abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201198527

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Er wordt flink gevaccineerd.
Welke geboortejaren mogen afspraak maken en vanaf wanneer mocht dit precies?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

SPOILER
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201198539
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 17:51 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja echt? TVT tegen ongevaccineerden? Diezelfde ongevaccineerden die in de meeste gevallen niet eens meedoen aan TVT omdat ze niet op die plekken komen?

Hoe denk je dat dit gaat werken voor kinderen die zich niet willen laten vaccineren maar hun ouders niet constant de eigen bijdrage willen betalen?
Het is niet bekend of ook kinderen geweigerd gaan worden. Maar voor iedereen geld dat als ze er voor kiezen om ongevaccineerd te blijven dat ze dan voor elk bezoek van een openbare gelegenheid verplicht worden een onlangs afgenomen negatieve test moeten laten zien. Vaccinatie is en blijft, itt testen, gratis.

Eigen keuze, eigen verantwoordelijkheid en ook de gevolgen van die keuze zijn voor jezelf.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 3 september 2021 @ 17:56:44 #4
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_201198546
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 17:45 schreef chratnox het volgende: [..] Want er zijn 2 miljoen mensen die complottheorieën aanhangen? Jongeren van 12 geloven daar natuurlijk in.
Dat zeg ik niet. Maar als jij geen vaccinatie neemt omdat je bang bent dat de chips van Bill G je gaan opblazen.. Met de mensen die bang voor bijwerkingen zijn of het korte test verhaal eng vinden; heb ik al minder moeite mee. Maar come on lees je gewoon goed in en er is totaal geen reden meer om je niet te vaccineren. Dan waren alleen de mensen overgebleven die geen vaccinatie mogen/kunnen krijgen en was de vaccinatiegraad hoog genoeg geweest en heel die toegangs bewijzen niet nodig geweest. Dus uiteindelijk hebben ze zelf voor die tweedeling gezocht.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_201198550
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 17:56 schreef alpeko het volgende:
Wat staat er op door het slotje heen posten?
Twee gratis corona zelftests, persoonlijk bezorgd door hugo
pi_201198562
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 17:56 schreef alpeko het volgende:
Wat staat er op door het slotje heen posten?
Niets, aangezien dat door mods in 99% van de gevallen per ongeluk gaat en jij kan niet door het slotje heen posten.
pi_201198567
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 17:45 schreef voetbalmanager2 het volgende: [..] [..] Die spanningen en overvolle ziekenhuizen hebben we te danken aan de ongevaccineerden.
Lekker de volgende zondebok. Kerkgangers, jongeren, allochtonen vakantiegangers, F1 fans. Nu ongevaccineerden en over 5 maanden zijn het diegene zonder boostershots of diegene die niet elke x periode willen testen. En ik raak kotsmisselijk van de continue bemoeizucht in persoonlijke levenssfeer van het omt/de jonge.
pi_201198572
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 17:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Het is niet bekend of ook kinderen geweigerd gaan worden. Maar voor iedereen geld dat als ze er voor kiezen om ongevaccineerd te blijven dat ze dan voor elk bezoek van een openbare gelegenheid verplicht worden een onlangs afgenomen negatieve test moeten laten zien. Vaccinatie is en blijft, itt testen, gratis.

Eigen keuze, eigen verantwoordelijkheid en ook de gevolgen van die keuze zijn voor jezelf.
Als ondernemer zou je mijns inziens de keuze moeten hebben om zelf te bepalen wie je de zaak binnenlaat. Dat is geen taak van een schoolmeester of wel soms?
  vrijdag 3 september 2021 @ 17:58:40 #9
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201198578
Ik vraag me af of het realistisch is te verwachten dat de vaccinatiegraad nog veel hoger kan worden dan-ie nu al is, eerlijk gezegd. Als je nu nog weigert, kan ik me moeilijk voorstellen dat je het alsnog gaat nemen.
  vrijdag 3 september 2021 @ 17:58:41 #10
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_201198579
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 17:56 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Dat zeg ik niet. Maar als jij geen vaccinatie neemt omdat je bang bent dat de chips van Bill G je gaan opblazen.. Met de mensen die bang voor bijwerkingen zijn of het korte test verhaal eng vinden; heb ik al minder moeite mee. Maar come on lees je gewoon goed in en er is totaal geen reden meer om je niet te vaccineren. Dan waren alleen de mensen overgebleven die geen vaccinatie mogen/kunnen krijgen en was de vaccinatiegraad hoog genoeg geweest en heel die toegangs bewijzen niet nodig geweest. Dus uiteindelijk hebben ze zelf voor die tweedeling gezocht.
Weten we inmiddels dan al wat de lange termijn effecten zijn of dat "natuurlijk" oplopen van het virus geen verhoogde resistantie geeft?
  vrijdag 3 september 2021 @ 17:58:47 #11
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201198580
quote:

[..]
Dit soort bijdragen :')
pi_201198591
quote:

[..]
Degenen die complottheorieën aanhangen is echt een kleine minderheid. Tussen de 50 en 75% kan niet gevaccineerd worden of is onder de 18.
pi_201198593
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 17:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Niets, aangezien dat door mods in 99% van de gevallen per ongeluk gaat en jij kan niet door het slotje heen posten.
Mild hoor. Toch een kans van 1% dat het bewust was. Zekere voor het onzekere nemen.
  vrijdag 3 september 2021 @ 17:59:41 #14
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_201198594
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 september 2021 17:58 schreef Tijn het volgende:
Ik vraag me af of het realistisch is te verwachten dat de vaccinatiegraad nog veel hoger kan worden dan-ie nu al is, eerlijk gezegd. Als je nu nog weigert, kan ik me moeilijk voorstellen dat je het alsnog gaat nemen.
Ik vrees hetzelfde..
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_201198621
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 17:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als ze kinderen niet gaan weigeren terwijl ze wel gevaccineerd kunnen worden is het dus niet voor de volksgezondheid maar puur om ongevaccineerden te pesten. Lijkt me niet echt een gezonde basis om met je bevolking om te gaan.
pi_201198624
Het de ongevaccineerden moeilijk maken of uitsluiten 'werkt' ook alleen maar als ze uiteindelijk overstag gaan.
I'll give you something to do
  vrijdag 3 september 2021 @ 18:01:43 #17
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201198635
quote:
Lijkt mij ook niet dat die graad nog veel gaat stijgen, althans niet significant meer. Volgens mij ben je er binnen nu en 2 weken wel doorheen.
pi_201198637
quote:
Niet.

Ons Hugo gaat maar lekker door met het graven van zijn eigen kuil. Mijn mede niet-gevaccineerden gaan met dergelijke spierballentaal echt niet over de streep worden getrokken ineens.
  vrijdag 3 september 2021 @ 18:02:15 #19
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_201198643
quote:
Op een gegeven moment komt er weer een andere variant mutatie langs waardoor die vaccinatiegraad toch niet gehaald gaat worden.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  vrijdag 3 september 2021 @ 18:02:30 #20
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201198647
Het is natuurlijk ook een principekwestie hè, de vele worsten die Hugo voorhield.
Ik twijfelde serieus om me wel te laten vaccineren, maar ik krijg steeds minder de drang om het alsnog te laten doen. Straks komt de volgende variant, en mag iedereen die zich al heeft laten vaccineren WEER een prikje halen. Straks in oktober, november gaan we gewoon weer richting de 4000-5000 besmettingen per dag.
pi_201198653
Mwah, een groot deel van de ongevaccineerden vind het niet echt belangrijk om een prikje te halen omdat ze denken dat ze er toch niet ziek van worden. Vooral veel jongeren hebben dit als belangrijkste reden om geen vaccin te halen. Daar krijg je er echt nog wel een hoop van om door deze maatregel. Dat zag je ook in landen als bijvoorbeeld Frankrijk.
pi_201198662
quote:
Misschien dat je nog wel wat kat-uit-de-boom-kijkers overtuigt of mensen die het toch teveel moeite vinden om zich meerdere keren per week te laten testen, maar dat zal de bulk niet zijn.

En links zal wel beginnen over discriminatie jegens allochtonen en een tegemoetkoming voor lage inkomens (testtoeslag, kunnen ze daar ook een rotzooi van maken), dus dan is je potentieel daar ook weer verkeken.
pi_201198667
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 september 2021 18:02 schreef tja77 het volgende:
Het is natuurlijk ook een principekwestie hè, de vele worsten die Hugo voorhield.
Ik twijfelde serieus om me wel te laten vaccineren, maar ik krijg steeds minder de drang om het alsnog te laten doen. Straks komt de volgende variant, en mag iedereen die zich al heeft laten vaccineren WEER een prikje halen. Straks in oktober, november gaan we gewoon weer richting de 4000-5000 besmettingen per dag.
Dat is ook lastig voorkomen he. Tenzij we niet als Westerse wereld alle vaccins opsparen en ze gewoon doneren aan de armere landen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201198668
quote:
En hoe lang blijf je dan wel toegang houden als je nu 2 prikken hebt gescoord? Ben je nog welkom als je prik 3, prik 4 en verder niet gaat halen?

Wederom zal het probleem zichzelf oplossen. Vergt alleen wat geduld.
pi_201198669
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 16:40 schreef Johannes788 het volgende:
RTLNieuws

Mensen die straks naar een café, museum, bioscoop of terras willen, moeten bij de ingang mogelijk laten zien dat ze gevaccineerd zijn of dat ze een negatieve coronatest hebben. Dat zei minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge zojuist.

Het kabinet neemt daarover op 14 september een besluit. Eerst wacht het kabinet nog op advies van het Outbreak Management Team (OMT). De nieuwe maatregelen zullen vervolgens op 25 september ingaan.
Waar wachten ze nog op?

25 september is nog ruim 3 en halve week weg!

Deze loze dreigementen :')
Ook die prop controle apparaten in Frankrijk :')
  vrijdag 3 september 2021 @ 18:04:29 #26
3542 Gia
User under construction
pi_201198677
quote:
Dan niet. Eigen keuze.
  vrijdag 3 september 2021 @ 18:05:27 #27
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_201198687
quote:
Het probleem is gewoon het hele beleid wat ze vanaf het begin gepusht hebben. "Ja neemt 2 prikjes en dan kan ALLES weer open"

En vervolgens is het weer dit, en daarna weer wat anders, dan blijkt dat de resistentie na een 2e prik toch weer te laag is en dat je de boel alsnog kan verspreiden en gevaccineerden net zo hard besmet zijn. (Israel uit m'n hoofd)

Dan graaf je je als kabinet/beleidsmakers gewoon steeds dieper in de shit/leugens.
  vrijdag 3 september 2021 @ 18:05:33 #28
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201198690
Als ik onverhoopt nog ziek mocht worden van corona, dan zal ik ook dat TvT helemaal uitbuiten. Ik mag overal binnen toch, als er maar een groen vinkje komt. Domme lui.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201198718
quote:
Ik heb volkomen respect voor de niet gevaccineerde medemens. Je hoeft jezelf niet te verdedigen voor je besluit geen vaccin te nemen. Is je eigen lichaam.

Het kabinet/ de Jonge is een huichelaar gebleken en geen knip voor de neus waard na vandaag. Ik heb zelfs langzaam spijt van mijn 2 vaccinaties. Heb zelf corona gehad en heb dus niks te vrezen gehad van weer een corona infectie maar eey ik dee het voor de medemens.

Maar nu er een definitieve tweedeling onstaan is tussen niet en wel gevaccineerden merk ik dat ik gewoon ontzettend boos ben. Dit kan en mag niet zo ver komen.
pi_201198728
Ik had eigenlijk de nodige ophef verwacht hierover. Maar de aandacht wordt momenteel afgeleid door de F1, dus perfect getimed weer van Mark en Hugo.

Overigens wordt dit gewoon geslikt door de massa, de naïviteit dat er ooit een keer een grens getrokken wordt heb ik inmiddels laten varen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')