abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201078358
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 06:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik dacht dat dit een serieus forum was, dit soort totale nonsens past hier niet.
Pseudomodden mag niet meer volgens de userpolicy dus houd het gewoon bij je eigen totale nonsense kijk op politiek alstjeblieft :') Ik zeg verder niks raars hoor, idioterie als dansen met Janssen heeft ook vrijwel zeker gewoon levens gekost. CU is daar mede verantwoordelijk aan door deze regering in het zadel te houden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 26-08-2021 11:55:33 ]
pi_201078500
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Pseudomodden mag niet meer volgens de userpolicy dus houd het gewoon bij je eigen totale nonsense kijk op politiek alstjeblieft :') Ik zeg verder niks raars hoor, idioterie als dansen met Janssen heeft ook vrijwel zeker gewoon levens gekost. CU is daar mede verantwoordelijk aan door deze regering in het zadel te houden.
Ik pseudomod ik niet, ik geef aan wat ik van je reactie vind: totale onzin zie niet op een serieus forum past.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_201092277
Hebben we ooit een slechtere Minister-president als Rutte gehad?

Ik vind Rutte in het bedrijven van het politieke spelletje heel goed. Maar als je nu terug kijkt hoe de politieke cultuur veranderd is onder hem is het dramatisch. Bovendien is de woningmarkt drama, meerdere grote affaires en veel ministers en staatssecretarissen die zijn afgetreden.
pi_201092361
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 10:13 schreef papert het volgende:

Ik vind Rutte in het bedrijven van het politieke spelletje heel goed. Maar als je nu terug kijkt hoe de politieke cultuur veranderd is onder hem is het dramatisch. Bovendien is de woningmarkt drama, meerdere grote affaires en veel ministers en staatssecretarissen die zijn afgetreden.
Ik volg je in je redenatie, maar schijnbaar denken veel Nederlanders daar anders over anders had hij met de VVD niet weer zoveel zetels gehaald. In de peilingen doet de VVD het ook nog goed.

Maar of het aan de populariteit van Rutte ligt of het gebrek aan capabele tegenkandidaten... Ik weet het niet.
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:24:25 #55
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201092406
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 10:20 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ik volg je in je redenatie, maar schijnbaar denken veel Nederlanders daar anders over anders had hij met de VVD niet weer zoveel zetels gehaald. In de peilingen doet de VVD het ook nog goed.

Maar of het aan de populariteit van Rutte ligt of het gebrek aan capabele tegenkandidaten... Ik weet het niet.
Ik denk dat het inderdaad een kwestie is van het gebrek aan realistische conservatieve alternatieven.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201092592
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 10:20 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ja, dat ben ik met je eens. Ik denk dat dit komt omdat Mark Rutte, en zijn partij wel erg goed is in beeldvorming. Ze weten heel goed wanneer ze op de voorgrond moeten treden, en ook heel goed wanneer niet. Bovendien heeft Rutte daarbij een erg betrouwbare uitstraling. Daarbij volgt de gemiddelde Nederlander de politiek veel minder dat de meeste mensen in dit topic. Die zien vooral iemand redelijke dingen zeggen, waar ze zichzelf best goed in kunnen vinden.

Als je Rutte's taalgebruik analyseert zit dat heel slim in elkaar.

Mijn beetje cynische conclusie is dat mensen helemaal niet zo goed weten waar ze op stemmen. In mijn vriendenkring (redelijk hoog opgeleid, koophuis, jonge kinderen) stemden de meeste VVD, en als je vroeg waarom, was dat vooral omdat Rutte wel betrouwbaar overkwam en omdat ze dachten dat niemand het beter kon. Van die hele toeslagenaffaire hadden ze bv amper iets meegekregen.
pi_201092975
quote:

Ja hoor, genoeg. Vrij recent nog: Balkenende bijvoorbeeld.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_201093644
quote:

Hendrikus Colijn

Biesheuvel

Jan Peter Balkenende

Kandidaten genoeg zou ik zeggen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_201096487
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 11:57 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Hendrikus Colijn

Biesheuvel

Jan Peter Balkenende

Kandidaten genoeg zou ik zeggen.
Van deze 3 kan ik best dingen vinden, of weet ik dingen die ze ook ten goede hebben veranderd. Dat kan ik over Rutte echt niet vinden/bedenken.
pi_201097171
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 15:20 schreef papert het volgende:

[..]
Van deze 3 kan ik best dingen vinden, of weet ik dingen die ze ook ten goede hebben veranderd. Dat kan ik over Rutte echt niet vinden/bedenken.
Deze 3 hebben er ook niet zo lang gezeten, het is onvoorstelbaar dat deze man blijkbaar bij gebrek aan beter zo lang aan mag modderen
pi_201097457
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 16:06 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Deze 3 hebben er ook niet zo lang gezeten, het is onvoorstelbaar dat deze man blijkbaar bij gebrek aan beter zo lang aan mag modderen
Balkende is toch een jaar of 8 MP geweest.
Heb hem liever dan Rutte.
pi_201097589
quote:
JP "ik heet echt geen Harry Potter" Balkenende
pi_201097609
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 16:31 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Balkende is toch een jaar of 8 MP geweest.
Heb hem liever dan Rutte.
Balkenende heeft dan ook weinig gedaan, noch stuk gemaakt. Alle echte ellende begon er voor, of er na. Balkenende was voor Nederland wat Obama was voor de VS; leuk voor de bühne, geen enkele prestatie geleverd.
pi_201097694
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 16:46 schreef RvLaak het volgende:

[..]
Balkenende heeft dan ook weinig gedaan, noch stuk gemaakt. Alle echte ellende begon er voor, of er na. Balkenende was voor Nederland wat Obama was voor de VS; leuk voor de bühne, geen enkele prestatie geleverd.
Dan heeft hij het dus een stuk beter gedaan dan Rutte. Nice.
pi_201098177
quote:

[..]
Was Balkenende dan zo goed voor de bühne? Vond Obama toch wel een stuk charismatischer dan onze JP. Zag laatst dat filmpje weer dat hij bij Bush op bezoek ging...
pi_201098486
quote:

[..]
Dit is wel een statement, Balkenende verziekte de economie van Nederland waardoor er een PvdA/VVD regering moest komen om puin te ruimen en de crisis te bezweren, Obama daarmee gelijk stellen is toch wel lachwekkend.
pi_201098622
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 18:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dit is wel een statement, Balkenende verziekte de economie van Nederland waardoor er een PvdA/VVD regering moest komen om puin te ruimen en de crisis te bezweren, Obama daarmee gelijk stellen is toch wel lachwekkend.
Was het Balkenende die de economie verziekte? Of was dat een wereldwijde crisis?

Overigens gaat de vergelijking tussen Balkenende en Obama uiteraard op alle fronten mis

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2021 18:19:30 ]
pi_201098648
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 18:18 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Was het Balkenende die de economie verziekte? Of was dat een wereldwijde crisis?
Wereldwijde crisis was de aanleiding, het beleid van Balkenende leidde tot zwaardere ingrepen dan anders nodig waren geweest. Balkenende greep gewoon niet in toen het nodig was maar dat was wel een rode draad, niemand heeft zoveel gefaalde kabinetten op zijn naam als Balkenende.
pi_201098699
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 18:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Je bedoelt natuurlijk dat Balkenende de pech had regeringsleider (2002-2010) te zijn tijdens de internationale kredietcrisis (2007-2009).

Geweldige regering was die VVD/PvdA combinatie (Rutte II 2012-2017). Onder andere afschaffing studiebeurs (2014) wat studenten tot op de dag van vandaag opzadelt met torenhoge schulden en verhuurdersheffing (2013) wat de afbraak van de sociale woningbouw inluidde waar we tot op de dag van vandaag problemen mee hebben.

En wat van het tussenliggende kabinet Rutte I?
pi_201098720
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 18:25 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Je bedoelt natuurlijk dat Balkenende de pech had regeringsleider (2002-2010) te zijn tijdens de internationale kredietcrisis (2007-2009).

Geweldige regering was die VVD/PvdA combinatie (Rutte II 2012-2017). Onder andere afschaffing studiebeurs (2014) wat studenten tot op de dag van vandaag opzadelt met torenhoge schulden en verhuurdersheffing (2013) wat de afbraak van de sociale woningbouw inluidde waar we tot op de dag van vandaag problemen mee hebben.

En wat van het tussenliggende kabinet Rutte I?
Nee, ik bedoelde dat in het geheel niet. Als ik dat bedoeld had dan had ik dat gewoon gezegd.

Balkenende ging met de LPF in zee, weet je nog? En dat klapte binnen een paar maanden omdat JP gewoon compleet ongeschikt was als regeringsleider. Het volgende kabinet haalde ook de eindstreep niet net als het kabinet daarna het niet haalde. 4 keer premier, geen enkele keer zijn termijn volgemaakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2021 18:28:44 ]
pi_201098758
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 18:18 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Het was natuurlijk de wereldwijde crisis. Waar alle landen last van hadden, de een wat meer dan de ander. Wij wat meer. En wellicht had Balkenende betere beslissingen kunnen nemen, het allemaal toeschuiven op Balkenende en zijn kabinet is niet meer dan borrelpraat.
pi_201098783
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 18:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wereldwijde crisis was de aanleiding, het beleid van Balkenende leidde tot zwaardere ingrepen dan anders nodig waren geweest. Balkenende greep gewoon niet in toen het nodig was maar dat was wel een rode draad, niemand heeft zoveel gefaalde kabinetten op zijn naam als Balkenende.
Balkenende deed het toen niet slecht. De basis werd gelegd om de economie als 1 van de sterksten van Europa uit de crisis te laten komen.

Ingrijpen? Systeembanken werden opgekocht / overeind gehouden. Hypotheekregels werden aangepast. De crisis en herstelwet werd ingevoerd. Er werd baanzekerheid geboden door deeltijd ww toe te staan. En er werden stimuleringsmaatregelen uitgerold. Etc etc
Naast crisisingrijpen werd de WAO hervormd naar WIA, de Balkenende norm ingevoerd, de zorgverzekeringswet hervormd...iets wat Obama niet (geheel) gelukt is.

Dus nee Balkenende was niet zo maar een premier van lege dozen. Maar met dikgedrukte kan ik het alleen maar eens zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2021 18:35:07 ]
pi_201098931
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 18:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, ik bedoelde dat in het geheel niet. Als ik dat bedoeld had dan had ik dat gewoon gezegd.

Balkenende ging met de LPF in zee, weet je nog? En dat klapte binnen een paar maanden omdat JP gewoon compleet ongeschikt was als regeringsleider. Het volgende kabinet haalde ook de eindstreep niet net als het kabinet daarna het niet haalde. 4 keer premier, geen enkele keer zijn termijn volgemaakt.

Ja JP was op dat gebied een brokkenpiloot maar hij was desondanks de premier die ons land door de Fortuyn periode heeft gehaald. En daarna de wereldwijde kredietcrisis heeft gemanaged. Ik bedoel hij had de wind ook niet bepaald mee ofzo. Iets meer credits verdient hij wel.
pi_201098953
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 18:33 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Dus nee Balkenende was niet zo maar een premier van lege dozen. Maar met dikgedrukte kan ik het alleen maar eens zijn.
Yep statistisch gewoon aan te tonen, maar dat dikgedrukte wordt er dus en passant bijgesleept omdat de eerste uitspraak (dat Balkenende de economie verziekt had) schijnbaar niet hardgemaakt kon worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2021 18:45:37 ]
pi_201099028
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 18:44 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Yep statistisch gewoon aan te tonen, maar dat dikgedrukte wordt er dus en passant bijgesleept omdat de eerste uitspraak schijnbaar niet hardgemaakt kon worden.
Dat. En ook niet bepaald een eenvoudige tijdsgeest om in te werken.

Een Kok bijvoorbeeld regeerde in een volledig ander tijdsgewricht, slechts enkele maanden voordat Balkenende mocht beginnen.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2021 18:50:15 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')