Scheelt dat ik naast de Corona toekomst/situatie wel enorm happy benquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 23:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hè, doe eens niet zo rationeel. Laat @:AlwaysHappy ook eens MostlyHappy zijn
quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 23:06 schreef popje het volgende:
[..]
An sich niet domme dingen, hij zegt indirect dat het systeem niet alleen maar op corona ingericht moet blijven, want 8 open hart operaties voegen meer waarde toe dan 1 corona patiënt, en dat de inhaalzorg door moet gaan want we komen nu in een endemische fase.
Of we moeten het systeem anders in gaan richten, hij zegt het wel heel bedekt, dat corona niet meer het belangrijkste zou moeten zijn.
Misschien dus toch handig om te kijken, in plaats van van alles in te vullen en ervan uit te gaan dat hij weer ‘paniek komt zaaien’?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 23:09 schreef OProg het volgende:
Hij had eigenlijk vooral een realistisch verhaal dat dit de komende tijd een feit blijft en dat als je meerdere geplande operaties uit moet stellen voor 1 covid patiënt dat er een discussie moet komen hoe lang dit nog een goed idee is.
En dat als er meer bedden moeten komen er een groter plan moet komen.
Als ik Armand Girbes z'n podcast luister is er de afgelopen 18 maanden bijzonder weinig in de richting van een plan gebeurd van uitbreiding van IC's en hij heeft er weinig vertrouwen in dat ambtenaren zonder zorgachtergrond dat van de grond krijgen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 23:09 schreef OProg het volgende:
Hij had eigenlijk vooral een realistisch verhaal dat dit de komende tijd een feit blijft en dat als je meerdere geplande operaties uit moet stellen voor 1 covid patiënt dat er een discussie moet komen hoe lang dit nog een goed idee is.
En dat als er meer bedden moeten komen er een groter plan moet komen.
Waarom niet?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 23:12 schreef Spablauw214 het volgende:
Zeker als het plateau in de ziekenhuizen blijft zoals het is kan je niet nog maanden doorgaan met maatregelen.
Mooi ik ookquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 23:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Scheelt dat ik naast de Corona toekomst/situatie wel enorm happy ben
en dat betekent?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 23:06 schreef Spablauw214 het volgende:
Code zwart is al gevallen volgens Twitter.
Natuurlijk kan dat wel. Dan versoepelen we het laatste restje gewoon niet tot aan april.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 23:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zeker als het plateau in de ziekenhuizen blijft zoals het is kan je niet nog maanden doorgaan met maatregelen.
Schandalig dat dergelijke zorg niet doorgegaan is overigens.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 23:16 schreef capricia het volgende:
Ach, ik wacht maanden op uitgestelde zorg. Een kraakbeen-transplantatie.
Cohort zorg. Hè.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 23:17 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Schandalig dat dergelijke zorg niet doorgegaan is overigens.
Laat me raden, vrije keuzes hebben gevolgen?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 23:18 schreef Mortaxx het volgende:
Gewoon mensen die vaccin weigeren ook in ziekenhuis weigeren. Absurd dat mensen die er niet voor kiezen ziek te worden geweigerd ten faveure van vaccinweigeraars
De maatregelen zijn om een zorginfarct te voorkomen. Als er geen zorginfarct komt is het einde maatregelen. Op grond van wat wil je het nog overeind houden dan?quote:
Een mogelijk dreigend toekomstig zorginfarct.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 23:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De maatregelen zijn om een zorginfarct te voorkomen. Als er geen zorginfarct komt is het einde maatregelen. Op grond van wat wil je het nog overeind houden dan?
en de mensen met vaccin die in t ziekenhuis komen ook weigeren? net als dikke mensen?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 23:18 schreef Mortaxx het volgende:
Gewoon mensen die vaccin weigeren ook in ziekenhuis weigeren. Absurd dat mensen die er niet voor kiezen ziek te worden geweigerd ten faveure van vaccinweigeraars
Kun jij niet lezen?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 23:20 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
en de mensen met vaccin die in t ziekenhuis komen ook weigeren? net als dikke mensen?
Al enig idee wanneer het alsnog gebeurt?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 23:16 schreef capricia het volgende:
Ach, ik wacht maanden op uitgestelde zorg. Een kraakbeen-transplantatie.
Zijn de doelpalen van een mogelijk potentieel zorginfarct ook niet steeds iets dichter bij elkaar komen staan?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 23:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Een mogelijk dreigend toekomstig zorginfarct.
Als dat je argument is dan zitten we in 2050 nog met deze ellende.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 23:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Een mogelijk dreigend toekomstig zorginfarct.
Ik denk dat je mijn vraagstelling niet helemaal snapt. Dat er geen argumenten meer zijn om maatregelen in stand te houden, betekent geenszins dat je dat niet toch kan doen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 23:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De maatregelen zijn om een zorginfarct te voorkomen. Als er geen zorginfarct komt is het einde maatregelen. Op grond van wat wil je het nog overeind houden dan?
Ik bedoel meer, de angst om de verkeerde beslissing te nemen is groter dan de angst om geen beslissing te nemen. Dat zie je nu eigenlijk ook al gebeuren.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 23:22 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als dat je argument is dan zitten we in 2050 nog met deze ellende.
Ik heb niet het idee dat we in Nederland maatregelen hebben “omdat het kan”, eigenlijk.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 23:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk dat je mijn vraagstelling niet helemaal snapt. Dat er geen argumenten meer zijn om maatregelen in stand te houden, betekent geenszins dat je dat niet toch kan doen.
Helaas niet.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 23:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Al enig idee wanneer het alsnog gebeurt?
Je hebt gelijk hoor. Maar ik weiger mee te gaan in de “het komt nooit meer goed”-stemming van sommigen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 23:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik bedoel meer, de angst om de verkeerde beslissing te nemen is groter dan de angst om geen beslissing te nemen. Dat zie je nu eigenlijk ook al gebeuren.
Ik ook niet. Het probleem is dat er ook weinig actie is om te zorgen het beter wordt. Het is vooral hopen dat het zichzelf oplost ofzoiets.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 23:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat we in Nederland maatregelen hebben “omdat het kan”, eigenlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |