M.a.w. mensen die "woke" zijn, zijn niet van de laatste jaren.quote:The phrase stay woke had emerged in the United States by the 1930s.
Dat is dan ook niet de bedoeling. De blanke voorsprong inperken is goed genoegquote:Op maandag 23 augustus 2021 08:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Wijzen op de gevaren van rasicme? Waarom willen woke mensen dan blank gekleurden achterstellen? Is dat geen rasicme?
Ze willen blanken gelijk stellen. Er zijn te veel blanke mensen die rijkdom ervaren en donker gekleurde mensen amper.quote:Op maandag 23 augustus 2021 08:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Wijzen op de gevaren van rasicme? Waarom willen woke mensen dan blank gekleurden achterstellen? Is dat geen rasicme?
Hoe wil je rasicme met rasicme bestrijdenquote:Op maandag 23 augustus 2021 08:58 schreef babylon het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet de bedoeling. De blanke voorsprong inperken is goed genoeg
Met focussen op kleur ga je dat niet redden. Gelijk stellen door achter stellen is niet de wegquote:Op maandag 23 augustus 2021 09:05 schreef airconditioning het volgende:
[..]
Ze willen blanken gelijk stellen. Er zijn te veel blanke mensen die rijkdom ervaren en donker gekleurde mensen amper.
Het is geen racisme als je mensen eindelijk dezelfde kansen geeft.quote:Op maandag 23 augustus 2021 09:13 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Hoe wil je rasicme met rasicme bestrijden
Dat kan zijn, het gaat er alleen om dat de term "woke" geen negatieve annotatie verdient, als de wakkere mensen in de dertiger jaren vd 20e eeuw al appeleerden aan "stay woke".quote:Op maandag 23 augustus 2021 09:17 schreef Plompzakker het volgende:
Omdat de aanhangers ervan de ideeën erachter ook tot in het belachelijke en verder doorvoeren
Lol, dat is een mythe.quote:Op maandag 23 augustus 2021 08:58 schreef babylon het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet de bedoeling. De blanke voorsprong inperken is goed genoeg
Als ze zichzelf die naam geven icm belachelijk gedrag, dan moet je het niet vreemd vinden als die naam dan ook geassocieerd wordt met het belachelijke gedragquote:Op maandag 23 augustus 2021 09:21 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Dat kan zijn, het gaat er alleen om dat de term "woke" geen negatieve annotatie verdient, als de wakkere mensen in de dertiger jaren vd 20e eeuw al appeleerden aan "stay woke".
Ik zeg niet dat alle blanke het supergoed hebben. Ik zeg dat ze, zeker in de VS, als groep een beste voorsprong hebben.quote:Op maandag 23 augustus 2021 09:43 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Lol, dat is een mythe.
Het is veel meer een klassenstrijd, dan raciaal.
White privilege? Ja, als in goedburgerlijke familie geboren bent.
Een witte bijstandsmoeder in Detroit, of al die witte jongens uit sociaal lagere klassen die het leger in gaan om hun studieschulden te kunnen betalen hebben betrekkelijk weinig privileges hoor.
Op basis van hun sociale klasse. Niet op basis van hun witte vel.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:03 schreef babylon het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat alle blanke het supergoed hebben. Ik zeg dat ze, zeker in de VS, als groep een beste voorsprong hebben.
Een witte in dezelfde situatie als een zwarte heeft in Amerika meer privilege. Wel appels met appels vergelijken aub.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:07 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Op basis van hun sociale klasse. Niet op basis van hun witte vel.
De term white privilege veronderstelt dat IEDERE wittr privileged is, puur omdat ze wit zijn. En dat is onzin.
Een wit iemand afkomstig van zwaar verpauperd trailerpark heeft minder privileges dan een zwart iemand die een nette suburban area woont met een goed sociaal netwerk in de juiste kringen.
Die kritiek op de woke-groep was in de 30er jaren van de 20e eeuw ook al terecht.quote:Op maandag 23 augustus 2021 09:43 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Lol, dat is een mythe.
Het is veel meer een klassenstrijd, dan raciaal.
White privilege? Ja, als in goedburgerlijke familie geboren bent.
Een witte bijstandsmoeder in Detroit, of al die witte jongens uit sociaal lagere klassen die het leger in gaan om hun studieschulden te kunnen betalen hebben betrekkelijk weinig privileges hoor.
Als je in de 30er jaren van de 20e eeuw had geleefd, had je het wellicht niet over het paarse haar gehad.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:15 schreef FlippingCoin het volgende:
Omdat tegenwoordig woke mensen hysterische wijven met paars haar en een bachelor genderstudies zijn.
Absoluut onwaar, in die periode wist ik niet wat woke was als Nederlander.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:21 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Als je in de 30er jaren van de 20e eeuw had geleefd, had je het wellicht niet over het paarse haar gehad.
Maar verder zou je ze ook belachelijk hebben gemaakt.
Ze vertalen ook alles 1op1 naar hier alsof ze in dat derdewereldland wonen.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:23 schreef Woelwater het volgende:
Lekker woke doen hier, met jullie "witte" mensen
Uhm jawel, het probleem is juist de kleur. Als een bepaalde groep mensen (blanke) telkens privileges hebben en gekleurde niet, dan wordt het tijd dat die blanke geen privileges meer hebben, of de gekleurde meer.quote:Op maandag 23 augustus 2021 09:14 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Met focussen op kleur ga je dat niet redden. Gelijk stellen door achter stellen is niet de weg
Witte mannen die klagen over racismequote:Op maandag 23 augustus 2021 10:42 schreef ijs. het volgende:
Echte racisten zijn die woke lui juist. Noemen mij 'wit'.![]()
Ik zie weinig wit aan mijn huid, eerder blank. En als we toch bij de feiten blijven, waarom mag ik een ander niet bruin noemen? Wat is dat voor verdraaien van de werkelijkheid?
Ah, dus ik heb me schuldig gemaakt aan racisme. Bewijs graag.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:46 schreef airconditioning het volgende:
[..]
Witte mannen die klagen over racisme![]()
Zelfde als mishandelaars die klagen over misbruik
Ah, dus ik heb je uitgemaakt voor racist. Bewijs graag.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:49 schreef ijs. het volgende:
[..]
Ah, dus ik heb me schuldig gemaakt aan racisme. Bewijs graag.
Maar dat zal wel weer niet komen. Zeker niet van iemand die misbruik en mishandeling niet eens uit elkaar kan houden.
Dit is toch wel van de orde napraten met een gek stemmetje en 'nanananana' roepen. Succes met je leven verder, het zal een hele opgave zijn.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:53 schreef airconditioning het volgende:
[..]
Ah, dus ik heb je uitgemaakt voor racist. Bewijs graag.
Maar dat zal wel weer neit komen. Zeker niet van iemand die beschuldiging van racisme en racisme niet eens uit elkaar kan houden.
Van wie mag dat niet dan?quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:42 schreef ijs. het volgende:
Echte racisten zijn die woke lui juist. Noemen mij 'wit'.![]()
Ik zie weinig wit aan mijn huid, eerder blank. En als we toch bij de feiten blijven, waarom mag ik een ander niet bruin noemen? Wat is dat voor verdraaien van de werkelijkheid?
Je hoeft het niet persoonlijk te maken als je inhoudelijk niets weet toe te voegenquote:Op maandag 23 augustus 2021 10:55 schreef ijs. het volgende:
[..]
Dit is toch wel van de orde napraten met een gek stemmetje en 'nanananana' roepen. Succes met je leven verder, het zal een hele opgave zijn.
De woke beweging wilt gelijkheid van uitkomst. Dat is iets anders dan gelijkheid van kansen. En de manier waarop ze dat willen bereiken is wel degelijk racistisch.quote:Op maandag 23 augustus 2021 09:17 schreef babylon het volgende:
[..]
Het is geen racisme als je mensen eindelijk dezelfde kansen geeft.
Oh sorry, dan hebben we het over verschillende woke bewegingen. Excuus.quote:Op maandag 23 augustus 2021 11:07 schreef Gehrman het volgende:
[..]
De woke beweging wilt gelijkheid van uitkomst. Dat is iets anders dan gelijkheid van kansen. En de manier waarop ze dat willen bereiken is wel degelijk racistisch.
Wat zou de oorzaak volgens jou kunnen zijn dat er geen gelijkheid van uitkomst is, als deze niet door afkomst/kansen kan worden verklaard. Is de ene groep luier dan de ander?quote:Op maandag 23 augustus 2021 11:07 schreef Gehrman het volgende:
[..]
De woke beweging wilt gelijkheid van uitkomst. Dat is iets anders dan gelijkheid van kansen. En de manier waarop ze dat willen bereiken is wel degelijk racistisch.
Er zijn meer blanke dan gekleurde mensen in Nederland dus dat hele idee van gelijkwaardige representatie is statistisch gezien nogal onzinnig.quote:Op maandag 23 augustus 2021 11:29 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Wat zou de oorzaak volgens jou kunnen zijn dat er geen gelijkheid van uitkomst is, als deze niet door afkomst/kansen kan worden verklaard. Is de ene groep luier dan de ander?
Flauw.... Dat wordt heus wel proportioneel bekeken. Niet dommer voordoen dan je bent...quote:Op maandag 23 augustus 2021 11:47 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Er zijn meer blanke dan gekleurde mensen in Nederland dus dat hele idee van gelijkwaardige representatie is statistisch gezien nogal onzinnig.
Welk privilege heeft een van de tigduizenden blanke daklozen boven dat van zwarte daklozen dan?quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:15 schreef babylon het volgende:
[..]
Een witte in dezelfde situatie als een zwarte heeft in Amerika meer privilege. Wel appels met appels vergelijken aub.
quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:19 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Die kritiek op de woke-groep was in de 30er jaren van de 20e eeuw ook al terecht.
De Duitse niet-joden hadden het ook moeilijk.
Daarmee hadden de woke-mensen nu niet meteen ongelijk.
Termen veranderen nou eenmaal van betekenis. Vroeger was je een racist als je onderscheid maakte op huidskleur, tegenwoordig ben je racist als je tegen immigratie bent. Woke wordt nu gebruikt voor alle mafklappers die veel te ver door zijn geslagen.quote:Op maandag 23 augustus 2021 09:21 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Dat kan zijn, het gaat er alleen om dat de term "woke" geen negatieve annotatie verdient, als de wakkere mensen in de dertiger jaren vd 20e eeuw al appeleerden aan "stay woke".
Ja, dat is dus het probleem. Dat je dat niet snapt.quote:Op maandag 23 augustus 2021 12:18 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Welk privilege heeft een van de tigduizenden blanke daklozen boven dat van zwarte daklozen dan?
Je hebt geen antwoord, omdat dat er niet is. Laf.quote:Op maandag 23 augustus 2021 13:10 schreef babylon het volgende:
[..]
Ja, dat is dus het probleem. Dat je dat niet snapt.
Dat is volgens mij niet wat wordt gezegdquote:Op maandag 23 augustus 2021 09:17 schreef babylon het volgende:
[..]
Het is geen racisme als je mensen eindelijk dezelfde kansen geeft.
In de VS maakt een blanke alsnog meer kans om van de straat te geraken dan een zwarte. Maar jij ziet ook blanken op straat, en denkt dan dat het allemaal wel mee valt.quote:Op maandag 23 augustus 2021 13:15 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Je hebt geen antwoord, omdat dat er niet is. Laf.
Dat is wel wat er nu gebeurt met de hele White privilege discussie in de VSquote:Op maandag 23 augustus 2021 13:17 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dat is volgens mij niet wat wordt gezegd
Je zegt dus eigenlijk dat een witte dakloze in de Verenigde Staten het meer aan zichzelf te danken heeft dan een zwarte dakloze.quote:Op maandag 23 augustus 2021 13:19 schreef babylon het volgende:
[..]
In de VS maakt een blanke alsnog meer kans om van de straat te geraken dan een zwarte. Maar jij ziet ook blanken op straat, en denkt dan dat het allemaal wel mee valt.
Sowieso een racistische stelling. 'Er zijn te veel blanke mensen die rijkdom ervaren'. Het draait gewoon niet om het kleurtje maar dat willen 'woke' mensen er wel heel graag van makenquote:Op maandag 23 augustus 2021 09:05 schreef airconditioning het volgende:
[..]
Ze willen blanken gelijk stellen. Er zijn te veel blanke mensen die rijkdom ervaren en donker gekleurde mensen amper.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |