In de praktijk werkt dat natuurlijk niet. Mensen bellen de dokter niet als ze het gevoel hebben dat ze het ook wel thuis uit kunnen zieken. Je komt niet op de IC als het allemaal wel meevalt.quote:Op zondag 22 augustus 2021 16:54 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Opzouten met dat begrip, laat je vaccineren en anders thuis uitzieken of niet naar evenementen gaan. Ben er klaar mee.
Wat de oplossing is weet ik in de toekomst ook niet precies, maar het is wel erg oneerlijk dat kankerdiagnoses en hartoperaties mogelijkerwijs wéer worden uitgesteld vanwege ongevaccineerde corona patiënten.quote:Op zondag 22 augustus 2021 16:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
In de praktijk werkt dat natuurlijk niet. Mensen bellen de dokter niet als ze het gevoel hebben dat ze het ook wel thuis uit kunnen zieken. Je komt niet op de IC als het allemaal wel meevalt.
Begrijp je dat je dan net zo erg bent als de groep waar je klaar mee bent? Door jezelf niet te laten testen hou je de status quo in stand, want het virus kan nog steeds rondgaan.quote:Op zondag 22 augustus 2021 16:57 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Ja, maar ik kan je alvast verklappen dat ik met mijn vaccinatiebewijs mezelf niet meer laat testen hoor.
Nee juist niet! Want de overheid kan moeilijk ingrijpen als ze geen cijfers hebben van positieve testen.quote:Op zondag 22 augustus 2021 16:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Begrijp je dat je dan net zo erg bent als de groep waar je klaar mee bent? Door jezelf niet te laten testen hou je de status quo in stand, want het virus kan nog steeds rondgaan.
Doordat jij je niet laat testen en gewoon overal naartoe gaat zorg je misschien wel voor een groter probleem als iemand die niet gevaccineerd is.
Op zichzelf niet vreemd, zo lijkt het maar dan wel begrijpen dat dus de vaccins op deze wijze niet langer als experimenteel te boek zullen staan. Voorts in alle opzichten erkend worden als heilzaam middel.quote:bron: time-04aug21
FDA Accelerates Full Approval of Pfizer-BioNTech Vaccine as Delta Variant Surges
The Food and Drug Administration (FDA) has begun accelerating the process to fully approve the Pfizer-BioNTech COVID-19 vaccine, facing pressure to add resources from those who believe the lack of full approval is hampering efforts to get more Americans vaccinated.
Nou ja, als er weer een (gepercipieerd) onhoudbare druk op de zorg komt nu iedereen die dat wil gevaccineerd is, dan zal je toch echt met een andere visie moeten komen dan het ad-hoc in- en uitfaseren van een karrevracht aan maatregeltjes, wat we het afgelopen anderhalf jaar hebben gezien.quote:Op zondag 22 augustus 2021 15:12 schreef Tijn het volgende:
Maar wat als het stijgt in het najaar? Wat als de capaciteit weer in het geding komt? Operaties moeten worden uitgesteld?
Net maak je je boos omdat er 1,8 miljoen ongevaccineerden zijn die voor ziekenhuisdruk kunnen zorgen en nu zeg je je niet te laten testen zodat de overheid niet in kan grijpen als er geen cijfers van positieve tests zijn.quote:Op zondag 22 augustus 2021 17:00 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Nee juist niet! Want de overheid kan moeilijk ingrijpen als ze geen cijfers hebben van positieve testen.
Het voordeel van "full approval' is normaal gesproken wel de aansprakelijkheid. Als het vaccin volledig goedgekeurd is kan de fabrikant niet meer achter het 'emergency use' verschuilen.quote:Op zondag 22 augustus 2021 17:00 schreef Vallon het volgende:
Nieuwe, significante, ontwikkeling.....
[..]
Op zichzelf niet vreemd, zo lijkt het maar dan wel begrijpen dat dus de vaccins op deze wijze niet langer als experimenteel te boek zullen staan. Voorts in alle opzichten erkend worden als heilzaam middel.
De goedkeuring is vooral politiek gedreven om tegenstanders te overtuigen wanneer het vaccin een erkende status heeft.
en tegenstanders de wind uit de zeilen te nemen door het juridisch, de kop in te drukken.
Een medicus of patiënt kan ook minder makkelijk een gebruik weigeren (toe te passen).
Ik voel mij weer helemaal ondergedompeld in Orwelliaanse ravijnen, waar ruisende beekjes meanderend al klievend het onleefbare landschap tot een nieuwdenkend paradijs maken.
Hoe lang zal het duren dat de EMA of CBG of OMT tot dezelfde - beleids - overweging komt ?
Het probleem is toch het áantal positieve testen én ziekenhuisopnames? De kans op ziekenhuisopname is veel kleiner wanneer je bent gevaccineerd en als je een vaccinatiebewijs hebt, heb je geen negatieve test nodig voor bvb een evenement, Viola.quote:Op zondag 22 augustus 2021 17:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Net maak je je boos omdat er 1,8 miljoen ongevaccineerden zijn die voor ziekenhuisdruk kunnen zorgen en nu zeg je je niet te laten testen zodat de overheid niet in kan grijpen als er geen cijfers van positieve tests zijn.
Waar maak je je nu echt boos over?
Zolang er nog een demissionair kabinet zit, maak ik me weinig illusies over een grote koerswijziging.quote:Op zondag 22 augustus 2021 17:01 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, als er weer een (gepercipieerd) onhoudbare druk op de zorg komt nu iedereen die dat wil gevaccineerd is, dan zal je toch echt met een andere visie moeten komen dan het ad-hoc in- en uitfaseren van een karrevracht aan maatregeltjes, wat we het afgelopen anderhalf jaar hebben gezien.
Nee, dat is het niet.quote:Op zondag 22 augustus 2021 17:04 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Het probleem is toch het áantal positieve testen én ziekenhuisopnames? De kans op ziekenhuisopname is veel kleiner wanneer je bent gevaccineerd en als je een vaccinatiebewijs hebt, heb je geen negatieve test nodig voor bvb een evenement, Viola.
Neequote:Op zondag 22 augustus 2021 17:06 schreef Wirelessmouse het volgende:
Gaan er eigenlijk nog eens cijfers/statistieken bekend gemaakt worden van ,pak hem beet, de laatste 2 weken aan ziekenhuisopnames? Met daar in bv.
- leeftijd
- vaccinatiestatus
- onderliggende aandoeningen
- afkomst
- etc
Ik ben begaan met de ziekenhuizen, maar óók wil ik alle beperkingen er zoveel mogelijk af. Maar het het kan ergens wel kloppen wat je zegt dat als de druk op de zorg weer heel laag wordt (dus nog een stuk lager dan nu), dat op een gegeven moment het aantal positieve testen voor de overheid geen grote zorg meer zal zijn.quote:Op zondag 22 augustus 2021 17:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet.
Het probleem is de druk op de zorg. De druk op de zorg proberen ze (onder andere) in te schatten door de gemeten positieve tests te extrapoleren.
Ik zeg overigens ook niet dat je je moet laten testen hè. Ik zei dat je als gevaccineerd nog steeds corona kunt hebben en ook besmettelijk kunt zijn. Als je dus écht zo begaan bent met de druk op de ziekenhuizen en je boos maakt over ongevaccineerden moet je jezelf regelmatig testen en thuisblijven als je positief test/klachten hebt. Anders doe je precies hetzelfde als waar je verontwaardigd over bent.
Nou ja, het te vormen kabinet wordt ook een mengelmoes van links tot rechts, dus ook daar verwacht ik geen duidelijke lijn. Polderen is vaak goed, maar in een (semi)crisissituatie als deze gebeurt er daardoor vooral heel erg weinig.quote:Op zondag 22 augustus 2021 17:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zolang er nog een demissionair kabinet zit, maak ik me weinig illusies over een grote koerswijziging.
Ik wil ook graag alle beperkingen eraf. Ik ben alleen wel van mening dat dat niet tegen elke prijs kan.quote:Op zondag 22 augustus 2021 17:09 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Ik ben begaan met de ziekenhuizen, maar óók wil ik alle beperkingen er zoveel mogelijk af. Maar het het kan ergens wel kloppen wat je zegt dat als de druk op de zorg weer heel laag wordt (dus nog een stuk lager dan nu), dat op een gegeven moment het aantal positieve testen voor de overheid geen grote zorg meer zal zijn.
Daar ben ik het wel mee eens, zo zie ik het ook wel. Ik vind het belangrijk dat jij je vrije keuze om je wel te laten vaccineren hebt en een ander de vrije keus om zich niet te laten vaccineren heeft. Ik vind dat we niet ons recht op lichamelijke integriteit in moeten leveren om weer naar een festival te kunnen. Dat is naar mijn mening ook niet de oplossing.quote:Op zondag 22 augustus 2021 17:10 schreef StarmanFR het volgende:
Hoe dan ook, ieder zijn mening en acties maar het vaccin niét nemen zie ik niet als een oplossing, dat bedoel ik.
Privacywetgeving gaat zulk soort overzichten niet toestaan.quote:Op zondag 22 augustus 2021 17:12 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Jammer, ben er wel benieuwd naar eigenlijk.
Frankrijk is een goed testvoorbeeld, maar ook de UK met helemaal geen beperkingen. De overheid heeft alle tijd om zijn beleid en eindelijk eens evenementen toe te staan.quote:Op zondag 22 augustus 2021 17:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik wil ook graag alle beperkingen eraf. Ik ben alleen wel van mening dat dat niet tegen elke prijs kan.
quote:Op zondag 22 augustus 2021 17:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het voordeel van "full approval' is normaal gesproken wel de aansprakelijkheid. Als het vaccin volledig goedgekeurd is kan de fabrikant niet meer achter het 'emergency use' verschuilen.
Ik begon zo'n 26 uur na de tweede Pfizer (rond 15:00 's middags) steeds duffer te worden en steeds minder mee te krijgen van wat er om me heen gebeurde. Ik ben toen rond 19:00 gaan slapen en de volgende ochtend trok dat duffe langzaam, maar zeker weg.quote:Op zondag 22 augustus 2021 12:40 schreef Oriente het volgende:
@ De mensen hier die Pfizer gehad hebben en last kregen na de tweede vaccinatie: na hoe lang kreeg je last? Ik ben nu 23 uur verder en m'n arm doet verrekte zeer maar verder voel ik me op wat zweten na gisteravond (het was hier ook wel 27 graden) redelijk. Kan het nog komen of zou ik 'geluk' hebben?
Start je eigen ond3rzoek: https://www.onderzoekdoen.nlquote:Op zondag 22 augustus 2021 17:12 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja, ik zeg niet dat hun helemaal niet naar een festival mogen gaan. Maar een keuze maken betekent ook risico nemen. Dus dan ook niet klagen dat je als negatief geteste mogelijk dus toch besmet kan raken door gevaccineerden.quote:Op zondag 22 augustus 2021 17:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens, zo zie ik het ook wel. Ik vind het belangrijk dat jij je vrije keuze om je wel te laten vaccineren hebt en een ander de vrije keus om zich niet te laten vaccineren heeft. Ik vind dat we niet ons recht op lichamelijke integriteit in moeten leveren om weer naar een festival te kunnen. Dat is naar mijn mening ook niet de oplossing.
Wat wil je er dan eigenlijk mee? Stel dat dat overzicht er wel komt.quote:Op zondag 22 augustus 2021 17:12 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maar zou het ergens worden bijgehouden? Lijkt mij toch vrij essentiële informatie eigenlijk.quote:Op zondag 22 augustus 2021 17:12 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Privacywetgeving gaat zulk soort overzichten niet toestaan.
Ja, daarom dan nog liever een 'pass sanitaire' zoals in Frankrijk desnoods dan nog een lockdown. Of niet?quote:Op zondag 22 augustus 2021 17:19 schreef popje het volgende:
Wie is er hier bang dat de horeca in het najaar weer dicht zal gaan? Ik droomde vannacht dat we weer in lockdown zouden gaan, eigenlijk best een nare droom...
Ja, dat soort dingen zijn bekend, maar waarschijnlijk niet voor het doel van zo'n overzicht.quote:Op zondag 22 augustus 2021 17:20 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maar zou het ergens worden bijgehouden? Lijkt mij toch vrij essentiële informatie eigenlijk.
Heb ik iets gemist?quote:Op zondag 22 augustus 2021 16:49 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Feit is dat in Frankrijk festivals en discotheken daar wel open zijn en hier niet. Maar er is een grote vaccinatiedwang dat wel, en dat enorme begrip voor mensen die het vaccin niet willen nemen zoals nu in NL is daar niet meer.
Voor mij liever een pass sanitaire dan een lockdown ja.quote:Op zondag 22 augustus 2021 17:21 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Ja, daarom dan nog liever een 'pass sanitaire' zoals in Frankrijk desnoods dan nog een lockdown. Of niet?
Als het echt moet?
Hier in Nederland is daar vrij veel begrip voor vanwege mogelijke discriminatie, in andere landen speelt die discriminatie angst veel minder.quote:
Het wordt niet bijgehouden, de informatie is er wel maar kan niet causaal of gecorreleerd worden toegepast.quote:Op zondag 22 augustus 2021 17:20 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maar zou het ergens worden bijgehouden? Lijkt mij toch vrij essentiële informatie eigenlijk.
Opsporing gezocht maar dan voor Covid gevallen. Lachen man...quote:Op zondag 22 augustus 2021 17:06 schreef Wirelessmouse het volgende:
Gaan er eigenlijk nog eens cijfers/statistieken bekend gemaakt worden van ,pak hem beet, de laatste 2 weken aan ziekenhuisopnames? Met daar in bv.
- leeftijd
- vaccinatiestatus
- onderliggende aandoeningen
- afkomst
- etc
Je bent nieuw hierquote:Op zondag 22 augustus 2021 17:24 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Hier in Nederland is daar vrij veel begrip voor vanwege mogelijke discriminatie, in andere landen speelt die discriminatie angst veel minder.
Gewoon niet op reageren werkt primaquote:Op zondag 22 augustus 2021 14:52 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik weet echt niet hoe ik hier op dien te reageren. Iemand anders misschien?
Blijkbaar wel want buiten Fok hoor ik ook maar weinig mensen praten over ongevacineerden op de manier zoals ze hier doen.quote:
Covid naïeven houdt in, zij die er nog niet mee in aanraking zijn geweest cq geen antistoffen hebben.quote:Op zondag 22 augustus 2021 16:38 schreef Vallon het volgende:
Ik denk niet zozeer naïef maar vooral dat het onderwerp beu - onbegrepen en machteloos makend - de keel uitkomt.
//--//
Diverse mensen in mijn omgeving willen er niet(s meer) van weten, wat verder prima is.
Of de informatie over vaccinatiestatus bekend is voor ziekenhuizen, weet ik niet hoor. Ja, ze kunnen het aan de patiënt vragen, maar die kan vervolgens zeggen wat-ie wil. Daar houdt het wel een beetje op.quote:Op zondag 22 augustus 2021 17:24 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het wordt niet bijgehouden, de informatie is er wel maar kan niet causaal of gecorreleerd worden toegepast.
Zie hier het mooi web dat ons geweven is en wij ons dus moeten verlaten op expertmodellen van empirisch N=1 onderzoek.
Soort van ja, maar goed, ook bij opsporing verzocht is het van belang toch?quote:Op zondag 22 augustus 2021 17:26 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Opsporing gezocht maar dan voor Covid gevallen. Lachen man...
Maar wat wil je nou met dat overzicht mocht het er wel zijn?quote:Op zondag 22 augustus 2021 17:43 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Soort van ja, maar goed, ook bij opsporing verzocht is het van belang toch?
Dat ze in Frankrijk zo'n pass hebben wil niet zeggen dat er daar geen lockdown meer komt. Ik denk dat een lockdown wel goed uitkomt nu met al die protesten elk weekend.quote:Op zondag 22 augustus 2021 17:21 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Ja, daarom dan nog liever een 'pass sanitaire' zoals in Frankrijk desnoods dan nog een lockdown. Of niet?
Als het echt moet?
Er gaat waarschijnlijk niks mee gebeuren, maar je zou het kunnen gebruiken om aan te tonen dat vaccinatie werkt (of niet), waar winst te behalen valt wat vaccineren betreft, meer transparantie over verschillen van effectiviteit van vaccins etc (indien aanwezig).quote:Op zondag 22 augustus 2021 17:43 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Maar wat wil je nou met dat overzicht mocht het er wel zijn?
In het ziekenhuis is dat vaccinatiegegeven sws niet van belang, hooguit als statistiek dat zij niet (mogen ver)tellen.quote:Op zondag 22 augustus 2021 17:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Of de informatie over vaccinatiestatus bekend is voor ziekenhuizen, weet ik niet hoor. Ja, ze kunnen het aan de patiënt vragen, maar die kan vervolgens zeggen wat-ie wil. Daar houdt het wel een beetje op.
Die informatie is er toch, dat vaccineren werkt tegen, in ieder geval, ziekenhuisopnames.quote:Op zondag 22 augustus 2021 17:51 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Er gaat waarschijnlijk niks mee gebeuren, maar je zou het kunnen gebruiken om aan te tonen dat vaccinatie werkt (of niet), waar winst te behalen valt wat vaccineren betreft, meer transparantie over verschillen van effectiviteit van vaccins etc (indien aanwezig).
Maar voor mijzelf, ik ben gewoon erg benieuwd.
https://nos.nl/liveblog/2(...)e-coronabesmettingenquote:Spreekkoren in Kuip tegen aanwezige De Jonge: 'Hugo, hou je bek'
Tijdens de wedstrijd Feyenoord-Go Ahead Eagles in de Kuip uitten voetbalsupporters hun ongenoegen over Hugo de Jonge, die vorige week zei dat "geplaceerd betekent: op je kont zitten". De minister van Volksgezondheid zei dat de regels worden aangescherpt als supporters zich, net als het weekend ervoor, daar niet aan hielden.
Als reactie daarop brachten supporters een spanddoek mee, met daarop de tekst: "Hugo: zitten en je muil houden". De aanhang van beide clubs zong even later dat De Jonge "zijn bek moet houden."
Op dit moment mogen clubs twee derde van de maximum hoeveelheid fans toelaten in het stadion, op voorwaarde dat ze een vaste zitplek en een coronatoegangsbewijs hebben. Maar in de praktijk zitten supporters dicht op elkaar en zingen en springen ze, met name in vakken met fanatieke supporters. Die beelden leveren in andere sectoren van de maatschappij verontwaardigde reacties op.
Hugo de Jonge was zelf ook bij de wedstrijd aanwezig.
Tokkies gonna tokkie.quote:Op zondag 22 augustus 2021 17:55 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)e-coronabesmettingen
[ twitter ]
![]()
![]()
Alles behalve een lockdown wat mij betreft, dan nog liever een vaccinatieplicht als uiterste middel.quote:Op zondag 22 augustus 2021 17:44 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Dat ze in Frankrijk zo'n pass hebben wil niet zeggen dat er daar geen lockdown meer komt. Ik denk dat een lockdown wel goed uitkomt nu met al die protesten elk weekend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |