Dan niet. Eigen keuze.quote:Op vrijdag 3 september 2021 17:58 schreef Tijn het volgende:
Ik vraag me af of het realistisch is te verwachten dat de vaccinatiegraad nog veel hoger kan worden dan-ie nu al is, eerlijk gezegd. Als je nu nog weigert, kan ik me moeilijk voorstellen dat je het alsnog gaat nemen.
Het probleem is gewoon het hele beleid wat ze vanaf het begin gepusht hebben. "Ja neemt 2 prikjes en dan kan ALLES weer open"quote:Op vrijdag 3 september 2021 18:02 schreef tja77 het volgende:
Het is natuurlijk ook een principekwestie hè, de vele worsten die Hugo voorhield.
Ik twijfelde serieus om me wel te laten vaccineren, maar ik krijg steeds minder de drang om het alsnog te laten doen. Straks komt de volgende variant, en mag iedereen die zich al heeft laten vaccineren WEER een prikje halen. Straks in oktober, november gaan we gewoon weer richting de 4000-5000 besmettingen per dag.
Ik heb volkomen respect voor de niet gevaccineerde medemens. Je hoeft jezelf niet te verdedigen voor je besluit geen vaccin te nemen. Is je eigen lichaam.quote:Op vrijdag 3 september 2021 18:02 schreef tja77 het volgende:
Het is natuurlijk ook een principekwestie hè, de vele worsten die Hugo voorhield.
Ik twijfelde serieus om me wel te laten vaccineren, maar ik krijg steeds minder de drang om het alsnog te laten doen. Straks komt de volgende variant, en mag iedereen die zich al heeft laten vaccineren WEER een prikje halen. Straks in oktober, november gaan we gewoon weer richting de 4000-5000 besmettingen per dag.
Stel dat he, dan sta je in de rij tussen tig 60/70 plussers die 10 minuten bezig zijn hun testbewijs op te zoeken, en een uitgebreid praatje maken met de controleur en de hele boel stagneren.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:40 schreef Johannes788 het volgende:
Mensen die straks naar een café, museum, bioscoop of terras willen, moeten bij de ingang mogelijk laten zien dat ze gevaccineerd zijn of dat ze een negatieve coronatest hebben.
Die QR code is niets meer of minder dan een bewijs voor goed gedrag. Een hond krijgt een kluif, de burger een QR code.quote:Op vrijdag 3 september 2021 18:03 schreef Za het volgende:
[..]
Waar wachten ze nog op?
25 september is nog ruim 3 en halve week weg!
Deze loze dreigementen
Ook die prop controle apparaten in Frankrijk
De moderne mens zit toch al driekwart van de dag begraven in zijn mobieltje, met zo'n QR maken we er nog grotere zombies van.quote:Op vrijdag 3 september 2021 18:07 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik had eigenlijk de nodige ophef verwacht hierover. Maar de aandacht wordt momenteel afgeleid door de F1, dus perfect getimed weer van Mark en Hugo.
Overigens wordt dit gewoon geslikt door de massa, de naïviteit dat er ooit een keer een grens getrokken wordt heb ik inmiddels laten varen.
En heerlijk de tijd om elkaar te besmetten, een herstel van een echte besmetting biedt de béste bescherming immers. Je doet het voor elkaar.quote:Op vrijdag 3 september 2021 18:07 schreef Za het volgende:
[..]
Stel dat he, dan sta je in de rij tussen tig 60/70 plussers die 10 minuten bezig zijn hun testbewijs op te zoeken, en een praatje maken met de controleur en de hele boel stagneren.
Vraag me wel af hoe lang het duurt voor de voorstellen komen om dit uit te breiden naar Influenza e.d, zoals @OProg al zei. Dit is natuurlijk een potentiële goudmijn voor de regering.quote:Op vrijdag 3 september 2021 18:08 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Die QR code is niets meer of minder dan een bewijs voor goed gedrag. En hond krijgt een kluif, de burger een QR code.
Op nu.nl vinden ze dit een goede ontwikkeling als ik de reacties lees. Compleet verloren zijn we als land.quote:Op vrijdag 3 september 2021 18:07 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik had eigenlijk de nodige ophef verwacht hierover. Maar de aandacht wordt momenteel afgeleid door de F1, dus perfect getimed weer van Mark en Hugo.
Overigens wordt dit gewoon geslikt door de massa, de naïviteit dat er ooit een keer een grens getrokken wordt heb ik inmiddels laten varen.
Niet gevaccineerd hier, dit soort taal van Hugo maakt mij er alleen maar zekerder van dat ik (voor nu) de juiste keuze heb gemaakt. Hoe meer ze een beleid van dwang pushen hoe minder de bereidheid hier persoonlijk zal zijn.quote:Op vrijdag 3 september 2021 18:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Mwah, een groot deel van de ongevaccineerden vind het niet echt belangrijk om een prikje te halen omdat ze denken dat ze er toch niet ziek van worden. Vooral veel jongeren hebben dit als belangrijkste reden om geen vaccin te halen. Daar krijg je er echt nog wel een hoop van om door deze maatregel. Dat zag je ook in landen als bijvoorbeeld Frankrijk.
Dat zal wel meevallen. Op de meeste plekken komen mensen met kleine groepjes tegelijk binnen gedruppeld.quote:Op vrijdag 3 september 2021 18:07 schreef Za het volgende:
Stel dat he, dan sta je in de rij tussen tig 60/70 plussers die 10 minuten bezig zijn hun testbewijs op te zoeken, en een uitgebreid praatje maken met de controleur en de hele boel stagneren.
Mondkapjes, tvt, qr-codes en 1,5 m om te voorkomen dat de griep de zorg niet overbelast. Het zou nog best wel kunnenquote:Op vrijdag 3 september 2021 18:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vraag me wel af hoe lang het duurt voor de voorstellen komen om dit uit te breiden naar Influenza e.d, zoals @:OProg al zei. Dit is natuurlijk een potentiële goudmijn voor de regering.
Geef je helemaal gelijk.quote:Op vrijdag 3 september 2021 18:13 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Niet gevaccineerd hier, dit soort taal van Hugo maakt mij er alleen maar zekerder van dat ik (voor nu) de juiste keuze heb gemaakt. Hoe meer ze een beleid van dwang pushen hoe minder de bereidheid hier persoonlijk zal zijn.
(En ja ik zie zeker hoe belangrijk is om je vaccinaties te halen.)
Maar jij maakt deel uit van een specifieke groep van weigeraars, er zijn ook mensen die het nog niet genomen hebben om uiteenlopende redenen en daar zou een deel van nog wel aan de vaccinatie kunnen.quote:Op vrijdag 3 september 2021 18:01 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Niet.
Ons Hugo gaat maar lekker door met het graven van zijn eigen kuil. Mijn mede niet-gevaccineerden gaan met dergelijke spierballentaal echt niet over de streep worden getrokken ineens.
Dat denk ik niet. De meeste mensen die de griepprik aangeboden krijgen, halen die ook.quote:Op vrijdag 3 september 2021 18:15 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Mondkapjes, tvt, qr-codes en 1,5 m om te voorkomen dat de griep de zorg niet overbelast. Het zou nog best wel kunnen
Het argument dat de zorg de drukte van corona niet aan kan kun je doortrekken naar de griep. Indien dat niet gedaan wordt is het resterende argument dat het simpel burgertje pesten.quote:Op vrijdag 3 september 2021 18:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. De meeste mensen die de griepprik aangeboden krijgen, halen die ook.
De rest van Nederland wordt sws niet zo ziek van de griep.
Het is gewoon klinkklare chantage.quote:Op vrijdag 3 september 2021 18:07 schreef Spablauw214 het volgende:
Die goudmijn zie ik niet zo?quote:Op vrijdag 3 september 2021 18:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vraag me wel af hoe lang het duurt voor de voorstellen komen om dit uit te breiden naar Influenza e.d, zoals @:OProg al zei. Dit is natuurlijk een potentiële goudmijn voor de regering.
Door de griep lopen de opnames niet te hoog op, omdat je met griep geen 3 weken aan de zuurstof hoeft. Daar ben je met een week vanaf, of eerder dood.quote:Op vrijdag 3 september 2021 18:19 schreef chratnox het volgende:
Het argument dat de zorg de drukte van corona niet aan kan kun je doortrekken naar de griep. Indien dat niet gedaan wordt is het resterende argument dat het simpel burgertje pesten.
Dat kan je ook van corona zeggen dat je daar niet zo ziek van wordt als gezond mensquote:Op vrijdag 3 september 2021 18:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. De meeste mensen die de griepprik aangeboden krijgen, halen die ook.
De rest van Nederland wordt sws niet zo ziek van de griep.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |