abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Manager PR/Moderator donderdag 26 augustus 2021 @ 12:47:56 #226
269689 crew  Viv
pi_201079101
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:36 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Waar staat dat de meeste dit niet gedaan hebben?
Vorige week was een Nederlands-Afghaanse familie in het nieuws die daar op familiebezoek was (vanwege opa op sterven of zo). Na de oproep van Nederland om zo snel mogelijk Afghanistan te verlaten hebben ze wel geprobeerd om hun vliegtickets om te zetten, maar er waren geen plekken meer beschikbaar op eerdere vluchten.

We kunnen er dus inderdaad niet van uitgaan dat iedereen die nu nog daar is, die oproep naast zich neer heeft gelegd tot het te laat was.
pi_201079112
Als alle ambassades tegelijkertijd hun landgenoten waarschuwen om te vertrekken dan zitten alle vluchten binnen de kortste keren volgeboekt.
pi_201079121
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:46 schreef Caland het volgende:

[..]
Ook nog redenen waarom? Kan me voorstellen dat als je net geld bij elkaar hebt geschraapt om een retourticketje te boeken het omboeken wat lastiger gaat.
Vrij naïef van die mensen om dan toch af te reizen. En vervolgens klagen dat het te lang duurt voor ze opgehaald worden zeker?
pi_201079160
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:49 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Vrij naïef van die mensen om dan toch af te reizen. En vervolgens klagen dat het te lang duurt voor ze opgehaald worden zeker?
Ik vind het ook naïef. Afghanistan is al jaren code rood maar het was toch bekend dat Amerika zich aan het terugtrekken was. Daar wordt de code rood bijna paars van.
pi_201079186
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:53 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Ik vind het ook naïef. Afghanistan is al jaren code rood maar het was toch bekend dat Amerika zich aan het terugtrekken was. Daar wordt de code rood bijna paars van.
Zal het de komende 20 jaar ook wel blijven.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_201079196
quote:

[..]
Het is ook naïef, dom, wat dan ook. Doet er verder alleen totaal niet toe.
pi_201079206
quote:

[..]
niet iedere Afghaanse ingenieur of arts is op de hoogte van het nieuws. Ze zullen ongetwijfeld dagelijks wel heel druk zijn met het ontwerpen van een nieuwe afsluitdijk of nieuwe open hart operatie techniek. Dus, beetje makkelijk wijzen want ik denk niet dat ze een 9-5 mentaliteit hebben.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_201079250
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:57 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Het is ook naïef, dom, wat dan ook. Doet er verder alleen totaal niet toe.
Ja hoor, het mag best benoemd worden. Het nuanceert een beetje het eenzijdige beeld hoe zielig het allemaal is voor die mensen. Lukt het om terug te komen..dat hoop ik voor hen. Zo niet, eigen schuld.
pi_201079287
twitter

twitter

twitter

twitter

twitter
pi_201079289
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:01 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Ja hoor, het mag best benoemd worden. Het nuanceert een beetje het eenzijdige beeld hoe zielig het allemaal is voor die mensen.
Maar tegelijkertijd lees je hier dat mensen daar vrolijk op vakantie zijn. Dat lijkt me ook een wat eenzijdig beeld, nietwaar?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_201079301
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:02 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Dan je dus gewoon een klootzak.

Prima hoor verder.
Hoezo? Gewoon stukje eigen verantwoordelijkheid van die mensen, het zijn geen zielige schaapjes. Bovendien ga ik ervan uit dat de meesten op een later moment toch wel terug kunnen komen.
pi_201079381
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:04 schreef Caland het volgende:

[..]
Maar tegelijkertijd lees je hier dat mensen daar vrolijk op vakantie zijn. Dat lijkt me ook een wat eenzijdig beeld, nietwaar?
Familiebezoek..vakantie..het komt allemaal op hetzelfde neer: niet-noodzakelijke reizen. Veel mensen hebben door corona al lange tijd hun familie in het buitenland niet kunnen bezoeken, niet leuk maar so be it. Als je dan toch gaat en een land heeft code rood.. hoe rood moet het zijn om mensen zelf verantwoordelijkheid te laten nemen voor hun keuze.
pi_201079416
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:09 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Familiebezoek..vakantie..het komt allemaal op hetzelfde neer: niet-noodzakelijke reizen.
Jij bepaalt niet of bijvoorbeeld een familielied dat op sterven ligt niet noodzakelijk is om te bezoeken lijkt me.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_201079468
quote:

[..]
Familiebezoek..vakantie..het komt allemaal op hetzelfde neer: niet-noodzakelijke reizen. Veel mensen hebben door corona al lange tijd hun familie in het buitenland niet kunnen bezoeken, niet leuk maar so be it. Als je dan toch gaat en een land heeft code rood.. hoe rood moet het zijn om mensen zelf verantwoordelijkheid te laten nemen voor hun keuze.
Als het resultaat van 'eigen verantwoordelijkheid nemen' is dat je tijdelijk niet naar Nederland kan; tja. Daar kan ik niet zoveel moeite mee hebben, net als jij.

Maar het 'eigen verantwoordelijkheid nemen' ligt hier wat dichter bij doodgaan. En dan vind ik dat je het als Nederland verplicht bent om echt alles te doen die mensen daar weg te halen, waarom ze daar ook zijn.
pi_201079483
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:11 schreef Caland het volgende:

[..]
Jij bepaalt niet of bijvoorbeeld een familielied dat op sterven ligt niet noodzakelijk is om te bezoeken lijkt me.
Prima maar dan achteraf ook geen jankverhaal op gaan hangen.
pi_201079504
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:15 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Prima maar dan achteraf ook geen jankverhaal op gaan hangen.
Ik lees eigenlijk weinig gejank vanaf die groep vooralsnog.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_201079513
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:11 schreef Caland het volgende:

[..]
Uitzonderingen zijn er altijd, maar het is maar net hoeveel waarde je hecht aan code rood en eigen verantwoordelijkheid van mensen.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 13:17:44 #243
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201079529
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:14 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Als het resultaat van 'eigen verantwoordelijkheid nemen' is dat je tijdelijk niet naar Nederland kan; tja. Daar kan ik niet zoveel moeite mee hebben, net als jij.

Maar het 'eigen verantwoordelijkheid nemen' ligt hier wat dichter bij doodgaan. En dan vind ik dat je het als Nederland verplicht bent om echt alles te doen die mensen daar weg te halen, waarom ze daar ook zijn.
Ook als dat militair ingrijpen er toe lijdt dat er Nederlandse soldaten sneuvelen om mensen daar weg te halen die zo stom waren naar een extreem onveilig land te gaan?
pi_201079531
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:16 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Uitzonderingen zijn er altijd, maar het is maar net hoeveel waarde je hecht aan code rood en eigen verantwoordelijkheid van mensen.
Of hoeveel waarde je hecht aan mensenlevens van Nederlandse burgers.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_201079550
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:14 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Als het een zaak van leven of dood zou zijn is het een ander verhaal, maar waarom zouden de Taliban mensen met een Nederlands paspoort iets aan doen?
pi_201079557
quote:

[..]
Toch is er nog geen één dode Westerling te 'betreuren'. De risico's vallen dus gewoon mee als je naar het grote plaatje kijkt. Wij krijgen alleen de incidenten mee. In Damascus is de kans dat je opgeblazen wordt ook verwaarloosbaar.

Eigenlijk geldt voor de meeste instabiele landen dat de kans dat je wordt vermoord nog steeds gering is. Dat NGO's doen alsof er om elke hoek een terrorist staat te wachten is onzin.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 13:20:55 #247
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201079590
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:17 schreef Caland het volgende:

[..]
Of hoeveel waarde je hecht aan mensenlevens van Nederlandse burgers.
En mensen hebben zelf geen verantwoording? We hebben het niet over Peuter die met een spijker in de hand naar een stopcontact lopen maar over mensen die verdomt goed zouden moeten weten hoe gevaarlijk het daar is.
pi_201079612
Is er eigenlijk een soort van tijdlijn of prognose van wie nog achterblijven en wie niet, hoe veel Amerikanen er nog zijn, etc.?

We hebben dus nog één groepje militairen + een Hercules in Kabul staan na vanmiddag?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_201079614
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
En mensen hebben zelf geen verantwoording? We hebben het niet over Peuter die met een spijker in de hand naar een stopcontact lopen maar over mensen die verdomt goed zouden moeten weten hoe gevaarlijk het daar is.
Natuurlijk heb je zelf verantwoordelijkheid, maar ik heb eerlijk gezegd nog geen enkel argument gelezen waarom je ze daar in zo'n situatie niet zou weghalen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_201079621
quote:

[..]
Code rood?
Dit zijn mensen die als "vluchteling" Nederland zijn binnen gekomen en asiel krijgen omdat hun leven gevaar loopt.
Hoe kan je dit nog verdedigen als je gewoon het vliegtuig pakt en naar familie gaat?
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')