abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201152259
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 13:07 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]
Maar in de Kaag coalitie is het rechtse blok nog altijd groter dan het linkse blok, en dan ben ik al erg vrijgevig door D66 tot het linkse blok te rekenen.
klopt maar politiek gezien zal dat niet zo liggen.
speak only if it improves the silence.
pi_201152261
Links of rechts geneuzel is echt heel vermoeiend.

Je moet gewoon er samen uitkomen. Praten over inhoud. Kijken of je daar iets mee bereikt. Tot zover hebben we het niet één keer over inhoud gehad. Ze zijn maanden bezig geweest met elkaar uit te sluiten.
pi_201152310
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 13:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
Links of rechts geneuzel is echt heel vermoeiend.

Je moet gewoon er samen uitkomen. Praten over inhoud. Kijken of je daar iets mee bereikt. Tot zover hebben we het niet één keer over inhoud gehad. Ze zijn maanden bezig geweest met elkaar uit te sluiten.
En wie weigerden ook alweer om over de inhoud te gaan onderhandelen? Niet GL of de PvdA.
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:18:02 #79
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201152313
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 13:13 schreef TjjWester het volgende:

[..]
klopt maar politiek gezien zal dat niet zo liggen.
Want?
Antifa
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:18:04 #80
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201152315
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 13:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jawel, want VVD zou dan niet meer mee praten en dan konden allerlei noodzakelijke maatregelen plots veel moeilijker een meederheid krijgen. En de avondklok liep af, iedere burgemeester en RIVM vond het onverantwoord hem niet te verlengen, maar hij was dan dus wel weg geweest omdat je dat overleg met bijna de voltallige oppositie nooit meer op tijd had kunnen regelen.

En bij een aangenomen motie van wantrouwen bleef Rutte kamerlid en fractievoorzitter van de VVD, had hij nog steeds de onderhandelingen gedaan.
Als de VVD dat zou hebben gedaan omdat ze het daar niet leuk vinden dat Il Padrino er wegens wanbestuur uit wordt gegooid was een molotov cocktail bij het partijbestuur wel op zijn plaats geweest. Een crisis geeft je als bestuurder niet het recht om je te misdragen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_201152335
D66 sluit de CU definitief uit volgens NOS.
pi_201152363
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 13:18 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Als de VVD dat zou hebben gedaan omdat ze het daar niet leuk vinden dat Il Padrino er wegens wanbestuur uit wordt gegooid was een molotov cocktail bij het partijbestuur wel op zijn plaats geweest. Een crisis geeft je als bestuurder niet het recht om je te misdragen.
Het was logisch geweest. VVD zou gelijk al zijn ministers hebben teruggetrokken.

Geen enkele partij gaat de volgende dag gewoon verder met de orde van de dag als je de dag ervoor hun politiek leider er uit hebt gezwierd. Dat het land feitelijk geen regering meer zou hebben gehad midden in een piek van een pandemie is gewoon de politieke realiteit. En dat was dus onverantwoord geweest. Terecht dat D66 (en CU) die motie niet steunden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_201152368
Hamer zal ook wel spijt hebben dat ze deze klus heeft aangenomen.
pi_201152374
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 13:18 schreef VoMy het volgende:

[..]
Want?
Het rechtse blok heeft de andere partijen nodig, dan kun je een meer gelijkwaardige of zelfs een licht dominante rol afdwingen tijdens de onderhandelingen
pi_201152392
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 13:22 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Het rechtse blok heeft de andere partijen nodig, dan kun je een meer gelijkwaardige of zelfs een licht dominante rol afdwingen tijdens de onderhandelingen
Je bent vergeten hoeveel zetels VVD heeft. Daarmee heb je al hun onderhandelingspositie binnen
pi_201152395
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 13:21 schreef Raw85 het volgende:
Hamer zal ook wel spijt hebben dat ze deze klus heeft aangenomen.
Hamer is echt zo'n vergadertijger die het leuk vind om tot in het diepst van de nacht over kleine details te discussieren, volgens mij vindt ze het wel leuk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_201152412
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 13:23 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Je bent vergeten hoeveel zetels VVD heeft. Daarmee heb je al hun onderhandelingspositie binnen
Je hebt niks aan een hoop zetels zonder medewerking van andere partij, uitgaande van een meerderheid.
pi_201152426
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 13:24 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Je hebt niks aan een hoop zetels zonder medewerking van andere partij, uitgaande van een meerderheid.
Vandaar dat als ze over inhoud praten ze een akkoord maken waarin ze zich kunnen vinden zodat je op zulke gebieden een meerderheid hebben.

ALS, en dan ALS, ze dan zich terugtrekken omdat ze te veel moeten inleveren tov andere partijen dan heb je wellicht een goed reden. Maar zo ver zijn we niet eens gekomen. Formatiepogingen is op basis van label links al dood en begraven en dat is dieptriest.
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:26:15 #89
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201152429
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 13:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het was logisch geweest. Geen enkele partij gaat de volgende dag gewoon verder met de orde van de dag als je de dag ervoor hun politiek leider er uit hebt gezwierd. Dat het land feitelijk geen regering meer zou hebben gehad midden in een piek van een pandemie is gewoon de politieke realiteit. En dat was dus onverantwoord geweest. Terecht dat D66 (en CU) die motie niet steunden.
Waarom zou de VVD als partij in het demissionaire kabinet niet overgaan tot de orde van de dag wanneer er levens op het spel staan tijdens een crisis? Dan lijkt me het niet de tijd om zulke spelletjes te spelen.

Die motie van wantrouwen was er niet voor de lol, men was van mening dat Rutte totaal had afgedaan als premier en betekent dat men geen vertrouwen meer in hem heeft om dit land nog verder te leiden. De Kamer hoeft zich niet door de VVD te laten chanteren, zo van "anders werken we niet meer mee en dan vallen er doden, lekker puh".
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_201152439
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 13:25 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Vandaar dat als ze over inhoud praten ze een akkoord maken waarin ze zich kunnen vinden zodat je op zulke gebieden een meerderheid hebben.

ALS, en dan ALS, ze dan zich terugtrekken omdat ze te veel moeten inleveren tov andere partijen dan heb je wellicht een goed reden. Maar zo ver zijn we niet eens gekomen. Formatiepogingen is op basis van label links al dood en begraven en dat is dieptriest.
GL is van harte welkom.........
pi_201152443
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 13:27 schreef TjjWester het volgende:

[..]
GL is van harte welkom.........
En PvdA niet omdat?

Welk inhoudelijk reden heeft VVD daarvoor gegeven buiten labeltje om?
pi_201152462
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 13:26 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Waarom zou de VVD als partij in het demissionaire kabinet niet overgaan tot de orde van de dag wanneer er levens op het spel staan tijdens een crisis? Dan lijkt me het niet de tijd om zulke spelletjes te spelen.
Het was geen tijd om een spelletje te spelen door een demissionaire premier weg te sturen en dan te gokken op het onwaarschijnlijke scenario dat de regering wel verder zou draaien.

En verder had het voor de formatie niks geholpen: Rutte was niet weg geweest en was nog steeds de onderhandelaar van de VVD. Dus ik snap ook niet zo goed waarom die motie er steeds bij wordt gesleept. Denk je echt dat een weggestuurde Rutte toegeeflijker is dan Rutte nu?
pi_201152466
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 13:27 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
En PvdA niet omdat?

Zoals ik al zei dan is de balans verkeerd.
pi_201152477
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 13:29 schreef TjjWester het volgende:

[..]
En die balans is verkeerd omdat de rechtse partijen in de ministerraad dan niet een overweldigende meerderheid hebben maar een iets kleinere meerderheid?
pi_201152484
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 13:27 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
En PvdA niet omdat?

Ik zou juist toch denken dat de VVD harder fronst bij GL dan bij de PvdA? GL heeft nog nooit geregeerd, PvdA en VVD hebben het al vaker samen geprobeerd. GL profileert zich volgens mij ook veel sterker anti-VVD dan de PvdA dat doet.
"Pools are perfect for holding water"
pi_201152499
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 13:30 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
En die balans is verkeerd omdat de rechtse partijen in de ministerraad dan niet een overweldigende meerderheid hebben maar een iets kleinere meerderheid?
Nee omdat Rutte een centrum coalitie nastreeft(eigen woorden) en geen linkse coalitie binnen de coalitie. De 3 linkse partijen krijgen dan een enorme macht met weinig zetels.
pi_201152504
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 13:29 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Alleen vanuit een uiterst rechtse bril is de balans dan verkeerd. Trap alsjeblieft niet in het smoesje van Rutte over de 'linkse wolk'.
Alleen met zowel GL als PvdA is er een meerderheid in de Eerste Kamer. Dat lijkt me een goed argument om ze beide bij de formatie te betrekken. Bovendien hebben ze aangegeven dat ze als 1 partij willen onderhandelen, dat lijkt me een mooie tegemoetkoming. Dat Rutte en Hoekstra koppig blijven weigeren moet je echt hen aanrekenen, niet de partijen die constructief open staan om over de inhoud te praten.
pi_201152515
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 13:32 schreef archito het volgende:

[..]
Alleen vanuit een uiterst rechtse bril is de balans dan verkeerd. Trap alsjeblieft niet in het smoesje van Rutte over de 'linkse wolk'.
Alleen met zowel GL als PvdA is er een meerderheid in de Eerste Kamer. Dat lijkt me een goed argument om ze beide bij de formatie te betrekken. Bovendien hebben ze aangegeven dat ze als 1 partij willen onderhandelen, dat lijkt me een mooie tegemoetkoming. Dat Rutte en Hoekstra koppig blijven weigeren moet je echt hen aanrekenen, niet de partijen die constructief open staan om over de inhoud te praten.
Inhoudelijk verandert dat precies niks.
pi_201152522
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 13:32 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Nee omdat Rutte een centrum coalitie nastreeft(eigen woorden) en geen linkse coalitie binnen de coalitie. De 3 linkse partijen krijgen dan een enorme macht met weinig zetels.
En hoe krijgen ze die macht precies als de rechtse partijen nog altijd een groter deel van de coalitie (en in het verlengde ervan meer ministers en dus een zwaardere stem in de ministerraad) uitmaken?
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:33:55 #100
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_201152526
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 13:32 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Tja. De zetels zijn niet zodanig dat je eenvoudige centrumcoalitie kan vormen dan moet je helaas schikken naar de keuzes van het volk. Het volk heeft gesproken en aantal opties zijn er daardoor overgebleven. Ook Rutte mag zich daaraan conformeren in plaats van zijn eigen wil door te drukken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')