abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:29:26 #51
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201053030
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 13:22 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Als je wil discussiėren over het beleid van uitkeringen open je lekker je eigen topic. Dit topic gaat over een vrouw die haar uitkering besteedt aan haar hobby's en vervolgens zich door anderen laat onderhouden.
Och, gelukkig hoort alle zieke haat, afgunst, en het gekopschop tegenover mensen die al half op de grond liggen wel in dit topic thuis.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:29:41 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201053034
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 13:26 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
GBA check is standaard bij een uitkeringsaanvraag. Dat zit gewoon in de gegevensset.
Ja leuk, maar daarbij zou je helemaal niet naar de gegevens van de ouders (of andere bewoners op hetzelfde adres) mogen kijken.

Het is echt ronduit bizar dat je haar verwijt een uitkering aan te vragen waar ze recht op heeft simpelweg omdat ze het kind van haar ouders is terwijl je dat geen probleem zou hebben gevonden als haar ouders van anderhalf keer modaal een gezin moesten onderhouden.

Even los van het gegeven dat de asociale manier van doen van de sociale dienst en haar gemiddelde medewerker al reden genoeg is om niet zomaar bijstand aan te vragen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201053079
quote:
Niet volgens de regels waar een bijstandsuitkering aan moet voldoen. En zonder regels wordt het allemaal een grote teringbende. De redenering en uitspraak van de rechter is heel duidelijk.
Klopt. Regels zijn er om ze na te leven. Niemand zegt ook dat regels overtreden moeten worden. Maar de ontvangen boodschappentassen van mama om iets meer ruimte over te houden voor een autootje op zo'n dergelijke manier afstraffen vraagt niet om veel begrip. Er bestaat immers iets als gedoogbeleid. Gemeente kon een gesprek aangaan, een waarschuwing afgeven of een klein deel (10%) terugeisen. Klaar opgelost.

Maar gelijk iemand de financiėle afgrond injagen (want ja circa 6500 kun je zo terug betalen) is natuurlijk een verstandige zaak.
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:35:14 #54
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201053098
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 13:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
So, anders ik wel. Nu werk ik dagelijks met mensen die gemotiveerd zijn en iets van hun leven willen maken. Dat is zo fijn.
Dat is erg mooi.
En je bewijst nu ook gewoon dat je nooit in die functie had mogen zitten.

Als ik degene was geweest die toen bij jouw die uitkering aan zou vragen en je zou me zo te woord staan had ik je over de balie getrokken.
pi_201053120
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 13:29 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Och, gelukkig hoort alle zieke haat, afgunst, en het gekopschop tegenover mensen die al half op de grond liggen wel in dit topic thuis.
Doe even een linkje naar de bron waaruit blijkt dat de vrouw in kwestie er zo beroerd aan toe was als jij nu stelt.
pi_201053145
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 12:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wat krijgen rijken kado volgens jou? :)
Mijn wedervraag is, wat krijgen de rijken dan niet kado?
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:39:13 #57
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201053146
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 13:36 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Doe even een linkje naar de bron waaruit blijkt dat de vrouw in kwestie er zo beroerd aan toe was als jij nu stelt.
Het gaat in deze topicreeks allang niet meer over alleen de vrouw in de OP.
pi_201053175
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 13:39 schreef torentje het volgende:

[..]
Mijn wedervraag is, wat krijgen de rijken dan niet kado?
Alles, volgens mij. Ik durf mijzelf redelijk welgesteld te noemen en ik krijg nooit iets gratis. Geen subsidies, geen rugzakjes, geen toeslagen, ik betaal voor alles, volgens mij, nou ja, ok, de zonneschijn is gratis :P
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:42:11 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201053181
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 13:36 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Je gaat kennelijk volledig voorbij aan je eigen bewering dat mensen die arbeidsongeschikt zijn niet in de bijstand zouden zitten maar een arbeidsongeschiktheidsuitkering zouden hebben.

Dat was je eigen bewering, die feitelijk ook niets met de vrouw in kwestie te maken heeft.

Het gaat al heel lang niet meer over de vrouw in kwestie, dit hele deel had er niet meer hoeven zijn als het over de vrouw in kwestie ging.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:43:57 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201053197
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 13:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Alles, volgens mij. Ik durf mijzelf redelijk welgesteld te noemen en ik krijg nooit iets gratis. Geen subsidies, geen rugzakjes, geen toeslagen, ik betaal voor alles, volgens mij, nou ja, ok, de zonneschijn is gratis :P
Dit.
En daarmee de stroom die we verbruiken ook.

Bij ons is het kinderbijslag voor 1 kind en een stukje HRA, maar geen idee hoeveel dat laatste is, dat zie ik volgend jaar wel.
En ja, persoonlijk vind ik HRA ook een vorm van overheidssubsidie.

Ik gok trouwens dat die HRA wel in de buurt komt van een gemiddeld bedrag aan huurtoeslag, maar goed.... je vult je belastingaangifte wel gewoon in natuurlijk, want je hebt er recht op.
Wat misschien volgens bepaalde kritische users niet gepast zou zijn, maar soit.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201053227
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 13:26 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
GBA check is standaard bij een uitkeringsaanvraag. Dat zit gewoon in de gegevensset.
Als ik lees hoe jij met gegevens om gaat, mogen er wel wat rubrieken verwijderd worden uit de gegevensset die toegankelijk is binnen GBA voor het behandelen van een aanvraag.

Maar goed, het gaat om bijstand en de aanvragers daarvan worden bijkans gecriminaliseerd.
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:54:43 #62
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_201053328
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 13:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Toch wel een kerstpakketje hoop ik?
pi_201053337
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 13:54 schreef the-eye het volgende:

[..]
Toch wel een kerstpakketje hoop ik?
Krijg je dat van de overheid dan? Ik iig niet :P

En of je dat gratis krijgt betwijfel ik, het is gewoon loonbetaling in natura, dacht ik :D

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2021 13:56:35 ]
pi_201053491
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 13:42 schreef Leandra het volgende:

[..]
Je gaat kennelijk volledig voorbij aan je eigen bewering dat mensen die arbeidsongeschikt zijn niet in de bijstand zouden zitten maar een arbeidsongeschiktheidsuitkering zouden hebben.

Dat was je eigen bewering, die feitelijk ook niets met de vrouw in kwestie te maken heeft.

Het gaat al heel lang niet meer over de vrouw in kwestie, dit hele deel had er niet meer hoeven zijn als het over de vrouw in kwestie ging.
Nee we krijgen nu nog 10 delen hoe slecht bijstandstrekkers wel zijn en hoeveel fraude ze plegen.

Zoals bij deze vrouw https://eenvandaag.avrotr(...)e-sociale-recherche/
pi_201053537
Ik heb zelf ook 9 maanden bijstand gehad en in mijn gemeente wordt je ook ontvangen in een soort politiekamertje wat hermetisch beveiligd is en waar de enige verlichting een kale TL buis is.

Mijn klantmanager verontschuldigde zich nog voor de ontvangst en verzekerde mij dat ik niet verdacht werd. Gelukkig al jaren geleden.
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:16:26 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201053576
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 14:09 schreef macca728 het volgende:

[..]
Nee we krijgen nu nog 10 delen hoe slecht bijstandstrekkers wel zijn en hoeveel fraude ze plegen.

Zoals bij deze vrouw https://eenvandaag.avrotr(...)e-sociale-recherche/
Het verbaast me niets, na een verhuizing naar een andere gemeente ook al eens meegemaakt dat ik min of meer beticht werd van liegen, en dus van fraude.
Vervolgens contact opgenomen met de lokale sociaal raadslieden, 3 keer raden wie daar spreekuur had.... idd de medewerker van de sociale dienst die niet normaal kon doen.
Ik snap nog steeds niet hoe dat mogelijk was, zelfs niet in de vorige eeuw.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201053586
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 13:35 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Als ik degene was geweest die toen bij jouw die uitkering aan zou vragen en je zou me zo te woord staan had ik je over de balie getrokken.
Suurrree
pi_201053644
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 14:16 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het verbaast me niets, na een verhuizing naar een andere gemeente ook al eens meegemaakt dat ik min of meer beticht werd van liegen, en dus van fraude.
Vervolgens contact opgenomen met de lokale sociaal raadslieden, 3 keer raden wie daar spreekuur had.... idd de medewerker van de sociale dienst die niet normaal kon doen.
Ik snap nog steeds niet hoe dat mogelijk was, zelfs niet in de vorige eeuw.
Bizar ja.

Ze hadden op mijn rekeningafschrift ergens het woord plus rekening gevonden en ze wilden daar afschriften van hebben. Ik kan zelf zoeken natuurlijk bij de ING op dat woord en die zoekfunctie kon het niet vinden. Niet gek want die rekening was 10 jaar (!) daarvoor al opgeheven.....

Ze wilden niet vertellen hoe ze aan die gegevens kwamen, maar het kwam zeker niet van een afschrift van de laatste 2 jaar.
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:25:36 #69
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201053656
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 14:24 schreef macca728 het volgende:

[..]
Bizar ja.

Ze hadden op mijn rekeningafschrift ergens het woord plus rekening gevonden en ze wilden daar afschriften van hebben. Ik kan zelf zoeken natuurlijk bij de ING op dat woord en die zoekfunctie kon het niet vinden. Niet gek want die rekening was 10 jaar (!) daarvoor al opgeheven.....

Ze wilden niet vertellen hoe ze aan die gegevens kwamen, maar het kwam zeker niet van een afschrift van de laatste 2 jaar.
Kunnen ze aan afschriften van je bank komen ja?
pi_201053665
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 14:25 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Je moest vroeger (ik weet niet of dat nog zo is) kopietjes van je bankafschriften inleveren.
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:28:37 #71
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201053680
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 14:26 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Je moest vroeger (ik weet niet of dat nog zo is) kopietjes van je bankafschriften inleveren.
Maar hoe kwamen hun aan die 10 jaar oude afschriften dan?
pi_201053697
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 14:25 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Die moet je inleveren ja bij de aanvraag. Toen wel in elk geval, ik neem aan nu nog steeds want je mag het jaar daarvoor ook niet teveel geld hebben uitgegeven.....

Daar hanteren ze 1500 euro voor. Gaf jij 2000 uit per maand, werd je uitkering geweigerd.
pi_201053707
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 14:28 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Maar hoe kwamen hun aan die 10 jaar oude afschriften dan?
Konden ze niet en hoeven ze ook niet. Hun hadden iets gevonden op mijn afschriften van die 2 jaar.
Iets wat er helemaal niet gestaan kon hebben en waarvan ik ook geen rekeningnummer kreeg. Ik moest dus een afschrift inleveren van een onbekende rekening....
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:35:29 #74
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201053753
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 14:31 schreef macca728 het volgende:

[..]
Konden ze niet en hoeven ze ook niet. Hun hadden iets gevonden op mijn afschriften van die 2 jaar.
Iets wat er helemaal niet gestaan kon hebben en waarvan ik ook geen rekeningnummer kreeg. Ik moest dus een afschrift inleveren van een onbekende rekening....
Wat een idioten joh.
pi_201053755
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 14:30 schreef macca728 het volgende:

[..]
Die moet je inleveren ja bij de aanvraag. Toen wel in elk geval, ik neem aan nu nog steeds want je mag het jaar daarvoor ook niet teveel geld hebben uitgegeven.....

Daar hanteren ze 1500 euro voor. Gaf jij 2000 uit per maand, werd je uitkering geweigerd.
Mijn moeder moest de kopietjes ook tussentijds inleveren. Ik heb begrepen dat het ook per gemeente verschilt hoe streng ze zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')