Sinds een aantal dagen zijn de aantallen weer lager dan dezelfde dag een week eerder. Waar het tot voor kort een kleine stijging was. Zou mooi zijn als we weer gaan dalen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 15:23 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Voorlopig lijkt het meer op Groundhog Day: elke dag dezelfde cijfers, dat al wekenlang.
We stijgen in ieder geval niet, dat is positief.
Ik ga het niet uitleggen, want ik hoop gewoon dat het niet zo is.quote:
Eens.quote:Vanuit mezelf (als gevaccineerde) heb ik niet zozeer die wens. Hoogstens dat het voor hen veiliger is om uit de buurt van mensen te blijven, want immers meer kans op ziek te worden.
Daarbij is onderhand wel bekend dat het vaccin geen heilige graal is, dus nog altijd kans op ziek te worden/besmettelijk te zijn etc. enkel een stuk minder.
op zich heb ik daar ook niet zoveel problemen mee maar op het moment dat ik vrijheden in moet leveren omdat die recalcitrante groep dwarsligt dan gaat het me gewoon te verquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 15:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Van Rossem vatte het aardig samen laatst in zijn podcast, door de jaren heen is een vast deel van de samenleving recalcitrant in zijn gedrag 16% weigert vaccin, 16% stemt op een populistische partij. Het is eigenlijk nooit meer en nooit minder dat percentage.
Ja dat zie je verkeerd. Maar ik denk dat je best veel verkeerd ziet. Maar dat geeft niks. Je hebt wel een leuke kolibrie in je avatar.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 15:35 schreef Za het volgende:
[..]
Bij een event mag een ongevaccineerde alleen naar binnen indien getest.
Dat geldt niet voor gevaccineerden, oftewel het is onwenselijk dat een gevaccineerde wordt blootgesteld aan ongevaccineerden, of zie ik dat verkeerd?
Zover is het (nog) niet toch?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 15:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
op zich heb ik daar ook niet zoveel problemen mee maar op het moment dat ik vrijheden in moet leveren omdat die recalcitrante groep dwarsligt dan gaat het me gewoon te ver
Ik ging stukquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 15:38 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja dat zie je verkeerd. Maar ik denk dat je best veel verkeerd ziet. Maar dat geeft niks. Je hebt wel een leuke kolibrie in je avatar.
quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 15:38 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja dat zie je verkeerd. Maar ik denk dat je best veel verkeerd ziet. Maar dat geeft niks. Je hebt wel een leuke kolibrie in je avatar.
Recalcitrant als in dat ze per definitie tegen overheidsbeleid zijn. Dus regering zegt vaccineren gaan ze niet doen. Politieke stromingen als Baudet en Wilders hebben verreweg de meeste non-vaccers in hun electoraat.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 15:36 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Mwah, ik ben ook altijd wel recalcitrant. Ben daar zelfs een beetje trots op. Maar ben wel gevaccineerd en stem niet op een populistische partij.
[..]
[..]
Dan kan ik Wilders nog veel beter hebben dan Baudet. Wilders heeft een mening over het aanpakken van bepaalde feiten. Ben ik het vaak niet mee eens, maar hij blijft wel redelijk vaak bij de feiten. Baudet verdraaid de feiten en heeft daar dan ook nog een rigoreuze mening over.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 15:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Recalcitrant als in dat ze per definitie tegen overheidsbeleid zijn. Dus regering zegt vaccineren gaan ze niet doen. Politieke stromingen als Baudet en Wilders hebben verreweg de meeste non-vaccers in hun electoraat.
Wilders is een prima politicus, hij zat niet voor niks hoog in de rankings bij de VVD. Rita Verdonk net zo. Al zijn ze blijkbaar zo machtsgeil dat ze dachten wat Pim kan kan ik ook, maar we is gewoon te weinig animo voor zulke excessen. Baudet is gewoon gek schande dat die vent zoveel spreektijd heeft gekregen in de media terwijl de regering de pandemie probeerde te bezweren.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 15:44 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Dan kan ik Wilders nog veel beter hebben dan Baudet. Wilders heeft een mening over het aanpakken van bepaalde feiten. Ben ik het vaak niet mee eens, maar hij blijft wel redelijk vaak bij de feiten. Baudet verdraaid de feiten en heeft daar dan ook nog een rigoreuze mening over.
Ik houd van contraire denkers. Dat houd de boel een beetje scherp. De angst van Baudet voor een samenleving die wordt gestuurd door app's en een China stijl puntensysteem is niet helemaal uit de lucht gegrepen. We gaan het zien wat paranoia was en wat terechte bezorgdheid.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 15:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Wilders is een prima politicus, hij zat niet voor niks hoog in de rankings bij de VVD. Rita Verdonk net zo. Al zijn ze blijkbaar zo machtsgeil dat ze dachten wat Pim kan kan ik ook, maar we is gewoon te weinig animo voor zulke excessen. Baudet is gewoon gek schande dat die vent zoveel spreektijd heeft gekregen in de media terwijl de regering de pandemie probeerde te bezweren.
[..]
User @Za wordt gesloopt.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 15:38 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het is wel degelijk onzin helaas is een deel van de samenleving net zo gestoord of in elk geval gevoelig genoeg om er in mee te gaan.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 15:54 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik houd van contraire denkers. Dat houd de boel een beetje scherp. De angst van Baudet voor een samenleving die wordt gestuurd door app's en een China stijl puntensysteem is niet helemaal uit de lucht gegrepen. We gaan het zien wat paranoia was en wat terechte bezorgdheid.
als 9 van de 10 corona patiënten in het ziekenhuis niet gevaccineerd zijn dan is het eigenlijk al zover en nu is het allemaal nog te behappenquote:
Ja maar we slaan wel door nu. Griepprik is ook nooit verplicht geweest lag in 2018 de IC ook vol met ongevaccineerden. Geen neuk werd gegeven (als in, alles bleef bij het oude zonder infantiele regeltjes)quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 15:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
als 9 van de 10 corona patiënten in het ziekenhuis niet gevaccineerd zijn dan is het eigenlijk al zover en nu is het allemaal nog te behappen
Wilders is kritisch op het beleid maar slaat er niet in door. Zo stak hij laatst stevig de draak met een BNW-tweet van Baudet dus dan weet je ook wel dat hij daar weer niets van moet hebben.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 15:44 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Dan kan ik Wilders nog veel beter hebben dan Baudet. Wilders heeft een mening over het aanpakken van bepaalde feiten. Ben ik het vaak niet mee eens, maar hij blijft wel redelijk vaak bij de feiten. Baudet verdraaid de feiten en heeft daar dan ook nog een rigoreuze mening over.
Ik vond het juist opvallend dat sommige mensen die altijd op Rutte zaten te schelden voor corona, tijdens corona zaten te schelden op mensen die zich niet aan de regels van Rutte hielden.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 15:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Recalcitrant als in dat ze per definitie tegen overheidsbeleid zijn. Dus regering zegt vaccineren gaan ze niet doen. Politieke stromingen als Baudet en Wilders hebben verreweg de meeste non-vaccers in hun electoraat.
Onze regering (alle regeringen) hadden ook weinig moeite met de totalitaire maatregelen zoals lock-downs en avondklokken zoals die door China werden genomen. Het zou mij niet verbazen als we straks ook een app nodig hebben voor toegang en daar ook andere handige functies aan worden gehangen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 15:58 schreef Elan het volgende:
Het is wel degelijk onzin helaas is een deel van de samenleving net zo gestoord of in elk geval gevoelig genoeg om er in mee te gaan.
is mijn idee ook maar we hebben lockdowns gehad om de zorg te ontlasten en in lockdown gaan voor een ongevaccineerde heb ik weinig trek inquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 16:01 schreef Elan het volgende:
Laat mensen gewoon doodgaan als het hun tijd is.
Misschien vinden overheden het wel makkelijk zo'n puntensysteem. Waarom zouden ze het niet willen, het werkt in China.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 15:54 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik houd van contraire denkers. Dat houd de boel een beetje scherp. De angst van Baudet voor een samenleving die wordt gestuurd door app's en een China stijl puntensysteem is niet helemaal uit de lucht gegrepen. We gaan het zien wat paranoia was en wat terechte bezorgdheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |