1,5 meter samenleving vaarwel zeggen heeft op dit moment weinig nut. Dat doet men toch al amper.quote:Op donderdag 2 september 2021 15:31 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ziekenhuiscijfers bij NICE ook al wekenlang schommelend op een bepaald niveau. En zeker geen schrikbarend niveau. De media probeert af en toe bij een stijging van de schommeling angst in te boezemen, maar een dag later als het weer daalt hoor je ze niet.
Daarom zou ik het echt wel aandurven om vanaf 20 september 2021 te zeggen:
- Festivals weer mogelijk
- Mondkapjesplicht in het OV vervalt en wordt een advies
- Thuiswerken niet meer nodig
Vanaf 1 november:
- 1.5 meter samenleving vaarwel zeggen
- Nachtclubs en Discotheken open
Winter festivals met kampvuurtjesquote:Op donderdag 2 september 2021 16:24 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
1,5 meter samenleving vaarwel zeggen heeft op dit moment weinig nut. Dat doet men toch al amper.
Thuiswerken als laatste afschaffen.
Festivals weer lekker snel openenMaar ja, winter
Die anderhalve meter kun je nu al opheffen. Degenen die nu nog in de ziekenhuizen komen zijn voor het overgrote deel de niet gevaccineerden en in mijn ervaring houden die zich sowieso niet aan de regels (uitzondering daargelaten natuurlijk).quote:Op donderdag 2 september 2021 15:31 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ziekenhuiscijfers bij NICE ook al wekenlang schommelend op een bepaald niveau. En zeker geen schrikbarend niveau. De media probeert af en toe bij een stijging van de schommeling angst in te boezemen, maar een dag later als het weer daalt hoor je ze niet.
Vanaf 1 november:
Wel grappig, ik heb het hierover en een paar uur later wordt bekend dat 20 september niet versoepeld kan worden (maar wel vijf dagen daarna) 😂😂quote:Op donderdag 2 september 2021 15:31 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Vanaf 1 november:
Dat is omdat de wet aangepast moet worden toch?quote:Op donderdag 2 september 2021 20:08 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Wel grappig, ik heb het hierover en een paar uur later wordt bekend dat 20 september niet versoepeld kan worden (maar wel vijf dagen daarna) 😂😂
Dat is wat ze nu zeggen. We moeten afwachten of het ook daadwerkelijk gebeurt op 25 september.quote:Op donderdag 2 september 2021 20:08 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Wel grappig, ik heb het hierover en een paar uur later wordt bekend dat 20 september niet versoepeld kan worden (maar wel vijf dagen daarna) 😂😂
Maar dan nog gaat het alleen om die wet toch? Niet omdat ze denken dat het virus na vijf dagen minder gevaarlijk is??quote:Op donderdag 2 september 2021 21:07 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat is wat ze nu zeggen. We moeten afwachten of het ook daadwerkelijk gebeurt op 25 september.
Handen geven zie je ook weer langzaam terugkomen hier gelukkigquote:Op donderdag 2 september 2021 17:27 schreef qajariaq het volgende:
Ik zie best nog veel mensen inclusief mijzelf die pogen wel afstand te houden als het lukt. Het lukt niet altijd en dan doen ze en niet moeilijk om maar als je makkelijk wel afstand kan houden waarom dan niet.
Handen geven wil ik nog steeds niet, hooguit een vuistje. Speelt ook wel mee dat ik kromme vingers heb en dus regelmatig rare blikken krijg bij handen geven. (dupeytren). Van mij mag dat handen schudden definitief een boks worden.
Wat ik eigenlijk wel mis maar echt nog niet aan begin is omhelzen en evt. zoenen van vrienden
Jaa, klopt.quote:Op donderdag 2 september 2021 20:17 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Dat is omdat de wet aangepast moet worden toch?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)0-september-te-vroeg
Nee, klopt. Maar ik neem aan dat die 25 september en ook die 1 november (voor het loslaten van alle maatregelen) nog steeds onder voorbehoud zijn.quote:Op donderdag 2 september 2021 21:19 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Maar dan nog gaat het alleen om die wet toch? Niet omdat ze denken dat het virus na vijf dagen minder gevaarlijk is??
Ow, dat vind ik wel jammer. Was voor mij een van de voordelen van de crisis.quote:Op donderdag 2 september 2021 21:22 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Handen geven zie je ook weer langzaam terugkomen hier gelukkigFysiek contact schept bewust of onbewust toch een band.
Ja ut ken vriese en ut ken dooie met Huugje en Markiequote:Op donderdag 2 september 2021 21:30 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nee, klopt. Maar ik neem aan dat die 25 september en ook die 1 november (voor het loslaten van alle maatregelen) nog steeds onder voorbehoud zijn.
Ik vind een Japans buiginkje ook prima ja.quote:Op donderdag 2 september 2021 21:31 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ow, dat vind ik wel jammer. Was voor mij een van de voordelen van de crisis.
Ik ga ervan uit van niet, dan kan het alleen maar meevallen.quote:Op donderdag 2 september 2021 21:07 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat is wat ze nu zeggen. We moeten afwachten of het ook daadwerkelijk gebeurt op 25 september.
Ja, ik ook.quote:Op donderdag 2 september 2021 21:35 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik vind een Japans buiginkje ook prima ja.
Tijdens de crisis was het makkelijk. Gewoon niet doen. Dus toen kreeg je ook geen ongemakkelijke situaties, nu wel wel weerquote:Op donderdag 2 september 2021 21:31 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ow, dat vind ik wel jammer. Was voor mij een van de voordelen van de crisis.
Ben eigenlijk altijd handen blijven geven en cliënten ook. Maar vooral nu merk ik dat vooral de kwetsbare oudjes zich aan geen enkele maatregel meer houdenquote:Op donderdag 2 september 2021 22:07 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Tijdens de crisis was het makkelijk. Gewoon niet doen. Dus toen kreeg je ook geen ongemakkelijke situaties, nu wel wel weer![]()
Wilt diegene een hand geven, of toch niet? Of zal ik toch bij een boks houden? Of een elleboog?
Jup, is ook een raar excuus toch, een wet aanpassen om de anderhalve meter te laten varen. Die anderhalve meter konden ze wel in een paar uur invoeren. Ik snap er niks meer van.quote:Op donderdag 2 september 2021 21:07 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wat maakt dat je dat logisch vindt?quote:Op vrijdag 3 september 2021 07:50 schreef GereDathan het volgende:
Bizar dat de wet aangepast moet worden om 1,5 meter af te kunnen schaffen. Toen de maatregelen werden ingesteld was er (logisch!) geen wet nodig.
Succes.quote:En nu ga ik de laatste dag training in, sorry dat ik er zo weinig ben
Ja dat begrijp ik ook niet. Wetten zijn er om vrijheid te beperken, niet om vrijheid te creëren.quote:Op vrijdag 3 september 2021 09:52 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Jup, is ook een raar excuus toch, een wet aanpassen om de anderhalve meter te laten varen. Die anderhalve meter konden ze wel in een paar uur invoeren. Ik snap er niks meer van.
Zeg dat wel, want dan gaan we over in de herfst en begint het verkoudheids-en-griepseizoen weer.quote:Op vrijdag 3 september 2021 09:54 schreef Shaar12 het volgende:
En het is nog steeds onder voorbehoud, de kans dat de besmettingscijfers weer gaan stijgen is heel erg groot, omdat de scholen nu ook weer begonnen zijn. Ik vrees dat het nog wel even gaat duren voor we gaan versoepelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |