abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 september 2021 @ 09:26:49 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201205373
quote:
Meerderheid werkgevers wil inzicht in vaccinatiestatus personeel

70 procent van de werkgevers wil kunnen controleren of medewerkers zijn gevaccineerd, meldt werkgeversvereniging AWVN na een ledenonderzoek. De meerderheid van de ondervraagde werkgevers maakt zich zorgen over de veiligheid van medewerkers nu steeds meer mensen naar kantoor of werkplek terugkeren.

De belangenvereniging wil dat er tijdelijke wetgeving komt zodat het in bepaalde omstandigheden en functies is toegestaan om naar de vaccinatiestatus van medewerkers te vragen.

Gisteren pleitten ook werkgeversorganisaties VNO-NCW en MKB-Nederland ervoor dat bedrijven moeten kunnen zien of personeel is gevaccineerd, negatief is getest of is hersteld van corona. Dat is volgens hen nodig om werkplekken veiliger te maken.

Veiligheid en privacy
Aan het AWVN-onderzoek deden 603 werkgevers mee, vooral middelgrote en grote bedrijven. Die zeggen zich in een spagaat tussen veiligheid en privacy te bevinden als het gaat om de vaccinatie van hun werknemers. Aan de ene kant zijn ze verplicht een veilige werkomgeving te bieden, maar tegelijkertijd mogen ze in de huidige regels niet vragen naar de vaccinatiestatus van hun werknemers. "Hoe kunnen we onze klanten beschermen als we niets mogen weten over onze eigen medewerkers?", zegt een van de ondervraagde werkgevers.

Het gaat met name om sectoren waarbij mensen dicht op elkaar werken, zoals productie- en bouwlocaties, of waar gezondheidsrisico's groter zijn, in de zorg. De werkgeversvereniging wil onderzoeken of op die plekken de CoronaCheck-app kan worden ingezet.

Sommige bedrijven nemen voortouw
Afgelopen week maakte autobedrijf Leaseplan al bekend dat alleen volledig gevaccineerde werknemers welkom zijn om terug te keren naar kantoor. Het is daarmee het eerste bedrijf in Nederland dat met zo'n expliciet verzoek komt. Amerikaanse bedrijven zoals Facebook, Google en Netflix voerden enkele weken eerder al zo'n vaccinatieplicht voor medewerkers die op kantoor willen werken in.

Ook de grootste branchevereniging in de ouderenzorg wil dat in de instellingen bekend wordt welke zorgmedewerkers tegen covid-19 zijn gevaccineerd en welke niet. De Nederlandsche Bank gaat het personeel verzoeken om, als ze niet gevaccineerd zijn, een zelftest te doen voordat ze naar kantoor komen, al kan en zal de bank daar niet op controleren.

'Iemand hoeft geen antwoord te geven'
Ook werkgeversorganisaties VNO-NCW en MKB-Nederland zijn begonnen met een campagne om werkgevers en medewerkers te wijzen op het belang van vaccineren. Zij willen dat werkgevers de mogelijkheid krijgen om werknemers die er voor kiezen zich niet te laten prikken, verplicht thuis te laten werken of hen bij binnenkomst te testen.

Demissionair minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge reageerde daar gisteren op. "Stel de vraag, maar weet dat mensen geen antwoord hoeven te geven", zei hij. De Jonge zegt vooralsnog niet van plan te zijn om werkgevers meer mogelijkheden te geven voor toegang tot 'corona-informatie' van personeel.

https://nos.nl/artikel/23(...)atiestatus-personeel
------------------------

Dat ze daar niet eerder aan gedacht hebben verbaasd mij. Dit lijkt mij een hele logische stap om het kantoor of werkplek veilig te houden :Y
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201205385
Ligt het risico niet vooral bij de mensen die niet gevaccineerd zijn?
  zaterdag 4 september 2021 @ 09:28:13 #3
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_201205389
Stapje voor stapje…
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_201205393
Ik mis even iets. Als je een vaccin gehaald hebt ben je beschermd tegen een heftig verloop van Covid, je bent echter nog wel besmettelijk en drager. Als je ongevaccineerd bent ben je eveneens drager en zou je, hypothetisch, heftiger ziek kunnen worden.

In beide gevallen ben je dus besmettelijk en in beide gevallen is het vooral de staat van het lichaam, leeftijd en dergelijke wat het ziekteverloop bepaald.

Waar zit precies het probleem?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_201205410
Maar dan wel weer "corona-gegevens" moeten overhandigen als je ergens een biertje wil drinken. :')

Heeft de Ombudsman ook corona of zo?

Gewoon aparte low-budget IC's inrichten voor bewust (niet medisch) ongevaccineerden.

Partytenten met een paar bedden.

Kan de rest ook weer door.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_201205450
Kan het me voor bepaalde sectoren wel voorstellen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201205452
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 september 2021 09:31 schreef Het_Bokje het volgende:
Maar dan wel weer "corona-gegevens" moeten overhandigen als je ergens een biertje wil drinken. :')

Heeft de Ombudsman ook corona of zo?

Gewoon aparte low-budget IC's inrichten voor bewust (niet medisch) ongevaccineerden.

Partytenten met een paar bedden.

Kan de rest ook weer door.
Hoezo wil je aparte IC’s dan?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_201205453
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 09:35 schreef Drekkoning het volgende:
Kan het me voor bepaalde sectoren wel voorstellen.
Welke sectoren en welk voordeel levert dit op dan?
pi_201205472
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 09:36 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Welke sectoren en welk voordeel levert dit op dan?
Luchtvaart bijvoorbeeld, als bepaalde landen vaccineerde crew eisen. Anders is het niet meer operationeel rond te krijgen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_201205499
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 september 2021 09:29 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Ik mis even iets. Als je een vaccin gehaald hebt ben je beschermd tegen een heftig verloop van Covid, je bent echter nog wel besmettelijk en drager. Als je ongevaccineerd bent ben je eveneens drager en zou je, hypothetisch, heftiger ziek kunnen worden.

In beide gevallen ben je dus besmettelijk en in beide gevallen is het vooral de staat van het lichaam, leeftijd en dergelijke wat het ziekteverloop bepaald.

Er zijn ook nog gradaties in besmettelijkheid
pi_201205521
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 09:38 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Luchtvaart bijvoorbeeld, als bepaalde landen vaccineerde crew eisen. Anders is het niet meer operationeel rond te krijgen.
Goed punt! En wmb compleet logisch om in dit geval een vaccin te verwachten bij het personeel.
pi_201205524
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 september 2021 09:41 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Er zijn ook nog gradaties in besmettelijkheid
Dat wist ik niet, heb je een bron hiervan? Dus een ongevaccineerde kan meerdere gevaccineerden besmetten. Welke gevolgen heeft dat dan als het ziekteverloop uiteindelijk mild is? Niks toch?
pi_201205543
Misschien moeten die werkgevers dan ook maar vragen of iemand rookt, of hoe vaak ze naar de Mac gaan, etc.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_201205553
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 09:35 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Hoezo wil je aparte IC’s dan?
Zodat reguliere intensieve zorg gewoon door kan gaan. (je word aangereden door een dronken afgaan, en er is geen plek op de ic omdat daar een stel dikke F1 fans ligt. Jammer joh.) 1 verpleegkundige per tent met 100 bedden. :)

(edit: ipv.F1 fan kun je ook scholier/student invullen. Over 1.5 week een piek in de besmettingen en die zal aan de Evenementen-branche geframed worden, terwijl de scholen ook weer open zijn)

You get Corona!
You get Corona!
Everyone gets Corona!

[ Bericht 14% gewijzigd door Het_Bokje op 04-09-2021 09:51:31 ]
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  zaterdag 4 september 2021 @ 09:48:35 #15
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201205572
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 september 2021 09:43 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Goed punt! En wmb compleet logisch om in dit geval een vaccin te verwachten bij het personeel.
Net eens zozeer een vaccinatie verwachten, dat ligt lastig, maar je moet minstens onderscheid mogen maken en registreren wie er wel of niet gevaccineerd is, anders weet je niet wie je wel of niet op bepaalde vluchten in kan delen :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_201205575
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 09:46 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Zodat reguliere intensieve zorg gewoon door kan gaan. (je word aangereden door een dronken afgaan, en er is geen plek op de ic omdat daar een stel dikke F1 fans ligt. Jammer joh.) 1 verpleegkundige per tent met 100 bedden. :)
Ziekte door eigen schuld zeg je eigenlijk? En dat vind je oneerlijk? En wil je bestraffen door ze minimaal te behandelen?
pi_201205590
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 09:48 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Net eens zozeer een vaccinatie verwachten, dat ligt lastig, maar je moet minstens onderscheid mogen maken en registreren wie er wel of niet gevaccineerd is, anders weet je niet wie je wel of niet op bepaalde vluchten in kan delen :D
In dit geval vind ik wel dat je een vaccin mag verwachten hoor. Als je door regelgeving in zo’n complexe situatie komt lijkt het mij aannemelijk om dit van een werknemer te mogen verwachten.
pi_201205597
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 september 2021 09:43 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Dat wist ik niet, heb je een bron hiervan? Dus een ongevaccineerde kan meerdere gevaccineerden besmetten. Welke gevolgen heeft dat dan als het ziekteverloop uiteindelijk mild is? Niks toch?
Duur van besmettelijkheid en mate van besmettelijkheid van gevaccineerden ligt lager

https://www.rivm.nl/nieuw(...)-overdracht-covid-19

https://www.rivm.nl/covid(...)chtergronden/werking
pi_201205628
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 september 2021 09:51 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Duur van besmettelijkheid mate van besmettelijkheid van gevaccineerden ligt lager

https://www.rivm.nl/nieuw(...)-overdracht-covid-19
Helaas is dit al weer verouderde informatie, het onderzoek heeft betrekking op de alfa variant. Overigens blijft mijn vraag staan, hoe erg is besmetting als het verloop mild blijkt?
  zaterdag 4 september 2021 @ 09:55:05 #20
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_201205647
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 09:45 schreef Montagui het volgende:
Misschien moeten die werkgevers dan ook maar vragen of iemand rookt, of hoe vaak ze naar de Mac gaan, etc.
En deze mensen ook weg houden uit zorg.
Het is een keuze om elke dag de Mcdrive in te gaan het is een keuze om je longen vol kanker te roken.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_201205678
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 09:55 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
En deze mensen ook weg houden uit zorg.
Het is een keuze om elke dag de Mcdrive in te gaan het is een keuze om je longen vol kanker te roken.
Dit is inderdaad een logische opvolging op het gestelde beleid.
pi_201205697
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 09:53 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Helaas is dit al weer verouderde informatie, het onderzoek heeft betrekking op de alfa variant.
https://www.theglobeandma(...)tter_impression=true

Kans dat je besmet raakt is iig kleiner. Dit onderzoek lijkt er inderdaad op te wijzen dat als je dan toch besmet raakt je evenveel virus meedraagt als een ongevaccineerd persoon.
Dat je minder snel besmet raakt is iig nog winst, naast dat je minder snel het ziekenhuis in moet
pi_201205702
Weinig verbazend, maar een slecht plan.
De medische privacy staat al genoeg onder druk door COVID19.

In sommige sectoren kan het ongetwijfeld nuttig zijn, maar het is een gevaarlijk hellend vlak.
Zeker in combinatie met smartphones.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_201205704
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 09:49 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Ziekte door eigen schuld zeg je eigenlijk? En dat vind je oneerlijk? En wil je bestraffen door ze minimaal te behandelen?
Van mij persoonlijk mag iedereen de zorg krijgen die hij nodig heeft, ongeacht vaccinatiestatus. Je kiest er inderdaad niet voor om ziek te worden. (of soms is vaccinatie niet mogelijk/effectief om med.redenen) Dat idee van die tenten was een beetje overdreven inderdaad. (en erg oneerlijk). Maar zou je aan selectie mogen doen op vaccinatiestatus in de zorg?

Ik bedoel, die vaccinatiestatus gaat straks ook 'overal' gebruikt worden.
  zaterdag 4 september 2021 @ 10:00:01 #25
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_201205717
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 september 2021 09:29 schreef Mike-The-Situation het volgende:

Het draait uiteindelijk allemaal om (zo veel mogelijk) controle. En de angst om ergens voor aansprakelijk gesteld te worden.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_201205736
Nogal een open deur.

Goedemiddag, wilt u soms extra controle/macht over het voetvolk?

Natuurlijk wordt er dan ja gezegd.
pi_201205741
Propaganda.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201205742
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 september 2021 09:58 schreef devlinmr het volgende:

[..]
https://www.theglobeandma(...)tter_impression=true

Kans dat je besmet raakt is iig kleiner. Dit onderzoek lijkt er inderdaad op te wijzen dat als je dan toch besmet raakt je evenveel virus meedraagt als een ongevaccineerd persoon.
Dat je minder snel besmet raakt is iig nog winst, naast dat je minder snel het ziekenhuis in moet
Absoluut, maar dat was het punt niet zozeer. Vaccins zijn geweldig voor mensen die in het ziekenhuis kunnen belanden (of erger) door Covid imo.
pi_201205768
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 09:59 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Van mij persoonlijk mag iedereen de zorg krijgen die hij nodig heeft, ongeacht vaccinatiestatus. Je kiest er inderdaad niet voor om ziek te worden. (of soms is vaccinatie niet mogelijk/effectief om med.redenen) Dat idee van die tenten was een beetje overdreven inderdaad. (en erg oneerlijk). Maar zou je aan selectie mogen doen op vaccinatiestatus in de zorg?

Ik bedoel, die vaccinatiestatus gaat straks ook 'overal' gebruikt worden.
Ik ben ongevaccineerd en kan er prima inkomen dat als ik toch ernstig ziek wordt van Covid dat ik achteraan het rijtje wordt gezet. Puur objectief bekeken zou het van de zotte zijn dat iemand zoals ik, die dus een keuze had om niet ernstig ziek te worden, een behandeling krijgt voor iemand die het allemaal anders had voorzien.

Echter kun je dat onderscheid niet maken omdat je je dan direct op de glijdende schaal bevind, waar trek je de grens? Roken? Obesitas? Wonen naast Tata steel? Het is simpelweg niet mogelijk en daarom begrijp ik deze discussie rondom Covid ook niet. Alles of niets is mijn credo.
pi_201205773
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 10:00 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Het draait uiteindelijk allemaal om (zo veel mogelijk) controle. En de angst om ergens voor aansprakelijk gesteld te worden.
Daar lijkt het op inderdaad.
pi_201205830
Ah de kantoor pikkies krijgen het weer benauwd. Dat zijn ook wel echt de grootste corona angsthazen he. De meeste mensen hebben gewoon gewerkt op locatie de afgelopen 2 jaar.
pi_201205845
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 10:05 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Ik ben ongevaccineerd en kan er prima inkomen dat als ik toch ernstig ziek wordt van Covid dat ik achteraan het rijtje wordt gezet. Puur objectief bekeken zou het van de zotte zijn dat iemand zoals ik, die dus een keuze had om niet ernstig ziek te worden, een behandeling krijgt voor iemand die het allemaal anders had voorzien.

Echter kun je dat onderscheid niet maken omdat je je dan direct op de glijdende schaal bevind, waar trek je de grens? Roken? Obesitas? Wonen naast Tata steel? Het is simpelweg niet mogelijk en daarom begrijp ik deze discussie rondom Covid ook niet. Alles of niets is mijn credo.
Je hebt gelijk. Niets is te voorzien en het gecontroleer,limiteer,reserveer en selecteer ben ik helemaal zat.

Prikken zijn gezet, gaan met die banaan. (maarja, mutaties ditdat...pfff)
pi_201205873
Dit gaat mij echt te ver. Iedereen heeft inmiddels de kans gehad om gevaccineerd te worden en zichzelf te beschermen. Kans op een ziekhuisopname is daardoor zoals hierboven reeds gezegd drastisch lager.
pi_201205962
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 10:02 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Absoluut, maar dat was het punt niet zozeer. Vaccins zijn geweldig voor mensen die in het ziekenhuis kunnen belanden (of erger) door Covid imo.
Probleem is dat jong zijn je daar niet tegen beschermd.
Daarnaast is het een kleine moeite om te doen om die 1 miljoen mensen die niet gevaccineerd kunnen worden en al 1,5 jaar nauwelijks buiten kunnen komen weer een leven te geven
pi_201205966
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 09:59 schreef Tanatos het volgende:
Weinig verbazend, maar een slecht plan.
De medische privacy staat al genoeg onder druk door COVID19.

In sommige sectoren kan het ongetwijfeld nuttig zijn, maar het is een gevaarlijk hellend vlak.
Zeker in combinatie met smartphones.
Ik heb steeds meer het idee dat dit hellend vlak precies de bedoeling is. Men wil een sociaal krediet als in China. En volgzaamheid wat betreft vaccins is een mooie manier om mensen te filteren. Neem je het vaccin, ben je verantwoord, denk je aan de medemens en luister je goed naar de overheid.

Neem je geen vaccin? Dan geef je niks om de ander en ben je vervelend. Dan mag je niet meer naar je voetbalwedstrijd, het café of de bioscoop. En straks ook niet meer naar je werk. En als het aan een groot deel van de Nederlanders ligt krijg je niet eens een bed op de IC.
pi_201206001
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 september 2021 10:21 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Daarnaast is het een kleine moeite om te doen om die 1 miljoen mensen die niet gevaccineerd kunnen worden en al 1,5 jaar nauwelijks buiten kunnen komen weer een leven te geven
Statistisch gezien is jong zijn uiteraard wel voldoende om je geen zorgen te maken over Covid.

Zijn er 1 miljoen mensen die niet gevaccineerd kunnen worden? Vanwege onderliggend lijden? Zo ja, dan kunnen zij ook weer besmet worden door gevaccineerden trouwens.
pi_201206150
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 10:24 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Statistisch gezien is jong zijn uiteraard wel voldoende om je geen zorgen te maken over Covid.
volgens mij hebben er nog best veel in het ziekenhuis gelegen aan de zuurstof
quote:
Zijn er 1 miljoen mensen die niet gevaccineerd kunnen worden? Vanwege onderliggend lijden?
of waarbij vaccinatie minder werkt

quote:
Zo ja, dan kunnen zij ook weer besmet worden door gevaccineerden trouwens.
Ja maar zoals al eerder gezegd, gevaccineerden lopen minder kans besmet te raken dus hoe meer gevaccineerden hoe beter voor iedereen
pi_201206229
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 09:28 schreef thedeedster het volgende:
Stapje voor stapje…
Hellend vlak...
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_201206260
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 september 2021 10:21 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Hoe kom je bij het cijfer van 1 miljoen die niet gevaccineerd kunnen worden?

https://lci.rivm.nl/handl(...)omitteerde-patienten

Hoe goed de reactie van het immuunsysteem is, is natuurlijk een 2e vraag.
Ik ben erg nieuwsgierig naar de groep die daadwerkelijk niet gevaccineerd kan worden, alhoewel ik er wel de leeftijd bij wil zien.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_201206311
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 september 2021 10:22 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Ik heb steeds meer het idee dat dit hellend vlak precies de bedoeling is. Men wil een sociaal krediet als in China. En volgzaamheid wat betreft vaccins is een mooie manier om mensen te filteren. Neem je het vaccin, ben je verantwoord, denk je aan de medemens en luister je goed naar de overheid.

Neem je geen vaccin? Dan geef je niks om de ander en ben je vervelend. Dan mag je niet meer naar je voetbalwedstrijd, het café of de bioscoop. En straks ook niet meer naar je werk. En als het aan een groot deel van de Nederlanders ligt krijg je niet eens een bed op de IC.
Vooral het niet aanbieden van gratis serologische tests vind ik problematisch.
(En aangetoonde antistoffen staan daarin wat mij betreft gelijk aan vaccinatie, met wel dezelfde vraag, hoelang biedt het bescherming.)
Daarnaast zou men ondertussen ook de keuze voor een meer traditioneel vaccin kunnen aanbieden.
Beide mogelijkheden worden niet ingezet, terwijl dat prima kan.
  zaterdag 4 september 2021 @ 10:49:44 #41
8369 speknek
Another day another slay
pi_201206316
Tsja je kan niet zeggen dat werkgevers verantwoordelijk zijn voor de gezondheid van de werknemers en vervolgens de middelen om die gezondheid in kaart te brengen beperken, dus ik snap de werkgevers heel goed in dezen, ofschoon er ook vast controledrang achter steekt.
Een oplossing zou de QR check kunnen zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201206334
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 10:44 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Hoe kom je bij het cijfer van 1 miljoen die niet gevaccineerd kunnen worden?

https://lci.rivm.nl/handl(...)omitteerde-patienten

Hoe goed de reactie van het immuunsysteem is, is natuurlijk een 2e vraag.
Ik ben erg nieuwsgierig naar de groep die daadwerkelijk niet gevaccineerd kan worden, alhoewel ik er wel de leeftijd bij wil zien.
~3% van de volwassen + iedereen boven de 65
  zaterdag 4 september 2021 @ 10:53:51 #43
8369 speknek
Another day another slay
pi_201206358
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 10:24 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Zijn er 1 miljoen mensen die niet gevaccineerd kunnen worden? Vanwege onderliggend lijden? Zo ja, dan kunnen zij ook weer besmet worden door gevaccineerden trouwens.
Je kunt niet eerst "statistisch gezien" gebruiken om te zeggen dat je geen vaccin nodig hebt, en vervolgens met droge ogen beweren dat men ook besmet door een gevaccineerde kan worden.
De kans dat je een breakthrough infectie krijgt is zeer klein, de kans dat het een symptomatische infectie is en je daarmee besmettelijk bent is zeer klein en de kans dat je vervolgens iemand besmet is vele malen kleiner dan een ongevaccineerde.
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 september 2021 10:22 schreef Sapstengel het volgende:
Ik heb steeds meer het idee dat dit hellend vlak precies de bedoeling is. Men wil een sociaal krediet als in China.
China heeft geen (echt) sociaal krediet. Dat is een Westers spookbeeld.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201206363
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 09:26 schreef Starhopper het volgende:

[..]
------------------------

Dat ze daar niet eerder aan gedacht hebben verbaasd mij. Dit lijkt mij een hele logische stap om het kantoor of werkplek veilig te houden :Y
Er is wel eerder aan gedacht, maar overheidsbeleid stond in de weg.
pi_201206390
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 september 2021 10:51 schreef devlinmr het volgende:

[..]
~3% van de volwassen + iedereen boven de 65
Ik bedoel een onderbouwing, met een bron voor die cijfers.
Iedereen boven de 65 lijkt me bv nogal onzin.
pi_201206474
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 september 2021 09:46 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]

(edit: ipv.F1 fan kun je ook scholier/student invullen. Over 1.5 week een piek in de besmettingen en die zal aan de Evenementen-branche geframed worden, terwijl de scholen ook weer open zijn)

You get Corona!
You get Corona!
Everyone gets Corona!
maar waar haal je dat personeel vandaan als het niet van de reguliere zorg mag?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201206487
quote:

angst
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201206832
quote:

[..]

om in het ziekenhuis te belanden wel ja. Bij ons op de afdeling alleen al 3 collega's obder de 30, waren fit, aten gezond geen overgewicht etc. Toch alledrie een maand of 3 a 4 eruit vanwege dat virus. Is een werkgever uiteindelijk ook niet blij mee natuurljk.
pi_201206913
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 11:36 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
om in het ziekenhuis te belanden wel ja. Bij ons op de afdeling alleen al 3 collega's obder de 30, waren fit, aten gezond geen overgewicht etc. Toch alledrie een maand of 3 a 4 eruit vanwege dat virus. Is een werkgever uiteindelijk ook niet blij mee natuurljk.
Dit vind ik eveneens wel een legitiem argument vanuit werkgevers perspectief overigens. Ik denk dat wanneer mijn werkgever aangeeft dat ik geen loon doorbetaald zou krijgen bij ziekte (even los van of dit überhaupt mogelijk is) zou mij dat wel motiveren om de prik te halen denk ik.
pi_201207157
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 11:05 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
maar waar haal je dat personeel vandaan als het niet van de reguliere zorg mag?
Ja, daarom die partytenten met 1 verpleger per 100 bedden. :)

Dus coronazorg gaat af van reguliere spoedzorg. Prima, als we dat accepteren is het geen probleem. Gewoon zorgen dat je niet op de IC komt dus... Oh wacht...

Mij boeit t niet meer, als ik maar naar de supermarkt en mn werk kan.(ja, ik heb m'n shotjes gehad)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')