abonnement Unibet Coolblue
pi_201330191
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 20:59 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Ik heb niet de intellectuele equipage geen tijd om jouw onzin te weerleggen.
Kleine correctie ;)
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zondag 12 september 2021 @ 21:06:52 #277
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201330319
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 19:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het zijn dus weer de gebruikelijke we-hebben-wel-rechten-maar-geen-plichten-figuren die op dit soort protesten afkomen.
Ach joh, ga je daar nou niet op stuk focussen.

Er komen ook genoeg nazi's op PVV bijeenkomsten af die met de prinsenvlag zwaaien.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 12 september 2021 @ 21:07:39 #278
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201330343
quote:
7s.gif Op zondag 12 september 2021 21:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Kleine correctie ;)
We moeten jou zeker serieus nemen met zo'n UI en onderschrift?
Ga ergens anders trollen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 12 september 2021 @ 21:23:44 #279
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_201330731
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 19:57 schreef LXIV het volgende:

[..]
Vergeet niet de pro- EU houding, waardoor Italië kostte-wat-kost binnenboord gehouden moet worden, desnoods met jarenlange nulrente waardoor iedere kapitaalkrachtige de huizenmarkt op vlucht, daarmee de huizen wegkaapt voor de jongeren.
Wat dat betreft heeft de jeugd het aan zichzelf te danken met hun stemgedrag.
De lage rente op de kapitaalmarkt is/was inderdaad de drijvende kracht achter de enorme stijging van huizenprijzen. Maar ook regelingen als verlaging OVB en KK, ton schenking van kapitaalkrachtige ouders doen weinig goeds
pi_201330954
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 21:07 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
We moeten jou zeker serieus nemen met zo'n UI en onderschrift?
Ga ergens anders trollen.
Nou ja, ik denk dat ik serieuzer ben te nemen met mijn UI dan jouw gevoel voor grammatica gezien het foutieve gebruik van bezittelijk voornaamwoorden.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator / Redactie Sport zondag 12 september 2021 @ 22:13:41 #281
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201331666
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 19:57 schreef LXIV het volgende:
Wat dat betreft heeft de jeugd het aan zichzelf te danken met hun stemgedrag.
Huhwat? Iedereen t/m 22 jaar oud stemde dit jaar voor het eerst, iedereen t/m 26 de vorige keer toen het al keihard de verkeerde kant aan het opgaan was. De jeugd heeft geen enkel aandeel gehad, dus praat geen poep boomer.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201331762
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 19:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het zijn dus weer de gebruikelijke we-hebben-wel-rechten-maar-geen-plichten-figuren die op dit soort protesten afkomen.
Boomerreactie
pi_201331879
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 14:21 schreef DW457 het volgende:

[..]
Dus dat in de 4 grote steden een derde van de betaalbare starterswoningen in handen is van investeerders (opgekocht) speelt geen rol?
Dat is inclusief belegger-naar-belegger transacties. Voor echte koopwoningen was dit rond de 10%. Dus is framing. Wel relatief meer in de goedkopere prijsklasse waarschijnlijk.
pi_201332076
quote:
7s.gif Op zondag 12 september 2021 19:41 schreef phpmystyle het volgende:
Wat grappig die afkeer tegen de VVD omtrent de woningnood. De VVD heeft imo zeker geen maatregelen genomen - en dat is verwijtbaar - om de wooncrisis te voorkomen zoals de instroom van migranten beperken. Maar dit probleem is meer links-bias. Alles waar tegen geprotesteerd wordt zoals tiny-houses, betaalbare woningen, sociale huurwoningen, zijn allemaal door links de nek omgedraaid door volle bak migranten naar binnen te halen en met wet- en regelgeving bouwen duurder te maken, als daar al dan plek voor is en het niet door pfas wetgeving wordt tegengehouden.
Ok Daniel Koerhuis, bedankt voor je bijdrage.
pi_201333124
Wat gebeurde er nou aan het eind van het protest? Arrestaties en iets met de ME provoceren?
pi_201333213
quote:
Waar slaat dit op? Heb je überhaupt gevolgd wat er vanmiddag tijdens en na dat protest is gezegd en gebeurd?
  maandag 13 september 2021 @ 00:11:11 #287
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_201333315
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 00:03 schreef 110 het volgende:

[..]
Waar slaat dit op? Heb je überhaupt gevolgd wat er vanmiddag tijdens en na dat protest is gezegd en gebeurd?
Het zijn altijd tegenstanders die roepen dat demonstranten niet weten wat ze willen.

Arabische Lente, Occupy...
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_201333422
Verhalen van mensen die vastlopen in de woningmarkt.

https://www.volkskrant.nl/cs-b335ac1c
  maandag 13 september 2021 @ 11:01:28 #289
433535 Cinemaniak
FF serieus nou
pi_201336793
quote:
1s.gif Op maandag 13 september 2021 00:21 schreef potjecreme het volgende:
Verhalen van mensen die vastlopen in de woningmarkt.

https://www.volkskrant.nl/cs-b335ac1c
Voor het overgrote deel mensen die altijd wel 'vastlopen' op de woningmarkt.
Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that
pi_201339252
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 18:50 schreef Confetti het volgende:
Omdat de doorstromer de 200k overwaarde heeft gekregen door niets anders te doen dan op het juiste moment in te kopen en mee te liften op het printen van geld van de ECB. Het verschil met het sparen van 200k door arbeid uit inkomen te vergaren is absurd. Daar doet de gewone man zijn hele leven over. Nadat ie eerst 40% belasting heeft betaald.

In de praktijk zal de starter inderdaad de 400k woning kopen, maar dan nog is er 200 duizend euro verdient door de doorstromer waar geen enkele inzet is verricht of belasting over betaald.
Je kijkt er niet op de juiste manier naar.

Ja, het is absurd als een huis dat voor 200k gekocht is nu voor 400k wordt verkocht, echter hoe kom je erbij dat er dan 200k is "verdiend"? Dat geldt gaat namelijk linea recta die 600k in. Dan is jouw stelling dat er 200k minder hypotheek nodig is, doordat er 200k is "verdiend" op de verkoop. Je vergeet alleen dat als die overwaarde geen 200k zou zijn maar bijvoorbeeld 20k, dat het andere huis ook geen 600k zou kosten, maar bijvoorbeeld 350k. Waar zit 'm de winst dan voor die doorstromer?

quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 18:50 schreef Confetti het volgende:
Voor de starter is het bijna onmogelijk om aan boord te komen nu terwijl de mensen aan boord steeds meer vermogen opbouwen door de printer die overuren draait.
Ik zou die enorme inflatie door die "printer" die overuren draait nou niet willen zien als opbouwen van vermogen. De waarde in euro's stijgt inderdaad, maar de waarde van die euro's wordt steeds minder en het tempo waar dat nu in gaat is gewoon echt link. Ze hebben het over een inflatie van 2,4% ofzo geloof ik, maar die is in werkelijkheid natuurlijk vele malen hoger.

Je ziet het al in de horeca, geen personeel meer te vinden voor die salarissen, omdat daar de huur niet meer mee betaald kan worden. Of misschien nog net de huur, maar vele andere dingen niet meer. Ze kunnen niet meer "leven" van dat salaris. Starters kunnen geen huizen meer kopen o.b.v. hun salaris(sen). Hoe meer mensen in zulke situaties komen, hoe minder vertrouwen in de euro. We zijn gewoon echt hard op weg naar een hyperinflatie.
pi_201339314
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 11:01 schreef Cinemaniak het volgende:

[..]
Voor het overgrote deel mensen die altijd wel 'vastlopen' op de woningmarkt.
Want iets is pas een probleem als het de middenklasse begint te raken. Bij de laag er onder is het hun eigen schuld. Is bij de agendering van het woonprotest ook wel weer goed te zien. Het momentum kwam pas toen de problematiek langzaam doordrong in de hogere klassen.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_201339339
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 19:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het zijn dus weer de gebruikelijke we-hebben-wel-rechten-maar-geen-plichten-figuren die op dit soort protesten afkomen.
Als plichten zoals artikel 22 van de grondwet werden nagekomen was dit protest er nooit gekomen.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  maandag 13 september 2021 @ 14:41:54 #293
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201339358
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 14:32 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Je kijkt er niet op de juiste manier naar.

Ja, het is absurd als een huis dat voor 200k gekocht is nu voor 400k wordt verkocht, echter hoe kom je erbij dat er dan 200k is "verdiend"? Dat geldt gaat namelijk linea recta die 600k in. Dan is jouw stelling dat er 200k minder hypotheek nodig is, doordat er 200k is "verdiend" op de verkoop. Je vergeet alleen dat als die overwaarde geen 200k zou zijn maar bijvoorbeeld 20k, dat het andere huis ook geen 600k zou kosten, maar bijvoorbeeld 350k. Waar zit 'm de winst dan voor die doorstromer?
[..]
Ik zou die enorme inflatie door die "printer" die overuren draait nou niet willen zien als opbouwen van vermogen. De waarde in euro's stijgt inderdaad, maar de waarde van die euro's wordt steeds minder en het tempo waar dat nu in gaat is gewoon echt link. Ze hebben het over een inflatie van 2,4% ofzo geloof ik, maar die is in werkelijkheid natuurlijk vele malen hoger.

Je ziet het al in de horeca, geen personeel meer te vinden voor die salarissen, omdat daar de huur niet meer mee betaald kan worden. Of misschien nog net de huur, maar vele andere dingen niet meer. Ze kunnen niet meer "leven" van dat salaris. Starters kunnen geen huizen meer kopen o.b.v. hun salaris(sen). Hoe meer mensen in zulke situaties komen, hoe minder vertrouwen in de euro. We zijn gewoon echt hard op weg naar een hyperinflatie.
Ok, dat allemaal gaat toekomstige generaties een molensteen om de nek zijn. Maar denk eens aan alle voordelen! Italie hoeft niet te hervormen, Nederland is solidair!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 13 september 2021 @ 14:44:42 #294
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201339399
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 19:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het zijn dus weer de gebruikelijke we-hebben-wel-rechten-maar-geen-plichten-figuren die op dit soort protesten afkomen.
Hoe komen die mensen erbij dat ze ergens willen wonen!

Vroeger waren er voor de categorie mensen die niet konden kopen sociale huurwoningen beschikbaar. Dat was een bestand woningen dat in de loop van decennia door stichtingen, verenigingen e.d. was opgebouwd uit sociale motieven om de woonsituatie van arbeiders te verbeteren. Dit is allemaal geprivatiseerd en gefiscaliseerd en deze woningen worden nu voor een groot deel weggegeven aan mensen die niks ingebracht hebben hierbij.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_201339507
quote:
7s.gif Op zondag 12 september 2021 19:41 schreef phpmystyle het volgende:
Wat grappig die afkeer tegen de VVD omtrent de woningnood. De VVD heeft imo zeker geen maatregelen genomen - en dat is verwijtbaar - om de wooncrisis te voorkomen zoals de instroom van migranten beperken. Maar dit probleem is meer links-bias. Alles waar tegen geprotesteerd wordt zoals tiny-houses, betaalbare woningen, sociale huurwoningen, zijn allemaal door links de nek omgedraaid door volle bak migranten naar binnen te halen en met wet- en regelgeving bouwen duurder te maken, als daar al dan plek voor is en het niet door pfas wetgeving wordt tegengehouden.
De VVD is kampioen migranten binnenhalen. Onder 10 jaar Rutte is de migratie fors opgelopen
pi_201340204
quote:
7s.gif Op zondag 12 september 2021 19:41 schreef phpmystyle het volgende:
Wat grappig die afkeer tegen de VVD omtrent de woningnood. De VVD heeft imo zeker geen maatregelen genomen - en dat is verwijtbaar - om de wooncrisis te voorkomen zoals de instroom van migranten beperken. Maar dit probleem is meer links-bias. Alles waar tegen geprotesteerd wordt zoals tiny-houses, betaalbare woningen, sociale huurwoningen, zijn allemaal door links de nek omgedraaid door volle bak migranten naar binnen te halen en met wet- en regelgeving bouwen duurder te maken, als daar al dan plek voor is en het niet door pfas wetgeving wordt tegengehouden.
Dit probleem heeft niks met links of rechts te maken, het raakt juist iedereen die nu moet starten op de huizenmarkt (of dat nou koop of huur is).

Immigratie speelt maar een kleine rol bij dit gigantische probleem.
٩๏̯͡๏)۶
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 september 2021 @ 15:54:40 #297
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201340258
quote:
7s.gif Op zondag 12 september 2021 19:41 schreef phpmystyle het volgende:
Wat grappig die afkeer tegen de VVD omtrent de woningnood. De VVD heeft imo zeker geen maatregelen genomen - en dat is verwijtbaar - om de wooncrisis te voorkomen zoals de instroom van migranten beperken. Maar dit probleem is meer links-bias. Alles waar tegen geprotesteerd wordt zoals tiny-houses, betaalbare woningen, sociale huurwoningen, zijn allemaal door links de nek omgedraaid door volle bak migranten naar binnen te halen en met wet- en regelgeving bouwen duurder te maken, als daar al dan plek voor is en het niet door pfas wetgeving wordt tegengehouden.
Wat grappig joh, de belangrijkste partij in de afgelopen 3 regeringen verantwoordelijk houden voor een probleem veroorzaakt door marktmerking, toevallig ook nog één van de belangrijkste punten van die partij.

Mogen we straks D66 ook niet meer verantwoordelijk houden van de uitkleding van het onderwijs omdat ze claimen voor het onderwijs te zijn, terwijl ze toch echt de minister van onderwijs leveren?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201340309
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 15:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Wat grappig joh, de belangrijkste partij in de afgelopen 3 regeringen verantwoordelijk houden voor een probleem veroorzaakt door marktmerking, toevallig ook nog één van de belangrijkste punten van die partij.

Mogen we straks D66 ook niet meer verantwoordelijk houden van de uitkleding van het onderwijs omdat ze claimen voor het onderwijs te zijn, terwijl ze toch echt de minister van onderwijs leveren?
Woningnood was al een ding in de jaren 80, oudere kunnen zich vast nog de kroning van beatrix herrineren.
speak only if it improves the silence.
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 september 2021 @ 16:00:34 #299
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201340335
quote:
3s.gif Op maandag 13 september 2021 15:58 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Woningnood was al een ding in de jaren 80, oudere kunnen zich vast nog de kroning van beatrix herrineren.
:O

Sorry hoor, maar je bent geen haar beter dan viruswappies op deze manier.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 13 september 2021 @ 18:49:28 #300
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201342326
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 19:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het zijn dus weer de gebruikelijke we-hebben-wel-rechten-maar-geen-plichten-figuren die op dit soort protesten afkomen.
Ieder fatsoenlijk en weldenkend mens is voor kraken. Bij woningnood panden leeg laten staan dát is pas crimineel.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')