abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Public Relations / Redactie Film donderdag 2 september 2021 @ 16:24:35 #276
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_201183336
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 15:31 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
[ twitter ]

Ziekenhuiscijfers bij NICE ook al wekenlang schommelend op een bepaald niveau. En zeker geen schrikbarend niveau. De media probeert af en toe bij een stijging van de schommeling angst in te boezemen, maar een dag later als het weer daalt hoor je ze niet.

Daarom zou ik het echt wel aandurven om vanaf 20 september 2021 te zeggen:
- Festivals weer mogelijk
- Mondkapjesplicht in het OV vervalt en wordt een advies
- Thuiswerken niet meer nodig

Vanaf 1 november:
- 1.5 meter samenleving vaarwel zeggen
- Nachtclubs en Discotheken open
1,5 meter samenleving vaarwel zeggen heeft op dit moment weinig nut. Dat doet men toch al amper.
Thuiswerken als laatste afschaffen.

Festivals weer lekker snel openen :) Maar ja, winter
pi_201183356
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 16:24 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]
1,5 meter samenleving vaarwel zeggen heeft op dit moment weinig nut. Dat doet men toch al amper.
Thuiswerken als laatste afschaffen.

Festivals weer lekker snel openen :) Maar ja, winter
Winter festivals met kampvuurtjes O+
pi_201183453
quote:

[..]
[ twitter ]

Ziekenhuiscijfers bij NICE ook al wekenlang schommelend op een bepaald niveau. En zeker geen schrikbarend niveau. De media probeert af en toe bij een stijging van de schommeling angst in te boezemen, maar een dag later als het weer daalt hoor je ze niet.

Vanaf 1 november:
Die anderhalve meter kun je nu al opheffen. Degenen die nu nog in de ziekenhuizen komen zijn voor het overgrote deel de niet gevaccineerden en in mijn ervaring houden die zich sowieso niet aan de regels (uitzondering daargelaten natuurlijk).
Kinderen zitten ook weer gewoon op school, dus anderhalve meter gaat daar ook niet meer op.
In winkels wordt er ook niet neer op gelet, dus gewoon opheffen die handel.
A mind with a heart of it's own
pi_201184060
Waar houden mensen zich eigenlijk nog echt aan de 1.5m? In het OV?
Ik zie het hier in de UK al maanden nauwelijks moet ik zeggen.

Vandaag zet de daling weer door in de UK, nu geeft gov.uk een daling van 1.0% aan, gister nog 0.2%. Nog niks van een bump als gevolg van de festivals te zien dus. Het aantal is nog wel hoog, het aantal opnames ook, maar er is een daling, zonder dat er maatregelen zijn, en met volle stadions, festivals, restaurants, pubs, nachtclubs etc.

Dit doet men dus gewoon in de UK, kijk ze schreeuwen en feesten met zijn allen!

Dus was @Oliver23 zegt: zet mondkapjesplicht in OV om in een advies
Doe een stap richting werken op je werk ipv thuis
Laat buiten evenementen doorgaan, en dan niet alleen F1. In de UK kan het, in Belgie kan het.
pi_201184145
Ik zie best nog veel mensen inclusief mijzelf die pogen wel afstand te houden als het lukt. Het lukt niet altijd en dan doen ze en niet moeilijk om maar als je makkelijk wel afstand kan houden waarom dan niet.

Handen geven wil ik nog steeds niet, hooguit een vuistje. Speelt ook wel mee dat ik kromme vingers heb en dus regelmatig rare blikken krijg bij handen geven. (dupeytren). Van mij mag dat handen schudden definitief een boks worden.

Wat ik eigenlijk wel mis maar echt nog niet aan begin is omhelzen en evt. zoenen van vrienden
pi_201184631
Ik probeer nog afstand te houden in winkels. Met een beetje geduld lukt dat ook prima, maar ja, geduld.
Tap tap tap
pi_201186321
quote:

[..]
[ twitter ]

Vanaf 1 november:
Wel grappig, ik heb het hierover en een paar uur later wordt bekend dat 20 september niet versoepeld kan worden (maar wel vijf dagen daarna) 😂😂
pi_201186475
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:08 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Wel grappig, ik heb het hierover en een paar uur later wordt bekend dat 20 september niet versoepeld kan worden (maar wel vijf dagen daarna) 😂😂
Dat is omdat de wet aangepast moet worden toch?

https://www.rtlnieuws.nl/(...)0-september-te-vroeg

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2021 20:18:29 ]
  donderdag 2 september 2021 @ 21:07:30 #284
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201187402
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:08 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Dat is wat ze nu zeggen. We moeten afwachten of het ook daadwerkelijk gebeurt op 25 september.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201187568
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 21:07 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Dat is wat ze nu zeggen. We moeten afwachten of het ook daadwerkelijk gebeurt op 25 september.
Maar dan nog gaat het alleen om die wet toch? Niet omdat ze denken dat het virus na vijf dagen minder gevaarlijk is??
pi_201187605
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 17:27 schreef qajariaq het volgende:
Ik zie best nog veel mensen inclusief mijzelf die pogen wel afstand te houden als het lukt. Het lukt niet altijd en dan doen ze en niet moeilijk om maar als je makkelijk wel afstand kan houden waarom dan niet.

Handen geven wil ik nog steeds niet, hooguit een vuistje. Speelt ook wel mee dat ik kromme vingers heb en dus regelmatig rare blikken krijg bij handen geven. (dupeytren). Van mij mag dat handen schudden definitief een boks worden.

Wat ik eigenlijk wel mis maar echt nog niet aan begin is omhelzen en evt. zoenen van vrienden
Handen geven zie je ook weer langzaam terugkomen hier gelukkig :) Fysiek contact schept bewust of onbewust toch een band.
  donderdag 2 september 2021 @ 21:30:08 #287
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201187737
quote:
17s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:17 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Dat is omdat de wet aangepast moet worden toch?

https://www.rtlnieuws.nl/(...)0-september-te-vroeg
Jaa, klopt.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  donderdag 2 september 2021 @ 21:30:50 #288
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201187756
quote:
17s.gif Op donderdag 2 september 2021 21:19 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Maar dan nog gaat het alleen om die wet toch? Niet omdat ze denken dat het virus na vijf dagen minder gevaarlijk is??
Nee, klopt. Maar ik neem aan dat die 25 september en ook die 1 november (voor het loslaten van alle maatregelen) nog steeds onder voorbehoud zijn.
  donderdag 2 september 2021 @ 21:31:17 #289
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201187763
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 21:22 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Handen geven zie je ook weer langzaam terugkomen hier gelukkig :) Fysiek contact schept bewust of onbewust toch een band.
Ow, dat vind ik wel jammer. Was voor mij een van de voordelen van de crisis.
pi_201187810
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 21:30 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Nee, klopt. Maar ik neem aan dat die 25 september en ook die 1 november (voor het loslaten van alle maatregelen) nog steeds onder voorbehoud zijn.
Ja ut ken vriese en ut ken dooie met Huugje en Markie :)
pi_201187839
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 21:31 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ik vind een Japans buiginkje ook prima ja.
Tap tap tap
pi_201187847
quote:

[..]
Ik ga ervan uit van niet, dan kan het alleen maar meevallen.
Tap tap tap
  donderdag 2 september 2021 @ 21:37:27 #293
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201187860
quote:
1s.gif Op donderdag 2 september 2021 21:35 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Ik vind een Japans buiginkje ook prima ja.
Ja, ik ook.
pi_201188311
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 21:31 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Tijdens de crisis was het makkelijk. Gewoon niet doen. Dus toen kreeg je ook geen ongemakkelijke situaties, nu wel wel weer :D
Wilt diegene een hand geven, of toch niet? Of zal ik toch bij een boks houden? Of een elleboog? _O-
pi_201188403
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 22:07 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Tijdens de crisis was het makkelijk. Gewoon niet doen. Dus toen kreeg je ook geen ongemakkelijke situaties, nu wel wel weer :D
Wilt diegene een hand geven, of toch niet? Of zal ik toch bij een boks houden? Of een elleboog? _O-
Ben eigenlijk altijd handen blijven geven en cliënten ook. Maar vooral nu merk ik dat vooral de kwetsbare oudjes zich aan geen enkele maatregel meer houden :)
pi_201190606
Bizar dat de wet aangepast moet worden om 1,5 meter af te kunnen schaffen. Toen de maatregelen werden ingesteld was er (logisch!) geen wet nodig.

Symboolpolitiek. Beetje het gevoel dat ze de aandacht proberen af te leiden van de aanfluiting die formatie heet.

Maar wel heel positief dat het er toch van lijkt te komen! Eerlijk is eerlijk, of het nu 20 of 25 september is dat doet er toch ook niet mee toe.

Zelf houd ik mij eigenlijk aan niets meer, geef handen en sta naast mensen. Allemaal wel in overeenstemming met de andere partij, wil die geen hand of afstand dan is dat voor mij prima en houd ik mij daaraan. Afgelopen tijd ook al weer 2 keer naar een vol stadion geweest. Eerste keer was even wennen, maar nu voelt het gewoon weer normaal.

We moeten toch weer terug naar het oude leven. Je ziet dat ook steeds meer om je heen. Gisteren bij Dit Was Het Nieuws ook gewoon weer publiek, geen spatschermen en een hand van Harm aan het einde.

Corona blijft onder ons en zal absoluut nog af en toe voor een opleving gaan zorgen. We moeten er ook mee gaan leven en accepteren dat de reguliere zorg dan even op een lager pitje gaat. Dat is niets nieuws en moeten we ook geen drama van maken, dat is iets wat elke zoveel tijd altijd al gebeurde. Ook bij griepgolven waar je niemand over hoorde.

En nu ga ik de laatste dag training in, sorry dat ik er zo weinig ben :'(
pi_201191754
quote:

[..]
Jup, is ook een raar excuus toch, een wet aanpassen om de anderhalve meter te laten varen. Die anderhalve meter konden ze wel in een paar uur invoeren. Ik snap er niks meer van.
pi_201191775
En het is nog steeds onder voorbehoud, de kans dat de besmettingscijfers weer gaan stijgen is heel erg groot, omdat de scholen nu ook weer begonnen zijn. Ik vrees dat het nog wel even gaat duren voor we gaan versoepelen.
  vrijdag 3 september 2021 @ 10:08:09 #299
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201191953
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 07:50 schreef GereDathan het volgende:
Bizar dat de wet aangepast moet worden om 1,5 meter af te kunnen schaffen. Toen de maatregelen werden ingesteld was er (logisch!) geen wet nodig.
Wat maakt dat je dat logisch vindt?
quote:
En nu ga ik de laatste dag training in, sorry dat ik er zo weinig ben :'(
Succes. ^O^ En moet kunnen.
  vrijdag 3 september 2021 @ 10:12:17 #300
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201192009
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 09:52 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Jup, is ook een raar excuus toch, een wet aanpassen om de anderhalve meter te laten varen. Die anderhalve meter konden ze wel in een paar uur invoeren. Ik snap er niks meer van.
Ja dat begrijp ik ook niet. Wetten zijn er om vrijheid te beperken, niet om vrijheid te creëren.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 09:54 schreef Shaar12 het volgende:
En het is nog steeds onder voorbehoud, de kans dat de besmettingscijfers weer gaan stijgen is heel erg groot, omdat de scholen nu ook weer begonnen zijn. Ik vrees dat het nog wel even gaat duren voor we gaan versoepelen.
Zeg dat wel, want dan gaan we over in de herfst en begint het verkoudheids-en-griepseizoen weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')