Maar de kwetsbaren! Maar de ouderen! Maar de zorg! Maar long Covid!quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 22:35 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Toch lijkt het me gevoelsmatig beter om het virus gewoon rond te laten gaan, dan met boosters te gaan lopen klooien. Bij ouderen en kwetsbaren kan je dat nog overwegen maar verder lijkt er vooralsnog geen noodzaak voor.
We moeten ook oppassen dat het geen WC Eend wordt. Wij van Pfizer adviseren Pfizer. Die pharmajongens zijn ook geen heilige Maria, dit gaat om miljarden op jaarbasis.
Als andere landen het doen, en je blijft in NL achter, dan zul je wel moeten.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 22:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar de kwetsbaren! Maar de ouderen! Maar de zorg! Maar long Covid!
Daar komt het uiteindelijk wel weer op neer imo. Overstappen naar acceptatie zie ik niet gebeuren helaas.
Dan zeg ik gewoon laat alles maar gaan, terug naar normaal, en zorg vooral dat je ouderen en risicogroepen beschermd met eventuele boosters de komende jaren. Denk dat zoiets de enige weg is.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 22:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Daarom moet je wellicht ook niet eeuwig bezig blijven of beginnen met boosters. Veel mensen hebben waarschijnlijk ook al onbewust Corona gehad. Maar ik ben geen expert. het is zeer complexe materie, waar ook belangen van farmaceuten zeker rollen kunnen spelen, zeker als er miljarden in het verschiet liggen om in de lengte van jaren boosters te kunnen verkopen.
Je hebt er niet echt vertrouwen meer in of welquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 22:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar de kwetsbaren! Maar de ouderen! Maar de zorg! Maar long Covid!
Daar komt het uiteindelijk wel weer op neer imo. Overstappen naar acceptatie zie ik niet gebeuren helaas.
Tja, de andere landen gaan ook niet zo hard met versoepelen. De Duitsers gaan helemaal lekker in deze regeltjesmodus.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 22:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als andere landen het doen, en je blijft in NL achter, dan zul je wel moeten.
Dat is het ook. En vroeg of laat gaat dat besef echt wel een keer landen in Den Haag. Misschien vinden anderen dit naïef maar ik snap de wanhoop niet zo. Behalve een paar zolderkamerautisten zit niemand op deze kutzooi te wachten en iedereen wil er zsm vanaf.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 22:43 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dan zeg ik gewoon laat alles maar gaan, terug naar normaal, en zorg vooral dat je ouderen en risicogroepen beschermd met eventuele boosters de komende jaren. Denk dat zoiets de enige weg is.
Het VK dat ons nieuwe voorbeeldland is, wie had dat gedacht.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 22:44 schreef zalkc het volgende:
[..]
Tja, de andere landen gaan ook niet zo hard met versoepelen. De Duitsers gaan helemaal lekker in deze regeltjesmodus.
En we horen ook niks uit de UK, zal wel goed gaan daarDus.. we zitten nu ook hier wel op de vaccinatiegraad waar ze toen op zaten in de UK met freedom day.
Ik denk dat een hele boel mensen dan gaan zeggenquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 22:45 schreef Woelwater het volgende:
Spannend hoor.. Ben benieuwd hoeveel mensen straks nog bereid zijn een derde, vierde of jaarlijkse prik te gaan halen in het belang van de volksgezondheid terwijl de kans dat ze zelf ernstige gevolgen van Corona gaan ondervinden gering is.
Gelukkig heeft de overheid een stok achter de deur in vorm van een QR-code om de wat minder gewillige personen te motiveren om toch maar een spuitje te gaan halen.
En ik vind dat ook een prima te verdedigen standpunt. Het is diep triest dat we nu nog geen idee hebben wat ze van plan zijn met de endemische fase. Dat plan had er allang moeten zijn. Alle speculatie die er nu is werkt alleen maar polarisatie in de hand. Je ziet steeds meer 2 kampen ontstaan, dat zie je hier in het topic ook wel.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 22:47 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik denk dat een hele boel mensen dan gaan zeggen![]()
We kregen er toen geen vrijheid voor terug, en wie geeft mij de garantie dat het nu wel gebeurt ? zeker als je in de groep zit waar het toch weinig impact op heeft in kader van ziekenhuisopnames.
En daarin helpt het helemaal niet dat de media en talkshows (al dan niet onbewust) de angst lekker blijven aanwakkeren.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 22:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
En ik vind dat ook een prima te verdedigen standpunt. Het is diep triest dat we nu nog geen idee hebben wat ze van plan zijn met de endemische fase. Dat plan had er allang moeten zijn. Alle speculatie die er nu is werkt alleen maar polarisatie in de hand. Je ziet steeds meer 2 kampen ontstaan, dat zie je hier in het topic ook wel.
Dat lezende. Wat heeft Gommers te melden bij Op1? Ik kijk niet.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 22:58 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En daarin helpt het helemaal niet dat de media en talkshows (al dan niet onbewust) de angst lekker blijven aanwakkeren.
Ik gok het bekende riedeltjequote:Op dinsdag 24 augustus 2021 22:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat lezende. Wat heeft Gommers te melden bij Op1? Ik kijk niet.
Zonder te kijken, dat hij zich zorgen maakt over de druk op de IC's?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 22:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Op het laatste na allemaal een HOAXquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 23:02 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Ik gok het bekende riedeltje
''IC mensen zijn moe''
''Nog teveel besmettingen''
''Teveel mensenmassa's''
''Nieuwe Golf in de Herfst''
''Femke Louise is zwanger, maar niet van mij''
Daar word je toch moe van.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 23:02 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Ik gok het bekende riedeltje
''IC mensen zijn moe''
''Nog teveel besmettingen''
''Teveel mensenmassa's''
''Nieuwe Golf in de Herfst''
''Femke Louise is zwanger, maar niet van mij''
An sich niet domme dingen, hij zegt indirect dat het systeem niet alleen maar op corona ingericht moet blijven, want 8 open hart operaties voegen meer waarde toe dan 1 corona patiënt, en dat de inhaalzorg door moet gaan want we komen nu in een endemische fase.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 22:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
En als je buitenkomt zie je er niets meer van.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 22:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
En ik vind dat ook een prima te verdedigen standpunt. Het is diep triest dat we nu nog geen idee hebben wat ze van plan zijn met de endemische fase. Dat plan had er allang moeten zijn. Alle speculatie die er nu is werkt alleen maar polarisatie in de hand. Je ziet steeds meer 2 kampen ontstaan, dat zie je hier in het topic ook wel.
Weinig andere landen die echt naar acceptatie neigen alleen toch?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 22:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als andere landen het doen, en je blijft in NL achter, dan zul je wel moeten.
We komen er vast wel vanaf. Maar wanneer? Na de hoeveelste booster? Daar maak ik me wel zorgen om ja. ‘We komen er wel vanaf’ hoor ik al een tijdje, maar vooralsnog lijkt het meer de booster kans op te gaan (om maar wat te noemen) dan de acceptatie kant.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 22:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je hebt er niet echt vertrouwen meer in of wel
Let it go. Het komt wel goed. Zelfs Appie Osterhaus zegt dat we eraf gaan komen.
Het echte antwoord is dat we dat gewoon niet weten.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 23:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
We komen er vast wel vanaf. Maar wanneer?
Hè, doe eens niet zo rationeel. Laat @AlwaysHappy ook eens MostlyHappy zijnquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 23:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het echte antwoord is dat we dat gewoon niet weten.
UK, Scandinavië. Duitsland begint ook te schuiven van besmettingen maar opnames. De tandwielen van de politiek draaien langzaam. Maar de situatie wordt wel onhoudbaar. Zeker als het plateau in de ziekenhuizen blijft zoals het is kan je niet nog maanden doorgaan met maatregelen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 23:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Weinig andere landen die echt naar acceptatie neigen alleen toch?
[..]
We komen er vast wel vanaf. Maar wanneer? Na de hoeveelste booster? Daar maak ik me wel zorgen om ja. ‘We komen er wel vanaf’ hoor ik al een tijdje, maar vooralsnog lijkt het meer de booster kans op te gaan (om maar wat te noemen) dan de acceptatie kant.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |