Nog makkelijker: als iedere ongevaccineerde een keer besmet wordt en je gemiddeld 3 dagen ziek wordt dan kost elke ongevaccineerde de samenleving op die manier al meer dan dat het vaccin de samenleving ooit zal kosten.quote:Op zaterdag 4 september 2021 11:32 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Welke kosten/baten analyses? Hoeveel prikken kan je zetten voor één voorkomen ziekenhuisopname?
Je vergelijkt nu weer appels met peren Ludo: tegen influenza hebben we een veel grotere mate van immuniteit. Het aantal mensen dat überhaupt besmet raakt ligt dan dus ook veel lager.quote:Op zaterdag 4 september 2021 11:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
??
Griepprik zal een kans ook met 0.001% kunnen doen dalen
2e prik corona kans van Hospitalisatie voor jongere van 1/10.000 naar 1/100.000
Das 1/90.000 kans verlagen = 0.001% kans op naar ziekenhuis gaan verlagen.
Dat is rationeel nu volgens de gezondheidsraad. Zeg het maar... Het is kansloos.
Ja, alleen probeer dat maar eens aan Ludo uit te leggen. Succes. Dat is in 134 delen nog niemand gelukt.quote:Op zaterdag 4 september 2021 11:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nog makkelijker: als iedere ongevaccineerde een keer besmet wordt en je gemiddeld 3 dagen ziek wordt dan kost elke ongevaccineerde de samenleving op die manier al meer dan dat het vaccin de samenleving ooit zal kosten.
En er zijn nog veel meer en duurdere kostenposten die je als samenleving bespaart door mensen te vaccineren.
Mensen vinden het blijkbaar niet erg om aan een experiment mee te doen. Ieder zijn ding.quote:Op zaterdag 4 september 2021 11:02 schreef potjecreme het volgende:
Interessant, we mogen het dus gewoon gentherapie noemen
[ twitter ]
Is ook zo.quote:Op zaterdag 4 september 2021 11:46 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Mensen vinden het blijkbaar niet erg om aan een experiment mee te doen. Ieder zijn ding.
Alleen zijn het niet jouw genen die therapie krijgen. Maar zo lust ik er nog wel één: als jij een biefstuk eet van een koe die kuilvoer heeft gegeten op basis van genetisch gemodificeerde maïs, hebben we het dan ook over het meedoen aan (experimentele) gentherapie? Of is de koe diegene die het slachtoffer is van gentherapie?quote:Op zaterdag 4 september 2021 11:02 schreef potjecreme het volgende:
Interessant, we mogen het dus gewoon gentherapie noemen
[ twitter ]
Welk experiment? En als je een paracetamolletje neemt, doe je dan ook mee aan een experiment?quote:
Jij voelt je geroepen om de vaccinaties met hand en tand te verdedigen hè. Opmerkelijk toch.quote:Op zaterdag 4 september 2021 11:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Welk experiment? En als je een paracetamolletje neemt, doe je dan ook mee aan een experiment?
Tja, ik vind het dan weer veel opmerkelijker dat bijzonder effectieve en veilige vaccins weggezet worden als levensgevaarlijk experiment. Maar welk punt tracht je precies te maken?quote:Op zaterdag 4 september 2021 12:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jij voelt je geroepen om de vaccinaties met hand en tand te verdedigen hè. Opmerkelijk toch.
Deze had ik gemist, maar nee: 95% bescherming tegen ziekenhuisopname betekent dat je in het geval van 1:1000 naar 1:20.000 gaat.quote:Op zaterdag 4 september 2021 11:31 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die 1/95k na 2 vaccinaties. Allicht.
Dat je structureel maar tegen allerlei users in blijft gaan die niet al te positief tegen de vaccins aan lijken te kijken. Maar hoeveel mensen heb je daadwerkelijk nu al van mening laten veranderen? Ik denk niet veel. Misschien moet je je er dan ook gewoon maar neerleggen dat nu eenmaal niet iedereen jouw positieve mening omtrent deze vaccins zal delen.quote:Op zaterdag 4 september 2021 12:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Tja, ik vind het dan weer veel opmerkelijker dat bijzonder effectieve en veilige vaccins weggezet worden als levensgevaarlijk experiment. Maar welk punt tracht je precies te maken?
Alleen de bescherming neemt dus per maand af. Onderzoek wees schijnbaar uit dat het Pfizer-vaccin na de tweede prik voor 85% beschermt tegen besmetting met de deltavariant. 90 dagen later is dit nog maar 75%. Het vaccin van AstraZeneca beschermt 67% na de tweede prik, negentig dagen later is dit 61%. In hoeverre mensen dus inderdaad beschermd zijn tegen ernstig ziek worden (en ziekenhuisopname) na loop van tijd is nog niet bekend.quote:Op zaterdag 4 september 2021 12:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Deze had ik gemist, maar nee: 95% bescherming tegen ziekenhuisopname betekent dat je in het geval van 1:1000 naar 1:20.000 gaat.
Van 100 ziekenhuisopnames op de 100.000 besmettingen naar 5 op de 100.000.
Bedankt, maar daar ben ik me terdege van bewust (en dat is ook helemaal prima). Het gaat me er ook meer om dat wanneer de onzin hier niet weerlegd wordt mensen die meelezen misschien nog gaan denken dat er wat in zit.quote:Op zaterdag 4 september 2021 12:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat je structureel maar tegen allerlei users in blijft gaan die niet al te positief tegen de vaccins aan lijken te kijken. Maar hoeveel mensen heb je daadwerkelijk nu al van mening laten veranderen? Ik denk niet veel. Misschien moet je je er dan ook gewoon maar neerleggen dat nu eenmaal niet iedereen jouw positieve mening omtrent deze vaccins zal delen.
Yep. Inmiddels is wel bekend dat de bescherming tegen besmetting sneller afneemt dan bescherming tegen ernstige ziekte (en dus ziekenhuisopname), maar hoe dat zich ontwikkelt de komende tijd gaan we meemaken. Ik reageerde in dit geval op het rekensommetje van Ludo dat niet klopte.quote:[..]
Alleen de bescherming neemt dus per maand af. Onderzoek wees schijnbaar uit dat het Pfizer-vaccin na de tweede prik voor 85% beschermt tegen besmetting met de deltavariant. 90 dagen later is dit nog maar 75%. Het vaccin van AstraZeneca beschermt 67% na de tweede prik, negentig dagen later is dit 61%. In hoeverre mensen dus inderdaad beschermd zijn tegen ernstig ziek worden (en ziekenhuisopname) na loop van tijd is nog niet bekend.
Ik zou er gewoon sterk rekening mee houden dat sommige mensen hun mening niet zo één, twee, drie gaan aanpassen. Daarnaast komt het ook bijzonder obsessief en enigszins narcistisch over te denken dat jij als een soort van 'truth warrior' constant alle meningen en visies de kop in moet drukken die volgens jou niet kloppen. Maar dat is natuurlijk iets dat we bij sommigen wel vaker terugzien, ook omtrent onderwerpen zoals migratie, klimaatverandering, social justice etc. Er mag maar één visie gelden, dát is de waarheid en al het andere betreft onzin of zogenaamde misinformatie, dan wel desinformatie. En het is precies deze autoritaire mindset dat deze groep mensen zo'n gevaar voor de samenleving maakt.quote:Op zaterdag 4 september 2021 13:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Bedankt, maar daar ben ik me terdege van bewust (en dat is ook helemaal prima). Het gaat me er ook meer om dat wanneer de onzin hier niet weerlegd wordt mensen die meelezen misschien nog gaan denken dat er wat in zit.
Nou, het is schijnbaar nog niet bekend. Dat is dus iets anders dan jij nu stelt.quote:Op zaterdag 4 september 2021 13:02 schreef Isdatzo het volgende:
Yep. Inmiddels is wel bekend dat de bescherming tegen besmetting sneller afneemt dan bescherming tegen ernstige ziekte (en dus ziekenhuisopname), maar hoe dat zich ontwikkelt de komende tijd gaan we meemaken. Ik reageerde in dit geval op het rekensommetje van Ludo dat niet klopte.
quote:Het is nog niet bekend of de coronavaccins naar verloop van tijd minder goed beschermen tegen ziekenhuisopname of sterfte door de deltavariant.
https://www.nu.nl/uitleg-(...)dit-weten-we-nu.html
Dus je wil alles oplossen door heel veel mensen te te vermoorden?quote:Op zaterdag 4 september 2021 11:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nog makkelijker: als iedere ongevaccineerde een keer besmet wordt en je gemiddeld 3 dagen ziek wordt dan kost elke ongevaccineerde de samenleving op die manier al meer dan dat het vaccin de samenleving ooit zal kosten.
En er zijn nog veel meer en duurdere kostenposten die je als samenleving bespaart door mensen te vaccineren.
Nee, geen idee hoe je tot die conclusie komt.quote:Op zaterdag 4 september 2021 14:08 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dus je wil alles oplossen door heel veel mensen te te vermoorden?
Kort gezegd.
Nou iedereen besmetten gaf je net aan.quote:Op zaterdag 4 september 2021 14:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee, geen idee hoe je tot die conclusie komt.
Dan begreep je mij heel slecht. Ik maakte een berekening dat het vaccineren van iedere NL'er boven de 12 goedkoper was voor de samenleving alleen al om het feit dat er geen geld aan verloren werkgelegenheid verloren gaat.quote:Op zaterdag 4 september 2021 15:20 schreef theguyver het volgende:
[..]
Nou iedereen besmetten gaf je net aan.
Niet iedereen is daar tegen opgewassen en kan overlijden.
Ah soooo..quote:Op zaterdag 4 september 2021 15:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan begreep je mij heel slecht. Ik maakte een berekening dat het vaccineren van iedere NL'er boven de 12 goedkoper was voor de samenleving alleen al om het feit dat er geen geld aan verloren werkgelegenheid verloren gaat.
Nergens stel ik voor dat we iedereen maar ongevaccineerd ziek moeten laten worden.
In tegendeel juist.
Wat bedoelt hij op het einde met 'the wrong antibodies' en 'becoming a ticking timebomb'?quote:Op zaterdag 4 september 2021 15:26 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
wil iemand nog wat leftover shots?
Daar bedoelt hij "binding" antibodies mee i.p.v. neutralizing antibodies. Die zorgen ervoor dat je eigen 'gevaccineerde' immuunsysteem je nog zieker maakt.quote:Op zaterdag 4 september 2021 16:12 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Wat bedoelt hij op het einde met 'the wrong antibodies' en 'becoming a ticking timebomb'?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |