Komt aandragen?quote:Op woensdag 1 september 2021 13:59 schreef miss_sly het volgende:
Jij komt aandragen met deze meneer en claimt iets. Dan kun je vast ook onderbouwen waarom we deze meneer moeten vertrouwen, behalve dan op het feit dat hij 30 jaar geleden iemand was die over HIV het nodige heeft ontdekt.
Ja, maar we weten niet hoe stabiel ze zijn. Om een voorbeeld te geven, op sommige dagen vertrekken veel meer vliegtuigen dan op andere dagen, dus binnen 48 uur van die dag zullen er meer tests voor vakantie zijn dan andere dagen.quote:Op woensdag 1 september 2021 15:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als deze factoren grosso modo stabiel blijven zou dat geen verschil moeten maken.
Het aantal testen is weer net zo hoog als een maand geleden (+10000 erbij sinds maandag)quote:Op woensdag 1 september 2021 15:57 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Sterker nog, het percentage positief is gedaald.
Jouw appel op autoriteit drogredenatie begint vermoeiend te worden.quote:Op woensdag 1 september 2021 15:58 schreef Za het volgende:
[..]
Komt aandragen?
Bedank mij gewoon, je geeft meerdere maken aan dat een andere user je geen antwoord geeft, en ik probeer daarbij behulpzaam te zijn.
De ontdekker van HIV, Nobelprijswinnaar op gebied van immunologie en virologie, besluit zelf maar of je er waarde aan hecht.
Indien jouw interesse of die van zalc gewekt is kunnen jullie er zelf verder mee aan de slag. Succes!
*proestquote:Op woensdag 1 september 2021 15:58 schreef Za het volgende:
[..]
Komt aandragen?
Bedank mij gewoon, je geeft meerdere maken aan dat een andere user je geen antwoord geeft, en ik probeer daarbij behulpzaam te zijn.
De ontdekker van HIV, Nobelprijswinnaar op gebied van immunologie en virologie, besluit zelf maar of je er waarde aan hecht.
Indien jouw interesse of die van zalc gewekt is kunnen jullie er zelf verder mee aan de slag. Succes!
Dat kan het antwoord niet zijn, immers mogen geteste ongevaccineerden wel los gaan tussen geteste (en potentieel besmette) gevaccineerden.quote:Op woensdag 1 september 2021 13:54 schreef MatthijsDJ het volgende:
Heel simpel.. Ik wil straks nog wel naar het ziekenhuis kunnen als ik iets breek... Gevaar is als al die ongevaccineerden los gaan, het aantal nodige Ic-bedden weer massaal stijgt.
Om de doodeenvoudige redenen om uiteindelijk zoveel mogelijk mensen (indirect) te bewegen tot een vaccinatie.quote:Op woensdag 1 september 2021 16:16 schreef Za het volgende:
[..]
Dat kan het antwoord niet zijn, immers mogen geteste ongevaccineerden wel los gaan tussen geteste (en potentieel besmette) gevaccineerden.
Je zult er dus vanaf een andere kant naar moeten kijken, ongevaccineerden mogen zich bij events alleen tussen gevaccineerden bevinden indien getest en negatief bevonden.
Er lijkt dan sprake te zijn van een afscherming van de gevaccineerden, om welke reden zou dat zijn IYO?
Jij doet een drogredenatie door te verwijzen naar de autoriteit van de bron, argumentum ad verecundiam, ik trek die autoriteit in twijfel door te stellen dat ik niet bekend ben met fatsoenlijk onderzoek van de door hem gestelde conclusies.quote:Op woensdag 1 september 2021 15:58 schreef Za het volgende:
[..]
Komt aandragen?
Of gewoon omdat gevaccineerden daadwerkelijk drastisch minder risico vormen? Zowel om ziek te worden als om anderen te besmetten?quote:Op woensdag 1 september 2021 16:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Om de doodeenvoudige redenen om uiteindelijk zoveel mogelijk mensen (indirect) te bewegen tot een vaccinatie.
Nee, dat kan het niet zijn, want dan ondermijn je in één klap het heilige huisje der Hugo, namelijk de testsamenleving.quote:Op woensdag 1 september 2021 16:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Of gewoon omdat gevaccineerden daadwerkelijk drastisch minder risico vormen? Zowel om ziek te worden als om anderen te besmetten?
Je bent abuis, lees maar even teug in de vorige thread.quote:Op woensdag 1 september 2021 16:07 schreef Mammietje het volgende:
*proest![]()
Ik moest lachen.![]()
Volgens mij gaf Miss Sly aan dat jij andere users geen antwoord geeft.![]()
Maar verder bemoei ik mij er niet mee.![]()
[ afbeelding ]
Eindelijk.quote:Op woensdag 1 september 2021 16:20 schreef _serial_ het volgende:
Om de doodeenvoudige redenen om uiteindelijk zoveel mogelijk mensen (indirect) te bewegen tot een vaccinatie.
quote:Op woensdag 1 september 2021 16:24 schreef Za het volgende:
Vervolgens eist Miss Sly dat ik vragen ga beantwoorden van andere users nav de vraag die Miss Sly had aan user Twinkle, waarop ze geen antwoord kreeg en naar aanleiding waarvan andere users dan weer vragen hebben.
De kans dat een niet geteste gevaccineerde het doorgeeft aan een (ongevaccineerde) ander, is kleiner als bij een positief geteste ongevaccineerde.quote:Op woensdag 1 september 2021 16:16 schreef Za het volgende:
[..]
Dat kan het antwoord niet zijn, immers mogen geteste ongevaccineerden wel los gaan tussen geteste (en potentieel besmette) gevaccineerden.
De afscherming gebeurd op basis van gevaccineerden en negatief getesten ten opzicht van niet of positief geteste ongevaccineerden.quote:Je zult er dus vanaf een andere kant naar moeten kijken, ongevaccineerden mogen zich bij events alleen tussen gevaccineerden bevinden indien getest en negatief bevonden.
Er lijkt dan sprake te zijn van een afscherming van de gevaccineerden, om welke reden zou dat zijn IYO?
En de meeste 'breakthrough' besmettingen gaan straks van een paars naar een groen persoon, met andere woorden, 1 nieuwe besmetting in totaal. Want de kans op een doorbraakinfectie is niet 100%.quote:Op woensdag 1 september 2021 16:30 schreef ipa84 het volgende:
Over dat gevaccineerde wel het virus kunnen verspreiden maar wel veel minder heeft ook gewoon zijn effect dat je minder besmettingen krijgt.
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Het heeft idd niets met veiligheidsmaatregelen te maken, maar met een bewust gecreëerde onveiligheidssituatie met als doel zoveel mogelijk vaccinaties.quote:Op woensdag 1 september 2021 16:20 schreef _serial_ het volgende:
`quote:Op woensdag 1 september 2021 16:16 schreef Za het volgende:
[..]
Je zult er dus vanaf een andere kant naar moeten kijken, ongevaccineerden mogen zich bij events alleen tussen gevaccineerden bevinden indien getest en negatief bevonden.
Nee, dat doel is de samenleving zo veel mogelijk open houden, ook om de mensen die in de horeca en entertainment werken nog van wat omzet te voorzien.quote:Op woensdag 1 september 2021 16:36 schreef Za het volgende:
[..]
Het heeft idd niets met veiligheidsmaatregelen te maken, maar met een bewust gecreëerde onveiligheidssituatie met als doel zoveel mogelijk vaccinaties.
Wat is dit dan? Mag je niet gewoon vrij naar België rijden en/of andersom? Coronaboete, coronabewijsquote:Sinds de controles in het grensgebied begonnen zijn, werden er vijf coronaboetes uitgeschreven. Recente cijfers over het aantal voertuigen en personen dat is gecontroleerd, zijn nog niet bekend. In de eerste vijf dagen werden 255 mensen steekproefsgewijs gecontroleerd, toen schreef de Koninklijke Marechaussee drie boetes uit omdat reizigers geen geldig coronabewijs konden tonen.
Ik vind dit stuk beter en genuanceerder dan een beperkte Teletekst-pagina: https://nos.nl/artikel/23(...)neel-gevaccineerd-isquote:Op woensdag 1 september 2021 16:29 schreef Kickinalfa het volgende:
https://nos.nl/teletekst#115
Privacy voor zorgpersoneel? Afschaffen volgens het OMT.
Ongevaccineerden zijn een gevaar voor anderen volgens hetzelfde OMT.
Klopt en bij een breakthrough infectie heb je ook al 90% minder kans om in het ziekenhuis te komen dan heb je een veel hogere piek nodig om de zorg weer te laten overstromen.quote:Op woensdag 1 september 2021 16:33 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En de meeste 'breakthrough' besmettingen gaan straks van een paars naar een groen persoon, met andere woorden, 1 nieuwe besmetting in totaal. Want de kans op een doorbraakinfectie is niet 100%.
Die combinatie zorgt ervoor dat de R-waarde tussen gevaccineerden onderling onder de 1 blijft.
"We still see ‘vaccines don’t even stop you spreading it’, or words to that effect, as a reason for declining vaccination. That’s a very binary, all-or-nothing way of viewing your personal role in all of this. It's also just inaccurate. <100% doesn’t render a product useless."quote:Op woensdag 1 september 2021 16:30 schreef ipa84 het volgende:
Over dat gevaccineerde wel het virus kunnen verspreiden maar wel veel minder heeft ook gewoon zijn effect dat je minder besmettingen krijgt.
[ afbeelding ]
[ twitter ]
was al gepostquote:
quote:Op woensdag 1 september 2021 16:39 schreef leolinedance het volgende:
https://www.omroepbrabant(...)nklijke-marechaussee
[..]
Wat is dit dan? Mag je niet gewoon vrij naar België rijden en/of andersom? Coronaboete, coronabewijs![]()
![]()
Wanneer houdt deze waanzin een keer op?
Zo werkt de R-waarde niet, tenzij je de groepen echt van elkaar kunt scheiden en isoleren. De R-waarde kun je grofweg zien als hoeveel mensen een typisch geinfecteerd persoon zal besmetten. Wat typisch is is de vraag natuurlijk. Wiskundig heeft dat te maken met de eigenvector van de "next generation matrix" (met elementen die jij hier waarschijnlijk als R-waarde ziet) Die matrix kan best alleen maar waarden onder de 1 bevatten, terwijl de eigenwaarde van de matrix (wat de belangrijke R waarde is omdat het aangeeft of een epidemie zal groeien of niet) groter dan 1 is. Wel is het zo als je een groep goed beschermd, deze groep minder bijdraagt aan wat een typisch geinfecteerde is.quote:Op woensdag 1 september 2021 16:33 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En de meeste 'breakthrough' besmettingen gaan straks van een paars naar een groen persoon, met andere woorden, 1 nieuwe besmetting in totaal. Want de kans op een doorbraakinfectie is niet 100%.
Die combinatie zorgt ervoor dat de R-waarde tussen gevaccineerden onderling onder de 1 blijft.
Uiteindelijk hangt het toch af van twee dingen, namelijk de kans dat een geïnfecteerd persoon het naar anderen verspreidt, en de kans dat een persoon vatbaar is?quote:Op woensdag 1 september 2021 16:50 schreef DrParsifal het volgende:
[..]
Zo werkt de R-waarde niet, tenzij je de groepen echt van elkaar kunt scheiden en isoleren. De R-waarde kun je grofweg zien als hoeveel mensen een typisch geinfecteerd persoon zal besmetten. Wat typisch is is de vraag natuurlijk. Wiskundig heeft dat te maken met de eigenvector van de "next generation matrix" (met elementen die jij hier waarschijnlijk als R-waarde ziet) Die matrix kan best alleen maar waarden onder de 1 bevatten, terwijl de eigenwaarde van de matrix (wat de belangrijke R waarde is omdat het aangeeft of een epidemie zal groeien of niet) groter dan 1 is. Wel is het zo als je een groep goed beschermd, deze groep minder bijdraagt aan wat een typisch geinfecteerde is.
Het is amper hoger dan vorige week woensdag, en het positiviteitspercentage is minder.quote:Op woensdag 1 september 2021 16:53 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Tijd voor extra maatregelen [ afbeelding ]
2.878 positieve testen manDat is hoger dan het gemiddelde van de afgelopen 7 dagen (2.513)!
![]()
![]()
![]()
Er is weinig nuance.quote:Op woensdag 1 september 2021 16:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vind dit stuk beter en genuanceerder dan een beperkte Teletekst-pagina: https://nos.nl/artikel/23(...)neel-gevaccineerd-is
Ik ga gauw terug m'n schuilkelder in.quote:Op woensdag 1 september 2021 16:53 schreef leolinedance het volgende:
[..]
2.878 positieve testen manDat is hoger dan het gemiddelde van de afgelopen 7 dagen (2.513)!
![]()
![]()
![]()
Volgens mij heb je niks nodig als je korter dan 48 uur in België blijft. Maar het is sowieso wel handig om je QR-code paraat te hebben als je gaat reizen door Europa, lijkt me.quote:Op woensdag 1 september 2021 16:39 schreef leolinedance het volgende:
Wat is dit dan? Mag je niet gewoon vrij naar België rijden en/of andersom?
Ik lees hier dat het gaat om de vaccinatiegraad per locatie? Dat lijkt mij wel een faire balans en ook wel organiseerbaar. Wel even oppassen met hele kleine locaties zodat het niet alsnog herleidbaar wordt.quote:Op woensdag 1 september 2021 16:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vind dit stuk beter en genuanceerder dan een beperkte Teletekst-pagina: https://nos.nl/artikel/23(...)neel-gevaccineerd-is
Zaten we begin dit jaar niet in een lockdown met deze cijfers?quote:Op woensdag 1 september 2021 16:53 schreef leolinedance het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Nou ja in het positieve scenario komt dat door het toegenomen gebruik van zelftesten. Ik denk dat we die factor ook niet moeten uitsluiten.quote:Op woensdag 1 september 2021 15:21 schreef zalkc het volgende:
[..]
Met de huidige cijfers kan je stellen dat bij een niveau van +/- 2500 besmettingen per dag een IC-capaciteit van 220 hoort.
Wat mij eerder verstoord is de hoge percentages positief. dat duid erop dat er eigenlijk meer besmettingen moeten zijn maar dat de drang om te testen laag is. Als in de toekomst de besmettingen stijgen naar 7500 maar het percentage daalt dan vraag ik mij af welke impact op de IC er dan op volgt.
Nee, het is het hele jaar flink hoger geweest, op een korte periode rond juni na.quote:Op woensdag 1 september 2021 17:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zaten we begin dit jaar niet in een lockdown met deze cijfers?
Oh dan was het vast vorig jaarquote:Op woensdag 1 september 2021 17:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, het is het hele jaar flink hoger geweest, op een korte periode rond juni na.
Zeker de brandweer moest erbij komen toen mijn kozijnen in de fik vlogen.quote:Op woensdag 1 september 2021 17:23 schreef _serial_ het volgende:
Aantal regio's met hoogste risiconiveau coronavirus meer dan verdubbeld
Zit iedereen alweer achter z'n dichtgelaste deur ?
Je moet echt een eind terug, hoor. We hebben structureel meer dan 2500 positieve tests per dag sinds eind september 2020. Verschil is wel dat er toen een stevige opwaartse trend in zat, terwijl het nu al weken stabiel blijft.quote:Op woensdag 1 september 2021 17:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Oh dan was het vast vorig jaar
Zodra je de grens overgaat krijg je een sms-je, daaraan kun je zien wanneer je het land bent binnengereden. Dit kun je laten zien aan politie.quote:Op woensdag 1 september 2021 17:22 schreef GemMagic het volgende:
Zo lang je auto niet zichtbaar vol camping materiaal ligt, kun je overal wegkomen door met een strak gezicht aan te geven dat je slechts minder dan 48 uur aan de andere kant van de grens was. Familiebezoek oid waar je geen bon van hebt
Vragen mogen ze altijdquote:Op woensdag 1 september 2021 17:34 schreef tja77 het volgende:
[..]
Zodra je de grens overgaat krijg je een sms-je, daaraan kun je zien wanneer je het land bent binnengereden. Dit kun je laten zien aan politie.
Ik weet niet of de politie je erom mag vragen.
Als ik even ga tanken of boodschappen doen in DE krijg ik die sms vaker niet dan wel. Lijkt me uiterst onbetrouwbaar.quote:Op woensdag 1 september 2021 17:34 schreef tja77 het volgende:
[..]
Zodra je de grens overgaat krijg je een sms-je, daaraan kun je zien wanneer je het land bent binnengereden. Dit kun je laten zien aan politie.
Ik weet niet of de politie je erom mag vragen.
Waarom die boetes dan? Mensen die zelf vrijwillig aangeven langer dan 48u in België te zijn geweest?quote:Op woensdag 1 september 2021 17:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij heb je niks nodig als je korter dan 48 uur in België blijft. Maar het is sowieso wel handig om je QR-code paraat te hebben als je gaat reizen door Europa, lijkt me.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |