abonnement Unibet Coolblue
pi_201057987
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 20:02 schreef obligataire het volgende:
Hmmm, ik heb twee accounts, maar krijg slechts de inloggegevens van 1 van de 2 :?
worden waarschijnlijk niet tegelijk verzonden. Ik heb nog niets gehad
pi_201058005
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 20:23 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
worden waarschijnlijk niet tegelijk verzonden. Ik heb nog niets gehad
Dat denk ik ook.
pi_201058068
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 20:23 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
worden waarschijnlijk niet tegelijk verzonden. Ik heb nog niets gehad
Dan worden ze niet alfabetisch opgeleverd want de mailadressen van mij schelen slechts 1 klein detail (een puntje ergens in het midden).
Pecunia non olet
pi_201058145
Ik heb nog geheel geen wachtwoord mail gehad maar de wachtwoord vergeten functie werkte op allebei mijn accounts. :)
pi_201058282
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 20:35 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Ik heb nog geheel geen wachtwoord mail gehad maar de wachtwoord vergeten functie werkte op allebei mijn accounts. :)
Helemaal juist, mijn 2e doet het nu ook ^O^
Pecunia non olet
pi_201058308
Ben ik de enige die het eigenlijk niet vind kunnen dat alles via mail gaat (eerder ook al alleen via de link in mails te betalen).

Zeker nu de mail van een ander adres komt.

Het is een tijd waarbij de phishingmails alleen maar meer lijken te worden.
Dat moet je hier als financiele instelling in mijn ogen zover mogelijk vandaan blijven. Waar het dan toch gebeurt dan met goede communicatie (zeker wanneer de mail van een ander adres komt). Of heb ik deze communicatie gemist?
pi_201058333
Word ik vandaag blij gemaakt met 4 regels aan terugbetalingen Carribe** Boa* Tours, staan er slechts 4 nullen vermeld, vermeld dan niets zou ik zeggen ^p^
Pecunia non olet
pi_201058684
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 20:35 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Ik heb nog geheel geen wachtwoord mail gehad maar de wachtwoord vergeten functie werkte op allebei mijn accounts. :)
Bedank voor de tip. heb ik ook gedaan en kom er nu in..
Volgens mij moet er nog een hoop veranderd worden, want ik vind het tot nu toe niet echt een verbetering wat ik kan zien.
pi_201058759
In aanvulling op wat al aangegeven is mis ik bij de nieuwe look van SIG ook de documentatie (getekende hypotheekofferte, hypotheekakte en inschrijving kadaster) maar zal ongetwijfeld later nog toegevoegd worden.

Verder een goede verbetering qua uitstraling waar zeker nog verbetering mogelijk is in de gebruiksvriendelijkheid.
pi_201058842
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 20:29 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dan worden ze niet alfabetisch opgeleverd want de mailadressen van mij schelen slechts 1 klein detail (een puntje ergens in het midden).
Ik heb SIG nog nooit kunnen betrappen op een systematiek.
pi_201059116
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 21:11 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Ik heb SIG nog nooit kunnen betrappen op een systematiek.
Ik kan er nu ook in, maar ik heb helemaal geen wallet en transacties ? Mis ik een knopje.?
Het totaal betaalde rentebedrag is hoger dan wat ik voorheen had....
pi_201059185
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 20:45 schreef jsuijker het volgende:
Ben ik de enige die het eigenlijk niet vind kunnen dat alles via mail gaat (eerder ook al alleen via de link in mails te betalen).

Zeker nu de mail van een ander adres komt.

Het is een tijd waarbij de phishingmails alleen maar meer lijken te worden.
Dat moet je hier als financiele instelling in mijn ogen zover mogelijk vandaan blijven. Waar het dan toch gebeurt dan met goede communicatie (zeker wanneer de mail van een ander adres komt). Of heb ik deze communicatie gemist?
Je hebt denk ik wel een punt waar ze meer aandacht aan hadden mogen geven. Ik heb wel eerst een mailtje van het mij bekende email adres gekregen dat er een mailtje voor de password reset aan zou komen. Het was slim geweest dat z ehadden aangegeven van welk adres die resetmail zou komen. Nu was ik onmiddels indirect op de hoogte dat het platform van bloqhouse gebruikt zou gaan worden, de oprichter Tim heet en de resetlink verwees naar bloqhouse. Dat gaf mij voldoende vertrouwen dat het legitiem was, maar ik ben het helemaal met je eens als je stelt dat er soms wel te gemakkelijk op een link geklikt wordt.
pi_201059247
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 21:23 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Het totaal betaalde rentebedrag is hoger dan wat ik voorheen had....
Bij mij was daar ook een mismatch, er zou 30 cent meer uitbetaald zijn dan mijn eerdere gegevens, voorlopig steek ik dat op afrondingen, maar ik ben wel benieuwd of er meer zijn waar wat kleine verschillen zijn. Totaal investeringen en aflossingen klopte bij mij wel (met de wetenschap dat toezeggingen nu ook meegeteld worden).
pi_201059313
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 20:45 schreef jsuijker het volgende:
Ben ik de enige die het eigenlijk niet vind kunnen dat alles via mail gaat (eerder ook al alleen via de link in mails te betalen).

Zeker nu de mail van een ander adres komt.

Het is een tijd waarbij de phishingmails alleen maar meer lijken te worden.
Dat moet je hier als financiele instelling in mijn ogen zover mogelijk vandaan blijven. Waar het dan toch gebeurt dan met goede communicatie (zeker wanneer de mail van een ander adres komt). Of heb ik deze communicatie gemist?
Zeer terecht punt. Ik heb SIG hier eerder een mail over gestuurd om de betalingen via de website te laten lopen ipv een link in de mail.
Zelf maakte ik daar overigens geen gebruik van door eerst via de website de wallet op te hogen en vanuit deze wallet de betalingen voor de projecten te doen.
pi_201059931
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 20:10 schreef tnhb het volgende:
Is titel van dropdown rechtsboven nadat je bent ingelogged.
Via de telefoon zie ik deze titel niet terug. Ik merk meer zaken dat het dashboard niet is aangepast naar telefoon. Sommige schermen zoals de terugbetalingen worden niet aangepast naar telefoon scherm en zijn maar half zichtbaar.
pi_201060140
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 20:45 schreef jsuijker het volgende:
Ben ik de enige die het eigenlijk niet vind kunnen dat alles via mail gaat (eerder ook al alleen via de link in mails te betalen).

Zeker nu de mail van een ander adres komt.

Het is een tijd waarbij de phishingmails alleen maar meer lijken te worden.
Dat moet je hier als financiele instelling in mijn ogen zover mogelijk vandaan blijven. Waar het dan toch gebeurt dan met goede communicatie (zeker wanneer de mail van een ander adres komt). Of heb ik deze communicatie gemist?
Ik vind het ook heel vreemd.

In het kader van tegengaan van phishing check ik bij belangrijke mails de spf en dkim headers.
Maar mails van SiG worden vanaf een heleboel verschillende domeinen verzonden.
Soms van sameningeld.nl maar ook van mcsv.net, rsgsv.net, sendgrid.net, etc).
Je moet maar aannemen die mails ook echt van SiG komen.

Ook wat dit betreft kunnen ze nog veel van banken leren.
pi_201060462
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 21:06 schreef MarkLu het volgende:
In aanvulling op wat al aangegeven is mis ik bij de nieuwe look van SIG ook de documentatie (getekende hypotheekofferte, hypotheekakte en inschrijving kadaster) maar zal ongetwijfeld later nog toegevoegd worden.

Verder een goede verbetering qua uitstraling waar zeker nog verbetering mogelijk is in de gebruiksvriendelijkheid.
Ik mis zo ongeveer alles nog.
De uitstraling is inderdaad misschien iets beter, maar verder moet er nog veel verbeterd worden.
pi_201060902
Hier nog steeds geen inlog mail van SIG. Word er een beetje moe van.
pi_201061038
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 22:41 schreef quepos het volgende:
Hier nog steeds geen inlog mail van SIG. Word er een beetje moe van.
Hier ook nog steeds geen inlogmail
pi_201061374
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 22:41 schreef quepos het volgende:
Hier nog steeds geen inlog mail van SIG. Word er een beetje moe van.
Maar je hebt hem niet nodig, zie een aantal postings terug. 'wachtwoord vergeten' toepassen.
Pecunia non olet
pi_201061862
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 22:55 schreef obligataire het volgende:

[..]
Maar je hebt hem niet nodig, zie een aantal postings terug. 'wachtwoord vergeten' toepassen.
Oh ja, kan inmiddels ook inloggen.Thx!
pi_201062056
Ik kan ook inloggen bij SIG, vanmiddag zag ik ook data van de portfolio (nog geen check gedaan of alles 100% klopt). Nu log ik in en staat ineens alles op 0 euro (Mijn rente en Mijn investeringen). Dubbelcheck gedaan op twee apparaten, op beide leeg. Het loopt dus nog niet zo lekker daar...
pi_201062073
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 23:32 schreef markmangler het volgende:
Ik kan ook inloggen bij SIG, vanmiddag zag ik ook data van de portfolio (nog geen check gedaan of alles 100% klopt). Nu log ik in en staat ineens alles op 0 euro (Mijn rente en Mijn investeringen). Dubbelcheck gedaan op twee apparaten, op beide leeg. Het loopt dus nog niet zo lekker daar...
Ik heb ook zojuist een ww reset gedaan (de link uit welkom bij SIG was verlopen) en ook bij mij staat alles op 0 euro :(

En er staat dan ook nog "Investeer in jouw eerste project" _O-

[ Bericht 8% gewijzigd door fok321 op 24-08-2021 23:36:33 (aanvulling) ]
pi_201062099
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 23:34 schreef fok321 het volgende:

[..]
Ik heb ook zojuist een ww reset gedaan (de link uit welkom bij SIG was verlopen) en ook bij mij staat alles op 0 euro :(
Oké, ik ben dus niet de enige, dat stelt wat gerust.
pi_201062156
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 21:28 schreef tnhb het volgende:
Bij mij was daar ook een mismatch, er zou 30 cent meer uitbetaald zijn dan mijn eerdere gegevens
Cijfers blijken wel overeen te komen, ik had ergens blijkbaar iets mis gerekend in mijn administratie.
pi_201062218
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 23:32 schreef markmangler het volgende:
Ik kan ook inloggen bij SIG, vanmiddag zag ik ook data van de portfolio (nog geen check gedaan of alles 100% klopt). Nu log ik in en staat ineens alles op 0 euro (Mijn rente en Mijn investeringen). Dubbelcheck gedaan op twee apparaten, op beide leeg. Het loopt dus nog niet zo lekker daar...
Gewoon om te janken!!!
pi_201062242
Bij mij gaven ze een uur geleden nog de juiste data aan en staat alles nu ook op 0
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201062350
Het renteverschil is precies het kostenverschil. Ik heb het eens nagekeken, en zit in de projecten (in mijn geval 4) die per 01-08-21 dubbel geboekt zijn.
Vlissingen, Paul Krugerstraat 376 4381 WT
Enkhuizen, Westerstraat 29 / Zuiderkerksteeg 14a-14b, 1601AB, 1601HJ
Hoofddorp, Graan voor Visch 18019, 2135 GA
Kerkrade, Kloosterraderstraat 6 6461 CC
pi_201062617
Ik krijg bij de sig saga en een paar reacties hier een beetje het xkcd TornadoGuard gevoel…
pi_201063260
Getallen zijn weer terug in het dashboard op sameningeld.

Wat ik ook niet meer kan terugvinden, zijn de voorwaarden voor vervroegde aflossing (boete).

Ook de zoekfunctie in het dashboard werkt nog niet.

[ Bericht 38% gewijzigd door KrekelJapie op 25-08-2021 06:21:52 ]
pi_201063274
quote:
Ik begrijp nu dat https://www.bloqhouse.com/ dus achter de nieuwe website en financiële afhandeling zit? Dat is toch even iets anders dat de website even iets oppoetsen. De hele financiële afhandeling en bijbehorende zekerheden is hiermee gewijzigd. Hier had ik vooraf vanuit SiG toch wel meer informatie over verwacht.

Mag ik zeggen dat dit mij nog niet direct gerust stelt? Hoe veilig zijn mijn investeringen nog nu we klaarblijkelijk "even" zijn overgestapt van betaaldienstverlener?

Of heb ik het nu verkeerd begrepen?
pi_201063282
quote:
1s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 06:19 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Ik begrijp nu dat https://www.bloqhouse.com/ dus achter de nieuwe website en financiële afhandeling zit. Dat is toch even iets anders dat de website even iets oppoetsen. De hele financiële afhandeling en bijbehorende zekerheden is hiermee gewijzigd. Hier had ik vooraf vanuit SiG toch wel meer informatie over verwacht.

Mag ik zeggen dat dit mij nog niet direct gerust stelt? Hoe veilig zijn mijn investeringen nog nu we klaarblijkelijk "even" zijn overgestapt van betaaldienstverlener?

Of heb ik het nu verkeerd begrepen?
Ik had ook niet begrepen dat er een andere betaaldienstverlener zou komen.

Op LinkedIn
quote:
SamenInGeld chooses Bloqhouse Technologies as their technological partner! SamenInGeld will launch a full-fledged funding platform, giving investors an interactive and fully digital portal to manage their investments and follow the performance of the SamenInGeld projects they invested in. Moreover, via the admin portal SamenInGeld can perform Know-Your-Customer checks, communicate with investors, draft digital contracts and create reports. Distributions of the monthly payments to investors are also facilitated via the platform.

SamenInGeld is a real estate funding platform that connects real estate entrepreneurs and investors. The platform serves as an alternative to conventional investment mortgages. It has funded over 260 projects and the company is now ready to grow even further.

"We waren al langer op zoek naar een technologische partner die ons kon helpen met het opschalen van ons bedrijf. Bloqhouse Technologies heeft een platform gebouwd dat dient als het fundament voor onze groei. Het gehele investeringsproces is van begin tot einde gedigitaliseerd, waardoor wij operationeel volledig ontzorgd worden. Bovendien biedt het platform onze investeerders een onovertroffen digitale ervaring. Een absolute aanrader! Gijs van der Woude, Oprichter SamenInGeld
Sameningeld klaagde veel over intersolve, maar deze had wel een zeer uitgebreide DNB vergunning: https://www.dnb.nl/openba(...)relationNumber=F0027

Bloqhouse kan ik niet vinden in het vergunningsregister van DNB. Hoe veilig de gelden zijn, heb ik geen idee van. Het lijkt een compleet andere club dan intersolve. Ik ben ook benieuwd hoe dit gaat lopen richting de europesche wetgeving volgend jaar, waarbij strenge eisen gesteld worden ook betaaldienstverlener. Bij intersolve leek dat wel goed te zitten.

Off topic: Bloqhouse zit sinds dit jaar ook achter wordt sinds dit jaar ook gebruikt door pebbles vastgoed. Hier kan je vanaf 250 euro participeren in huurwoningen: https://pebbles.eu/nl/how-it-works
Rendement is gekoppeld aan huurinkomsten en woningwaardestijging

[ Bericht 5% gewijzigd door KrekelJapie op 25-08-2021 07:01:59 ]
pi_201063920
quote:
1s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 06:13 schreef KrekelJapie het volgende:
zijn de voorwaarden voor vervroegde aflossing (boete).
Via de link documentatie bij een project in "Mijn Projecten" en dan vervolgens in die pdf de link naar de financiele analyse.

[ Bericht 0% gewijzigd door tnhb op 25-08-2021 08:58:32 ]
pi_201064345
quote:
1s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 06:22 schreef KrekelJapie het volgende:
Bloqhouse kan ik niet vinden in het vergunningsregister van DNB. Hoe veilig de gelden zijn, heb ik geen idee van. Het lijkt een compleet andere club dan intersolve. Ik ben ook benieuwd hoe dit gaat lopen richting de europesche wetgeving volgend jaar, waarbij strenge eisen gesteld worden ook betaaldienstverlener. Bij intersolve leek dat wel goed te zitten.
Wat ik lees is dat Bloqhouse dat soort zaken via Mollie regelt, ze doen bijvoorbeeld ook iDIN via Mollie. (link) wat in het kader van KYC wel weer erg handig is want dat was via Intersolve (In elk geval bij mijn zakelijk account) een drama. Zowel bij sig als bij nf ging dat erg moeizaam en had te maken met de manier van werken bij Intersolve hoorde ik van beiden, via iDIN identificeren kan binnen een paar minuten geregeld zijn heb ik later ervaren. Ik verwacht dat sig wel met wat uitleg gaat komen, zeker omdat naar ik inschat de betaalverzoeken er ook anders uit zullen zien, lijkt me toch wel minimaal wenselijk dat er uitleg komt wat de investerders kunnen verwachten.
pi_201064348
quote:
1s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 06:22 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ik had ook niet begrepen dat er een andere betaaldienstverlener zou komen.

Op LinkedIn
[..]
Sameningeld klaagde veel over intersolve, maar deze had wel een zeer uitgebreide DNB vergunning: https://www.dnb.nl/openba(...)relationNumber=F0027

Bloqhouse kan ik niet vinden in het vergunningsregister van DNB. Hoe veilig de gelden zijn, heb ik geen idee van. Het lijkt een compleet andere club dan intersolve. Ik ben ook benieuwd hoe dit gaat lopen richting de europesche wetgeving volgend jaar, waarbij strenge eisen gesteld worden ook betaaldienstverlener. Bij intersolve leek dat wel goed te zitten.

Off topic: Bloqhouse zit sinds dit jaar ook achter wordt sinds dit jaar ook gebruikt door pebbles vastgoed. Hier kan je vanaf 250 euro participeren in huurwoningen: https://pebbles.eu/nl/how-it-works
Rendement is gekoppeld aan huurinkomsten en woningwaardestijging
Niet alleen een andere club, we zitten nu de blockchain, een complete revolutie op het gebied van registratie van transacties. Die overigens ook alweer een paar jaar oud is en vooral bekend is van de crypto currency.

Ik sta er niet direct afkerig tegenover, maar zou wel graag willen weten of deze Bloqhouse volledig door DNB en AFM is omarmd als zijnde een veilige en betrouwbare partij. Ik heb er net iets te veel geld in zitten om alleen maar op de blauwe ogen van die Tim te vertrouwen.
Pecunia non olet
pi_201064619
-

[ Bericht 55% gewijzigd door Frandderouw op 25-08-2021 10:30:58 ]
pi_201064631
1e hypotheek op NLI staat open en gaat hard.

https://www.nlinvesteert.nl/investeren/OCA_BV
pi_201064638
Het is mij nog niet gelukt om in te loggen... krijg met beiden accounts steeds meldingen dat mijn gekozen wachtwoord niet goed is. Als ik dan bovenstaande reacties ook lees ben ik blij dat ik wat screenshots van de oude situatie heb gemaakt en laat ik SIG nog even lekker door rommelen en bugfixen, kijk er over een paar weken wel naar...
pi_201064660
Het is nogal een puinzooi bij SiG, veel gegevens zijn niet meer terug te vinden in de investeerdersomgeving en blijkbaar wordt er zonder het aan de investeerders te melden doodleuk overgestapt op een blockchain partij als betaaldienstverlener waarvan niet duidelijk is of die aan de (komende) regelgeving voldoet en of de AFM en DNB akkoord zijn. En dat weten we alleen omdat iemand hier toevallig een linkedinbericht leest, want van SiG hebben we deze informatie niet gekregen :R

SiG kan wel oproepen snel de komende investeringen over te maken maar voordat ik dat doe wil ik eerst een bevredigende uitleg hierover.
pi_201064667
quote:
12s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 10:04 schreef escortmk2 het volgende:
Het is mij nog niet gelukt om in te loggen... krijg met beiden accounts steeds meldingen dat mijn gekozen wachtwoord niet goed is. Als ik dan bovenstaande reacties ook lees ben ik blij dat ik wat screenshots van de oude situatie heb gemaakt en laat ik SIG nog even lekker door rommelen en bugfixen, kijk er over een paar weken wel naar..
ook bij mij werkte de link die ik gisteravond heb ontvangen niet goed, maar als je op de website bij het inloggen aangeeft dat je je wachtwoord bent vergeten , dan kan je een nieuw ww instellen en ben je gewoon binnen
pi_201064677
Als ik al het bovenstaande zo lees lijkt het er sterk op dat de nieuwe SIG website gisteren eigenlijk nog helemaal niet klaar was voor livegang maar dat ze in een soort van paniek, na bijna een hele week uit de lucht te zijn geweest, de site dan maar alvast "as is" online hebben gegooid. Heel slecht dit.

Ik heb overigens vannacht drie mails gehad om mijn wachtwoord opnieuw in te stellen...
pi_201064715
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 10:07 schreef OpDieFiets het volgende:
Ik heb overigens vannacht drie mails gehad om mijn wachtwoord opnieuw in te stellen...
ik ook.

Daarnaast zijn er een paar nieuwe projecten waar ik op heb ingeschreven die de status "paid" hebben , maar die ik nog niet heb betaald. Het lijkt alsof het administratief niet helemaal klopt bij SIG
pi_201064771
quote:
1s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 10:03 schreef Jaco078 het volgende:
1e hypotheek op NLI staat open en gaat hard.

https://www.nlinvesteert.nl/investeren/OCA_BV
Meegepakt. Moest wel héél erg snel lezen. LTV is hoog en de looptijd waarschijnlijk maar 2 jaar en zonder boeterente. Staat dan wel weer 7% tegenover.
Pecunia non olet
pi_201065069
Ik ben nu ook ingelogd op de site van SIG.
Krijg nu ook op zowel mobiel als laptop het gehele overzicht.
Maar verder klikken op investeringen met overzichten zijn er nog niet.
Er is nog zat te doen!
pi_201065098
SIG website update, my 2 cents:
Leuk voor mensen die van wat visuele opsmuk houden.
Niet zo leuk voor mensen die informatie overzicht willen hebben. De informatie dichtheid per schermoppervlakte is nu erg laag, zowel op telefoonschermpje als op 30" computer monitorscherm. Je moet veel extra klikken en scrollen om bij info te komen. UX op schaal 1 tot 10: -3. Misschien worden komende tijd nog wat betere pagina's met overzichten gemaakt...
Ik mis b.v een simpele tabel met overzicht van alle uitbetalingen (rente/kosten/aflossing) van afgelopen periode.
pi_201065367
De hele omzetting is en blijft chaotisch, onoverzichtelijk en op sommige punten zelfs discutabel en verder ook nog geen betalingsverzoeken gekregen. Als dat bij iedereen is worden de transporten per 30 en 31 augustus zeer discutabel.
pi_201065371
Mijn voorstel is om het even aan te kijken. Even, bijvoorbeeld tot 30/9. Een mooie, ruime, tijd voor herstel. En dan in 1 keer alle punten verzamelen en alles in 1 keer compleet aan te leveren daar. Alle punten van kritiek, tips, dingen we missen, etc.
pi_201065380
SIG Heb maar gevraagd waar de transacties zijn gebleven. Dit kreeg ik als antwoord:

In verband met vakantie ben ik afwezig tot 6 september 2021. Uw e-mail wordt
doorgestuurd. Voor dringende zaken kunt u contact opnemen met kantoor op
telefoonnummer 030-740 00 35.

Met vriendelijke groeten,
Luuck Kalverda
SamenInGeld
pi_201065385
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 11:18 schreef crowder07 het volgende:
De hele omzetting is en blijft chaotisch, onoverzichtelijk en op sommige punten zelfs discutabel en verder ook nog geen betalingsverzoeken gekregen. Als dat bij iedereen is worden de transporten per 30 en 31 augustus zeer discutabel.
ik ga morgen met vakantie naar Verweggisthan. Ze zien maar.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 11:35:56 #151
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_201065582
Ik ben nog maar net bij sameningeld begonnen (om wat meer spreiding naast GVE en Collin te krijgen) maar deze migratie geeft mij geen vertrouwen.

Ik heb twee investeringen die beide de status "PAID" hebben. Volgens mijn administratie is er echter slechts 1 betaald.
pi_201065638
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 11:35 schreef malleable het volgende:
Ik ben nog maar net bij sameningeld begonnen (om wat meer spreiding naast GVE en Collin te krijgen) maar deze migratie geeft mij geen vertrouwen.

Ik heb twee investeringen die beide de status "PAID" hebben. Volgens mijn administratie is er echter slechts 1 betaald.
Uit de SIG nieuw platform e-mail:

quote:
Belangrijk te vermelden is dat wij vanaf nu toezeggingen voor investeringen meetellen als uitstaande investeringen.
pi_201065695
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 11:40 schreef fok321 het volgende:

[..]
Uit de SIG nieuw platform e-mail:
[..]

Dat is toch wat anders dan dat ze status "paid" hebben, niet? Dat klopt gewoon niet.
pi_201065957
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 10:06 schreef Faraday01 het volgende:
Het is nogal een puinzooi bij SiG, veel gegevens zijn niet meer terug te vinden in de investeerdersomgeving en blijkbaar wordt er zonder het aan de investeerders te melden doodleuk overgestapt op een blockchain partij als betaaldienstverlener waarvan niet duidelijk is of die aan de (komende) regelgeving voldoet en of de AFM en DNB akkoord zijn. En dat weten we alleen omdat iemand hier toevallig een linkedinbericht leest, want van SiG hebben we deze informatie niet gekregen :R

SiG kan wel oproepen snel de komende investeringen over te maken maar voordat ik dat doe wil ik eerst een bevredigende uitleg hierover.

Ik verwacht vandaag of morgen ook wel een paar betaalverzoeken (ik heb op nog 6 projecten ingeschreven die nog betaald moeten worden). Vooropgesteld dat het niet mijn bedoeling is het SiG nog moeilijker te maken dan dat ze het klaarblijkelijk al hebben maar ik verwacht toch eerst een acceptabele toelichting op de overstap die nu gemaakt is.

Met name wil ik helder hebben wat eventueel (voor ons als investeerders) het extra risico is nu de betaaldienstverlener aan de kant is gezet. Dit hoeft niet per definitie een probleem te zijn maar ik verwacht wel een toelichting/uitleg.

Tot die tijd maak ik geen euro meer over.
pi_201066188
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 11:19 schreef zeeland6 het volgende:
SIG Heb maar gevraagd waar de transacties zijn gebleven. Dit kreeg ik als antwoord:

In verband met vakantie ben ik afwezig tot 6 september 2021. Uw e-mail wordt
doorgestuurd. Voor dringende zaken kunt u contact opnemen met kantoor op
telefoonnummer 030-740 00 35.

Met vriendelijke groeten,
Luuck Kalverda
SamenInGeld
Ongelukkige tijd om met vakantie te gaan, maar de vervanging reageert gewoon

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_201066323
quote:
14s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:06 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Ik verwacht vandaag of morgen ook wel een paar betaalverzoeken (ik heb op nog 6 projecten ingeschreven die nog betaald moeten worden). Vooropgesteld dat het niet mijn bedoeling is het SiG nog moeilijker te maken dan dat ze het klaarblijkelijk al hebben maar ik verwacht toch eerst een acceptabele toelichting op de overstap die nu gemaakt is.

Met name wil ik helder hebben wat eventueel (voor ons als investeerders) het extra risico is nu de betaaldienstverlener aan de kant is gezet. Dit hoeft niet per definitie een probleem te zijn maar ik verwacht wel een toelichting/uitleg.

Tot die tijd maak ik geen euro meer over.
Ik verwacht ook een aantal betalingen te moeten doen dit weekend. Ben het helemaal met je eens. Laat SIG nu eerst maar eens met een fatsoenlijke verklaring komen over wat er allemaal speelt en wat er gaat veranderen. Het is toch te dol voor woorden dat we via dit forum details moeten lezen over de gang van zaken. Ook ik ga geen geld overmaken voordat de boel echt is opgehelderd en de administratie zoals door ons te zien op internet op orde is.
Overigens heb ook ik nog geen mail ontvangen om mijn wachtwoord te wijzigen. Dus zelfs in deze toch eenvoudige communicatie gaat het mis. Begrijp ook totaal niet dat bij een zo een belangrijke migratie van de website de helft van de directie op vakantie gaat. Ook al is de admin niet je taak dan zorg je er toch voor dat je op zo'n moment met het gehele team beschikbaar bent om bij calamiteiten te handelen. Want over een calamiteit mogen we toch wel spreken.
pi_201066388
Dit is de werkwijze welke SiG ons bij het tot stand komen van de lopende projecten heeft toegezegd:
quote:
De rente die een geldlener betaalt gaat één op één door naar de investeerders. SamenInGeld heeft ervoor gekozen om een betaal-dienstverlener (Intersolve) in te zetten voor de afhandeling van alle betalingen tussen geldleners en de investeerders. Intersolve heeft vergunning van de Nederlandse Bank om geld veel langer dan 30 dagen onder beheer te houden. Dit wil SamenInGeld kunnen doen i.v.m. een eventueel bouwdepot bij nieuwbouw of ingrijpende verbouwingen. Er is dus geen sprake van een derdengelden rekening waar de bestuurders van de BV (van het platform) toegang toe hebben.
Het door de investeerders ingebrachte geld wordt dus verzameld bij de betaal dienstverlener. Om de hypotheek te vestigen wordt het leenbedrag ter beschikking gesteld aan de notaris. SamenInGeld werkt slechts met notariskantoren die zijn geaccrediteerd door Intersolve. Deze constructie zorgt er voor dat het bedrag dat is bijeengebracht door de investeerders maar op 1 manier kan worden overgeboekt vanuit rekening bij Intersolve en nooit naar een ander kan gaan.
Aan het einde van de looptijd van een lening wordt deze afgelost. Om te zorgen dat het geld daadwerkelijk bij de investeerders terecht komt heeft SamenInGeld in de hypotheekaktes laten opnemen dat aflossingen alleen kunnen worden betaald aan het rekeningnummer van de geldvrager bij Intersolve. Deze rekening is voor de geldvrager geblokkeerd voor opname totdat SamenInGeld deze vrij geeft.
Wat mij betreft toch wel zorgelijk dat dit ook voor de lopende projecten klaarblijkelijk met één pennenstreek klik kan worden aangepast. Welke onafhankelijke partij voert nu het beheer uit?
pi_201066562
quote:
14s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:46 schreef Horsemen het volgende:
Dit is de werkwijze welke SiG ons bij het tot stand komen van de lopende projecten heeft toegezegd:
[..]
Wat mij betreft toch wel zorgelijk dat dit ook voor de lopende projecten klaarblijkelijk met één pennenstreek klik kan worden aangepast. Welke onafhankelijke partij voert nu het beheer uit?
En wat zou de reactie van sig hierop zijn? Wij (de deelnemers aan dit forum) kunnen daar namelijk geen antwoord op geven. Ik heb volgens mij in mededelingen van sig nog nergens gelezen dat ze geen zaken meer doet met intersolve (ook niet dat ze het wel blijven doen) en dat bloqhouse haar nieuwe betaal dienstverlener is geworden. Die doen als ik het goed gelezen heb (o.a.) zaken met mollie (en misschien ook wel met intersolve?) wat betreft geldafhandelingen.
pi_201066745
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 13:01 schreef tnhb het volgende:
En wat zou de reactie van sig hierop zijn?
Ik wacht de mail met uitleg van SiG rustig af.

Komt die er niet spontaan dan zal ik ze, op het moment dat ik een betaalverzoek krijg, er op wijzen dat ik onder andere voorwaarden mijn toezeggingen gedaan heb en aangeven dat ik eerst uitleg wil hebben.

Voor nu is SiG zich heel goed bewust van dit forum en kunnen ze mee lezen als ze dit interessant genoeg vinden en zo op voorhand voorkomen dat er nog meer onrust ontstaat of projecten niet op tijd kunnen passeren.
pi_201066830
quote:
14s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 13:16 schreef Horsemen het volgende:
Voor nu is SiG zich heel goed bewust van dit forum en kunnen ze mee lezen als ze dit interessant genoeg vinden en zo op voorhand voorkomen dat er nog meer onrust ontstaat of projecten niet op tijd kunnen passeren.
Precies dit.
SIG heeft deze puinhoop die al bijna een week duurt zelf gecreëerd.
pi_201066906
Peter Verhaar op Twitter±

peterverhaar
@peterverhaar
·
1 u
hoe durven jullie @SamenInGeld
, geen enkele verantwoordelijkheid nemen (overmacht, dit is een financiele dienstverlener), sterker nog, leg de schuld bij mij neer, alle nog niet betaalde investeringen worden niet betaald, er zal geen enkele investering meer plaatsvinden
pi_201067005
quote:
99s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:31 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Ongelukkige tijd om met vakantie te gaan, maar de vervanging reageert gewoon

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In tijd van crisis moet de baas gewoon aanwezig zijn.
pi_201067113
En een nieuwe medewerkster bij A4F:

quote:
Even voorstellen
Ik ben Bi*nca van Eij*, de nieuwe Manager Operations van All4funding. Ik heb voorheen bij de ING onder andere gewerkt als Relatiemanager Intermediair en in die hoedanigheid heb ik in 2012 Lex van Hoepen leren kennen. Wij hebben altijd goed kunnen sparren en toen Lex mij vroeg voor de functie van Manager Operations bij All4funding hoefde ik niet lang na te denken.

Ik ben 51 zomers jong. Geboren en getogen Haarlemse en sinds 2 jaar woonachtig in een klein pittoresk dorpje in de kop van Nood-Holland.

Het verbinden van mensen en het samenbrengen van vraag en aanbod is voor mij als een 2e natuur en ik weet zeker dat dit een positieve bijdrage is in het weer op de kaart zetten van All4funding als actief crowdfunding platform.

In mijn tijd bij de Postbank en ING heb ik mij bezig gehouden met de diverse kanten van hypotheekverstrekking en het intermediaire kanaal. Tevens heb ik mij zowel in loondienst als vanuit zelfstandig ondernemerschap met training, coaching en projectmanagement bezig gehouden.

Ik ben een erg veelzijdig type. Ik teken, schilder en boetseer. Bij het trainen en coachen van mensen maak ik mede gebruik van deze creatieve werkvormen. Ook ben ik gek op (natuur)fotografie. De foto’s voorzie dan weer van zelfgemaakte quotes of gedichten. Schrijven doe ik dus ook graag.
Naast het schrijven van gedichten ben ik nu bezig met het schrijven van een thriller. Ook een kinderboek schrijven en illustreren staat nog op mijn wensenlijstje. En o ja, ik kan erg lekker koken, al zeg ik het zelf.


pi_201067167
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:41 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Overigens heb ook ik nog geen mail ontvangen om mijn wachtwoord te wijzigen.
Wil je er een van mij? Ik heb er namelijk drie gehad _O-
pi_201067169
quote:
14s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 13:48 schreef Horsemen het volgende:
En een nieuwe medewerkster bij A4F:
[..]

Misschien kan ze wel huisjes boetseren voor Lex.
pi_201067187
In het antwoord van SIG aan Peter Verhaar lees ik weer een andere naam van de betaaldienstverlener:
https://onlinepaymentplatform.com/

Deze club heeft trouwens wel een DNB vergunning:
https://www.dnb.nl/openba(...)lationNumber=R124325

[ Bericht 11% gewijzigd door KrekelJapie op 25-08-2021 14:05:35 ]
pi_201067249
Voor diegenen die geen overzicht van hun uitstaande projecten hebben gemaakt: https://legacy.sameningeld.nl/
pi_201067255
quote:
14s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 13:48 schreef Horsemen het volgende:
En een nieuwe medewerkster bij A4F:
[..]

Ze werkt ook al voor een ander bedrijf van Lex:
• Customer Experience Manager
• Hypotheken Midden Nederland Freelance
• jan. 2021 ; heden
• 8 maanden
https://www.linkedin.com/in/biancavaneijk/?originalSubdomain=nl
pi_201067312
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:04 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ze werkt ook al voor een ander bedrijf van Lex:
• Customer Experience Manager
• Hypotheken Midden Nederland Freelance
• jan. 2021 ; heden
• 8 maanden
https://www.linkedin.com/in/biancavaneijk/?originalSubdomain=nl
En als ik het goed begrijp is ze nu bezig aan een triller over de belevenissen in Crowdfunding met Lex voor en achter de schermen. ;)
pi_201067360
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:02 schreef Bieselke het volgende:
Voor diegenen die geen overzicht van hun uitstaande projecten hebben gemaakt: https://legacy.sameningeld.nl/
Ik denk dat ik deze omgeving maar blíjf gebruiken _O-
pi_201067406
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 13:56 schreef KrekelJapie het volgende:
In het antwoord van SIG aan Peter Verhaar lees ik weer een andere naam van de betaaldienstverlener:
https://onlinepaymentplatform.com/
[ afbeelding ]
Deze club heeft trouwens wel een DNB vergunning:
https://www.dnb.nl/openba(...)lationNumber=R124325
5. We hebben alles van te voren gecommuniceerd??? :z
pi_201067532
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:17 schreef Horsemen het volgende:

[..]
5. We hebben alles van te voren gecommuniceerd??? :z
Dit is dus alles wat er vooraf gecommuniceerd is. Alles blijkt dus te zijn bijna niets! Een totale onderschatting van wat een klant verwacht te horen bij zo''n naar nu blijkt ingrijpende wijziging. :(

Beste investeerder,

Aankomende woensdag 18 augustus is een deel van onze site, vanwege een migratie naar een nieuw systeem, tijdelijk niet bereikbaar.
Wij verwachten vrijdag 20 augustus omstreeks 10.30 uur weer live te gaan met het aanbod- en investeer-deel van onze site.
Gedurende deze periode is het niet mogelijk om je e-Wallet in te zien en daarmee handelingen te verrichten.

Op vrijdag 20 augustus ontvang je als bestaande investeerder een mail vanuit info@sameningeld.nl. In deze mail tref je een instructie aan hoe jij jezelf weer toegang kan verschaffen tot je eigen account. Daartoe word je gevraagd een nieuw wachtwoord in te voeren.
LET OP: je e-Wallet heet vanaf dan ‘mijn dashboard’.

Het nieuwe systeem met “mijn dashboard” zal overzichtelijker zijn.
Daarnaast is het nieuwe systeem beter in staat om meer projecten en investeringen te administreren en dat schijven bij investering niet meer boven de 100% komen.

Zijn hier vragen over, dan kun je mailen naar info@sameningeld.nl.
Of je kunt bellen met ons kantoor op 030-7400035

Met vriendelijke groeten,
het SamenInGeld Team


[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 25-08-2021 14:34:43 ]
pi_201068277
Meer mensen antwoorden gehad op vragen van SIG?

Wat een toonzetting!. Alsof ik een vriendje van ze ben. Ronduit belachelijke klant benadering en niet serieus nemen van een klant. Totaal geen verantwoording nemen, ze kunnen er ook niets aan doen dat e.e.a. mis is gegaan. Ze hebben me goed geïnformeerd..... hoe/wanneer dan?

SIG, jullie zijn een financiële dienstverlener, dat brengt verantwoordelijkheid met zich mee. Daar maken jullie een puinhoop van en daarom heb ik, en ik ben niet de enige, de hele gang van zaken bij de AFM neergelegd. Nu hopen dat de AFM doorpakt, hard nodig met deze gang van zaken en attitude.

Hoe durven jullie overigens druk op investeerders te leggen om zo snel mogelijk te betalen na een betaalverzoek, omdat jullie anders in de problemen komen. Die problemen hebben jullie zelf veroorzaakt!

Mijn laatste investeringen gaan niet meer betaald worden en hoop dat de rest ooit terugkomt.

EDIT zie post hieronder:
quote:
Wat een gedoe over SIG, als ze gewoon hadden gezegd 1 week niet bereikbaar had bijna niemand een probleem gehad.
Dus wel, je kunt niet als financiële dienstverlener de boel een week uit de lucht halen!!

[ Bericht 8% gewijzigd door Frandderouw op 25-08-2021 15:42:10 ]
pi_201068335
Wat een gedoe over SIG, als ze gewoon hadden gezegd 1 week niet bereikbaar had bijna niemand een probleem gehad ermee, of moeten jullie elke dag inloggen om de cijfers te bekijken? :s) De toonzetting van SIG is bekend uit het verleden. Je mag blij zijn dat je klant mag zijn, erg slechte manier van communiceren maar goed, dat is niet voor het eerst... Anyway, ik heb maar weinig projecten daar en het ziet er nu wel goed uit toch? Ik hoop voor jullie dat de gemiste features (terug) komen.

Ontopic:
Nieuwe CCF: https://www.collincrowdfund.nl/brownies-downies-delft/ met 3e hypotheek
Brownies & downieS Delft
¤ 160.000 | 7,5% rente | 72 maanden
pi_201068460
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:35 schreef crowdiefunder het volgende:
Wat een gedoe over SIG, als ze gewoon hadden gezegd 1 week niet bereikbaar had bijna niemand een probleem gehad ermee, of moeten jullie elke dag inloggen om de cijfers te bekijken? :s) De toonzetting van SIG is bekend uit het verleden. Je mag blij zijn dat je klant mag zijn, erg slechte manier van communiceren maar goed, dat is niet voor het eerst... Anyway, ik heb maar weinig projecten daar en het ziet er nu wel goed uit toch? Ik hoop voor jullie dat de gemiste features (terug) komen.
Ik kijk het nog even (maandje) aan bij SIG, heb er ook niet zo heel veel projecten lopen.
Van SIG hun kant zullen ze ook wel wat anders verwacht hebben bij het live gaan van hun nieuwe platform, zullen ook de niet-meest stressloze dagen zijn geweest, al geeft dat natuurlijk geen recht om zo naar je klanten te communiceren. Ze zullen nog het een en ander moeten rechttrekken, maar zien welke verbeteringen/verduidelijkingen de toekomst brengt.
pi_201068491
SIG re-born:

Omdat er toch al erg veel over hoop gaat zou nu misschien een goede gelegenheid zijn om de verrekening van platform kosten aan te passen, van jaarlijks vóóraf naar maandelijks bij alle rentebetalingen gedurende de looptijd.

Om budget neutraal uit te komen moet je dan denken aan maandelijkse kosten van 0.025% tot 0.04157% kosten per maand. Eerste percentage als je terug rekent voor projecten met 5 jaar looptijd, tweede percentage bij 1 jaar looptijd.
Bij kleine inleg van ¤ 250 gaat het dan maandelijks wel om erg kleine bedragen aan kosten, met bijbehorende afronding problematiek.
Natuurlijk altijd een risico dat SIG bij een aanpassing er voor kan kiezen om dat niet budget neutraal te doen... (de huidige platform refresh moet natuurlijk wel ergens van betaald worden, en betere dienstverlening ..., hogere toezichtkosten ...).
pi_201068550
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:31 schreef Frandderouw het volgende:

Mijn laatste investeringen gaan niet meer betaald worden en hoop dat de rest ooit terugkomt.
[/quote]
uit de voorwaarden

Een investeerder ontvangt een e-mail, op dezelfde werkdag en direct nadat deze een
investering heeft gedaan, waarin de kenmerken en de risico’s van het project zijn
opgenomen. In de e-mail krijgt de investeerder dan uitdrukkelijk de mogelijkheid
geboden om binnen 24 uur via een e-mail de bevestiging van investering te
annuleren. Aan deze annulering mogen geen kosten worden verbonden. Als de
investering niet binnen 24 uur wordt geannuleerd dan is deze daarna definitief
geworden. Wanneer een investeerder hierna afziet van zijn toezegging mag
SamenInGeld administratiekosten in rekening brengen en alsnog een beroep doen op
de gedane toezegging.


-
Ik vind het ook wat overdreven om te stellen dat ze niet wat langer uit de lucht mogen zijn. Het is niet zo dat je in de tussentijd wat had kunnen doen. Het is geen bank / aandelen broker of iets waar je snel bij zou moeten kunnen zijn.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_201068613
SamenInGeld ; ik vind het ook allemaal kei-vervelend, irritant, conversie onderschat, hakkelend gecommuniceerd en wat dan ook. Ga er vanuit dat de business op zich gewoon doorloopt. Ga er vanuit dat "zekerheden" en "structuren met geldstromen" in basis niet wijzigen als voor de migratie.

Lijkt me gewoon zinvol dat SIG een berichtje / mailtje stuurt, dat er inderdaad sprake is van een nieuwe verwerker, dat de structuren hetzelfde blijven, dat bankreknrs niet wijzigen, dat de conversie is tegengevallen om die en die redenen en dat men volgende aanpassingen (1, 2,3 usw) nog wil doorvoeren op de website.

En als ze nu wise zijn, doe je dat volgende week en de week daarop nog een keer of wat, voorkomt vragen, voorkomt gedoe en ergernis. En als het moeilijk is, huur een ZZP communicatie mevrouw in die het ff regelt.
Migraties kunnen tegenvallen, vervelend, maar vertel het gewoon. Snap dat er hectiek was / is en dat het dan niet echt uitkomt.

Een weekje ergernis, daarna nog een weekje gedoe, en over een tijdje business as usual. In basis verandert er niks aan het concept en verdienmodel van SIG, dus kan men gewoon voort. Ik heb al mijn docu & data vastliggen, overigens bij elk project & platform. Heb er nog zeker vertrouwen in.

[ Bericht 8% gewijzigd door peterc op 25-08-2021 18:36:33 ]
pi_201068627
quote:
99s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:53 schreef CaLeX het volgende:

[..]

uit de voorwaarden

Een investeerder ontvangt een e-mail, op dezelfde werkdag en direct nadat deze een
investering heeft gedaan, waarin de kenmerken en de risico’s van het project zijn
opgenomen. In de e-mail krijgt de investeerder dan uitdrukkelijk de mogelijkheid
geboden om binnen 24 uur via een e-mail de bevestiging van investering te
annuleren. Aan deze annulering mogen geen kosten worden verbonden. Als de
investering niet binnen 24 uur wordt geannuleerd dan is deze daarna definitief
geworden. Wanneer een investeerder hierna afziet van zijn toezegging mag
SamenInGeld administratiekosten in rekening brengen en alsnog een beroep doen op
de gedane toezegging.


-
Ik vind het ook wat overdreven om te stellen dat ze niet wat langer uit de lucht mogen zijn. Het is niet zo dat je in de tussentijd wat had kunnen doen. Het is geen bank / aandelen broker of iets waar je snel bij zou moeten kunnen zijn.
Dat is niet de reden waardoor mensen nu zo gepikeerd zijn. Het feit dat zij van betaaldienstverlener veranderen zonder dat überhaupt naar hun klanten te communiceren is de hoofdreden van de onvrede. Daarmee overtreden zij trouwens hun eigen policy, dus dan zou het een beetje raar zijn als zij gebruikmakend van hun voorwaarden alsnog gaan eisen dat iemand zich aan zijn inschrijving houdt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201068641
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 13:56 schreef KrekelJapie het volgende:
In het antwoord van SIG aan Peter Verhaar lees ik weer een andere naam van de betaaldienstverlener:
https://onlinepaymentplatform.com/
[ afbeelding ]
Deze club heeft trouwens wel een DNB vergunning:
https://www.dnb.nl/openba(...)lationNumber=R124325
En was voorheen MediaMedics B.V. (blijkbara bekend van o.a. merktplaats betalingen?). Ik weet niet of ik daar nu zo heel blij van ga worden. Ik heb nog wel even positief willen denken, maar als ik nu een reactie van sig lees "we hebben alles van te voren gecommuniceerd" dan leeft degene die dat zegt toch echt op een andere planeet. De enige communicatie die ik heb gezien was dat we vrijdag een ander vormgegeven dashboard zouden krijgen, wat uiteindelijk dinsdagavond is geworden. Alle andere konijnen uit de hoge hoed komen nu langzaam her en der via derden als losse flodders langs. Ik denk dat hier toch wel een beetje meer crisis communicatie skills noodzakelijk zijn om de scherven nog enigszins onder controle te houden.
pi_201068729
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dat is niet de reden waardoor mensen nu zo gepikeerd zijn. Het feit dat zij van betaaldienstverlener veranderen zonder dat überhaupt naar hun klanten te communiceren is de hoofdreden van de onvrede. Daarmee overtreden zij trouwens hun eigen policy, dus dan zou het een beetje raar zijn als zij gebruikmakend van hun voorwaarden alsnog gaan eisen dat iemand zich aan zijn inschrijving houdt.
Er werd afgelopen vrijdag om 10:3x al gepikeerd gedaan ;)

Ik ben het helemaal eens dat het niet de schoonheidsprijs verdient, en ik ben benieuwd wanneer we wat meer horen. Maar om nu al op de barricade te gaan staan.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 16:09:21 #182
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_201068749
Even nagekeken. Volgens mijn administratie nog 8 projecten te betalen bij SIG. Staan nu allemaal op betaald.

Blijft er wat over voor een feestje.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_201068922
quote:
99s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:08 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Er werd afgelopen vrijdag om 10:3x al gepikeerd gedaan ;)

Ik ben het helemaal eens dat het niet de schoonheidsprijs verdient, en ik ben benieuwd wanneer we wat meer horen. Maar om nu al op de barricade te gaan staan.
Ikzelf verbaas me helaas al niet meer over de toon van SiG. Gelukkig heb ik nog nooit een reden gehad om met hen contact op te moeten nemen en dat zal ik ook niet snel doen. Als hun nieuwe betaaldienstverlener werkt met een derdenrekening waar SiG niet bij kan en ze gewoon een DNB vergunning hebben, dan heb ik daar ook niet veel moeite mee.

Maar het verdiend inderdaad de schoonheidsprijs niet. Ik kan me heel goed de frustratie van anderen begrijpen en voor mij verdwijnt de gunfactor van investeren bij SiG (die al bijzonder laag was) volledig. Omdat het relatief wel een veilige vorm van crowdfunding blijft zal ik niet snel stoppen met SiG, maar het komt wel op een lager pitje te staan.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201068925
quote:
99s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:08 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Er werd afgelopen vrijdag om 10:3x al gepikeerd gedaan ;)

Ik ben het helemaal eens dat het niet de schoonheidsprijs verdient, en ik ben benieuwd wanneer we wat meer horen. Maar om nu al op de barricade te gaan staan.
Precies , zie het gewoon een paar dagen aan. Er wordt nog ijverig aan gesleuteld dus als je van een paar dubbeltjes verschil al onrustig wordt dan is het nu een goed moment om een tijdje niet te kijken :)
Pecunia non olet
pi_201069038
Naar aanleiding van de incentive van de brouwer op geldvoorelkaar. Antwoord van Stiva
quote:
Van belang is hier de tekst van artikel 20 van de Reclamecode voor Alcoholhoudende dranken. Uitgangspunt is daarbij dat je geen gratis bier/alcoholhoudende drank mag weggeven in het kader van reclame aan particulieren. Dus ‘zomaar’ bier weggeven bij bijvoorbeeld een winactie/prijsvraag mag niet.

De constructie van deze casus is iets anders. U noemt inderdaad het element van kennismaken en proeven door potentiële investeerders. Dat zou je kunnen uitleggen als aanprijzing en dus reclame (zie ook definities in de RvA), maar het maakt hoe dan ook onderdeel uit van een grotere financiële transactie van of ¤ 1.000 of ¤ 2.500. Dan komt ook lid 2 van dat artikel 20 om de hoek kijken en daar gaat het om een maximale korting van 50%. Die wordt bij lange na niet gehaald. Ook als je kijkt naar de nieuwe Alcoholwet (in werking getreden per 1 juli 2021) en de maximale korting van 25% die daarin geldt, dan wordt ook dat percentage lang niet gehaald.

Daarnaast is nog een punt dat het hier om investeerders gaat, dus een B2B situatie. In de tekst van artikel 20 wordt bewust genoemd: particulieren. Maar in een B2B setting is het normaal dat een producent als hij bijv wil dat een café of slijter zijn bier gaat verkopen ook laat proeven hoe dat smaakt. Je moet immers weten wat je gaat verkopen. Dus ook via die route is deze constructie niet in strijd met de RvA.

Wat wel van belang is: omdat de brouwer – via het platform of via platform van brouwer zelf – ook op een groter publiek gaat richten dan alleen de investeerders, zou ik niet het woord gratis gebruiken, maar duidelijk aangeven dat de investering inclusief een pakket van 24 bier etc is. Dus niet het woord gratis noemen.

Als het op deze manier wordt gedaan en ook zo communiceert, zie ik geen issues voor deze constructie.
pi_201069083
Zo, vandaag terug van vakantie en lees hier een hoop tumult omtrent SIG. Snap het niet helemaal, wat er nu gebeurd is kan iemand mij in samenvatting uitleggen, voordat ik eventuele vragen aan SIG ga stellen. Want van hun heb ik enkel nieuwe inloggegevens gekregen.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 16:54:43 #187
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_201069346
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:34 schreef Hanzul2 het volgende:
Zo, vandaag terug van vakantie en lees hier een hoop tumult omtrent SIG. Snap het niet helemaal, wat er nu gebeurd is kan iemand mij in samenvatting uitleggen, voordat ik eventuele vragen aan SIG ga stellen. Want van hun heb ik enkel nieuwe inloggegevens gekregen.
@ Hanzu2, welkom terug van vakantie. Aangaande SIG heb je echt wel wat gemist.

Neem een uurtje de tijd en ga lezen. Ben je dan nog niet opnieuw aan vakantie toe, succes.
Anders tot gauw.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_201069365
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:34 schreef Hanzul2 het volgende:
Zo, vandaag terug van vakantie en lees hier een hoop tumult omtrent SIG. Snap het niet helemaal, wat er nu gebeurd is kan iemand mij in samenvatting uitleggen, voordat ik eventuele vragen aan SIG ga stellen. Want van hun heb ik enkel nieuwe inloggegevens gekregen.
Wij weten ook niet wat er is gebeurd
pi_201070552
Vakantiepark Ooltgensplaat I en II kunnen betaald worden
pi_201070601
Bij crowdrealestate kunnen we ook vragen verwachten om witwassen tegen te gaan
quote:
Crowdrealestate heeft een ontheffing ontvangen voor het bemiddelen in opvorderbare gelden als bedoeld in art 4:3 van de Wft. Crowdrealestate is opgenomen in het AFM register en staat onder toezicht van de AFM.

Herkomst van eigen middelen
Op grond van de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft) is Crowdrealestate verplicht de herkomst van eigen middelen vast te stellen.

Wat is de herkomst van uw eigen middelen voor deze investering?
- Opgespaarde inkomsten uit arbeid
- Opbrengst uit verkoop vastgoed
- Inkomsten uit ondernemingsactiviteiten
- Geleend bij familie of andere relatie
- Schenking van familie
- Erfenis van familie
- Gewonnen bij bijv. Staatsloterij, Holland Casino etc.
- Anders, namelijk
pi_201070697
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 18:25 schreef KrekelJapie het volgende:
Vakantiepark Ooltgensplaat I en II kunnen betaald worden
III ook
pi_201071122
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 18:25 schreef KrekelJapie het volgende:
Vakantiepark Ooltgensplaat I en II kunnen betaald worden
II loopt nog niet zo heel hard als ik dat zo zie, na 2 dagen ca 40% afgerond.
pi_201072012
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 19:21 schreef tnhb het volgende:

[..]
II loopt nog niet zo heel hard als ik dat zo zie, na 2 dagen ca 40% afgerond.
Mooi, want ik heb na de 100% ingetekend, zo kom ik misschien ook nog aan de beurt.
pi_201073706
quote:
12s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 10:04 schreef escortmk2 het volgende:
Het is mij nog niet gelukt om in te loggen... krijg met beiden accounts steeds meldingen dat mijn gekozen wachtwoord niet goed is. Als ik dan bovenstaande reacties ook lees ben ik blij dat ik wat screenshots van de oude situatie heb gemaakt en laat ik SIG nog even lekker door rommelen en bugfixen, kijk er over een paar weken wel naar...
Misschien voldoet je nieuwe wachtwoord niet aan de eisen (zoals lengte, grote letters, kleine letters, een cijfer, een speciaal karakter).
Ze vertellen niet waaraan je wachtwoord moet voldoen en ze geven ook niet aan wat je fout doet, maar dat doen veel websites tegenwoordig niet.
Ze zeggen gewoon dat het niet klopt (of zelfs dat niet) en verder moet je het zelf maar uitzoeken. :(

Ik heb niet alleen wat screenshots gemaakt.
Ik heb alle documenten, alle pitches, alle transacties (als .xlsx) en de lijst met al mijn projecten (als .xlsx) gedownload en opgeslagen.
pi_201073784
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 10:06 schreef Faraday01 het volgende:
Het is nogal een puinzooi bij SiG, veel gegevens zijn niet meer terug te vinden in de investeerdersomgeving en blijkbaar wordt er zonder het aan de investeerders te melden doodleuk overgestapt op een blockchain partij als betaaldienstverlener waarvan niet duidelijk is of die aan de (komende) regelgeving voldoet en of de AFM en DNB akkoord zijn. En dat weten we alleen omdat iemand hier toevallig een linkedinbericht leest, want van SiG hebben we deze informatie niet gekregen :R

SiG kan wel oproepen snel de komende investeringen over te maken maar voordat ik dat doe wil ik eerst een bevredigende uitleg hierover.
Goed idee.
Laten we allemaal wachten met overmaken totdat alles in orde is.
Dat geeft ze een stevige prikkel om te zorgen dat alles weer goed is.
Ik voel er echt ook weinig voor om in deze chaos mijn geld te gaan overmaken.
pi_201073832
SIG
De nog niet betaalde projecten zijn er weer vanaf in de dashboard getallen.
"Mijn projecten" is nu helemaal leeg.
pi_201073904
quote:
14s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:06 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Ik verwacht vandaag of morgen ook wel een paar betaalverzoeken (ik heb op nog 6 projecten ingeschreven die nog betaald moeten worden). Vooropgesteld dat het niet mijn bedoeling is het SiG nog moeilijker te maken dan dat ze het klaarblijkelijk al hebben maar ik verwacht toch eerst een acceptabele toelichting op de overstap die nu gemaakt is.

Met name wil ik helder hebben wat eventueel (voor ons als investeerders) het extra risico is nu de betaaldienstverlener aan de kant is gezet. Dit hoeft niet per definitie een probleem te zijn maar ik verwacht wel een toelichting/uitleg.

Tot die tijd maak ik geen euro meer over.
100% mee eens!
pi_201074057
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 22:05 schreef zeeland6 het volgende:
SIG
De nog niet betaalde projecten zijn er weer vanaf in de dashboard getallen.
"Mijn projecten" is nu helemaal leeg.
Mijn toegezegde investeringen zijn ook verdwenen. Niks meer van terug te vinden
pi_201074197
quote:
6s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 22:23 schreef Buurman_ het volgende:

[..]
Mijn toegezegde investeringen zijn ook verdwenen. Niks meer van terug te vinden
idem (toegezegde invest) , maar als je in het zoekvenster een plaatsnaam invult komen projecten
Het dasboard totale - & uitstaande invest / rente + totale aflossingen klopt met mijn eigen admi / de toezeggingen zijn bij mij er niet bij geteld, hoewel dat gisteren wel was. Men is bezig met aanpassingen dus.

[ Bericht 15% gewijzigd door peterc op 25-08-2021 22:40:46 ]
pi_201074359
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 21:57 schreef TisIk het volgende:

[..]
Misschien voldoet je nieuwe wachtwoord niet aan de eisen (zoals lengte, grote letters, kleine letters, een cijfer, een speciaal karakter).
Ze vertellen niet waaraan je wachtwoord moet voldoen en ze geven ook niet aan wat je fout doet, maar dat doen veel websites tegenwoordig niet.
Ze zeggen gewoon dat het niet klopt (of zelfs dat niet) en verder moet je het zelf maar uitzoeken. :(

Ik heb niet alleen wat screenshots gemaakt.
Ik heb alle documenten, alle pitches, alle transacties (als .xlsx) en de lijst met al mijn projecten (als .xlsx) gedownload en opgeslagen.
Ik weet wel hoe dit soort dingen werken en weet zeker dat mijn passwords aan de vereisten voldeden. Trucjes als “wachtwoord vergeten” ken ik ook, heb hier in mijn dagelijkse werk ook regelmatig mee te maken. Normaal gesproken ben ik altijd opbouwend kritisch naar platforms en ik heb in de loop der jaren ook wel wat zinnige tips gegeven links en rechts. Zoals SIG het nu aanpakt is echter belachelijk en daarom laat ik ze nu zelf hun shit uitzoeken, ik heb er persoonlijk weinig belang bij.

Enne, als ik openstaande betalingen zou hebben zou ik die ook even on hold houden totdat de grootste stofwolken zijn neergedaald.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')