Deelnemersquote:Succesvolle kennisquiz vanaf maandag 15 juli op NPO 2
Wie wordt deze zomer De slimste mens? Vanaf maandag 15 juli keert de succesvolle kennisquiz De slimste mens terug op NPO 2. Onder leiding van Philip Freriks en het kritisch oog van kritisch en enig jurylid Maarten van Rossem gaan dagelijks drie prominente Nederlanders de strijd aan.
quote:Wie o wie is De slimste mens? Nieuwsmakers, politici, acteurs, en vele andere prominenten maken zich op voor de strijd om de eervolle titel van 'de slimste mens' in de wacht te slepen.
De slimste mens is een tv-quiz waarbij het niet alleen gaat om kennis en algemene ontwikkeling, maar ook om associatief kunnen denken. Kritisch jurylid Maarten van Rossem staat Philip Freriks bij en levert op zijn geheel eigen wijze commentaar op de kandidaten en hun kennis.
Iedere werkdag ontvangt presentator Philip Freriks drie Bekende Nederlanders die aanspraak maken op de titel 'de slimste mens'. Per aflevering valt één kandidaat af. De volgende dag komt een nieuwe deelnemer in de plaats. Wie zich het langst staande houdt in de vragenarena en de bloedspannende finale overleeft, mag zich De slimste mens noemen!
I Won't Stand Between Them is wel een lekker nummertje.quote:Op maandag 23 augustus 2021 21:10 schreef Kanaroe het volgende:
Renee is een beetje de Bonnie St. Claire van het gezelschap
Ik ga het luisteren, thx voor de tipquote:Op maandag 23 augustus 2021 21:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
I Won't Stand Between Them is wel een lekker nummertje.
Haar oude ingezongen muziek is niet eens zo slecht, alleen ergens begin jaren 70 ging het wel aardig misquote:Op maandag 23 augustus 2021 21:12 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ik ga het luisteren, thx voor de tip
Ik weet het welquote:Op maandag 23 augustus 2021 21:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Haar oude ingezongen muziek is niet eens zo slecht, alleen ergens begin jaren 70 ging het wel aardig mis
Ja, misschien acteert ze gewoon dom!quote:Op maandag 23 augustus 2021 21:22 schreef padlarf het volgende:
[..]
Misschien begrijpt ze dan wel eindelijk hoe alle rondes werken
En dan die opmerking van Maarten dat het lied totaal verdwenen is. Is gewoon niet waar. Veel mensen kennen het. Het is een icoon.quote:Op maandag 23 augustus 2021 23:18 schreef SonicVolcano het volgende:
Aflevering teruggekeken.
Dat ze Vera Lynn niet herkenden vind ik een grof schandaal. Is gewoon een iconisch lied.
231 als beste score zegt wel heel veel.
Morgen hard juichen voor Loes 'Ik neem het spel heel serieus' Reijmer.
Ik was verbijsterd. Zo dom kan toch niemand zijn? Blijkbaar wel dus. Ella Fitzgerald.quote:Op maandag 23 augustus 2021 23:18 schreef SonicVolcano het volgende:
Aflevering teruggekeken.
Dat ze Vera Lynn niet herkenden vind ik een grof schandaal. Is gewoon een iconisch lied.
231 als beste score zegt wel heel veel.
Ze was/ is een Fokker bij naam en toenaam.. Rene heet iequote:Op dinsdag 24 augustus 2021 09:08 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik was verbijsterd. Zo dom kan toch niemand zijn? Blijkbaar wel dus. Ella Fitzgerald.![]()
Die schrikt zich denk ik een hoedje van het niveau in de finaleweek.quote:Op maandag 23 augustus 2021 23:18 schreef SonicVolcano het volgende:
Ik denk dat veel mensen het lied wel kennen maar geen idee hebben hoe de artiest heet. Net als met acteurs, dan weet je ook in welke films of series ze spelen, maar hoe ze dan zelf heten...quote:Op maandag 23 augustus 2021 23:22 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
En dan die opmerking van Maarten dat het lied totaal verdwenen is. Is gewoon niet waar. Veel mensen kennen het. Het is een icoon.
Inderdaad, dat kan. Zelf heb ik familieleden gevraagd om dit lied te draaien bij mijn crematie. Ps. Ik ben nog kerngezond maar shit can happen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 09:45 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen het lied wel kennen maar geen idee hebben hoe de artiest heet. Net als met acteurs, dan weet je ook in welke films of series ze spelen, maar hoe ze dan zelf heten...
Wat moetie dan zeggen: plaatje 2 Ankara?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 12:36 schreef spapaars het volgende:
Bij de 4e ronde vind ik het een zwakte dat de kandidaat het juiste antwoord moet geven bij het plaatje die in beeld is, en daarna hoeft de volgende met de opengebleven vragen alleen maar wat titels in het wild te roepen.
Hij had vooraf al afgesproken op welk lied en welk moment hij dit ging doen. Wát spontaan zegquote:
Ze hebben dan weer als nadeel dat ze op herinnering moeten afgaan.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 12:36 schreef spapaars het volgende:
Bij de 4e ronde vind ik het een zwakte dat de kandidaat het juiste antwoord moet geven bij het plaatje die in beeld is, en daarna hoeft de volgende met de opengebleven vragen alleen maar wat titels in het wild te roepen.
Zijn dansje was zeer gewoontjes. Kwam nog niet eens in de buurt van dit:quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 12:46 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Hij had vooraf al afgesproken op welk lied en welk moment hij dit ging doen. Wát spontaan zegZo bang voor z'n imago... Vind zichzelf blijkbaar heel belangrijk. Een beetje treurig wel.
Of de opengebleven plaatjes opnieuw stuk voor stuk in beeld brengen bij de volgende.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 12:41 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Wat moetie dan zeggen: plaatje 2 Ankara?
Daarom riep Najib heel slim pas pas pas pas pas achter elkaar. Hadden ze geen tijd om de foto te bekijken. Maar bij deze vraag kon je idd wel lukraak wat roepen iddquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 12:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze hebben dan weer als nadeel dat ze op herinnering moeten afgaan.
Maar je hebt gelijk: bij sommige vragen is het heel makkelijk lukraak opsommen binnen een bepaalde categorie. Gisteren dus ‘hoofdsteden van landen in het Midden-Oosten’. Voor Najib was de vraag veel lastiger.
Vind je zijn nieuwe programma ook zo goed?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 21:00 schreef Mani89 het volgende:
Jair heeft nog net geen syndroom van down.
Zijn nieuwe programma ook zo goed?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 21:01 schreef Martinello het volgende:
[..]
Vind je zijn nieuwe programma ook zo goed?
Hai society. Ik zal het maar zeggen, het is verschrikkelijk.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 21:04 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Zijn nieuwe programma ook zo goed?
Ruime voorsprong op Renée, dus ik begrijp wel dat ze het probeert. Maar ze had wel op 297 moeten passenquote:
Ik weet het, ik deed het item uit Promenade over Jair na.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 21:14 schreef Martinello het volgende:
[..]
Hai society. Ik zal het maar zeggen, het is verschrikkelijk.
Dat moet ik nog terugkijken! Bij Media Inside werd het ook besproken.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 21:16 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik weet het, ik deed het item uit Promenade over Jair na.
Mooi, ik ben al gewendquote:
Is daar iets mis mee dan?quote:
Liever Bram dan Renée, hij weet tenminste watquote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:48 schreef tim020hoorn het volgende:
De irritantste van allemaal is er ook weer, Bram
Juistquote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:49 schreef padlarf het volgende:
[..]
Liever Bram dan Renée, hij weet tenminste wat
Qua kennis wel, qua persoon zie ik nog liever de leider van de Taliban hier. Wat een misselijke vent.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:49 schreef padlarf het volgende:
[..]
Liever Bram dan Renée, hij weet tenminste wat
Nou, nou, nou...quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:51 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Qua kennis wel, qua persoon zie ik nog liever de leider van de Taliban hier. Wat een misselijke vent.
Nou nou nouquote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:51 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Qua kennis wel, qua persoon zie ik nog liever de leider van de Taliban hier. Wat een misselijke vent.
quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:51 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Ik heb er een paar voor de vloer hierquote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:55 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Wij waren zulke smeerpoetsen dat mijn moeder onze broeken ermee uitborstelde
Allemaal waren wel goed te doen, dat dan weer wel.quote:
Mooi figuur was hij.quote:
Nohairquote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:13 schreef Farenji het volgende:
De groef in het hoofd van Zohair wordt steeds dieper.
Hij deed zijn naam daar maar mooi eer aanquote:
Haha, inderdaadquote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hij deed zijn naam daar maar mooi eer aan
Dan had Loes zich eronder laten zakken en had ze de bij de volgende vraag aan één antwoord voldoendequote:
Passen op 2 seconden is ws de beste strategie..quote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:21 schreef Protoplanet het volgende:
[..]
Dan had Loes zich eronder laten zakken en had ze de bij de volgende vraag aan één antwoord voldoende
Hij had geen andere keus dan het bij deze vraag proberen af te maken
Op 1 seconde passen kan. (Of 2 omdat mensen soms denken dat je dan op 1 seconde moet passen)quote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:21 schreef Protoplanet het volgende:
[..]
Dan had Loes zich eronder laten zakken en had ze de bij de volgende vraag aan één antwoord voldoende
Hij had geen andere keus dan het bij deze vraag proberen af te maken
quote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:24 schreef EP3 het volgende:
[..]
Passen op 2 seconden is ws de beste strategie..
Jullie hebben gelijk, dat was inderdaad het slimste geweestquote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Op 1 seconde passen kan. (Of 2 omdat mensen soms denken dat je dan op 1 seconde moet passen)
Dan moet Loes zelf naar 1 of het risico nemen dat jij in 1 seconde geen antwoord weet.
Dat Nederland zich keer op keer laat naaien door die partij is inderdaad belachelijk.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:33 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
presteren wel beter dan andere partijen, iig de laatste paar jaar dacht ik.
Juist, hij verloor zijn doel uit het oog!quote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:32 schreef Protoplanet het volgende:
Overigens had hij bij elke vraag z'n ogen dicht, waarschijnlijk had hij geen flauw benul meer van z'n seconden
het zit je kennelijk diepquote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat Nederland zich keer op keer laat naaien door die partij is inderdaad belachelijk.
Het belachelijke afbraakbeleid waar steeds meer van te merken is in alles behalve de hoogste klasse en bij iedereen die boven de 55 is mag wel een keer voorbij zijn ja.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 07:16 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
het zit je kennelijk diepgelukkig denken veel anderen er anders over
Heb ik wel vaker gezien hoor.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 23:12 schreef hhh38 het volgende:
Toch bijzonder altijd hoe makkelijk zo'n groot verschil kan worden goedgemaakt in de finale.
Loes is trouwens de eerste kandidaat ooit die ik zie kijken naar de lengte van de antwoorden om ze te achterhalen
Ik vind hem ook wel prima.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 10:02 schreef Epistaxiophobia het volgende:
Ben ik de enige die Joost leuk vindt?
Ah daar hebben we metaposter Da_Sandman!quote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:19 schreef Da_Sandman het volgende:
Renee is dom.
Najib is vervelend.
Zohair is saai.
Bram praat te hard.
Loes heeft steeds dezelfde laarzen aan.
Joost is raar.
Lisa heeft rare tanden.
Het seizoen is stom..
Is dat zo? Qua niveau kan niets het seizoen met Diederik Smit en Nynke de Jong toppen in ieder geval.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:47 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Volgens mij is de top 3 van dit seizoen 1 van de sterkere die we gehad hebben.
Top 4 lijkt me? Of wie van de overgebleven kandidaten laat je erbuiten?quote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:47 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Volgens mij is de top 3 van dit seizoen 1 van de sterkere die we gehad hebben.
Rob Beckett heeft ook rare tanden.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:37 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ah daar hebben we metaposter Da_Sandman!
Mijn bijdrage: Rene geen mening. Najib oke. Zohair was oprecht heel saai. Geen probleem met Joost. Bram kan ik hebben. Loes is prettig fanatiek. Lisa heeft inderdaad rare tanden, maar who cares. Er zijn leukere/betere seizoenen geweest! Wat vind jij pik?
Ik gok op de nummer 4.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:58 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Top 4 lijkt me? Of wie van de overgebleven kandidaten laat je erbuiten?
Ah je voelde je aangesproken maar dat hoefde nietquote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:37 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ah daar hebben we metaposter Da_Sandman!
Mijn bijdrage: Rene geen mening. Najib oke. Zohair was oprecht heel saai. Geen probleem met Joost. Bram kan ik hebben. Loes is prettig fanatiek. Lisa heeft inderdaad rare tanden, maar who cares. Er zijn leukere/betere seizoenen geweest! Wat vind jij pik?
Loes. Zeker een sterke kandidaat. Maar de top 3 heeft tot nu toe echt wel veel ingekopt.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:58 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Top 4 lijkt me? Of wie van de overgebleven kandidaten laat je erbuiten?
Ik denk dat ze alle 4 aan elkaar gewaagd zijn. Loes was best dichtbij het verslaan van Bramquote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:58 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Loes. Zeker een sterke kandidaat. Maar de top 3 heeft tot nu toe echt wel veel ingekopt.
Zou ook kunnen. Ik bekijk het qua geschiedenis en dan niet slimste van de dag of aantal uitzendingen, want dat is gewoon afhankelijk van je tegenstanders. Maar wel het gemak waarmee antwoorden opgedreund werden.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 13:00 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze alle 4 aan elkaar gewaagd zijn. Loes was best dichtbij het verslaan van Bram
Je ergeren aan de kandidaten is de helft van de lolquote:Op donderdag 26 augustus 2021 13:43 schreef Stepperoller het volgende:
Ik kijk soms hele seizoenen niet op de finaleweek na, omdat de deelnemers saai en/of dom zijn.
Maar blijkbaar is hetom te kijken voor je eigen plezier.
Ik kijk elke dag, maar ken al die namen niet. Wie is Loes, die er na gisteren nog in zat? En Joost? En Bram? Najib weet ik dan nog wel. Allemaal van die nietszeggende mensen die ik meteen daarna weer vergeet.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:19 schreef Da_Sandman het volgende:
Renee is dom.
Najib is vervelend.
Zohair is saai.
Bram praat te hard.
Loes heeft steeds dezelfde laarzen aan.
Joost is raar.
Lisa heeft rare tanden.
Het seizoen is stom..
Waar staat dat?quote:Op donderdag 26 augustus 2021 13:43 schreef Stepperoller het volgende:
Ik kijk soms hele seizoenen niet op de finaleweek na, omdat de deelnemers saai en/of dom zijn.
Maar blijkbaar is hetom te kijken voor je eigen plezier.
Knap dat je Najib nog wel weet.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 13:48 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik kijk elke dag, maar ken al die namen niet. Wie is Loes, die er na gisteren nog in zat? En Joost? En Bram? Najib weet ik dan nog wel. Allemaal van die nietszeggende mensen die ik meteen daarna weer vergeet.
Ja toch?quote:Op donderdag 26 augustus 2021 14:05 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Knap dat je Najib nog wel weet.
Ik ook!quote:Op donderdag 26 augustus 2021 20:44 schreef SonicVolcano het volgende:
Ik vind Joost toch wel aandoenlijk ofzo
Vermoedelijk dat gebit ookquote:Op donderdag 26 augustus 2021 20:49 schreef Martinello het volgende:
Maarten heeft een baard uit luiheid, niet verbazend.
Dat is Maartenquote:Op donderdag 26 augustus 2021 21:06 schreef JaapKroket het volgende:
Wat is dat voor irritante vent joh
Ik ook, dacht dat dat wel redelijk algemene kennis was. Zeker voor dertigers als Joost, Loes en Bram.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 00:41 schreef hhh38 het volgende:
Leuke finalekandidaten denk ik, ik had het Loes wel gegund maar ze kwam tekort.
Ik wist al die feeststeden trouwens
Ze lijken totaal niet te zien wat er op die kaartuitsnedes staat. Dat was ook al het geval bij die Midden-Oosten hoofdsteden.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 10:19 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Ik ook, dacht dat dat wel redelijk algemene kennis was. Zeker voor dertigers als Joost, Loes en Bram.
Ja, viel me ook al op. De topografische kennis is echt beroerd tegenwoordig.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 10:22 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ze lijken totaal niet te zien wat er op die kaartuitsnedes staat. Dat was ook al het geval bij die Midden-Oosten hoofdsteden.
Spanje aanzien voor de VS en de Balaerische eilanden voor Hawaii
Als hij nou aan het gokken was en per ongeluk een goed antwoord had gegeven ok, maar met de vis wordt duur betaald noemde hij toch wel iets heel specifieks nog.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 10:26 schreef Lienekien het volgende:
Joost won met zijn antwoorden over ‘Op hoop van zegen’. Toch jammer dat hij het niet direct herkende als toneelstuk en de naam van de auteur niet noemde.
Ja, toen begon het wel bij hem te dagen. En Kniertje.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 10:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Als hij nou aan het gokken was en per ongeluk een goed antwoord had gegeven ok, maar met de vis wordt duur betaald noemde hij toch wel iets heel specifieks nog.
ik wist niet dat zunnie biets in Bulgarije lag (lol)quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 00:41 schreef hhh38 het volgende:
Leuke finalekandidaten denk ik, ik had het Loes wel gegund maar ze kwam tekort.
Ik wist al die feeststeden trouwens
Nu Joost erbij is doet Bram ook rustiger aanquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 11:49 schreef EP3 het volgende:
JOOST PRAAT VOORTDUREND MET DE CAPSLOCK AAN
Voor beiden geldt iig dat de verleiding om over te schakelen soms nauwelijks te beteugelen is.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 11:57 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Nu Joost erbij is doet Bram ook rustiger aan
Behalve tijdens vragen waar hij het moeilijk mee heeft
Ja hij riep doktersquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 11:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, toen begon het wel bij hem te dagen. En Kniertje.
Riep hij daarvoor niet nog ‘dokters’?
Mee eens, alledrie weten ze heel veelquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 20:38 schreef SonicVolcano het volgende:
Ik gun het ze alledrie wel eigenlijk.
Maarten is van de methode Zuckerberg.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 20:42 schreef SonicVolcano het volgende:
Gelukkig heeft Maarten zijn feestpak ook aan
Nou enquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 20:45 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Lisa heeft wel een paar kilootjes teveel.
Lekker wulpsquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 20:45 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Hoe zei Maarten dat zo net nog? Je hebt van die mensen die denken dat alles volgens een bepaalde standaard moet waar je niet van af mag wijken?quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 20:45 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Ze heeft wel iets aantrekkelijks.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 20:45 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Agree.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 20:48 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Ze heeft wel iets aantrekkelijks.
Is altijd wel zo geweest in de finaleweek.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 20:50 schreef Van_Poppel het volgende:
De vragen zijn een stuk lastiger dan tijdens de eerste weken van deze show.
Toch doet die eerste ronde er nauwelijks toe.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 20:50 schreef Van_Poppel het volgende:
Wat betreft de te behalen punten al helemaal niet.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 20:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Toch doet die eerste ronde er nauwelijks toe.
Tinky Winky, Hannah Montanaquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 20:50 schreef Van_Poppel het volgende:
Ook de puzzelronde e.d. lijkt lastiger te zijn.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 20:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Toch doet die eerste ronde er nauwelijks toe.
Dat bedoelde ik ook.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 20:52 schreef Martinello het volgende:
[..]
Wat betreft de te behalen punten al helemaal niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |