Top tip, ook lekker bij kaas kroketten en patequote:
Mijn allerfavorietste stripjequote:
Bij jam denk ik aan fruit&suiker. Is tomatenjam dan tomaten&suiker? (ook fruit uiteraardquote:
Was het maar waarquote:Op vrijdag 3 september 2021 23:01 schreef AnneX het volgende:
Lonaa terug en heeft een tomaten probleempje.
En heb jij het bijna dagelijkse sporten gemist? Of oefende je met Dora liften?
@:FutureFairyTale het is volbracht.Heel veel succes én plezier in de volgende job!
Wat is de inhoud van de nieuwe functie? DM misschien?
@:Candaasje je hebt nog twee vrije dagen, joh. Have fun.
Frankrijk, en het wordt mooi weer!quote:Op zaterdag 4 september 2021 06:22 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dat is het betere werk! Waar gaat de reis heen?
Moet je werken vandaag?quote:
Dora weegt maar 13 kg.quote:Op vrijdag 3 september 2021 23:01 schreef AnneX het volgende:
Lonaa terug en heeft een tomaten probleempje.
En heb jij het bijna dagelijkse sporten gemist? Of oefende je met Dora liften?
@:FutureFairyTale het is volbracht.Heel veel succes én plezier in de volgende job!
Wat is de inhoud van de nieuwe functie? DM misschien?
@:Candaasje je hebt nog twee vrije dagen, joh. Have fun.
Jaaaaquote:Op zaterdag 4 september 2021 09:35 schreef Yinny het volgende:
Hebben jullie weersvoorspelling gezien? Het wordt nog even echt zomer!
En dan bedoel ik dus warm en zonnig!
Jaaaquote:Op zaterdag 4 september 2021 09:35 schreef Yinny het volgende:
Hebben jullie weersvoorspelling gezien? Het wordt nog even echt zomer!
En dan bedoel ik dus warm en zonnig!
Hij is al blij met een wandeling maar dat vond ik dan zo’n mager alternatief. Gelukkig draait er een leuke film (voor hem dan). Dus even naar zijn groep gebeld en daar gaan we dan straks naartoequote:Op zaterdag 4 september 2021 13:17 schreef Blues het volgende:
Jammer dat je niet kunt zwemmen.
Heb je alternatieve uitjes?
Scherp.quote:Op zaterdag 4 september 2021 13:35 schreef PdeHoog het volgende:
Ik kluste vandaag in de tuin en had een toeschouwer
[ afbeelding ]
Heb ook de camera met macro erbij gepakt. Foto’s straks eens bekijkenquote:
Ik ben een beetje brak. Gisteravond was t iets te gezellig en zijn g en ik aan de praat geraakt met wijn.quote:Op zaterdag 4 september 2021 13:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hij is al blij met een wandeling maar dat vond ik dan zo’n mager alternatief. Gelukkig draait er een leuke film (voor hem dan). Dus even naar zijn groep gebeld en daar gaan we dan straks naartoe
Wel stom geregeld zeg, ik meende dat je ‘s middags kiezen tussen binnen- of buitenbad en dat reserveren, maar zodra het buitenbad open is, gaat binnenbad op slot.
Maar eens kijken hoe het na de vakantie is, en anders kunnen we sowieso een keer in de ochtend gaan.
Hopelijk heb jij een goede dag?
Popi pasta?quote:Op zaterdag 4 september 2021 09:46 schreef Vanyel het volgende:
@:Lonaa Droog je tomaat!
En vreet ze dan allemaal ineens op
Hier van de week de hele droger vol gegooid, zelf tijdens het drogen 1 verdieping al leeggesnoept. Toen ontdekte kind ze.
Een dag later waren alle gedroogde tomaten verdwenen![]()
Ik vind de popi pasta met feta en tomaat uit de oven ook de bom. Of koude tomaat en ricotta en veel olijfolie en rauwe knof, hussel hussel zout en peper warme pasta en verse basilicum erdoor. Tof voor de komende warme zomerdagen.
Ik begin het wel zat te worden ja. Ook omdat ik dingen uitstel en dan word ik het koken én mezelf zatquote:Op zaterdag 4 september 2021 12:55 schreef Tuindier het volgende:
Wat heerlijk zo'n kookdag @:LS, hoewel dat misschien wat minder is als het de zoveelste op rij is.
Ik ben ook al in de keuken aan het rommelen, tempeh aan het stomen die zo een marinade aan gaat, laatste paar kruiden in de nieuwe potjes, en verder lekker rustig aan vandaag.
He bah, enig idee waar dat door kwam?quote:Op zaterdag 4 september 2021 15:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik begin het wel zat te worden ja. Ook omdat ik dingen uitstel en dan word ik het koken én mezelf zat![]()
Maar ik ben bijna klaar gelukkig. Dan nog een uurtje of 2 in de tuin prutsen.
Lekker dagje vandaag ondanks buik- en nekklachten.
Ik heb trouwens vannacht een paar uur zittend geslapen door de buikpijn. Geen aanrader maar beter dan wakker liggen.
Een pad dusquote:Op zaterdag 4 september 2021 15:25 schreef AnneX het volgende:
[..]
Padje.
Komen hier onder de voordeur en zitten vast.![]()
Gelukkig is dat nu opgelost.
Je voelt het verschil wel als je hem oppaktquote:Op zaterdag 4 september 2021 15:38 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Een pad dusOk. Weten we dat ook weer
Maar waarom zou je beestjes oppakken?quote:Op zaterdag 4 september 2021 15:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Je voelt het verschil wel als je hem oppakt
Om ze het huis uit te krijgen. 😉quote:Op zaterdag 4 september 2021 15:55 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Maar waarom zou je beestjes oppakken?
Populairquote:
Da's toch jammerquote:Op zaterdag 4 september 2021 17:41 schreef Tuindier het volgende:
Nou, die tempeh kan na stomen, marineren en bakken direct door naar de kliko. Denk dat hij toch te oud is ofzo, hoewel het qua datum nog wel kon.
Wat een mooi beestje.quote:Op zaterdag 4 september 2021 17:50 schreef sigme het volgende:
In antwoord op de pad: dit vond ik op mijn pad:
[ afbeelding ]
Voor een foto met de mobiel best aardig scherp.
-edit, de rups hoort bij de witvlakvlinder. Jaja.
Gewoon logisch. Of binnen of buiten open. Anders heb je ook dubbel personeel nodig. 1persoon op 2 baden mag niet.quote:Op zaterdag 4 september 2021 13:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Hij is al blij met een wandeling maar dat vond ik dan zo’n mager alternatief. Gelukkig draait er een leuke film (voor hem dan). Dus even naar zijn groep gebeld en daar gaan we dan straks naartoe
Wel stom geregeld zeg, ik meende dat je ‘s middags kiezen tussen binnen- of buitenbad en dat reserveren, maar zodra het buitenbad open is, gaat binnenbad op slot.
Maar eens kijken hoe het na de vakantie is, en anders kunnen we sowieso een keer in de ochtend gaan.
Hopelijk heb jij een goede dag?
Pre Corona kon het wel allebei open.quote:Op zaterdag 4 september 2021 18:03 schreef z80 het volgende:
[..]
Gewoon logisch. Of binnen of buiten open. Anders heb je ook dubbel personeel nodig. 1persoon op 2 baden mag niet.
quote:
Tegenaanvalquote:Op zaterdag 4 september 2021 17:50 schreef sigme het volgende:
In antwoord op de pad: dit vond ik op mijn pad:
[ afbeelding ]
Voor een foto met de mobiel best aardig scherp.
-edit, de rups hoort bij de witvlakvlinder. Jaja.
Bij mij gaan er twee bollen knoflook met de bovenkant eraf gesneden mee de oven in, beetje olie en oregano, peper, zout en evt beetje chilivlokken. Na de oventijd de tenen knoflook uit de bol duwen en er doorheen gooien en prakken samen met de tomaatjesquote:Op zaterdag 4 september 2021 17:04 schreef Vanyel het volgende:
Smaakmakers?
Ik blijf geloof ik steken bij de feta en tomaat. Beetje zout, peper en olijfolie wel als het uit de oven komt maar daar blijft het bij.
quote:Op zaterdag 4 september 2021 18:47 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Bij mij gaan er twee bollen knoflook met de bovenkant eraf gesneden mee de oven in, beetje olie en oregano, peper, zout en evt beetje chilivlokken. Na de oventijd de tenen knoflook uit de bol duwen en er doorheen gooien en prakken samen met de tomaatjes
Gekheid. Padden scheiden een bijtende stof uit via hun huid als ze zich bedreigd voelen.quote:Op zaterdag 4 september 2021 15:55 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Maar waarom zou je beestjes oppakken?
Kikkers springen direct er weer uit en zijn glad als een aal, padden zeiken je handen onder bedoel je?quote:Op zaterdag 4 september 2021 15:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Je voelt het verschil wel als je hem oppakt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik ben niet naar boven geklommen... het kind in mijn wilde wel, maar er waren net iets te veel mensen buitenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 19% gewijzigd door Blues op 04-09-2021 20:25:42 ]
Beter een lamp kapot dan een kabelquote:Op zaterdag 4 september 2021 20:42 schreef PdeHoog het volgende:
De laatste lamp voor de tuin wil niet werkenAlles gemonteerd behalve die ene
Nieuwe besteld. Kan ik deze gelijk retourneren.
Mijn man heeft van zijn psychotherapeut ook de “opdracht” meegekregen om iedere dag zeker een half uur even te gaan wandelen omdat het helpt om rust in het bolletje te krijgen. Eerste kwartier nog niet maar daarna zou dat toch zeker moeten zijn. Maar dan wel zonder hond enzo. Zodat hij daar niet op hoef te letten.quote:Op zaterdag 4 september 2021 20:17 schreef Blues het volgende:
En wat voel ik me toch altijd lekker als ik 's avonds heb gewandeld
quote:Op zaterdag 4 september 2021 21:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Mijn man heeft van zijn psychotherapeut ook de “opdracht” meegekregen om iedere dag zeker een half uur even te gaan wandelen omdat het helpt om rust in het bolletje te krijgen. Eerste kwartier nog niet maar daarna zou dat toch zeker moeten zijn. Maar dan wel zonder hond enzo. Zodat hij daar niet op hoef te letten.
Die power “naps” moet mijn man idd ook doen. Hij is nog maar net met dit alles begonnen. Hij voelt zich daar echt veel uitgeruster van.quote:Op zaterdag 4 september 2021 21:40 schreef Blues het volgende:
[..]![]()
Ik wandelde al graag en dagelijks maar altijd met luisterboek/podcast/muziek.
Toen de bedrijfsarts zei in dat eerste gesprek begin augustus dat het erom gaat dat je met 'jezelf' moet zijn om rust te krijgen, niet de hele dag afleiding zoeken om de moeheid en het piekeren niet te voelen of te hebben ben ik gaan lopen met niks meer in mijn oren. Zonder stappenapps helemaal niks. Dat hielp al best snel qua rust in mn kop want na een week of 2 merkte ik dat al.
Ook die powernaps zonder naar iets luisteren en gewoon liggen met jezelf en dan max. 20 min. de eerste 2 tot 3 weken hielpen ook.
Ik voel me over het algemeen minder doodmoe. Vaker goeie dagen ook al![]()
Jouw man ook burnout?Hoe gaat t met hem?
En hoe is t met J van @:minilot?
Van burnouts en dergelijke geen verstand, maar verbaas (nog net geen storen) me wel eens om mensen die altijd maar oorkleppen op hebben en zich zo helemaal afsluiten van de omgeving. Lopen ze in een natuurgebied en dan hoor je geen vogels ofzo.quote:Op zaterdag 4 september 2021 21:40 schreef Blues het volgende:
[..]
niet de hele dag afleiding zoeken om de moeheid en het piekeren niet te voelen of te hebben ben ik gaan lopen met niks meer in mijn oren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Had ik nou niet verwacht bij jouquote:Op zaterdag 4 september 2021 23:38 schreef Vanyel het volgende:
Mijne vroeg enkel of ik eens wilde overwegen het tempo niet op 150% te zetten. Om te kijken of bewust vertragen effect zou hebben.
Die benadering werkt bij mij sowieso een stuk beter dan 'je mag niet'![]()
Huuuuuu
quote:Op zaterdag 4 september 2021 22:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Van burnouts en dergelijke geen verstand, maar verbaas (nog net geen storen) me wel eens om mensen die altijd maar oorkleppen op hebben en zich zo helemaal afsluiten van de omgeving. Lopen ze in een natuurgebied en dan hoor je geen vogels ofzo.
Volgens mensen die er verstand van hebben is het ook wel eens goed dus, rust aan de kop
Ik luister tijdens mijn werk (hallo mevrouw de postbode) wel veel naar podcasts. Vooral die waar wat van te leren valt. Maar wel maar een dopje anders hoor ik het verkeer en groetende mensen nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I solemnly swear i'm up to no good
Nou, breek me de bek niet los. Mensen die ambulance of brandweerwagen missen omdat ze met oortjes in de auto zittenquote:Op zaterdag 4 september 2021 23:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik luister tijdens mijn werk (hallo mevrouw de postbode) wel veel naar podcasts. Vooral die waar wat van te leren valt. Maar wel maar een dopje anders hoor ik het verkeer en groetende mensen niet
En lukt dat opbouwen?quote:Op zaterdag 4 september 2021 23:21 schreef minilot het volgende:
Lief dat je het vraagt @:Blues, J. werkte deze week vier halve dagen in de week, vijf halve dagen volgende week. Aardig aan het opbouwen dusGamen en lezen mocht -ie trouwens van z'n coach gewoon doen.
Toch te veel ui, knof of lactose op ergens in de afgelopen week. De pijn en hardheid zit rond mijn rechterribben. Als ik lig, drukt het ergens tegenaan zodat het nog meer pijn doet. Als ik zit, zakt de pijn naar een plaats waar het meer ruimte heeft ofzo. Ik weet ook niet exact hoe dat intern zit maar zo voelt het in elk geval.quote:Op zaterdag 4 september 2021 23:32 schreef minilot het volgende:
De pad van Pee!
En balen van je buik, Lucky - hoe kwam dat nou?
Mijn vriend doet dat wel eens. Die heeft alleen dan niet van die volledig afsluitende in-ear dopjes, (dus hoort gewoon wel de hulpdiensten) maar gebruikt ze bijvoorbeeld op vakantie om een podcast te kunnen luisteren als ik mee rij (ik verafschuw podcasts, ik wil geen pratende mensen in mijn orenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 5 september 2021 07:45 schreef Tele6 het volgende:
Goedemorgen
Dat was de tweede nauwelijks-geslapen-nacht. Sliep rond 2 uur, onrustig, 7 uur klaarwakker rechtop in bed.
Ik moet 9:00 op het survivalterrein staan om een clinic te geven, en vanavond hebben we trainersvergadering van de survival, dus dat wordt kijken of ik ergens tussen die twee dingen in even bij kan slapenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb geen raad maar ik wens je meer rust en liefde.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Goedemorgen
Dat was de tweede nauwelijks-geslapen-nacht. Sliep rond 2 uur, onrustig, 7 uur klaarwakker rechtop in bed.
Ik moet 9:00 op het survivalterrein staan om een clinic te geven, en vanavond hebben we trainersvergadering van de survival, dus dat wordt kijken of ik ergens tussen die twee dingen in even bij kan slapenIk denk niet dat je iets verkeerd hebt aangepakt. Ik zou hetzelfde reageren geloof ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk wel dat A's gedrag veel minder persoonlijk bedoeld is dan hoe jij het opvat. Maar ik snap heel goed dat jij het zo opvat. Het is uitputtend als iemand boos tegen je doet, vooral als je iemand bent die sterk internaliseert.
In het begin van onze relatie, was J's boze gedrag hetzelfde als zijn vermoeide gedrag. En hij kon ook nog eens slecht communiceren, dat had hij nooit geleerd. Dus dan deed hij gerust een week nijdig voor hij eindelijk zei wat er was.
Toen hij 80+ uur per week ging werken, was hij best vaak moe en gestresst en reageerde dat af op mij.
Hoe vermoeider hij was, hoe gestresster ik werd want hij gedroeg zich constant heel boos. En hij werd weer nijdig omdat ik hem ontweek en niet boos wilde maken. Het heeft jaren geduurd voor we allebei onder de knie kregen hoe we dit verhaal nou op moesten lossen. Hij leerde communiceren, ik leerde vertrouwen dat er echt niets was als hij dat zei.
"Ben je moe of ben je boos?" is hier een normale vraag want nog steeds kan ik niet in 100% van de gevallen inschatten hoe het nou zit. Maar zijn antwoord is tegenwoordig wel betrouwbaar. Hij vergeet gewoon wel eens te zeggen wat er scheelt.
Anyway, geen depressie maar wel bijzonder lullig gedrag dus bij ons. Dingen persoonlijk opvatten is menselijk denk ik. Dat leer je niet zomaar af natuurlijk.
![]()
![]()
Spoilers!
Goedemorgen
Dat was de tweede nauwelijks-geslapen-nacht. Sliep rond 2 uur, onrustig, 7 uur klaarwakker rechtop in bed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door Vanyel op 05-09-2021 09:39:35 ]Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Misschien is-ie wel kapotquote:Op zaterdag 4 september 2021 21:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Beter een lamp kapot dan een kabel
Beter geluid. De standaard installatie in een auto is het niet. En alle rammel, kraak en wind die je niet wil horen.quote:
Oh, ik was het en ik unlikete per ongeluk.quote:Op zondag 5 september 2021 10:19 schreef Vanyel het volgende:
Als ze je post unliken voor je kunt zien welke het was
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |