abonnement Unibet Coolblue
pi_201192172
Welkom in Het Positiviteitstopic!

De insteek van dit topic is positief. Negatieve zaken mogen elders genoemd en bediscussieerd worden. Realistische posts zijn ook welkom, ook al zijn ze niet overwegend positief. We steken onze kop niet in het zand :)

Hierbij een link naar het Dashboard coronavirus van de Rijksoverheid.

Corona locator Nederland met heel veel cijfers: https://www.bddataplan.nl/corona/

Cijfers over vaccinaties vind je op: https://www.coronabeeld.nl

Ben je het niet met een ander eens? Prima, maar dat hoeft niet per se hier gepost te worden. Voer dat gesprek desgewenst via DM of PM.

Iedereen die meepost, bedankt! Het is een fijn topic geworden wat gewaardeerd wordt door meerdere mensen. Samen slepen we elkaar er doorheen!
pi_201192213
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 10:17 schreef Federer-fan het volgende:
Even een misschien hele domme vraag. In Isral zijn de meeste mensen die met corona in het ziekenhuis liggen gevaccineerd. Dan zijn er mensen die zeggen "Dat is gek", waarop de reactie is: "Ja, maar in Isral zijn de meeste mensen gevaccineerd, dus het is logisch dat er verhoudingsgewijs meer gevaccineerde mensen met corona in het ziekenhuis liggen." Op zichzelf klinkt dat logisch, maar wat ik niet begrijp: er is steeds gezegd "Als je gevaccineerd bent, kun je nog steeds ziek worden, maar niet zo ziek dat je naar het ziekenhuis hoeft." Nou begrijp ik dat er mensen zijn bij wie het vaccin niet goed werkt, maar dat zou toch de grote uitzondering moeten zijn?
https://www.covid-datasci(...)lized-are-vaccinated

Is wel van 17 augustus, maar hier lijkt het er toch op dat het vaccin daar zeker wel goed werkt.
pi_201192887
Terugkomend op een eerdere post van mij, laat alle regels los. Laat iedereen op zijn eigen manier op 1 november leven met Corona.

Wil je een mondkapje blijven dragen in het OV? Prima, kijk die persoon er niet raar om aan. Het is die persoon zijn manier van leven met Covid. Maar accepteer ook dat anderen er klaar mee zijn en het niet willen.

Er komen heel veel leuke periodes aan, Sinterklaas, Kerstmis, Oud en Nieuw, allemaal dingen die we vorig jaar op een hele aparte manier hebben moeten meemaken. Nu is het gewoon klaar.

In het VK hebben ze alles losgelaten, en je ziet daar gewoon de stabilisatie in de cijfers. Die cijfers horen nu eenmaal met een leven met Covid.
pi_201193054
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 11:26 schreef Oliver23 het volgende:
Terugkomend op een eerdere post van mij, laat alle regels los. Laat iedereen op zijn eigen manier op 1 november leven met Corona.

Wil je een mondkapje blijven dragen in het OV? Prima, kijk die persoon er niet raar om aan. Het is die persoon zijn manier van leven met Covid. Maar accepteer ook dat anderen er klaar mee zijn en het niet willen.

Er komen heel veel leuke periodes aan, Sinterklaas, Kerstmis, Oud en Nieuw, allemaal dingen die we vorig jaar op een hele aparte manier hebben moeten meemaken. Nu is het gewoon klaar.

In het VK hebben ze alles losgelaten, en je ziet daar gewoon de stabilisatie in de cijfers. Die cijfers horen nu eenmaal met een leven met Covid.
Dit inderdaad! Bovendien zou ik me vooral heel erg gefopt voelen als ze ondanks het vaccineren toch niet zouden gaan loslaten en daar ben ik vast niet de enige in.
pi_201193686
quote:
17s.gif Op vrijdag 3 september 2021 11:34 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Dit inderdaad! Bovendien zou ik me vooral heel erg gefopt voelen als ze ondanks het vaccineren toch niet zouden gaan loslaten en daar ben ik vast niet de enige in.
Ik zou het klote vinden, maar op het moment hou ik mezelf ook nog aan allerlei regels ondanks m'n dubbele vaccinatie omdat het virus nog wel heerst. Long-covid bovenop m'n M.E. zou bijv. een ramp zijn. Maar ook het besmetten van m'n ongevaccineerde moeder is een constante zorg.

Wat ik vooral jammer vind is dat een flink aantal mensen dat ik ken nog steeds een afwachtende houding aanneemt richting vaccineren. Eigenlijk al sinds ze beschikbaar zijn. Van die twijfelaars had ik van een zooi wel verwacht dat ze de prik zouden nemen als er meer info over beschikbaar is. Maar nu lijkt er vooral een soort gemakzucht in te sluipen omdat de cijfers enigszins stabiel blijven en ze zich niet zo druk maken.
pi_201193736
quote:
17s.gif Op vrijdag 3 september 2021 11:34 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Dit inderdaad! Bovendien zou ik me vooral heel erg gefopt voelen als ze ondanks het vaccineren toch niet zouden gaan loslaten en daar ben ik vast niet de enige in.
Ik denk dat het wel belangrijk is om te zorgen dat de mensen die nog een tweede prik moeten (dus nog in de wachttijd tussen prik 1 en 2 zitten) deze ook gehad hebben voor we kunnen versoepelen.

Maar alles wijst erop dat we, net als in andere landen, de boel los gaan laten. Wie wil kan zich laten vaccineren en wie niet wil kan straks de basis dingen (boodschappen en zorg bijvoorbeeld) bezoeken en bij andere dingen een test doen.

Het virus zal rond gaan in bepaalde groepen, daar kunnen we niets aan doen verder. Maar we gaan zeg 85% van Nederland niet meer beperken.
pi_201193804
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 12:09 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik denk dat het wel belangrijk is om te zorgen dat de mensen die nog een tweede prik moeten (dus nog in de wachttijd tussen prik 1 en 2 zitten) deze ook gehad hebben voor we kunnen versoepelen.

Maar alles wijst erop dat we, net als in andere landen, de boel los gaan laten. Wie wil kan zich laten vaccineren en wie niet wil kan straks de basis dingen (boodschappen en zorg bijvoorbeeld) bezoeken en bij andere dingen een test doen.

Het virus zal rond gaan in bepaalde groepen, daar kunnen we niets aan doen verder. Maar we gaan zeg 85% van Nederland niet meer beperken.
Ja uiteraard moeten we tot die tweede prikken wachten, maar 25 september zijn we daar al heel ver klaar mee lijkt me.


quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 12:06 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Ik zou het klote vinden, maar op het moment hou ik mezelf ook nog aan allerlei regels ondanks m'n dubbele vaccinatie omdat het virus nog wel heerst. Long-covid bovenop m'n M.E. zou bijv. een ramp zijn. Maar ook het besmetten van m'n ongevaccineerde moeder is een constante zorg.

Wat ik vooral jammer vind is dat een flink aantal mensen dat ik ken nog steeds een afwachtende houding aanneemt richting vaccineren. Eigenlijk al sinds ze beschikbaar zijn. Van die twijfelaars had ik van een zooi wel verwacht dat ze de prik zouden nemen als er meer info over beschikbaar is. Maar nu lijkt er vooral een soort gemakzucht in te sluipen omdat de cijfers enigszins stabiel blijven en ze zich niet zo druk maken.
Snap het vanwege je gezondheid hoor, maar dan kun je niet van de hele bevolking verwachten dat ze daar nog rekening mee moeten houden. Daar zorg je zelf dan voor.
pi_201194006
quote:
17s.gif Op vrijdag 3 september 2021 12:13 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Ja uiteraard moeten we tot die tweede prikken wachten, maar 25 september zijn we daar al heel ver klaar mee lijkt me.
[..]
Snap het vanwege je gezondheid hoor, maar dan kun je niet van de hele bevolking verwachten dat ze daar nog rekening mee moeten houden. Daar zorg je zelf dan voor.
Isoleren is voor mij nooit een punt geweest in dit hele verhaal, want ik zit eigenlijk al 5 jaar thuis, dat is ook niet echt waar ik op doel. Het is meer dat het me tegenvalt dat de vaccinatiegraad nu stokt waardoor het virus eigenlijk rond blijft waren. Ik ken een hoop andere kwetsbare mensen die meer problemen zullen krijgen. Overigens zijn het niet alleen kwetsbare mensen die serieuze problemen krijgen, long-covid bijv. heeft heel veel voorheen relatief gezonde mensen getroffen.

Het is voor mij persoonlijk een geluk bij een ongeluk, want er wordt in Amerika 1,5 miljard uitgetrokken om long-covid te bestrijden, de verwachting is dat hier ook voor M.E.-patienten een hoop antwoorden uitkomen.

Anderzijds gun ik het niemand om zo ziek te worden. Buiten alle hospitalisaties en overlijdens is dit m.i. relatief onderbelicht dat een groter aantal mensen niet per se aan een ventilator komt maar wel langdurig (erg) ziek wordt. Vooralsnog zijn er geen behandelingen voor ook.
pi_201194045
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 12:26 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Isoleren is voor mij nooit een punt geweest in dit hele verhaal, want ik zit eigenlijk al 5 jaar thuis, dat is ook niet echt waar ik op doel. Het is meer dat het me tegenvalt dat de vaccinatiegraad nu stokt waardoor het virus eigenlijk rond blijft waren. Ik ken een hoop andere kwetsbare mensen die meer problemen zullen krijgen. Overigens zijn het niet alleen kwetsbare mensen die serieuze problemen krijgen, long-covid bijv. heeft heel veel voorheen relatief gezonde mensen getroffen.

Het is voor mij persoonlijk een geluk bij een ongeluk, want er wordt in Amerika 1,5 miljard uitgetrokken om long-covid te bestrijden, de verwachting is dat hier ook voor M.E.-patienten een hoop antwoorden uitkomen.

Anderzijds gun ik het niemand om zo ziek te worden. Buiten alle hospitalisaties en overlijdens is dit m.i. relatief onderbelicht dat een groter aantal mensen niet per se aan een ventilator komt maar wel langdurig (erg) ziek wordt. Vooralsnog zijn er geen behandelingen voor ook.
Het valt inderdaad wel stil en zeker diegene die al lang een afspraak had kunnen maken, maar het wilde uitstellen vallen nu een beetje van de radar.


Punt is wel dat je niet alleen door corona een heftig ziekbed kunt hebben en langdurig klachten kunt houden en langer herstel nodig hebt.
pi_201194069
quote:
17s.gif Op vrijdag 3 september 2021 12:30 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Het valt inderdaad wel stil en zeker diegene die al lang een afspraak had kunnen maken, maar het wilde uitstellen vallen nu een beetje van de radar.

Punt is wel dat je niet alleen door corona een heftig ziekbed kunt hebben en langdurig klachten kunt houden en langer herstel nodig hebt.
Laten we maar hopen dat er ergens nog een eindspurt komt. De verwachting was eerder dat we richting 85% vaccinaties zouden gaan volgens mij. Als we dat redden dan kan het toch haast niet anders dan dat de besmettingsaantallen ook weer week na week gaan dalen?
pi_201194095
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 12:32 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Laten we maar hopen dat er ergens nog een eindspurt komt. De verwachting was eerder dat we richting 85% vaccinaties zouden gaan volgens mij. Als we dat redden dan kan het toch haast niet anders dan dat de besmettingsaantallen ook weer week na week gaan dalen?
Hoop ook nog op een eindspurt inderdaad en minder testen :)
pi_201194285
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 12:32 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Laten we maar hopen dat er ergens nog een eindspurt komt. De verwachting was eerder dat we richting 85% vaccinaties zouden gaan volgens mij. Als we dat redden dan kan het toch haast niet anders dan dat de besmettingsaantallen ook weer week na week gaan dalen?
Ik weet niet goed hoe ik dit positief moet draaien, maar.
Als de besmettingskansen van gevaccineerden 4 keer lager wordt dan ongevaccineerden, maar de R van het virus is erg hoog (als in, boven de 4) dan hou je dus (een stijging van) besmettingen. Dat is ook waar de wetenschap nu op wijst: Wil je van covid af (als in 0 covid), dan heb je zelfs bij een vaccinatiegraad van bijna 100% nog aanvullende maatregelen nodig. Wil je geen aanvullende maatregelen meer, dan moet je besmettingen en (beperkte) zieken / doden accepteren.
Het is onjuist om naar niet-gevaccineerden te wijzen. Het virus is gewoon te goed en de vaccins (nog) niet goed genoeg.
Gelukkig helpen vaccins wel fantastisch tegen ernstig ziek worden (daar, toch nog positief geindigd )
pi_201194893
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 11:26 schreef Oliver23 het volgende:
Terugkomend op een eerdere post van mij, laat alle regels los. Laat iedereen op zijn eigen manier op 1 november leven met Corona.

Wil je een mondkapje blijven dragen in het OV? Prima, kijk die persoon er niet raar om aan. Het is die persoon zijn manier van leven met Covid. Maar accepteer ook dat anderen er klaar mee zijn en het niet willen.

Er komen heel veel leuke periodes aan, Sinterklaas, Kerstmis, Oud en Nieuw, allemaal dingen die we vorig jaar op een hele aparte manier hebben moeten meemaken. Nu is het gewoon klaar.

In het VK hebben ze alles losgelaten, en je ziet daar gewoon de stabilisatie in de cijfers. Die cijfers horen nu eenmaal met een leven met Covid.
Dat is precies wat je hier ziet in de UK. Sommigen hebben een mondkapje op in een winkel, anderen niet. Niemand die er op wordt aangesproken of aangekeken (tenminste in mijn ervaring, maar Engelsen zijn ook niet zo confronterend).

Er zijn nog wel veel besmettingen en opnames in de UK, meer dan je zou moeten willen. Maar er zijn flinke dalingen in grote delen van de UK. Inmiddels zijn al 3 regio's in Londen onder de 200 besmettingen met 100k. Eerder deze week waren dat er nog maar 2. Er zijn echter ook nog regio's met flinke stijgingen, waardoor netto het dalen nog miniem is. Maar het geeft volgens mij wel aan dat er na elke golf een dal zit, en dat de hoogte van de pieken niet leiden tot problemen in de ziekenhuizen.

Ik heb gister weer eens naar de ziekenhuis data gekeken, en er een paar grote ziekenhuizen en regio's uitgepikt en gekeken naar bezetting een maand geleden en nu, en vergeleken met januari:
Londen: 1068 (4 weken geleden) - 1255 (nu), januari: 7917
Zuid-Westen: januari: 349 - 479, januari: 3266 (vorige week werd gemeld dat het zo hard op liep daar)
Oxford: 25 - 45, januari: 327
Leeds: 93 - 95, januari: 259
Newcastle: 51 - 49, januari: 165
Liverpool: 121 - 172, januari: 566
Manchester: 153 - 160, januari: 386

Dit zijn de grote ziekenhuizen in die plaatsen, in de meeste plaatsen lagen er in januari ook nog patienten in kleinere ziekenhuizen, waar dat nu niet of nauwelijks het geval is. In Oxford lagen er bijvoorbeeld ook nog 57 patienten in een ander ziekenhuis, en nu 1.
  vrijdag 3 september 2021 @ 14:03:57 #14
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201195162
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patinten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een stijging op de IC’s maar een daling op de verpleegafdelingen. Per saldo is er een absolute stijging van 4 (relatieve stijging: 0,6%). Het zijn dus 655 bezette bedden in totaal, dus weer wat dichter bij de 700. Hopelijk dalen we snel weer.

1) NEDERLANDSE PATINTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- vrijdag 3 september: 216 (absolute stijging 7; relatieve stijging 3,3%);
- donderdag 2 september: 209 (absolute stijging 2; relatieve stijging 1,0%);
- woensdag 1 september: 207 (absolute daling 5; relatieve daling 2,4%);
- dinsdag 31 augustus: 212 (absolute daling 8; relatieve daling 3,6%);
- maandag 30 augustus: 220 (absolute daling 4; relatieve daling 1,8%);
- zondag 29 augustus: 224 (geen wijziging);
- zaterdag 28 augustus: 224 (absolute stijging 2; relatieve stijging 0,9%);
- vrijdag 27 augustus: 222 (absolute stijging 4; relatieve stijging 1,8%).

2) NEDERLANDSE PATINTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VANNEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- vrijdag 3 september: 439 (absolute daling 3; relatieve daling 0,7%);
- donderdag 2 september: 442 (absolute stijging 6; relatieve stijging 1,4%);
- woensdag 1 september: 436 (absolute daling 23; relatieve daling 5,0%);
- dinsdag 31 augustus: 459 (absolute daling 10; relatieve daling 2,1%);
- maandag 30 augustus: 469 (absolute stijging 51; relatieve stijging 12,2%);
- zondag 29 augustus: 418 (absolute daling 3; relatieve daling 0,7%);
- zaterdag 28 augustus: 421 (absolute daling 16; relatieve daling 3,7%);
- vrijdag 27 augustus: 437 (absolute daling 3; relatieve daling 0,7%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.

Jullie rekenmeester heeft zich vandaag weer aardig uitgesloofd. _O-
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201195234
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 12:32 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Laten we maar hopen dat er ergens nog een eindspurt komt. De verwachting was eerder dat we richting 85% vaccinaties zouden gaan volgens mij. Als we dat redden dan kan het toch haast niet anders dan dat de besmettingsaantallen ook weer week na week gaan dalen?
Zeker, kijk maar hoe goed het gaat in Isral na 2 prikjes. :)


Nog zo'n 2 generaties to stop the spread _O_
  vrijdag 3 september 2021 @ 14:32:39 #16
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201195440
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 14:11 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Zeker, kijk maar hoe goed het gaat in Isral na 2 prikjes. :)

Nog zo'n 2 generaties to stop the spread _O_
Nog vijftig jaar (een generatie is 25 jaar)? :o
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201195708
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 14:32 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Nog vijftig jaar (een generatie is 25 jaar)? :o
Nou als dit niet positief is....... _O-
pi_201196051
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 2 augustus 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 3 t/m maandag 9 augustus:
Daling t.o.v. week ervr: 20,5%

dinsdag: 2.184
woensdag: 2.763
donderdag: 3.352
vrijdag: 2.907
zaterdag: 2.392
zondag: 2.292
maandag: 2.026


totaal: 17.916

Besmettingcijfers dinsdag 10 t/m maandag 16 augustus:
Daling t.o.v. week ervr: 9,0%

dinsdag: 2.161
woensdag: 2.112
donderdag: 2.563
vrijdag: 2.677
zaterdag: 2.303
zondag: 2.253
maandag: 2.228


totaal: 16.297

Besmettingcijfers dinsdag 17 t/m maandag 23 augustus:
Stijging t.o.v. week ervr: 4,5%

dinsdag: 2.306
woensdag: 2.777
donderdag: 2.488
vrijdag: 2.209
zaterdag: 2.408
zondag: 2.453
maandag: 2.390


totaal: 17.031

Besmettingcijfers dinsdag 24 t/m maandag 30 augustus:
Stijging t.o.v. week ervr: 3,2%

dinsdag: 2.437
woensdag: 2.828
donderdag: 2.594
vrijdag: 2.815
zaterdag: 2.450
zondag: 2.289
maandag: 2.171


totaal: 17.584

Besmettingcijfers dinsdag 31 augustus t/m maandag 6 september:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervr: - 2,1%

dinsdag: 2.312
woensdag: 2.827
donderdag: 2.773
vrijdag: 2.540
zaterdag:
zondag:
maandag:


totaal: 18.291 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)



pi_201196060
Minder dan vorige week, hoppa *O*
pi_201196087
Mooie cijfers ondanks het opstarten van het nieuwe schooljaar *O*
pi_201196174
quote:
De CO2-uitstoot in Rotterdam is in 2020 met liefst 10 procent gedaald. De daling is groter dan verwacht, en is voor een groot deel het gevolg van de lockdown.

Dat blijkt uit de jaarlijkse CO2-monitor van milieudienst DCMR. Belangrijke oorzaken van de daling waren minder wegverkeer en minder productie bij raffinaderijen en in de chemie. Ook de langdurige storing bij de kolencentrale op de Maasvlakte, die bijna het hele jaar stillag door technische problemen, droeg bij aan de daling van de uitstoot. ‘Het effect van de Rotterdamse Klimaataanpak op de uitstoot was in 2020 nog beperkt’, stelt de DCMR.
https://www.ad.nl/rotterd(...)zou-denken~afe74ebb/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 3 september 2021 @ 17:00:55 #24
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201197513
Het percentage positieve tests is opnieuw gedaald, van 10,8 naar 10,6.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201197613
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 17:00 schreef Federer-fan het volgende:
Het percentage positieve tests is opnieuw gedaald, van 10,8 naar 10,6.
Goed bezig Fed! _O_
  vrijdag 3 september 2021 @ 17:09:49 #26
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201197712
quote:
17s.gif Op vrijdag 3 september 2021 17:05 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Goed bezig Fed! _O_
Dank je wel. :@
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201197738
Toch weer een bumpje vandaag in de UK, nu weer groei, 0.4%. Het schommelt, net als in Nederland een beetje. Alleen wel op niveau dat relatief ruim 4x hoger is.

Oxfordshire wel 15% omlaag en zit nu onder de 300 cases per 100k per week (286). Mijn eigen kleine gebiedje heeft zelfs een daling van bijna 50% en zit al onder de 200 cases per 100k.

[ Bericht 0% gewijzigd door George_of_the_Jungle op 03-09-2021 20:31:30 ]
pi_201198655
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 17:00 schreef Federer-fan het volgende:
Het percentage positieve tests is opnieuw gedaald, van 10,8 naar 10,6.
Gaat binnenkort onder de 10, top!

[ Bericht 0% gewijzigd door GereDathan op 03-09-2021 19:49:53 ]
  zaterdag 4 september 2021 @ 14:03:52 #29
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201208614
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patinten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een daling op de IC’s maar een stijging op de verpleegafdelingen. Per saldo is er een absolute daling van 1 (relatieve stijging: 0,2%). Het zijn dus 654 bezette bedden in totaal, dus weer een fractie verder onder de 700. Hopelijk dalen we snel weer.

1) NEDERLANDSE PATINTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- zaterdag 4 september: 212 (absolute daling 4; relatieve daling 1,9%);
- vrijdag 3 september: 216 (absolute stijging 7; relatieve stijging 3,3%);
- donderdag 2 september: 209 (absolute stijging 2; relatieve stijging 1,0%);
- woensdag 1 september: 207 (absolute daling 5; relatieve daling 2,4%);
- dinsdag 31 augustus: 212 (absolute daling 8; relatieve daling 3,6%);
- maandag 30 augustus: 220 (absolute daling 4; relatieve daling 1,8%);
- zondag 29 augustus: 224 (geen wijziging);
- zaterdag 28 augustus: 224 (absolute stijging 2; relatieve stijging 0,9%).

2) NEDERLANDSE PATINTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- zaterdag 4 september: 442 (absolute stijging 3; relatieve stijging 0,7%);
- vrijdag 3 september: 439 (absolute daling 3; relatieve daling 0,7%);
- donderdag 2 september: 442 (absolute stijging 6; relatieve stijging 1,4%);
- woensdag 1 september: 436 (absolute daling 23; relatieve daling 5,0%);
- dinsdag 31 augustus: 459 (absolute daling 10; relatieve daling 2,1%);
- maandag 30 augustus: 469 (absolute stijging 51; relatieve stijging 12,2%);
- zondag 29 augustus: 418 (absolute daling 3; relatieve daling 0,7%);
- zaterdag 28 augustus: 421 (absolute daling 16; relatieve daling 3,7%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.

[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 04-09-2021 15:22:16 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201208653
Alvast wat positief nieuws betreft de weekcijfers van morgen ......

- Forse daling instroom IC _O_
pi_201208661
Heerlijk alvast deze cijfers! *O*
  zaterdag 4 september 2021 @ 15:26:39 #33
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201209719
De rekenmeester heeft het weer voor elkaar. Het percentage positieve tests is gestegen, van 10,6 naar 10,8.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201209959
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 2 augustus 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 3 t/m maandag 9 augustus:
Daling t.o.v. week ervr: 20,5%

dinsdag: 2.184
woensdag: 2.763
donderdag: 3.352
vrijdag: 2.907
zaterdag: 2.392
zondag: 2.292
maandag: 2.026


totaal: 17.916

Besmettingcijfers dinsdag 10 t/m maandag 16 augustus:
Daling t.o.v. week ervr: 9,0%

dinsdag: 2.161
woensdag: 2.112
donderdag: 2.563
vrijdag: 2.677
zaterdag: 2.303
zondag: 2.253
maandag: 2.228


totaal: 16.297

Besmettingcijfers dinsdag 17 t/m maandag 23 augustus:
Stijging t.o.v. week ervr: 4,5%

dinsdag: 2.306
woensdag: 2.777
donderdag: 2.488
vrijdag: 2.209
zaterdag: 2.408
zondag: 2.453
maandag: 2.390


totaal: 17.031

Besmettingcijfers dinsdag 24 t/m maandag 30 augustus:
Stijging t.o.v. week ervr: 3,2%

dinsdag: 2.437
woensdag: 2.828
donderdag: 2.594
vrijdag: 2.815
zaterdag: 2.450
zondag: 2.289
maandag: 2.171


totaal: 17.584

Besmettingcijfers dinsdag 31 augustus t/m maandag 6 september:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervr: + 0,1%

dinsdag: 2.312
woensdag: 2.827
donderdag: 2.773
vrijdag: 2.540
zaterdag: 2.691
zondag:
maandag:


totaal: 18.400 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)



pi_201210216
Wederom een stabiel cijfers dagje :)
  zaterdag 4 september 2021 @ 16:10:29 #37
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201210545
Als ik die volle tribunes in Zandvoort mag geloven, zijn we helemaal van corona af. _O_
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201211045
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 16:10 schreef Federer-fan het volgende:
Als ik die volle tribunes in Zandvoort mag geloven, zijn we helemaal van corona af. _O_
Ja ziet er 'goed' uit! :D
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  zaterdag 4 september 2021 @ 16:35:42 #39
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201211171
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 16:29 schreef Sangha het volgende:

[..]
Ja ziet er 'goed' uit! :D
Ja, een draaiorgel mocht trouwens niet. Snap ook niet hoe iemand erop komt om in deze tijd met een draaiorgel over straat te gaan. Dat is echt onverantwoord. :N
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 4 september 2021 @ 16:40:07 #40
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_201211248
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 16:35 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ja, een draaiorgel mocht trouwens niet. Snap ook niet hoe iemand erop komt om in deze tijd met een draaiorgel over straat te gaan. Dat is echt onverantwoord. :N
Haha ja drommen mensen altijd rond zo'n draaiorgel. Helemaal niet dat iedereen snel doorloopt om dat rammelende bakje te ontwijken. :P
  zaterdag 4 september 2021 @ 16:50:08 #41
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201211380
quote:
99s.gif Op zaterdag 4 september 2021 16:40 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]
Haha ja drommen mensen altijd rond zo'n draaiorgel. Helemaal niet dat iedereen snel doorloopt om dat rammelende bakje te ontwijken. :P
Klopt, het is geen doorstroomlocatie. Sterker nog, het is altijd een potentile brandhaard.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201211490
quote:
Vaccinatie verkleint ook kans op long covid aanzienlijk
Wie volledig is gevaccineerd tegen het coronavirus, loopt aanzienlijk minder risico op het krijgen van long covid (de vorm van de aandoening waarbij sommige symptomen lang aanhouden) dan mensen die niet of maar gedeeltelijk zijn gevaccineerd. Dat meldt de Britse omroep BBC op grond van nieuw Brits onderzoek.

De kans op symptomen die langer dan vier weken aanhouden, wordt met 50 procent teruggebracht, vergeleken met ongevaccineerden. De onderzoekers schrijven dat het al wel duidelijk was dat vaccinatie levens redt en ernstige ziekte voorkomt, maar over de effecten op langdurige covid was nog weinig bekend.

Van de 2370 volledig gevaccineerde mensen uit de onderzoeksgroep die alsnog covid kregen, gaven er uiteindelijk 31 aan dat ze na 28 dagen nog last hadden van ziekteverschijnselen. Dat komt neer op 5 procent. In de groep ongevaccineerden ging het om 11 procent.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)estivals-coronacheck
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201211691
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 16:50 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Klopt, het is geen doorstroomlocatie. Sterker nog, het is altijd een potentile brandhaard.
Jij denkt echt dat na dit evenement over pakweg een week of twee de cijfers weer enorm de lucht in schieten??
pi_201211765
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 16:10 schreef Federer-fan het volgende:
Als ik die volle tribunes in Zandvoort mag geloven, zijn we helemaal van corona af. _O_
De NOS heeft vandaag tot nu toe ook alleen liveblogs over sport en niet meer over corona.
pi_201211863
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 16:35 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ja, een draaiorgel mocht trouwens niet. Snap ook niet hoe iemand erop komt om in deze tijd met een draaiorgel over straat te gaan. Dat is echt onverantwoord. :N
Ook niet geplaceerd? Heerlijk op je stoeltje genieten van dat gejengel en een rammelende centenbak. Ik teken er voor.
pi_201213418
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 16:10 schreef Federer-fan het volgende:
Als ik die volle tribunes in Zandvoort mag geloven, zijn we helemaal van corona af. _O_
Ik ben aan de kust en inderdaad, langs zee is er geen Corona meer zo te zien.
Tap tap tap
  zaterdag 4 september 2021 @ 19:44:05 #47
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201213683
quote:
17s.gif Op zaterdag 4 september 2021 17:08 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Jij denkt echt dat na dit evenement over pakweg een week of twee de cijfers weer enorm de lucht in schieten??
Nee, maar ik vind het vreemd dat dit wel mag en festivals niet. Ik bedoel 'geplaceerd'... volgens mij is het de bedoeling dat mensen zitten en dat doen ze niet - en ze schreeuwen en gillen ook nog. Ze staan bovenop elkaar en lopen kriskras door elkaar heen met z'n tienduizenden. Ik denk dat het kabinet gewoon ja zegt als ze de belangen groot genoeg vinden.
quote:
11s.gif Op zaterdag 4 september 2021 17:11 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
De NOS heeft vandaag tot nu toe ook alleen liveblogs over sport en niet meer over corona.
Ja, inderdaad.
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 17:16 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ook niet geplaceerd? Heerlijk op je stoeltje genieten van dat gejengel en een rammelende centenbak. Ik teken er voor.
Heb jij interesse in een functie bij het OMT? *)
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201213989
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 19:44 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Nee, maar ik vind het vreemd dat dit wel mag en festivals niet. Ik bedoel 'geplaceerd'... volgens mij is het de bedoeling dat mensen zitten en dat doen ze niet - en ze schreeuwen en gillen ook nog. Ze staan bovenop elkaar en lopen kriskras door elkaar heen met z'n tienduizenden. Ik denk dat het kabinet gewoon ja zegt als ze de belangen groot genoeg vinden.
[..]
Ja, inderdaad.
[..]
Heb jij interesse in een functie bij het OMT? *)
Tja, het zwabberbeleid ten top :D
pi_201223539
quote:
17s.gif Op zaterdag 4 september 2021 17:08 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Jij denkt echt dat na dit evenement over pakweg een week of twee de cijfers weer enorm de lucht in schieten??
Ik voorspel dat we er niets van gaan zien. Iedereen die daar loopt en zit heeft een QR code (vaccin of getest) en het is buiten. Stadions gaat ook al weken goed met veel meer publiek.

Gisteren naar aanleiding van de Zandvoort beelden eens nagedacht over de evenementen, en hoewel ik snap dat het wat krom aanvoelt is dat niet helemaal terecht. De evenementenbranche schreeuwt moord en brand dat zij het ook goed regelen, maar de feiten zijn helaas dat toen ze open mchten ze er alles aan gedaan hebben om het mis te laten gaan. Buitenfestivals in een tent en halfbakken (of helemaal geen) controles op QR codes. Diverse festivals waren brandhaarden (bv. in Utrecht, 1000 besmettingen die herleidbaar waren naar festival Verknipt).

Laten we vooral blij zijn met wat er wel weer kan en hopen dat het goed verloopt zodat er straks weer meer kan. Na maanden van steeds dingen niet kunnen is het verademing dat er dingen wel weer kunnen. Mijn eigen leven draait weer op 90 procent voor mijn gevoel, het enige wat ik mis zijn een paar feestjes waar ik per jaar heenga. Andere zaken als handen schudden, voetbal bezoeken, gezellige verjaardagen met meer dan 2 mensen in een blokje en weet ik wat meer is weer opgestart. Ik geniet er echt van, en hoop meerdere mensen!
pi_201223551
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 september 2021 19:24 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Ik ben aan de kust en inderdaad, langs zee is er geen Corona meer zo te zien.
Mooie dagen uitgekozen! Veel plezier!
pi_201223592
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 11:47 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik voorspel dat we er niets van gaan zien. Iedereen die daar loopt en zit heeft een QR code (vaccin of getest) en het is buiten. Stadions gaat ook al weken goed met veel meer publiek.

Gisteren naar aanleiding van de Zandvoort beelden eens nagedacht over de evenementen, en hoewel ik snap dat het wat krom aanvoelt is dat niet helemaal terecht. De evenementenbranche schreeuwt moord en brand dat zij het ook goed regelen, maar de feiten zijn helaas dat toen ze open mchten ze er alles aan gedaan hebben om het mis te laten gaan. Buitenfestivals in een tent en halfbakken (of helemaal geen) controles op QR codes. Diverse festivals waren brandhaarden (bv. in Utrecht, 1000 besmettingen die herleidbaar waren naar festival Verknipt).

Laten we vooral blij zijn met wat er wel weer kan en hopen dat het goed verloopt zodat er straks weer meer kan. Na maanden van steeds dingen niet kunnen is het verademing dat er dingen wel weer kunnen. Mijn eigen leven draait weer op 90 procent voor mijn gevoel, het enige wat ik mis zijn een paar feestjes waar ik per jaar heenga. Andere zaken als handen schudden, voetbal bezoeken, gezellige verjaardagen met meer dan 2 mensen in een blokje en weet ik wat meer is weer opgestart. Ik geniet er echt van, en hoop meerdere mensen!
Tja, ben niet zo thuis in festivals om te kunnen beoordelen of hun het wel/niet net zo goed hadden kunnen organiseren dan Zandvoort. Dat van 'Verknipt' zou ook een toevalstreffer geweest kunnen zijn.


Maar ik verwacht ook geen uitschieters meer en ga er wel vanuit nu dat de regering het komende plan blijft volgen.
pi_201223632
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 19:44 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Nee, maar ik vind het vreemd dat dit wel mag en festivals niet. Ik bedoel 'geplaceerd'... volgens mij is het de bedoeling dat mensen zitten en dat doen ze niet - en ze schreeuwen en gillen ook nog. Ze staan bovenop elkaar en lopen kriskras door elkaar heen met z'n tienduizenden. Ik denk dat het kabinet gewoon ja zegt als ze de belangen groot genoeg vinden.
Dat gebeurd bij de voetbal ook, maar ook daar zie je geen brandhaarden. De 2 sleutelwoorden zijn QR code en buitenlucht. Hoewel je met de QR code echt niet alle besmettingen voorkomt, die illusie moet je niet hebben, is het wel een goede eerste verdediging tegen het virus. Het buiten spreekt voor zich, buiten hebben zich in de afgelopen maanden amper tot geen problemen voorgedaan.

Bij de voetbal heb je over het algemeen zelfs te maken met beperkt binnen zijn. Denk aan via een promenade naar de tribune en eten/drinken/toiletten in diezelfde promenade die in de rust bezocht worden. En dat gaat prima, want het zijn maar korte momenten van contact.

De evenementen hebben veel regels met de voeten getreden. Dat is niet 100 procent aan hen te wijten, Dansen met Janssen en frauderende bezoekers hebben ook hun aandeel. Maar ik vind niet dat ze vrijuit gaan.

Wat overigens ook niet betekent dat ik het logisch vind om ze zolang te beperken. Zeker niet als je de voetbalstadions en Zandvoort ziet. Er moet wel meer mogelijk zijn, maar ik denk dat de overheid heel bang is dat als ze weer een vinger geven ze weer de hele hand pakken en we net als begin juli door het dak gaan. Ik denk dat de overheid bewust stuurt op loslaten van maatregelen als het festivalseizoen achter de rug is. Puur als extra veiligheid en om andere dingen wel mogelijk te maken.
pi_201223645
quote:
17s.gif Op zondag 5 september 2021 11:51 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Tja, ben niet zo thuis in festivals om te kunnen beoordelen of hun het wel/niet net zo goed hadden kunnen organiseren dan Zandvoort. Dat van 'Verknipt' zou ook een toevalstreffer geweest kunnen zijn.
Verknipt was, helaas, geen uitzondering.

Het was een dure les, helaas. Niet alleen voor ons niet bezoekers, maar ook voor de evenementenbranche. Ik hoop dat volgend jaar de situatie weer zo is dat alles gewoon door kan gaan.
pi_201223781
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 11:56 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Verknipt was, helaas, geen uitzondering.

Het was een dure les, helaas. Niet alleen voor ons niet bezoekers, maar ook voor de evenementenbranche. Ik hoop dat volgend jaar de situatie weer zo is dat alles gewoon door kan gaan.
Ah dat heb ik dan niet goed meegekregen :@
pi_201225059
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 11:55 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Dat gebeurd bij de voetbal ook, maar ook daar zie je geen brandhaarden. De 2 sleutelwoorden zijn QR code en buitenlucht. Hoewel je met de QR code echt niet alle besmettingen voorkomt, die illusie moet je niet hebben, is het wel een goede eerste verdediging tegen het virus. Het buiten spreekt voor zich, buiten hebben zich in de afgelopen maanden amper tot geen problemen voorgedaan.

Bij de voetbal heb je over het algemeen zelfs te maken met beperkt binnen zijn. Denk aan via een promenade naar de tribune en eten/drinken/toiletten in diezelfde promenade die in de rust bezocht worden. En dat gaat prima, want het zijn maar korte momenten van contact.

De evenementen hebben veel regels met de voeten getreden. Dat is niet 100 procent aan hen te wijten, Dansen met Janssen en frauderende bezoekers hebben ook hun aandeel. Maar ik vind niet dat ze vrijuit gaan.

Wat overigens ook niet betekent dat ik het logisch vind om ze zolang te beperken. Zeker niet als je de voetbalstadions en Zandvoort ziet. Er moet wel meer mogelijk zijn, maar ik denk dat de overheid heel bang is dat als ze weer een vinger geven ze weer de hele hand pakken en we net als begin juli door het dak gaan. Ik denk dat de overheid bewust stuurt op loslaten van maatregelen als het festivalseizoen achter de rug is. Puur als extra veiligheid en om andere dingen wel mogelijk te maken.
Ik hoop dat Zandvoort een voorbeeld gaat worden dat het kan. Een moet het eerste grote evenement zijn, hopelijk is dat Zandvoort. Dat er veel kritiek op is, kan ik wel begrijpen, maar het is gewoon beter om eerst een groot evenement te hebben, en dan kijken hoe dat gaat (alhoewel men ook bezoekers van Ahoy gisteravond zou moeten kunnen volgen bijv). Als er over 2-3 weken straks toch veel besmettingen tot Zandvoort/Ahoy te herleiden zijn, dan is duidelijk dat het mogelijk nog te risicovol is, en is dat niet zo, laat dan alles los, toch?
  zondag 5 september 2021 @ 14:03:22 #56
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201225243
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patinten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een stijging op de IC’s en op de verpleegafdelingen. In totaal is er een absolute stijging van 26 (relatieve stijging: 4,0%). Het zijn dus 680 bezette bedden in totaal, dus weer dichter bij de 700. Hopelijk dalen we snel weer.

1) NEDERLANDSE PATINTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- zondag 5 september: 213 (absolute stijging 1; relatieve stijging 0,5%);
- zaterdag 4 september: 212 (absolute daling 4; relatieve daling 1,9%);
- vrijdag 3 september: 216 (absolute stijging 7; relatieve stijging 3,3%);
- donderdag 2 september: 209 (absolute stijging 2; relatieve stijging 1,0%);
- woensdag 1 september: 207 (absolute daling 5; relatieve daling 2,4%);
- dinsdag 31 augustus: 212 (absolute daling 8; relatieve daling 3,6%);
- maandag 30 augustus: 220 (absolute daling 4; relatieve daling 1,8%);
- zondag 29 augustus: 224 (geen wijziging).

2) NEDERLANDSE PATINTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- zondag 5 september: 467 (absolute stijging 3; relatieve stijging 5,7%);
- zaterdag 4 september: 442 (absolute stijging 3; relatieve stijging 0,7%);
- vrijdag 3 september: 439 (absolute daling 3; relatieve daling 0,7%);
- donderdag 2 september: 442 (absolute stijging 6; relatieve stijging 1,4%);
- woensdag 1 september: 436 (absolute daling 23; relatieve daling 5,0%);
- dinsdag 31 augustus: 459 (absolute daling 10; relatieve daling 2,1%);
- maandag 30 augustus: 469 (absolute stijging 51; relatieve stijging 12,2%);
- zondag 29 augustus: 418 (absolute daling 3; relatieve daling 0,7%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 5 september 2021 @ 14:04:49 #58
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201225260
Ik wil trouwens graaag even iemand in het zonnetje zetten: mezelf. *O* Iemand belde me vanochtend en vroeg of ik mee wilde naar Zandvoort. Iemand kon niet. VIP-plaatsen en backstagepassen. Nee gezegd, want ik heb een verantwoordelijkheid hier in dit topic en mensen rekenen op me.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201225289
quote:
6s.gif Op zondag 5 september 2021 14:04 schreef Federer-fan het volgende:
Ik wil trouwens graaag even iemand in het zonnetje zetten: mezelf. *O* Iemand belde me vanochtend en vroeg of ik mee wilde naar Zandvoort. Iemand kon niet. VIP-plaatsen en backstagepassen. Nee gezegd, want ik heb een verantwoordelijkheid hier in dit topic en mensen rekenen op me.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had gewoon een ereplaats naast Bernhard Jr. Maar ja, de plicht roept _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Oliver23 op 05-09-2021 14:59:43 ]
pi_201225319
Nou......kom maar door met alles loslaten als het niet alleen in Zandvoort druk is!! :D :D _O_ *O*
pi_201225333
quote:
17s.gif Op zondag 5 september 2021 14:10 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Nou......kom maar door met alles loslaten als het niet alleen in Zandvoort druk is!! :D :D _O_ *O*
_O_ Zandvoort
_O_ Rotterdamse Havendagen
_O_ Demonstraties op de Dam
_O_ Nederland - Montenegro gisterenavond
_O_ Marathon in Utrecht

Nederland leeft *O* *O* *O*
pi_201225339
De standaard zondag stijging zo te zien.
  zondag 5 september 2021 @ 14:25:05 #63
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201225530
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 14:07 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Ik had gewoon een ereplaats naast Bernhard Jr.
Serieus? :D
quote:
Maar ja, de plicht roept _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 5 september 2021 @ 14:29:52 #64
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_201225618
Ik merk dat m'n agenda steeds voller begint te raken in de weekenden en dat corona steeds minder een onderwerp van gesprek is. *O*
pi_201226270
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 14:25 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Serieus? :D
[..]
_O_
[..]

Eens met je aanpassing.

Wel een beetje sneu dat je eerst actief bent van het beruchte Red-Team, om daarna eens te gaan kijken hoeveel mensen er nu bij zo een demonstratie zijn.
pi_201226292
Ben ik trouwens de enige die denkt dat de pleuris uitbreekt onder de bevolking als Rutte de beloofde versoepelingen gaat uitstellen?
pi_201226578
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 15:01 schreef Oliver23 het volgende:
Ben ik trouwens de enige die denkt dat de pleuris uitbreekt onder de bevolking als Rutte de beloofde versoepelingen gaat uitstellen?
Is dit een serieuze vraag? :o :D

Ik zou me zelfs belazerd voelen omdat we ons moesten laten vaccineren en er dan geen maatregelen meer nodig zijn....
pi_201226695
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 2 augustus 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 3 t/m maandag 9 augustus:
Daling t.o.v. week ervr: 20,5%

dinsdag: 2.184
woensdag: 2.763
donderdag: 3.352
vrijdag: 2.907
zaterdag: 2.392
zondag: 2.292
maandag: 2.026


totaal: 17.916

Besmettingcijfers dinsdag 10 t/m maandag 16 augustus:
Daling t.o.v. week ervr: 9,0%

dinsdag: 2.161
woensdag: 2.112
donderdag: 2.563
vrijdag: 2.677
zaterdag: 2.303
zondag: 2.253
maandag: 2.228


totaal: 16.297

Besmettingcijfers dinsdag 17 t/m maandag 23 augustus:
Stijging t.o.v. week ervr: 4,5%

dinsdag: 2.306
woensdag: 2.777
donderdag: 2.488
vrijdag: 2.209
zaterdag: 2.408
zondag: 2.453
maandag: 2.390


totaal: 17.031

Besmettingcijfers dinsdag 24 t/m maandag 30 augustus:
Stijging t.o.v. week ervr: 3,2%

dinsdag: 2.437
woensdag: 2.828
donderdag: 2.594
vrijdag: 2.815
zaterdag: 2.450
zondag: 2.289
maandag: 2.171


totaal: 17.584

Besmettingcijfers dinsdag 31 augustus t/m maandag 6 september:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervr: + 0,5%

dinsdag: 2.312
woensdag: 2.827
donderdag: 2.773
vrijdag: 2.540
zaterdag: 2.691
zondag: 2.347
maandag:


totaal: 18.071 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)



pi_201226821
_O_ Weekcijfertjes _O_

Patinten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
Daling: 4,9%


Patinten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
Stijging: 11,7%


Instroom patinten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
Daling: 31,0%


Instroom patinten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
Stijging: 2,3%


Uitstroom patinten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
Daling: 18,0%


Uitstroom patinten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
Daling: 13,0%


Sterftegevallen gerelateerd aan een Covid-19 infectie:
Daling: 8,9%
pi_201226881
Goed bezig cijfertjesman @Oliver23
pi_201226949
Scholen weer begonnen, voetbalstadions redelijk vol, introducties universiteiten zijn geweest en al met al geen stijging in de besmettingen. Ze kunnen het niet maken om versoepelingen uit te stellen.
A mind with a heart of it's own
pi_201227007
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 15:28 schreef Oliver23 het volgende:
_O_ Weekcijfertjes _O_

Patinten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
Daling: 4,9%
[ afbeelding ]

Patinten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
Stijging: 11,7%
[ afbeelding ]

Instroom patinten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
Daling: 31,0%
[ afbeelding ]

Instroom patinten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
Stijging: 2,3%
[ afbeelding ]

Uitstroom patinten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
Daling: 18,0%
[ afbeelding ]

Uitstroom patinten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
Daling: 13,0%
[ afbeelding ]

Sterftegevallen gerelateerd aan een Covid-19 infectie:
Daling: 8,9%
[ afbeelding ]
Belangrijkste punten van de weekcijfers:
1) Instroom IC afgenomen met bijna 1/3
2) Sterftecijfers dalen eindelijk weer
pi_201227501
Mijn grafieken van vandaag:

De gegevens lijken nu compleet tot en met zondag 29 augustus. De week van 23 t/m 29 augustus lijkt veel op de weken daarvoor, wel lijkt het aantal registraties van 26 t/m 29 augustus net iets lager te zijn vergeleken met een week eerder.


De dagcurves van de afgelopen 4 dagen lijken wederom veel op die van de week eerder.


Het aandeel van de groep 0-20 (met schoolgaande kinderen) neemt de laatste week toe, dat van de groep 20-40 jaar daalt.


In absolute aantallen is een kleine toename te zien in de groep 0-20 jaar. De andere groepen stabiel of iets dalend.
  zondag 5 september 2021 @ 16:40:31 #75
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201228566
Het percentage positieve tests is opnieuw gestegen, van 10,8 naar 11,0.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201228620
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 16:40 schreef Federer-fan het volgende:
Het percentage positieve tests is opnieuw gestegen, van 10,8 naar 11,0.
We doen niet meer aan stijgingen h... :s)
  zondag 5 september 2021 @ 16:43:34 #77
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201228641
quote:
17s.gif Op zondag 5 september 2021 16:42 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
We doen niet meer aan stijgingen h... :s)
Excusez, maar jullie rekenkoning heeft ook met de realiteit te maken.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201228698
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 16:43 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Excusez, maar jullie rekenkoning heeft ook met de realiteit te maken.
-O-
pi_201229054
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 15:01 schreef Oliver23 het volgende:
Ben ik trouwens de enige die denkt dat de pleuris uitbreekt onder de bevolking als Rutte de beloofde versoepelingen gaat uitstellen?
De pleuris weet ik niet, maar je ziet overal wel dat mensen er klaar mee zijn. Zandvoort, festivals en voetbal in de UK, college football in de US. Je ziet bij mensen de balans tussen voorzichtig zijn en 'gewoon' will leven, verschuiven naar het laatste. We hebben ons laten vaccineren, wat kunnen we nog meer doen? Ziektes en dood horen ook bij het leven, een groot deel van de bevolking accepteert dat, en het gevaar van overlopende ziekenhuizen lijkt vrijwel verdwenen, ik hoop dat de overheid dat ook ziet. Maar of de pleuris uitbreekt als Rutte toch nog iets uit wilt stellen? Dat denk ik niet. Het ligt eraan hoe de boodschap gebracht wordt, en die zal op een dusdanige manier gebracht worden om ook rekening te houden met de reactie.
pi_201229090
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 16:40 schreef Federer-fan het volgende:
Het percentage positieve tests is opnieuw gestegen, van 10,8 naar 11,0.
Het weekendpiekje, het is je vergeven.
  maandag 6 september 2021 @ 14:03:57 #81
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201240031
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patinten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een stijging op de IC’s maar een daling op de verpleegafdelingen. Per saldo is er een absolute stijging van 2 (relatieve stijging: 0,3%). Het zijn dus 682 bezette bedden in totaal, dus weer een fractie dichter bij de 700. Hopelijk dalen we snel weer.

1) NEDERLANDSE PATINTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- maandag 6 september: 220 (absolute stijging 7; relatieve stijging 3,3%);
- zondag 5 september: 213 (absolute stijging 1; relatieve stijging 0,5%);
- zaterdag 4 september: 212 (absolute daling 4; relatieve daling 1,9%);
- vrijdag 3 september: 216 (absolute stijging 7; relatieve stijging 3,3%);
- donderdag 2 september: 209 (absolute stijging 2; relatieve stijging 1,0%);
- woensdag 1 september: 207 (absolute daling 5; relatieve daling 2,4%);
- dinsdag 31 augustus: 212 (absolute daling 8; relatieve daling 3,6%);
- maandag 30 augustus: 220 (absolute daling 4; relatieve daling 1,8%).

2) NEDERLANDSE PATINTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- maandag 6 september: 462 (absolute daling 5; relatieve daling 1,1%);
- zondag 5 september: 467 (absolute stijging 3; relatieve stijging 5,7%);
- zaterdag 4 september: 442 (absolute stijging 3; relatieve stijging 0,7%);
- vrijdag 3 september: 439 (absolute daling 3; relatieve daling 0,7%);
- donderdag 2 september: 442 (absolute stijging 6; relatieve stijging 1,4%);
- woensdag 1 september: 436 (absolute daling 23; relatieve daling 5,0%);
- dinsdag 31 augustus: 459 (absolute daling 10; relatieve daling 2,1%);
- maandag 30 augustus: 469 (absolute stijging 51; relatieve stijging 12,2%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201240416
Laagste instroom in weken toch? Alleen jammer van de hoge IC instroom.
pi_201240843
Uitgebreide besmettingcijfers volgen later vandaag.

Maar 2114 is het aantal
pi_201240930
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 2 augustus 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 3 t/m maandag 9 augustus:
Daling t.o.v. week ervr: 20,5%

dinsdag: 2.184
woensdag: 2.763
donderdag: 3.352
vrijdag: 2.907
zaterdag: 2.392
zondag: 2.292
maandag: 2.026


totaal: 17.916

Besmettingcijfers dinsdag 10 t/m maandag 16 augustus:
Daling t.o.v. week ervr: 9,0%

dinsdag: 2.161
woensdag: 2.112
donderdag: 2.563
vrijdag: 2.677
zaterdag: 2.303
zondag: 2.253
maandag: 2.228


totaal: 16.297

Besmettingcijfers dinsdag 17 t/m maandag 23 augustus:
Stijging t.o.v. week ervr: 4,5%

dinsdag: 2.306
woensdag: 2.777
donderdag: 2.488
vrijdag: 2.209
zaterdag: 2.408
zondag: 2.453
maandag: 2.390


totaal: 17.031

Besmettingcijfers dinsdag 24 t/m maandag 30 augustus:
Stijging t.o.v. week ervr: 3,2%

dinsdag: 2.437
woensdag: 2.828
donderdag: 2.594
vrijdag: 2.815
zaterdag: 2.450
zondag: 2.289
maandag: 2.171


totaal: 17.584

Besmettingcijfers dinsdag 31 augustus t/m maandag 6 september:
Stijiging t.o.v. week ervr: 0,1%

dinsdag: 2.312
woensdag: 2.827
donderdag: 2.773
vrijdag: 2.540
zaterdag: 2.691
zondag: 2.347
maandag: 2.115


totaal: 17.605
pi_201240944
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 15:20 schreef Oliver23 het volgende:
Uitgebreide besmettingcijfers volgen later vandaag.

Maar 2114 is het aantal
Je kunt wel zien dat het openen van scholen een forse afname tot gevolg heeft :)
pi_201240981
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 15:30 schreef blissard1984 het volgende:

[..]
Je kunt wel zien dat het openen van scholen een forse afname tot gevolg heeft :)
En ondanks al die nieuwe studenten die hier ook al twee weken aan het feesten zijn wat ze heel subtiel introductieweken hebben genoemd :D
  maandag 6 september 2021 @ 15:34:32 #88
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201240985
Het percentage positieve tests is gedaald, van 11,0 naar 10,3.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201240995
Niet verkeerd de cijfers van vandaag, als vanzelf weer benieuwd naar wat er deze week staat te gebeuren. :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201241004
Wat bizar stabiel blijft de situatie. Ben er heel blij mee, maar ik vind het echt lastig om te duiden. Zo vind ik de ziekenhuisbezetting vrij hoog in relatie tot de besmettingen, maar beiden zijn net zo stabiel. Ziekenhuizen zijn zelfs iets gedaald de laatste week als ik het goed in mijn geheugen heb zitten.

Het lijkt erop alsof de huidige vaccinatiegraad voldoende is om dit zo te houden, en dan te bedenken dat er nog 10% bijkomt de komende tijd aan 2e prikken. Het kantelpunt lijkt steeds meer in het zicht te komen.
pi_201241005
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 15:34 schreef Federer-fan het volgende:
Het percentage positieve tests is gedaald, van 11,0 naar 10,3.
Lekker! Doe je je best om het morgen onder de 10 te krijgen?
  maandag 6 september 2021 @ 15:44:25 #92
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201241076
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 15:36 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Lekker! Doe je je best om het morgen onder de 10 te krijgen?
Ja heer.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201241531
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 15:44 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ja heer.
Dan doe ik morgenochtend het "percentage omlaag" dansje wat ik heb geleerd bij Fortnite *O*
pi_201241682
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 16:27 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Dan doe ik morgenochtend het "percentage omlaag" dansje wat ik heb geleerd bij Fortnite *O*
Ik heb het geprobeerd maar het lukt me nog steeds niet! :D
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201242001
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 16:27 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Dan doe ik morgenochtend het "percentage omlaag" dansje wat ik heb geleerd bij Fortnite *O*
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 16:39 schreef Sangha het volgende:

[..]
Ik heb het geprobeerd maar het lukt me nog steeds niet! :D
Oeh ben benieuwd heren! :D :D
pi_201242089
Afgelopen dagen is de afname in de UK toch weer omgeslagen in groei. Van -0.4%, naar 0.6%, naar 3.6% en vandaag ineens 12.2%. Gister hoopte ik nog dat het kwam omdat er vorige week door het lange weekend misschien minder getest was, waardoor er toen minder cases vastgesteld waren. Maar nu denk ik toch dat de festivals bijdragen aan deze groei. En misschien dat veel studenten zich hebben laten testen bij terugkomst op school//uni. Veel scholen begonnen aan het einde van afgelopen week.
De data op de kaarten loopt altijd wat achter, nu tot 1 september, maar daar zie je ook een terugloop in afname. Hier in Oxfordshire van -15% naar -1.2%. Nog steeds een daling, maar ik zie liever de daling groeien dan afnemen.
Maar het weer is mooi, en ik ga morgen voor een aantal dagen op trip met mijn studenten, dus dat is lekker :).
pi_201242272
Weekcijfers: Besmettingen
Stijging: 0,1%
pi_201242636
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 17:45 schreef Oliver23 het volgende:
Weekcijfers: Besmettingen
Stijging: 0,1%
[ afbeelding ]
Laagste stijging ooit? :+
pi_201247611
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 17:27 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Afgelopen dagen is de afname in de UK toch weer omgeslagen in groei. Van -0.4%, naar 0.6%, naar 3.6% en vandaag ineens 12.2%. Gister hoopte ik nog dat het kwam omdat er vorige week door het lange weekend misschien minder getest was, waardoor er toen minder cases vastgesteld waren. Maar nu denk ik toch dat de festivals bijdragen aan deze groei. En misschien dat veel studenten zich hebben laten testen bij terugkomst op school//uni. Veel scholen begonnen aan het einde van afgelopen week.
De data op de kaarten loopt altijd wat achter, nu tot 1 september, maar daar zie je ook een terugloop in afname. Hier in Oxfordshire van -15% naar -1.2%. Nog steeds een daling, maar ik zie liever de daling groeien dan afnemen.
Maar het weer is mooi, en ik ga morgen voor een aantal dagen op trip met mijn studenten, dus dat is lekker :).
twitter


In mijn cijfers zie je ook de groei van 3,4% in de besmettingen. De ziekenhuisopnames blijven gelukkig wel vrij stabiel, en heel misschien nog wel een lichte daling.
pi_201248322
In overledenen is zeker nog een daling, maar in opnames lijkt het ook al weer om te slaan inderdaad. Hopelijk is het een bumpje, en niet constante groei.
pi_201252027
Nou, de ziekenhuizen zal iedereen vandaag verrassen hoor!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201252034
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:02 schreef GereDathan het volgende:
Nou, de ziekenhuizen zal iedereen vandaag verrassen hoor!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Conclusie:
Scholen open, introductieweken studenten, volle stadions = geen effect op ziekenhuizen
pi_201252044
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:03 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Conclusie:
Scholen open, introductieweken studenten, volle stadions = geen effect op ziekenhuizen
Inderdaad, versoepelen maar.
  dinsdag 7 september 2021 @ 14:05:07 #105
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201252047
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patinten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een daling op de IC’s maar een stijging op de verpleegafdelingen. Per saldo is er een absolute daling van 4 (relatieve daling: 0,6%). Het zijn dus 678 bezette bedden in totaal, dus weer iets verder onder de 700. Hopelijk dalen we snel weer verder.

1) NEDERLANDSE PATINTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- dinsdag 7 september: 215 (absolute daling 5; relatieve daling 2,3%);
- maandag 6 september: 220 (absolute stijging 7; relatieve stijging 3,3%);
- zondag 5 september: 213 (absolute stijging 1; relatieve stijging 0,5%);
- zaterdag 4 september: 212 (absolute daling 4; relatieve daling 1,9%);
- vrijdag 3 september: 216 (absolute stijging 7; relatieve stijging 3,3%);
- donderdag 2 september: 209 (absolute stijging 2; relatieve stijging 1,0%);
- woensdag 1 september: 207 (absolute daling 5; relatieve daling 2,4%);
- dinsdag 31 augustus: 212 (absolute daling 8; relatieve daling 3,6%).

2) NEDERLANDSE PATINTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- dinsdag 7 september: 463 (absolute stijging 1; relatieve stijging 0,2%);
- maandag 6 september: 462 (absolute daling 5; relatieve daling 1,1%);
- zondag 5 september: 467 (absolute stijging 3; relatieve stijging 5,7%);
- zaterdag 4 september: 442 (absolute stijging 3; relatieve stijging 0,7%);
- vrijdag 3 september: 439 (absolute daling 3; relatieve daling 0,7%);
- donderdag 2 september: 442 (absolute stijging 6; relatieve stijging 1,4%);
- woensdag 1 september: 436 (absolute daling 23; relatieve daling 5,0%);
- dinsdag 31 augustus: 459 (absolute daling 10; relatieve daling 2,1%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201252065
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:03 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Conclusie:
Scholen open, introductieweken studenten, volle stadions = geen effect op ziekenhuizen
Iets te vroeg voor zo'n harde conclusie denk ik, het duurt altijd even van besmetting -> ziek worden -> in de besmettingscijfers komen -> in de ziekenhuiscijfers komen.

Maar gezien het aantal besmettingen per dag verwacht ik niet dat de ziekenhuizen grote fluctuaties gaan laten zien voorlopig.

Het ziet er gewoon goed uit, het is nu zaak om de besmettingscijfers wat omlaag te gaan drukken. Op dat moment denk ik dat we voldoende vaccinatiegraad hebben bereikt om het laatste eindje Corona goed onder controle te krijgen en houden. En dan gaan we een prima herfst en winter tegemoet, al zal er dan nog wel wat stijgen rond Kerst en Oud en Nieuw.
pi_201252117
De besmettingscijfers gaan nog wel stijgen denk ik, maar dat is totaal geen probleem. Het is juist wel goed als kinderen ook immuniteit opbouwen denk ik.
pi_201252156
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:06 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Iets te vroeg voor zo'n harde conclusie denk ik, het duurt altijd even van besmetting -> ziek worden -> in de besmettingscijfers komen -> in de ziekenhuiscijfers komen.
Scholen in het Noorden zijn alweer drie weken open. Daar had je dan echt wel nu iets van moeten zien, hetzelfde voor het midden van het land. De Eredivisie is ook alweer dik een maand aan de gang, maar ook daar geen effect.

Als we over twee weken ook niks terug zien in de cijfers na het heerlijke weekend met F1, demonstratie in Amsterdam en de Rotterdamse Havendagen dan mag je van dit ervaren OMT-lid alle maatregelen overboord gooien _O_

[..]
En dan gaan we een prima herfst en winter tegemoet, al zal er dan nog wel wat stijgen rond Kerst en Oud en Nieuw.
[/quote]

Vergeet Sinterklaas niet <O) oO/
pi_201252161
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:11 schreef Shaar12 het volgende:
De besmettingscijfers gaan nog wel stijgen denk ik, maar dat is totaal geen probleem. Het is juist wel goed als kinderen ook immuniteit opbouwen denk ik.
Het zou mij verbazen als het niet zo is, maar ik denk wel dat de vaccinaties die nog volop lopen (2e prikken en aansluitend 2 weken 'wachttijd') nog een grotere impact gaan hebben. Ik denk dat dit de angel eruit gaat halen.

Moet wel zeggen dat ik het fijn zou vinden als we qua besmettingen zo onderhand eens een treetje omlaag zouden gaan. Van de gemiddeld 2500 per dag naar de 1500 oid. Dat zou een mooi uitgangspunt zijn voor de laatste maanden van dit jaar.
pi_201252196
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:14 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Scholen in het Noorden zijn alweer drie weken open. Daar had je dan echt wel nu iets van moeten zien, hetzelfde voor het midden van het land. De Eredivisie is ook alweer dik een maand aan de gang, maar ook daar geen effect.
Vind het Noorden niet zo representatief, toch wat dunner bevolkt voor het grootste deel. En de besmettingen moeten eerst vanuit scholen naar ouderen doorsijpelen voor enig effect. Maar ik ben het zeker met je eens dat het heel goed gaat en elke dag verder in de tijd de kans op een opleving kleiner wordt.

Voetbal is geen enkel risico en gaan we niets van terugzien verwacht ik de komende maanden. Verloopt veilig en goed.

quote:
Als we over twee weken ook niks terug zien in de cijfers na het heerlijke weekend met F1, demonstratie in Amsterdam en de Rotterdamse Havendagen dan mag je van dit ervaren OMT-lid alle maatregelen overboord gooien _O_
Eens. Ik denk dat dat ook zo gaat zijn, F1 was een veilig evenement. En die paar wappies met afschuwelijke en verwerpelijke gele merktekens in Amsterdam verwacht ik ook niet veel van.

quote:
Vergeet Sinterklaas niet <O) oO/
Die oude deugniet!
pi_201252257
@GereDathan, Amsterdam valt ook onder het noorden he ;)
pi_201252274
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:14 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Scholen in het Noorden zijn alweer drie weken open. Daar had je dan echt wel nu iets van moeten zien, hetzelfde voor het midden van het land. De Eredivisie is ook alweer dik een maand aan de gang, maar ook daar geen effect.

Als we over twee weken ook niks terug zien in de cijfers na het heerlijke weekend met F1, demonstratie in Amsterdam en de Rotterdamse Havendagen dan mag je van dit ervaren OMT-lid alle maatregelen overboord gooien _O_
[..]
En dan gaan we een prima herfst en winter tegemoet, al zal er dan nog wel wat stijgen rond Kerst en Oud en Nieuw.
Zouden we dan nog steeds dagelijks aan het testen zijn? Dat mag ook een keer losgelaten gaan worden lijkt me :)

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2021 14:24:10 ]
pi_201252285
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:22 schreef Shaar12 het volgende:
@:Geredathan, Amsterdam valt ook onder het noorden he ;)
Weet ik, maar dat is maar een klein deel van het Noorden. In Amsterdam overigens wel de meeste besmettingen van Nederland, al is dat eigenlijk al maanden wel de trend.
pi_201252329
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:23 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Zouden we dan nog steeds dagelijks aan het testen zijn? Dat mag ook een keer losgelaten gaan worden lijkt me :)
Ik denk dat het testen voorlopig niet gaat verdwijnen, we zullen toch op een of andere manier ook grip moeten houden op het virus. Ik denk wel dat het uit de schijnwerpers gaat verdwijnen. Een eerste stap zal zijn dat we niet meer dagelijks cijfers krijgen maar nog maar 1 of 2 keer per week. Het wordt steeds minder belangrijk om naar te kijken uiteraard.

Maar verdwijnen zie ik zo snel niet gebeuren, het is een methode om een bepaalde ziekte vast te stellen. Dat doen we al jaren ook met andere ziektes zoals met MRI scans. Maar die cijfers worden ook niet gepubliceerd :)

Ben erg benieuwd wat 17/18 september gaat brengen. In principe staat er voor 17 september een vergadering van de 2e Kamer op de planning om te kijken wat we gaan doen. Mogelijk een hoop maatregelen overboord per 20 of 25 september (die paar dagen zijn niet zo spannend verder, als er een wetswijziging nodig is dan is die nodig). Dat zou wel een mooie stap vooruit zijn. Al verwacht ik dat evenementen en clubs toch nog even geduld zullen moeten hebben, het gaat nu snel met het afschalen van de maatregelen maar alles in 1 keer lijkt mij net wat teveel van het goede.
pi_201252694
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:29 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik denk dat het testen voorlopig niet gaat verdwijnen, we zullen toch op een of andere manier ook grip moeten houden op het virus. Ik denk wel dat het uit de schijnwerpers gaat verdwijnen. Een eerste stap zal zijn dat we niet meer dagelijks cijfers krijgen maar nog maar 1 of 2 keer per week. Het wordt steeds minder belangrijk om naar te kijken uiteraard.

Maar verdwijnen zie ik zo snel niet gebeuren, het is een methode om een bepaalde ziekte vast te stellen. Dat doen we al jaren ook met andere ziektes zoals met MRI scans. Maar die cijfers worden ook niet gepubliceerd :)

Ben erg benieuwd wat 17/18 september gaat brengen. In principe staat er voor 17 september een vergadering van de 2e Kamer op de planning om te kijken wat we gaan doen. Mogelijk een hoop maatregelen overboord per 20 of 25 september (die paar dagen zijn niet zo spannend verder, als er een wetswijziging nodig is dan is die nodig). Dat zou wel een mooie stap vooruit zijn. Al verwacht ik dat evenementen en clubs toch nog even geduld zullen moeten hebben, het gaat nu snel met het afschalen van de maatregelen maar alles in 1 keer lijkt mij net wat teveel van het goede.
Ik denk juist dat er wel een moment moeten komen dat we niet meer de grip willen vasthouden. Besmettingen zullen dagelijks blijven, zoals altijd bij alle virussen is geweest. Nu de ziekenhuiscijfers juist zo stabiel blijven verwacht ik eigenlijk geen moeilijkheden daarmee, maar 'just mho' :)
pi_201252713
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 september 2021 15:00 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Ik denk juist dat er wel een moment moeten komen dat we niet meer de grip willen vasthouden. Besmettingen zullen dagelijks blijven, zoals altijd bij alle virussen is geweest. Nu de ziekenhuiscijfers juist zo stabiel blijven verwacht ik eigenlijk geen moeilijkheden daarmee, maar 'just mho' :)
Jij hebt het laatste nieuws nog niet gevolgd? Komen juist weer erg veel geluiden uit ziekenhuizen dat ze het allemaal niet aan kunnen, helaas.
pi_201252781
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 15:02 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Jij hebt het laatste nieuws nog niet gevolgd? Komen juist weer erg veel geluiden uit ziekenhuizen dat ze het allemaal niet aan kunnen, helaas.
Dat is een bezettingsprobleem, maar de ziekenhuisopnames blijven vooralsnog stabiel en ik verwacht daar voorlopig nog geen stijging in.

Ze hadden in 2019 nooit drie ziekenhuizen failliet moeten laten gaan. Toen ik dat nieuws hoorde dacht ik eigenlijk nog dat ziekenhuizen niet failliet kunnen gaan, maar die drie hadden we nu wel nodig.....
pi_201252791
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 september 2021 15:07 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Dat is een bezettingsprobleem, maar de ziekenhuisopnames blijven vooralsnog stabiel en ik verwacht daar voorlopig nog geen stijging in.

Ze hadden in 2019 nooit drie ziekenhuizen failliet moeten laten gaan. Toen ik dat nieuws hoorde dacht ik eigenlijk nog dat ziekenhuizen niet failliet kunnen gaan, maar die drie hadden we nu wel nodig.....
Las net wel op Telegraaf.nl dat de instroom zelfs een beetje daalt, dus hopelijk houden we dit vast! Dan volgt de uitstroom vanzelf.
pi_201252798
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 september 2021 15:08 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Las net wel op Telegraaf.nl dat de instroom zelfs een beetje daalt, dus hopelijk houden we dit vast! Dan volgt de uitstroom vanzelf.
Precies :)
pi_201252876
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 9 augustus 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 10 t/m maandag 16 augustus:
Daling t.o.v. week ervr: 9,0%

dinsdag: 2.161
woensdag: 2.112
donderdag: 2.563
vrijdag: 2.677
zaterdag: 2.303
zondag: 2.253
maandag: 2.228


totaal: 16.297

Besmettingcijfers dinsdag 17 t/m maandag 23 augustus:
Stijging t.o.v. week ervr: 4,5%

dinsdag: 2.306
woensdag: 2.777
donderdag: 2.488
vrijdag: 2.209
zaterdag: 2.408
zondag: 2.453
maandag: 2.390


totaal: 17.031

Besmettingcijfers dinsdag 24 t/m maandag 30 augustus:
Stijging t.o.v. week ervr: 3,2%

dinsdag: 2.437
woensdag: 2.828
donderdag: 2.594
vrijdag: 2.815
zaterdag: 2.450
zondag: 2.289
maandag: 2.171


totaal: 17.584

Besmettingcijfers dinsdag 31 augustus t/m maandag 6 september:
Stijging t.o.v. week ervr: + 0,1%

dinsdag: 2.312
woensdag: 2.827
donderdag: 2.773
vrijdag: 2.540
zaterdag: 2.691
zondag: 2.347
maandag: 2.115


totaal: 17.605

Besmettingcijfers dinsdag 7 t/m maandag 13 september:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervr: + 6,2%

dinsdag: 2.456
woensdag:
donderdag:
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:


totaal: 17.192 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)



pi_201252919
Iets hoger dan vorige week, maar in de marge. Het blijft ook op besmettingsvlak bijzonder stabiel. Daaruit kun je wel de conclusie trekken dat de scholen in het Noorden zeker geen aanjager zijn. De scholen in het midden zijn ook al even open en lijken ook prima te gaan.
  dinsdag 7 september 2021 @ 15:30:04 #124
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201253057
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 15:36 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Lekker! Doe je je best om het morgen onder de 10 te krijgen?
U vraagt...

Het percentage positieve tests is opnieuw gedaald, van 10,3 naar 9,9.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201253086
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 15:30 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
U vraagt...

Het percentage positieve tests is opnieuw gedaald, van 10,3 naar 9,9.
BAM! Lekker bezig maatje!

Iets serieuzer: mooie mijlpaal, het is lang geleden dat we onder de 10 kwamen. Blij mee!
pi_201253094
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 15:30 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
U vraagt...

Het percentage positieve tests is opnieuw gedaald, van 10,3 naar 9,9.
_O_ _O_


Kom maar door met dat dansje @GereDathan en @Sangha :D :D
pi_201253109
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 september 2021 15:32 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
_O_ _O_

Kom maar door met dat dansje @:GereDathan en @:Sangha :D :D
Hahaha, lol! Moet ik eerst nog even oefenen! :D *O* *O* *O*
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201253220
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 15:30 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
U vraagt...

Het percentage positieve tests is opnieuw gedaald, van 10,3 naar 9,9.
^p^
pi_201253256
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 15:44 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Oh maar dat ziet er goed uit! ^O^
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201253315
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 15:30 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
U vraagt...

Het percentage positieve tests is opnieuw gedaald, van 10,3 naar 9,9.
Vamos, lekker bezig.
pi_201253364
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 september 2021 15:32 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
_O_ _O_

Kom maar door met dat dansje @:GereDathan en @:Sangha :D :D
Heb nog pijn in de voetjes! Heb mij kapot gedanst gisteravond *O*
pi_201253371
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 15:44 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Mooi overzicht, laat goed zien waar we extra aandacht moeten gaan geven.
pi_201253406
Mijn grafieken van vandaag:

Gegevens lijken nu compleet tot en met 31 augustus. Vorige week weer een piek aan het begin van de week, maar dit keer is dinsdag hoger dan maandag. Wellicht te maken met mensen die weer naar school/werk gaan en vervolgens op dinsdag zich alsnog laten testen?
Het aantal registraties blijft schommelen tussen de 2000 en 2500 per dag.


De dagcurves lijken wederom veel op die van de afgelopen week.


Het aandeel van de groep 0-20 jaar stijgt nog steeds en dat van de groep 20-40 jaar daalt nog steeds. Die laatste is nog wel de hoogste groep, maar ik veracht dat binnen een week de meeste registraties in de groep 0-20 jaar zijn. Het aandeel van de ander drie leeftijdsgroepen blijft stabiel.


Ook in absolute aantallen is de stijging bij de groep 0-20 jaar en de daling bij de groep 20-40 zichtbaar.
pi_201256177
twitter


40.000 besmettingen op maandag in het VK. Pittig voor een maandag.

Daarentegen voor de tweede week al op rij een kleine daling in de ziekenhuisopnames.
  dinsdag 7 september 2021 @ 20:20:30 #136
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201256544
Ik heb trouwens serieus het idee dat ik slimmer word door al dat gereken. _O- Zo komen er allerlei filosofische vragen in me op. Een van die vragen, die vandaag in me opkwam, is: zou er een dag in het jaar zijn waarop er niemand jarig is?

Dacht dat hij wel aardig was. *) _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 07-09-2021 20:27:22 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201256650
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 20:20 schreef Federer-fan het volgende:
Ik heb trouwens serieus het idee dat ik slimmer word door al dat gereken. _O- Zo komen er allerlei filosofische vragen in me o. Een van die vragen, die vandaag in me opkwam, is: zou er een dag in het jaar zijn waarop er niemand jarig is?

Dacht dat hij wel aardig was. *) _O_
Die comments van jou doen mij (bijna) altijd lachen, dus ik word er in elk geval vrolijker van. :D En nee het lijkt me niet dat er dagen zijn zonder verjaardagen. Hoewel het een leuke 'gedachte' is. ;)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201256677
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 20:20 schreef Federer-fan het volgende:
Ik heb trouwens serieus het idee dat ik slimmer word door al dat gereken. _O- Zo komen er allerlei filosofische vragen in me op. Een van die vragen, die vandaag in me opkwam, is: zou er een dag in het jaar zijn waarop er niemand jarig is?

Dacht dat hij wel aardig was. *) _O_
29 februari toch? ;)
  dinsdag 7 september 2021 @ 20:45:04 #139
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201256982
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 september 2021 20:29 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
29 februari toch? ;)
_O_
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  woensdag 8 september 2021 @ 14:05:31 #140
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201265970
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patinten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een stijging op de IC’s maar een daling op de verpleegafdelingen. Per saldo is er een absolute daling van 7 (relatieve daling: 1,0%). Het zijn dus 671 bezette bedden in totaal, dus weer iets verder onder de 700. Hopelijk dalen we snel weer verder.

1) NEDERLANDSE PATINTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- woensdag 8 september: 219 (absolute stijging 4; relatieve stijging 1,9%);
- dinsdag 7 september: 215 (absolute daling 5; relatieve daling 2,3%);
- maandag 6 september: 220 (absolute stijging 7; relatieve stijging 3,3%);
- zondag 5 september: 213 (absolute stijging 1; relatieve stijging 0,5%);
- zaterdag 4 september: 212 (absolute daling 4; relatieve daling 1,9%);
- vrijdag 3 september: 216 (absolute stijging 7; relatieve stijging 3,3%);
- donderdag 2 september: 209 (absolute stijging 2; relatieve stijging 1,0%);
- woensdag 1 september: 207 (absolute daling 5; relatieve daling 2,4%).

2) NEDERLANDSE PATINTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- woensdag 8 september: 452 (absolute daling 11; relatieve daling 2,4%);
- dinsdag 7 september: 463 (absolute stijging 1; relatieve stijging 0,2%);
- maandag 6 september: 462 (absolute daling 5; relatieve daling 1,1%);
- zondag 5 september: 467 (absolute stijging 3; relatieve stijging 5,7%);
- zaterdag 4 september: 442 (absolute stijging 3; relatieve stijging 0,7%);
- vrijdag 3 september: 439 (absolute daling 3; relatieve daling 0,7%);
- donderdag 2 september: 442 (absolute stijging 6; relatieve stijging 1,4%);
- woensdag 1 september: 436 (absolute daling 23; relatieve daling 5,0%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201266222
En we blijven lekker aan het schommelen, blijft elke dag weer bijzonder om te zien.
pi_201266396
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 14:33 schreef GereDathan het volgende:
En we blijven lekker aan het schommelen, blijft elke dag weer bijzonder om te zien.
De eerste balans in de weekcijfers betreft instroom is ook behoorlijk schommelend.

Voorlopig grote stijging betreft instroom IC
Grote daling betreft instroom Kliniek
pi_201266651
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 9 augustus 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 10 t/m maandag 16 augustus:
Daling t.o.v. week ervr: 9,0%

dinsdag: 2.161
woensdag: 2.112
donderdag: 2.563
vrijdag: 2.677
zaterdag: 2.303
zondag: 2.253
maandag: 2.228


totaal: 16.297

Besmettingcijfers dinsdag 17 t/m maandag 23 augustus:
Stijging t.o.v. week ervr: 4,5%

dinsdag: 2.306
woensdag: 2.777
donderdag: 2.488
vrijdag: 2.209
zaterdag: 2.408
zondag: 2.453
maandag: 2.390


totaal: 17.031

Besmettingcijfers dinsdag 24 t/m maandag 30 augustus:
Stijging t.o.v. week ervr: 3,2%

dinsdag: 2.437
woensdag: 2.828
donderdag: 2.594
vrijdag: 2.815
zaterdag: 2.450
zondag: 2.289
maandag: 2.171


totaal: 17.584

Besmettingcijfers dinsdag 31 augustus t/m maandag 6 september:
Stijging t.o.v. week ervr: + 0,1%

dinsdag: 2.312
woensdag: 2.827
donderdag: 2.773
vrijdag: 2.540
zaterdag: 2.691
zondag: 2.347
maandag: 2.115


totaal: 17.605

Besmettingcijfers dinsdag 7 t/m maandag 13 september:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervr: + 1,9%

dinsdag: 2.456
woensdag: 2.781
donderdag:
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:


totaal: 18.329 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)



pi_201266679
Ook weer stabiel, lekker hoor!
pi_201266680
Maar echt alle cijfers blijven een stabiel schommeltje :o :)
pi_201266723
Nu is het wachten op het percentage positieve testen :)
pi_201266739
twitter


Het lijkt erop dat de grote instroom op de IC vandaag zit in met name de ''oudjes'' die op de IC terecht zijn gekomen. We zagen gisteren ook in mijn tabel dat een percentage van ongeveer 10 tot 20% van de 70+ niet is gevaccineerd. Die groep is volgens mij ongeveer een miljoen mensen. Dat gaat ook verklaren, waarom er voorlopig nog altijd Covid patinten op de IC afdelingen te vinden zal zijn
pi_201266754
quote:
6s.gif Op woensdag 8 september 2021 15:23 schreef Shaar12 het volgende:
Nu is het wachten op het percentage positieve testen :)
Ik trek een fles whisky open als die lager is dan de 9,9% van gisteren _O-
  woensdag 8 september 2021 @ 15:25:29 #150
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201266772
Het percentage positieve tests is opnieuw gedaald, van 9,9 naar 9,0.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201266783
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 15:24 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Ik trek een fles whisky open als die lager is dan de 9,9% van gisteren _O-
Cheers mate!
pi_201266787
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 15:25 schreef Federer-fan het volgende:
Het percentage positieve tests is opnieuw gedaald, van 9,9 naar 9,0.
*O* *O* *O*
pi_201266800
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 15:25 schreef Federer-fan het volgende:
Het percentage positieve tests is opnieuw gedaald, van 9,9 naar 9,0.
dit gaat wel echt de goede kant op!.
pi_201266815
Rondedansje voor @Federer-fan!! *O* B:)B *O*
  ESF Reporter woensdag 8 september 2021 @ 15:32:10 #155
87554 Cee
Welluk?
pi_201266875
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 15:24 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Ik trek een fles whisky open als die lager is dan de 9,9% van gisteren _O-
Proost.
  woensdag 8 september 2021 @ 15:34:54 #156
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201266907
quote:
17s.gif Op woensdag 8 september 2021 15:28 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Rondedansje voor @:Federer-fan!! *O* B:)B *O*
Dank je wel. Toch is dat ook een keerzijde hoor. Het is voor mij geleden dat ik gewoon normaal over straat kon. Ik had anderhalf jaar geleden echt niet durven denken dat mensen met om op de foto wilden en m'n handtekening wilden. :D Gewoon omdat ik 'bovengemiddeld goed' kan rekenen, zeg ik dan in alle bescheidenheid. *)
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201266995
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 15:34 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Dank je wel. Toch is dat ook een keerzijde hoor. Het is voor mij geleden dat ik gewoon normaal over straat kon. Ik had anderhalf jaar geleden echt niet durven denken dat mensen met om op de foto wilden en m'n handtekening wilden. :D Gewoon omdat ik 'bovengemiddeld goed' kan rekenen, zeg ik dan in alle bescheidenheid. *)
Lol :D :D
pi_201267960
Komend weekend kom ik terug uit een donkerrood gebied en dan trekken ik en mijn gezin het percentage gewoon weer naar de 10.
  donderdag 9 september 2021 @ 14:09:06 #159
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201278195
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patinten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een daling op de IC’s n op de verpleegafdelingen. In totaal is er een absolute daling van 14 (relatieve daling: 2,1%). Het zijn dus 657 bezette bedden in totaal, dus weer wat verder onder de 700. Hopelijk dalen we snel weer verder.

1) NEDERLANDSE PATINTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- donderdag 9 september: 214 (absolute daling 5; relatieve daling 2,3%);
- woensdag 8 september: 219 (absolute stijging 4; relatieve stijging 1,9%);
- dinsdag 7 september: 215 (absolute daling 5; relatieve daling 2,3%);
- maandag 6 september: 220 (absolute stijging 7; relatieve stijging 3,3%);
- zondag 5 september: 213 (absolute stijging 1; relatieve stijging 0,5%);
- zaterdag 4 september: 212 (absolute daling 4; relatieve daling 1,9%);
- vrijdag 3 september: 216 (absolute stijging 7; relatieve stijging 3,3%);
- donderdag 2 september: 209 (absolute stijging 2; relatieve stijging 1,0%).

2) NEDERLANDSE PATINTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- donderdag 9 september: 443 (absolute daling 9; relatieve daling 2,0%);
- woensdag 8 september: 452 (absolute daling 11; relatieve daling 2,4%);
- dinsdag 7 september: 463 (absolute stijging 1; relatieve stijging 0,2%);
- maandag 6 september: 462 (absolute daling 5; relatieve daling 1,1%);
- zondag 5 september: 467 (absolute stijging 3; relatieve stijging 5,7%);
- zaterdag 4 september: 442 (absolute stijging 3; relatieve stijging 0,7%);
- vrijdag 3 september: 439 (absolute daling 3; relatieve daling 0,7%);
- donderdag 2 september: 442 (absolute stijging 6; relatieve stijging 1,4%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201278226
Hoge instroom wel, maar een nog hogere uitstroom gelukkig.
pi_201278418
Ziet er weer fijn uit voor de donderdag, toch weer een klein treetje lager. Vorige week hadden we nog een kleine stijging, dan ziet dit er veel beter uit en komen we weer op hetzelfde niveau als een week eerder.
pi_201279129
Besmettingscijfers (mits geen storing) *O* *O*
  donderdag 9 september 2021 @ 15:20:49 #163
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201279177
Mijn percentage positieve tests volgt later. Ik denk begin van de avond. Het Coronadashboard is zo laat tegenwoordig. Was altijd rond 15.20 u., maar daar kun je niet meer van op aan.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201279356
quote:
14s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:18 schreef Shaar12 het volgende:
Besmettingscijfers (mits geen storing) *O* *O*
Down Down Down Down!

En nu duimen dat dit eens doorzet en we weer eens onder de 2000 gaan komen voor volgende week, het wordt tijd!
pi_201279617
Mijn gegevens van vandaag. Het begint wel een herhaling van de afgelopen tijd te worden.

De gegevens zijn nu compleet tot en met donderdag 2 september. Van 30 augustus t/m 2 september lijken de cijfers wederom veel op die van een week eerder.


Ook de dagcurves van gisteren en van vandaag zijn vergelijkbaar met de curves van de afgelopen week.


Bij het aandeel per leeftijdsgroep zijn de aandelen van de groep 0-20 jaar (stijgende) en 20-40 jaar (dalende) vrijwel gelijk aan elkaar op 2 september. Bij de oudere leeftijdsgroepen is er een stabiel patroon (of een licht dalend patroon) te zien rond 2 september.


Ook in absolute aantallen is een stijging in de groep 0-20 jaar te zien en een daling bij 20-40 jaar.
pi_201279908
Ik maak mij zorgen om @Oliver23 :'(
pi_201279961
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 16:23 schreef GereDathan het volgende:
Ik maak mij zorgen om @:Oliver23 :'(
Ik nu ook........kom steeds weer kijken of onze dagelijkse updates al gepost zijn....
pi_201280191
quote:
17s.gif Op donderdag 9 september 2021 16:29 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Ik nu ook........kom steeds weer kijken of onze dagelijkse updates al gepost zijn....
Zie hem ook niet op Twitter. Is wel eerder gebeurd, maar dan had ie het van te voren gemeld hier of op Twitter :{

Hoop dat alles goed gaat bij hem.
pi_201280225
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 16:48 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Zie hem ook niet op Twitter. Is wel eerder gebeurd, maar dan had ie het van te voren gemeld hier of op Twitter :{

Hoop dat alles goed gaat bij hem.
Misschien is ie gewoon spontaan de hort op? Soijbelend met collega's een terrasje gaan doen?
pi_201280253
quote:
17s.gif Op donderdag 9 september 2021 16:50 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Misschien is ie gewoon spontaan de hort op? Soijbelend met collega's een terrasje gaan doen?
Hoop het, gun hem zeker wat leuks! Straks komt hij vast in geuren en kleuren een avontuur neerpennen waar wij jaloers op zijn O+
pi_201280439
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 16:52 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Hoop het, gun hem zeker wat leuks! Straks komt hij vast in geuren en kleuren een avontuur neerpennen waar wij jaloers op zijn O+
Ja precies :D
pi_201280581
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 16:23 schreef GereDathan het volgende:
Ik maak mij zorgen om @:Oliver23 :'(
quote:
17s.gif Op donderdag 9 september 2021 16:29 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Ik nu ook........kom steeds weer kijken of onze dagelijkse updates al gepost zijn....
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 16:48 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Zie hem ook niet op Twitter. Is wel eerder gebeurd, maar dan had ie het van te voren gemeld hier of op Twitter :{

Hoop dat alles goed gaat bij hem.
quote:
17s.gif Op donderdag 9 september 2021 16:50 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Misschien is ie gewoon spontaan de hort op? Soijbelend met collega's een terrasje gaan doen?
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 16:52 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Hoop het, gun hem zeker wat leuks! Straks komt hij vast in geuren en kleuren een avontuur neerpennen waar wij jaloers op zijn O+
quote:
17s.gif Op donderdag 9 september 2021 17:05 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Ja precies :D
Nee hoor, geen paniek. Ik ben er _O-

Zware onderbezetting op mijn werk, dus het is flink aanpoten. Maar ga zo lekker met vrouwlief een hapje buiten de deur eten. ;)
pi_201280583
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 9 augustus 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 10 t/m maandag 16 augustus:
Daling t.o.v. week ervr: 9,0%

dinsdag: 2.161
woensdag: 2.112
donderdag: 2.563
vrijdag: 2.677
zaterdag: 2.303
zondag: 2.253
maandag: 2.228


totaal: 16.297

Besmettingcijfers dinsdag 17 t/m maandag 23 augustus:
Stijging t.o.v. week ervr: 4,5%

dinsdag: 2.306
woensdag: 2.777
donderdag: 2.488
vrijdag: 2.209
zaterdag: 2.408
zondag: 2.453
maandag: 2.390


totaal: 17.031

Besmettingcijfers dinsdag 24 t/m maandag 30 augustus:
Stijging t.o.v. week ervr: 3,2%

dinsdag: 2.437
woensdag: 2.828
donderdag: 2.594
vrijdag: 2.815
zaterdag: 2.450
zondag: 2.289
maandag: 2.171


totaal: 17.584

Besmettingcijfers dinsdag 31 augustus t/m maandag 6 september:
Stijging t.o.v. week ervr: 0,1%

dinsdag: 2.312
woensdag: 2.827
donderdag: 2.773
vrijdag: 2.540
zaterdag: 2.691
zondag: 2.347
maandag: 2.115


totaal: 17.605

Besmettingcijfers dinsdag 7 t/m maandag 13 september:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervr: - 4,0%

dinsdag: 2.456
woensdag: 2.781
donderdag: 2.362
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:


totaal: 17.731 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)



pi_201280604
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 17:18 schreef Oliver23 het volgende:

Maar ga zo lekker met vrouwlief een hapje buiten de deur eten. ;)
Goed zo, geniet ervan! ^O^
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201280741
Dank voor de cijfers @Oliver23 en geniet van je etentje! O+
  donderdag 9 september 2021 @ 17:37:10 #179
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_201280781
Stelletje malloten met jullie paniek over Oliver _O-

Maar ik volg 'm ook nog steeds braaf hier, zou het niet leuk vinden als dat niet meer kon. :@
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_201280882
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 17:18 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Nee hoor, geen paniek. Ik ben er _O-

Zware onderbezetting op mijn werk, dus het is flink aanpoten. Maar ga zo lekker met vrouwlief een hapje buiten de deur eten. ;)
Gelukkig maar!

Veel plezier en groetjes aan de vrouw ;)
pi_201281009
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 17:37 schreef deedeetee het volgende:
Stelletje malloten met jullie paniek over Oliver _O-
Ja beetje wel ja, maar hij pakt het goed op! ;)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201281396
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 17:37 schreef deedeetee het volgende:
Stelletje malloten met jullie paniek over Oliver _O-

Maar ik volg 'm ook nog steeds braaf hier, zou het niet leuk vinden als dat niet meer kon. :@
Wel mooi ook dat we elkaar al op zo'n manier kennen dat we op elkaar letten :)
  donderdag 9 september 2021 @ 18:25:21 #183
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201281514
Hierbij dan mijn langverbeide post. Het percentage positieve tests is gelijk gebleven, op 9,0.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201288397
quote:
14s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:18 schreef Shaar12 het volgende:
Besmettingscijfers (mits geen storing) *O* *O*
Was wel storing :'( Grunn is niet doorgekomen.

Maar dat zullen er vast geen 1000 zijn, dus heel spannend zal het niet worden verwacht ik. Er vanuit gaande dat we al weken dezelfde trend vormen komen we nog steeds uit ergens tussen de -1% (krimp) en +1% (groei) in de trend.
pi_201288717
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 09:00 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Was wel storing :'( Grunn is niet doorgekomen.

Maar dat zullen er vast geen 1000 zijn, dus heel spannend zal het niet worden verwacht ik. Er vanuit gaande dat we al weken dezelfde trend vormen komen we nog steeds uit ergens tussen de -1% (krimp) en +1% (groei) in de trend.
Woensdag waren er 92 gevallen in de provincie Groningen, gisteren 31. Dus laat het om zo'n 70 gevallen gaan, dan zijn het nog steeds prima cijfers.
pi_201288906
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 september 2021 09:27 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Woensdag waren er 92 gevallen in de provincie Groningen, gisteren 31. Dus laat het om zo'n 70 gevallen gaan, dan zijn het nog steeds prima cijfers.
Er waren er blijkbaar slechts 6 gemeld. Maar inderdaad, als het er 100 zijn dan is het nog steeds prima.
pi_201289187
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 09:47 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Er waren er blijkbaar slechts 6 gemeld. Maar inderdaad, als het er 100 zijn dan is het nog steeds prima.
Dat is voor Groningen-stad, ik keek naar de hele provincie Groningen. Als het alleen om Groningen-stad gaat dan waren het er 40 minder dan de woensdag. Zal niet een heel groot verschil zijn dus.
pi_201290526
twitter


Positief uit het VK is dat de groei (flink) aan het afnemen is.

Isral lijkt een flinke daling mee te gaan maken, alleen is het even afwachten gelet op de storing van de afgelopen dagen.
pi_201292080
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:19 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
ja, doe dit lekker in het andere topic.
Deze reactie is misschien zuur, maar hier komt een discussie uit dat komt het overzicht hier niet ten goede.

Open voor mijn part een heel nieuw topic.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201292092
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:19 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Heb geen Twitter, maar absoluut oneens met ome Hugo :)
pi_201292136
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:36 schreef koemleit het volgende:

[..]
ja, doe dit lekker in het andere topic.
Deze reactie is misschien zuur, maar hier komt een discussie uit dat komt het overzicht hier niet ten goede.

Open voor mijn part een heel nieuw topic.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik stel alleen een vraag _O-

Ik zeg niet dat ik het er eens of oneens mee ben, ik wil alleen weten wat mijn volgers en andere mensen denken over het aanblijven van deze regel.
pi_201292199
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:39 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Ik stel alleen een vraag _O-

Ik zeg niet dat ik het er eens of oneens mee ben, ik wil alleen weten wat mijn volgers en andere mensen denken over het aanblijven van deze regel.
ja, dat is prima, moet je zelf weten.
Maar dan krijg je dus een discussie van voor- en tegenstanders die enkel vanuit de eigen onderbuik reageren. Dat is voor mij de reden dat ik het andere topic meestal niet open. Vind het heel fijn dat je dat hier niet hebt.
pi_201292298
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:36 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Heb geen Twitter, maar absoluut oneens met ome Hugo :)
Wel jammer dat her erop lijkt dat alle ''geplande'' versoepelingen toch niet doorgaan. Maar goed, laten we eerst het OMT advies afwachten. Misschien hebben die een andere visie dan Hugo
pi_201292335
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:51 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Wel jammer dat her erop lijkt dat alle ''geplande'' versoepelingen toch niet doorgaan. Maar goed, laten we eerst het OMT advies afwachten. Misschien hebben die een andere visie dan Hugo
Niet om hier nu negatief te klinken, maar als je het daar van moet hebben dan gaan waarschijnlijk ook de voetbalstadions weer dicht binnenkort _O-
pi_201292364
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:51 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Wel jammer dat her erop lijkt dat alle ''geplande'' versoepelingen toch niet doorgaan. Maar goed, laten we eerst het OMT advies afwachten. Misschien hebben die een andere visie dan Hugo
Jammer dat dit niet zo verrassend is, zo gaat het iedere keer met vooraf aangekondigde versoepelingen -O-
  vrijdag 10 september 2021 @ 14:04:25 #197
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201292473
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patinten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een daling op de IC’s maar een stijging op de verpleegafdelingen. Per saldo is er een absolute stijging van 16 (relatieve stijging: 2,4%). Het zijn dus 673 bezette bedden in totaal, dus weer wat verder dichter bij de 700. Hopelijk dalen we snel weer.

1) NEDERLANDSE PATINTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- vrijdag 10 september: 211 (absolute daling 3; relatieve daling 1,4%);
- donderdag 9 september: 214 (absolute daling 5; relatieve daling 2,3%);
- woensdag 8 september: 219 (absolute stijging 4; relatieve stijging 1,9%);
- dinsdag 7 september: 215 (absolute daling 5; relatieve daling 2,3%);
- maandag 6 september: 220 (absolute stijging 7; relatieve stijging 3,3%);
- zondag 5 september: 213 (absolute stijging 1; relatieve stijging 0,5%);
- zaterdag 4 september: 212 (absolute daling 4; relatieve daling 1,9%);
- vrijdag 3 september: 216 (absolute stijging 7; relatieve stijging 3,3%).

2) NEDERLANDSE PATINTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- vrijdag 10 september: 462 (absolute stijging 19; relatieve stijging 4,3%);
- donderdag 9 september: 443 (absolute daling 9; relatieve daling 2,0%);
- woensdag 8 september: 452 (absolute daling 11; relatieve daling 2,4%);
- dinsdag 7 september: 463 (absolute stijging 1; relatieve stijging 0,2%);
- maandag 6 september: 462 (absolute daling 5; relatieve daling 1,1%);
- zondag 5 september: 467 (absolute stijging 3; relatieve stijging 5,7%);
- zaterdag 4 september: 442 (absolute stijging 3; relatieve stijging 0,7%);
- vrijdag 3 september: 439 (absolute daling 3; relatieve daling 0,7%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.

[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 10-09-2021 18:14:58 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201292475
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:55 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Jammer dat dit niet zo verrassend is, zo gaat het iedere keer met vooraf aangekondigde versoepelingen -O-
dit is gewoon pertinent onwaar, versoepelingen zijn inderdaad weleens uitgesteld, maar ook weleens "gewoon" doorgegaan. En zelfs weleens naar voren gehaald...
pi_201292497
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:04 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
gelukkig vooral "lage" uitstroom.
Interessants om in de gaten te houden is de instroom.
pi_201292546
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:06 schreef koemleit het volgende:

[..]
gelukkig vooral "lage" uitstroom.
Interessants om in de gaten te houden is de instroom.
Voorlopig laat de instroom op de Kliniek deze week een forse daling zien. Vrij verrassend met alle scholen open enz enz.

Instroom IC stijgt deze week.
pi_201292560
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 11:54 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]

Positief uit het VK is dat de groei (flink) aan het afnemen is.

Isral lijkt een flinke daling mee te gaan maken, alleen is het even afwachten gelet op de storing van de afgelopen dagen.
Van het dashboard van Israel (als ik het allemaal goed interpreteer)
maandag:10826
dinsdag: 6833
woensdag: 3299
donderdag:7813
pi_201292683
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:51 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Wel jammer dat her erop lijkt dat alle ''geplande'' versoepelingen toch niet doorgaan. Maar goed, laten we eerst het OMT advies afwachten. Misschien hebben die een andere visie dan Hugo
Gek genoeg ben ik er totaal niet mee bezig. Mijn leven is eigenlijk volkomen normaal op een feestje na. De 1,5 meter heeft iedereen volgens mij al een tijdje geleden achter zich gelaten.

Ik hoop dat we volgende week wat duidelijkheid krijgen voor de evenementensector, wanneer die eventueel weer iets kunnen opstarten en in welke vorm.
pi_201292698
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:10 schreef Freudie het volgende:

[..]
Van het dashboard van Israel (als ik het allemaal goed interpreteer)
maandag:10826
dinsdag: 6833
woensdag: 3299
donderdag:7813
Haal mijn gegevens ergens anders vandaan. Gelukkig schelen beide bronnen slechts 400 besmettingen, waardoor beide een goede daling weergeven _O-
pi_201292707
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:06 schreef koemleit het volgende:

[..]
gelukkig vooral "lage" uitstroom.
Interessants om in de gaten te houden is de instroom.
De instroom is wel een treetje omlaag, de uitstroom wisselt sowieso vaak. Komt denk ik omdat niet alle ziekenhuizen hun administratie elke dag op orde hebben. In het weekend verwerken ze sowieso weinig administratie.

De instroom wordt op een andere manier gemeten zover ik weet. Dit heeft te maken met dat beschikbare en bezette bedden ongeveer realtime worden doorgegeven door ziekenhuizen, dit om te zorgen dat bijvoorbeeld ambulances niet voor een vol ziekenhuis komen te staan.

19 toename is fors, maar met de uitstroom in gedachten die vrij laag is zal het allemaal nog wel loslopen.
pi_201292713
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:23 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Gek genoeg ben ik er totaal niet mee bezig. Mijn leven is eigenlijk volkomen normaal op een feestje na. De 1,5 meter heeft iedereen volgens mij al een tijdje geleden achter zich gelaten.

Ik hoop dat we volgende week wat duidelijkheid krijgen voor de evenementensector, wanneer die eventueel weer iets kunnen opstarten en in welke vorm.
Eigenlijk stoor ik me alleen aan het mondkapje in het OV. Maak er een advies van, en komt niet weer aan zoals Hugo de Jonge aan ''we doen het voor de kwetsbaren''.

Blijf gewoon de evenementensector, nachtclubs en discotheken ook na 1 oktober volledig steunen. Maar ergens kan ik mij voorstellen dat die er helemaal klaar mee zijn.
pi_201292737
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:24 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Haal mijn gegevens ergens anders vandaan. Gelukkig schelen beide bronnen slechts 400 besmettingen, waardoor beide een goede daling weergeven _O-
Ja, worldometers wijkt af daarvan. Snap ook niet hoe dat komt, maar goed :-)
pi_201292764
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:55 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Jammer dat dit niet zo verrassend is, zo gaat het iedere keer met vooraf aangekondigde versoepelingen -O-
Ik denk dat de communicatie hierin, zoals helaas wel vaker, vanuit de overheid flink tekort schiet. Zover ik het begrijp worden er geen aankondigingen gedaan over wanneer we wat gaan doen. Het zijn ruwe indicaties, een stip op de horizon. Dat in bepaalde omstandigheden een bepaalde actie zal plaatsvinden. Dat is iets wat ze ingevoerd hebben na een hoop kritiek vorig jaar (toen we amper tot geen perspectief kregen). Maar het schort er weer aan dat het niet duidelijk is dat het slechts indicatoren zijn.

Zover ik nu heb begrepen zou er op 17 september gekeken worden of er per 20 september bepaalde versoepelingen zouden kunnen plaatsvinden. Met name weg met de 1,5 meter. Dit werd al een beetje opgeschoven naar 25 september, maar dat is lood om oud ijzer. Vooralsnog geven de cijfers geen aanleiding om op 20/25 september iets te doen. De cijfers zijn prima en stabiel, maar voor je een volgende stap maakt qua versoepelingen zal je toch eerst elders een stap moeten maken. En die stappen blijven uit, dus ook de mogelijke versoepelingen.
pi_201292794
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:26 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Eigenlijk stoor ik me alleen aan het mondkapje in het OV. Maak er een advies van, en komt niet weer aan zoals Hugo de Jonge aan ''we doen het voor de kwetsbaren''.
Ik kom eigenlijk nooit in het OV, dus ik merk er niets van. Maar als ik met het OV moet dan doe ik er gewoon geen op, heb er 0,0 last van eigenlijk. Geloof niet in enige werking, maar als het een regel is...

quote:
Blijf gewoon de evenementensector, nachtclubs en discotheken ook na 1 oktober volledig steunen. Maar ergens kan ik mij voorstellen dat die er helemaal klaar mee zijn.
Dat zal ook wel gebeuren, de steun zal echt niet gestopt worden als ze niet open mogen. Prima ook. Beter die beperkte uitgave dan alles open en in december weer een noodstop moeten maken en veel meer sectoren moeten steunen.
  vrijdag 10 september 2021 @ 15:03:51 #210
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_201293207
Ik voel me zelf wel wat veiliger in t ov met mondkapje op, maar tegenwoordig zie je wel dat veel zij er maar half aan houden. Meer kin-kapjes dan mondkapjes.
pi_201293397
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 9 augustus 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 10 t/m maandag 16 augustus:
Daling t.o.v. week ervr: 9,0%

dinsdag: 2.161
woensdag: 2.112
donderdag: 2.563
vrijdag: 2.677
zaterdag: 2.303
zondag: 2.253
maandag: 2.228


totaal: 16.297

Besmettingcijfers dinsdag 17 t/m maandag 23 augustus:
Stijging t.o.v. week ervr: 4,5%

dinsdag: 2.306
woensdag: 2.777
donderdag: 2.488
vrijdag: 2.209
zaterdag: 2.408
zondag: 2.453
maandag: 2.390


totaal: 17.031

Besmettingcijfers dinsdag 24 t/m maandag 30 augustus:
Stijging t.o.v. week ervr: 3,2%

dinsdag: 2.437
woensdag: 2.828
donderdag: 2.594
vrijdag: 2.815
zaterdag: 2.450
zondag: 2.289
maandag: 2.171


totaal: 17.584

Besmettingcijfers dinsdag 31 augustus t/m maandag 6 september:
Stijging t.o.v. week ervr: 0,1%

dinsdag: 2.312
woensdag: 2.827
donderdag: 2.773
vrijdag: 2.540
zaterdag: 2.691
zondag: 2.347
maandag: 2.115


totaal: 17.605

Besmettingcijfers dinsdag 7 t/m maandag 13 september:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervr: - 1,6%

dinsdag: 2.456
woensdag: 2.781
donderdag: 2.362
vrijdag: 2.687
zaterdag:
zondag:
maandag:


totaal: 18.000 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)



pi_201293414
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:29 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik denk dat de communicatie hierin, zoals helaas wel vaker, vanuit de overheid flink tekort schiet. Zover ik het begrijp worden er geen aankondigingen gedaan over wanneer we wat gaan doen. Het zijn ruwe indicaties, een stip op de horizon. Dat in bepaalde omstandigheden een bepaalde actie zal plaatsvinden. Dat is iets wat ze ingevoerd hebben na een hoop kritiek vorig jaar (toen we amper tot geen perspectief kregen). Maar het schort er weer aan dat het niet duidelijk is dat het slechts indicatoren zijn.

Zover ik nu heb begrepen zou er op 17 september gekeken worden of er per 20 september bepaalde versoepelingen zouden kunnen plaatsvinden. Met name weg met de 1,5 meter. Dit werd al een beetje opgeschoven naar 25 september, maar dat is lood om oud ijzer. Vooralsnog geven de cijfers geen aanleiding om op 20/25 september iets te doen. De cijfers zijn prima en stabiel, maar voor je een volgende stap maakt qua versoepelingen zal je toch eerst elders een stap moeten maken. En die stappen blijven uit, dus ook de mogelijke versoepelingen.
Dit bedoel ik dan dus h, als de regering dus die stappen elders niet maakt worden de versoepelingen weer vooruitgeschoven :)
  vrijdag 10 september 2021 @ 15:32:51 #214
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201293607
Het percentage positieve tests is gedaald, van 9,0 naar 8,7.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201293636
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 15:32 schreef Federer-fan het volgende:
Het percentage positieve tests is gedaald, van 9,0 naar 8,7.
Goed bezig hoor!
  vrijdag 10 september 2021 @ 15:35:47 #216
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201293640
We stevenen voor de vijfde week op rij af op een stijging van het aantal besmettingen, maar het zijn kleine verschillen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 10 september 2021 @ 15:36:01 #217
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201293643
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 september 2021 15:35 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Goed bezig hoor!
Bedankt. Hard gewerkt. *)
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201293664
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 15:36 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Bedankt. Hard gewerkt. *)
Nu lekker uitrusten dan ;)
pi_201293801
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 15:35 schreef Federer-fan het volgende:
We stevenen voor de vijfde week op rij af op een stijging van het aantal besmettingen, maar het zijn kleine verschillen.
niet toch? "we" staan nog steeds op een daling nu toch? een kleine maar toch...
  vrijdag 10 september 2021 @ 15:55:34 #220
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201293914
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 september 2021 15:48 schreef koemleit het volgende:

[..]
niet toch? "we" staan nog steeds op een daling nu toch? een kleine maar toch...
Dit is wat ik bedoel:

- Besmettingcijfers dinsdag 10 t/m maandag 16 augustus: 16.297
- Besmettingcijfers dinsdag 17 t/m maandag 23 augustus: 17.031
- Besmettingcijfers dinsdag 24 t/m maandag 30 augustus: 17.584
- Besmettingcijfers dinsdag 31 augustus t/m maandag 6 september: 17.605
- Besmettingcijfers dinsdag 7 t/m maandag 13 september: 18.000 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe)
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 10 september 2021 @ 15:57:06 #221
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_201293940
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 september 2021 15:48 schreef koemleit het volgende:

[..]
niet toch? "we" staan nog steeds op een daling nu toch? een kleine maar toch...
Zie de post van Oliver23 hierboven met de totalen week-op-week, we zijn in een paar weken tijd gestegen van 16.297 naar 17.605 vorige week. Het is minimaal, maar wel een stijging... al kwamen we natuurlijk van een veel hoger niveau de weken drvoor, dus het jojo't een beetje.
pi_201294046
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 15:55 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Dit is wat ik bedoel:

- Besmettingcijfers dinsdag 10 t/m maandag 16 augustus: 16.297
- Besmettingcijfers dinsdag 17 t/m maandag 23 augustus: 17.031
- Besmettingcijfers dinsdag 24 t/m maandag 30 augustus: 17.584
- Besmettingcijfers dinsdag 31 augustus t/m maandag 6 september: 17.605
- Besmettingcijfers dinsdag 7 t/m maandag 13 september: 18.000 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe)
We zijn deze weken dan wel ook op vakantie geweest, horeca meer open, een aantal evenementen die wel doorgingen, inmiddels zijn er ook weer scholen open en studenten introductieweken zijn geweest......valt me nog alleszins mee eigenlijk
pi_201294304
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:03 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
We zijn deze weken dan wel ook op vakantie geweest, horeca meer open, een aantal evenementen die wel doorgingen, inmiddels zijn er ook weer scholen open en studenten introductieweken zijn geweest......valt me nog alleszins mee eigenlijk
Dat is ook zo ja, dat vergeet ik dan weer even, ben ik teleurgesteld, maar nee niet nodig. Gezien de omstandigheden is dit een prima resultaat. Desalniettemin zou het fijn zijn als we vanaf volgende week weer eens lekker zouden gaan dalen. ^O^
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201294330
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 15:55 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Dit is wat ik bedoel:

- Besmettingcijfers dinsdag 10 t/m maandag 16 augustus: 16.297
- Besmettingcijfers dinsdag 17 t/m maandag 23 augustus: 17.031
- Besmettingcijfers dinsdag 24 t/m maandag 30 augustus: 17.584
- Besmettingcijfers dinsdag 31 augustus t/m maandag 6 september: 17.605
- Besmettingcijfers dinsdag 7 t/m maandag 13 september: 18.000 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe)
je hebt gelijk,
ik snap dan deze zin niet
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervr: - 1,6%

@Oliver23 kun je wat duiding geven?
  vrijdag 10 september 2021 @ 16:34:06 #225
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201294425
De Jonge: ook in het najaar nog coronamaatregelen nodig. En het gt maar door... Maar in 2022 zijn we ervan af hoor.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201294498
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:34 schreef Federer-fan het volgende:
De Jonge: ook in het najaar nog coronamaatregelen nodig. En het gt maar door... Maar in 2022 zijn we ervan af hoor.
Het verbaast me niks en had het wel verwacht. Al moeten we nog even afwachten waar het precies naar toe gaat, valt al wel te verwachten dat er weinig versoepelt gaat worden. Ze willen natuurlijk niet weer zo'n debacle.
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201294614
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:40 schreef Sangha het volgende:

[..]
Het verbaast me niks en had het wel verwacht. Al moeten we nog even afwachten waar het precies naar toe gaat, valt al wel te verwachten dat er weinig versoepelt gaat worden. Ze willen natuurlijk niet weer zo'n debacle.
Laten we inderdaad dan maar niet mr gaan versoepelen, om debacles te voorkomen! :+
  vrijdag 10 september 2021 @ 16:53:16 #228
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201294625
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:40 schreef Sangha het volgende:

[..]
Het verbaast me niks en had het wel verwacht. Al moeten we nog even afwachten waar het precies naar toe gaat, valt al wel te verwachten dat er weinig versoepelt gaat worden. Ze willen natuurlijk niet weer zo'n debacle.
Nee, maar ik vraag me af wanneer we er dan wl van af zijn. Zou weleens een tijdlijn willen zien die op maandag 16 maart 2020 begint met "Even twee weken doorbijten en dan kunnen we verder met ons leven" tot nu, met alle tussenstappen van wachten tot het vaccin er is" etc.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201294662
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:34 schreef Federer-fan het volgende:
De Jonge: ook in het najaar nog coronamaatregelen nodig. En het gt maar door... Maar in 2022 zijn we ervan af hoor.
ik vind dit altijd zo makkelijk.
Dit riep je ook toen het over de Britse variant ging. En ook toen ie het had over de Delta variant.
iedere keer van "JA JA JA EN DAN DIT EN DAN DAT".
maar die man heeft vaak gewoon gelijk. Als het straks gaat stijgen is er niemand die zegt "tja dat was wel een beetje voorspelt". Dan is het weer de schuld van Hugo de Jonge.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben er ook klaar mee. Maar die man doet een voorspelling. En elke keer dat het een negatieve voorspelling is, dan is het niet goed volgens de vele zeikerds op internet. Maar heel vaak komt die voorspelling wel uit, maar dan is er niemand die zegt "owjah Hugo had toch wel gelijk."
pi_201294697
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:53 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Nee, maar ik vraag me af wanneer we er dan wl van af zijn. Zou weleens een tijdlijn willen zien die op maandag 16 maart 2020 begint met "Even twee weken doorbijten en dan kunnen we verder met ons leven" tot nu, met alle tussenstappen van wachten tot het vaccin er is" etc.
en dit is ook onzin.
Weet je nog, die eerste torentje toespraak van Rutte? over het nieuwe normaal.
Nou woedens was de goegemeente, hoe kan ie dat zeggen!! dit is niet normaal!
maar hij had wel gelijk, het leven werd anders, er kwam een nieuw normaal.
Er is echt nooit ergens iemand die gezegd heeft "over 2 weken zijn we er vanaf" dat wordt nu alleen maar gebruikt om het beleid aan te vallen.
  vrijdag 10 september 2021 @ 17:04:26 #231
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201294749
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:57 schreef koemleit het volgende:

[..]
ik vind dit altijd zo makkelijk.
Dit riep je ook toen het over de Britse variant ging. En ook toen ie het had over de Delta variant.
iedere keer van "JA JA JA EN DAN DIT EN DAN DAT".
maar die man heeft vaak gewoon gelijk. Als het straks gaat stijgen is er niemand die zegt "tja dat was wel een beetje voorspelt". Dan is het weer de schuld van Hugo de Jonge.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben er ook klaar mee. Maar die man doet een voorspelling. En elke keer dat het een negatieve voorspelling is, dan is het niet goed volgens de vele zeikerds op internet. Maar heel vaak komt die voorspelling wel uit, maar dan is er niemand die zegt "owjah Hugo had toch wel gelijk."
Het gaat er gewoon om dat het iets van een paar weken of maanden zou zijn en we er nu al bijna twee jaar mee bezig zijn. En ik ben een beetje bang dat het nog wel langer gaat duren ook. Dat is alles.
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:59 schreef koemleit het volgende:

[..]
en dit is ook onzin.
Dank je wel, constructief.
quote:
Weet je nog, die eerste torentje toespraak van Rutte? over het nieuwe normaal.
Nou woedens was de goegemeente, hoe kan ie dat zeggen!! dit is niet normaal!
maar hij had wel gelijk, het leven werd anders, er kwam een nieuw normaal.
Er is echt nooit ergens iemand die gezegd heeft "over 2 weken zijn we er vanaf" dat wordt nu alleen maar gebruikt om het beleid aan te vallen.
Volgens mij was het toch echt zo dat er een lockdown van twee weken was en dat we daarna konden doorgaan met ons leven. En we zouden er zijn als het vaccin er was. En inderdaad is er steeds weer iets nieuws waarom er maatregelen moeten blijven. Nu zijn enorm veel mensen gevaccineerd maar kennelijk niet genoeg. Erg jammer allemaal.

Misschien kun je wat vriendelijker reageren trouwens. Dit is het positiviteitstopic en je snauwt elke keer mensen af. Dat doe je niet alleen bij mij maar ook bij bijvoorbeeld Oliver23 en cinderelladreamer. Hou het gewoon inhoudelijk en maak er niet zo'n heisa van als iemand dingen anders ziet dan jij.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201294823
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 17:04 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Het gaat er gewoon om dat het iets van een paar weken of maanden zou zijn en we er nu al bijna twee jaar mee bezig zijn. En ik ben een beetje bang dat het nog wel langer gaat duren ook. Dat is alles.
[..]
Dank je wel, constructief.
[..]
Volgens mij was het toch echt zo dat er een lockdown van twee weken was en dat we daarna konden doorgaan met ons leven. En we zouden er zijn als het vaccin er was. En inderdaad is er steeds weer iets nieuws waarom er maatregelen moeten blijven. Nu zijn enorm veel mensen gevaccineerd maar kennelijk niet genoeg. Erg jammer allemaal.

Misschien kun je wat vriendelijker reageren trouwens. Dit is het positiviteitstopic en je snauwt elke keer mensen af. Dat doe je niet alleen bij mij maar ook bij bijvoorbeeld Oliver23 en cinderelladreamer. Hou het gewoon inhoudelijk en maak er niet zo'n heisa van als iemand dingen anders ziet dan jij.
Excuus. Ik ging even mee in de positiviteit in jouw laatste paar posts.

En zeker is het erg jammer allemaal.
pi_201294914
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:51 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Laten we inderdaad dan maar niet mr gaan versoepelen, om debacles te voorkomen! :+
Eigenlijk (ook al gaf ik een like) begrijp ik niet zo goed wat je bedoelt / waar je op doelt. Maar dat kan door de (afvlakkende) medicijnen komen hier. ;)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201294947
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 17:21 schreef Sangha het volgende:

[..]
Eigenlijk (ook al gaf ik een like) begrijp ik niet zo goed wat je bedoelt / waar je op doelt. Maar dat kan door de (afvlakkende) medicijnen komen hier. ;)
Was sarcastisch bedoeld omdat ze steeds zeggen: we moeten besmettingen voorkomen, we moeten een overbelaste zorg voorkomen, we moeten een nieuwe golf voorkomen......daar maakte ik "we moeten een nieuw debacle voorkomen" van, was ook wel een beetje flauw :)
pi_201294960
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 september 2021 17:24 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Was sarcastisch bedoeld omdat ze steeds zeggen: we moeten besmettingen voorkomen, we moeten een overbelaste zorg voorkomen, we moeten een nieuwe golf voorkomen......daar maakte ik "we moeten een nieuw debacle voorkomen" van, was ook wel een beetje flauw :)
Ik snappum, thanx! :) Ik herken soms cynisme en sarcasme niet zo goed. :D
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201295002
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 17:25 schreef Sangha het volgende:

[..]
Ik snappum, thanx! :) Ik herken soms cynisme en sarcasme niet zo goed. :D
Je mag altijd om uitleg vragen hoor
pi_201295013
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 september 2021 17:28 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Je mag altijd om uitleg vragen hoor
Thanx! :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  vrijdag 10 september 2021 @ 17:31:47 #238
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201295050
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 17:14 schreef koemleit het volgende:

[..]
Excuus. Ik ging even mee in de positiviteit in jouw laatste paar posts.

[...]
Nee, ik was even wat minder positief maar ik maak het niet persoonlijk. Maar jij doet aanvallend tegen mensen. Dat gaat een beetje ten koste van de sfeer vind ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 10-09-2021 17:55:54 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201297128
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:34 schreef Federer-fan het volgende:
De Jonge: ook in het najaar nog coronamaatregelen nodig. En het gt maar door... Maar in 2022 zijn we ervan af hoor.
Ik begrijp niet zo goed wat je hiermee wil zeggen. Corona is nog steeds onder ons, ziekenhuizen liggen nog steeds vol en dagelijks raken er nog steeds gemiddeld 2500 mensen besmet.

Als ik kijk naar de hele wereld dan is daar een index van beschikbaar die aangeeft hoe zwaar de maatregelen zijn per land. Op dit moment zitten wij rond de 41 op een schaal van 0 tot 100 (zie: https://www.bsg.ox.ac.uk/(...)ent-response-tracker). Daarmee bevinden we ons in de onderste regionen.

Wat zou je voorstel zijn als alternatief? Alles laten varen hebben we al geprobeerd, dat is begin juli niet zo goed bevallen. Helaas hebben daar hebben we nu in september nog steeds last van. De piek is gelukkig onder controle, maar we zaten op een fijne 500 besmettingen per dag voor die tijd.
pi_201297333
Ik wacht met smart op de dag dat we alle maatregelen loslaten. Dat UK en Denemarken dat nu doen, maakt mij ongeduldiger. We hebben hard gewerkt aan vaccineren, zijn bijna net zo ver als Denemarken (ook een topper op dat gebied) Een nieuw stapje richting loslaten zou daarom erg welkom zijn. Al zouden het alleen wat van de regels op scholen maar zijn. Of een wat minder strikt thuiswerk beleid. Bij diverse overheids diensten zijn ze daar nog erg streng mee.
pi_201297558
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:18 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik begrijp niet zo goed wat je hiermee wil zeggen. Corona is nog steeds onder ons, ziekenhuizen liggen nog steeds vol en dagelijks raken er nog steeds gemiddeld 2500 mensen besmet.

Als ik kijk naar de hele wereld dan is daar een index van beschikbaar die aangeeft hoe zwaar de maatregelen zijn per land. Op dit moment zitten wij rond de 41 op een schaal van 0 tot 100 (zie: https://www.bsg.ox.ac.uk/(...)ent-response-tracker). Daarmee bevinden we ons in de onderste regionen.

Wat zou je voorstel zijn als alternatief? Alles laten varen hebben we al geprobeerd, dat is begin juli niet zo goed bevallen. Helaas hebben daar hebben we nu in september nog steeds last van. De piek is gelukkig onder controle, maar we zaten op een fijne 500 besmettingen per dag voor die tijd.
Het is toen misgegaan omdat ongevaccineerden het nachtleven in mochten en tvt niet waterdicht was. Bovendien zullen we altijd dagelijkse besmettingen hebben, dat is al zolang er virussen heersen en dat zal altijd zo blijven. En om de zorgdruk proberen te ontlasten moeten ze vooral focussen op medicatie en behandelingen, maar niet meer ten koste van de hele bevolking met allerlei maatregelen. (slechts mijn simpele mening hierover :) )
pi_201297757
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:42 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Het is toen misgegaan omdat ongevaccineerden het nachtleven in mochten en tvt niet waterdicht was. Bovendien zullen we altijd dagelijkse besmettingen hebben, dat is al zolang er virussen heersen en dat zal altijd zo blijven. En om de zorgdruk proberen te ontlasten moeten ze vooral focussen op medicatie en behandelingen, maar niet meer ten koste van de hele bevolking met allerlei maatregelen. (slechts mijn simpele mening hierover :) )
Mijn gevoel is dat we in een spagaat zitten. Omdat we nog teveel niet gevaccineerden hebben kunnen we niet verder openen, een tussenoplossing zoals strikte TvT wordt door meerdere partijen onderuit gehaald (gevaccineerden en ongevaccineerden) en niemand lijkt een strobreed toe te willen geven.

Medicatie en behandeling bij Corona is nog lang niet van een betrouwbaar niveau. We hebben een hoop geleerd en het is niet meer zo dat we iedereen maar op de buik aan de beademing leggen, maar we hebben maar een gering aantal geneesmiddelen die in een bepaalde fase en bij een bepaald ziektebeeld werkzaam zijn.

Maar als je vanaf een afstand kijkt en ziet welke maatregelen er nog zijn, hoe zwaar hebben we het dan eigenlijk? Praktisch alles kan al maanden weer. Effectief hebben we het over geen feestjes en mondkapjes in het OV. Als je dan kijkt naar landen als Australi of Nieuw-Zeeland….
  vrijdag 10 september 2021 @ 19:56:08 #243
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201297797
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:18 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik begrijp niet zo goed wat je hiermee wil zeggen. Corona is nog steeds onder ons, ziekenhuizen liggen nog steeds vol en dagelijks raken er nog steeds gemiddeld 2500 mensen besmet.
Wat ik ermee wil zeggen, is dat ik het nog niet helemaal voor me zie dat we op een gegeven moment van alle maatregelen af zijn. En als ik dit zie, twijfel ik ook of we op de juiste weg zitten:


Vind het een interessant gesprek. Het is in feite een interview van dr. Robert Malone (Amerikaans arts en uitvinder van de mRNA-technologie) door Peter Navarro (econoom en auteur) over de wereldwijde aanpak van de coronacrisis. Malone zegt bijvoorbeeld dat je je niet uit een pandemie kunt vaccineren maar dat je je juist moet richten op de zwakkeren. Hij zegt in feit dat je het virus in de kaart speelt als je mensen vaccineert die niet zwak zijn.

Ik weet dat we nu de deltavariant hebben, maar ik had toch echt gehoopt dat de crisis erg op zijn retour was nu we de vaccins hebben. En we zijn er dus nog niet van af en ik ben enorm benieuwd wanneer we er wel echt van af zijn.
Als ik kijk naar de hele wereld dan is daar een index van beschikbaar die aangeeft hoe zwaar de maatregelen zijn per land. Op dit moment zitten wij rond de 41 op een schaal van 0 tot 100 (zie: https://www.bsg.ox.ac.uk/(...)ent-response-tracker). Daarmee bevinden we ons in de onderste regionen.[/quote]Daar koop ik in die zin niet zo heel veel voor dat ik nog steeds moet thuiswerken, al anderhalf jaar. En ik ben geen vakantie- of festivalganger of uitgaanstype, maar voor die mensen lijkt het me allemaal nog een stuk hinderlijker.
quote:
Wat zou je voorstel zijn als alternatief? Alles laten varen hebben we al geprobeerd, dat is begin juli niet zo goed bevallen. Helaas hebben daar hebben we nu in september nog steeds last van. De piek is gelukkig onder controle, maar we zaten op een fijne 500 besmettingen per dag voor die tijd.
Ik vind dat we heel veel vrijheid inleveren. Die kant wordt zo zelden belicht. Er wordt bijna alleen maar gepraat over de mensen die het virus hard treft, maar zo zelden over het overgrote deel van de mensen dat helemaal geen symptomen heeft of een week ziek op bed ligt. Ik zou me vooral richten op de zwakkeren en niet op gezonde jonge mensen.

Wat ik vooral buitengewoon jammer vind, is dat veel mensen iedereen die niet het volledige overheidsbeleid omarmt wordt weggezet met dat w-woord (dat ik niet wil gebruiken omdat ik het zulk kinderlijk taalgebruik vind.)

Maar goed, ik heb niet de illusie dat ik het coronaprobleem kan oplossen. Ik zeg alleen dat ik heel sceptisch ben over overheden die vrijheden inperken. Dat dat gebeurt door een demissionair kabinet helpt wat dat betreft ook niet.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201297801
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:30 schreef blissard1984 het volgende:
Ik wacht met smart op de dag dat we alle maatregelen loslaten. Dat UK en Denemarken dat nu doen, maakt mij ongeduldiger. We hebben hard gewerkt aan vaccineren, zijn bijna net zo ver als Denemarken (ook een topper op dat gebied) Een nieuw stapje richting loslaten zou daarom erg welkom zijn. Al zouden het alleen wat van de regels op scholen maar zijn. Of een wat minder strikt thuiswerk beleid. Bij diverse overheids diensten zijn ze daar nog erg streng mee.
Onze vaccinatiegraad is nog net te laag en wel echt lager dan bv. Denemarken en Zweden die nu fors gaan versoepelen.

Thuiswerken en 1,5 meter merk ik in mijn eigen omgeving niet meer. De scholen zijn toch ook al fors versoepeld per 30 augustus?

Een stap is altijd welkom, maar welke stap zou er op dit moment verstandig zijn?
  vrijdag 10 september 2021 @ 20:08:58 #245
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201298013
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:56 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Onze vaccinatiegraad is nog net te laag en wel echt lager dan bv. Denemarken en Zweden die nu fors gaan versoepelen.

Thuiswerken en 1,5 meter merk ik in mijn eigen omgeving niet meer. De scholen zijn toch ook al fors versoepeld per 30 augustus?

[...]
Bedoel je dat mensen in jouw omgeving niet meer thuiswerken? Dat ligt dan wel aan het type werk(gever) lijkt me. Ik bedoel, bij de overheid werken nog enorm veel mensen thuis.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201298193
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:53 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Mijn gevoel is dat we in een spagaat zitten. Omdat we nog teveel niet gevaccineerden hebben kunnen we niet verder openen, een tussenoplossing zoals strikte TvT wordt door meerdere partijen onderuit gehaald (gevaccineerden en ongevaccineerden) en niemand lijkt een strobreed toe te willen geven.

Medicatie en behandeling bij Corona is nog lang niet van een betrouwbaar niveau. We hebben een hoop geleerd en het is niet meer zo dat we iedereen maar op de buik aan de beademing leggen, maar we hebben maar een gering aantal geneesmiddelen die in een bepaalde fase en bij een bepaald ziektebeeld werkzaam zijn.

Maar als je vanaf een afstand kijkt en ziet welke maatregelen er nog zijn, hoe zwaar hebben we het dan eigenlijk? Praktisch alles kan al maanden weer. Effectief hebben we het over geen feestjes en mondkapjes in het OV. Als je dan kijkt naar landen als Australi of Nieuw-Zeeland….
Ik zeg ook nergens dat maatregelen zwaar zijn, niet voor mij persoonlijk dan op zich. Wl voor de evenementenbranche, theaters/bioscopen die niet volledig gevuld mogen worden. Maar juist nu er van alles weer wl kan en mag schieten de cijfers niet de pan uit. Ze dalen niet, maar ze schieten vooral niet als een komeet omhoog. Ik wil nog best even geduld hebben tot 1 november, maar dan hoeft de regering echt niet meer te zeggen dat ze maatregelen toch wel weer hard nodig vinden.
  vrijdag 10 september 2021 @ 20:19:34 #247
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201298239
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 september 2021 20:17 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Ik zeg ook nergens dat maatregelen zwaar zijn, niet voor mij persoonlijk dan op zich. Wl voor de evenementenbranche, theaters/bioscopen die niet volledig gevuld mogen worden. Maar juist nu er van alles weer wl kan en mag schieten de cijfers niet de pan uit. Ze dalen niet, maar ze schieten vooral niet als een komeet omhoog. Ik wil nog best even geduld hebben tot 1 november, maar dan hoeft de regering echt niet meer te zeggen dat ze maatregelen toch wel weer hard nodig vinden.
Zo zit ik ook in de wedstrijd. De vraag is alleen: wat als er vanaf 1 november toch weer (nieuwe) maatregelen komen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201298442
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 20:19 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Zo zit ik ook in de wedstrijd. De vraag is alleen: wat als er vanaf 1 november toch weer (nieuwe) maatregelen komen.
Door nu niet teveel te versoepelen, is de kans kleiner op nieuwe maatregelen in de toekomst.
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  vrijdag 10 september 2021 @ 20:38:33 #249
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201298491
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 20:34 schreef Sangha het volgende:

[..]
Door nu niet teveel te versoepelen, is de kans kleiner op nieuwe maatregelen in de toekomst.
Ja, misschien maar wie weet wat er nog aan nieuwe varianten komt. En ik heb oprecht geen idee of er nou mensen ziek zijn geworden tijdens de Formule 1 vorige week zondag. Daar liepen 70.000 mensen ronde, van wie denk ik het overgrote deel gevaccineerd was. Maar die kunnen nog steeds besmet en besmettelijk zijn. Anderzijds is het zo dat het buiten was en dat daar volgens mij weinig besmettingen plaatsvinden. Het is mii nooit helemaal duidelijk geworden welke maatregelen wel werken en nuttig zijn en welke niet.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201298531
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 20:38 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ja, misschien maar wie weet wat er nog aan nieuwe varianten komt. En ik heb oprecht geen idee of er nou mensen ziek zijn geworden tijdens de Formule 1 vorige week zondag. Daar liepen 70.000 mensen ronde, van wie denk ik het overgrote deel gevaccineerd was. Maar die kunnen nog steeds besmet en besmettelijk zijn. Anderzijds is het zo dat het buiten was en dat daar volgens mij weinig besmettingen plaatsvinden. Het is mii nooit helemaal duidelijk geworden welke maatregelen wel werken en nuttig zijn en welke niet.
Wat betreft het 'buiten besmet raken' is dacht ik wel de consensus dat die kans nihil is.
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201298548
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 20:19 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Zo zit ik ook in de wedstrijd. De vraag is alleen: wat als er vanaf 1 november toch weer (nieuwe) maatregelen komen.
Ja precies, dit truukje hebben ze al vaker gedaan....
  vrijdag 10 september 2021 @ 20:44:13 #252
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201298590
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 20:40 schreef Sangha het volgende:

[..]
Wat betreft het 'buiten besmet raken' is dacht ik wel de consensus dat die kans nihil is.
Ja, maar daarom snap ik nooit dat die festivals niet mogen doorgaan.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201299099
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 20:44 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ja, maar daarom snap ik nooit dat die festivals niet mogen doorgaan.
Ik snap dat je dat niet snapt. ;)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  vrijdag 10 september 2021 @ 21:19:57 #254
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201299268
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 21:09 schreef Sangha het volgende:

[..]
Ik snap dat je dat niet snapt. ;)
Bedoel je dat ook jij het niet snapt?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201299269
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 20:44 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ja, maar daarom snap ik nooit dat die festivals niet mogen doorgaan.
Inderdaad, maatregelen zijn nog n ding......maar verschil maken tussen wat wel of juist niet mag doorgaan terwijl het wel allebei kan....
  vrijdag 10 september 2021 @ 21:21:17 #256
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201299289
Ik autolike cinderellamdreamer's posts. Is een handige functionaliteit, want dan hoef je dat niet steeds individueel te doen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201299298
Ik ben weer terug van een weekje zon, zee en strand. Corona zag je alleen nog terug in de pijlen en looproutes in musea en een paar bordjes en pompjes bij winkels.
Tap tap tap
pi_201299328
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 21:19 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Bedoel je dat ook jij het niet snapt?
Ja dat bedoelde ik, er zullen vast weer sub-redenen zijn of uitsluitsels, waardoor dat dan juist weer niet kan, maar ik vind het onduidelijk. Waarom het 1 wel en het ander niet. Zo verlies je wel achterban.
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201299357
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 21:21 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben weer terug van een weekje zon, zee en strand. Corona zag je alleen nog terug in de pijlen en looproutes in musea en een paar bordjes en pompjes bij winkels.
Dat is ook wel even fijn hoor. :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  vrijdag 10 september 2021 @ 21:25:17 #260
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201299368
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 21:23 schreef Sangha het volgende:

[..]
Ja dat bedoelde ik, er zullen vast weer sub-redenen zijn of uitsluitsels, waardoor dat dan juist weer niet kan, maar ik vind het onduidelijk. Waarom het 1 wel en het ander niet. Zo verlies je wel achterban.
De officile reden is dat de F1 geplaceerd is en de festivals niet. Maar goed, je kunt een vaccinatie- of negatievetestplicht hanteren en het is buiten...
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201299381
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 21:24 schreef Sangha het volgende:

[..]
Dat is ook wel even fijn hoor. :)
Ja, was lang geleden dat ik 'gewoon' naar musea ben geweest en een beetje heb gewinkeld, en op terrasjes heb gezeten.
Tap tap tap
pi_201299405
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 21:25 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Ja, was lang geleden dat ik 'gewoon' naar musea ben geweest en een beetje heb gewinkeld, en op terrasjes heb gezeten.
Doe je goed, is belangrijk om ook weer even te ervaren. ^O^
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201299697
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 21:25 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Ja, was lang geleden dat ik 'gewoon' naar musea ben geweest en een beetje heb gewinkeld, en op terrasjes heb gezeten.
Lekker hoor!
pi_201299728
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:24 schreef koemleit het volgende:

[..]
je hebt gelijk,
ik snap dan deze zin niet
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervr: - 1,6%

@:oliver23 kun je wat duiding geven?
De voorlopige wijziging is gebaseerd op de besmettingcijfers van maandag tot en met vrijdag, en die dan vergelijken met dezelfde dagen van vorige week. Dan kom je uit op een daling van 1,6%.

De extrapolatie rekent de cijfers die bekend zijn deze week door naar een weekgemiddelde. Dan kom je uit op een kleine stijging.


Overigens heeft mijn poll met de betrekking tot het mondkapje in het OV totaal niet geleid tot discussies op Twitter. Trots op mijn volgertjes _O-

twitter
  vrijdag 10 september 2021 @ 21:57:03 #265
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201299932
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 21:44 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

Overigens heeft mijn poll met de betrekking tot het mondkapje in het OV totaal niet geleid tot discussies op Twitter. Trots op mijn volgertjes _O-

[ twitter ]
Je volgertjes? Je bedoelt feitelijk een discussie tussen jou en mij?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201300049
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 21:57 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Je volgertjes? Je bedoelt feitelijk een discussie tussen jou en mij?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ssssssst. Ons geheimpje _O-
pi_201300388
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 21:44 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
De voorlopige wijziging is gebaseerd op de besmettingcijfers van maandag tot en met vrijdag, en die dan vergelijken met dezelfde dagen van vorige week. Dan kom je uit op een daling van 1,6%.

De extrapolatie rekent de cijfers die bekend zijn deze week door naar een weekgemiddelde. Dan kom je uit op een kleine stijging.


Overigens heeft mijn poll met de betrekking tot het mondkapje in het OV totaal niet geleid tot discussies op Twitter. Trots op mijn volgertjes _O-

[ twitter ]
Dank voor je uitleg. Maar doorrekenen naar een week gemiddelde zal vaak een kleine stijging laten zien toch? Omdat de laatste 2 dagen van de "covid week" zondag en maandag in de regel de laagste getallen zijn. Daarom is de dag op dag vergelijking met de vorige week een beter vergelijk denk ik.
pi_201302625
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 20:08 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Bedoel je dat mensen in jouw omgeving niet meer thuiswerken? Dat ligt dan wel aan het type werk(gever) lijkt me. Ik bedoel, bij de overheid werken nog enorm veel mensen thuis.
Dit inderdaad. Ik zit gelukkig bij (een onderdeel van) een overheids club die traditioneel niet zoveel met regels heeft. Mijn collega’s in gemeente en ministerie-land zijn echter al strikt anderhalf jaar thuis. Die mogen alleen met formele toestemming naar kantoor komen. Dat is echt anders dan in het bedrijfsleven, voor zover ik dat kan beoordelen. Ik hoop dat die snel ook weer gewoon onder collega’s kunnen zijn.
pi_201302628
.

[ Bericht 99% gewijzigd door blissard1984 op 11-09-2021 03:07:37 ]
  zaterdag 11 september 2021 @ 06:30:16 #270
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_201302871
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 03:06 schreef blissard1984 het volgende:

[..]
Dit inderdaad. Ik zit gelukkig bij (een onderdeel van) een overheids club die traditioneel niet zoveel met regels heeft. Mijn collega’s in gemeente en ministerie-land zijn echter al strikt anderhalf jaar thuis. Die mogen alleen met formele toestemming naar kantoor komen. Dat is echt anders dan in het bedrijfsleven, voor zover ik dat kan beoordelen. Ik hoop dat die snel ook weer gewoon onder collega’s kunnen zijn.
Ik ook, de dagen op kantoor zijn dit jaar op 1 hand te tellen... Vorig jaar zat ik in een team wat met toestemming nog wat vaker naar kantoor mocht, maar dit jaar heb ik bijna nog maar alleen thuis gezeten.
pi_201303822
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 21:25 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
De officile reden is dat de F1 geplaceerd is en de festivals niet. Maar goed, je kunt een vaccinatie- of negatievetestplicht hanteren en het is buiten...
Dan gaat een deel van Nederland weer met de hakken in het zand ;(

Maar dat zou ook mijn oplossing zijn, klaar met het geneuzel. Alles open met op sommige plekken strikte TvT. Wil je niet meedoen, prima. Maar laten we stoppen met 85 procent van Nederland + X procent mensen niet gevaccineerd maar wel bereid tot testen te beperken ten faveure van de hele kleine groep echt koppige mensen.
pi_201303834
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 21:25 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Ja, was lang geleden dat ik 'gewoon' naar musea ben geweest en een beetje heb gewinkeld, en op terrasjes heb gezeten.
Heerlijk, voelt weer een beetje normaal en geef energie voor de laatste loodjes!
pi_201303873
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 20:08 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Bedoel je dat mensen in jouw omgeving niet meer thuiswerken? Dat ligt dan wel aan het type werk(gever) lijkt me. Ik bedoel, bij de overheid werken nog enorm veel mensen thuis.
Ik ken niemand meer die structureel thuis werkt. En ken best veel mensen. Zelf werk ik al vanaf juni 2020 niet meer thuis zelfs. Wel veel mensen die een mix hebben, 2 dagen thuis en 3 kantoor bijvoorbeeld.

Volgens mij werkt enkel overheidspersoneel nog echt structureel vanuit huis. Logisch wel, het is hun eigen beleid :)
pi_201303934
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:56 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Wat ik ermee wil zeggen, is dat ik het nog niet helemaal voor me zie dat we op een gegeven moment van alle maatregelen af zijn. En als ik dit zie, twijfel ik ook of we op de juiste weg zitten:
Ik twijfel geen seconde over de juiste weg, ik denk dat er de laatste 100 jaar meermaals aangetoond is dat vaccinaties ernstige ziektes uit ons leven bannen.

quote:

Vind het een interessant gesprek. Het is in feite een interview van dr. Robert Malone (Amerikaans arts en uitvinder van de mRNA-technologie) door Peter Navarro (econoom en auteur) over de wereldwijde aanpak van de coronacrisis. Malone zegt bijvoorbeeld dat je je niet uit een pandemie kunt vaccineren maar dat je je juist moet richten op de zwakkeren. Hij zegt in feit dat je het virus in de kaart speelt als je mensen vaccineert die niet zwak zijn.
Interessant om te zien, zo brengen we steeds meer nuancering aan denk ik.

quote:
Ik weet dat we nu de deltavariant hebben, maar ik had toch echt gehoopt dat de crisis erg op zijn retour was nu we de vaccins hebben. En we zijn er dus nog niet van af en ik ben enorm benieuwd wanneer we er wel echt van af zijn.
Ik ook, liever gisteren dan vandaag. Maar het venijn zit zoals altijd in de staart. Het is wel goed om te zien dat we steeds meer naar een situatie groeien waarin we de ziekte accepteren omdat we de controle kunnen houden. Net als met de ‘ouderwetse’ griep.

quote:
Daar koop ik in die zin niet zo heel veel voor dat ik nog steeds moet thuiswerken, al anderhalf jaar. En ik ben geen vakantie- of festivalganger of uitgaanstype, maar voor die mensen lijkt het me allemaal nog een stuk hinderlijker.
[..]
Je heb net de verkeerde werkgever, om mij heen zie ik (gelukkig) een ander beeld. Dat zie je ook duidelijk terug op de weg, het is aanzienlijk drukker dan afgelopen maanden.

quote:
Ik vind dat we heel veel vrijheid inleveren. Die kant wordt zo zelden belicht. Er wordt bijna alleen maar gepraat over de mensen die het virus hard treft, maar zo zelden over het overgrote deel van de mensen dat helemaal geen symptomen heeft of een week ziek op bed ligt. Ik zou me vooral richten op de zwakkeren en niet op gezonde jonge mensen.
Zou ik ook erg graag willen, maar ik zie geen enkele mogelijkheid om zwakkeren te beschermen behalve hoe we dat nu doen. Medicatie is er nog niet, al loopt er een hoop onderzoek, en vaccins werken juist bij de zwakkeren minder goed.

Hoe zouden we zwakkeren net zo goed of beter kunnen beschermen? Ik heb werkelijk geen antwoord op die vraag.
pi_201304689
@GereDathan

Kwetsbare en zwakkere zijn ook moeilijk te beschermen. Als het Norovirus heerst in een tehuis gaat dat ook meteen de hele afdeling rond en komt daar ook niet iedereen doorheen....
pi_201305764
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 20:20 schreef Federer-fan het volgende:
Ik heb trouwens serieus het idee dat ik slimmer word door al dat gereken. _O- Zo komen er allerlei filosofische vragen in me op. Een van die vragen, die vandaag in me opkwam, is: zou er een dag in het jaar zijn waarop er niemand jarig is?

Dacht dat hij wel aardig was. *) _O_
Probeer eens te berekenen wat de kans is dat in een klas met 30 leerlingen, er minstens 1 dag in het jaar is, waarop er minstens 2 jarig zijn.
pi_201306012
Denemarken lijkt 80% 12-plussers volledig beschermd als drempel te zien. Ze hebben ongeveer 3x zo weinig inwoners (~6 miljoen). Ze hebben weliswaar relatief een stuk minder besmettingen (~500 vs ~2300), maar relatief meer opnames (~20-30 vs ~50-70). Denemarken gaat er prat op dat ze goed zicht hebben op het virus omdat ze massaal testen. Maar gezien het relatief hoge aantal opnames versus besmettingen, zou je kunnen beargumenteren dat men in Nederland eigenlijk een beter zicht op het virus heeft.
Nederland moet daar ook naar toe. Als er goed doorgevaccineerd wordt onder jongeren moet het binnen afzienbare tijd haalbaar zijn om ook die 80% te halen. Ik hoop dat de overheid duidelijke waardes voor zich heeft om dingen los te gaan laten.

In de UK heeft men het ook gedaan. Dat leidt niet tot een enorme groei in besmettingen, maar ook niet tot een daling. Afgelopen week leek het aantal besmettingen hard te gaan groeien, maar de groei neemt inmiddels weer af. Ik denk dat dat een bump is geweest van een lang weekend met veel evenementen en veel mensen op vakantie en in het uitgaansleven. Scholen en veel uni's zijn ook weer begonnen, dus ik verwacht geen afname komende weken, maar eigenlijk ook geen toename in de ziekenhuizen omdat veel besmettingen onder jongeren zullen zijn.
pi_201306266
quote:
17s.gif Op zaterdag 11 september 2021 10:50 schreef Cinderelladreamer het volgende:
@:GereDathan

Kwetsbare en zwakkere zijn ook moeilijk te beschermen. Als het Norovirus heerst in een tehuis gaat dat ook meteen de hele afdeling rond en komt daar ook niet iedereen doorheen....
Op die momenten worden er neem ik aan ook bepaalde maatregelen genomen?
pi_201306291
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 12:45 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Denemarken lijkt 80% 12-plussers volledig beschermd als drempel te zien. Ze hebben ongeveer 3x zo weinig inwoners (~6 miljoen). Ze hebben weliswaar relatief een stuk minder besmettingen (~500 vs ~2300), maar relatief meer opnames (~20-30 vs ~50-70). Denemarken gaat er prat op dat ze goed zicht hebben op het virus omdat ze massaal testen. Maar gezien het relatief hoge aantal opnames versus besmettingen, zou je kunnen beargumenteren dat men in Nederland eigenlijk een beter zicht op het virus heeft.
Nederland moet daar ook naar toe. Als er goed doorgevaccineerd wordt onder jongeren moet het binnen afzienbare tijd haalbaar zijn om ook die 80% te halen. Ik hoop dat de overheid duidelijke waardes voor zich heeft om dingen los te gaan laten.

In de UK heeft men het ook gedaan. Dat leidt niet tot een enorme groei in besmettingen, maar ook niet tot een daling. Afgelopen week leek het aantal besmettingen hard te gaan groeien, maar de groei neemt inmiddels weer af. Ik denk dat dat een bump is geweest van een lang weekend met veel evenementen en veel mensen op vakantie en in het uitgaansleven. Scholen en veel uni's zijn ook weer begonnen, dus ik verwacht geen afname komende weken, maar eigenlijk ook geen toename in de ziekenhuizen omdat veel besmettingen onder jongeren zullen zijn.
Die 80 procent halen we makkelijk, op dit moment is 83 procent van 12+ voorzien van een eerste prik.
pi_201306431
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 13:11 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Op die momenten worden er neem ik aan ook bepaalde maatregelen genomen?
Ik doelde niet op maatregelen, maar wilde uitleggen dat je kwetsbare gewoon niet altijd kunt beschermen. Al zou je de afdeling sluiten en geen bezoek laten komen....als zo iemand besmet wordt kan het misgaan. Hoe voorzichtig personeel en medebewoners ook zijn.
pi_201306480
https://nos.nl/artikel/23(...)met-auto-immunziekte

Studie: vaccins werken bij meeste patinten met auto-immunziekte
Tap tap tap
pi_201306651
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 12:45 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Denemarken lijkt 80% 12-plussers volledig beschermd als drempel te zien. Ze hebben ongeveer 3x zo weinig inwoners (~6 miljoen). Ze hebben weliswaar relatief een stuk minder besmettingen (~500 vs ~2300), maar relatief meer opnames (~20-30 vs ~50-70). Denemarken gaat er prat op dat ze goed zicht hebben op het virus omdat ze massaal testen. Maar gezien het relatief hoge aantal opnames versus besmettingen, zou je kunnen beargumenteren dat men in Nederland eigenlijk een beter zicht op het virus heeft.
Nederland moet daar ook naar toe. Als er goed doorgevaccineerd wordt onder jongeren moet het binnen afzienbare tijd haalbaar zijn om ook die 80% te halen. Ik hoop dat de overheid duidelijke waardes voor zich heeft om dingen los te gaan laten.

In de UK heeft men het ook gedaan. Dat leidt niet tot een enorme groei in besmettingen, maar ook niet tot een daling. Afgelopen week leek het aantal besmettingen hard te gaan groeien, maar de groei neemt inmiddels weer af. Ik denk dat dat een bump is geweest van een lang weekend met veel evenementen en veel mensen op vakantie en in het uitgaansleven. Scholen en veel uni's zijn ook weer begonnen, dus ik verwacht geen afname komende weken, maar eigenlijk ook geen toename in de ziekenhuizen omdat veel besmettingen onder jongeren zullen zijn.
In Nederland is het streven nu om minstens 85 procent van Nederlanders van 12 jaar en ouder gevaccineerd te hebben in verband met de deltavariant
https://www.nporadio1.nl/(...)en-op-intensive-care

In Duitsland ook trouwens:
quote:
In de leeftijdscategorie 12 tot 59 jaar is een vaccinatiegraad van minstens 85 procent nodig om een nieuwe coronagolf in het najaar te voorkomen, aldus het RKI. Onder 60 plussers is volgens het RKI een hogere vaccinatiegraad nodig; 90 procent. Daarnaast moeten mensen zich aan de basis-hyginemaatregelen houden tot de benodigde percentages zijn bereikt.

Bondskanselier Merkel heeft in een vergadering van het partijbestuur volgens persbureau DPA ook aangedrongen op een hogere vaccinatiegraad. Met name ongevaccineerde kinderen zijn in het najaar nog kwetsbaar, aldus Merkel.

https://duitslandinstituu(...)procent-noodzakelijk
  zaterdag 11 september 2021 @ 14:11:26 #284
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201306756
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patinten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een daling op de IC’s n op de verpleegafdelingen. In totaal is er een absolute daling van 25 (relatieve daling: 3,7%). Het zijn dus 648 bezette bedden in totaal, dus weer een stuk verder onder de 700. Hopelijk dalen we snel verder.

1) NEDERLANDSE PATINTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- zaterdag 11 september: 209 (absolute daling 2; relatieve daling 0,9%);
- vrijdag 10 september: 211 (absolute daling 3; relatieve daling 1,4%);
- donderdag 9 september: 214 (absolute daling 5; relatieve daling 2,3%);
- woensdag 8 september: 219 (absolute stijging 4; relatieve stijging 1,9%);
- dinsdag 7 september: 215 (absolute daling 5; relatieve daling 2,3%);
- maandag 6 september: 220 (absolute stijging 7; relatieve stijging 3,3%);
- zondag 5 september: 213 (absolute stijging 1; relatieve stijging 0,5%);
- zaterdag 4 september: 212 (absolute daling 4; relatieve daling 1,9%).

2) NEDERLANDSE PATINTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- zaterdag 11 september: 439 (absolute daling 23; relatieve daling 5,0%);
- vrijdag 10 september: 462 (absolute stijging 19; relatieve stijging 4,3%);
- donderdag 9 september: 443 (absolute daling 9; relatieve daling 2,0%);
- woensdag 8 september: 452 (absolute daling 11; relatieve daling 2,4%);
- dinsdag 7 september: 463 (absolute stijging 1; relatieve stijging 0,2%);
- maandag 6 september: 462 (absolute daling 5; relatieve daling 1,1%);
- zondag 5 september: 467 (absolute stijging 3; relatieve stijging 5,7%);
- zaterdag 4 september: 442 (absolute stijging 3; relatieve stijging 0,7%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201306793

https://www.sst.dk/en/English

ze hebben nu al een jaloersmakend hoge vaccinatiegraad trouwens, daar in Denemarken *O*
  zaterdag 11 september 2021 @ 14:18:02 #286
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_201307162
Voordat mensen zoekacties starten. Mijn cijfers komen vanavond.
  zaterdag 11 september 2021 @ 14:55:01 #288
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201307189
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 14:51 schreef Oliver23 het volgende:
Voordat mensen zoekacties starten. Mijn cijfers komen vanavond.
OMT-spoedsessie?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201307237
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 14:51 schreef Oliver23 het volgende:
Voordat mensen zoekacties starten. Mijn cijfers komen vanavond.
Ga je nou weer uit eten? ;)
  zaterdag 11 september 2021 @ 15:22:48 #290
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201307488
Vannacht heb ik vier uur geslapen. Maar het rekenwerk heeft dat niet in de weg gestaan. Het percentage positieve tests is gestegen, van 8,7 naar 9,2.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201307605
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 13:31 schreef CherryLips het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)met-auto-immunziekte

Studie: vaccins werken bij meeste patinten met auto-immunziekte
Dank voor het delen, dat is erg goed nieuws! ^O^
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201307610
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 14:11 schreef Federer-fan het volgende:
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patinten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een daling op de IC’s n op de verpleegafdelingen. In totaal is er een absolute daling van 25 (relatieve daling: 3,7%). Het zijn dus 648 bezette bedden in totaal, dus weer een stuk verder onder de 700. Hopelijk dalen we snel verder.
Dat is weer een mooie daling, waarvoor dank! ;)
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 14:51 schreef Oliver23 het volgende:
Voordat mensen zoekacties starten. Mijn cijfers komen vanavond.
Haha, lol! :D
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201307902
quote:
11s.gif Op zaterdag 11 september 2021 14:14 schreef zakjapannertje het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.sst.dk/en/English

ze hebben nu al een jaloersmakend hoge vaccinatiegraad trouwens, daar in Denemarken *O*
Over 2 weken zitten wij daar ook op :)
pi_201307906
Mooie cijfers vandaag!
pi_201308216
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 16:05 schreef GereDathan het volgende:
Mooie cijfers vandaag!
Heerlijk stabiel :)
pi_201308881
Mijn grafieken van vandaag:

De gegevens zijn nu compleet tot en met 4 september. De registraties tussen 1 en 4 september lijken iets lager te zijn dan een week eerder, maar nog wel steeds tussen de 2000 en 2500 per dag.


De dagcurves zijn ook nu weer vergelijkbaar met die van eerdere dagen.


Het aandeel van de groep 0-20 jaar is nog wat verder gestegen en deze groep is nu de grootste. De groepen 20-40, 40-60 en 60-80 lijken wat betreft aandeel iets te dalen in de eerste dagen van september.


Ook in absolute aantallen een stijgende trend voor de groep 0-20 jaar. Tegelijkertijd een dalende trend voor de drie groepen daarboven.
pi_201309295
Morgen naar mijn moedertje toe (eind zeventig), al maanden niet gezien en anderhalf jaar geen knuffel durven / kunnen geven ivm corona. Hoewel ik nog steeds zeer alert ben, denk ik dat ik haar morgen een hele dikke knuffel geef en haar niet meer loslaat, mis het echt! :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201309299
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 14:55 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
OMT-spoedsessie?
Jazeker. Wil het mondkapje eraf hebben in het OV. Stampvoetend door het Catshuis gelopen.,
pi_201309305
quote:
17s.gif Op zaterdag 11 september 2021 15:00 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Ga je nou weer uit eten? ;)
Breng me niet op ideen _O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')