Ik als gevaccineerde snap je volkomen. Knap en uitgebreid verhaal. Respectquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:43 schreef Twinkle20 het volgende:
Nah .. misschien leuk voor jullie, een kijkje in het brein van een van de vele ongevaccineerden:
Ik begeef mij o.a. in kringen met gelijkgestemden. Dus ik durf wel te stellen dat hoe ik er tegen aan kijk en hoe ik er over denk, door het merendeel van de ongevaccineerden ook zo wordt gezien.
Wij laten het gelaten toe. Ook al betekent dat uitsluiting van 'leuke dingen'. Wij regelen zelf wel leuke dingen. Mogen we niet meer op een openlucht markt komen zonder coronapaspoort (zoals nu in mijn woonplaats aan de gang is)? Prima joh. Komen we toch niet. Het zal ons niet over halen om alsnog die prik wel te laten zetten. Dat uitsluiten is nu hot item. Maar we denken niet dat dit tot in de eeuwigheid zal duren. Ik wacht geduldig 20 september en verder af. Als ongevaccineerden die zich ook niet willen laten testen en die ook geen bewijs van corona te hebben doorstaan kunnen overleggen. Ik denk dat de samenleving er nog van gaat verschieten hoeveel ongevaccineerden en dergelijke rond lopen. Die om die reden dus niet mee kunnen doen aan dat soort zaken. Opbrengsten zullen daardoor tegenvallen. Er is geen staatssteun meer. Er komt vanzelf wel weer wrijving in de samenleving door gemiste inkomsten. Men komt vanzelf wel tot de conclusie dat het vanuit financieel oogpunt niet zo handig is om ongevaccineerden op deze manier buiten spel te zetten.
Buiten dat maken wij ons ook zorgen om het najaar, de winter. We gunnen het niemand uiteraard. Maar wij zijn echt bang dat er een hoop mensen, gevaccineerden, het loodje gaan leggen. Juist doordat ze gevaccineerd zijn.
We kunnen daar van alles van denken en vinden en ons baseren op wetenschappelijk onderzoek. Maar niemand weet zeker hoe het ons zal vergaan tegen die tijd. De mensen die vertrouwen op de wetenschap niet. De mensen die vertrouwen op hun onderbuikgevoel niet. Niemand niet.
En ik kan wel zeggen dat ik hoop dat ik ongelijk heb. Maar ik heb in het afgelopen anderhalf jaar al zo vaak gehoopt dat ik ongelijk heb. En iedere keer kreeg ik na een poos toch gelijk. Laten we hopen dat ik er dit keer rigoureus naast zit. En dat we een mooie lente 2022 tegemoet gaan met zijn allen waarin we weer 'normaal' kunnen leven. Whatever that means.
Ik deel deze gedachte volledig.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:43 schreef Twinkle20 het volgende:
Nah .. misschien leuk voor jullie, een kijkje in het brein van een van de vele ongevaccineerden:
Ik begeef mij o.a. in kringen met gelijkgestemden. Dus ik durf wel te stellen dat hoe ik er tegen aan kijk en hoe ik er over denk, door het merendeel van de ongevaccineerden ook zo wordt gezien.
Wij laten het gelaten toe. Ook al betekent dat uitsluiting van 'leuke dingen'. Wij regelen zelf wel leuke dingen. Mogen we niet meer op een openlucht markt komen zonder coronapaspoort (zoals nu in mijn woonplaats aan de gang is)? Prima joh. Komen we toch niet. Het zal ons niet over halen om alsnog die prik wel te laten zetten. Dat uitsluiten is nu hot item. Maar we denken niet dat dit tot in de eeuwigheid zal duren. Ik wacht geduldig 20 september en verder af. Als ongevaccineerden die zich ook niet willen laten testen en die ook geen bewijs van corona te hebben doorstaan kunnen overleggen. Ik denk dat de samenleving er nog van gaat verschieten hoeveel ongevaccineerden en dergelijke rond lopen. Die om die reden dus niet mee kunnen doen aan dat soort zaken. Opbrengsten zullen daardoor tegenvallen. Er is geen staatssteun meer. Er komt vanzelf wel weer wrijving in de samenleving door gemiste inkomsten. Men komt vanzelf wel tot de conclusie dat het vanuit financieel oogpunt niet zo handig is om ongevaccineerden op deze manier buiten spel te zetten.
Buiten dat maken wij ons ook zorgen om het najaar, de winter. We gunnen het niemand uiteraard. Maar wij zijn echt bang dat er een hoop mensen, gevaccineerden, het loodje gaan leggen. Juist doordat ze gevaccineerd zijn.
We kunnen daar van alles van denken en vinden en ons baseren op wetenschappelijk onderzoek. Maar niemand weet zeker hoe het ons zal vergaan tegen die tijd. De mensen die vertrouwen op de wetenschap niet. De mensen die vertrouwen op hun onderbuikgevoel niet. Niemand niet.
En ik kan wel zeggen dat ik hoop dat ik ongelijk heb. Maar ik heb in het afgelopen anderhalf jaar al zo vaak gehoopt dat ik ongelijk heb. En iedere keer kreeg ik na een poos toch gelijk. Laten we hopen dat ik er dit keer rigoureus naast zit. En dat we een mooie lente 2022 tegemoet gaan met zijn allen waarin we weer 'normaal' kunnen leven. Whatever that means.
Een hoop op hol geslagen fantasie, dat is er aan de hand met dat soort lui.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 15:10 schreef Cue_ het volgende:
Vraag me wel af waarom de gevaccineerden juist deze winter dan het loodje gaan leggen?
Iets in het vaccin dat juist zorgt voor versterking van het virus of is er iets anders aan de hand?
De opvatting van veel viruswappies is dat ie dood gaat aan het vaccin, de bezinning dat het andersom is komt helaas vaak pas na een besmetting en/of IC opname.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 15:10 schreef Cue_ het volgende:
Vraag me wel af waarom de gevaccineerden juist deze winter dan het loodje gaan leggen?
Iets in het vaccin dat juist zorgt voor versterking van het virus of is er iets anders aan de hand?
Een ongevaccineerde zoekt bevestiging voor zijn besluit om zich niet te laten vaccineren. Een gevaccineerde doet precies het tegenovergestelde.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 15:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Een hoop op hol geslagen fantasie, dat is er aan de hand met dat soort lui.
Dat vraag ik me ook af. Benieuwd naar het antwoord. Voorlopig zijn het vooral ongevaccineerden die de IC's bevolken.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 15:10 schreef Cue_ het volgende:
Ik zoek niet geen bevestiging om me niet te laten vaccineren hoor.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 15:13 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Een ongevaccineerde zoekt bevestiging voor zijn besluit om zich niet te laten vaccineren. Een gevaccineerde doet precies het tegenovergestelde.
Alleen voor laatstgenoemde ligt die bevestiging iets meer voor de hand.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 15:13 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Een ongevaccineerde zoekt bevestiging voor zijn besluit om zich niet te laten vaccineren. Een gevaccineerde doet precies het tegenovergestelde.
Bill Gates heeft er chips ingestopt die op 31 december allemaal ontploffen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 15:10 schreef Cue_ het volgende:
Zeker. Ik ben ook gevaccineerd en ik zie ook wel in de statistieken dat het voorlopig de juiste beslissing is. Maar bepaalde personen die zich niet hebben laten vaccineren zijn constant op zoek naar berichten die hun mening bevestigen. Die zullen met die 90% statistiek niet uit zichzelf aankomen. Maar vice versa gebeurd dat natuurlijk ook wel (maar minder)quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 15:15 schreef galantis het volgende:
[..]
Alleen voor laatstgenoemde ligt die bevestiging iets meer voor de hand.
Dat het overgrote deel in het ziekenhuis ongevaccineerd is, terwijl die groep percentueel in NL steeds kleiner wordt, zegt mij meer dan genoeg.
200K+.quote:Tot nu toe zijn er 22.953.546 prikken gezet. Dit getal omvat zowel eerste als tweede prikken. Dit getal wordt bijgewerkt op dinsdag en donderdag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
64 gemeentes met 0 besmettingen
46 gemeentes met 1 besmettingen
120 gemeentes met 2-4 besmettingen
24 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Voorlopig lijkt het meer op Groundhog Day: elke dag dezelfde cijfers, dat al wekenlang.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 15:20 schreef Spablauw214 het volgende:
Het lijkt alsof we weer voorzichtig dalen. Benieuwd wat de rest van de week brengt.
Hartstikke fijn voor jou en je dochtertje, maar het is echt waanzin.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 09:11 schreef Celestien het volgende:
Dochtertje negatief voor covid-19Dus ze mocht weer naar school vandaag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |