abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201163934
quote:
7s.gif Op woensdag 1 september 2021 09:51 schreef Pino112 het volgende:

[..]
En dan BBB met 6 of 7? Nee bedankt.
Lijkt mij lekker verfrissend.
pi_201164135
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 10:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
BBB naar een zetel of 5, Volt naar een zetel of 5/6, JA21 een zetel of 6, Bij1 gaat wellicht ook stijgen... allemaal zetels van partijen die (nog) niet geschikt zijn voor een kabinet. Wordt het allemaal niet makkelijker van, het blijft uiteindelijk kiezen tussen de 6 partijen die er nu niet uit komen voor een kabinet.

Wellicht dat wel CDA helemaal niet meer beschikbaar is als ze nogmaals halveren, maar dan zal Rutte wel gaan doen alsof JA21 plots een hele goede optie is.
Het is wel zo dat bij nieuwe verkiezingen vaak oude blokkades weer verdwijnen. Je krijgt als het goed is een nieuwe realiteit qua zetelverdeling. Dingen als 'nieuw leiderschap/geen Rutte', 'geen CU' of 'geen links blok' kunnen dan als sneeuw voor de zon verdwijnen.
pi_201164138
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 10:05 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Lijkt mij lekker verfrissend.
Zou Caroline met zo veel capabele mensen kunnen aantreden?
pi_201164174
quote:
1s.gif Op woensdag 1 september 2021 10:23 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Dat is altijd de vraag met nieuwe partijen. Ze hebben iig een goede keuze gemaakt door niet mee te doen met de gemeenteraadsverkiezingen.
pi_201164213
quote:
1s.gif Op woensdag 1 september 2021 10:23 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Haar geldschieters hebben vast nog wat PR mensen in dienst die best een leuk bedrag als Kamerlid willen ontvangen, vermoed ik.
pi_201164247
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 21:04 schreef Jojoke het volgende:
In zekere zin zal het voor Kaag makkelijker zijn om haar positie te verdedigen in het debat dan Rutte. Kaag wil namelijk niet met CU, omdat er dan weer 4 jaar stilstand komt op medisch-ethisch gebied. Segers zal bevestigen dat hij er inderdaad zo instaat. Dan kunnen andere partijen van mening zijn dat medisch-ethisch kwesties niet voldoende belangrijk zijn, maar het is het goed recht van de D66 kamerleden om er wel veel waarde aan te hechten.

Rutte moet echter aan de Tweede Kamer gaan uitleggen waarom hij denk dat een minderheidskabinet stabieler is dan een meerderheidskabinet met PvdA en Groenlinks. Dat wordt een heerlijk schietfestijn voor de Tweede Kamer.
Het wordt vooral leuk als hij straks niet met GL/PvdA wil vanwege 'instabiliteit' maar dan wel gaat proberen om het CDA erbij te houden als het tot een minderheidskabinet komt _O-
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_201164264
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 09:44 schreef Dauthi het volgende:

[..]
Wie heeft daar de tijd voor?
Werklozen en huismoeders.

Zelfs de pers neemt niet eens de moeite om die debatten te bekijken, te volgen en er over te berichten.

Een onderdeel van het probleem Rutte doctrine.
Dus omdat jij geen tijd hebt om het te volgen, is het achterkamertjespolitiek?

Wel creatief, dat moet ik je nageven.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_201164385
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 10:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Haar geldschieters hebben vast nog wat PR mensen in dienst die best een leuk bedrag als Kamerlid willen ontvangen, vermoed ik.
Ik ken Caroline persoonlijk uit haar CDA tijd. Ze is gewoon haarzelf. Elke partij wordt gefinancierd, ook door bedrijven.
pi_201164809
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 10:47 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ik ken Caroline persoonlijk uit haar CDA tijd. Ze is gewoon haarzelf. Elke partij wordt gefinancierd, ook door bedrijven.
Dan ligt het probleem bij haarzelf. Ze laat tot nu toe niet blijken echt begrip te hebben van complexe vraagstukken. Ze komt meestal niet verder dan benoemen dat ze met haar gezonde boerenverstand nadenkt, maar dat is bij veel onderwerpen volstrekt onvoldoende.
pi_201164858
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 11:27 schreef archito het volgende:

[..]
Dan ligt het probleem bij haarzelf. Ze laat tot nu toe niet blijken echt begrip te hebben van complexe vraagstukken. Ze komt meestal niet verder dan benoemen dat ze met haar gezonde boerenverstand nadenkt, maar dat is bij veel onderwerpen volstrekt onvoldoende.
Schattige onderschatting. Mooie positie voor haar om vanuit te werken. Wen er maar aan zou ik zeggen.
pi_201164936
Ik vind die Van de der Plas hoogst vervelend. Dat zo'n nare opportunist als Henk Vermeer ook nog eens deel uitmaakt van het partijkader, pleit ook niet voor de BBB.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_201164988
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 11:41 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind die Van de der Plas hoogst vervelend.
Mooi. Dat pleit voor haar.
pi_201165093
quote:

[..]
Klopt inderdaad, zij voegt helemaal niks toe. Ja blijkbaar vind onze poldertaliban haar wat. De mensen die op BBB stemmen zijn nog egoistischer dan VVD'ers :')
pi_201165117
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 11:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Klopt inderdaad, zij voegt helemaal niks toe. Ja blijkbaar vind onze poldertaliban haar wat. De mensen die op BBB stemmen zijn nog egoistischer dan VVD'ers :')
Gezien het harde gejank en gestampvoet is ze precies wat de volksvertegenwoordiging nodig heeft.

Gereformeerden zullen overigens nog gewoon SGP stemmen hoor. Dat zien we in alle peilingen. Waarom je die erbij sleept is onnavolgbaar.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2021 12:00:43 ]
pi_201165165
quote:
1s.gif Op woensdag 1 september 2021 11:59 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Gezien het harde gejank en gestampvoet is ze precies wat de volksvertegenwoordiging nodig heeft.
Lekker hypocriete mening, in het Bij1 topic zat je nog te janken en stampvoeten. Ik geloof niet dat je met deze argumenten vind dat Bi1 is wat we nodig hebben. Verder ach BBB doet maar de rest van Nederland is wel klaar met boeren die als dictators hun mening door proberen te drukken als de bedoeling is meer onbegrip voor hun standpunten en belangen te kweken lukt dat goed wat natuurlijk positief is.
pi_201165188
Dat hypocriete gedoe rond die Afghaanse tolken, nu weer vooraan staan om Kamervragen te stellen over die zussen in Enschede, terwijl dat gewoon een lokale kwestie is.

Van der Plas is een politicus van het ergste soort: een pr-jager. Continu op zoek naar manieren om met je smoel in het nieuws te komen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_201165269
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 12:06 schreef KoosVogels het volgende:
Dat hypocriete gedoe rond die Afghaanse tolken, nu weer vooraan staan om Kamervragen te stellen over die zussen in Enschede, terwijl dat gewoon een lokale kwestie is.

Van der Plas is een politicus van het ergste soort: een pr-jager. Continu op zoek naar manieren om met je smoel in het nieuws te komen.
Ik denk dat DWD dat anders ziet. Tegenstemmen om tolken terug te halen en verontwaardigd zijn over het niet terughalen van de tolken: 'Geweldig dat ze meerdere standpunten tegelijk kan uitdragen!' Dat ze geen herinnering heeft aan haar handelen: 'Geniaal ze kopieert 's lands meest populaire politicus.'
pi_201165340
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 12:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Lekker hypocriete mening, in het Bij1 topic zat je nog te janken en stampvoeten.
Over het racisme van en binnen die partij ja. Simons vond ik verder een welkome aanvulling op de volksvertegenwoordiging zoals ik vaker heb gemeld. Dus leuk geprobeerd, volgende keer beter.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2021 12:20:06 ]
  woensdag 1 september 2021 @ 12:21:01 #112
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_201165357
quote:

[..]
Populisme is een bitch. In haar geval vrij letterlijk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_201165373
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 12:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik denk dat DWD dat anders ziet. Tegenstemmen om tolken terug te halen en verontwaardigd zijn over het niet terughalen van de tolken: 'Geweldig dat ze meerdere standpunten tegelijk kan uitdragen!' Dat ze geen herinnering heeft aan haar handelen: 'Geniaal ze kopieert 's lands meest populaire politicus.'
Daar heeft ze haar fout al in erkend en kwam er dus later op terug om haar fout te herstellen. Maar jij maakt zeker nooit fouten. Jij komt nooit terug op eerdere uitspraken. Van der Plas gelukkig wel, die is gewoon een mens met fouten, fouten die ze ook toegeeft. Dat spreekt mensen schijnbaar meer aan dat politici die bij hun fouten blijven. Zoals ik zei: verfrissend in de Haagse politiek.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2021 12:23:21 ]
pi_201165389
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 12:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wacht ff, heeft ze dat echt gedaan?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_201165422
quote:
10s.gif Op woensdag 1 september 2021 12:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Wacht ff, heeft ze dat echt gedaan?
https://www.tweedekamer.n(...)13388&did=2021D28532
pi_201165478
quote:
:') Zoals een echt populist betaamt.
pi_201165508
quote:
Ik heb het al gegoogled, plus haar reactie.

Ze is erg ruiterlijk in het toegeven van haar 'fout', in tegenstelling tot Rutte die altijd pas toegeeft op het allerlaatste moment, maar het blijft natuurlijk geblunder van de eerste orde als het waar is.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 1 september 2021 @ 12:36:31 #118
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201165535
quote:
met haar gezonde boerenverstand nadenkt
Boerenverstand gezond noemen. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201165554
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 12:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Ik heb het al gegoogled, plus haar reactie.

Ze is erg ruiterlijk in het toegeven van haar 'fout', in tegenstelling tot Rutte die altijd pas toegeeft op het allerlaatste moment, maar het blijft natuurlijk geblunder van de eerste orde als het waar is.
Ik kan wel begrip hebben voor het feit dat een eenmansfractie wel eens wat verkeerd doet, is gewoon te lastig om overal echt wat onderzoek naar te doen. (Soms komt het nita bene ook voor dat een fractie verkeerdom stemt dan hoe ze bedoelen, maar dat is dit niet naar het zich doet aan zien.) Echter was dit wel een hele simpele... zelfs JA21, SGP en GVH stemden voor.

Maar goed, als ze ruiterlijk toegeeft dat ze fout zat, is dat wmb verder wel prima zo. Wel aardig dom, maar ok.
pi_201165582
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 12:36 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Boerenverstand gezond noemen. :')
Ik weet niet of ze het letterlijk zo noemt. ;)

Maar ze reduceert discussies in de Tweede Kamer altijd alsof het ook zo simpel kan zijn als de activiteitencommissie van de lokale tennisclub.

Nieuwe verkiezingen! Alleen maar Nederlandse boter in het restaurant van de Tweede Kamer! Prima dingen om te roepen op de buurtbarbecue, maar niet zinvol als Tweede Kamerlid.
pi_201165593
Hoe zit het met het stemgedrag van Van der Plas? Volgt ze meestal gewoon PVV en FvD?
pi_201165707
Wat ik van Kaag en D66 nooit heb begrepen, is dat wie moet minister- en staatssecretarisposten gaan inleveren als zowel de PvdA als Groen Links mee gaat doen. Dat kun je moeilijk op het CDA en de VVD gaan verhalen.
Zou D66 dan zelf zoveel posten willen inleveren dan?. Ik ga ervan uit dat de PvdA en Groen Links niet accoord zouden gaan met elk één ministerpost.

Het vorige en nu nog lopende kabinet begon met 6 ministerposten voor de VVD en elk vijf voor D66 en het CDA en 2 voor de ChristenUnie. Op basis van deze verkiezingen zou dat 7 ministerposten voor de VVD moeten worden, zes voor D66 (heel gunstig naar boven afgerond ter compensatie als CU weer mee zou doen), drie voor het CDA en twee voor de andere partijen.
pi_201165730
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 12:41 schreef Jojoke het volgende:
Hoe zit het met het stemgedrag van Van der Plas? Volgt ze meestal gewoon PVV en FvD?
Ze volgt haar eigen lijn, net zoals de overige partijen doen. Haar stemgedrag zal raakvlakken hebben met alle andere partijen. Zo'n negatief frame kan je dus gewoon achterwege laten.

Het wordt mij vrij duidelijk dat de mensen in dit topic vrij veel weerstand hebben tegen een nieuwe verfrissende conservatieve partij. Wat op momenten hilarische reacties oplevert. Een soort frontpage enkel dan progressief (minus de inclusie).
pi_201165757
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 11:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wat is dat precies? Poldertaliban?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')