abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_201171598
De laatste Airbus A380 zal over een week of 9-12 geleverd worden.

Emirates heeft de levering van hun laatste 3 toestellen naar voren geschoven, i.p.v. mei/juni 2022 wordt de laatste A380 nu in november geleverd.
Dat is dus bijna exact 14 jaar na de eerste A380 aan Singapore Airlines.

Airbus heeft nog 3 A380's te leveren; alle 3 voor Emirates.
Na aflevering staat hun totale vloot A380s op 118.
(De 3e en laatste voor All Nippon Airways staat weliswaar nog in Toulouse, maar is wel al officieel geleverd)

Bron: https://www.emirates.com/(...)al-a380-in-november/

quote:
He added: “Emirates will continue to be the largest operator of this spacious and modern aircraft for the next two decades,
Ik zet een symbolische euro op in dat dit niet gaat gebeuren...
pi_201178162
Dat ze de grootste blijven is niet zo moeilijk maar of ze die kisten 20 jaar blijven gebruiken lijkt me ook sterk.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_201229205
De Jet Airways 777-300ER VT-JEW is verkocht.
Het toestel staat al sinds 10 april 2019 op Schiphol.
Bron: https://economictimes.ind(...)cleshow/85931407.cms

Jet Airways 777-35ER VT-JEW by Gideon van Dijk, on Flickr
pi_201238009
Interessant toestel op Schiphol; Dubai Air Wing A6-COM landt zometeen, vliegt nu nog boven Flevoland: https://www.flightradar24.com/B744/290bccd7

Dubai Air Wing. A6-COM. Boeing 747-433. by Marco, on Flickr

[ Bericht 10% gewijzigd door Iemand91 op 06-09-2021 11:40:13 ]
  Redactie Frontpage vrijdag 10 september 2021 @ 21:51:28 #6
381571 crew  Stephan5
Primusch
pi_201299850
Hoi!

Ik heb hier nog nooit gepost, maar ben wel een groot luchtvaart-liefhebber. Met name civiel.
Ik heb jarenlang onder de aan/uitvliegroute van de Buitenveldertbaan gewoond. En zo is mijn interesse ontstaan.
Dat geluid van een startende Boeing 707, 727, of 737-2 of een BAC 1-11, de bekende volle vrachtkisten, etc....liefst om 06.00. Gelukkig heb ik daar nooit hinder van gehad. De reacties op de nieuwe site die onlangs is gelanceerd over vliegtuiglawaai zet ik zo mijn vraagtekens bij. Uiteraard is er geluidsoverlast, maar sommige reacties....
.
Enfin, wat ik mij eigenlijk een beetje aan het afvragen was.....Is dat er zoveel TK/XQ vluchten zijn. Uiteraard mag dat, maar volgens mij zijn er nooit zoveel vluchten geweest als nu. Het is/was uiteraard seizoens-gebonden, maar we zitten toch middenin in Corona.
.
Ik denk natuurlijk wel dat ze slots gebruiken die anderen niet gebruiken, maar wat op zich wel vrij opvallend is, is dat er zoveel Wide-body's te zien zijn van TK. De 77W, 787-9, A330-2/3......en dan nog A320/321... en bij XQ natuurlijk de 737-800.
.
Misschien is het ook een combinatie met vracht, maar op zich vind ik het vrij bijzonder.
.
En dat terwijl bijvoorbeeld AC en BR MOETEN blijven vliegen omdat ze anders dan mogelijk hun slots kwijt raken.
.
Ik ben wel eens benieuwd hoe het precies zit. :Y
Ik hou niet van klussers. Boren, timmeren en schuren is uit den boze.
pi_201306821
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 21:51 schreef Stephan5 het volgende:
Enfin, wat ik mij eigenlijk een beetje aan het afvragen was.....Is dat er zoveel TK/XQ vluchten zijn. Uiteraard mag dat, maar volgens mij zijn er nooit zoveel vluchten geweest als nu. Het is/was uiteraard seizoens-gebonden, maar we zitten toch middenin in Corona.
.
Ik denk natuurlijk wel dat ze slots gebruiken die anderen niet gebruiken, maar wat op zich wel vrij opvallend is, is dat er zoveel Wide-body's te zien zijn van TK. De 77W, 787-9, A330-2/3......en dan nog A320/321... en bij XQ natuurlijk de 737-800.
.
Misschien is het ook een combinatie met vracht, maar op zich vind ik het vrij bijzonder.
.
En dat terwijl bijvoorbeeld AC en BR MOETEN blijven vliegen omdat ze anders dan mogelijk hun slots kwijt raken.
.
Ik ben wel eens benieuwd hoe het precies zit. :Y
Als ik even snel op Flightradar kijk, lijken alle grote kisten van Turkish Airlines naar Istanbul te gaan. Dat kan inderdaad met vakantie en vracht te maken hebben, maar misschien ook met het uitbouwen van Istanbul als overstapluchthaven. Misschien is het aantal reizigers naar de kleinere Turkse luchthavens vanaf Schiphol niet groot genoeg om extra directe vluchten in te plannen, maar lukt het wel met Istanbul als overstapplaats.
pi_201358469
Vanmorgen is Lufthansa's A380 D-AIMH overgevlogen van Frankfurt naar Teruel.
Dit was - hoogstwaarschijnlijk - de allerlaatste Lufthansa A380 vlucht.

12 Lufthansa A380's staan nu in Teruel en 2 in Tarbes.




Vertrek vanuit Frankfurt met wing wave:


  zondag 19 september 2021 @ 19:59:01 #9
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_201431309
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 13:44 schreef Drekkoning het volgende: [..] Het zou me niet verbazen als ze over zouden stappen op Airbus inderdaad.
Jet2 uit LBA heeft recentelijk hun traditie verbroken en 36 A321Neo's besteld. Ook een trouwe B737 klant.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
pi_201440485
Ik zie net uit mijn ooghoek een Lufthansa 747 voorbij vliegen. Dus er is er weer een weg van Twente.
A mind with a heart of it's own
pi_201442931
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 13:59 schreef DrMarten het volgende:
Ik zie net uit mijn ooghoek een Lufthansa 747 voorbij vliegen. Dus er is er weer een weg van Twente.
Jep, de laatste: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/d-abtl#2937a041




https://twitter.com/twenteairport/status/1439955765570293761

Er hebben in totaal 6 Lufthansa 747-400's gestaan, 3 van de 6 zijn later overgevlogen naar Mojave en zullen niet meer voor de maatschappij gaan vliegen.
Zo zijn vele onderdelen van D-ABVP overgezet in een Eva Air Cargo 747 die al 4 jaar daar stond opgeslagen voor sloop maar die nu weer in gebruik zal worden genomen.
(De 747 "cargo" markt is enorm hot momenteel)

De andere 3 (samen met 5 andere die elders waren/zijn opgeslagen) zullen weer in gebruik worden genomen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 20 september 2021 @ 17:22:25 #12
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_201443126
twitter

Stangetje vergeten te plaatsen bij de 737-900 :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_201443434
quote:
10s.gif Op maandag 20 september 2021 17:22 schreef Peterselieman het volgende:
[ twitter ]
Stangetje vergeten te plaatsen bij de 737-900 :P
Er zat zeker nog zo'n vette Amerikaan achterin.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  Redactie Frontpage / Sport maandag 20 september 2021 @ 18:09:16 #14
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_201443605
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 17:53 schreef vipergts het volgende:

[..]
Er zat zeker nog zo'n vette Amerikaan achterin.
wat dacht je van een Football-team dat in het vliegtuig zat :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_201447433
Luisteren nu: https://www.nporadio5.nl/(...)rrdjFQNrfEN8qElV30No

EDIT: ok, beetje kort maar wel leuk.

[ Bericht 10% gewijzigd door Iemand91 op 20-09-2021 22:24:19 ]
pi_201529494
DAF awards Rolls-Royce B-52H engine contract
quote:
The Department of the Air Force has awarded a $2,604,329,361 contract to Rolls-Royce Corporation, Indianapolis, Indiana, for B-52H Stratofortress military derivative commercial engines.

The competitive single award contract provides for 608 military derivative commercial engines, plus spare engines, associated support equipment and commercial engineering data, to include sustainment activities, to be used on the B-52H bomber fleet.

The Rolls-Royce F130 engine will replace the TF33-PW-103, which has powered the B-52 since the 1960s, and is projected to no longer be supportable beyond 2030. The B-52 original equipment manufacturer, Boeing, is responsible for integrating the engines onto the aircraft. The Air Force plans to finalize integration activities and deliver the first lot of B-52H modified aircraft by the end of 2028.

“The B-52 CERP is a complex upgrade that not only updates the aircraft with new engines, but updates the flight deck area, struts and nacelles,” said Brig. Gen. John Newberry, Air Force bombers program executive officer.

“Our current virtual digital prototyping efforts are giving us an opportunity to integrate the engines and other changes to the B-52 before doing any physical modifications. This has allowed us to develop the most cost-efficient solution while reducing the time from concept to production.”

The B-52H is a long-range, heavy bomber that can perform strategic attack, close-air support, air interdiction, offensive counter-air and maritime operations. The bomber is capable of flying at high subsonic speeds at altitudes up to 50,000 feet. It can carry nuclear or precision guided conventional ordinance with worldwide precision navigation capability.

The new engines on the B-52s are expected to remain on the B-52H through at least 2050, increase fuel efficiency, increase range, reduce emissions in unburned hydrocarbons, and significantly reduce maintenance costs.

“The B-52 Commercial Engine Replacement Program is the most important and comprehensive upgrade to the B-52 in over half a century,” said Maj. Gen. Jason Armagost, director of Strategic Plans, Programs and Requirements at Headquarters Air Force Global Strike Command, Barksdale Air Force Base, Louisiana. “The B-52 is the workhorse of the nation’s bomber force and this modification will allow the B-52 to continue its critical conventional and standoff mission into 2050’s.”

The first two fully modified B-52s are projected to deliver by the end of 2025 and will undergo ground and flight testing. The first lot of operational B-52s with the new engines is projected to deliver by the end of 2028 with the entire fleet modified by 2035.

https://www.airplane-pict(...)-52h-stratofortress/
pi_201539902
Vanaf 31 oktober komt Emirates weer dagelijks met de A380 naar Schiphol.
Laatste keer dat ze met de A380 naar Schiphol kwamen was op 15 augustus 2020.

Mogelijk komt deze kist dan ook een keer langs:


https://twitter.com/MZulqarnainBut1/status/1442411872947425281
pi_201635795
Het het einde is in zicht van wide-body trijets buiten de Amerika's.
Momenteel zijn er buiten de VS nog slechts 3 wide-body trijets in gebruik/geregistreerd.
(Ik heb het hier dus over registraties/maatschappijen; er komen nog steeds wide-body trijets buiten de Amerika's)

Eerst de Lufthansa Cargo McDonnell Douglas MD-11F D-ALCC, de laatste MD-11 in gebruik buiten de VS.
Dit toestel is in 1998 nieuw aan de maatschappij geleverd en het 23 jaar oude toestel zal op 15 oktober (volgende week vrijdag) voor de laatste keer in Frankfurt landen vanuit New York.
Dit toestel zal later aan het Amerikaanse Western Global Airlines worden geleverd.
Ze heeft voor de laatste dagen de “Thank You MD-11 / Farewell” sticker gekregen:


https://twitter.com/RobertLN_/status/1444267336366702596

Dan hebben we de McDonnell Douglas MD-10F CP-2791 van het Boliviaanse TAB Cargo.
Ruim 33 jaar oud en vloog hiervoor voor FedEx.
Het is het enige toestel van deze maatschappij en staat momenteel al een halve maand in Miami.


https://www.jetphotos.com/photo/10163695

En tenslotte de McDonnell Douglas KDC-10 T-235 "Jan Scheffer" van de Nederlandse luchtmacht.
Nu bijna 45 jaar oud werd dit toestel in 1976 nieuw aan Martinair geleverd en werd in 1995 aan de Nederlandse luchtmacht geleverd.
Dit toestel zal naar het Amerikaanse Omega Air gaan die ook al een andere KDC-10 (T-264) overnam en die nu in San Antonia staat opgeslagen.
Ik heb een datum gelezen van 25 oktober dat ze naar de VS zal worden overgevlogen.


https://www.jetphotos.com/photo/10298059

Deze laatst overgebleven KDC-10 zal komende donderdag een afscheidsvlucht maken langs o.a. (voormalige) luchtvaartbases. Vermoedelijke vertrektijd vanaf Eindhoven is 12:30 uur.


https://twitter.com/Kon_Luchtmacht/status/1445004770163499011

Alle andere overgebleven DC-10's (en daarmee bedoel ik alle varianten waaronder de MD-10/KC-10 etc.) zijn geregistreerd in de VS, in gebruik bij de United States Air Force, FedEx, Omega Air, 10 Tanker Air Carrier en Project Orbis.
De MD-11's bij FedEx, UPS en Western Global Airlines.

Er is nog één andere wide-body trijet in gebruik; de Lockheed L-1011 TriStar "Stargazer" N140SC, ook in de VS geregistreerd maar die is niet erg actief (vloog in juni 2020) voor het laatst.
Dat is de laatst luchtwaardige overgebleven Tristar ter wereld.
  Moderator maandag 4 oktober 2021 @ 19:18:53 #20
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201635971
25 oktober is een beruchte laatste dag voor tri-jets :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 4 oktober 2021 @ 19:20:58 #21
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201636015
Toen gingen de MD11's er ook uit.
Waarom weet ik dat? Dan ben ik jarig :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201660569
Singapore Airlines is begonnen met het slopen van 2 A380's (en een 777-200ER).
Vorige keren werden hun A380's naar Tarbes gevlogen voor ontmanteling en sloop (4 toestellen en de A380 die tijdelijk voor
Hi Fly Malta vloog) maar nu slopen ze de toestellen zelf.

Maandagavond zijn ze naar het Changi Exhibition Centre gesleept (ligt naast de luchthaven)



https://www.channelnewsas(...)lines-changi-2215261

Vandaag staan de 2 toestellen er zo bij:



https://www.airteamimages.com/andrew-hunt_pid2543.html

Het gaat om 9V-SKH en 9V-SKG, geleverd in mei/juni 2009 en stonden sinds het begin van de coronacrisis (maart 2020) opgeslagen in Singapore.
Singapore heeft nu in totaal 7 A380's uitgefaseerd en er volgen nog eens 5. Ze houden er 12 over.

Overigens niet alleen maar doom and gloom wat betreft A380's; Akbar Al Baker (CEO van Qatar Airways) was zeer negatief over (hun) A380's maar ziet zich nu genoodzaakt om ze toch weer in te zetten.
Vanaf december worden 5 A380's weer ingezet naar Londen en Parijs en mogelijk vanaf 2022 worden alle 10 A380's weer ingezet.
Dit omdat ze 13 A350's hebben opgeslagen wegens problemen met de romp onder de verflaag.

Ook British Airways gaat hun A380's weer inzetten; vanaf november komen er 4 terug die ze eerst gaan inzetten op Frankfurt en Madrid.
pi_201661378
Heerlijk topic toch dit!
pi_201667031
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 19:08 schreef Iemand91 het volgende:
Het het einde is in zicht van wide-body trijets buiten de Amerika's.
Momenteel zijn er buiten de VS nog slechts 3 wide-body trijets in gebruik/geregistreerd.
(Ik heb het hier dus over registraties/maatschappijen; er komen nog steeds wide-body trijets buiten de Amerika's)

Eerst de Lufthansa Cargo McDonnell Douglas MD-11F D-ALCC, de laatste MD-11 in gebruik buiten de VS.
Dit toestel is in 1998 nieuw aan de maatschappij geleverd en het 23 jaar oude toestel zal op 15 oktober (volgende week vrijdag) voor de laatste keer in Frankfurt landen vanuit New York.
Dit toestel zal later aan het Amerikaanse Western Global Airlines worden geleverd.
Ze heeft voor de laatste dagen de “Thank You MD-11 / Farewell” sticker gekregen:

[ afbeelding ]
https://twitter.com/RobertLN_/status/1444267336366702596

Dan hebben we de McDonnell Douglas MD-10F CP-2791 van het Boliviaanse TAB Cargo.
Ruim 33 jaar oud en vloog hiervoor voor FedEx.
Het is het enige toestel van deze maatschappij en staat momenteel al een halve maand in Miami.

[ afbeelding ]
https://www.jetphotos.com/photo/10163695

En tenslotte de McDonnell Douglas KDC-10 T-235 "Jan Scheffer" van de Nederlandse luchtmacht.
Nu bijna 45 jaar oud werd dit toestel in 1976 nieuw aan Martinair geleverd en werd in 1995 aan de Nederlandse luchtmacht geleverd.
Dit toestel zal naar het Amerikaanse Omega Air gaan die ook al een andere KDC-10 (T-264) overnam en die nu in San Antonia staat opgeslagen.
Ik heb een datum gelezen van 25 oktober dat ze naar de VS zal worden overgevlogen.

[ afbeelding ]
https://www.jetphotos.com/photo/10298059

Deze laatst overgebleven KDC-10 zal komende donderdag een afscheidsvlucht maken langs o.a. (voormalige) luchtvaartbases. Vermoedelijke vertrektijd vanaf Eindhoven is 12:30 uur.

[ afbeelding ]
https://twitter.com/Kon_Luchtmacht/status/1445004770163499011

Alle andere overgebleven DC-10's (en daarmee bedoel ik alle varianten waaronder de MD-10/KC-10 etc.) zijn geregistreerd in de VS, in gebruik bij de United States Air Force, FedEx, Omega Air, 10 Tanker Air Carrier en Project Orbis.
De MD-11's bij FedEx, UPS en Western Global Airlines.

Er is nog één andere wide-body trijet in gebruik; de Lockheed L-1011 TriStar "Stargazer" N140SC, ook in de VS geregistreerd maar die is niet erg actief (vloog in juni 2020) voor het laatst.
Dat is de laatst luchtwaardige overgebleven Tristar ter wereld.
twitter


[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2021 08:21:39 ]
pi_201668880
quote:
Kan de NS nog wat van leren deze timing.
pi_201668928
Ik denk die doet nog even een rondje, maar hij gaat meteen door, is wel erg vroeg overal dan.
pi_201668991
Volkel is alvast overgeslagen
pi_201669352
Kwam hier wel recht over de achtertuin _O_ Nice om te zien! Had trouwens de tankslang ( heet dat zo) naar buiten staan!



Is een screen van een filmpje, dus de kwaliteit is een beetje belabberd.

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2021 12:35:03 ]
pi_201740029
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 11:42 schreef Iemand91 het volgende:
Mooi verhaal:

[ twitter ]
Zoiets kan ook alleen in India
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  woensdag 13 oktober 2021 @ 15:32:01 #33
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_201742164
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 12:26 schreef vipergts het volgende:

[..]
Zoiets kan ook alleen in India
Mwa...

Groeten uit Argentinië :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_201752350

https://www.airplane-pict(...)lia-airbus-a330-200/

Vanavond komt na ruim 74 jaar een einde aan het Italiaanse vliegmaatschappij Alitalia.
Vlucht AZ1586 van Cagliari (Sardinië) naar Rome zal de laatste vlucht zijn en landt vanavond rond 23:10 uur in Rome. (https://flightaware.com/l(...)1014/2005Z/LIEE/LIRF)

Morgen neemt de staatsluchtvaartmaatschappij Italia Trasporto Aereo (ITA) een deel van de Alitalia activiteiten over.
Het merendeel van het personeel keert (voorlopig) niet terug (zo'n 3000 van de 11.000 werknemers blijven), een gereduceerde vloot (de Airbus A220, A320neo, A330neo en A350 moeten er uiteindelijk bijkomen).
Mogelijk kopen ze de Alitalia naam.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 15:09:17 #35
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_201752702
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 14:26 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.airplane-pict(...)lia-airbus-a330-200/

Vanavond komt na ruim 74 jaar een einde aan het Italiaanse vliegmaatschappij Alitalia.
"Alweer?" was mijn eerste ingeving...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_201758494
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 14:26 schreef Iemand91 het volgende:
Vanavond komt na ruim 74 jaar een einde aan het Italiaanse vliegmaatschappij Alitalia.
De laatste Alitalia vlucht is zojuist vertrokken: https://www.flightradar24.com/AZA96Z/298152d8
pi_201759412
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 14:26 schreef Iemand91 het volgende:
Mogelijk kopen ze de Alitalia naam.
Het bod van Italia Trasporto Aereo voor de merknaam Alitalia is goedgekeurd; ITA neemt de het merk over voor ¤90 miljoen.
Morgen gaat Alitalia verder als... Alitalia.

twitter
  Moderator vrijdag 15 oktober 2021 @ 07:13:13 #38
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201760107
Je verwacht het niet _O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 17:12:24 #40
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_201766681
The Sun... dan is het al gauw een emergency
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_201768034
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 23:57 schreef Iemand91 het volgende:
Het bod van Italia Trasporto Aereo voor de merknaam Alitalia is goedgekeurd; ITA neemt de het merk over voor ¤90 miljoen.
Morgen gaat Alitalia verder als... Alitalia.


PLOTSELINGE PLOTTWIST: ITA KIEST VOOR MERKNAAM ITA AIRWAYS

pi_201768281
Ze zijn nog maar net begonnen en het is al een soap. :')
pi_201768728
De 3e en laatste Airbus A380 van All Nippon Airways is onderweg naar Tokio:
https://www.flightradar24.com/ANA9398/2983d8ae

Het toestel is officieel al in oktober 2020 aan de maatschappij geleverd maar bleef opgeslagen in Toulouse.
Dit was ook de laatste A380 levering vanuit Toulouse, de 2 resterende A380's (beide voor Emirates) staan momenteel in Hamburg voor de cabine, de laatste zal in december geleverd worden.


https://twitter.com/CAlloing/status/1449055651565551617
pi_201801485
Na 50 jaar wide-body trijets zijn de laatste 2 in Europa binnen 2 dagen van elkaar uitgefaseerd.

De KDC-10 T-235 van de Koninklijke Luchtmacht maakte afgelopen donderdag haar laatste landing op Eindhoven waar ze binnenkwam vanuit Madison, Wisconson.

Vertrek in Madison:



https://twitter.com/jaimecor_94/status/1449024381942960138

En de Lufthansa Cargo MD-11F D-ALCC is vanmiddag rond het middaguur voor de laatste keer geland in Frankfurt na een vlucht vanuit New York JFK.

Aankomst in Frankfurt:


https://lufthansa-cargo.c(...)thansa-cargo-3137028

Het tijdperk van wide-body trijets in Europa is deze week ten einde gekomen.*
Beiden zullen later naar de VS vertrekken naar een Amerikaanse operator.

* Om het nog maar eens te noemen; ik heb het hier over eigendom/registraties, er komen namelijk nog steeds wide-body trijets naar Europa. ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 18-10-2021 12:04:03 ]
  maandag 18 oktober 2021 @ 08:24:53 #45
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_201803089
Zonde! Vond ze er altijd zo Thunderbirds-achtig gaaf uitzien! _O_
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_201803121
quote:
Soap of niet, die kist zit mooi in de verf zo.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_201803873
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 08:24 schreef shiz het volgende:
Zonde! Vond ze er altijd zo Thunderbirds-achtig gaaf uitzien! _O_
Haha, dat is wel een mooie omschrijving ja :Y
Ik vond het ook altijd stoere apparaten, alleen al vanwege de herrie die er af komt :D Daarom wel beter dat ze uitgefaseerd worden, maar toch jammer voor de liefhebber.
pi_201816150
Na ruim 2,5 jaar is Jet Airways' 777-300ER VT-JEW weer vertrokken:
https://www.flightradar24.com/298ef666

Op 10 april 2019 vlak voor de vlucht naar Mumbai werd er beslag gelegd op het toestel, sindsdien staat het op Schiphol opgeslagen.

Nu maakt het nog een laatste vlucht, naar Victorville. Het toestel zal worden ontmanteld en gesloopt.


https://www.jetphotos.com/photo/10331399
pi_201825842
De 777 staat nu op het punt te vertrekken vanaf Victorville door naar Mojave: https://www.flightradar24.com/N377CL/298f3965
Dat zal dus wél de laatste vlucht voor deze kist zijn...

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 19-10-2021 23:45:17 ]
pi_201834821
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 23:33 schreef Iemand91 het volgende:
De 777 staat nu op het punt te vertrekken vanaf Victorville door naar Mojave: https://www.flightradar24.com/N377CL/298f3965
Dat zal dus wél de laatste vlucht voor deze kist zijn...
Hoezo mag dat vliegtuig de lucht in LOL. Dat ding heeft ruim 2 jaar stilgestaan en heeft helemaal geen bescherming gehad, buiten dat zat er nog olie in. Dat het ding niet naar beneden is komen vallen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')