Yes! Ik kan niks met skinny. Het zit niet eens lekker.quote:Op woensdag 1 september 2021 11:48 schreef lunapuella het volgende:
Flared jeansIk ben zo blij dat de skinny weer een beetje uit de mode raakt.
Ik vind het prima zitten en in de winter is het met laarzen wel prettiger.quote:Op woensdag 1 september 2021 11:50 schreef SQ het volgende:
[..]
Yes! Ik kan niks met skinny. Het zit niet eens lekker.
Haha oh, maar mijn uiterlijk is niet bepaald geheim verderquote:Op woensdag 1 september 2021 12:06 schreef Declan-Harp het volgende:
Geweldig SQ! Jij lijkt ook nog steeds op jezelf! Mij zou je niet meer herkennen, vandaar dat ik die 16 jaar oude foto wel op the webz durfde te gooien
Nou, dat vooral. Ik kan echt een beetje sip worden om foto's van vroeger omdat ik niet zag hoe prachtig ik was. Gelukkig zie ik wel dat ik nú gewoon ook prachtig ben.quote:Op woensdag 1 september 2021 12:01 schreef SQ het volgende:
(En uiteraard vond ik mezelf dik en lelijk, zoals elk meisje van deze leeftijd overal. Onbegrijpelijk. )
Thanks!quote:Op woensdag 1 september 2021 12:24 schreef vencodark het volgende:
@:SQ Die laatste foto is wel heel grappig, 2 drankjes in je handen.![]()
Je zag er leuk uit daar, paars stond je super!
Je lijkt op de ex van mijn broertje.![]()
Je bent van jezelf niet zo donker toch?
Het is inderdaad blauw ( @exode net als je stoelen, toch?)quote:Op woensdag 1 september 2021 12:27 schreef SQ het volgende:
[..]
Thanks!
De enige "verf" die je op de foto's ziet zijn een paar ernstig uitgegroeide geblondeerde plukkenverder is het mijn eigen haarkleur.
En het is blauw(intense paarshater hier
)
Wat een idioot.quote:Op woensdag 1 september 2021 12:28 schreef oh-oh het volgende:
Ik ben net uitgescholden voor kankerhoer door mijn buurman omdat 1 van de honden naar hem blafte in de gang.
Zal ik het laten gaan of zal ik eens een hele beleefde brief aan meneer schrijven?
Dat was vast grijs.quote:Op woensdag 1 september 2021 12:40 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik dacht bij je bolle buik foto’s weleens lichter haar te hebben gezien.
Ik zou daar geen energie in steken. Zonde.quote:Op woensdag 1 september 2021 12:28 schreef oh-oh het volgende:
Ik ben net uitgescholden voor kankerhoer door mijn buurman omdat 1 van de honden naar hem blafte in de gang.
Zal ik het laten gaan of zal ik eens een hele beleefde brief aan meneer schrijven?
Je honden op hem afsturen.quote:Op woensdag 1 september 2021 12:43 schreef oh-oh het volgende:
Ik kan hem zo een heel epistel schrijven over waarom je dat woord niet gebruikt.
Maar ik verwacht niet dat hij slim genoeg is om het te begrijpen.
Die doen niks, zo jammerquote:
Don't bring that up. Gisteren een hele discussie gehad met B die zegt dat onze muur groen (early dew) is en onze stoelen ook. Ik moet echt een ander gezin, 1 die wel kleuren kan onderscheiden.quote:Op woensdag 1 september 2021 12:40 schreef vencodark het volgende:
[..]
Het is inderdaad blauw ( @:exode net als je stoelen, toch?)![]()
Ik dacht bij je bolle buik foto’s weleens lichter haar te hebben gezien.
Koop een kleurenwaaier. Kan je het er zo bijhouden.quote:Op woensdag 1 september 2021 12:47 schreef exode het volgende:
[..]
Don't bring that up. Gisteren een hele discussie gehad met B die zegt dat onze muur groen (early dew) is en onze stoelen ook. Ik moet echt een ander gezin, 1 die wel kleuren kan onderscheiden.
'mama waarom gaan we de nieuwe kast groen verven?'quote:Op woensdag 1 september 2021 12:48 schreef vencodark het volgende:
[..]
Koop een kleurenwaaier. Kan je het er zo bijhouden.
Maar wacht even.quote:Op woensdag 1 september 2021 12:49 schreef exode het volgende:
[..]
'mama waarom gaan we de nieuwe kast groen verven?'
'We gaan onze kast niet groen verven B. Hij wordt dezelfde kleur als de muur.'
'Ik vind het gek dat we hem groen gaan verven, de stoelen zijn ook al groen.'
Die ging dus naar bed zonder eten he.
Begrijpelijk.quote:Op woensdag 1 september 2021 12:49 schreef exode het volgende:
[..]
'mama waarom gaan we de nieuwe kast groen verven?'
'We gaan onze kast niet groen verven B. Hij wordt dezelfde kleur als de muur.'
'Ik vind het gek dat we hem groen gaan verven, de stoelen zijn ook al groen.'
Die ging dus naar bed zonder eten he.
Mensen zien er vaak gewoon het best uit in zwart. Chique en sexy soms.quote:Op woensdag 1 september 2021 12:48 schreef oh-oh het volgende:
En ik draag ook zwart, nog steeds, als sinds mijn twaalde, en met 47 ook nog shirts van Prince en toffe series/films.
Krijg ik nu elke x kado van mn nichtjes![]()
Ik heb heel veel Star Wars, Stranger Things, X-Files en E.T.
Grijzig met een groene gloed, geen groen, erwtjes zijn groen, bladeren zijn groen.quote:Op woensdag 1 september 2021 12:54 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Maar wacht even.
De muur is early dew, toch?
En volgens jou is dat dus niet groen? Welke kleur dan wel?
Voorlopig zit ik in team B ben ik bang
Bij mij zit 'ie ook op de muur en ik vind het echt wel groen![]()
Tjonge jonge.quote:Op woensdag 1 september 2021 12:59 schreef oh-oh het volgende:
Rood vind ik echt de lelijkste kleur die er is
Jij gaat ook naar bed zonder eten!quote:Op woensdag 1 september 2021 12:59 schreef vencodark het volgende:
[..]
Tjonge jonge.
Ik vind early dew echt heel lelijk.![]()
Sterker nog: ik ga straks op de bank slapen want ik moet vannacht werken.quote:Op woensdag 1 september 2021 13:01 schreef exode het volgende:
[..]
Jij gaat ook naar bed zonder eten!
Ah bluh!quote:Op woensdag 1 september 2021 13:02 schreef vencodark het volgende:
[..]
Sterker nog: ik ga straks op de bank slapen want ik moet vannacht werken.
Zo:
Ik heb jarenlang voor een bijbaantje in afzichtelijke knalrode herenoverhemden gelopen. Ik kan het niet meer dragen nuquote:Op woensdag 1 september 2021 12:59 schreef oh-oh het volgende:
Rood vind ik echt de lelijkste kleur die er is
Jij had dus nooit naar mijn massagepraktijk kunnen komen. 1 muur paars en veel paarse accenten.quote:Op woensdag 1 september 2021 13:07 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik heb jarenlang voor een bijbaantje in afzichtelijke knalrode herenoverhemden gelopen. Ik kan het niet meer dragen nu
Paars vind ik echt het verschrikkelijkst. Zelf hou ik vooral van blauw, groen, alles daar tussenin, en geel/oranje
Daar mag je pas mórgen over posten.quote:Op woensdag 1 september 2021 13:08 schreef exode het volgende:
Ik heb wel een levendige discussie geopend.
Overigens de Chai tea Latte geprobeerd....lekker maar Pumpkin spice vind ik lekkerder.
Sorry.....quote:Op woensdag 1 september 2021 13:09 schreef vencodark het volgende:
[..]
Daar mag je pas mórgen over posten.
Huuu.quote:Op woensdag 1 september 2021 13:08 schreef exode het volgende:
[..]
Jij had dus nooit naar mijn massagepraktijk kunnen komen. 1 muur paars en veel paarse accenten.
Ik ben meteen gaan Googlen, er is nog genoeg te vinden over mijn massagepraktijk. Ach gelukkig doe je je ogen dicht tijdens een massage.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Glitter is ook mooi. Zit nu op mijn nagels. Met ook rood met panterprint met dank aan mijn dochter zij mocht kiezenquote:
Terecht. Glitter van je nagels afhalen is huilen idd, holo is the best.quote:Op woensdag 1 september 2021 13:49 schreef SQ het volgende:
In dat licht is holo eigenlijk mijn lievelings.
Ik ken er geen 1 eigenlijk. Het werd zelfs afgeraden tijdens mijn opleiding.quote:Op woensdag 1 september 2021 14:06 schreef DevilsAndDust het volgende:
Zijn niet gewoon álle massagepraktijken paars?
Gewoon de brandgang paars schilderen.quote:Op woensdag 1 september 2021 14:03 schreef exode het volgende:
Ik heb dus niets paars in huis he, helemaal niets. Ik heb niets te vertellen thuis.
Kan niet, B heeft gisteren besloten dat hij ons huis wil uitbouwen aan de zijkant. Dat wordt dan zijn Lego kamer. Hij gaat over die uitbouw een trap maken zodat de buren toch hun huis kunnen verlaten.quote:Op woensdag 1 september 2021 14:10 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Gewoon de brandgang paars schilderen.
Gooooogle.quote:Op woensdag 1 september 2021 15:09 schreef Vanyel het volgende:
WAAROM weet iedereen in dit topic welke kleur early dew heeft?
Early dew is geen kleur. Early dew is vocht. Kleuren zijn rood wit blauw paars turquoise groen geel roze. Niet zoiets wazigs als vroege dauw![]()
![]()
![]()
Jij draagt glitter nagellak?quote:Op woensdag 1 september 2021 15:19 schreef oh-oh het volgende:
Glitternagellak van je nagels halen, huuuuuu.
Ik mag straks weer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En voor de opsom: ik hou van blauw en paars.
Ja ja, alle kleuren hoor, maar vooral donkergroen of blauw of zwart met glitter erover, anders blijft het niet lang zittenquote:
Omdat hij op onze slaapkamermuur zit.quote:Op woensdag 1 september 2021 15:09 schreef Vanyel het volgende:
Early dew is geen kleur. Early dew is vocht. Kleuren zijn rood wit blauw paars turquoise groen geel roze. Niet zoiets wazigs als vroege dauw![]()
![]()
![]()
Het verbaast me vooral hoeveel mensen "Early Dew" op hun muren hebben.quote:Op woensdag 1 september 2021 15:09 schreef Vanyel het volgende:
![]()
![]()
Wij zijn trendsetters.quote:Op woensdag 1 september 2021 15:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het verbaast me vooral hoeveel mensen "Early Dew" op hun muren hebben.
Ik moet de kleur even opzoeken trouwens, ik heb het nergens
Edit: Opgezocht. Oh.... grijsgroen.
Early Dew is denk ik het nieuwe VT Wonen grijs. Voor alle mensen die zeggen: ik hou niet van die modelwoonkamers, ik kies voor kleur.quote:Op woensdag 1 september 2021 15:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het verbaast me vooral hoeveel mensen "Early Dew" op hun muren hebben.
Ik moet de kleur even opzoeken trouwens, ik heb het nergens
Edit: Opgezocht. Oh.... grijsgroen.
Geen vete hoor, ik heb hier de gammavariant tegen de muur zitten. Heeft een soortgelijke hippe naam en is net een vleugje groener, maar ik vind het een fijne kleur.quote:Op woensdag 1 september 2021 15:53 schreef exode het volgende:
Gaan we nou een vete starten tegen early dew, eerst paars en nu dit. Tssss![]()
![]()
Als tegenactie ga ik nu alles die kleur verven. (te beginnen met de Ivar kasten, sterker nog vanavond staat verloofde in de Praxis om early dew lak te kopen)
Maar nog wel visgraat en zwart stalen deuren natuurlijkquote:Op woensdag 1 september 2021 15:47 schreef BE het volgende:
[..]
Early Dew is het nieuwe VT Wonen grijs. Voor alle mensen die zeggen: ik hou niet van die modelwoonkamers, ik kies voor kleur.
Nee te laat, ik ga je hele huis nu in early dew verven! Zoquote:Op woensdag 1 september 2021 15:57 schreef BE het volgende:
[..]
Geen vete hoor, ik heb hier de gammavariant tegen de muur zitten. Heeft een soortgelijke hippe naam en is net een vleugje groener, maar ik vind het een fijne kleur.
Ik heb early dew dus juist op het ledikantje voor mijn baby gedaanquote:Op woensdag 1 september 2021 15:53 schreef exode het volgende:
Gaan we nou een vete starten tegen early dew, eerst paars en nu dit. Tssss![]()
![]()
Als tegenactie ga ik nu alles die kleur verven. (te beginnen met de Ivar kasten, sterker nog vanavond staat verloofde in de Praxis om early dew lak te kopen)
Wij gaan zaterdag verven en met wij bedoel ik verloofde. En in de herfstvakantie gaan we het binnen houtwerk verven ook hier bedoel ik met we verloofde. Maar de kleuren wijzigen niet.quote:Op woensdag 1 september 2021 16:40 schreef vencodark het volgende:
Volgens mij hebben we deze opsomming pas nog gehad. Of hebben we allemaal onlangs geschilderd?
Lush plum hierquote:Op woensdag 1 september 2021 16:54 schreef Roosgeluk het volgende:
Die namen welke fabrikanten aan hun kleur geven, moet soms echt lachen.
Leuk testquote:Op woensdag 1 september 2021 16:54 schreef Roosgeluk het volgende:
Ik heb een lichtgroene muur RAL kleur moet ik echt opzoeken in mn huis-map. Mijn "witte" muren hebben ook geen standaard-wit.
Over kleuren discussie gesproken, je wilt niet weten hoeveel mensen een afwijking in hun kleurenzicht hebben. En dan niet wat uit die klassieke welke cijfer is dit testjes van de schooldokter. Maar gewoon een kleine afwijking hebben, waardoor je de bovengenoemde groen discussie kan krijgen.
Op de Grafische opleiding hebben we de onderstaande test (maar dan uitgebreider) meerdere keren gedaan op van die dure-drukwerk monitoren met kap die gekalibreerd waren. Ik kan je zeggen, bij iedereen kwam ergens wel een "zwakte" uit. En dat onder een groep die al zeer sterk met kleur/vormgeving/techniek bezig was.
Zo onderscheid ik in de donkerblauw/donkergrijs/zwart hoek minder kleur van elkaar. En collega student had moeiten met warme pasteltinten.
Zin in klamme handjes? Zet de blokjes in de juiste volgorde. De buitenste 2 staan vast.
https://www.xrite.com/hue-test
Ik dacht net hetzelfdequote:Op woensdag 1 september 2021 16:40 schreef vencodark het volgende:
Volgens mij hebben we deze opsomming pas nog gehad. Of hebben we allemaal onlangs geschilderd?
Nice. Ik scoor 0, dat is goed als ik het goed begrijpquote:Op woensdag 1 september 2021 16:54 schreef Roosgeluk het volgende:
Ik heb een lichtgroene muur RAL kleur moet ik echt opzoeken in mn huis-map. Mijn "witte" muren hebben ook geen standaard-wit.
Over kleuren discussie gesproken, je wilt niet weten hoeveel mensen een afwijking in hun kleurenzicht hebben. En dan niet wat uit die klassieke welke cijfer is dit testjes van de schooldokter. Maar gewoon een kleine afwijking hebben, waardoor je de bovengenoemde groen discussie kan krijgen.
Op de Grafische opleiding hebben we de onderstaande test (maar dan uitgebreider) meerdere keren gedaan op van die dure-drukwerk monitoren met kap die gekalibreerd waren. Ik kan je zeggen, bij iedereen kwam ergens wel een "zwakte" uit. En dat onder een groep die al zeer sterk met kleur/vormgeving/techniek bezig was.
Zo onderscheid ik in de donkerblauw/donkergrijs/zwart hoek minder kleur van elkaar. En collega student had moeiten met warme pasteltinten.
Zin in klamme handjes? Zet de blokjes in de juiste volgorde. De buitenste 2 staan vast.
Oooh, Ferrow en Ball hebben ook zo'n prachtige sjieke heel zacht roze die zo mooi is met wit of groenig.quote:Op woensdag 1 september 2021 16:07 schreef Leandra het volgende:
Ik heb hier een grijs-beige-roze tint in de woonkamer, hal, trappen, overloop en logeerkamer: Great White van F&B
De keuken is lila-grijs, maar soms zie je dat lila er nagenoeg niet in: Calluna van F&B
Onze slaapkamer donkerblauw: Stiffkey Blue van F&B
En de kleur op de slaapkamer van Soneal is het enige dat in de buurt komt: Skylight van F&B heeft zoveel kleurschakeringen, de ene keer lijkt het grijsgroen de andere keer bijna Tiffany-blauw.
Overigens is de kleur van zijn kamer aangepast omdat hij ander behang kreeg dan gepland, anders had de kleur "Blue Gray" op de muur gezeten, dat komt er wellicht wat in de buurt.
Leuk testje. Ik scoor een 2quote:Op woensdag 1 september 2021 16:54 schreef Roosgeluk het volgende:
Perfecte scorequote:Op woensdag 1 september 2021 16:54 schreef Roosgeluk het volgende:
In een oker shirt kijk ik naar een petrol muur.quote:Op woensdag 1 september 2021 15:24 schreef lunapuella het volgende:
PastelIk word ook zo treurig van de mode nu. Best leuke modelletjes, maar allemaal in van die non-kleuren. Doe mij maar een okergeel, petrol of diepgroen hoor.
Wij hebben geen early dew, wel Internet op de slaapkamermuur
Ik red 5,5 meter denk ik. Dus applaus.quote:Op woensdag 1 september 2021 17:23 schreef twist02 het volgende:
[..]
Ik dacht net hetzelfde
Wij hebben het beneden pas nog laten doen, maar zelfs dat was al voor de vorige opsom
Zo, ik had me voorgenomen om na de vakantie weer eens wat gezonder te gaan doen. Net 5,5km hardgelopen en nu helemaal kapotmaar geeft wel een voldaan gevoel zo
Perfect scorequote:Op woensdag 1 september 2021 16:54 schreef Roosgeluk het volgende:
Leuke test! Ik had een score 0, wat beter is dan je aan het cijfer zou denkenquote:Op woensdag 1 september 2021 16:54 schreef Roosgeluk het volgende:
Mijn schilders hebben geen F&B verf gebruikt hoor, ze hebben Sigmatin in die kleuren laten mengen, en dat is heel goed gelukt, want de kleur kan compleet anders ogen in ander licht.quote:Op woensdag 1 september 2021 17:26 schreef BE het volgende:
[..]
Oooh, Ferrow en Ball hebben ook zo'n prachtige sjieke heel zacht roze die zo mooi is met wit of groenig.![]()
Ik hou van hun kleuren!
Mijn man is ook kleurenblind (en erkent dat ook gewoon), dus ik ben wel blij dat hij inmiddels zo ver is dat hij me daar gewoon keuzes in laat maken.quote:Op woensdag 1 september 2021 17:35 schreef watmoetikkiezen het volgende:
perfecte score! Man ook laten doen, maar die wil zijn score niet vertellen..zo dramatisch was het..
Hij heeft zelf altijd t gevoel dat hij veel kan onderscheiden, maar is toch echt hartstikke kleurenblind..
Oudste had score 4..
Dit idd! Daarom ben ik team spijkerbroek, daar past alles bij! En voor bijvoorbeeld mijn foto-albums kopieer ik kleurenschema’s van anderen die ik mooi vind.quote:Op woensdag 1 september 2021 21:48 schreef Elleska het volgende:
[…] Überhaupt kleuren combineren, met kleding zie ik dat ook niet.
quote:Op woensdag 1 september 2021 23:00 schreef Viv het volgende:
Goed nieuws voor wie het zwembad nog níet opgeruimd heeft:
https://nos.nl/artikel/23(...)ng-met-zomerse-dagen
Ik scoor 2. Vroeger tijdens mijn opleiding deden we ook kleurenzien test (volgens mij heette dat ding farnsworth ofzo). Beetje hetzelfde idee, moest je rondjes op volgorde leggen.quote:Op woensdag 1 september 2021 16:54 schreef Roosgeluk het volgende:
Leuk om te doen, zo'n test! Als ze goed staan, is het ook echt alsof er een soort harmonie ontstaat, die eerder ontbrak. Maar geen perfecte score, ergens toch iets fout gegaan in de blauw/groene reeks. Score 2.quote:Op woensdag 1 september 2021 16:54 schreef Roosgeluk het volgende:
Ach, ik maak me er ook niet druk om. Ik draag ze inderdaad alleen binnen. Ik ben wel zo'n type die ze op bezoek meeneemt als ik weet dat schoenen uit moeten. Maar dan alsnog, ik ben niet hip, was niet hip, zal nooit hip worden.quote:Op donderdag 2 september 2021 08:55 schreef hilliebillie het volgende:
@:exode Als mensen uggs aan hebben zeg ik ook altijd bij mezelf dat ze op sloffen lopen.. dus als je als sloffen aan zou doen zou ik je snappen hoor (al vind ik ze ook als sloffen wel echt lelijk)
Zelfde als dat er mensen crocs aan doen, binnenshuis als er geen visite is of zo moet dat kunnen.. zo lang niemand anders het maar ziet
Ach zo woon ik al jaren ‘s zomers op Birkenstocks. Dat vinden ook heel veel mensen niks.. (en die draag ik overal, niet alleen binnenshuis) maar daar krijg ik ook gewoon echt niet makkelijk koude voeten in op een of andere manier..
5e? heb je een abonnement?quote:Op donderdag 2 september 2021 09:05 schreef Declan-Harp het volgende:
Mijn 5e Pfizer van het jaar zit er weer in
Mijn prikpil bleek van Pfizer te zijn, viel me vorige week pas opquote:Op donderdag 2 september 2021 09:07 schreef Nijna het volgende:
[..]
5e? heb je een abonnement?
Ik loop in en om huis op crocs, ik vindt ze afzichtelijk, maar het gemak wint het. Ik heb mijn 2e paar intussen bijna versleten.
En ik heb ook van die adidas badslippers, zelfde verhaal, ermee over straat zou ik niet doen. Mijn dochter heeft dezelfde schoenmaat dus jat ze af en toe als ze de tuin in moet ofzo. Vandaar dat de badslippers nu ook binnen handbereik liggen.
Ik heb nu 2 jaar Glerups, dikke vilten sloffen. Zo goddelijk warm! Ik heb bijna altijd koude voeten (tenzij hittegolf) en warme voeten ben ik belangrijker gaan vinden dan hipheidquote:Op donderdag 2 september 2021 08:39 schreef exode het volgende:
Ik vind lila ook niet mooi, roze dan weer wel.
Gisteren zijn echt de lelijkste pantoffels ooit binnengekomen voor mij. Ik draag al jaren Toms pantoffels maar die zijn nog steeds niet te koop dus ik vrees dat ze eruit zijn of zo.
Nu heb ik Warmbats besteld, belachelijk duur maar warm! (en dus lelijk) en nu word ik dus uitgelachen door verloofde omdat ze nogal op Uggs lijken en ik Uggs altijd belachelijk maak.
Waarom ik ze heb gekocht? Tja na je 40e ga je toch voor praktisch blijkbaar
Oh die zijn er ook fijn uit ja!quote:Op donderdag 2 september 2021 09:11 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik heb nu 2 jaar Glerups, dikke vilten sloffen. Zo goddelijk warm! Ik heb bijna altijd koude voeten (tenzij hittegolf) en warme voeten ben ik belangrijker gaan vinden dan hipheid![]()
. Dus welcome to the club!
ik heb een borduurmachine gekregenquote:Op woensdag 1 september 2021 10:57 schreef vencodark het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Wat heb je gehad of kies je als cadeau?
En vies ook gewoonquote:Op donderdag 2 september 2021 09:35 schreef Roosgeluk het volgende:
Ik heb weer een hekel aan om op schoenen in huis aan te hebben, onaangenaam gevoel kun je toch niet ontspannen coconnen op de bank? Ok, ik ben maatje dwerg zit heel snel op mn knieën oid en gaat lastig met schoenen.
Loop het liefste op blote voeten, in de winter van die dikke sokken.
quote:Op donderdag 2 september 2021 10:36 schreef SacreCoeur het volgende:
Schoenen in huisdat is net als je normale broek aanhouden als je nergens meer moet zijn.
Daar doen we niet aan![]()
quote:Volgens mij denkt de pakketjesmeneer daarom wel dat ik altijd in mijn pyjama loop
Ja, wij hebben daar geen plek voor aan de voorkantquote:Op donderdag 2 september 2021 10:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
[..]
Ik zie de pakketjesmeneer nooit meer sinds we die pakketbrievenbus hebben, echt wel ideaal.
Was hier ook lastig geweest als we hem niet direct hadden kunnen laten inbouwen.quote:Op donderdag 2 september 2021 10:42 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ja, wij hebben daar geen plek voor aan de voorkant
Van die goedkope gymschoenen.quote:Op donderdag 2 september 2021 09:54 schreef hilliebillie het volgende:
Over sloffen gesproken, ik bedenk me nu dat beide kinderen komend schooljaar in de noodbouw zitten (ivm verbouwing van school die eindelijk begonnen is) daar mogen ze ook niet met schoenen de klas in ivm vloerbedekking wat zou gaan muffen als er steeds met natte schoenen binnen gelopen wordt.
Dus nog maar even iets regelen. Zal online bestellen worden want nu nog op vakantie, zaterdag verjaardagsfeest van de kids en zondag weet ik niet wat er open is..
Zal dan toch iets van ugly crocs worden, want sloffen in de (na)zomer zal nog wat te warm zijn..
Damn, waarom heb ik hier niet eerder aan gedacht (en heb ook geen bericht op ouderportaal gehad). Maar goed, komt goed
Of als iemand andere tips heeft wat handig is om snel aan te doen (en niet te duur is)
Hier dragen de kleuters altijd sloffen in de klas. Soms van mooie dure wollen van Giesswein ofzo, nooit gehoord dat die te warm zouden zijn. Maar het mogen ook goedkope van de Hema, Zeeman of wat dan ook zijn.quote:Op donderdag 2 september 2021 09:54 schreef hilliebillie het volgende:
Over sloffen gesproken, ik bedenk me nu dat beide kinderen komend schooljaar in de noodbouw zitten (ivm verbouwing van school die eindelijk begonnen is) daar mogen ze ook niet met schoenen de klas in ivm vloerbedekking wat zou gaan muffen als er steeds met natte schoenen binnen gelopen wordt.
Dus nog maar even iets regelen. Zal online bestellen worden want nu nog op vakantie, zaterdag verjaardagsfeest van de kids en zondag weet ik niet wat er open is..
Zal dan toch iets van ugly crocs worden, want sloffen in de (na)zomer zal nog wat te warm zijn..
Damn, waarom heb ik hier niet eerder aan gedacht (en heb ook geen bericht op ouderportaal gehad). Maar goed, komt goed
Of als iemand andere tips heeft wat handig is om snel aan te doen (en niet te duur is)
Nou het hier over gaat, misschien toch eens kijken of dit bij ons mogelijk is nu we de voortuin (een stukje) aan gaan pakken. Maar wat is een handig formaat? Want ik heb het idee dat de meeste voor vrij platte pakketjes is.. en dan kan het meeste er alsnog niet in, of valt dat wel mee?quote:Op donderdag 2 september 2021 10:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Was hier ook lastig geweest als we hem niet direct hadden kunnen laten inbouwen.
Tenzij we dan een losse vooraan de tuin hadden gezet, maar dat vind ik dan net weer wat minder.
De pakketbezorger zal er net zo blij mee zijn gok ik
Zou dat meevallen ja, qua warmte? Lijkt me als het warm weer is zo broeierig (maar goed dat kan natuurlijk ook komen door m’n eigen ervaring met sloffen).quote:Op donderdag 2 september 2021 11:08 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Hier dragen de kleuters altijd sloffen in de klas. Soms van mooie dure wollen van Giesswein ofzo, nooit gehoord dat die te warm zouden zijn. Maar het mogen ook goedkope van de Hema, Zeeman of wat dan ook zijn.
Ik loop het hele jaar door op warmbats of schapenwollen sloffen.quote:Op donderdag 2 september 2021 11:16 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Zou dat meevallen ja, qua warmte? Lijkt me als het warm weer is zo broeierig (maar goed dat kan natuurlijk ook komen door m’n eigen ervaring met sloffen).
Heb nu bij de Bristol van die goedkope crocs achtige dingen besteld. En dan zien we van de winter wel verder. Misschien inderdaad dan wat duurdere sloffen omdat ze ze elke dag aan hebben.. ik weet eigenlijk ook niet tot wanneer die verbouwing gaat duren..
Wij hebben deze: https://www.logixbox.nl/p(...)hteruitname-uni.htmlquote:Op donderdag 2 september 2021 11:13 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Nou het hier over gaat, misschien toch eens kijken of dit bij ons mogelijk is nu we de voortuin (een stukje) aan gaan pakken. Maar wat is een handig formaat? Want ik heb het idee dat de meeste voor vrij platte pakketjes is.. en dan kan het meeste er alsnog niet in, of valt dat wel mee?
Moet er nog even over denken hoor of het wel de moeite is, want inbouwen gaat hier niet want dan kom ik in de meterkast dus het zou in de voortuin moeten en weer nog niet zeker of ik dat wel wil inderdaad
Bij onze montessori is het standaard, de vorige ook..quote:Op donderdag 2 september 2021 14:10 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik wist helemaal niet dat kinderen op sommige scholen sloffen moeten.
Nog nooit gezienlijkt me echt heeeeerlijk.
Ik heb ook nog een kleiner zwembadje, geen probleem om dat voor een paar dagen nog te vullen!quote:Op woensdag 1 september 2021 23:00 schreef Viv het volgende:
Goed nieuws voor wie het zwembad nog níet opgeruimd heeft:
https://nos.nl/artikel/23(...)ng-met-zomerse-dagen
Nja, als jouw container tegen de schutting ter hoogte van hun tuinset staat zou je m in elk geval kunnen verplaatsen zodat zij m niet ruiken. Zou ik zelf ook kunnen waarderen van mijn burenquote:Op donderdag 2 september 2021 17:11 schreef PKM het volgende:
Mijn buren klaagden net, in hun eigen tuin, over onze container die stinkt. Zij stoppen alles in vuilniszakken in de zwarte container.
Er zijn er meer hier van wie de bruine container weleens stinkt. Moet ik hier nou iets mee?Wat is de container etiquette? We doen uiteraard ons best de overlast te beperken, maar deze week is hij niet schoongemaakt.
![]()
Nee dat niet hoor. Maar zij hebben daar tegenwoordig hun zwembad staan dus op die paar warme dagen hebben ze er wel last van.quote:Op donderdag 2 september 2021 17:52 schreef SQ het volgende:
[..]
Nja, als jouw container tegen de schutting ter hoogte van hun tuinset staat zou je m in elk geval kunnen verplaatsen zodat zij m niet ruiken. Zou ik zelf ook kunnen waarderen van mijn buren
Ben benieuwd, hij was by far de jongste zag ik en het is als ik weer naar kantoor ga op donderdag wel echt haasten. Als het goed is binnenkort ook proefles karate want dat wil ie ook al heel lang uitproberen.quote:Op donderdag 2 september 2021 18:54 schreef hilliebillie het volgende:
Nice @:exode survivalzwemmen. De oudste wilde na z’n c diploma eigenlijk gaan snorkelen, wordt dat gewoon nergens gegeven.. zou er komen als er genoeg animo was maar toen kwam Corona en daarna hadden ze alle uurtjes nodig voor de reguliere zwemlessen in kleinere groepjes.
Buiten abc zwemlessen werd alleen zeemeerminzwemmen gegeven, dat heeft de jongste wel ongeveer een jaar gedaan (tot ze er 3 diploma’s in had) goed om beenspieren te kweken
Ga ff wandelen johquote:Op donderdag 2 september 2021 18:45 schreef exode het volgende:
Wij hebben nog maar een week een restafval container. De ondergrondse staan er al iig.
We krijgen een PMD container. De container staan bij ons achter de schuur. Daar heeft niemand er last van. Grenst 1 tuin aan van de achterburen maar dat deel van de tuin is vergeten gebied. Onze buren hebben hun containers daar ook staan, op onze grond. Dus ik chanteer ze daarmee
Ik zou stinkende containers bij mijn zithoek ook echt niet tof vinden.
Ik zit nu in de auto terwijl B een proefles survival zwemmen volgt. Candy chrush it is!
Hier? Nee joh, dat is slingeren tussen de hanggroep jongeren door in een enorm lelijke wijk.quote:
Met dat lekkere weer in de auto? Waarom geen blokje om?quote:Op donderdag 2 september 2021 18:45 schreef exode het volgende:
Wij hebben nog maar een week een restafval container. De ondergrondse staan er al iig.
We krijgen een PMD container. De container staan bij ons achter de schuur. Daar heeft niemand er last van. Grenst 1 tuin aan van de achterburen maar dat deel van de tuin is vergeten gebied. Onze buren hebben hun containers daar ook staan, op onze grond. Dus ik chanteer ze daarmee
Ik zou stinkende containers bij mijn zithoek ook echt niet tof vinden.
Ik zit nu in de auto terwijl B een proefles survival zwemmen volgt. Candy chrush it is!
Zie boven.quote:Op donderdag 2 september 2021 19:18 schreef Ynske het volgende:
[..]
Met dat lekkere weer in de auto? Waarom geen blokje om?
Tsja, die van mij zijn echt onhoudbaar binnen. Lily loopt vooral het grootste deel van de dag bij de manege hier achter op muizenjacht tussen de paardenquote:Op donderdag 2 september 2021 20:54 schreef oh-oh het volgende:
Ik snap gewoon echt niet waarom mensen ze maar op straat laten lopen, dit is toch voor iedereen een drama.
Ah, da's nog eens een mooie oplossing jaquote:Op donderdag 2 september 2021 21:17 schreef Fazz het volgende:
Ik las over het velletjes-wc-papier in de klas afscheuren, dat lijkt me ook heel naar. Bij mijn oudste hadden ze vorig jaar wel 'wc-maatjes'Op de jongens wc was het steeds vies en nu werden de jongens per 2 aan elkaar gekoppeld om de wc te controleren nadat de ander was geweest. De wc's waren daardoor opeens een stuk schoner
Tsja, met die redenering kunnen we misschien allemaal maar beter binnen blijvenquote:Op donderdag 2 september 2021 20:54 schreef oh-oh het volgende:
Ik snap gewoon echt niet waarom mensen ze maar op straat laten lopen, dit is toch voor iedereen een drama.
Zo had een van mijn konijnen oud en nieuw niet overleefd. Leeftijd, misschien toch het vuurwerk? Die zat ook buitenquote:Op vrijdag 3 september 2021 09:23 schreef twist02 het volgende:
Tsja, met die redenering kunnen we misschien allemaal maar beter binnen blijven
Helemaal mee eens. Je kan een dier niet leren om goed te kijken als ze moeten oversteken. Het zal best dat het vaak goed gaat, maar sowieso... waarom een huisdier nemen als je het beestje de hele dag op straat laat rondhangen? Als je vindt dat ze lekker naar buiten moeten kunnen, kan je er beter niet aan beginnenquote:Op donderdag 2 september 2021 20:54 schreef oh-oh het volgende:
Gelukkig nodigt je post ook totaal niet uit tot discussie neequote:Op vrijdag 3 september 2021 09:41 schreef MorganLeFay het volgende:
Maargoed da's mijn persoonlijke mening he... wil geen discussie aanzwengelen, want weet dat hier meer katteneigenaren zitten die het wel prima vinden dat de poes op straat zit
Die dingen zijn vreselijk irritant ja. Hier in de buurt zijn er ook een paar. Vooral mensen met een vijver.quote:Op vrijdag 3 september 2021 10:21 schreef Elleska het volgende:
Ik ben ook geen fan van straatkatten. Al is dat momenteel vooral om de kattenverjagers die afgelopen jaar als paddenstoelen de grond uit schieten en niet bepaald onhoorbaar zijn. Vaak ook nog eens verkeerd geplaatst waardoor de kastjes reageren dingen buiten de tuin zoals voetgangers en fietsers.
Godsamme wat zijn mensen toch dom soms.quote:Op vrijdag 3 september 2021 10:50 schreef watmoetikkiezen het volgende:
(op dag 1 moest er al een klas naar huis omdat er een kind zondag getest was en zonder uitslag tóch naar de eerste schooldag ging en halverwege bleek de uitslag positief)
D moest vorig jaar 25 km.. Overleven ze prima, zeker met een pauzequote:Op vrijdag 3 september 2021 10:50 schreef watmoetikkiezen het volgende:
en kamp voor de bovenbouw lijkt door te gaan, Hoera! over een week is oudste dan 2 nachtjes weg. Ze gaan op de fiets en ze maakt zich een beetje zorgen of het heel ver fietsen is, maar 16 km met pauze onderweg moet te doen zijn..
Duimen dat het rustig blijft qua corona. (op dag 1 moest er al een klas naar huis omdat er een kind zondag getest was en zonder uitslag tóch naar de eerste schooldag ging en halverwege bleek de uitslag positief)
Hier in de straat inmiddels twee, gelukkig beide net niet hoorbaar in onze tuin. Verder weet ik er langs mijn standaard fietsroutes (school, winkel, sport) meer dan 10 te staan, zo ongeveer dan want ik ga niet de tuinen afspeuren om te zien waar het kastje precies staat. Twee jaar geleden waren dat er maar 2 of 3 dus het is echt veel meer geworden.quote:Op vrijdag 3 september 2021 10:50 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Die dingen zijn vreselijk irritant ja. Hier in de buurt zijn er ook een paar. Vooral mensen met een vijver.
Wij willen katten ook liever niet in de tuin (voliere), maar zoiets willen we niet. Schrikdraad dan maar.
ik vind ze ook erg irritant..quote:Op vrijdag 3 september 2021 11:00 schreef Elleska het volgende:
[..]
Hier in de straat inmiddels twee, gelukkig beide net niet hoorbaar in onze tuin. Verder weet ik er langs mijn standaard fietsroutes (school, winkel, sport) meer dan 10 te staan, zo ongeveer dan want ik ga niet de tuinen afspeuren om te zien waar het kastje precies staat. Twee jaar geleden waren dat er maar 2 of 3 dus het is echt veel meer geworden.
Mijn man verklaart mij voor gek maar hij is slechthorend dus hij hoort die dingen niet.
Straatkattenliefhebber gespotquote:Op vrijdag 3 september 2021 10:21 schreef twist02 het volgende:
[..]
Gelukkig nodigt je post ook totaal niet uit tot discussie nee![]()
Nope, ik heb echt helemaal niks met katten*quote:Op vrijdag 3 september 2021 11:04 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Straatkattenliefhebber gespot
Oh nee, ik heb mij vergist. De twee waar ik aan dacht hebben niet zo'n 'onhoorbaar' ding maar deze Vooral om reigers af te schrikken (maar met het geluid van blaffende honden zal het ook wel tegen katten bedoeld zijn). Eentje heeft m zo staan dat bij elke voorbijganger dat ding afgaat. Ik ben blij dat het mijn buren niet zijnquote:Op vrijdag 3 september 2021 11:00 schreef Elleska het volgende:
[..]
Hier in de straat inmiddels twee, gelukkig beide net niet hoorbaar in onze tuin. Verder weet ik er langs mijn standaard fietsroutes (school, winkel, sport) meer dan 10 te staan, zo ongeveer dan want ik ga niet de tuinen afspeuren om te zien waar het kastje precies staat. Twee jaar geleden waren dat er maar 2 of 3 dus het is echt veel meer geworden.
Mijn man verklaart mij voor gek maar hij is slechthorend dus hij hoort die dingen niet.
oh en dat ja..quote:Op vrijdag 3 september 2021 11:22 schreef Budabuddumbam het volgende:
ik vind katten niet half zo frustrerend als loslopende honden ik vind het prima als ze 100% luisteren en doen wat de eigenaar vraagt maar dat ben ik nog maar 1 keer tegengekomen, ook vaak hier in het losloopgebied dat hondeneigenaren gewoon ook op de fietspaden lopen en ik ze gewoon vaak bijna tegen de fiets heb.
en ik heb dus een helm op als ik buiten skate en daar slaan veel honden op aan, nou dan ook nog 8 wielen onder je voeten en honden gaan wild met blaffen en op je af rennen, ben nu dus nog banger voor honden dan ik al was.
(en ook vaak honden die tegen mij aan gaan springen/duwen en eigenaar die er niets mee doet. ik sta verdomme op allemaal wielen mens).
En die WALM als je dan dat zeil weggehaald en daar kattenurine heeft liggen broeien onder zwart plastic in de zon. Yuk.quote:Op vrijdag 3 september 2021 13:30 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik kan het niet waarderen dat de kat van de buren verderop in de straat mijn met zo'n tuinzeil afgedekte tuinset gebruikt om onder te overnachten en daarnaast ook regelmatig bij ons binnen wil wandelen. Laatst stuurden ze een bericht in de buurtapp dat de kat al 2 dagen zoek was. Ik had wel een idee waar 't beest zat.
Tijd voor een discussie/onderwerp-opsom in de OP ofzoquote:Op vrijdag 3 september 2021 13:35 schreef SQ het volgende:
Ik heb deze klotediscussie al zo vaak gevoerd dat jullie 'm mogen hebben van me, ga ik de was wel ophangen
Opsom-opsomquote:Op vrijdag 3 september 2021 14:03 schreef twist02 het volgende:
[..]
Tijd voor een discussie/onderwerp-opsom in de OP ofzo
Met datum erbij, zodat we kunnen zien dat een bepaalde discussie dit jaar al voorbij gekomen is
Ik zou liever zien dat we niet steeds in de opsom-modus schieten.quote:Op vrijdag 3 september 2021 14:03 schreef twist02 het volgende:
[..]
Tijd voor een discussie/onderwerp-opsom in de OP ofzo
Met datum erbij, zodat we kunnen zien dat een bepaalde discussie dit jaar al voorbij gekomen is
Ja, ik denk dat dat toch een beetje een standaard neiging is die veel mensen hebbenquote:Op vrijdag 3 september 2021 14:19 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik zou liever zien dat we niet steeds in de opsom-modus schieten.![]()
A: ik ga vandaag een muur verven in kleur Y
B t/m Z: oeh, muurverf-opsom! Wij hebben kleur Y en kleur Z
Ik ben een SC-maagd dus elke opsom is nog nieuw voor mij. De topics vliegen er wel door op het moment.quote:Op vrijdag 3 september 2021 14:19 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik zou liever zien dat we niet steeds in de opsom-modus schieten.![]()
A: ik ga vandaag een muur verven in kleur Y
B t/m Z: oeh, muurverf-opsom! Wij hebben kleur Y en kleur Z
Onze staat er niet meer.quote:Op vrijdag 3 september 2021 14:40 schreef SQ het volgende:
Jongens wat is het werrem ineens, ik schrik er van!
Maar goed dat we het zwembad nog niet opgesomd... eh opgeruimd hebben
Oh hier gaan de kinderen er gewoon in met 25 graden hoor. Wat is dan in godsnaam jouw ondergrensquote:Op vrijdag 3 september 2021 15:00 schreef PKM het volgende:
[..]
Onze staat er niet meer.Ik denk ook niet dat het nog warm genoeg wordt. We hebben er ook geen verwarming in, na de zomer van vorig jaar leek me dat niet zo nodig.
Volgens mij zeggen ze in veel andere SC's gewoon "Bedankt, Hans" als iemand een onnodige duit in het zakje doet.quote:Op vrijdag 3 september 2021 14:56 schreef PKM het volgende:
[..]
Ik ben een SC-maagd dus elke opsom is nog nieuw voor mij. De topics vliegen er wel door op het moment.
Hoe gaat dit in andere SC's eigenlijk? Iemand die aan een opsom wil per subforum?
Hey, zelfde dorp toevallig? Bas is vandaag ook voor het eerst geweest met m'n man en schoonmoederquote:Op vrijdag 3 september 2021 15:35 schreef _NIKKI_ het volgende:
Mijn zevenjarige hangt momenteel rond op de dorpskermis samen met zijn zus. Een paar euro (godnondeju wat zijn die kermissen duur tegenwoordig) mee om wat attracties onveilig te maken en een oliebol te scoren en ik heb lekker even tijd om rustig in het zonnetje een boek te lezen.
Een zweefmolen staat hier niet op de kermis.quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:03 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Hey, zelfde dorp toevallig? Bas is vandaag ook voor het eerst geweest met m'n man en schoonmoeder. Hij was vooral onder de indruk van de hoge zweefmolen.
Ah, wij zitten boven het kanaal aan de kustlijnquote:Op vrijdag 3 september 2021 16:18 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Een zweefmolen staat hier niet op de kermis.Wij wonen een dorp onder Zandvoort als je de kustlijn volgt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |