Ja precies, doe je het niet toch? Wat een probleem maak je er van zeg.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 19:31 schreef Nober het volgende:
[..]
Je komt er kennelijk nergens mee binnen dus totaal onnodig om ze te bestellen.
"OMT", als tijdseenheid voor twee weken.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 15:34 schreef bloodymary1 het volgende:
Die woorden die het afgelopen jaar ook zijn ontstaan. Weigerboomers, beslisboom, anderhalvemetersamenleving, huidhonger, kuchscherm, blokjesverjaardag
Wat een jankbal, misschien kan 'ie achter de boekenkast van een redteam lid onderduiken.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 15:38 schreef Vasilevski het volgende:
Al Jazeera is ter plaatse in oorlogsgebied Nederland. Een draadje:
[ twitter ]
Vraag me altijd af of dit soort mensen niet kramp krijgen van de hele dag zo cringe in het leven te staan.
Ze zijn nergens goed voor dus waarom doen ze dit? Teveel ingekocht?quote:Op donderdag 26 augustus 2021 19:40 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja precies, doe je het niet toch? Wat een probleem maak je er van zeg.
Of als je een keer geen zin hebt om te werken.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 19:38 schreef Gia het volgende:
Besteld en al binnen.
Je moet ze gebruiken als je geen klachten hebt. Waarom?
Voor het geval je ergens naartoe wilt waar het erg druk is?
Maar als je gevaccineerd bent, krijg je toch al toegang!
Ik zie er meer nut in om ze te gebruiken als je milde klachten hebt en twijfelt. Is het negatief, is het wrs een verkoudheidje of zo.
Hoef je geen gebruik te maken van de dure testlocatie.
de Limburgerquote:Een infectie met het coronavirus kan bij zwangeren leiden tot een kapotte placenta, met een levensgevaarlijke situatie voor de baby tot gevolg, stellen onderzoekers van het Erasmus MC in Rotterdam en het LUMC in Leiden.
Hoe ziek een zwangere wordt van de infectie blijkt geen goede voorspeller van hoe ernstig de placenta wordt aangetast, legt gynaecoloog-perinatoloog Sam Schoenmakers van het Erasmus MC uit. Hij werkte mee aan het onderzoek, dat is gepubliceerd in het wetenschappelijk tijdschrift Viruses.
Geïnfecteerd met virus
Tijdens de eerste coronagolf werd een zwangere vrouw die positief was getest in het Erasmus MC opgenomen omdat ze haar kindje niet voelde bewegen. Ze had op dat moment geen coronaklachten meer, aldus Schoenmakers. „Ze had een normale zwangerschap, maar op het hartfilmpje van de baby bleek het kindje er ineens slecht aan toe.”
De baby werd gehaald met een spoedkeizersnede. Na onderzoek aan de placenta bleek die geïnfecteerd met het virus. Ook was de moederkoek grotendeels kapot, waardoor het kindje nauwelijks zuurstof meer had gekregen. Schoenmakers: „Als we een paar dagen later waren geweest, was het kindje waarschijnlijk doodgegaan.”
Unieke combinatie
Het ziekenhuis besloot de placenta’s van alle zwangeren die corona hadden (gehad) tijdens de zwangerschap op te sturen naar een patholoog. Die vond bij vier van de 36 placenta’s een unieke combinatie van afwijkingen die ze nog nooit eerder had gezien, aldus Schoenmakers. „Bovendien vond ze ook buiten de studie placenta’s die op diezelfde manier beschadigd waren. Al die vrouwen, een stuk of zes, bleken corona te hebben gehad tijdens de zwangerschap. Sommigen hadden er zo weinig last van gehad dat ze niet eens wisten dat ze waren besmet.”
Het onderzoek stopte in maart, maar daarna is in de regio in elk geval één kindje overleden aan een kapotte placenta na een corona-infectie bij de moeder.
‘Erg zorgwekkend’
Ondanks de beperkte omvang van de studie weten de onderzoekers vrijwel zeker dat er een verband is met het virus. „Er bevallen ook vrouwen met bijvoorbeeld een griepinfectie. Maar dan zit het virus nooit in de placenta. De hoeveelheid vrouwen bij wie dit nu is aangetroffen en de ernst ervan vinden wij erg zorgwekkend”, legt Schoenmakers uit.
Naar wat het virus precies doet met de placenta wordt vervolgonderzoek gedaan. „Het enge is dat er geen verband lijkt te zijn tussen de mate waarin de moeder ziek wordt en de mate waarin de placenta wordt aangetast”, aldus Schoenmakers. „We kunnen op dit moment dus ook het risico voor de baby niet van tevoren inschatte
Hoe de westerse wereld, die ooit toonaangevend was, vervalt in algehele zwakzinnigheid...quote:Op donderdag 26 augustus 2021 16:38 schreef Scrummie het volgende:
Die Amerikanen zijn echt compleet doorgedraaid he
[ twitter ]
ChristianDrosten.jpgquote:
Aldus de persoon die hier verklaarde dat alle grenzen dicht zouden blijven behalve voor de rijken en migranten.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 19:57 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Hoe de westerse wereld, die ooit toonaangevend was, vervalt in algehele zwakzinnigheid...
Dit dus, wat doet die kerel hier überhaupt? Ga lekker verslag doen vanuit Kabul met je Al-Jazeera.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 16:45 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Is ook wel weer mooi. Al Jazeera-journalist. Anti-fascist met Qatarese oliedollars. De wereld rondvliegen naar de gekste plekken om verslag te doen. En op een dag stap je gewoon weer in de snelbus van de NS omdat een trein tussen Utrecht en Den Haag vandaag teveel gevraagd was, en zit je gewoon weer tussen het klootjesvolk waar je je intussen aan loopt te ergeren. Je had een rijbewijs kunnen nemen, een taxi kun je ook prima betalen, maar ja, ons ben zunig. En dan realiseer je je dat je diep van binnen gewoon een Hollandse boer bent ondanks dat je een moeilijke bril draagt en je ouders je een voornaam met een Y gegeven hebben.
Lekker door allerlei bureaucratische test- en quarantainehoepels springen...quote:Op donderdag 26 augustus 2021 20:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Aldus de persoon die hier verklaarde dat alle grenzen dicht zouden blijven behalve voor de rijken en migranten.
quote:Op donderdag 26 augustus 2021 16:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Hoe durven ze een broodje te maken zonder mondkapje!
Onderzoek: eerdere infectie beschermt veel beter dan vaccinquote:Op maandag 9 augustus 2021 18:10 schreef miss_sly het volgende:
Dr. Marty Makary is bovenal een oncologisch chirurg. Hij heeft een mening, zoals vele anderen.
De oproep om je vooral te laten besmetten, is toch niet echt iets om reclame voor te maken.
Daarnaast roept hij wel op je te laten vaccineren. En zegt hij dat "het erop lijkt dat" natuurlijk immuniteit beter werkt tegen de Delta-variant.
Een epidemioloog zegt vervolgens dat niet te zeggen is of natuurlijke immuniteit of vaccinaties beter werken.
TT klopt dus niet, OP is ook niet helemaal feitelijk.
Artikel achter betaalmuur. En of topics al dan niet open gaan is niet aan jou.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 21:14 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Onderzoek: eerdere infectie beschermt veel beter dan vaccin
Wie eerder corona heeft gehad, is vijf tot zeven keer beter beschermd tegen de deltavariant van het virus dan mensen die volledig zijn gevaccineerd met Pfizer. Ook belanden mensen die eerder herstelden van het virus na een tweede infectie minder vaak in het ziekenhuis.
https://www.volkskrant.nl(...)l&utm_source=twitter
Dat topic mag weer open.
Je hebt hetzelfde stukje ook hier gepost.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 21:14 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Wie eerder corona heeft gehad, is vijf tot zeven keer beter beschermd tegen de deltavariant van het virus dan mensen die volledig zijn gevaccineerd met Pfizer. Ook belanden mensen die eerder herstelden van het virus na een tweede infectie minder vaak in het ziekenhuis.
Dat topic mag weer open.
Jep.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 21:35 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ben bang dat het serieus bedoeld is
Is je gegund!!!!!!!!!!!!quote:Op donderdag 26 augustus 2021 21:50 schreef _serial_ het volgende:
Dienstmededeling :
Voor de komende dagen (morgen tot maandag) :
- Worden er door mij geen dagelijkse (steden) cijfers gepost in het forum, deze zijn uiteraard wel te raadplegen om 15:16 op de bekende url : https://rivm.wegmetdetestwet.nl/
- Worden er door mij geen dagelijkse grafieken gepost in het forum, deze zijn omstreeks 15:30 wel te raadplegen op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/rivm.html
Ik ga gezellig een weekendje weg met vrienden naar de Reeuwijkse Plassen![]()
Jij ook voor je dagelijkse verduidelijking.quote:
Biertje doen met paar regulars is altijd leukquote:Op donderdag 26 augustus 2021 21:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jij ook voor je dagelijkse verduidelijking.
Krijgt er veel te weinig eer voor. Van mij ook trouwens. Af en toe eens een likeje... Hoort een krat bier te krijgen
Lijkt mij nou ook wel een keer ja.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 22:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Biertje doen met paar regulars is altijd leuk
Veel plezier en vergeet je paraplu niet als ik de weersverwachting zo zie.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 21:50 schreef _serial_ het volgende:
Dienstmededeling :
- Worden er door mij geen dagelijkse (steden) cijfers gepost in het forum, deze zijn uiteraard wel te raadplegen om 15:16 op de bekende url : https://rivm.wegmetdetestwet.nl/
- Worden er door mij geen dagelijkse grafieken gepost in het forum, deze zijn omstreeks 15:30 wel te raadplegen op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/rivm.html
Keiharde klappen in zorggezichten ditquote:Op donderdag 26 augustus 2021 21:50 schreef _serial_ het volgende:
Dienstmededeling :
Zit waarschijnlijk ook een kern van waarheid in: Vaccin beschermt tegen ernstig ziekteverloop, eerdere infectie zorgt voor brede immuniteit omdat het op een ander deel van het virus triggert.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 21:14 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Dat topic mag weer open.
Ja ho eens. Ik wil mijn pittoreske gemeente wel vrijhouden van feestende ‘jongeren’.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 21:50 schreef _serial_ het volgende:
Dienstmededeling :
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |