besmettelijk en drager. Als je ongevaccineerd bent ben je eveneens drager en zou je, hypothetisch, heftiger ziek kunnen worden.
In beide gevallen ben je dus besmettelijk en in beide gevallen is het vooral de staat van het lichaam, leeftijd en dergelijke wat het ziekteverloop bepaald.
Absoluut, maar dat was het punt niet zozeer. Vaccins zijn geweldig voor mensen die in het ziekenhuis kunnen belanden (of erger) door Covid imo.quote:Op zaterdag 4 september 2021 09:58 schreef devlinmr het volgende:
[..]
https://www.theglobeandma(...)tter_impression=true
Kans dat je besmet raakt is iig kleiner. Dit onderzoek lijkt er inderdaad op te wijzen dat als je dan toch besmet raakt je evenveel virus meedraagt als een ongevaccineerd persoon.
Dat je minder snel besmet raakt is iig nog winst, naast dat je minder snel het ziekenhuis in moet
Ik ben ongevaccineerd en kan er prima inkomen dat als ik toch ernstig ziek wordt van Covid dat ik achteraan het rijtje wordt gezet. Puur objectief bekeken zou het van de zotte zijn dat iemand zoals ik, die dus een keuze had om niet ernstig ziek te worden, een behandeling krijgt voor iemand die het allemaal anders had voorzien.quote:Op zaterdag 4 september 2021 09:59 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Van mij persoonlijk mag iedereen de zorg krijgen die hij nodig heeft, ongeacht vaccinatiestatus. Je kiest er inderdaad niet voor om ziek te worden. (of soms is vaccinatie niet mogelijk/effectief om med.redenen) Dat idee van die tenten was een beetje overdreven inderdaad. (en erg oneerlijk). Maar zou je aan selectie mogen doen op vaccinatiestatus in de zorg?
Ik bedoel, die vaccinatiestatus gaat straks ook 'overal' gebruikt worden.
Daar lijkt het op inderdaad.quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:00 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Het draait uiteindelijk allemaal om (zo veel mogelijk) controle. En de angst om ergens voor aansprakelijk gesteld te worden.
Je hebt gelijk. Niets is te voorzien en het gecontroleer,limiteer,reserveer en selecteer ben ik helemaal zat.quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:05 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Ik ben ongevaccineerd en kan er prima inkomen dat als ik toch ernstig ziek wordt van Covid dat ik achteraan het rijtje wordt gezet. Puur objectief bekeken zou het van de zotte zijn dat iemand zoals ik, die dus een keuze had om niet ernstig ziek te worden, een behandeling krijgt voor iemand die het allemaal anders had voorzien.
Echter kun je dat onderscheid niet maken omdat je je dan direct op de glijdende schaal bevind, waar trek je de grens? Roken? Obesitas? Wonen naast Tata steel? Het is simpelweg niet mogelijk en daarom begrijp ik deze discussie rondom Covid ook niet. Alles of niets is mijn credo.
Probleem is dat jong zijn je daar niet tegen beschermd.quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:02 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Absoluut, maar dat was het punt niet zozeer. Vaccins zijn geweldig voor mensen die in het ziekenhuis kunnen belanden (of erger) door Covid imo.
Ik heb steeds meer het idee dat dit hellend vlak precies de bedoeling is. Men wil een sociaal krediet als in China. En volgzaamheid wat betreft vaccins is een mooie manier om mensen te filteren. Neem je het vaccin, ben je verantwoord, denk je aan de medemens en luister je goed naar de overheid.quote:Op zaterdag 4 september 2021 09:59 schreef Tanatos het volgende:
Weinig verbazend, maar een slecht plan.
De medische privacy staat al genoeg onder druk door COVID19.
In sommige sectoren kan het ongetwijfeld nuttig zijn, maar het is een gevaarlijk hellend vlak.
Zeker in combinatie met smartphones.
Statistisch gezien is jong zijn uiteraard wel voldoende om je geen zorgen te maken over Covid.quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:21 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Probleem is dat jong zijn je daar niet tegen beschermd.
Daarnaast is het een kleine moeite om te doen om die 1 miljoen mensen die niet gevaccineerd kunnen worden en al 1,5 jaar nauwelijks buiten kunnen komen weer een leven te geven
volgens mij hebben er nog best veel in het ziekenhuis gelegen aan de zuurstofquote:Op zaterdag 4 september 2021 10:24 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Statistisch gezien is jong zijn uiteraard wel voldoende om je geen zorgen te maken over Covid.
of waarbij vaccinatie minder werktquote:Zijn er 1 miljoen mensen die niet gevaccineerd kunnen worden? Vanwege onderliggend lijden?
Ja maar zoals al eerder gezegd, gevaccineerden lopen minder kans besmet te raken dus hoe meer gevaccineerden hoe beter voor iedereenquote:Zo ja, dan kunnen zij ook weer besmet worden door gevaccineerden trouwens.
Hoe kom je bij het cijfer van 1 miljoen die niet gevaccineerd kunnen worden?quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:21 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Probleem is dat jong zijn je daar niet tegen beschermd.
Daarnaast is het een kleine moeite om te doen om die 1 miljoen mensen die niet gevaccineerd kunnen worden en al 1,5 jaar nauwelijks buiten kunnen komen weer een leven te geven
Vooral het niet aanbieden van gratis serologische tests vind ik problematisch.quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:22 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik heb steeds meer het idee dat dit hellend vlak precies de bedoeling is. Men wil een sociaal krediet als in China. En volgzaamheid wat betreft vaccins is een mooie manier om mensen te filteren. Neem je het vaccin, ben je verantwoord, denk je aan de medemens en luister je goed naar de overheid.
Neem je geen vaccin? Dan geef je niks om de ander en ben je vervelend. Dan mag je niet meer naar je voetbalwedstrijd, het café of de bioscoop. En straks ook niet meer naar je werk. En als het aan een groot deel van de Nederlanders ligt krijg je niet eens een bed op de IC.
~3% van de volwassen + iedereen boven de 65quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:44 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Hoe kom je bij het cijfer van 1 miljoen die niet gevaccineerd kunnen worden?
https://lci.rivm.nl/handl(...)omitteerde-patienten
Hoe goed de reactie van het immuunsysteem is, is natuurlijk een 2e vraag.
Ik ben erg nieuwsgierig naar de groep die daadwerkelijk niet gevaccineerd kan worden, alhoewel ik er wel de leeftijd bij wil zien.
Je kunt niet eerst "statistisch gezien" gebruiken om te zeggen dat je geen vaccin nodig hebt, en vervolgens met droge ogen beweren dat men ook besmet door een gevaccineerde kan worden.quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:24 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Statistisch gezien is jong zijn uiteraard wel voldoende om je geen zorgen te maken over Covid.
Zijn er 1 miljoen mensen die niet gevaccineerd kunnen worden? Vanwege onderliggend lijden? Zo ja, dan kunnen zij ook weer besmet worden door gevaccineerden trouwens.
China heeft geen (echt) sociaal krediet. Dat is een Westers spookbeeld.quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:22 schreef Sapstengel het volgende:
Ik heb steeds meer het idee dat dit hellend vlak precies de bedoeling is. Men wil een sociaal krediet als in China.
Er is wel eerder aan gedacht, maar overheidsbeleid stond in de weg.quote:Op zaterdag 4 september 2021 09:26 schreef Starhopper het volgende:
[..]
------------------------
Dat ze daar niet eerder aan gedacht hebben verbaasd mij. Dit lijkt mij een hele logische stap om het kantoor of werkplek veilig te houden
Ik bedoel een onderbouwing, met een bron voor die cijfers.quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:51 schreef devlinmr het volgende:
[..]
~3% van de volwassen + iedereen boven de 65
maar waar haal je dat personeel vandaan als het niet van de reguliere zorg mag?quote:Op zaterdag 4 september 2021 09:46 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Zodat reguliere intensieve zorg gewoon door kan gaan. (je word aangereden door een dronken afgaan, en er is geen plek op de ic omdat daar een stel dikke F1 fans ligt. Jammer joh.) 1 verpleegkundige per tent met 100 bedden.
(edit: ipv.F1 fan kun je ook scholier/student invullen. Over 1.5 week een piek in de besmettingen en die zal aan de Evenementen-branche geframed worden, terwijl de scholen ook weer open zijn)
You get Corona!
You get Corona!
Everyone gets Corona!
angstquote:Op zaterdag 4 september 2021 09:29 schreef Mike-The-Situation het volgende:
om in het ziekenhuis te belanden wel ja. Bij ons op de afdeling alleen al 3 collega's obder de 30, waren fit, aten gezond geen overgewicht etc. Toch alledrie een maand of 3 a 4 eruit vanwege dat virus. Is een werkgever uiteindelijk ook niet blij mee natuurljk.quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:24 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Dit vind ik eveneens wel een legitiem argument vanuit werkgevers perspectief overigens. Ik denk dat wanneer mijn werkgever aangeeft dat ik geen loon doorbetaald zou krijgen bij ziekte (even los van of dit überhaupt mogelijk is) zou mij dat wel motiveren om de prik te halen denk ik.quote:Op zaterdag 4 september 2021 11:36 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
om in het ziekenhuis te belanden wel ja. Bij ons op de afdeling alleen al 3 collega's obder de 30, waren fit, aten gezond geen overgewicht etc. Toch alledrie een maand of 3 a 4 eruit vanwege dat virus. Is een werkgever uiteindelijk ook niet blij mee natuurljk.
Ja, daarom die partytenten met 1 verpleger per 100 bedden.quote:Op zaterdag 4 september 2021 11:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
maar waar haal je dat personeel vandaan als het niet van de reguliere zorg mag?
Dit dus. Werkgevers zitten helemaal niet wachten op dat hun werknemers massaal thuis ziek zitten. Kost ze alleen maar extra geld. Vooral als die mensen vervangen moeten worden door extern personeel.quote:Op zaterdag 4 september 2021 11:36 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
om in het ziekenhuis te belanden wel ja. Bij ons op de afdeling alleen al 3 collega's obder de 30, waren fit, aten gezond geen overgewicht etc. Toch alledrie een maand of 3 a 4 eruit vanwege dat virus. Is een werkgever uiteindelijk ook niet blij mee natuurljk.
Het is zeker problematisch, dat bij gewenste pleziertjes vaccinatiedrang wordt toegepast.quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:22 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik heb steeds meer het idee dat dit hellend vlak precies de bedoeling is. Men wil een sociaal krediet als in China. En volgzaamheid wat betreft vaccins is een mooie manier om mensen te filteren. Neem je het vaccin, ben je verantwoord, denk je aan de medemens en luister je goed naar de overheid.
Neem je geen vaccin? Dan geef je niks om de ander en ben je vervelend. Dan mag je niet meer naar je voetbalwedstrijd, het café of de bioscoop. En straks ook niet meer naar je werk. En als het aan een groot deel van de Nederlanders ligt krijg je niet eens een bed op de IC.
Dat doet mijn werkgever zelf ook, vandaar de vraag naar mijn vaccinatie.quote:Op zaterdag 4 september 2021 09:45 schreef Montagui het volgende:
Misschien moeten die werkgevers dan ook maar vragen of iemand rookt, of hoe vaak ze naar de Mac gaan, etc.
Probleem is, wanneer werkgevers inzage willen gaat het dus over tot brood.quote:Op zaterdag 4 september 2021 15:54 schreef Tanatos het volgende:
Zolang het bij spelen blijft, en niet tot brood overgaat, vind ik het nog enigszins acceptabel.
Risico's uitsluiten, allemaal een robot. Leven om te werken, geen pleziertjes meer of vrije keuze. Alles voor het grenzeloos kapitalisme. Die dystopische doemscenario's worden met het jaar meer werkelijkheid.quote:Op zaterdag 4 september 2021 16:07 schreef BertV het volgende:
[..]
Dat doet mijn werkgever zelf ook, vandaar de vraag naar mijn vaccinatie.
Risico's uitsluiten, logisch.
frikandellen.
Dat ben ik helemaal met je eens.quote:Op zaterdag 4 september 2021 16:11 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Probleem is, wanneer werkgevers inzage willen gaat het dus over tot brood.
Mensen die niet gevaccineerd zijn en covid krijgen, moeten m.i. zeker geen voorrang krijgen voor medische zorg, op patiėnten met andere levensbedreigende aandoeningen.quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:13 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Dit gaat mij echt te ver. Iedereen heeft inmiddels de kans gehad om gevaccineerd te worden en zichzelf te beschermen. Kans op een ziekhuisopname is daardoor zoals hierboven reeds gezegd drastisch lager.
Nee hoorquote:Op zaterdag 4 september 2021 10:37 schreef devlinmr het volgende:
[..]
volgens mij hebben er nog best veel in het ziekenhuis gelegen aan de zuurstof
waar haal je die verpleger vandaan?quote:Op zaterdag 4 september 2021 11:59 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Ja, daarom die partytenten met 1 verpleger per 100 bedden.
Dus coronazorg gaat af van reguliere spoedzorg. Prima, als we dat accepteren is het geen probleem. Gewoon zorgen dat je niet op de IC komt dus... Oh wacht...
Mij boeit t niet meer, als ik maar naar de supermarkt en mn werk kan.(ja, ik heb m'n shotjes gehad)
15% van 70.000 was onder de 50 (10500)quote:
Dat mag je best veel vinden maar dat slaat natuurlijk nergens op. Bovendien liggen die mensen niet 'aan het zuurstof'. Een gedeelte wordt ook nog eens opgenomen voor andere zaken maar wordt dan positief getest en dus meegenomen in deze cijfers. Er liggen op dit moment 4 mensen onder de 30 op de IC met corona.quote:Op zaterdag 4 september 2021 19:33 schreef devlinmr het volgende:
[..]
15% van 70.000 was onder de 50 (10500)
8% van 70.000 onder de 40 (5600 mensen)
De afgelopen 4weken was
5% van de opgenomen personen onder de 10
1% 10-19
7% 20-29
11% 30-39
https://allecijfers.nl/ni(...)a_opgenomen_personen
Blijft over de discussie wat je "best veel" vindt.
Ik vind het best veel
Dat is m.i. idioot.. Met alle respect natuurlijk.quote:Op zaterdag 4 september 2021 11:41 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Dit vind ik eveneens wel een legitiem argument vanuit werkgevers perspectief overigens. Ik denk dat wanneer mijn werkgever aangeeft dat ik geen loon doorbetaald zou krijgen bij ziekte (even los van of dit überhaupt mogelijk is) zou mij dat wel motiveren om de prik te halen denk ik.
jawel, daarom zijn ze in het ziekenhuisquote:Op zaterdag 4 september 2021 19:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat mag je best veel vinden maar dat slaat natuurlijk nergens op. Bovendien liggen die mensen niet 'aan het zuurstof'.
bron?quote:Een gedeelte wordt ook nog eens opgenomen voor andere zaken maar wordt dan positief getest en dus meegenomen in deze cijfers.
van de hoeveel? Edit... Nu heb je het over IC. Doelpalen laten staan ajbquote:Er liggen op dit moment 4 mensen onder de 30 op de IC met corona.
Non-argumentquote:Dat kun je gewoon op geen enkele manier veel noemen. Volgens mij liggen er meer kinderen in het ziekenhuis met RS dan met corona.
quote:Op zaterdag 4 september 2021 19:50 schreef devlinmr het volgende:
jawel, daarom zijn ze in het ziekenhuis
Eerste behandeling bij covid patiėnten is zuurstof gevenquote:
quote:Op zaterdag 4 september 2021 19:54 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Eerste behandeling bij covid patiėnten is zuurstof geven
https://www.thuisarts.nl/(...)deling-in-ziekenhuis
Staat er letterlijk. Bovendien hoef je daar voor niet eens altijd naar het ziekenhuis.quote:U kunt extra zuurstof krijgen
Discussie lijkt me vooral zinloos omdat jij doelpalen verplaatstquote:Op zaterdag 4 september 2021 19:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
[..]
Staat er letterlijk. Bovendien hoef je daar voor niet eens altijd naar het ziekenhuis.
Verdere discussie lijkt me zinloos als je niet in staat bent om proportioneel over dit soort cijfers na te denken.
Nope. Die IC-getallen zijn slechts ter aanvulling. Maar je weet sowieso niet eens hoe de proporties zijn dus vandaar.quote:Op zaterdag 4 september 2021 20:17 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Discussie lijkt me vooral zinloos omdat jij doelpalen verplaatst
Hoeft op zich geen verpleger te zijn. Een Afgaan ofzo is ook goed. (als we patiėnten in een partytent gaan opvangen, maakt de verpleging ook niet meer uit. Het wordt een soort stervensbegeleiding) <= ja, dit alles is een 'grapje', een beetje bedoeld om de idioterie van medische selectie te illustreren.quote:Op zaterdag 4 september 2021 18:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
waar haal je die verpleger vandaan?
Heb je überhaupt de link gekeken die ik heb gepost. Daar zijn je proportiesquote:Op zaterdag 4 september 2021 20:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nope. Die IC-getallen zijn slechts ter aanvulling. Maar je weet sowieso niet eens hoe de proporties zijn dus vandaar.
Hmm... lijkt in Nederland toch al pak 'm beet 20 jaar zo te zijn hoor.quote:Op zaterdag 4 september 2021 16:20 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Dat ben ik helemaal met je eens.
Het algemeen belang, is niet enkel het belang van werkgevers.
Met name het overdrachtgedeelte moet nog meer data over worden verkregen.quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:53 schreef speknek het volgende:
[..]
Je kunt niet eerst "statistisch gezien" gebruiken om te zeggen dat je geen vaccin nodig hebt, en vervolgens met droge ogen beweren dat men ook besmet door een gevaccineerde kan worden.
De kans dat je een breakthrough infectie krijgt is zeer klein, de kans dat het een symptomatische infectie is en je daarmee besmettelijk bent is zeer klein en de kans dat je vervolgens iemand besmet is vele malen kleiner dan een ongevaccineerde.
Bron? Of ben jij een China adept?quote:China heeft geen (echt) sociaal krediet. Dat is een Westers spookbeeld.
Aangezien slavernij verboden is begrijp ik je antwoord niet.quote:Op zaterdag 4 september 2021 21:22 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Hoeft op zich geen verpleger te zijn. Een Afgaan ofzo is ook goed. (als we patiėnten in een partytent gaan opvangen, maakt de verpleging ook niet meer uit. Het wordt een soort stervensbegeleiding) <= ja, dit alles is een 'grapje', een beetje bedoeld om de idioterie van medische selectie te illustreren.
Die ene verpleger gaat inderdaad van de reguliere zorg af. Iemand die co-schappen loopt ofzo (waar zijn die Syriėrs gebleven??)
Kortom, niemand kiest er voor om in t ziekenhuis te komen. Het is allemaal niet makkelijk.
En een korrel zout kunnen mijn posts altijd wel gebruiken.
Nee maar ik ken wel veel Chinezen. Maar je kan ook de Wikipedia pagina bekijken van het social credit system. Het is met name een zwarte lijst voor wanbetalers en fraudeurs. In sommige steden worden je boetes erbij gezet zodat je niet mag reizen tot je ze betaald hebt. Het idee dat je een soort puntensysteem hebt en elke keer als je iets onwelgevalligs doet volgens de camera's dat je punten afgetrokken worden, is nooit gebouwd. Het was een extrapolatie van Alibaba die een reward systeem bouwde en met de overheid praatte over de implementatie dus dan moest de overheid dat ook wel van plan zijn.quote:Op zondag 5 september 2021 06:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Met name het overdrachtgedeelte moet nog meer data over worden verkregen.
[..]
Bron? Of ben jij een China adept?
En mensen zoals jij gebruiken dit nieuws om het over wappies, antivaxxers en andere ontkenners te hebben.quote:Op zondag 5 september 2021 10:31 schreef Nattekat het volgende:
Wappies, antivaxxers en andere ontkenners zullen dit nieuws wel gebruiken als argument tegen vaccineren, terwijl de zaken niets met elkaar te maken hebben.
Wie de schoen past...quote:Op zondag 5 september 2021 10:34 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En mensen zoals jij gebruiken dit nieuws om het over wappies, antivaxxers en andere ontkenners te hebben.
Ik praat niet random over andere groepen hier, noch ben ik een wappie. Ik wijs jou enkel op de inconsistentie in je post.quote:
𝕛𝕖 vergeet even dat dit risico van 7x lager ligt dan bij ongevaccineerden. En als iedereen gevaccineerd is, krijgen zelfs bij besmetting weer veel minder mensen alsnog Corona.quote:Op zaterdag 4 september 2021 09:29 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Oké Adolf.quote:Op zondag 5 september 2021 10:46 schreef airconditioning het volgende:
Ik hoop dat de wappies worden buitengesloten van de maatschappij
Zeker. Alleen gevaccineerden worden daar doorgaans niet ernstig ziek van.quote:Op zondag 5 september 2021 10:59 schreef Montagui het volgende:
Waarom een grondrecht van ieder mens, om vrij te zijn in doen en laten, aantasten voor een vorm van schijnveiligheid. Ook gevaccineerden kunnen andere mensen besmetten.
Heb je een bron voor de 7x lager claim?quote:Op zondag 5 september 2021 10:41 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
𝕛𝕖 vergeet even dat dit risico van 7x lager ligt dan bij ongevaccineerden. En als iedereen gevaccineerd is, krijgen zelfs bij besmetting weer veel minder mensen alsnog Corona.
Werkgevers zijn verantwoordelijk voor een veilige werkplek. En daardoor zou je best kunnen denken dat je gevaccineerden en ongevaccineerden uit elkaar moet houden. Of ongevaccineerden zelfs gewoon helemaal niet op kantoor los wilt hebben.
Dit! Het zou het invoeren waard zijn als zoals ik in een ander topic zei een kwart van de bevolking naar adem ligt te snakken thuis of opgestapeld voor de ziekenhuizen. Dat gaat echter never nooit niet gebeuren.quote:Op zondag 5 september 2021 10:59 schreef Montagui het volgende:
Waarom een grondrecht van ieder mens, om vrij te zijn in doen en laten, aantasten voor een vorm van schijnveiligheid. Ook gevaccineerden kunnen andere mensen besmetten.
Klopt, en dat is dus je grondrecht, neem je het vaccin wel of niet. Voor jezelf, niet voor een ander, want one way or the other, gevaccineerd of niet, je kan nog steeds een ander besmetten.quote:Op zondag 5 september 2021 11:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zeker. Alleen gevaccineerden worden daar doorgaans niet ernstig ziek van.
Het hele idee achter een vaccin is niet dat een virus je niet meer kan besmetten, het gaat er om dat je immuunsysteem het virus aan kan voor het schade doet.
Er is een reden dat 90% van de mensen op IC's nu ongevaccineerden zijn in een land waar >80% van de volwassenen gevaccineerd is.
Bij de gevaccineerden die bevestigd moeten worden in dat ze de juiste vrije keuze hebben gemaakt met een verplichting voor anderen diezelfde keuze te maken.quote:Op zaterdag 4 september 2021 09:29 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Alleen voor degenen die altijd te weinig data hebben om een vaccin te nemen.quote:Op zondag 5 september 2021 06:28 schreef Richestorags het volgende:
Met name het overdrachtgedeelte moet nog meer data over worden verkregen.
Wat is dat nou weer voor onzin? Er moet meer bekend worden over in hoeverre het vaccin precies bijdraagt aan overdrachtsvermindering en of je bij een niet symptomatische besmetting alsnog kan overdragen. Het is bekend dat het vaccin overdracht en besmetting niet voorkomt. Wat het percentage van overdrachtsvermindering is is onbekend.quote:Op zondag 5 september 2021 11:21 schreef speknek het volgende:
[..]
Alleen voor degenen die altijd te weinig data hebben om een vaccin te nemen.
Ja, maar in veel mindere mate.quote:Op zondag 5 september 2021 10:59 schreef Montagui het volgende:
Is dat zo? Zie verder de post boven je.quote:Op zondag 5 september 2021 11:42 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Ja, maar in veel mindere mate.
Daar zijn al redelijk wat onderzoeken naar geweest. Je lijkt zomaar te accepteren dat mensen besmettelijk zijn, op basis waarvan?quote:Op zondag 5 september 2021 11:38 schreef Richestorags het volgende:
Wat is dat nou weer voor onzin? Er moet meer bekend worden over in hoeverre het vaccin precies bijdraagt aan overdrachtsvermindering en of je bij een niet symptomatische besmetting alsnog kan overdragen. Het is bekend dat het vaccin overdracht en besmetting niet voorkomt. Wat het percentage van overdrachtsvermindering is is onbekend.
Nee hoor er zijn meerdere cohortstudies geweest waarbij iedereen stelselmatig getest werd. Zo weten we bijvoorbeeld de beschermingspercentages van de vaccins, dat 94% asymptomatisch is, en het gemiddelde aantal virusdeeltjes die uitgestoot worden.quote:Zowel de trials als de praktijkdata geven namelijk geen goed beeld over hoeveel mensen er met een vaccin worden besmet. Dit omdat tijdens de trials op basis van self reporting het aantal besmettingen werd gemeten.
Je hoeft niet af te gaan op anekdotes, je kan ook zelf studies lezen.quote:In de praktijk laten genoeg mensen met een vaccin zich niet testen omdat ze denken het niet meer op te kunnen lopen. Genoeg mensen die ik ken denken dit. Maar dat is nou juist het punt: er zijn veel meer asymptomatische dragers omdat het vaccin symptomen vermindert en men tijdens de trials dus dit niet aangaf danwel in de praktijk zich niet laat testen. Kap nou eens met die kortzichtige binaire meningen man.
Ik ben zo'n "kantoorpikkie" en het interesseert mij en m'n collega's werkelijk waar geen zak wie wel of niet gevaccineerd is.quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:09 schreef Sjemmert het volgende:
Ah de kantoor pikkies krijgen het weer benauwd. Dat zijn ook wel echt de grootste corona angsthazen he. De meeste mensen hebben gewoon gewerkt op locatie de afgelopen 2 jaar.
Volgende stap: klimaatkrediet. Sluit je je braaf in je bij één of andere vastgoedmagnaat gehuurde krot op en eet je daar veganistisch prefabplastic zoals Cruella Kaag dat graag wil dan red je het met de aan je verstrekte klimaatpunten. Wil je graag echt leven, vlees eten en eens een andere omgeving dan de 5 kilometer om je tiny house zien moet je peperdure klimaatpunten bijkopen.quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:22 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Veel mensen zijn het met mij eens, uitsluiten die handel, bankrekening afpakkenquote:
Ziehier een van de bijwerkingen van het vaccin, mensen veranderen in enorme paardelullen.quote:Op zondag 5 september 2021 13:17 schreef airconditioning het volgende:
[..]
Veel mensen zijn het met mij eens, uitsluiten die handel, bankrekening afpakken
Waarschijnlijk is er eerder sprake van een doorlopen besmetting; hersenbeschadiging is nl. één van de mogelijke symptomen van corona...quote:Op zondag 5 september 2021 16:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ziehier een van de bijwerkingen van het vaccin, mensen veranderen in enorme paardelullen.
Ja, dat is zo.quote:Op zondag 5 september 2021 11:51 schreef Montagui het volgende:
[..]
Is dat zo? Zie verder de post boven je.
Ik zou wel benieuwd zijn naar data over lange termijn effecten, om maar iets te noemen.quote:Op zondag 5 september 2021 11:21 schreef speknek het volgende:
[..]
Alleen voor degenen die altijd te weinig data hebben om een vaccin te nemen.
Dat waren ze al ver voor vaccinatie.quote:Op zondag 5 september 2021 16:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ziehier een van de bijwerkingen van het vaccin, mensen veranderen in enorme paardelullen.
Wat voor langetermijneffecten bedoel je dan?quote:Op zondag 5 september 2021 19:37 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Ik zou wel benieuwd zijn naar data over lange termijn effecten, om maar iets te noemen.
Dat moet dus nog blijkenquote:Op zondag 5 september 2021 19:53 schreef speknek het volgende:
[..]
Wat voor langetermijneffecten bedoel je dan?
Vaccins hebben i.h.a. geen langetermijneffecten, behalve bescherming voor een virus, omdat alles meteen afgebroken en het lichaam uitgewerkt wordt, en dat kan natuurlijk gewoon gemeten worden Zeker mRNA vaccins niet, want het enige dat die bevatten is een stukje code van de spike proteine van het coronavirus (niet de nucleus). (in tegenstelling tot bijvoorbeeld AstraZeneca die een onschadelijk ander virus bevat.) Als je daar langetermijneffecten van zou krijgen, zou je die al helemaal van het virus zelf krijgen.quote:Op zondag 5 september 2021 20:24 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Dat moet dus nog blijkenmaar zou bijvoorbeeld in de hoek van autoimmuunziekten kunnen zijn. Of iets heel anders. Het punt is dus dat daar geen 'data' over is omdat we nog niet zover zijn.
Ga maar googelen. Isquote:Op zondag 5 september 2021 11:01 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Heb je een bron voor de 7x lager claim?
Nee, zo werkt het niet. Bijzonder slappe reactie zeg. Graag een bron voor jouw claim.quote:Op zondag 5 september 2021 21:46 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ga maar googelen. Is
Algemeen bekend. Getallen rondom de effectiviteit van de vaccinaties zijn vrij verkrijgbaar. En ik ben het een beetje zat in herhaling te vallen.
Ik vind dit een bijzonder respectloze manier van discussiėren. Ik stel mij open voor nieuwe informatie, ik zou graag een bron zien bij jouw claim en dan is dit jouw comeback. Mocht je overdreven hebben bij deze gevallen, zoals ik vermoed, dan zou het je sieren om dit te erkennen en te corrigeren. Daar is niks mis mee.quote:Op zondag 5 september 2021 21:46 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ga maar googelen. Is
Algemeen bekend. Getallen rondom de effectiviteit van de vaccinaties zijn vrij verkrijgbaar. En ik ben het een beetje zat in herhaling te vallen.
Het klopt dat de bestaande vaccin geen lange termijn effecten hebben. Dat komt omdat de lange termijn effecten zijn getest en waar ze wel aanwezig waren het vaccin is aangepast tot het wel geschikt was.quote:Op zondag 5 september 2021 20:59 schreef speknek het volgende:
[..]
Vaccins hebben i.h.a. geen langetermijneffecten, behalve bescherming voor een virus, omdat alles meteen afgebroken en het lichaam uitgewerkt wordt, en dat kan natuurlijk gewoon gemeten worden Zeker mRNA vaccins niet, want het enige dat die bevatten is een stukje code van de spike proteine van het coronavirus (niet de nucleus). (in tegenstelling tot bijvoorbeeld AstraZeneca die een onschadelijk ander virus bevat.) Als je daar langetermijneffecten van zou krijgen, zou je die al helemaal van het virus zelf krijgen.
Ik word zo moe van die ‘Bron’ roepers bij vrij algemene informatie. Sowieso is het altijd veel complexer, maar goed succes met het lezen. Ik vind het respectloos om een discussie aan te gaan zonder zelf enige achtergrond te kennen en bij alles de ander aan het werk te zetten om bronnen aan re dragen.quote:Op maandag 6 september 2021 09:00 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Ik vind dit een bijzonder respectloze manier van discussiėren. Ik stel mij open voor nieuwe informatie, ik zou graag een bron zien bij jouw claim en dan is dit jouw comeback. Mocht je overdreven hebben bij deze gevallen, zoals ik vermoed, dan zou het je sieren om dit te erkennen en te corrigeren. Daar is niks mis mee.
Spike proteļne, nucleus.. weet jij echt waar je over praat of heb je dit ook ergens zo gelezen? Oprechte vraag hoor. Mij zegt het niets namelijk.quote:Op zondag 5 september 2021 20:59 schreef speknek het volgende:
[..]
Vaccins hebben i.h.a. geen langetermijneffecten, behalve bescherming voor een virus, omdat alles meteen afgebroken en het lichaam uitgewerkt wordt, en dat kan natuurlijk gewoon gemeten worden Zeker mRNA vaccins niet, want het enige dat die bevatten is een stukje code van de spike proteine van het coronavirus (niet de nucleus). (in tegenstelling tot bijvoorbeeld AstraZeneca die een onschadelijk ander virus bevat.) Als je daar langetermijneffecten van zou krijgen, zou je die al helemaal van het virus zelf krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |