abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201252027
Nou, de ziekenhuizen zal iedereen vandaag verrassen hoor!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201252034
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:02 schreef GereDathan het volgende:
Nou, de ziekenhuizen zal iedereen vandaag verrassen hoor!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Conclusie:
Scholen open, introductieweken studenten, volle stadions = geen effect op ziekenhuizen
pi_201252044
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:03 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Conclusie:
Scholen open, introductieweken studenten, volle stadions = geen effect op ziekenhuizen
Inderdaad, versoepelen maar.
  dinsdag 7 september 2021 @ 14:05:07 #105
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201252047
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een daling op de IC’s maar een stijging op de verpleegafdelingen. Per saldo is er een absolute daling van 4 (relatieve daling: 0,6%). Het zijn dus 678 bezette bedden in totaal, dus weer iets verder onder de 700. Hopelijk dalen we snel weer verder.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- dinsdag 7 september: 215 (absolute daling 5; relatieve daling 2,3%);
- maandag 6 september: 220 (absolute stijging 7; relatieve stijging 3,3%);
- zondag 5 september: 213 (absolute stijging 1; relatieve stijging 0,5%);
- zaterdag 4 september: 212 (absolute daling 4; relatieve daling 1,9%);
- vrijdag 3 september: 216 (absolute stijging 7; relatieve stijging 3,3%);
- donderdag 2 september: 209 (absolute stijging 2; relatieve stijging 1,0%);
- woensdag 1 september: 207 (absolute daling 5; relatieve daling 2,4%);
- dinsdag 31 augustus: 212 (absolute daling 8; relatieve daling 3,6%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- dinsdag 7 september: 463 (absolute stijging 1; relatieve stijging 0,2%);
- maandag 6 september: 462 (absolute daling 5; relatieve daling 1,1%);
- zondag 5 september: 467 (absolute stijging 3; relatieve stijging 5,7%);
- zaterdag 4 september: 442 (absolute stijging 3; relatieve stijging 0,7%);
- vrijdag 3 september: 439 (absolute daling 3; relatieve daling 0,7%);
- donderdag 2 september: 442 (absolute stijging 6; relatieve stijging 1,4%);
- woensdag 1 september: 436 (absolute daling 23; relatieve daling 5,0%);
- dinsdag 31 augustus: 459 (absolute daling 10; relatieve daling 2,1%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201252065
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:03 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Conclusie:
Iets te vroeg voor zo'n harde conclusie denk ik, het duurt altijd even van besmetting -> ziek worden -> in de besmettingscijfers komen -> in de ziekenhuiscijfers komen.

Maar gezien het aantal besmettingen per dag verwacht ik niet dat de ziekenhuizen grote fluctuaties gaan laten zien voorlopig.

Het ziet er gewoon goed uit, het is nu zaak om de besmettingscijfers wat omlaag te gaan drukken. Op dat moment denk ik dat we voldoende vaccinatiegraad hebben bereikt om het laatste eindje Corona goed onder controle te krijgen en houden. En dan gaan we een prima herfst en winter tegemoet, al zal er dan nog wel wat stijgen rond Kerst en Oud en Nieuw.
pi_201252117
De besmettingscijfers gaan nog wel stijgen denk ik, maar dat is totaal geen probleem. Het is juist wel goed als kinderen ook immuniteit opbouwen denk ik.
pi_201252156
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:06 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Iets te vroeg voor zo'n harde conclusie denk ik, het duurt altijd even van besmetting -> ziek worden -> in de besmettingscijfers komen -> in de ziekenhuiscijfers komen.
Scholen in het Noorden zijn alweer drie weken open. Daar had je dan echt wel nu iets van moeten zien, hetzelfde voor het midden van het land. De Eredivisie is ook alweer dik een maand aan de gang, maar ook daar geen effect.

Als we over twee weken ook niks terug zien in de cijfers na het heerlijke weekend met F1, demonstratie in Amsterdam en de Rotterdamse Havendagen dan mag je van dit ervaren OMT-lid alle maatregelen overboord gooien _O_

[..]
En dan gaan we een prima herfst en winter tegemoet, al zal er dan nog wel wat stijgen rond Kerst en Oud en Nieuw.
[/quote]

Vergeet Sinterklaas niet <O) oO/
pi_201252161
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:11 schreef Shaar12 het volgende:
De besmettingscijfers gaan nog wel stijgen denk ik, maar dat is totaal geen probleem. Het is juist wel goed als kinderen ook immuniteit opbouwen denk ik.
Het zou mij verbazen als het niet zo is, maar ik denk wel dat de vaccinaties die nog volop lopen (2e prikken en aansluitend 2 weken 'wachttijd') nog een grotere impact gaan hebben. Ik denk dat dit de angel eruit gaat halen.

Moet wel zeggen dat ik het fijn zou vinden als we qua besmettingen zo onderhand eens een treetje omlaag zouden gaan. Van de gemiddeld 2500 per dag naar de 1500 oid. Dat zou een mooi uitgangspunt zijn voor de laatste maanden van dit jaar.
pi_201252196
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:14 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Scholen in het Noorden zijn alweer drie weken open. Daar had je dan echt wel nu iets van moeten zien, hetzelfde voor het midden van het land. De Eredivisie is ook alweer dik een maand aan de gang, maar ook daar geen effect.
Vind het Noorden niet zo representatief, toch wat dunner bevolkt voor het grootste deel. En de besmettingen moeten eerst vanuit scholen naar ouderen doorsijpelen voor enig effect. Maar ik ben het zeker met je eens dat het heel goed gaat en elke dag verder in de tijd de kans op een opleving kleiner wordt.

Voetbal is geen enkel risico en gaan we niets van terugzien verwacht ik de komende maanden. Verloopt veilig en goed.

quote:
Als we over twee weken ook niks terug zien in de cijfers na het heerlijke weekend met F1, demonstratie in Amsterdam en de Rotterdamse Havendagen dan mag je van dit ervaren OMT-lid alle maatregelen overboord gooien _O_
Eens. Ik denk dat dat ook zo gaat zijn, F1 was een veilig evenement. En die paar wappies met afschuwelijke en verwerpelijke gele merktekens in Amsterdam verwacht ik ook niet veel van.

quote:
Vergeet Sinterklaas niet <O) oO/
Die oude deugniet!
pi_201252257
@GereDathan, Amsterdam valt ook onder het noorden he ;)
pi_201252274
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:14 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

[..]
En dan gaan we een prima herfst en winter tegemoet, al zal er dan nog wel wat stijgen rond Kerst en Oud en Nieuw.
Zouden we dan nog steeds dagelijks aan het testen zijn? Dat mag ook een keer losgelaten gaan worden lijkt me :)

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2021 14:24:10 ]
pi_201252285
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:22 schreef Shaar12 het volgende:
@:Geredathan, Amsterdam valt ook onder het noorden he ;)
Weet ik, maar dat is maar een klein deel van het Noorden. In Amsterdam overigens wel de meeste besmettingen van Nederland, al is dat eigenlijk al maanden wel de trend.
pi_201252329
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:23 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Zouden we dan nog steeds dagelijks aan het testen zijn? Dat mag ook een keer losgelaten gaan worden lijkt me :)
Ik denk dat het testen voorlopig niet gaat verdwijnen, we zullen toch op een of andere manier ook grip moeten houden op het virus. Ik denk wel dat het uit de schijnwerpers gaat verdwijnen. Een eerste stap zal zijn dat we niet meer dagelijks cijfers krijgen maar nog maar 1 of 2 keer per week. Het wordt steeds minder belangrijk om naar te kijken uiteraard.

Maar verdwijnen zie ik zo snel niet gebeuren, het is een methode om een bepaalde ziekte vast te stellen. Dat doen we al jaren ook met andere ziektes zoals met MRI scans. Maar die cijfers worden ook niet gepubliceerd :)

Ben erg benieuwd wat 17/18 september gaat brengen. In principe staat er voor 17 september een vergadering van de 2e Kamer op de planning om te kijken wat we gaan doen. Mogelijk een hoop maatregelen overboord per 20 of 25 september (die paar dagen zijn niet zo spannend verder, als er een wetswijziging nodig is dan is die nodig). Dat zou wel een mooie stap vooruit zijn. Al verwacht ik dat evenementen en clubs toch nog even geduld zullen moeten hebben, het gaat nu snel met het afschalen van de maatregelen maar alles in 1 keer lijkt mij net wat teveel van het goede.
pi_201252694
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:29 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik denk dat het testen voorlopig niet gaat verdwijnen, we zullen toch op een of andere manier ook grip moeten houden op het virus. Ik denk wel dat het uit de schijnwerpers gaat verdwijnen. Een eerste stap zal zijn dat we niet meer dagelijks cijfers krijgen maar nog maar 1 of 2 keer per week. Het wordt steeds minder belangrijk om naar te kijken uiteraard.

Maar verdwijnen zie ik zo snel niet gebeuren, het is een methode om een bepaalde ziekte vast te stellen. Dat doen we al jaren ook met andere ziektes zoals met MRI scans. Maar die cijfers worden ook niet gepubliceerd :)

Ben erg benieuwd wat 17/18 september gaat brengen. In principe staat er voor 17 september een vergadering van de 2e Kamer op de planning om te kijken wat we gaan doen. Mogelijk een hoop maatregelen overboord per 20 of 25 september (die paar dagen zijn niet zo spannend verder, als er een wetswijziging nodig is dan is die nodig). Dat zou wel een mooie stap vooruit zijn. Al verwacht ik dat evenementen en clubs toch nog even geduld zullen moeten hebben, het gaat nu snel met het afschalen van de maatregelen maar alles in 1 keer lijkt mij net wat teveel van het goede.
Ik denk juist dat er wel een moment moeten komen dat we niet meer de grip willen vasthouden. Besmettingen zullen dagelijks blijven, zoals altijd bij alle virussen is geweest. Nu de ziekenhuiscijfers juist zo stabiel blijven verwacht ik eigenlijk geen moeilijkheden daarmee, maar 'just mho' :)
pi_201252713
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 september 2021 15:00 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Ik denk juist dat er wel een moment moeten komen dat we niet meer de grip willen vasthouden. Besmettingen zullen dagelijks blijven, zoals altijd bij alle virussen is geweest. Nu de ziekenhuiscijfers juist zo stabiel blijven verwacht ik eigenlijk geen moeilijkheden daarmee, maar 'just mho' :)
Jij hebt het laatste nieuws nog niet gevolgd? Komen juist weer erg veel geluiden uit ziekenhuizen dat ze het allemaal niet aan kunnen, helaas.
pi_201252781
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 15:02 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Jij hebt het laatste nieuws nog niet gevolgd? Komen juist weer erg veel geluiden uit ziekenhuizen dat ze het allemaal niet aan kunnen, helaas.
Dat is een bezettingsprobleem, maar de ziekenhuisopnames blijven vooralsnog stabiel en ik verwacht daar voorlopig nog geen stijging in.

Ze hadden in 2019 nooit drie ziekenhuizen failliet moeten laten gaan. Toen ik dat nieuws hoorde dacht ik eigenlijk nog dat ziekenhuizen niet failliet kunnen gaan, maar die drie hadden we nu wel nodig.....
pi_201252791
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 september 2021 15:07 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Dat is een bezettingsprobleem, maar de ziekenhuisopnames blijven vooralsnog stabiel en ik verwacht daar voorlopig nog geen stijging in.

Ze hadden in 2019 nooit drie ziekenhuizen failliet moeten laten gaan. Toen ik dat nieuws hoorde dacht ik eigenlijk nog dat ziekenhuizen niet failliet kunnen gaan, maar die drie hadden we nu wel nodig.....
Las net wel op Telegraaf.nl dat de instroom zelfs een beetje daalt, dus hopelijk houden we dit vast! Dan volgt de uitstroom vanzelf.
pi_201252798
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 september 2021 15:08 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Las net wel op Telegraaf.nl dat de instroom zelfs een beetje daalt, dus hopelijk houden we dit vast! Dan volgt de uitstroom vanzelf.
Precies :)
pi_201252876
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 9 augustus 2021
SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 10 t/m maandag 16 augustus:
Daling t.o.v. week ervóór: 9,0%

dinsdag: 2.161
woensdag: 2.112
donderdag: 2.563
vrijdag: 2.677
zaterdag: 2.303
zondag: 2.253
maandag: 2.228

totaal: 16.297

Besmettingcijfers dinsdag 17 t/m maandag 23 augustus:
Stijging t.o.v. week ervóór: 4,5%

dinsdag: 2.306
woensdag: 2.777
donderdag: 2.488
vrijdag: 2.209
zaterdag: 2.408
zondag: 2.453
maandag: 2.390

totaal: 17.031

Besmettingcijfers dinsdag 24 t/m maandag 30 augustus:
Stijging t.o.v. week ervóór: 3,2%

dinsdag: 2.437
woensdag: 2.828
donderdag: 2.594
vrijdag: 2.815
zaterdag: 2.450
zondag: 2.289
maandag: 2.171

totaal: 17.584

Besmettingcijfers dinsdag 31 augustus t/m maandag 6 september:
Stijging t.o.v. week ervóór: + 0,1%

dinsdag: 2.312
woensdag: 2.827
donderdag: 2.773
vrijdag: 2.540
zaterdag: 2.691
zondag: 2.347
maandag: 2.115

totaal: 17.605

Besmettingcijfers dinsdag 7 t/m maandag 13 september:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 6,2%

dinsdag: 2.456
woensdag:
donderdag:
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:

totaal: 17.192 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)

pi_201252919
Iets hoger dan vorige week, maar in de marge. Het blijft ook op besmettingsvlak bijzonder stabiel. Daaruit kun je wel de conclusie trekken dat de scholen in het Noorden zeker geen aanjager zijn. De scholen in het midden zijn ook al even open en lijken ook prima te gaan.
  dinsdag 7 september 2021 @ 15:30:04 #124
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201253057
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 15:36 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Lekker! Doe je je best om het morgen onder de 10 te krijgen?
U vraagt...

Het percentage positieve tests is opnieuw gedaald, van 10,3 naar 9,9.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201253086
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 15:30 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
U vraagt...

Het percentage positieve tests is opnieuw gedaald, van 10,3 naar 9,9.
BAM! Lekker bezig maatje!

Iets serieuzer: mooie mijlpaal, het is lang geleden dat we onder de 10 kwamen. Blij mee!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')