worden waarschijnlijk niet tegelijk verzonden. Ik heb nog niets gehadquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 20:02 schreef obligataire het volgende:
Hmmm, ik heb twee accounts, maar krijg slechts de inloggegevens van 1 van de 2
Dat denk ik ook.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 20:23 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
worden waarschijnlijk niet tegelijk verzonden. Ik heb nog niets gehad
Dan worden ze niet alfabetisch opgeleverd want de mailadressen van mij schelen slechts 1 klein detail (een puntje ergens in het midden).quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 20:23 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
worden waarschijnlijk niet tegelijk verzonden. Ik heb nog niets gehad
Helemaal juist, mijn 2e doet het nu ookquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 20:35 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Ik heb nog geheel geen wachtwoord mail gehad maar de wachtwoord vergeten functie werkte op allebei mijn accounts.
Bedank voor de tip. heb ik ook gedaan en kom er nu in..quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 20:35 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Ik heb nog geheel geen wachtwoord mail gehad maar de wachtwoord vergeten functie werkte op allebei mijn accounts.
Ik heb SIG nog nooit kunnen betrappen op een systematiek.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 20:29 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dan worden ze niet alfabetisch opgeleverd want de mailadressen van mij schelen slechts 1 klein detail (een puntje ergens in het midden).
Ik kan er nu ook in, maar ik heb helemaal geen wallet en transacties ? Mis ik een knopje.?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 21:11 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Ik heb SIG nog nooit kunnen betrappen op een systematiek.
Je hebt denk ik wel een punt waar ze meer aandacht aan hadden mogen geven. Ik heb wel eerst een mailtje van het mij bekende email adres gekregen dat er een mailtje voor de password reset aan zou komen. Het was slim geweest dat z ehadden aangegeven van welk adres die resetmail zou komen. Nu was ik onmiddels indirect op de hoogte dat het platform van bloqhouse gebruikt zou gaan worden, de oprichter Tim heet en de resetlink verwees naar bloqhouse. Dat gaf mij voldoende vertrouwen dat het legitiem was, maar ik ben het helemaal met je eens als je stelt dat er soms wel te gemakkelijk op een link geklikt wordt.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 20:45 schreef jsuijker het volgende:
Ben ik de enige die het eigenlijk niet vind kunnen dat alles via mail gaat (eerder ook al alleen via de link in mails te betalen).
Zeker nu de mail van een ander adres komt.
Het is een tijd waarbij de phishingmails alleen maar meer lijken te worden.
Dat moet je hier als financiele instelling in mijn ogen zover mogelijk vandaan blijven. Waar het dan toch gebeurt dan met goede communicatie (zeker wanneer de mail van een ander adres komt). Of heb ik deze communicatie gemist?
Bij mij was daar ook een mismatch, er zou 30 cent meer uitbetaald zijn dan mijn eerdere gegevens, voorlopig steek ik dat op afrondingen, maar ik ben wel benieuwd of er meer zijn waar wat kleine verschillen zijn. Totaal investeringen en aflossingen klopte bij mij wel (met de wetenschap dat toezeggingen nu ook meegeteld worden).quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 21:23 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Het totaal betaalde rentebedrag is hoger dan wat ik voorheen had....
Zeer terecht punt. Ik heb SIG hier eerder een mail over gestuurd om de betalingen via de website te laten lopen ipv een link in de mail.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 20:45 schreef jsuijker het volgende:
Ben ik de enige die het eigenlijk niet vind kunnen dat alles via mail gaat (eerder ook al alleen via de link in mails te betalen).
Zeker nu de mail van een ander adres komt.
Het is een tijd waarbij de phishingmails alleen maar meer lijken te worden.
Dat moet je hier als financiele instelling in mijn ogen zover mogelijk vandaan blijven. Waar het dan toch gebeurt dan met goede communicatie (zeker wanneer de mail van een ander adres komt). Of heb ik deze communicatie gemist?
Via de telefoon zie ik deze titel niet terug. Ik merk meer zaken dat het dashboard niet is aangepast naar telefoon. Sommige schermen zoals de terugbetalingen worden niet aangepast naar telefoon scherm en zijn maar half zichtbaar.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 20:10 schreef tnhb het volgende:
Is titel van dropdown rechtsboven nadat je bent ingelogged.
Ik vind het ook heel vreemd.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 20:45 schreef jsuijker het volgende:
Ben ik de enige die het eigenlijk niet vind kunnen dat alles via mail gaat (eerder ook al alleen via de link in mails te betalen).
Zeker nu de mail van een ander adres komt.
Het is een tijd waarbij de phishingmails alleen maar meer lijken te worden.
Dat moet je hier als financiele instelling in mijn ogen zover mogelijk vandaan blijven. Waar het dan toch gebeurt dan met goede communicatie (zeker wanneer de mail van een ander adres komt). Of heb ik deze communicatie gemist?
Ik mis zo ongeveer alles nog.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 21:06 schreef MarkLu het volgende:
In aanvulling op wat al aangegeven is mis ik bij de nieuwe look van SIG ook de documentatie (getekende hypotheekofferte, hypotheekakte en inschrijving kadaster) maar zal ongetwijfeld later nog toegevoegd worden.
Verder een goede verbetering qua uitstraling waar zeker nog verbetering mogelijk is in de gebruiksvriendelijkheid.
Hier ook nog steeds geen inlogmailquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 22:41 schreef quepos het volgende:
Hier nog steeds geen inlog mail van SIG. Word er een beetje moe van.
Maar je hebt hem niet nodig, zie een aantal postings terug. 'wachtwoord vergeten' toepassen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 22:41 schreef quepos het volgende:
Hier nog steeds geen inlog mail van SIG. Word er een beetje moe van.
Oh ja, kan inmiddels ook inloggen.Thx!quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 22:55 schreef obligataire het volgende:
[..]
Maar je hebt hem niet nodig, zie een aantal postings terug. 'wachtwoord vergeten' toepassen.
Ik heb ook zojuist een ww reset gedaan (de link uit welkom bij SIG was verlopen) en ook bij mij staat alles op 0 euroquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 23:32 schreef markmangler het volgende:
Ik kan ook inloggen bij SIG, vanmiddag zag ik ook data van de portfolio (nog geen check gedaan of alles 100% klopt). Nu log ik in en staat ineens alles op 0 euro (Mijn rente en Mijn investeringen). Dubbelcheck gedaan op twee apparaten, op beide leeg. Het loopt dus nog niet zo lekker daar...
Oké, ik ben dus niet de enige, dat stelt wat gerust.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 23:34 schreef fok321 het volgende:
[..]
Ik heb ook zojuist een ww reset gedaan (de link uit welkom bij SIG was verlopen) en ook bij mij staat alles op 0 euro
Cijfers blijken wel overeen te komen, ik had ergens blijkbaar iets mis gerekend in mijn administratie.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 21:28 schreef tnhb het volgende:
Bij mij was daar ook een mismatch, er zou 30 cent meer uitbetaald zijn dan mijn eerdere gegevens
Gewoon om te janken!!!quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 23:32 schreef markmangler het volgende:
Ik kan ook inloggen bij SIG, vanmiddag zag ik ook data van de portfolio (nog geen check gedaan of alles 100% klopt). Nu log ik in en staat ineens alles op 0 euro (Mijn rente en Mijn investeringen). Dubbelcheck gedaan op twee apparaten, op beide leeg. Het loopt dus nog niet zo lekker daar...
Ik begrijp nu dat https://www.bloqhouse.com/ dus achter de nieuwe website en financiële afhandeling zit? Dat is toch even iets anders dat de website even iets oppoetsen. De hele financiële afhandeling en bijbehorende zekerheden is hiermee gewijzigd. Hier had ik vooraf vanuit SiG toch wel meer informatie over verwacht.quote:
Ik had ook niet begrepen dat er een andere betaaldienstverlener zou komen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 06:19 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik begrijp nu dat https://www.bloqhouse.com/ dus achter de nieuwe website en financiële afhandeling zit. Dat is toch even iets anders dat de website even iets oppoetsen. De hele financiële afhandeling en bijbehorende zekerheden is hiermee gewijzigd. Hier had ik vooraf vanuit SiG toch wel meer informatie over verwacht.
Mag ik zeggen dat dit mij nog niet direct gerust stelt? Hoe veilig zijn mijn investeringen nog nu we klaarblijkelijk "even" zijn overgestapt van betaaldienstverlener?
Of heb ik het nu verkeerd begrepen?
Sameningeld klaagde veel over intersolve, maar deze had wel een zeer uitgebreide DNB vergunning: https://www.dnb.nl/openba(...)relationNumber=F0027quote:SamenInGeld chooses Bloqhouse Technologies as their technological partner! SamenInGeld will launch a full-fledged funding platform, giving investors an interactive and fully digital portal to manage their investments and follow the performance of the SamenInGeld projects they invested in. Moreover, via the admin portal SamenInGeld can perform Know-Your-Customer checks, communicate with investors, draft digital contracts and create reports. Distributions of the monthly payments to investors are also facilitated via the platform.
SamenInGeld is a real estate funding platform that connects real estate entrepreneurs and investors. The platform serves as an alternative to conventional investment mortgages. It has funded over 260 projects and the company is now ready to grow even further.
"We waren al langer op zoek naar een technologische partner die ons kon helpen met het opschalen van ons bedrijf. Bloqhouse Technologies heeft een platform gebouwd dat dient als het fundament voor onze groei. Het gehele investeringsproces is van begin tot einde gedigitaliseerd, waardoor wij operationeel volledig ontzorgd worden. Bovendien biedt het platform onze investeerders een onovertroffen digitale ervaring. Een absolute aanrader! Gijs van der Woude, Oprichter SamenInGeld
Via de link documentatie bij een project in "Mijn Projecten" en dan vervolgens in die pdf de link naar de financiele analyse.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 06:13 schreef KrekelJapie het volgende:
zijn de voorwaarden voor vervroegde aflossing (boete).
Wat ik lees is dat Bloqhouse dat soort zaken via Mollie regelt, ze doen bijvoorbeeld ook iDIN via Mollie. (link) wat in het kader van KYC wel weer erg handig is want dat was via Intersolve (In elk geval bij mijn zakelijk account) een drama. Zowel bij sig als bij nf ging dat erg moeizaam en had te maken met de manier van werken bij Intersolve hoorde ik van beiden, via iDIN identificeren kan binnen een paar minuten geregeld zijn heb ik later ervaren. Ik verwacht dat sig wel met wat uitleg gaat komen, zeker omdat naar ik inschat de betaalverzoeken er ook anders uit zullen zien, lijkt me toch wel minimaal wenselijk dat er uitleg komt wat de investerders kunnen verwachten.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 06:22 schreef KrekelJapie het volgende:
Bloqhouse kan ik niet vinden in het vergunningsregister van DNB. Hoe veilig de gelden zijn, heb ik geen idee van. Het lijkt een compleet andere club dan intersolve. Ik ben ook benieuwd hoe dit gaat lopen richting de europesche wetgeving volgend jaar, waarbij strenge eisen gesteld worden ook betaaldienstverlener. Bij intersolve leek dat wel goed te zitten.
Niet alleen een andere club, we zitten nu de blockchain, een complete revolutie op het gebied van registratie van transacties. Die overigens ook alweer een paar jaar oud is en vooral bekend is van de crypto currency.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 06:22 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ik had ook niet begrepen dat er een andere betaaldienstverlener zou komen.
Op LinkedIn
[..]
Sameningeld klaagde veel over intersolve, maar deze had wel een zeer uitgebreide DNB vergunning: https://www.dnb.nl/openba(...)relationNumber=F0027
Bloqhouse kan ik niet vinden in het vergunningsregister van DNB. Hoe veilig de gelden zijn, heb ik geen idee van. Het lijkt een compleet andere club dan intersolve. Ik ben ook benieuwd hoe dit gaat lopen richting de europesche wetgeving volgend jaar, waarbij strenge eisen gesteld worden ook betaaldienstverlener. Bij intersolve leek dat wel goed te zitten.
Off topic: Bloqhouse zit sinds dit jaar ook achter wordt sinds dit jaar ook gebruikt door pebbles vastgoed. Hier kan je vanaf 250 euro participeren in huurwoningen: https://pebbles.eu/nl/how-it-works
Rendement is gekoppeld aan huurinkomsten en woningwaardestijging
ook bij mij werkte de link die ik gisteravond heb ontvangen niet goed, maar als je op de website bij het inloggen aangeeft dat je je wachtwoord bent vergeten , dan kan je een nieuw ww instellen en ben je gewoon binnenquote:Op woensdag 25 augustus 2021 10:04 schreef escortmk2 het volgende:
Het is mij nog niet gelukt om in te loggen... krijg met beiden accounts steeds meldingen dat mijn gekozen wachtwoord niet goed is. Als ik dan bovenstaande reacties ook lees ben ik blij dat ik wat screenshots van de oude situatie heb gemaakt en laat ik SIG nog even lekker door rommelen en bugfixen, kijk er over een paar weken wel naar..
ik ook.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 10:07 schreef OpDieFiets het volgende:
Ik heb overigens vannacht drie mails gehad om mijn wachtwoord opnieuw in te stellen...
Meegepakt. Moest wel héél erg snel lezen. LTV is hoog en de looptijd waarschijnlijk maar 2 jaar en zonder boeterente. Staat dan wel weer 7% tegenover.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 10:03 schreef Jaco078 het volgende:
1e hypotheek op NLI staat open en gaat hard.
https://www.nlinvesteert.nl/investeren/OCA_BV
ik ga morgen met vakantie naar Verweggisthan. Ze zien maar.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 11:18 schreef crowder07 het volgende:
De hele omzetting is en blijft chaotisch, onoverzichtelijk en op sommige punten zelfs discutabel en verder ook nog geen betalingsverzoeken gekregen. Als dat bij iedereen is worden de transporten per 30 en 31 augustus zeer discutabel.
Uit de SIG nieuw platform e-mail:quote:Op woensdag 25 augustus 2021 11:35 schreef malleable het volgende:
Ik ben nog maar net bij sameningeld begonnen (om wat meer spreiding naast GVE en Collin te krijgen) maar deze migratie geeft mij geen vertrouwen.
Ik heb twee investeringen die beide de status "PAID" hebben. Volgens mijn administratie is er echter slechts 1 betaald.
quote:Belangrijk te vermelden is dat wij vanaf nu toezeggingen voor investeringen meetellen als uitstaande investeringen.
Dat is toch wat anders dan dat ze status "paid" hebben, niet? Dat klopt gewoon niet.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 11:40 schreef fok321 het volgende:
[..]
Uit de SIG nieuw platform e-mail:
[..]
Ik verwacht vandaag of morgen ook wel een paar betaalverzoeken (ik heb op nog 6 projecten ingeschreven die nog betaald moeten worden). Vooropgesteld dat het niet mijn bedoeling is het SiG nog moeilijker te maken dan dat ze het klaarblijkelijk al hebben maar ik verwacht toch eerst een acceptabele toelichting op de overstap die nu gemaakt is.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 10:06 schreef Faraday01 het volgende:
Het is nogal een puinzooi bij SiG, veel gegevens zijn niet meer terug te vinden in de investeerdersomgeving en blijkbaar wordt er zonder het aan de investeerders te melden doodleuk overgestapt op een blockchain partij als betaaldienstverlener waarvan niet duidelijk is of die aan de (komende) regelgeving voldoet en of de AFM en DNB akkoord zijn. En dat weten we alleen omdat iemand hier toevallig een linkedinbericht leest, want van SiG hebben we deze informatie niet gekregen
SiG kan wel oproepen snel de komende investeringen over te maken maar voordat ik dat doe wil ik eerst een bevredigende uitleg hierover.
Ongelukkige tijd om met vakantie te gaan, maar de vervanging reageert gewoonquote:Op woensdag 25 augustus 2021 11:19 schreef zeeland6 het volgende:
SIG Heb maar gevraagd waar de transacties zijn gebleven. Dit kreeg ik als antwoord:
In verband met vakantie ben ik afwezig tot 6 september 2021. Uw e-mail wordt
doorgestuurd. Voor dringende zaken kunt u contact opnemen met kantoor op
telefoonnummer 030-740 00 35.
Met vriendelijke groeten,
Luuck Kalverda
SamenInGeld
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
Ik verwacht ook een aantal betalingen te moeten doen dit weekend. Ben het helemaal met je eens. Laat SIG nu eerst maar eens met een fatsoenlijke verklaring komen over wat er allemaal speelt en wat er gaat veranderen. Het is toch te dol voor woorden dat we via dit forum details moeten lezen over de gang van zaken. Ook ik ga geen geld overmaken voordat de boel echt is opgehelderd en de administratie zoals door ons te zien op internet op orde is.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 12:06 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik verwacht vandaag of morgen ook wel een paar betaalverzoeken (ik heb op nog 6 projecten ingeschreven die nog betaald moeten worden). Vooropgesteld dat het niet mijn bedoeling is het SiG nog moeilijker te maken dan dat ze het klaarblijkelijk al hebben maar ik verwacht toch eerst een acceptabele toelichting op de overstap die nu gemaakt is.
Met name wil ik helder hebben wat eventueel (voor ons als investeerders) het extra risico is nu de betaaldienstverlener aan de kant is gezet. Dit hoeft niet per definitie een probleem te zijn maar ik verwacht wel een toelichting/uitleg.
Tot die tijd maak ik geen euro meer over.
Wat mij betreft toch wel zorgelijk dat dit ook voor de lopende projecten klaarblijkelijk met één pennenstreek klik kan worden aangepast. Welke onafhankelijke partij voert nu het beheer uit?quote:De rente die een geldlener betaalt gaat één op één door naar de investeerders. SamenInGeld heeft ervoor gekozen om een betaal-dienstverlener (Intersolve) in te zetten voor de afhandeling van alle betalingen tussen geldleners en de investeerders. Intersolve heeft vergunning van de Nederlandse Bank om geld veel langer dan 30 dagen onder beheer te houden. Dit wil SamenInGeld kunnen doen i.v.m. een eventueel bouwdepot bij nieuwbouw of ingrijpende verbouwingen. Er is dus geen sprake van een derdengelden rekening waar de bestuurders van de BV (van het platform) toegang toe hebben.
Het door de investeerders ingebrachte geld wordt dus verzameld bij de betaal dienstverlener. Om de hypotheek te vestigen wordt het leenbedrag ter beschikking gesteld aan de notaris. SamenInGeld werkt slechts met notariskantoren die zijn geaccrediteerd door Intersolve. Deze constructie zorgt er voor dat het bedrag dat is bijeengebracht door de investeerders maar op 1 manier kan worden overgeboekt vanuit rekening bij Intersolve en nooit naar een ander kan gaan.
Aan het einde van de looptijd van een lening wordt deze afgelost. Om te zorgen dat het geld daadwerkelijk bij de investeerders terecht komt heeft SamenInGeld in de hypotheekaktes laten opnemen dat aflossingen alleen kunnen worden betaald aan het rekeningnummer van de geldvrager bij Intersolve. Deze rekening is voor de geldvrager geblokkeerd voor opname totdat SamenInGeld deze vrij geeft.
En wat zou de reactie van sig hierop zijn? Wij (de deelnemers aan dit forum) kunnen daar namelijk geen antwoord op geven. Ik heb volgens mij in mededelingen van sig nog nergens gelezen dat ze geen zaken meer doet met intersolve (ook niet dat ze het wel blijven doen) en dat bloqhouse haar nieuwe betaal dienstverlener is geworden. Die doen als ik het goed gelezen heb (o.a.) zaken met mollie (en misschien ook wel met intersolve?) wat betreft geldafhandelingen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 12:46 schreef Horsemen het volgende:
Dit is de werkwijze welke SiG ons bij het tot stand komen van de lopende projecten heeft toegezegd:
[..]
Wat mij betreft toch wel zorgelijk dat dit ook voor de lopende projecten klaarblijkelijk met één pennenstreek klik kan worden aangepast. Welke onafhankelijke partij voert nu het beheer uit?
Ik wacht de mail met uitleg van SiG rustig af.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 13:01 schreef tnhb het volgende:
En wat zou de reactie van sig hierop zijn?
Precies dit.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 13:16 schreef Horsemen het volgende:
Voor nu is SiG zich heel goed bewust van dit forum en kunnen ze mee lezen als ze dit interessant genoeg vinden en zo op voorhand voorkomen dat er nog meer onrust ontstaat of projecten niet op tijd kunnen passeren.
quote:Op woensdag 25 augustus 2021 12:31 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Ongelukkige tijd om met vakantie te gaan, maar de vervanging reageert gewoonIn tijd van crisis moet de baas gewoon aanwezig zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Even voorstellen
Ik ben Bi*nca van Eij*, de nieuwe Manager Operations van All4funding. Ik heb voorheen bij de ING onder andere gewerkt als Relatiemanager Intermediair en in die hoedanigheid heb ik in 2012 Lex van Hoepen leren kennen. Wij hebben altijd goed kunnen sparren en toen Lex mij vroeg voor de functie van Manager Operations bij All4funding hoefde ik niet lang na te denken.
Ik ben 51 zomers jong. Geboren en getogen Haarlemse en sinds 2 jaar woonachtig in een klein pittoresk dorpje in de kop van Nood-Holland.
Het verbinden van mensen en het samenbrengen van vraag en aanbod is voor mij als een 2e natuur en ik weet zeker dat dit een positieve bijdrage is in het weer op de kaart zetten van All4funding als actief crowdfunding platform.
In mijn tijd bij de Postbank en ING heb ik mij bezig gehouden met de diverse kanten van hypotheekverstrekking en het intermediaire kanaal. Tevens heb ik mij zowel in loondienst als vanuit zelfstandig ondernemerschap met training, coaching en projectmanagement bezig gehouden.
Ik ben een erg veelzijdig type. Ik teken, schilder en boetseer. Bij het trainen en coachen van mensen maak ik mede gebruik van deze creatieve werkvormen. Ook ben ik gek op (natuur)fotografie. De foto’s voorzie dan weer van zelfgemaakte quotes of gedichten. Schrijven doe ik dus ook graag.
Naast het schrijven van gedichten ben ik nu bezig met het schrijven van een thriller. Ook een kinderboek schrijven en illustreren staat nog op mijn wensenlijstje. En o ja, ik kan erg lekker koken, al zeg ik het zelf.
Wil je er een van mij? Ik heb er namelijk drie gehadquote:Op woensdag 25 augustus 2021 12:41 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Overigens heb ook ik nog geen mail ontvangen om mijn wachtwoord te wijzigen.
Misschien kan ze wel huisjes boetseren voor Lex.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 13:48 schreef Horsemen het volgende:
En een nieuwe medewerkster bij A4F:
[..]
Ze werkt ook al voor een ander bedrijf van Lex:quote:Op woensdag 25 augustus 2021 13:48 schreef Horsemen het volgende:
En een nieuwe medewerkster bij A4F:
[..]
En als ik het goed begrijp is ze nu bezig aan een triller over de belevenissen in Crowdfunding met Lex voor en achter de schermen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 14:04 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ze werkt ook al voor een ander bedrijf van Lex:
• Customer Experience Manager
• Hypotheken Midden Nederland Freelance
• jan. 2021 ; heden
• 8 maanden
https://www.linkedin.com/in/biancavaneijk/?originalSubdomain=nl
Ik denk dat ik deze omgeving maar blíjf gebruikenquote:Op woensdag 25 augustus 2021 14:02 schreef Bieselke het volgende:
Voor diegenen die geen overzicht van hun uitstaande projecten hebben gemaakt: https://legacy.sameningeld.nl/
5. We hebben alles van te voren gecommuniceerd???quote:Op woensdag 25 augustus 2021 13:56 schreef KrekelJapie het volgende:
In het antwoord van SIG aan Peter Verhaar lees ik weer een andere naam van de betaaldienstverlener:
https://onlinepaymentplatform.com/
[ afbeelding ]
Deze club heeft trouwens wel een DNB vergunning:
https://www.dnb.nl/openba(...)lationNumber=R124325
Dit is dus alles wat er vooraf gecommuniceerd is. Alles blijkt dus te zijn bijna niets! Een totale onderschatting van wat een klant verwacht te horen bij zo''n naar nu blijkt ingrijpende wijziging.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 14:17 schreef Horsemen het volgende:
[..]
5. We hebben alles van te voren gecommuniceerd???
Dus wel, je kunt niet als financiële dienstverlener de boel een week uit de lucht halen!!quote:Wat een gedoe over SIG, als ze gewoon hadden gezegd 1 week niet bereikbaar had bijna niemand een probleem gehad.
Ik kijk het nog even (maandje) aan bij SIG, heb er ook niet zo heel veel projecten lopen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:35 schreef crowdiefunder het volgende:
Wat een gedoe over SIG, als ze gewoon hadden gezegd 1 week niet bereikbaar had bijna niemand een probleem gehad ermee, of moeten jullie elke dag inloggen om de cijfers te bekijken? De toonzetting van SIG is bekend uit het verleden. Je mag blij zijn dat je klant mag zijn, erg slechte manier van communiceren maar goed, dat is niet voor het eerst... Anyway, ik heb maar weinig projecten daar en het ziet er nu wel goed uit toch? Ik hoop voor jullie dat de gemiste features (terug) komen.
[/quote]quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:31 schreef Frandderouw het volgende:
Mijn laatste investeringen gaan niet meer betaald worden en hoop dat de rest ooit terugkomt.
Dat is niet de reden waardoor mensen nu zo gepikeerd zijn. Het feit dat zij van betaaldienstverlener veranderen zonder dat überhaupt naar hun klanten te communiceren is de hoofdreden van de onvrede. Daarmee overtreden zij trouwens hun eigen policy, dus dan zou het een beetje raar zijn als zij gebruikmakend van hun voorwaarden alsnog gaan eisen dat iemand zich aan zijn inschrijving houdt.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:53 schreef CaLeX het volgende:
[..]
uit de voorwaarden
Een investeerder ontvangt een e-mail, op dezelfde werkdag en direct nadat deze een
investering heeft gedaan, waarin de kenmerken en de risico’s van het project zijn
opgenomen. In de e-mail krijgt de investeerder dan uitdrukkelijk de mogelijkheid
geboden om binnen 24 uur via een e-mail de bevestiging van investering te
annuleren. Aan deze annulering mogen geen kosten worden verbonden. Als de
investering niet binnen 24 uur wordt geannuleerd dan is deze daarna definitief
geworden. Wanneer een investeerder hierna afziet van zijn toezegging mag
SamenInGeld administratiekosten in rekening brengen en alsnog een beroep doen op
de gedane toezegging.
-
Ik vind het ook wat overdreven om te stellen dat ze niet wat langer uit de lucht mogen zijn. Het is niet zo dat je in de tussentijd wat had kunnen doen. Het is geen bank / aandelen broker of iets waar je snel bij zou moeten kunnen zijn.
En was voorheen MediaMedics B.V. (blijkbara bekend van o.a. merktplaats betalingen?). Ik weet niet of ik daar nu zo heel blij van ga worden. Ik heb nog wel even positief willen denken, maar als ik nu een reactie van sig lees "we hebben alles van te voren gecommuniceerd" dan leeft degene die dat zegt toch echt op een andere planeet. De enige communicatie die ik heb gezien was dat we vrijdag een ander vormgegeven dashboard zouden krijgen, wat uiteindelijk dinsdagavond is geworden. Alle andere konijnen uit de hoge hoed komen nu langzaam her en der via derden als losse flodders langs. Ik denk dat hier toch wel een beetje meer crisis communicatie skills noodzakelijk zijn om de scherven nog enigszins onder controle te houden.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 13:56 schreef KrekelJapie het volgende:
In het antwoord van SIG aan Peter Verhaar lees ik weer een andere naam van de betaaldienstverlener:
https://onlinepaymentplatform.com/
[ afbeelding ]
Deze club heeft trouwens wel een DNB vergunning:
https://www.dnb.nl/openba(...)lationNumber=R124325
Er werd afgelopen vrijdag om 10:3x al gepikeerd gedaanquote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is niet de reden waardoor mensen nu zo gepikeerd zijn. Het feit dat zij van betaaldienstverlener veranderen zonder dat überhaupt naar hun klanten te communiceren is de hoofdreden van de onvrede. Daarmee overtreden zij trouwens hun eigen policy, dus dan zou het een beetje raar zijn als zij gebruikmakend van hun voorwaarden alsnog gaan eisen dat iemand zich aan zijn inschrijving houdt.
Ikzelf verbaas me helaas al niet meer over de toon van SiG. Gelukkig heb ik nog nooit een reden gehad om met hen contact op te moeten nemen en dat zal ik ook niet snel doen. Als hun nieuwe betaaldienstverlener werkt met een derdenrekening waar SiG niet bij kan en ze gewoon een DNB vergunning hebben, dan heb ik daar ook niet veel moeite mee.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:08 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Er werd afgelopen vrijdag om 10:3x al gepikeerd gedaan
Ik ben het helemaal eens dat het niet de schoonheidsprijs verdient, en ik ben benieuwd wanneer we wat meer horen. Maar om nu al op de barricade te gaan staan.
Precies , zie het gewoon een paar dagen aan. Er wordt nog ijverig aan gesleuteld dus als je van een paar dubbeltjes verschil al onrustig wordt dan is het nu een goed moment om een tijdje niet te kijkenquote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:08 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Er werd afgelopen vrijdag om 10:3x al gepikeerd gedaan
Ik ben het helemaal eens dat het niet de schoonheidsprijs verdient, en ik ben benieuwd wanneer we wat meer horen. Maar om nu al op de barricade te gaan staan.
quote:Van belang is hier de tekst van artikel 20 van de Reclamecode voor Alcoholhoudende dranken. Uitgangspunt is daarbij dat je geen gratis bier/alcoholhoudende drank mag weggeven in het kader van reclame aan particulieren. Dus ‘zomaar’ bier weggeven bij bijvoorbeeld een winactie/prijsvraag mag niet.
De constructie van deze casus is iets anders. U noemt inderdaad het element van kennismaken en proeven door potentiële investeerders. Dat zou je kunnen uitleggen als aanprijzing en dus reclame (zie ook definities in de RvA), maar het maakt hoe dan ook onderdeel uit van een grotere financiële transactie van of ¤ 1.000 of ¤ 2.500. Dan komt ook lid 2 van dat artikel 20 om de hoek kijken en daar gaat het om een maximale korting van 50%. Die wordt bij lange na niet gehaald. Ook als je kijkt naar de nieuwe Alcoholwet (in werking getreden per 1 juli 2021) en de maximale korting van 25% die daarin geldt, dan wordt ook dat percentage lang niet gehaald.
Daarnaast is nog een punt dat het hier om investeerders gaat, dus een B2B situatie. In de tekst van artikel 20 wordt bewust genoemd: particulieren. Maar in een B2B setting is het normaal dat een producent als hij bijv wil dat een café of slijter zijn bier gaat verkopen ook laat proeven hoe dat smaakt. Je moet immers weten wat je gaat verkopen. Dus ook via die route is deze constructie niet in strijd met de RvA.
Wat wel van belang is: omdat de brouwer – via het platform of via platform van brouwer zelf – ook op een groter publiek gaat richten dan alleen de investeerders, zou ik niet het woord gratis gebruiken, maar duidelijk aangeven dat de investering inclusief een pakket van 24 bier etc is. Dus niet het woord gratis noemen.
Als het op deze manier wordt gedaan en ook zo communiceert, zie ik geen issues voor deze constructie.
@ Hanzu2, welkom terug van vakantie. Aangaande SIG heb je echt wel wat gemist.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:34 schreef Hanzul2 het volgende:
Zo, vandaag terug van vakantie en lees hier een hoop tumult omtrent SIG. Snap het niet helemaal, wat er nu gebeurd is kan iemand mij in samenvatting uitleggen, voordat ik eventuele vragen aan SIG ga stellen. Want van hun heb ik enkel nieuwe inloggegevens gekregen.
Wij weten ook niet wat er is gebeurdquote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:34 schreef Hanzul2 het volgende:
Zo, vandaag terug van vakantie en lees hier een hoop tumult omtrent SIG. Snap het niet helemaal, wat er nu gebeurd is kan iemand mij in samenvatting uitleggen, voordat ik eventuele vragen aan SIG ga stellen. Want van hun heb ik enkel nieuwe inloggegevens gekregen.
quote:Crowdrealestate heeft een ontheffing ontvangen voor het bemiddelen in opvorderbare gelden als bedoeld in art 4:3 van de Wft. Crowdrealestate is opgenomen in het AFM register en staat onder toezicht van de AFM.
Herkomst van eigen middelen
Op grond van de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft) is Crowdrealestate verplicht de herkomst van eigen middelen vast te stellen.
Wat is de herkomst van uw eigen middelen voor deze investering?
- Opgespaarde inkomsten uit arbeid
- Opbrengst uit verkoop vastgoed
- Inkomsten uit ondernemingsactiviteiten
- Geleend bij familie of andere relatie
- Schenking van familie
- Erfenis van familie
- Gewonnen bij bijv. Staatsloterij, Holland Casino etc.
- Anders, namelijk
III ookquote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:25 schreef KrekelJapie het volgende:
Vakantiepark Ooltgensplaat I en II kunnen betaald worden
II loopt nog niet zo heel hard als ik dat zo zie, na 2 dagen ca 40% afgerond.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:25 schreef KrekelJapie het volgende:
Vakantiepark Ooltgensplaat I en II kunnen betaald worden
Mooi, want ik heb na de 100% ingetekend, zo kom ik misschien ook nog aan de beurt.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:21 schreef tnhb het volgende:
[..]
II loopt nog niet zo heel hard als ik dat zo zie, na 2 dagen ca 40% afgerond.
Misschien voldoet je nieuwe wachtwoord niet aan de eisen (zoals lengte, grote letters, kleine letters, een cijfer, een speciaal karakter).quote:Op woensdag 25 augustus 2021 10:04 schreef escortmk2 het volgende:
Het is mij nog niet gelukt om in te loggen... krijg met beiden accounts steeds meldingen dat mijn gekozen wachtwoord niet goed is. Als ik dan bovenstaande reacties ook lees ben ik blij dat ik wat screenshots van de oude situatie heb gemaakt en laat ik SIG nog even lekker door rommelen en bugfixen, kijk er over een paar weken wel naar...
Goed idee.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 10:06 schreef Faraday01 het volgende:
Het is nogal een puinzooi bij SiG, veel gegevens zijn niet meer terug te vinden in de investeerdersomgeving en blijkbaar wordt er zonder het aan de investeerders te melden doodleuk overgestapt op een blockchain partij als betaaldienstverlener waarvan niet duidelijk is of die aan de (komende) regelgeving voldoet en of de AFM en DNB akkoord zijn. En dat weten we alleen omdat iemand hier toevallig een linkedinbericht leest, want van SiG hebben we deze informatie niet gekregen
SiG kan wel oproepen snel de komende investeringen over te maken maar voordat ik dat doe wil ik eerst een bevredigende uitleg hierover.
100% mee eens!quote:Op woensdag 25 augustus 2021 12:06 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik verwacht vandaag of morgen ook wel een paar betaalverzoeken (ik heb op nog 6 projecten ingeschreven die nog betaald moeten worden). Vooropgesteld dat het niet mijn bedoeling is het SiG nog moeilijker te maken dan dat ze het klaarblijkelijk al hebben maar ik verwacht toch eerst een acceptabele toelichting op de overstap die nu gemaakt is.
Met name wil ik helder hebben wat eventueel (voor ons als investeerders) het extra risico is nu de betaaldienstverlener aan de kant is gezet. Dit hoeft niet per definitie een probleem te zijn maar ik verwacht wel een toelichting/uitleg.
Tot die tijd maak ik geen euro meer over.
Mijn toegezegde investeringen zijn ook verdwenen. Niks meer van terug te vindenquote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:05 schreef zeeland6 het volgende:
SIG
De nog niet betaalde projecten zijn er weer vanaf in de dashboard getallen.
"Mijn projecten" is nu helemaal leeg.
idem (toegezegde invest) , maar als je in het zoekvenster een plaatsnaam invult komen projectenquote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:23 schreef Buurman_ het volgende:
[..]
Mijn toegezegde investeringen zijn ook verdwenen. Niks meer van terug te vinden
Ik weet wel hoe dit soort dingen werken en weet zeker dat mijn passwords aan de vereisten voldeden. Trucjes als “wachtwoord vergeten” ken ik ook, heb hier in mijn dagelijkse werk ook regelmatig mee te maken. Normaal gesproken ben ik altijd opbouwend kritisch naar platforms en ik heb in de loop der jaren ook wel wat zinnige tips gegeven links en rechts. Zoals SIG het nu aanpakt is echter belachelijk en daarom laat ik ze nu zelf hun shit uitzoeken, ik heb er persoonlijk weinig belang bij.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:57 schreef TisIk het volgende:
[..]
Misschien voldoet je nieuwe wachtwoord niet aan de eisen (zoals lengte, grote letters, kleine letters, een cijfer, een speciaal karakter).
Ze vertellen niet waaraan je wachtwoord moet voldoen en ze geven ook niet aan wat je fout doet, maar dat doen veel websites tegenwoordig niet.
Ze zeggen gewoon dat het niet klopt (of zelfs dat niet) en verder moet je het zelf maar uitzoeken.
Ik heb niet alleen wat screenshots gemaakt.
Ik heb alle documenten, alle pitches, alle transacties (als .xlsx) en de lijst met al mijn projecten (als .xlsx) gedownload en opgeslagen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |