abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201234366
quote:
1s.gif Op zondag 5 september 2021 11:30 schreef BellaaElisa het volgende:

Op Fok A.
Het nadeel is wel dat ik naar huis moet en dus A. hier blijft, alleen.. stomme covid. (Mag ik dat zeggen)? Ik snap het allemaal wel maar mijn moedergevoel vindt het onwijs moeilijk. Ze weegt 2545 bij 36.6 weken, mijn oudste N. Was 2602 bij 40+1.
Wat een raar beleid. Pluis was 2940 met 40w, moest daarom 24u blijven maar mijn man en ik mochten allebei blijven we waren zelfs nog fors verkouden ook (negatief getest wel, maar toch).
pi_201238760
Hoe is het met Rebubbled vandaag?
  maandag 6 september 2021 @ 12:25:32 #153
56471 pinquit
oh my lama!
pi_201238860
Aan het bevallen gok ik!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_201238922
Het is er een mooie dag voor ja O+
pi_201239014
O+ Ik ben een mini monstera variegata plant voor Lily's poppenhuis aan het maken. De 41 weken zijn nog niet voorbij. :P Alle tijd!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_201239083
Morgen trouwens naar de VK. Ongetwijfeld dat ze nu gaan beginnen over inleiden, strippen, ballonnen plaatsen etc. Ben ik heel gek en recalcitrant als ik zeg 'neuhh neuh dankje.' Ik wil eigenlijk gewoon wachten. Ze komt vanzelf een keer. Zolang ik genoeg vruchtwater heb, ze beweegt en er geen andere slechte signalen zijn.. wat is dan het probleem? Ela, jij als doula een tip?
pi_201239227
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 12:41 schreef Rebubbled het volgende:
Morgen trouwens naar de VK. Ongetwijfeld dat ze nu gaan beginnen over inleiden, strippen, ballonnen plaatsen etc. Ben ik heel gek en recalcitrant als ik zeg 'neuhh neuh dankje.' Ik wil eigenlijk gewoon wachten. Ze komt vanzelf een keer. Zolang ik genoeg vruchtwater heb, ze beweegt en er geen andere slechte signalen zijn.. wat is dan het probleem? Ela, jij als doula een tip?
Nee hoor, niet raar. En ook geen probleem. Jouw lijf, jouw keuze. Je kunt samen met de vk kijken naar welke vorm van monitoring je behoefte aan hebt nu. En je kunt ook elk moment van gedachte veranderen, als je ineens toch iets wilt.
Wel een grote kans dat ze misschien aanstuurt op van: maar wanneer dan wel? Maar je kunt ook aangeven dat je dat per dag of per moment wilt bekijken en aanvoelen.
Kruip lekker in je bubbel en ontspan, dat helpt vaak het meest. :D

Overigens zijn er bevindingen dat de placenta niet slechter gaat werken omdat ie oud is, maar dat dat juist te maken heeft met de bevalling ingang zetten (er komen dan andere stoffen vrij bij de baby bijv). Dus ook daar hoef je niet per se ‘bang’ voor te zijn. Voel vooral voor jezelf waar je nu behoefte aan hebt. En je kunt ook altijd zeggen dat je eerst thuis iets wilt overleggen of vragen om meer informatie over risico’s, de grootte daarvan, alternatieven, etc.
pi_201239415
Ik ben bang dat ze ook vanwege de drukte in de ziekenhuizen hier in elk geval graag iets willen plannen.. wat ik ergens ook begrijp. Maar ik weet ook dat het relaxt afwachten voor mij dan weg is. En ik voel helemaal geen stress omtrent afwachten. Dat was vorige week wel even anders toen ze begon over alle mogelijkheden en ik het een probleem voor later vond. Dagen heeft het in mijn hoofd gezeten.

Misschien kan ik ook aansturen op de Op Maat poli van de VU. Kijken wat zij als mogelijkheden zien voor alternatieve routes, zoals afwachten of eventueel alsnog thuis bevallen na 42 weken? Kan dat überhaupt?

Ze bieden momenteel de mogelijkheid tot het plaatsen van een ballon en alsnog thuis bevallen. Maar alleen het ziekenhuis waar ik ivm vorige bevalling echt niet wil bevallen biedt dit aan. En als het dan niet lukt zit ik aan hen vast. Terwijl ik af heb gesproken met mijn VK dat ik liever in een andere stad beval dan daar.
  maandag 6 september 2021 @ 13:52:36 #159
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201239911
Rebubbeld, ik heb bij de eerste ook gezegd tijdens de 41 weken-afspraak 'nee dank je' op wat er kon, met dezelfde argumenten. Ze zeiden prima. Dus het kan gewoon, maar het gesprek kan wel verschillend verlopen op weg daarheen waarschijnlijk.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_201240339
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 13:52 schreef Lemijn het volgende:
Rebubbeld, ik heb bij de eerste ook gezegd tijdens de 41 weken-afspraak 'nee dank je' op wat er kon, met dezelfde argumenten. Ze zeiden prima. Dus het kan gewoon, maar het gesprek kan wel verschillend verlopen op weg daarheen waarschijnlijk.
Ah dankjewel! Hoe is het bij jou afgelopen toen?
  maandag 6 september 2021 @ 14:37:00 #161
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201240354
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 14:35 schreef Rebubbled het volgende:

[..]
Ah dankjewel! Hoe is het bij jou afgelopen toen?
Dr volgende dag ben ik bevallen :).
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_201240429
Pfff houden jullie door de weersomslag ook ineens liters vocht vast :') ? Ik lig helemaal opgezwollen te zijn en heb t benauwd zodra ik wat ga doen.

Dus maar even ziek gemeld in de hoop snel weer naar de normale vorm terug te keren :+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_201240530
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 14:43 schreef littledrummergirl het volgende:
Pfff houden jullie door de weersomslag ook ineens liters vocht vast :') ? Ik lig helemaal opgezwollen te zijn en heb t benauwd zodra ik wat ga doen.

Dus maar even ziek gemeld in de hoop snel weer naar de normale vorm terug te keren :+
Uh nee, gelukkig niet. En trek met plots liters vocht vasthouden ook even aan de bel bij je verloskundige of gyn :*
pi_201240673
quote:
17s.gif Op maandag 6 september 2021 14:52 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Uh nee, gelukkig niet. En trek met plots liters vocht vasthouden ook even aan de bel bij je verloskundige of gyn :*
Is het een alarmbellen ding :o ? Dacht dat het niet zo erg was en gewoon uit zichzelf weer zou wegtrekken :P
pi_201240809
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 15:03 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Is het een alarmbellen ding :o ? Dacht dat het niet zo erg was en gewoon uit zichzelf weer zou wegtrekken :P
Kan een zwangerschapsvergiftiging voorbode zijn toch? Zou het iig even doorgeven, dat is een kleine moeite en dan kan de verloskundige of gynaecoloog beslissen of er verder nog iets nodig is.
Hopelijk trekt het snel weg. :*
pi_201241018
Wat vaiana zegt inderdaad :). Even bellen, kan best zijn dat het niks is maar liever een keer teveel bellen dan te weinig ;).
pi_201241785
T mindert nu weer wat maar als t morgen weer belabberd wordt ga ik even bellen.
Thnx voor het zetje :s) :*
pi_201242034
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 16:51 schreef littledrummergirl het volgende:
T mindert nu weer wat maar als t morgen weer belabberd wordt ga ik even bellen.
Thnx voor het zetje :s) :*
Wanneer is je volgende controle?
pi_201242649
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 17:21 schreef Rebubbled het volgende:

[..]
Wanneer is je volgende controle?
Duurt nog lang, over n maand ongeveer pas. Dus ik hou t even in de gaten en als ik me meh blijf voelen maak ik een afspraak voor een extra apk'tje
pi_201248709
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 14:43 schreef littledrummergirl het volgende:

Nup heb ik niet….. ik heb alleen voor het eerst in maanden een jurk aan en vind dat ik eruit zie als een walrus
Ik zou wel even de bloeddruk meten als ik jou was
  dinsdag 7 september 2021 @ 09:49:04 #171
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201249083
quote:

Hou inderdaad wel meer vocht vast, maar geen liters. Vooral na veel lopen last van vocht in mijn handen ;(
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_201249154
Waar ik bij Bas nu al een opgezwollen ballon was heb ik zowaar nog slanke voeten en enkels. Ben er gezien de vorige keer wel blij mee :@
  Moderator dinsdag 7 september 2021 @ 10:14:17 #173
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201249399
Ik zou bij veel vocht vasthouden toch wel even de verloskundige bellen :Y

Zelf heb ik er nooit last van gehad, zelfs hoogzwanger paste ik nog mijn instappertjes.
5 - 28 februari Thailand O+
pi_201249587
quote:
1s.gif Op maandag 6 september 2021 18:32 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Duurt nog lang, over n maand ongeveer pas. Dus ik hou t even in de gaten en als ik me meh blijf voelen maak ik een afspraak voor een extra apk'tje
Ik zou toch echt even bellen. Bloeddruk is zo gemeten. En ik heb het weken geleden gezien van dichtbij. Mijn vriendin voelde zich prima, hield alleen veel vocht vast. Pre-eclampsie vastgesteld tijdens een routine check bij de VK en meteen opgenomen in het ziekenhuis. Ze heeft zich daar geen moment beroerd gevoeld tot het op een avond helemaal omsloeg. Gelukkig was ze toen dus al in het ziekenhuis. Je kunt je dus prima goed voelen, maar eigenlijk heel ziek zijn. Laat het alsjeblieft even checken. Het is zo gebeurd. En de kans is zo klein dat het iets serieus is. Maar toch.
pi_201249589
Ik hou ook vocht vast, voornamelijk de voeten maar dat schijnt normaal te zijn toch? Ik heb daarover nooit gebeld.

Ik had vannacht weeën. Een half uurtje en toen was het weer weg. Indalingsweeën of toch oefenweeën?
  dinsdag 7 september 2021 @ 10:32:37 #176
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201249678
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:27 schreef Mahra het volgende:
Ik hou ook vocht vast, voornamelijk de voeten maar dat schijnt normaal te zijn toch? Ik heb daarover nooit gebeld.

Ik had vannacht weeën. Een half uurtje en toen was het weer weg. Indalingsweeën of toch oefenweeën?
Vocht vasthouden hoort erbij :Y Maar kan me wel voorstellen dat als het ineens heel veel is, het dan wel een belletje waard is, aangezien het dan inderdaad een teken kan zijn van zwangerschapsvergiftiging.
|| justdiggit.org ||
pi_201249902
Het is inmiddels een stuk minder qua vocht *O*, maar het wordt morgen weer warmer dus even zien wat er dan gebeurd. Als ik dan weer opzwel :') zal ik de vlos bellen, beloofd ;)

Voel me vooral nog beroerd vanwege hevige verkoudheid (en steeds in mn broek pissen daardoor :X }:| :') ) spierpijn, hooikoorts en vermoeidheid. Gelukkig geen corona (verwachtte ik ook niet, maar to be safe toch maar weer even getest).
  dinsdag 7 september 2021 @ 10:53:36 #178
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201249945
Niezen en dan in je broek pissen, om gek van te worden ja :'( Dit soort dingen ga ik echt niet missen aan zwanger zijn _O-

Maar dat getrappel in mijn buik maakt het het wel weer waard O+
|| justdiggit.org ||
  dinsdag 7 september 2021 @ 11:06:43 #179
149959 SQ
snelle trees
pi_201250095
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:53 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Niezen en dan in je broek pissen, om gek van te worden ja :'( Dit soort dingen ga ik echt niet missen aan zwanger zijn _O-

Maar dat getrappel in mijn buik maakt het het wel weer waard O+
Ik heb 3 kinderen, ik pies inmiddels standaard in mijn broek als ik nies (en lach, hoest, ren of spring. :'))
disclaimer
pi_201250120
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 11:06 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik heb 3 kinderen, ik pies inmiddels standaard in mijn broek als ik nies (en lach, hoest, ren of spring. :'))
Haha ik dacht ik burst haar bubble nog even niet :D
  dinsdag 7 september 2021 @ 11:13:50 #181
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201250219
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 11:06 schreef SQ het volgende:

[..]
Het gaat dus nooit meer over? :'( Damn :'(
|| justdiggit.org ||
pi_201250514
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 september 2021 11:13 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Het gaat dus nooit meer over? :'( Damn :'(
Ik heb er geen last van, maar ik doe op advies van mijn fysio nog altijd de knipoog en lift aan oefeningen :+
  dinsdag 7 september 2021 @ 11:40:11 #183
149959 SQ
snelle trees
pi_201250531
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 september 2021 11:38 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Ik heb er geen last van, maar ik doe op advies van mijn fysio nog altijd de knipoog en lift aan oefeningen :+
Ook niet op de trampoline, als je moet hoesten terwijl je loopt of als je lacht tijdens het rennen?
disclaimer
pi_201250644
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 11:40 schreef SQ het volgende:

[..]
Ook niet op de trampoline, als je moet hoesten terwijl je loopt of als je lacht tijdens het rennen?
Nope. Maar wie weet wat voor schade deze baby nog aan gaat richten, de race is pas gelopen na de bevalling ;).
  dinsdag 7 september 2021 @ 11:52:08 #185
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201250647
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 september 2021 11:38 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Knipoog en lift aan oefeningen? :+
Ik wil wel mijn bekkenbodemspieren trainen, maar ik vind het maar lastig die te vinden/voelen. Misschien ook maar eens naar de fysio.
|| justdiggit.org ||
pi_201250702
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 september 2021 11:52 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Knipoog en lift aan oefeningen? :+
Ik wil wel mijn bekkenbodemspieren trainen, maar ik vind het maar lastig die te vinden/voelen. Misschien ook maar eens naar de fysio.
Knipoog is bekkenbodemspier krachtig aanspannen (zoals bij een knipoog, maar dan down under) en loslaten, dat 10x achter elkaar.
Lift is een lastige om uit te leggen :P . je spant de spieren aan (deuren sluiten), omhoog, dan rustig ontspannen door op meerdere verdiepingen even te stoppen en de deuren weer te openen. Eerste keer na de bevalling stortte mijn liftbak zo naar beneden }:|

Het is de spier die je ook gebruikt om plas op te houden bijvoorbeeld, maar een bekkenfysio kan je wellicht ook van tips en tricks voorzien voor nu en daarna. En anders is er voor de gadgetfreaks nog een perifit, beetje gamen met je bekkenbodemspier :P
pi_201250721
Bij mij gaf de kraamverzorgende ook wel tips over bekkenbodem oefeningen :Y
pi_201251437
Ik moet zeggen dat ik niet meer pies tijdens het niezen/hoesten/rennen.
Trampoline nog niet geprobeerd :P
Bekken bodem was eindelijk weer op niveau en toen raakte ik weer zwanger.. keizersnede heeft toch nog 1 voordeel :')
  dinsdag 7 september 2021 @ 13:35:23 #189
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201251750
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 september 2021 11:58 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Knipoog is bekkenbodemspier krachtig aanspannen (zoals bij een knipoog, maar dan down under) en loslaten, dat 10x achter elkaar.
Lift is een lastige om uit te leggen :P . je spant de spieren aan (deuren sluiten), omhoog, dan rustig ontspannen door op meerdere verdiepingen even te stoppen en de deuren weer te openen. Eerste keer na de bevalling stortte mijn liftbak zo naar beneden }:|

Het is de spier die je ook gebruikt om plas op te houden bijvoorbeeld, maar een bekkenfysio kan je wellicht ook van tips en tricks voorzien voor nu en daarna. En anders is er voor de gadgetfreaks nog een perifit, beetje gamen met je bekkenbodemspier :P
Ik vind het lastig om die spier te vinden/herkennen, maar ik zal vanavond eens aan mijn trainster van bootcamp vragen of ze daar misschien tips voor heeft. Als ik m eenmaal voel/herken ga ik jouw oefeningen eens proberen :D Kan dat zowel zittend als liggend en/of staand?
|| justdiggit.org ||
  dinsdag 7 september 2021 @ 13:40:15 #190
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201251787
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 13:08 schreef Flav het volgende:
Ik moet zeggen dat ik niet meer pies tijdens het niezen/hoesten/rennen.
Trampoline nog niet geprobeerd :P
Bekken bodem was eindelijk weer op niveau en toen raakte ik weer zwanger.. keizersnede heeft toch nog 1 voordeel :')
Dit stemt me positief :D Hoop echt dat ik het na de zwangerschap zonder niezen=piesen kan doen :+
|| justdiggit.org ||
pi_201251792
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 september 2021 13:35 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Ik vind het lastig om die spier te vinden/herkennen, maar ik zal vanavond eens aan mijn trainster van bootcamp vragen of ze daar misschien tips voor heeft. Als ik m eenmaal voel/herken ga ik jouw oefeningen eens proberen :D Kan dat zowel zittend als liggend en/of staand?
Kan beide. Liggend is de knipoog ook leuk voor uhm, andere activiteiten O-)
  dinsdag 7 september 2021 @ 13:50:24 #192
149959 SQ
snelle trees
pi_201251894
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 september 2021 13:35 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Tip: begin er na de bevalling mee, niet er voor.
disclaimer
pi_201251903
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 september 2021 13:40 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
_O-
  dinsdag 7 september 2021 @ 14:17:51 #194
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201252200
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 13:50 schreef SQ het volgende:

[..]
Tip: begin er na de bevalling mee, niet er voor.
Omdat de bevalling de boel van ervoor ongedaan maakt? :D

Het is maar goed dat hier al dames met ervaring zitten :+
|| justdiggit.org ||
  dinsdag 7 september 2021 @ 14:53:57 #195
149959 SQ
snelle trees
pi_201252624
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:17 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Omdat de bevalling de boel van ervoor ongedaan maakt? :D

Het is maar goed dat hier al dames met ervaring zitten :+
Je wil geen opgekweekte bekkenbodemspier hebben op het moment dat je er 3 tot 4 kilo baby langs af moet duwen :P
Daarna ga je m weer sterk trainen :Y
disclaimer
pi_201252776
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 september 2021 13:40 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
De lift ken ik wel maar de knipoog? Hoe doe je die :D
pi_201252884
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 15:06 schreef Flav het volgende:

[..]
De lift ken ik wel maar de knipoog? Hoe doe je die :D
Is dat niet gewoon open/dicht zeg maar :D ? Of aangespannen/ontspannen, net hoe je het bekijkt
pi_201253571
Hier ook geen incontinentie gelukkig. Kijken of ik net zo lekker herstel na deze bevalling. En anders heb ik een hele goede bekkenfysio. Dat mens is echt een life saver. Ik had namelijk wel, tmi, een lichte verzakking van mijn endeldarm na de vorige keer. Hierdoor was er teveel ruimte om ontlasting 'op te sparen' met enorme boomstammen en herhaalde fissuren tot gevolg. En ik weet niet of ik liever plas bij het niezen of constant een bloederige anus heb. Wel een mooie 'would you rather' vraag.

Controle was weer prima. Ze ligt eindelijk ingedaald y'all. 41 weken geduurd. Ik hoef eindelijk niet meer op de grond van de AH te gaan liggen als mijn vliezen breken. :P

Plan is nu om donderdag even te bellen om te kijken hoe ik me dan voel jegens strippen. Vrijdag of zaterdag kan ik dan thuis gestript worden en zaterdag of zondag weer. Of niet, als ik dat niet wil. Dinsdag word ik met 42 weken overgedragen aan een ziekenhuis naar keuze en word ik medisch. Andere optie is om dinsdag een ballon te laten plaatsen in het ziekenhuis waar ik de vorige keer beviel. Ik heb dan twee dagen nadat de ballon eruit komt om thuis met mijn eigen VK te bevallen. Als het niet op gang komt word ik medisch en moet ik in dat ziekenhuis bevallen. Maar dat wil ik echt niet. Ik wil niks met dat ziekenhuis te doen hebben. Dus ik kies liever voor de twee dagen minder tijd om thuis te bevallen en een vast plekje in mijn voorkeursziekenhuis.
  dinsdag 7 september 2021 @ 16:22:26 #199
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201253687
Ik heb bijna 1 jaar na de bevalling maar eens zo'n Perifit aangeschaft. Op zich weinig ongelukjes maar het was ook voor de zwangerschap al niet zo best gesteld met m'n bodembekkenspieren.

Wel grappig om te doen trouwens, ik doe 3x per week 15 minuten en je ziet precies hoe je ervoor staat. Flexibiliteit is best OK bij mij, kracht, uithoudingsvermogen etc is niet best.

Nog niet zover dat ik merkbare vooruitgang boek, schijnt na een paar weken te komen.
Resistance is futile.
pi_201253951
Zo, groeiecho en controle weer gehad.

Beeb is lekker doorgegroeid, zit nu op p57 en daarmee op 32w1d aan formaat, dus dat komt mooi overeen met de termijn. Maar teveel vruchtwater dus ik werd door de echoscopiste vrijwel direct verzocht om akkoord te geven om mijn gegevens door te geven voor een protocollaire doorverwijzing naar het AMC.
Had daarna gelijk controle, klinisch verloskundige heeft na het lezen van het verslag gelijk overleg gehad met gynaecoloog en echoscopiste en op 'protocol is protocol' na was er geen aanleiding voor een verwijzing dus dat bleek niet noodzakelijk. Suikertest was goed met 28 weken, kindje ziet er op de echo goed uit, alle controles zijn verder goed en Bas had een zwembad dus ik ben gepromoveerd tot team zwembad-vruchtwater ^O^ . Als er namelijk wel problemen waren geweest had de hoeveelheid vruchtwater bij de vorige echo ook al afwijkend moeten zijn en dat was het niet.

En team zwembad-vruchtwater heeft akkoord voor badbevalling :s) ! Mits de kamers beschikbaar zijn en mijn bloeddruk normaal blijft, maar dat zien we over een maand of 2 wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')