quote:Hoewel het besluit nog niet genomen is, wil De Jonge wel vast een waarschuwing afgeven. Nederlanders moeten zich erop voorbereiden dat zij - net als bijvoorbeeld in Frankrijk - straks overal een coronatoegangsbewijs moeten laten zien. De verplichte 1,5 meter afstand die iedereen van elkaar moet houden, zou dan komen te vervallen.
Dilemma
,,We komen in een heel nieuwe fase van de pandemie”, zegt De Jonge. ,,85 procent van de 18-plussers is gevaccineerd. Maar bijna 2 miljoen mensen zijn nog niet voldoende beschermd. Dat leidt tot een dilemma. Die bijna 2 miljoen mensen kunnen nog voor behoorlijk wat ziekenhuisopnames zorgen als er veel mensen tegelijkertijd corona krijgen. Dat kan leiden tot een nieuwe piek in de ziekenhuizen. Dat kunnen we de zorg niet nog een keer aandoen. De rek is eruit in de zorg. Maar de rek is er ook uit in de samenleving die af wil van alle coronamaatregelen.’’
Volgens De Jonge zoekt het kabinet naar mogelijkheden om verspreiding van het virus af te remmen met ‘de minst beperkende maatregelen’. Een van de maatregelen die op tafel ligt, is het breed toepassen van coronatoegangsbewijzen. Wie naar een openbare gelegenheid gaat waar veel andere mensen komen, moet dan een vaccinatiebewijs, een negatieve coronatest of een herstelbewijs kunnen laten zien.
https://www.ad.nl/politie(...)a-en-musea~a9699721/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 34% gewijzigd door voetbalmanager2 op 03-09-2021 18:40:46 ]Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Is er alquote:Op vrijdag 3 september 2021 16:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
Waar blijft de optie een papier waarin staat dat je het al gehad hebt?
Dat staat niet in de OP. Daar staan 2 opties genoemd.quote:
Slechte OP. Of het moet in de toekomst aangepast wordenquote:Op vrijdag 3 september 2021 16:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat staat niet in de OP. Daar staan 2 opties genoemd.
Die optie komt er ook. Het AD heeft al een uitgebreider stukje geschreven:quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
Waar blijft de optie een papier waarin staat dat je het al gehad hebt?
quote:Hoewel het besluit nog niet genomen is, wil De Jonge wel vast een waarschuwing afgeven. Nederlanders moeten zich erop voorbereiden dat zij - net als bijvoorbeeld in Frankrijk - straks overal een coronatoegangsbewijs moeten laten zien. De verplichte 1,5 meter afstand die iedereen van elkaar moet houden, zou dan komen te vervallen.
Dilemma
,,We komen in een heel nieuwe fase van de pandemie”, zegt De Jonge. ,,85 procent van de 18-plussers is gevaccineerd. Maar bijna 2 miljoen mensen zijn nog niet voldoende beschermd. Dat leidt tot een dilemma. Die bijna 2 miljoen mensen kunnen nog voor behoorlijk wat ziekenhuisopnames zorgen als er veel mensen tegelijkertijd corona krijgen. Dat kan leiden tot een nieuwe piek in de ziekenhuizen. Dat kunnen we de zorg niet nog een keer aandoen. De rek is eruit in de zorg. Maar de rek is er ook uit in de samenleving die af wil van alle coronamaatregelen.’’
Volgens De Jonge zoekt het kabinet naar mogelijkheden om verspreiding van het virus af te remmen met ‘de minst beperkende maatregelen’. Een van de maatregelen die op tafel ligt, is het breed toepassen van coronatoegangsbewijzen. Wie naar een openbare gelegenheid gaat waar veel andere mensen komen, moet dan een vaccinatiebewijs, een negatieve coronatest of een herstelbewijs kunnen laten zien.
Dat kan, of hugootje schrapt die optie....quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:49 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Slechte OP. Of het moet in de toekomst aangepast worden
Duitsland loopt traditioneel voorop met dit soort dingen.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:51 schreef Harvest89 het volgende:
Mooi.
In Duitsland is dit al verplicht.
Vond het al raar dat het hier nog niet is ingevoerd.
quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:53 schreef Stepperoller het volgende:
Waarom nou weer in hemelsnaam voor een museum? Hoe vaak staan mensen elkaar daar nu in de nek te hijgen?
Behalve misschien in de rij voor het Anne Frankhuis zelf, maar daar gaan toegangsbewijzen niets aan veranderen, want die toon je pas op het moment dat je aan de beurt bent.
Jij komt niet vaak in musea zeker?quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:53 schreef Stepperoller het volgende:
Waarom nou weer in hemelsnaam voor een museum? Hoe vaak staan mensen elkaar daar nu in de nek te hijgen?
Behalve misschien in de rij voor het Anne Frankhuis zelf, maar daar gaan toegangsbewijzen niets aan veranderen, want die toon je pas op het moment dat je aan de beurt bent.
Alsof door die slavernijtentoonstellingen, andere geschiedvervalsingen en tribalistisch personeelsbeleid de dikke oude moslims ineens in de musea samendrommen.quote:
Het blijft een keuze. Je hoeft niet te vaccineren als je niet wil. Maar zadel de rest niet op met de keuze die je dan maakt.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:50 schreef Verbodsbord het volgende:
Heb dan gewoon de ballen om een vaccin van overheidswege verplicht te stellen (met alle wijzigingen van wetten/grondwet e.d. die daarbij komen kijken). In plaats van dit constante gerommel in de marge.
Een valse keuze. Dit is net zo lang treiteren totdat je je zin hebt.quote:Op vrijdag 3 september 2021 17:34 schreef Elbosia het volgende:
[..]
Het blijft een keuze. Je hoeft niet te vaccineren als je niet wil. Maar zadel de rest niet op met de keuze die je dan maakt.
Je hoeft ook geen rijbewijs te halen, maar ga dan ook niet autorijden.
Ja en je mag ook niet autorijden tot je je rijbewijs hebt. Hoeft niet, maar als je wil rijden moet dat. Is ook geen valse keuze tot je je zin hebt.quote:Op vrijdag 3 september 2021 17:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Een valse keuze. Dit is net zo lang treiteren totdat je je zin hebt.
Het is een kont vergelijking.....quote:Op vrijdag 3 september 2021 17:39 schreef Elbosia het volgende:
[..]
Ja en je mag ook niet autorijden tot je je rijbewijs hebt. Hoeft niet, maar als je wil rijden moet dat. Is ook geen valse keuze tot je je zin hebt.
Die vergelijking gaat mank omdat werkgevers hier ook al op zitten te azenquote:Op vrijdag 3 september 2021 17:39 schreef Elbosia het volgende:
[..]
Ja en je mag ook niet autorijden tot je je rijbewijs hebt. Hoeft niet, maar als je wil rijden moet dat. Is ook geen valse keuze tot je je zin hebt.
Je kunt je altijd nog laten rijden of het openbaar vervoer nemen, keuzes genoeg.quote:Op vrijdag 3 september 2021 17:39 schreef Elbosia het volgende:
[..]
Nee. Het is een keuze om te doen wat je wil.quote:Op vrijdag 3 september 2021 17:39 schreef spoilert het volgende:
[..]
Het is een kont vergelijking.....
Klopt. Je mag zonder vaccin ook thuis je feestje geven. Keuzes genoeg.quote:Op vrijdag 3 september 2021 17:40 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je kunt je altijd nog laten rijden of het openbaar vervoer nemen, keuzes genoeg.
Met het grote verschil dat in dit geval lichamelijke integriteit de inzet is.quote:Op vrijdag 3 september 2021 17:41 schreef Elbosia het volgende:
[..]
Nee. Het is een keuze om te doen wat je wil.
Dat is niet waar dit dit topic over gaat. Open je daar een topic over, geef ik mn mening daarover in dat topic.quote:Op vrijdag 3 september 2021 17:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die vergelijking gaat mank omdat werkgevers hier ook al op zitten te azen
Nee je hoeft die integriteit niet op te geven. Alleen ben je dam niet overal welkom. Eigen keuze.quote:Op vrijdag 3 september 2021 17:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Met het grote verschil dat in dit geval lichamelijke integriteit de inzet is.
Ik vind het gruwelijk griezelig hoe er verheven wordt gepraat over mensen die besluiten iets niet te doen wat hun eigen lichaam aan gaat. Er word zo idioot makkelijk overheen gestapt
Mensen moeten eens kappen met iedereen die het niet met jou eens is weg te zetten als "wappie" (of vul een andere term in)quote:Op vrijdag 3 september 2021 17:43 schreef Hexagon het volgende:
Wappies moeten eens ophouden de samenleving te willen gijzelen met hun domme gezeik. Of je werkt mee aan het terugdringen van het virus met vaccineren of testen of je gaat aar lekker thuis zitten.
En het is deze houding waarom er zoveel weerstand aan het groeien is in dit land, en terecht.quote:Op vrijdag 3 september 2021 17:44 schreef Elbosia het volgende:
[..]
Nee je hoeft die integriteit niet op te geven. Alleen ben je dam niet overal welkom. Eigen keuze.
Ik ben blij dat ik niet mee hoef naar het verplicht gezellig doen met Sjaan van HR.quote:Op vrijdag 3 september 2021 17:47 schreef airconditioning het volgende:
Heerlijk als ik straks mijn collega kan buitensluiten die niet mee mag met het bedrijfsuitje. Weet gelijk iedereen wie de wappie van de afdeling is en wordt die sneller weggewerkt. Liefst gevangenisstraf voor ongevaccineerde
Jouw collega's vast ookquote:Op vrijdag 3 september 2021 17:48 schreef spoilert het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik niet mee hoef naar het verplicht gezellig doen met Sjaan van HR.
Ik zie die weerstand niet groeien. Ik zie vooral dat men meer en meer terug wil naar dingen kunnen doen en dat de weigeraars erop aan worden gekeken een stagnerende factor te zijn.quote:Op vrijdag 3 september 2021 17:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En het is deze houding waarom er zoveel weerstand aan het groeien is in dit land, en terecht.
Lekker liberaal van je.quote:Op vrijdag 3 september 2021 17:43 schreef Hexagon het volgende:
Wappies moeten eens ophouden de samenleving te willen gijzelen met hun domme gezeik. Of je werkt mee aan het terugdringen van het virus met vaccineren of testen of je gaat aar lekker thuis zitten.
Het interesseert me verder niet hoe ze tot hun weigering komen. Ze moeten alleen eens ophouden daar anderen mee tot last te zijn. Wil je niet meewerken dan moet je daar ook maar de gevolgen uit trekken. Dan is het bij te hoge COVID-cijfers dus niet de kroeg in.quote:Op vrijdag 3 september 2021 17:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Mensen moeten eens kappen met iedereen die het niet met jou eens is weg te zetten als "wappie" (of vul een andere term in)
Het is super makkelijk om in je hoofd te hebben dat iedereen die nu niet gevaccineerd is een gillende mafkees is met bordjes als corona=5g! Weg te zetten. Erg simplistisch ook.
Iemand die anderen wegzet als wappie ontstijgt doorgaans het intellect van genoemde wappie niet hoor. Peuterretoriekquote:
Hahahaha.quote:Hoewel het besluit nog niet genomen is
quote:Op vrijdag 3 september 2021 17:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Iemand die anderen wegzet als wappie ontstijgt doorgaans het intellect van genoemde wappie niet hoor. Peuterretoriek
Ze ze ze. Alsof het een monogame groep is. Wij VS zij. Treurig.quote:Op vrijdag 3 september 2021 17:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het interesseert me verder niet hoe ze tot hun weigering komen. Ze moeten alleen eens ophouden daar anderen mee tot last te zijn. Wil je niet meewerken dan moet je daar ook maar de gevolgen uit trekken. Dan is het bij te hoge COVID-cijfers dus niet de kroeg in.
Het hele idee dat ze ook overal maar recht op moeten hebben omdat ze heel speciaal zijn slaat nergens op.
Dit kabinet is al langer dan een half jaar geleden afgetreden en zou zich heel behoudend op moeten stellen tot de formatie geslaagd is maar kennelijk begrijpt niemand het begrip Demissionair en gaan ze volle kracht verder met het invoeren van onzinnige maatregelen die kant noch wal raken.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Demissionair Kabinet overweegt toegangsbewijzen voor horeca en bioscoop
Mensen die straks naar een café, museum, bioscoop of terras willen, moeten bij de ingang mogelijk laten zien dat ze gevaccineerd zijn of dat ze een negatieve coronatest hebben. Dat zei Demissionair minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge zojuist.
[ afbeelding ]
Het Demissionair kabinet neemt daarover op 14 september een besluit. Eerst wacht het Demissionair kabinet nog op advies van het Outbreak Management Team (OMT). De nieuwe maatregelen zullen vervolgens op 25 september ingaan.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)reca-musea-bioscopen
[..]
Er is onlangs ook al besloten dat we volgend jaar 7 miljard extra gaan uitgeven aan de klimaatdoelen.quote:Op vrijdag 3 september 2021 18:05 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Dit kabinet is al langer dan een half jaar geleden afgetreden en zou zich heel behoudend op moeten stellen tot de formatie geslaagd is maar kennelijk begrijpt niemand het begrip Demissionair en gaan ze volle kracht verder met het invoeren van onzinnige maatregelen die kant noch wal raken.
Ik ben zelf gevaccineerd en al mijn vrienden ook. Was er een terughoudend in geweest, dan had het niets aan de vriendschap afgedaan. Ik ken ook niet-gevaccineerden die om hen moverende redenen de prik niet hebben genomen. Collega’s, straatgenoten, een familielid. Als je eerst eens aan wil kijken hoe en of het voldoende werkt, vind ik dat iemands goed recht. Neem je om bijvoorbeeld geloofsredenen geen enkel vaccin, idem. Respecteer ik ten volle.quote:Op vrijdag 3 september 2021 18:09 schreef MoreDakka het volgende:
Best eng om te zien hoe snel mensen radicaliseren. Dat deze onzin tot tweespalt zou leiden werd altijd weggewuifd.
Als de horeca gesloten blijft voor wappies. Zijn de niet-wappies daar tenminste veilig.quote:Op vrijdag 3 september 2021 18:11 schreef Glazenmaker het volgende:
Er zijn drie redenen waarom ik tegen dit voorstel ben.
1 Wappies pushen lekker thuis af te spreken met andere wappies is volgens mij contraproductief.
Ik denk dat vrijwel iedereen het er over eens is dat je zulke figuren helemaal geen aandacht moet geven. Het is namelijk klinkklare onzin.quote:Op vrijdag 3 september 2021 18:19 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Ik ben zelf gevaccineerd en al mijn vrienden ook. Was er een terughoudend in geweest, dan had het niets aan de vriendschap afgedaan. Ik ken ook niet-gevaccineerden die om hen moverende redenen de prik niet hebben genomen. Collega’s, straatgenoten, een familielid. Als je eerst eens aan wil kijken hoe en of het voldoende werkt, vind ik dat iemands goed recht. Neem je om bijvoorbeeld geloofsredenen geen enkel vaccin, idem. Respecteer ik ten volle.
Echter heb ik wel wat mensen geblokkeerd die vertellen dat die vaccins zijn bedacht om een reptiel van je te maken, om je te chippen of om van jou een interseksuele robot te maken. Een oud-studiegenoot zei dat ze sinds jaar en dag iedere student babybloed laten drinken om hen tot de geheime elite te laten toetreden. Nou geef ik toe dat de ontgroeningen niet licht zijn en dat de koffie in de Groningse Harmoniekantine altijd erg typisch smaakte, maar ik vind het wel wat vergezocht.
Met die mensen ben ik eerder te lang dan te kort in gesprek geweest. En dat terwijl ik nooit iets van tweedeling heb willen zaaien...
Ik heb een vaccinatie gehad en ben dus al veilig. Vaccinatie is geen garantie dat je niet besmettelijk meer kan zijn dus je kan het nog steeds krijgen van je gevaccineerde vriend.quote:Op vrijdag 3 september 2021 18:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als de horeca gesloten blijft voor wappies. Zijn de niet-wappies daar tenminste veilig.
Daarbij zijn er tal van uitjes in de horeca die niet zo snel thuis vervangen worden. Of doe jij een bedrijfsuitje bij iemand thuis?
Dat is ook een leuke bijkomstigheid inderdaad. Mensen die zichzelf een Zeus complex aanmeten omdat ze gevaccineerd en dus 100 procent veilig denken te zijn.quote:Op vrijdag 3 september 2021 18:26 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb een vaccinatie gehad en ben dus al veilig. Vaccinatie is geen garantie dat je niet besmettelijk meer kan zijn dus je kan het nog steeds krijgen van je gevaccineerde vriend.
Ben al sinds de lockdown niet meer op kantoor geweest en er zijn precies 0 bedrijfsfeestjes geweest.
Laat ik het anders verwoorden. Ik ben op dit moment zo veilig als dat het ooit maar gaat worden, want corona gaat niet verdwijnen.quote:Op vrijdag 3 september 2021 18:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is ook een leuke bijkomstigheid inderdaad. Mensen die zichzelf een Zeus complex aanmeten omdat ze gevaccineerd en dus 100 procent veilig zijn.
Oh ja, dat ontken ik ook niet hoorquote:Op vrijdag 3 september 2021 18:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Laat ik het anders verwoorden. Ik ben op dit moment zo veilig als dat het ooit maar gaat worden, want corona gaat niet verdwijnen.
Dat is vrij normaal, als je gevaccineerd bent is er geen reden om na te denken over corona als risico. Net als in 2019. Uitgezonderd bepaalde groepen mensen bij wie het vaccin minder goed werkt natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 september 2021 18:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is ook een leuke bijkomstigheid inderdaad. Mensen die zichzelf een Zeus complex aanmeten omdat ze gevaccineerd en dus 100 procent veilig denken te zijn.
quote:De Jonge: denkbaar dat werkgever om coronatoegangsbewijs vraagt
Het is "in sommige settings" denkbaar dat werkgevers hun personeel vragen om met een coronatoegangsbewijs aan te tonen dat zij gevaccineerd zijn tegen het coronavirus, recent negatief zijn getest of al een infectie hebben doorgemaakt. Dat zegt demissionair zorgminister Hugo de Jonge, nog zonder concrete voorbeelden te noemen.
De werkgeversorganisaties VNO-NCW en MKB-Nederland roepen het kabinet op dergelijke controles bij werknemers in het bedrijfsleven toe te staan. Zij zeggen dat werkgevers die mogelijkheid nodig hebben om een veilige werkomgeving te kunnen garanderen.
https://dvhn.nl/binnenlan(...)vraagt-27023642.html
Niks "sommige settings" lampens. Harde voorwaarden, anders weet je precies hoe dit afloopt.quote:
Een hogere vaccinatiegraad vanwege mensen die bang zijn buiten het team te vallen of hun baan te verliezen?quote:Op vrijdag 3 september 2021 18:45 schreef Straatcommando. het volgende:
anders weet je precies hoe dit afloopt.
Wie anders precies dan mensen die weigeren zich te laten prikken of testen? En waarom zouden ze vrijstelling moeten krijgen voor COVID-maatregelen?quote:Op vrijdag 3 september 2021 18:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ze ze ze. Alsof het een monogame groep is. Wij VS zij. Treurig.
Of misschien eens uit die chronische slachtofferrol stappen.quote:Op vrijdag 3 september 2021 18:09 schreef MoreDakka het volgende:
Best eng om te zien hoe snel mensen radicaliseren. Dat deze onzin tot tweespalt zou leiden werd altijd weggewuifd.
Dit is gewoon niet waar. Je vult nu, weer, in wat anderen als beweegredenen hebben en wat "ze" al dan niet willen.quote:Op vrijdag 3 september 2021 18:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wie anders precies dan mensen die weigeren zich te laten prikken of testen? En waarom zouden ze vrijstelling moeten krijgen voor COVID-maatregelen?
Dat is doorgaans ook de hele insteek van die houding. Ze willen helemaal niks. Geen prik, geen lockdowns, geen testen. Zolang het maar anderen zijn die de ellende er van ondervinden.
Waarom de aanname dat iedereen die tegen deze maatregel een vaccinatie weigeraar is?quote:Op vrijdag 3 september 2021 18:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wie anders precies dan mensen die weigeren zich te laten prikken of testen? En waarom zouden ze vrijstelling moeten krijgen voor COVID-maatregelen?
Dat is doorgaans ook de hele insteek van die houding. Ze willen helemaal niks. Geen prik, geen lockdowns, geen testen. Zolang het maar anderen zijn die de ellende er van ondervinden.
Nee, mensen die zich nu nog niet hebben laten vaccineren ga je hier niet mee over de streep trekken. "wappies"quote:Op vrijdag 3 september 2021 18:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een hogere vaccinatiegraad vanwege mensen die bang zijn buiten het team te vallen of hun baan te verliezen?
Ja op zich eens, maar je zal het in de praktijk nooit voor elkaar krijgen dat een doodzieke man/vrouw met zware ademhalingsproblemen geweigerd wordt in een ziekenhuis.quote:Op vrijdag 3 september 2021 18:11 schreef Glazenmaker het volgende:
2 Naar het ziekenhuis moeten met corona is nu voor de meeste mensen een keuze geworden. Na 2 jaar voorrang aan corona patiënten is het tijd om ongevaccineerden zonder goede medische reden achteraan aan te laten sluiten. Er gaan doden door vallen, maar dat is een keuze van de mensen zelf nu.
Dat neem ik nergens aan.quote:Op vrijdag 3 september 2021 18:51 schreef spoilert het volgende:
[..]
Waarom de aanname dat iedereen die tegen deze maatregel een vaccinatie weigeraar is?
Wie is 'je'? Geen idee tegen wie je het hebt.quote:Op vrijdag 3 september 2021 18:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Of misschien eens uit die chronische slachtofferrol stappen.
Je bent niet heel speciaal dus je krijgt ook geen speciale behandeling waarbij je je net wat minder aan maatregelen hoeft te houden dan een ander. Je hebt keuze zat. Maar stop met anderen lastig vallen met de gevolgen ervan.
quote:Op vrijdag 3 september 2021 18:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat neem ik nergens aan.
Alleen zie ik geen enkele goede reden waarom mensen die zich niet willen vaccineren en zich niet willen laten testen zich kennelijk minder aan regels hoeven te houden dan anderen. De wereld hoeft niet altijd maar rekening te houden met ieders "speciaal" zijn.
1 | Mensen die straks naar een café, museum, bioscoop of terras willen, moeten bij de ingang mogelijk laten zien dat ze gevaccineerd zijn of dat ze een negatieve coronatest hebben. Dat zei minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge zojuist. |
Ik noem lichamelijke integriteit niet "speciaal" zijn maar een grondrecht. Wat een gekkie ben ik toch.quote:Op vrijdag 3 september 2021 18:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat neem ik nergens aan.
Alleen zie ik geen enkele goede reden waarom mensen die zich niet willen vaccineren en zich niet willen laten testen zich kennelijk minder aan regels hoeven te houden dan anderen. De wereld hoeft niet altijd maar rekening te houden met ieders "speciaal" zijn.
Tja als iemand zichzelf zo speciaal vind dat regels er alleen voor anderen moeten zijn dan heb ik er geen medelijden mee dat ie de kroeg niet in komt.quote:Op vrijdag 3 september 2021 18:58 schreef spoilert het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Hier gaat het om, en jij vind iedereen die hier tegen is een Wappie, omdat ze zich niet willen laten inenten. Er zijn er genoeg die wel ingeënt zijn maar niet overal en nergens hun medische gegevens willen moeten tonen.
Bovendien worden allerhande ondernemers nu weer opgezadeld met onzinregeltjes. En dat terwijl de steunpakketen worden stopgezet. Dit is uiteindelijk gewoon een verzwaring van de coronaregels, vermomd als versoepeling. Zeer kwalijk.quote:Op vrijdag 3 september 2021 18:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik noem lichamelijke integriteit niet "speciaal" zijn maar een grondrecht. Wat een gekkie ben ik toch.
Daarnaast ben ik gevaccineerd en het zal me aan mijn derriere oxideren of een ander dat (niet) is. Ik vind het treiteren en de maatregeltjes roekeloos en vooral erg vervelend.
Ik vind bescherming tegen ontwrichtende gezondheidscrisis eerder een grondrecht dan het zogenaamde recht om naar de kroeg te kunnen.quote:Op vrijdag 3 september 2021 18:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik noem lichamelijke integriteit niet "speciaal" zijn maar een grondrecht. Wat een gekkie ben ik toch.
Daarnaast ben ik gevaccineerd en het zal me aan mijn derriere oxideren of een ander dat (niet) is. Ik vind het treiteren en de maatregeltjes roekeloos en vooral erg vervelend.
Klopt. Ik vraag me ook af welk praktisch nut dit allemaal heeft.quote:Op vrijdag 3 september 2021 19:02 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Bovendien worden allerhande ondernemers nu weer opgezadeld met onzinregeltjes. En dat terwijl de steunpakketen worden stopgezet. Dit is uiteindelijk gewoon een verzwaring van de coronaregels, vermomd als versoepeling. Zeer kwalijk.
Probleem is dat je helemaal niet kunt bewijzen dat deze maatregel een 'ontwrichtende gezondheidscrisis' voorkomt.quote:Op vrijdag 3 september 2021 19:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik vind bescherming tegen ontwrichtende gezondheidscrisis eerder een grondrecht dan het zogenaamde recht om naar de kroeg te kunnen.
Niets, het is gewoon de standaard trucendoos van Hugo. Druk zetten en angst zaaien is het enige dat hij kan, en net doen alsof de papieren werkelijkheid overeenkomt met de echte. Dat geldt voor de meeste politici. Creativiteit is altijd nul.quote:Op vrijdag 3 september 2021 19:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klopt. Ik vraag me ook af welk praktisch nut dit allemaal heeft.
Je verschuift de doelpalen. Lichamelijke integriteit hebben we het over. Dat is een grondrecht en aangezien die niet zomaar aan te passen is borrelen dit soort onzin initiatieven op. "je hebt een keuze hoor"!quote:Op vrijdag 3 september 2021 19:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik vind bescherming tegen ontwrichtende gezondheidscrisis eerder een grondrecht dan het zogenaamde recht om naar de kroeg te kunnen.
Maar hoe ben jij dan degene die zielig is? Wij hebben die keuze over onze lichamelijke integriteit ook allemaal moeten maken en hebben (volgens de wappies) enorme risico's genomen met onze gezondheid door ons te laten injecteren met allemaal onbekende shit in de hoop dat de samenleving dan weer terug kan normaal.quote:Op vrijdag 3 september 2021 17:42 schreef Straatcommando. het volgende:
Met het grote verschil dat in dit geval lichamelijke integriteit de inzet is.
Ik vind het gruwelijk griezelig hoe er verheven wordt gepraat over mensen die besluiten iets niet te doen wat hun eigen lichaam aan gaat. Er word zo idioot makkelijk overheen gestapt
Tja als een testje al zo'n schending van je integriteit is. Is het verplicht dragen van een bril/lenzen bij slechte ogen in het verkeer dan ook en schending daarvan?quote:Op vrijdag 3 september 2021 19:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je verschuift de doelpalen. Lichamelijke integriteit hebben we het over. Dat is een grondrecht en aangezien die niet zomaar aan te passen is borrelen dit soort onzin initiatieven op. "je hebt een keuze hoor"!
Dan snap je de term niet. Het heeft niets met zielig of wat dan ook te maken maar met zelfbeschikkingsrecht.quote:Op vrijdag 3 september 2021 19:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar hoe ben jij dan degene die zielig is? Wij hebben die keuze over onze lichamelijke integriteit ook allemaal moeten maken en hebben (volgens de wappies) enorme risico's genomen met onze gezondheid door ons te laten injecteren met allemaal onbekende shit in de hoop dat de samenleving dan weer terug kan normaal.
Als jij daar geen belang aan hecht en vindt dat je wel een uitzonderingspositie kunt innemen, dan mag je die wat mij betreft ook krijgen.
Als ik heel eerlijk ben weet ik niet hoe dat juridisch zit maar ik kan je melden dat het verkeer vol weigerende "wappies" zit in dat gevalquote:Op vrijdag 3 september 2021 19:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja als een testje al zo'n schending van je integriteit is. Is het verplicht dragen van een bril/lenzen bij slechte ogen in het verkeer dan ook en schending daarvan?
Voor iedere corona patiënt op de IC kunnen ook 8 mensen een hartoperatie krijgen.quote:Op vrijdag 3 september 2021 18:55 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ja op zich eens, maar je zal het in de praktijk nooit voor elkaar krijgen dat een doodzieke man/vrouw met zware ademhalingsproblemen geweigerd wordt in een ziekenhuis.
Volgens mij heb je grofweg drie opties:quote:Op vrijdag 3 september 2021 19:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Probleem is dat je helemaal niet kunt bewijzen dat deze maatregel een 'ontwrichtende gezondheidscrisis' voorkomt.
Of jij vindt gewoon niet leuk wat ik tegen je zeg. Zelfbeschikkingsrecht heb je nog steeds. Binnen de regels van onze samenleving.quote:Op vrijdag 3 september 2021 19:09 schreef Straatcommando. het volgende:
Dan snap je de term niet. Het heeft niets met zielig of wat dan ook te maken maar met zelfbeschikkingsrecht.
Zo werkt dat dus nietquote:Op vrijdag 3 september 2021 19:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Of jij vindt gewoon niet leuk wat ik tegen je zeg. Zelfbeschikkingsrecht heb je nog steeds. Binnen de regels van onze samenleving.
Dat is gewoon verplicht.quote:Op vrijdag 3 september 2021 19:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als ik heel eerlijk ben weet ik niet hoe dat juridisch zit maar ik kan je melden dat het verkeer vol weigerende "wappies" zit in dat geval
Dit is al niet te onderbouwen. Dit moet zijn: alle coronamaatregelen afschaffen en de lage druk op de ICs en regulier zorg accepteren voor een paar maanden. Zoals Denemarken doet en zoals het ook gepland staat (stond?) voor Nederland op 1 november.quote:Op vrijdag 3 september 2021 19:11 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Volgens mij heb je grofweg drie opties:
1) Laten zoals het nu is (aanzienlijke groep ongevaccineerden). Leidt er waarschijnlijk toe dat de druk op de IC's onverminderd hoog blijft en veel reguliere zorg achter blijft lopen, met veel ellende en dood tot gevolg
En je moet ook nog eens kleren aan hebben.quote:Op vrijdag 3 september 2021 19:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja als een testje al zo'n schending van je integriteit is. Is het verplicht dragen van een bril/lenzen bij slechte ogen in het verkeer dan ook en schending daarvan?
Zo werkt dat dus nietquote:Op vrijdag 3 september 2021 19:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Of jij vindt gewoon niet leuk wat ik tegen je zeg. Zelfbeschikkingsrecht heb je nog steeds. Binnen de regels van onze samenleving.
Elke keer dus je lenzen bewijs laten zien als je geen bril draagtquote:Op vrijdag 3 september 2021 19:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is gewoon verplicht.
https://www.cbr.nl/nl/rij(...)et/oogaandoening.htm
Rijd je met slecht zicht en je maakt een ongeluk dan heb je een flink probleem.
Het moet vooral ten koste gaan van de lichamelijke integriteit van iemand die er ernstig ziek van wordt in plaats van een testje te willen doen.quote:Op vrijdag 3 september 2021 19:11 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Volgens mij heb je grofweg drie opties:
1) Laten zoals het nu is (aanzienlijke groep ongevaccineerden). Leidt er waarschijnlijk toe dat de druk op de IC's onverminderd hoog blijft en veel reguliere zorg achter blijft lopen, met veel ellende en dood tot gevolg
2) Iedereen op zijn eigen verantwoordelijkheid wijzen en ze daar dus aan houden als ze ziek worden. De reguliere zorg kan doorgaan. Wordt de druk op.de zorg te hoog dan sluiten de niet-gevaccineerden achteraan in de rij voor een IC-plekje. Vermoedelijk niet haalbaar omdat zorgverleners geen stervende mensen voor de deur van hun ziekenhuis zullen weigeren.
3) Op allerlei manieren proberen om de niet-gevaccineerden zoveel mogelijk richting een vaccinatie te dwingen. Inderdaad gaat dat tegen de lichamelijke integriteit in. Maar zijn de bovenstaande opties dan echt beter??
Een nummerplaat laten lezen op een afstand werkt ook.quote:[b]Op vrijdag 3 september 2021 19:15 schreef Straatcommando. het volgende:
Elke keer dus je lenzen bewijs laten zien als je geen bril draagt
Ik vermoed dat er bijzonder weinig weigeraars in de kwetsbare doelgroepen zijn.quote:Op vrijdag 3 september 2021 19:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het moet vooral ten koste gaan van de lichamelijke integriteit van iemand die er ernstig ziek van wordt in plaats van een testje te willen doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |