Och, gelukkig hoort alle zieke haat, afgunst, en het gekopschop tegenover mensen die al half op de grond liggen wel in dit topic thuis.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 13:22 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Als je wil discussiėren over het beleid van uitkeringen open je lekker je eigen topic. Dit topic gaat over een vrouw die haar uitkering besteedt aan haar hobby's en vervolgens zich door anderen laat onderhouden.
Ja leuk, maar daarbij zou je helemaal niet naar de gegevens van de ouders (of andere bewoners op hetzelfde adres) mogen kijken.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 13:26 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
GBA check is standaard bij een uitkeringsaanvraag. Dat zit gewoon in de gegevensset.
Klopt. Regels zijn er om ze na te leven. Niemand zegt ook dat regels overtreden moeten worden. Maar de ontvangen boodschappentassen van mama om iets meer ruimte over te houden voor een autootje op zo'n dergelijke manier afstraffen vraagt niet om veel begrip. Er bestaat immers iets als gedoogbeleid. Gemeente kon een gesprek aangaan, een waarschuwing afgeven of een klein deel (10%) terugeisen. Klaar opgelost.quote:Niet volgens de regels waar een bijstandsuitkering aan moet voldoen. En zonder regels wordt het allemaal een grote teringbende. De redenering en uitspraak van de rechter is heel duidelijk.
Dat is erg mooi.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 13:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
So, anders ik wel. Nu werk ik dagelijks met mensen die gemotiveerd zijn en iets van hun leven willen maken. Dat is zo fijn.
Doe even een linkje naar de bron waaruit blijkt dat de vrouw in kwestie er zo beroerd aan toe was als jij nu stelt.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 13:29 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Och, gelukkig hoort alle zieke haat, afgunst, en het gekopschop tegenover mensen die al half op de grond liggen wel in dit topic thuis.
Mijn wedervraag is, wat krijgen de rijken dan niet kado?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 12:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat krijgen rijken kado volgens jou?
Het gaat in deze topicreeks allang niet meer over alleen de vrouw in de OP.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 13:36 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Doe even een linkje naar de bron waaruit blijkt dat de vrouw in kwestie er zo beroerd aan toe was als jij nu stelt.
Alles, volgens mij. Ik durf mijzelf redelijk welgesteld te noemen en ik krijg nooit iets gratis. Geen subsidies, geen rugzakjes, geen toeslagen, ik betaal voor alles, volgens mij, nou ja, ok, de zonneschijn is gratisquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 13:39 schreef torentje het volgende:
[..]
Mijn wedervraag is, wat krijgen de rijken dan niet kado?
Je gaat kennelijk volledig voorbij aan je eigen bewering dat mensen die arbeidsongeschikt zijn niet in de bijstand zouden zitten maar een arbeidsongeschiktheidsuitkering zouden hebben.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 13:36 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Doe even een linkje naar de bron waaruit blijkt dat de vrouw in kwestie er zo beroerd aan toe was als jij nu stelt.
Dit.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 13:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alles, volgens mij. Ik durf mijzelf redelijk welgesteld te noemen en ik krijg nooit iets gratis. Geen subsidies, geen rugzakjes, geen toeslagen, ik betaal voor alles, volgens mij, nou ja, ok, de zonneschijn is gratis
Als ik lees hoe jij met gegevens om gaat, mogen er wel wat rubrieken verwijderd worden uit de gegevensset die toegankelijk is binnen GBA voor het behandelen van een aanvraag.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 13:26 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
GBA check is standaard bij een uitkeringsaanvraag. Dat zit gewoon in de gegevensset.
Toch wel een kerstpakketje hoop ik?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 13:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alles, volgens mij. Ik durf mijzelf redelijk welgesteld te noemen en ik krijg nooit iets gratis. Geen subsidies, geen rugzakjes, geen toeslagen, ik betaal voor alles, volgens mij, nou ja, ok, de zonneschijn is gratis
Krijg je dat van de overheid dan? Ik iig nietquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 13:54 schreef the-eye het volgende:
[..]
Toch wel een kerstpakketje hoop ik?
Nee we krijgen nu nog 10 delen hoe slecht bijstandstrekkers wel zijn en hoeveel fraude ze plegen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 13:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je gaat kennelijk volledig voorbij aan je eigen bewering dat mensen die arbeidsongeschikt zijn niet in de bijstand zouden zitten maar een arbeidsongeschiktheidsuitkering zouden hebben.
Dat was je eigen bewering, die feitelijk ook niets met de vrouw in kwestie te maken heeft.
Het gaat al heel lang niet meer over de vrouw in kwestie, dit hele deel had er niet meer hoeven zijn als het over de vrouw in kwestie ging.
Het verbaast me niets, na een verhuizing naar een andere gemeente ook al eens meegemaakt dat ik min of meer beticht werd van liegen, en dus van fraude.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 14:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee we krijgen nu nog 10 delen hoe slecht bijstandstrekkers wel zijn en hoeveel fraude ze plegen.
Zoals bij deze vrouw https://eenvandaag.avrotr(...)e-sociale-recherche/
Suurrreequote:Op dinsdag 24 augustus 2021 13:35 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als ik degene was geweest die toen bij jouw die uitkering aan zou vragen en je zou me zo te woord staan had ik je over de balie getrokken.
Bizar ja.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 14:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het verbaast me niets, na een verhuizing naar een andere gemeente ook al eens meegemaakt dat ik min of meer beticht werd van liegen, en dus van fraude.
Vervolgens contact opgenomen met de lokale sociaal raadslieden, 3 keer raden wie daar spreekuur had.... idd de medewerker van de sociale dienst die niet normaal kon doen.
Ik snap nog steeds niet hoe dat mogelijk was, zelfs niet in de vorige eeuw.
Kunnen ze aan afschriften van je bank komen ja?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 14:24 schreef macca728 het volgende:
[..]
Bizar ja.
Ze hadden op mijn rekeningafschrift ergens het woord plus rekening gevonden en ze wilden daar afschriften van hebben. Ik kan zelf zoeken natuurlijk bij de ING op dat woord en die zoekfunctie kon het niet vinden. Niet gek want die rekening was 10 jaar (!) daarvoor al opgeheven.....
Ze wilden niet vertellen hoe ze aan die gegevens kwamen, maar het kwam zeker niet van een afschrift van de laatste 2 jaar.
Je moest vroeger (ik weet niet of dat nog zo is) kopietjes van je bankafschriften inleveren.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 14:25 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Kunnen ze aan afschriften van je bank komen ja?
Maar hoe kwamen hun aan die 10 jaar oude afschriften dan?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 14:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Je moest vroeger (ik weet niet of dat nog zo is) kopietjes van je bankafschriften inleveren.
Die moet je inleveren ja bij de aanvraag. Toen wel in elk geval, ik neem aan nu nog steeds want je mag het jaar daarvoor ook niet teveel geld hebben uitgegeven.....quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 14:25 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Kunnen ze aan afschriften van je bank komen ja?
Konden ze niet en hoeven ze ook niet. Hun hadden iets gevonden op mijn afschriften van die 2 jaar.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 14:28 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Maar hoe kwamen hun aan die 10 jaar oude afschriften dan?
Wat een idioten joh.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 14:31 schreef macca728 het volgende:
[..]
Konden ze niet en hoeven ze ook niet. Hun hadden iets gevonden op mijn afschriften van die 2 jaar.
Iets wat er helemaal niet gestaan kon hebben en waarvan ik ook geen rekeningnummer kreeg. Ik moest dus een afschrift inleveren van een onbekende rekening....
Mijn moeder moest de kopietjes ook tussentijds inleveren. Ik heb begrepen dat het ook per gemeente verschilt hoe streng ze zijn.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 14:30 schreef macca728 het volgende:
[..]
Die moet je inleveren ja bij de aanvraag. Toen wel in elk geval, ik neem aan nu nog steeds want je mag het jaar daarvoor ook niet teveel geld hebben uitgegeven.....
Daar hanteren ze 1500 euro voor. Gaf jij 2000 uit per maand, werd je uitkering geweigerd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |