Mbo is geen studeren en dat bepaal jij even. Wat een dedain.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
dat we zelfs MBO al studeren willen noemen.
Je kunt ze best hebben, maar dat ze binnen handbereik van zulke kleine kinderen liggen kan ik idd niet bij.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:27 schreef loveli het volgende:
[..]
Zal wel aan mij liggen, maar als je kinderen tussen de 3 maanden en 15 jaar hebt, dan koop je toch niet eens permanente markers?
Je hoeft niet te kijkenquote:Op dinsdag 7 september 2021 11:33 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Die gast kreeg een natte onderbroek toen hij de deur opendeed![]()
Maar inderdaad, zo'n kleine badkamer en dan een bad eisen...
Overigens waar ik mij enigszins aan stoor in dit programma is het enorme sponsorgeweld.
Er MOET een badkamer in van sanisale
Er MOET een keuken in van keukensale
Er MOET een trap in van Upstairs
Er MOET een zwarte lelijke deur in van Gers
Er MOET een zwarte pui in van Belisol
Er MOET een ronde spiegel in
Er MOET een visgraat vloer in (al weet ik niet wie dat levert)
Er MOET een verhuiswagen komen van de Snelle Jongens
Kijkt wel lekker weg maar teveel is soort van "scripted".
Stel geeft eisen/wensen
Alex gaat zoeken
Alex kan niets vinden
Alex gaat naar Stel
Stel past wel/niet eisen/wensen bij
Alex vindt een woning
Bob ziet potentie
Bob verbouwt de boel met bovenstaande sponsoren
Stel is happy de peppie
en tussendoor heb je Krabbé die de boel aan elkaar praat en met z'n belachelijke 1,5 meter stok het Stel de woning laat zien
quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is vooral omdat iedereen toch maar moet gaan studeren.
Dat je kind kader doet wil men niet meer, dat hij/zij dan timmerman, loodgieter, schilder kan worden vindt men ook maar niks, tenzij men zelf zo'n vak heeft.
Het grappige is dat heel veel van die jongens het uiteindelijk uitstekend doen, in hun vakgebied.
Vroeger, als je vader timmerman was, werd jij timmerman, als je veel intelligenter was dan de gemiddelde timmerman werd je een timmerman die bijzondere dingen bedacht.
Tegenwoordig moet iedereen maar gaan studeren, dat is zo noodzakelijk dat we zelfs MBO al studeren willen noemen.
Als je kind een talent vertoon om timmerman te worden en dat graag wil, laat je kind dan gewoon, het zou je kind zomaar eens gelukkig en succesvol kunnen laten zijn.
Vraag aan de gemiddelde MBO leerling wat die doet, steevast zeggen ze ik studeer.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:09 schreef roos94 het volgende:
[..]
Mbo is geen studeren en dat bepaal jij even. Wat een dedain.
De huizenmarkt wel,quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:19 schreef SQ het volgende:
ahhh we verzanden alweer in het "vroeger was alles beter"!!
Nou haje, tot volgende week weer bij de uitzending
ik heb ooit in een ver verleden iets op een MBO gedaan als werk, dat was niveau 2-3 en ik kan je zeggen: het heeft echt niets met studeren te makenquote:Op dinsdag 7 september 2021 12:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Vraag aan de gemiddelde MBO leerling wat die doet, steevast zeggen ze ik studeer.
Je vergeet het geheime geldpotje waarvan ieder weldenkend mens weet dat het er is maar dan plotseling op het juiste moment nog boven tafel komt ala uitstel van executie.quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:33 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Die gast kreeg een natte onderbroek toen hij de deur opendeed![]()
Maar inderdaad, zo'n kleine badkamer en dan een bad eisen...
Overigens waar ik mij enigszins aan stoor in dit programma is het enorme sponsorgeweld.
Er MOET een badkamer in van sanisale
Er MOET een keuken in van keukensale
Er MOET een trap in van Upstairs
Er MOET een zwarte lelijke deur in van Gers
Er MOET een zwarte pui in van Belisol
Er MOET een ronde spiegel in
Er MOET een visgraat vloer in (al weet ik niet wie dat levert)
Er MOET een verhuiswagen komen van de Snelle Jongens
Kijkt wel lekker weg maar teveel is soort van "scripted".
Stel geeft eisen/wensen
Alex gaat zoeken
Alex kan niets vinden
Alex gaat naar Stel
Stel past wel/niet eisen/wensen bij
Alex vindt een woning
Bob ziet potentie
Bob verbouwt de boel met bovenstaande sponsoren
Stel is happy de peppie
en tussendoor heb je Krabbé die de boel aan elkaar praat en met z'n belachelijke 1,5 meter stok het Stel de woning laat zien
Dat doet er niet toe. Ik ken geen enkele mbo-er die zich geen student noemt.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:23 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
ik heb ooit in een ver verleden iets op een MBO gedaan als werk, dat was niveau 2-3 en ik kan je zeggen: het heeft echt niets met studeren te maken![]()
neemt niet weg dat ik het hele "je moet studeren anders hoor je er niet bij" matra van vandaag de dag ook niet goed vind. Een goede timmerman of loodgieter is even zo belangrijk en ik kan mij voorstellen dat het meer voldoening geeft dan de hele dag achter een scherm naar Excel grafieken turen. Zit zelf ook non stop achter een scherm maar vind het heerlijk om in m'n vrije tijd dus met m;n handen bezig te zijn.
Nou nee, daar heeft het juist niets mee te maken.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:09 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik zou het doen. Tegen die winst is niet tegenop te werken of beleggen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:26 schreef Postbus100 het volgende:
Zullen we weer terug naar het programma?
Heeft dat stel nou wel of niet dat huis te koop aangeboden na de aflevering?
Maar je hebt ook weer een nieuw huis nodig..quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik zou het doen. Tegen die winst is niet tegenop te werken of beleggen.
Dit vooral.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:33 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Maar je hebt ook weer een nieuw huis nodig..
Tenzij ze nogmaals meedoen maar dit keer met een groter budgetquote:Op dinsdag 7 september 2021 12:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit vooral.
De winst is lekker, maar ze kunnen er niets mee.
Uiteindelijk heeft die verbouwing zelf niet zo lang geduurd, september 2020 begonnen, december klaar. Ze roepen hem vast pas op als er een verbouwing aankomt, dan maakt het verder niet zoveel uit hoeveel zoektijd daaraan voorafgegaan is.quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als jij aannemer zou zijn dan zou het je wel lukken.
Pas nog in een mailwisseling met een loodgieter terwijl we een datum aan het afspreken waren:
"Er komt een aannemer tussendoor mijn planning in de war gooien".
En in dit geval is Bob zelf de aannemer die het programma gewoon in zijn planning heeft staan, zijn onderaannemers zijn dus veel sneller beschikbaar omdat ze waarschijnlijk al ingepland waren voor deze uit te voeren klus.
En dan gaat de een wat langzamer (zoals de Bilt vorige week, en een tijdje geleden ook zo'n traject van anderhalf jaar), en daarmee kun je dan weer de planning gebruiken voor één die sneller gaat dan gedacht.
Overigens zou ik (ongeacht budget) wel heel wanhopig moeten zijn voor ik die lelijke traptreden en zo'n keukensale keuken zou willen, maar goed ik ben dan ook een verwend kreng
Ja, maar hij heeft echt die 16 verbouwingen voor KZK wel ingepland, en daar dus vaklui voor gereserveerd.quote:Op dinsdag 7 september 2021 13:12 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Uiteindelijk heeft die verbouwing zelf niet zo lang geduurd, september 2020 begonnen, december klaar. Ze roepen hem vast pas op als er een verbouwing aankomt, dan maakt het verder niet zoveel uit hoeveel zoektijd daaraan voorafgegaan is.
Totaal off topic, de hoofdmeester van mijn opa mocht 2 leerlingen aanwijzen die konden doorleren. Hij koos (ruim 100 jaar geleden) voor mijn opa en niet voor z'n eigen zoon, die ook een goed hoofd op z'n schouders had.quote:Op dinsdag 7 september 2021 13:03 schreef Leandra het volgende:
Overigens was mijn "vroeger werd je timmerman als je vader timmerman was" opmerking niet als "vroeger was alles beter" bedoeld.
Dat een intelligent kind van de timmerman vroeger al niet eens naar de HBS mocht omdat de hoofdmeester het niet nodig vond dat het kind van de timmerman naar de HBS zou gaan is net zo kwalijk als dat een kind tegenwoordig geen vak meer mag leren, en al helemaal niet als de ouders minstens mbo-4 hebben gedaan.
Het is allebei fout, maar dat laatste is het probleem van deze tijd.
Dat klopt toch al net zo hard niet?quote:Op dinsdag 7 september 2021 13:32 schreef loveli het volgende:
[..]
Totaal off topic, de hoofdmeester van mijn opa mocht 2 leerlingen aanwijzen die konden doorleren. Hij koos (ruim 100 jaar geleden) voor mijn opa en niet voor z'n eigen zoon, die ook een goed hoofd op z'n schouders had.
Was in deze aflevering toch echt paps die het ligbad niet kon laten vallen als harde eis.quote:Op dinsdag 7 september 2021 08:24 schreef ootjekatootje hegt volgende:
[..]
Ja elke week hetzelfde. Te weinig geld om in hun ogen het perfecte huis te vinden. Teveel egoïstische eisen, niet voor het gezin maar voor mama.
Zeg! Oud stel....50 jaar! 😡quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:06 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Ja seizoen 1, een oud stel (50 jaar)
Het is een vak leren en niks mis mee. Studeren wordt vaak gelinkt aan enkel uni.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:09 schreef roos94 het volgende:
Eensquote:Op dinsdag 7 september 2021 15:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Was in deze aflevering toch echt paps die het ligbad niet kon laten vallen als harde eis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |