SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 3 t/m maandag 9 augustus:
Daling t.o.v. week ervóór: 20,5%
dinsdag: 2.184
woensdag: 2.763
donderdag: 3.352
vrijdag: 2.907
zaterdag: 2.392
zondag: 2.292
maandag: 2.026
totaal: 17.916
Besmettingcijfers dinsdag 10 t/m maandag 16 augustus:
Daling t.o.v. week ervóór: 9,0%
dinsdag: 2.161
woensdag: 2.112
donderdag: 2.563
vrijdag: 2.677
zaterdag: 2.303
zondag: 2.253
maandag: 2.228
totaal: 16.297
Besmettingcijfers dinsdag 17 t/m maandag 23 augustus:
Stijging t.o.v. week ervóór: 4,5%
dinsdag: 2.306
woensdag: 2.777
donderdag: 2.488
vrijdag: 2.209
zaterdag: 2.408
zondag: 2.453
maandag: 2.390
totaal: 17.031
Besmettingcijfers dinsdag 24 t/m maandag 30 augustus:
Stijging t.o.v. week ervóór: 3,2%
dinsdag: 2.437
woensdag: 2.828
donderdag: 2.594
vrijdag: 2.815
zaterdag: 2.450
zondag: 2.289
maandag: 2.171
totaal: 17.584
Besmettingcijfers dinsdag 31 augustus t/m maandag 6 september:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: - 2,4%
dinsdag: 2.312
woensdag: 2.827
donderdag:
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:
totaal: 17.986 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)
![]()
Jawel, maar die krijg je nu pas, omdat ik dus even uit de lucht was.quote:Op woensdag 1 september 2021 14:24 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Mooi. Krijg ik geen opmerking naar mijn hoofd geslingerd over ''gras'' ''wegmaaien''
[...]
Voor dit soort posts zou je een gratis FOK!-abonnement moeten krijgen - het duurste.quote:Op woensdag 1 september 2021 15:22 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Ben zo klaar met deze 'besmettingcijfers' die iedere van 2200 naar 2800 en weer terug schieten![]()
quote:Op woensdag 1 september 2021 16:42 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Voor dit soort posts zou je een gratis FOK!-abonnement moeten krijgen - het duurste.
Je haalt me de woorden uit de mond! Schiet toch voor geen meter op zo!quote:Op woensdag 1 september 2021 15:22 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Ben zo klaar met deze 'besmettingcijfers' die iedere van 2200 naar 2800 en weer terug schieten![]()
Bekijk het positief. Weer 2800 dichter bij groepsimmuniteitquote:Op woensdag 1 september 2021 15:22 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Volgens mij hebben we onderhand dan wel 100% groepsimmuniteitquote:Op woensdag 1 september 2021 17:08 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Bekijk het positief. Weer 2800 dichter bij groepsimmuniteit
Lager dan vorige week woensdag!quote:Op woensdag 1 september 2021 15:17 schreef Oliver23 het volgende:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: - 2,4%
donderdag:
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:
totaal: 17.986 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)
[ afbeelding ]
Die ene is inderdaad dé doorslaggevende positiviteitsfactorquote:Op woensdag 1 september 2021 17:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Lager dan vorige week woensdag!
Daling is daling!quote:Op woensdag 1 september 2021 17:24 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Die ene is inderdaad dé doorslaggevende positiviteitsfactor
Denk je echt dat dát iets zal opleveren? We gaan al maanden weer op vakantie, aantal evenementen zijn gewoon doorgegaan, pretparken/dierentuinen waren weer lekker druk en nog een aantal versoepelingen....dan hadden we nu intussen al hoger moeten stijgen lijkt me....quote:Op woensdag 1 september 2021 17:38 schreef DrMarten het volgende:
Ben wel heel benieuwd hoe het de komende dagen gaat na alle introductiefeestjes op de universiteiten.
Weet niet wat dat eerder al zei, maar ik herhaal het hier even: "Voor dit soort posts zou je een gratis FOK!-abonnement moeten krijgen - het duurste.quote:Op woensdag 1 september 2021 17:13 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we onderhand dan wel 100% groepsimmuniteit![]()
Ha haquote:Op woensdag 1 september 2021 19:51 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Weet niet wat dat eerder al zei, maar ik herhaal het hier even: "Voor dit soort posts zou je een gratis FOK!-abonnement moeten krijgen - het duurste."
Krijg een kamer jullie tweequote:Op woensdag 1 september 2021 19:51 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Weet niet wat dat eerder al zei, maar ik herhaal het hier even: "Voor dit soort posts zou je een gratis FOK!-abonnement moeten krijgen - het duurste."
Heeft dat te maken met vaccineren?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 21:59 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
@:oliver23 het is een lang weekend geweest in Engeland, iedereen was maandag vrij. Grote regionale verschillen ook. Schotland zit op een all-time high. Glasgow zit boven de 800 besmettingen per 100.000 per week. Het zuid-westen, waar vorige week over bericht werd dat het zo hard ging, zit onder de 600 (wel na een daling van >17%). In Schotland wijst men vooral naar het openen van de scholen als oorzaak van de recente toename in cases. Edinburgh had een toename van ruim 75% en Glasgow van 105%. Ook is er wel een toename te zien geweest in opnames.
In veel andere gebieden daalt het, soms sterk. In Londen zijn nu een paar deelgemeentes die al onder de 200 zitten, de meesten zitten tussen de 200 en 300. Oxfordshire laat een daling van ruim 10% zien, en zit nu op 301.
Er zijn wel regio's waar het hard gestegen is (Swansea 58% naar 647), maar dat zijn er maar weinig eigenlijk. Maar er zijn regionaal dus wel flinke verschillen, met flinke dalingen, en ook grote stijgingen, maar overall is het vlak/dalend (afhankelijk van welke data je bekijkt), maar de trend is zeker aan het ombuigen van groei naar daling. Nu nog ff afwachten wat het afgelopen feestweekeinde gaat brengen deze week.
Dat het niet door het plafond gaat heeft zeker te maken met de hoge vaccinatiegraad.quote:Op woensdag 1 september 2021 20:16 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Heeft dat te maken met vaccineren?
Interessant! Heb je een link toevallig?quote:Op donderdag 2 september 2021 08:37 schreef Loj het volgende:
Ik las dat Pfizer en Merck en Co (had nog nooit van ze gehoord) nieuwe testprogrammas hebben aangekondigd om een oraal medicijn op de markt te brengen.
Thuis een kuurtje volgen als je veel last heb (zoiets als een antibiotica kuur) dat zou veel stress in de zorg schelen. Ik denk dat wat je dan overhoudt aan mensen die in het ziekenhuis terecht komen vergelijkbaar is met ieder ander virus… (hoop ik dan)
https://www.biopharmadive(...)vid-19-drugs/605939/quote:Op donderdag 2 september 2021 10:16 schreef falling_away het volgende:
Interessant! Heb je een link toevallig?
Ja heer.quote:
Hoe bedoel jij?quote:
Wat een dooddoener zeg, dat kan je overal dan wel op zeggen.quote:Op donderdag 2 september 2021 14:33 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Deze tussenstanden maken geen zak uit voor het eindresultaat
Ik begrijp het nog niet. Wat is het eindresultaat?quote:Op donderdag 2 september 2021 14:33 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Deze tussenstanden maken geen zak uit voor het eindresultaat
Gezondheidspaspooorten in combinatie met een centrale bank digital currency.quote:Op donderdag 2 september 2021 15:00 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik begrijp het nog niet. Wat is het eindresultaat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 3 t/m maandag 9 augustus:
Daling t.o.v. week ervóór: 20,5%
dinsdag: 2.184
woensdag: 2.763
donderdag: 3.352
vrijdag: 2.907
zaterdag: 2.392
zondag: 2.292
maandag: 2.026
totaal: 17.916
Besmettingcijfers dinsdag 10 t/m maandag 16 augustus:
Daling t.o.v. week ervóór: 9,0%
dinsdag: 2.161
woensdag: 2.112
donderdag: 2.563
vrijdag: 2.677
zaterdag: 2.303
zondag: 2.253
maandag: 2.228
totaal: 16.297
Besmettingcijfers dinsdag 17 t/m maandag 23 augustus:
Stijging t.o.v. week ervóór: 4,5%
dinsdag: 2.306
woensdag: 2.777
donderdag: 2.488
vrijdag: 2.209
zaterdag: 2.408
zondag: 2.453
maandag: 2.390
totaal: 17.031
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 0,7%
donderdag: 2.773
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:
totaal: 18.461 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)
![]()
Ja, zoiets verwacht ik ook.quote:Op donderdag 2 september 2021 15:15 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Gezondheidspaspooorten in combinatie met een centrale bank digital currency.
Zeg maar de westerse versie van het social credit systeem in China.
Geen dank.
quote:Op donderdag 2 september 2021 15:23 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Zowel ziekenhuiscijfers als de positieve testuitslagen blijven nu echt al wekenlang schommelen tussen dalen en stijgen, zolang er geen uitschieters naar boven gemeld worden denk ik niet dat we ons nog zorgen hoeven te maken lijkt me.
Het wordt nu echt tijd dat jij in het OMT komt.quote:Op donderdag 2 september 2021 15:31 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ziekenhuiscijfers bij NICE ook al wekenlang schommelend op een bepaald niveau. En zeker geen schrikbarend niveau. De media probeert af en toe bij een stijging van de schommeling angst in te boezemen, maar een dag later als het weer daalt hoor je ze niet.
Daarom zou ik het echt wel aandurven om vanaf 20 september 2021 te zeggen:
- Festivals weer mogelijk
- Mondkapjesplicht in het OV vervalt en wordt een advies
- Thuiswerken niet meer nodig
Vanaf 1 november:
- 1.5 meter samenleving vaarwel zeggen
- Nachtclubs en Discotheken open
Preciesquote:Op donderdag 2 september 2021 15:31 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ziekenhuiscijfers bij NICE ook al wekenlang schommelend op een bepaald niveau. En zeker geen schrikbarend niveau. De media probeert af en toe bij een stijging van de schommeling angst in te boezemen, maar een dag later als het weer daalt hoor je ze niet.
Vanaf 1 november:
Oliver23 zit al lang in het OMT hoor.quote:Op donderdag 2 september 2021 15:32 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Het wordt nu echt tijd dat jij in het OMT komt.
Klasse! Dat is een mooie daling!quote:Op donderdag 2 september 2021 15:34 schreef Federer-fan het volgende:
Het percentage positieve tests is gedaald, van 11,8 naar 10,8.
1,5 meter samenleving vaarwel zeggen heeft op dit moment weinig nut. Dat doet men toch al amper.quote:Op donderdag 2 september 2021 15:31 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Vanaf 1 november:
Winter festivals met kampvuurtjesquote:Op donderdag 2 september 2021 16:24 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
1,5 meter samenleving vaarwel zeggen heeft op dit moment weinig nut. Dat doet men toch al amper.
Thuiswerken als laatste afschaffen.
Festivals weer lekker snel openenMaar ja, winter
Die anderhalve meter kun je nu al opheffen. Degenen die nu nog in de ziekenhuizen komen zijn voor het overgrote deel de niet gevaccineerden en in mijn ervaring houden die zich sowieso niet aan de regels (uitzondering daargelaten natuurlijk).quote:Op donderdag 2 september 2021 15:31 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Vanaf 1 november:
Wel grappig, ik heb het hierover en een paar uur later wordt bekend dat 20 september niet versoepeld kan worden (maar wel vijf dagen daarna) 😂😂quote:Op donderdag 2 september 2021 15:31 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Vanaf 1 november:
Dat is omdat de wet aangepast moet worden toch?quote:Op donderdag 2 september 2021 20:08 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Wel grappig, ik heb het hierover en een paar uur later wordt bekend dat 20 september niet versoepeld kan worden (maar wel vijf dagen daarna) 😂😂
Dat is wat ze nu zeggen. We moeten afwachten of het ook daadwerkelijk gebeurt op 25 september.quote:Op donderdag 2 september 2021 20:08 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Wel grappig, ik heb het hierover en een paar uur later wordt bekend dat 20 september niet versoepeld kan worden (maar wel vijf dagen daarna) 😂😂
Maar dan nog gaat het alleen om die wet toch? Niet omdat ze denken dat het virus na vijf dagen minder gevaarlijk is??quote:Op donderdag 2 september 2021 21:07 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat is wat ze nu zeggen. We moeten afwachten of het ook daadwerkelijk gebeurt op 25 september.
Handen geven zie je ook weer langzaam terugkomen hier gelukkigquote:Op donderdag 2 september 2021 17:27 schreef qajariaq het volgende:
Ik zie best nog veel mensen inclusief mijzelf die pogen wel afstand te houden als het lukt. Het lukt niet altijd en dan doen ze en niet moeilijk om maar als je makkelijk wel afstand kan houden waarom dan niet.
Handen geven wil ik nog steeds niet, hooguit een vuistje. Speelt ook wel mee dat ik kromme vingers heb en dus regelmatig rare blikken krijg bij handen geven. (dupeytren). Van mij mag dat handen schudden definitief een boks worden.
Wat ik eigenlijk wel mis maar echt nog niet aan begin is omhelzen en evt. zoenen van vrienden
Jaa, klopt.quote:Op donderdag 2 september 2021 20:17 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Dat is omdat de wet aangepast moet worden toch?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)0-september-te-vroeg
Nee, klopt. Maar ik neem aan dat die 25 september en ook die 1 november (voor het loslaten van alle maatregelen) nog steeds onder voorbehoud zijn.quote:Op donderdag 2 september 2021 21:19 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Maar dan nog gaat het alleen om die wet toch? Niet omdat ze denken dat het virus na vijf dagen minder gevaarlijk is??
Ow, dat vind ik wel jammer. Was voor mij een van de voordelen van de crisis.quote:Op donderdag 2 september 2021 21:22 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Handen geven zie je ook weer langzaam terugkomen hier gelukkigFysiek contact schept bewust of onbewust toch een band.
Ja ut ken vriese en ut ken dooie met Huugje en Markiequote:Op donderdag 2 september 2021 21:30 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nee, klopt. Maar ik neem aan dat die 25 september en ook die 1 november (voor het loslaten van alle maatregelen) nog steeds onder voorbehoud zijn.
Ik vind een Japans buiginkje ook prima ja.quote:Op donderdag 2 september 2021 21:31 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ow, dat vind ik wel jammer. Was voor mij een van de voordelen van de crisis.
Ik ga ervan uit van niet, dan kan het alleen maar meevallen.quote:Op donderdag 2 september 2021 21:07 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat is wat ze nu zeggen. We moeten afwachten of het ook daadwerkelijk gebeurt op 25 september.
Ja, ik ook.quote:Op donderdag 2 september 2021 21:35 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik vind een Japans buiginkje ook prima ja.
Tijdens de crisis was het makkelijk. Gewoon niet doen. Dus toen kreeg je ook geen ongemakkelijke situaties, nu wel wel weerquote:Op donderdag 2 september 2021 21:31 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ow, dat vind ik wel jammer. Was voor mij een van de voordelen van de crisis.
Ben eigenlijk altijd handen blijven geven en cliënten ook. Maar vooral nu merk ik dat vooral de kwetsbare oudjes zich aan geen enkele maatregel meer houdenquote:Op donderdag 2 september 2021 22:07 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Tijdens de crisis was het makkelijk. Gewoon niet doen. Dus toen kreeg je ook geen ongemakkelijke situaties, nu wel wel weer![]()
Wilt diegene een hand geven, of toch niet? Of zal ik toch bij een boks houden? Of een elleboog?
Jup, is ook een raar excuus toch, een wet aanpassen om de anderhalve meter te laten varen. Die anderhalve meter konden ze wel in een paar uur invoeren. Ik snap er niks meer van.quote:Op donderdag 2 september 2021 21:07 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wat maakt dat je dat logisch vindt?quote:Op vrijdag 3 september 2021 07:50 schreef GereDathan het volgende:
Bizar dat de wet aangepast moet worden om 1,5 meter af te kunnen schaffen. Toen de maatregelen werden ingesteld was er (logisch!) geen wet nodig.
Succes.quote:En nu ga ik de laatste dag training in, sorry dat ik er zo weinig ben
Ja dat begrijp ik ook niet. Wetten zijn er om vrijheid te beperken, niet om vrijheid te creëren.quote:Op vrijdag 3 september 2021 09:52 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Jup, is ook een raar excuus toch, een wet aanpassen om de anderhalve meter te laten varen. Die anderhalve meter konden ze wel in een paar uur invoeren. Ik snap er niks meer van.
Zeg dat wel, want dan gaan we over in de herfst en begint het verkoudheids-en-griepseizoen weer.quote:Op vrijdag 3 september 2021 09:54 schreef Shaar12 het volgende:
En het is nog steeds onder voorbehoud, de kans dat de besmettingscijfers weer gaan stijgen is heel erg groot, omdat de scholen nu ook weer begonnen zijn. Ik vrees dat het nog wel even gaat duren voor we gaan versoepelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |