Wat een raar beleid. Pluis was 2940 met 40w, moest daarom 24u blijven maar mijn man en ik mochten allebei blijven we waren zelfs nog fors verkouden ook (negatief getest wel, maar toch).quote:Op zondag 5 september 2021 11:30 schreef BellaaElisa het volgende:
Op Fok A.
Het nadeel is wel dat ik naar huis moet en dus A. hier blijft, alleen.. stomme covid. (Mag ik dat zeggen)? Ik snap het allemaal wel maar mijn moedergevoel vindt het onwijs moeilijk. Ze weegt 2545 bij 36.6 weken, mijn oudste N. Was 2602 bij 40+1.
Nee hoor, niet raar. En ook geen probleem. Jouw lijf, jouw keuze. Je kunt samen met de vk kijken naar welke vorm van monitoring je behoefte aan hebt nu. En je kunt ook elk moment van gedachte veranderen, als je ineens toch iets wilt.quote:Op maandag 6 september 2021 12:41 schreef Rebubbled het volgende:
Morgen trouwens naar de VK. Ongetwijfeld dat ze nu gaan beginnen over inleiden, strippen, ballonnen plaatsen etc. Ben ik heel gek en recalcitrant als ik zeg 'neuhh neuh dankje.' Ik wil eigenlijk gewoon wachten. Ze komt vanzelf een keer. Zolang ik genoeg vruchtwater heb, ze beweegt en er geen andere slechte signalen zijn.. wat is dan het probleem? Ela, jij als doula een tip?
Ah dankjewel! Hoe is het bij jou afgelopen toen?quote:Op maandag 6 september 2021 13:52 schreef Lemijn het volgende:
Rebubbeld, ik heb bij de eerste ook gezegd tijdens de 41 weken-afspraak 'nee dank je' op wat er kon, met dezelfde argumenten. Ze zeiden prima. Dus het kan gewoon, maar het gesprek kan wel verschillend verlopen op weg daarheen waarschijnlijk.
Dr volgende dag ben ik bevallenquote:Op maandag 6 september 2021 14:35 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Ah dankjewel! Hoe is het bij jou afgelopen toen?
Uh nee, gelukkig niet. En trek met plots liters vocht vasthouden ook even aan de bel bij je verloskundige of gynquote:Op maandag 6 september 2021 14:43 schreef littledrummergirl het volgende:
Pfff houden jullie door de weersomslag ook ineens liters vocht vast? Ik lig helemaal opgezwollen te zijn en heb t benauwd zodra ik wat ga doen.
Dus maar even ziek gemeld in de hoop snel weer naar de normale vorm terug te keren
Is het een alarmbellen dingquote:Op maandag 6 september 2021 14:52 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Uh nee, gelukkig niet. En trek met plots liters vocht vasthouden ook even aan de bel bij je verloskundige of gyn
Kan een zwangerschapsvergiftiging voorbode zijn toch? Zou het iig even doorgeven, dat is een kleine moeite en dan kan de verloskundige of gynaecoloog beslissen of er verder nog iets nodig is.quote:Op maandag 6 september 2021 15:03 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Is het een alarmbellen ding? Dacht dat het niet zo erg was en gewoon uit zichzelf weer zou wegtrekken
Wanneer is je volgende controle?quote:Op maandag 6 september 2021 16:51 schreef littledrummergirl het volgende:
T mindert nu weer wat maar als t morgen weer belabberd wordt ga ik even bellen.
Thnx voor het zetje![]()
Duurt nog lang, over n maand ongeveer pas. Dus ik hou t even in de gaten en als ik me meh blijf voelen maak ik een afspraak voor een extra apk'tjequote:Op maandag 6 september 2021 17:21 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Wanneer is je volgende controle?
Nup heb ik niet….. ik heb alleen voor het eerst in maanden een jurk aan en vind dat ik eruit zie als een walrusquote:Op maandag 6 september 2021 14:43 schreef littledrummergirl het volgende:
Pfff houden jullie door de weersomslag ook ineens liters vocht vast? Ik lig helemaal opgezwollen te zijn en heb t benauwd zodra ik wat ga doen.
Dus maar even ziek gemeld in de hoop snel weer naar de normale vorm terug te keren
Hou inderdaad wel meer vocht vast, maar geen liters. Vooral na veel lopen last van vocht in mijn handenquote:Op maandag 6 september 2021 14:43 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik zou toch echt even bellen. Bloeddruk is zo gemeten. En ik heb het weken geleden gezien van dichtbij. Mijn vriendin voelde zich prima, hield alleen veel vocht vast. Pre-eclampsie vastgesteld tijdens een routine check bij de VK en meteen opgenomen in het ziekenhuis. Ze heeft zich daar geen moment beroerd gevoeld tot het op een avond helemaal omsloeg. Gelukkig was ze toen dus al in het ziekenhuis. Je kunt je dus prima goed voelen, maar eigenlijk heel ziek zijn. Laat het alsjeblieft even checken. Het is zo gebeurd. En de kans is zo klein dat het iets serieus is. Maar toch.quote:Op maandag 6 september 2021 18:32 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Duurt nog lang, over n maand ongeveer pas. Dus ik hou t even in de gaten en als ik me meh blijf voelen maak ik een afspraak voor een extra apk'tje
Vocht vasthouden hoort erbijquote:Op dinsdag 7 september 2021 10:27 schreef Mahra het volgende:
Ik hou ook vocht vast, voornamelijk de voeten maar dat schijnt normaal te zijn toch? Ik heb daarover nooit gebeld.
Ik had vannacht weeën. Een half uurtje en toen was het weer weg. Indalingsweeën of toch oefenweeën?
Ik heb 3 kinderen, ik pies inmiddels standaard in mijn broek als ik nies (en lach, hoest, ren of spring.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:53 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Niezen en dan in je broek pissen, om gek van te worden jaDit soort dingen ga ik echt niet missen aan zwanger zijn
![]()
Maar dat getrappel in mijn buik maakt het het wel weer waard
Haha ik dacht ik burst haar bubble nog even nietquote:Op dinsdag 7 september 2021 11:06 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik heb 3 kinderen, ik pies inmiddels standaard in mijn broek als ik nies (en lach, hoest, ren of spring.)
Het gaat dus nooit meer over?quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:06 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik heb 3 kinderen, ik pies inmiddels standaard in mijn broek als ik nies (en lach, hoest, ren of spring.)
Ik heb er geen last van, maar ik doe op advies van mijn fysio nog altijd de knipoog en lift aan oefeningenquote:Op dinsdag 7 september 2021 11:13 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Het gaat dus nooit meer over?Damn
Ook niet op de trampoline, als je moet hoesten terwijl je loopt of als je lacht tijdens het rennen?quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:38 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik heb er geen last van, maar ik doe op advies van mijn fysio nog altijd de knipoog en lift aan oefeningen
Nope. Maar wie weet wat voor schade deze baby nog aan gaat richten, de race is pas gelopen na de bevallingquote:Op dinsdag 7 september 2021 11:40 schreef SQ het volgende:
[..]
Ook niet op de trampoline, als je moet hoesten terwijl je loopt of als je lacht tijdens het rennen?
Knipoog en lift aan oefeningen?quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:38 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik heb er geen last van, maar ik doe op advies van mijn fysio nog altijd de knipoog en lift aan oefeningen
Knipoog is bekkenbodemspier krachtig aanspannen (zoals bij een knipoog, maar dan down under) en loslaten, dat 10x achter elkaar.quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:52 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Knipoog en lift aan oefeningen?![]()
Ik wil wel mijn bekkenbodemspieren trainen, maar ik vind het maar lastig die te vinden/voelen. Misschien ook maar eens naar de fysio.
Ik vind het lastig om die spier te vinden/herkennen, maar ik zal vanavond eens aan mijn trainster van bootcamp vragen of ze daar misschien tips voor heeft. Als ik m eenmaal voel/herken ga ik jouw oefeningen eens proberenquote:Op dinsdag 7 september 2021 11:58 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Knipoog is bekkenbodemspier krachtig aanspannen (zoals bij een knipoog, maar dan down under) en loslaten, dat 10x achter elkaar.
Lift is een lastige om uit te leggen. je spant de spieren aan (deuren sluiten), omhoog, dan rustig ontspannen door op meerdere verdiepingen even te stoppen en de deuren weer te openen. Eerste keer na de bevalling stortte mijn liftbak zo naar beneden
![]()
Het is de spier die je ook gebruikt om plas op te houden bijvoorbeeld, maar een bekkenfysio kan je wellicht ook van tips en tricks voorzien voor nu en daarna. En anders is er voor de gadgetfreaks nog een perifit, beetje gamen met je bekkenbodemspier![]()
Dit stemt me positiefquote:Op dinsdag 7 september 2021 13:08 schreef Flav het volgende:
Ik moet zeggen dat ik niet meer pies tijdens het niezen/hoesten/rennen.
Trampoline nog niet geprobeerd![]()
Bekken bodem was eindelijk weer op niveau en toen raakte ik weer zwanger.. keizersnede heeft toch nog 1 voordeel
Kan beide. Liggend is de knipoog ook leuk voor uhm, andere activiteitenquote:Op dinsdag 7 september 2021 13:35 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ik vind het lastig om die spier te vinden/herkennen, maar ik zal vanavond eens aan mijn trainster van bootcamp vragen of ze daar misschien tips voor heeft. Als ik m eenmaal voel/herken ga ik jouw oefeningen eens proberenKan dat zowel zittend als liggend en/of staand?
Tip: begin er na de bevalling mee, niet er voor.quote:Op dinsdag 7 september 2021 13:35 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ik vind het lastig om die spier te vinden/herkennen, maar ik zal vanavond eens aan mijn trainster van bootcamp vragen of ze daar misschien tips voor heeft. Als ik m eenmaal voel/herken ga ik jouw oefeningen eens proberenKan dat zowel zittend als liggend en/of staand?
quote:Op dinsdag 7 september 2021 13:40 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Kan beide. Liggend is de knipoog ook leuk voor uhm, andere activiteiten
Omdat de bevalling de boel van ervoor ongedaan maakt?quote:Op dinsdag 7 september 2021 13:50 schreef SQ het volgende:
[..]
Tip: begin er na de bevalling mee, niet er voor.
Je wil geen opgekweekte bekkenbodemspier hebben op het moment dat je er 3 tot 4 kilo baby langs af moet duwenquote:Op dinsdag 7 september 2021 14:17 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Omdat de bevalling de boel van ervoor ongedaan maakt?![]()
Het is maar goed dat hier al dames met ervaring zitten
De lift ken ik wel maar de knipoog? Hoe doe je diequote:Op dinsdag 7 september 2021 13:40 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Kan beide. Liggend is de knipoog ook leuk voor uhm, andere activiteiten
Is dat niet gewoon open/dicht zeg maarquote:Op dinsdag 7 september 2021 15:06 schreef Flav het volgende:
[..]
De lift ken ik wel maar de knipoog? Hoe doe je die
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |