abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201012808
Laatste update: 21-08-2021 - 15:16

Totaal aantal besmettingen: 2467

Gemeentes met +5 besmettingen:
243 Amsterdam
137 Rotterdam
122 's-Gravenhage
72 Almere
50 Utrecht
38 Groningen
32 Eindhoven
32 Leeuwarden
30 Arnhem
29 Enschede
28 Deventer
28 Amersfoort
25 Lelystad
24 Haarlemmermeer
22 Emmen
21 Delft
21 Nijmegen
20 Zoetermeer
19 Edam-Volendam
19 Zaanstad
19 Alkmaar
19 Tilburg
19 Ede
19 Apeldoorn
18 Haarlem
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast zijn er:
48 gemeentes met 0 besmettingen
53 gemeentes met 1 besmettingen
115 gemeentes met 2-4 besmettingen
27 gemeentes met 5 besmettingen

Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201012824
@Vallon

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 21:28 schreef Schuifpui het volgende:
Iemand de vaccinatiegraad weleens tegen de besmettingsgraad uitgezet?

pi_201012829
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 14:26 schreef vosss het volgende:

[..]
Jij met je mede-gevaccineerden steken vanaf 20 september gezonde ongevaccineerden binnen aan. Jullie weten vaak niet of jullie besmettelijk zijn. De ongevaccineerden moeten een negatieve test overleggen.

Dus bespaar me je gelul; het risico op een besmetting oplopen van een gevaccineerde is groter dan het risico op een besmetting oplopen van een niet gevaccineerde.
Gelul nog wel? Ik zou bijna het idee krijgen alsof je wat dwars zit :)

Je doet het overkomen alsof het een garantie is dat gevaccineerden opeens massaal iedereen aansteken. Die kans is als gevaccineerde toch echt kleiner, sorry. Je hebt inderdaad minder vaak door dat je het zal hebben, maar waarom heb je het minder snel door? Omdat je amper symptomen hebt. De kans om te verspreiden zonder symptomen is vrij laag volgens mij. Met onze vaccinatiegraad is de kans veel groter dat als je al iemand aansteekt...dat het een gevaccineerd persoon. Die hoog waarschijnlijk niet snel in het ziekenhuis terecht zal komen. Je kan ook de pech hebben dat je een ongevaccineerd persoon aansteekt ja, maar als ongevaccineerd persoon heb je de keuze (behalve bij medische redenen uiteraard) om jezelf te laten vaccineren. Doe je dat niet? Tja, dan loop je risico ja. Maar daar kies je op dat moment zelf voor. Is geen reden om gevaccineerden daarvoor te gaan straffen door ze vaker in quarantaine te stoppen.
pi_201012833
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 15:36 schreef Za het volgende:
@:Vallon
[..]

Pfoe, zit weinig correlatie in dus.
Nouja, hij is er wel, maar in de verkeerde richting als het de hoofdmotor zou zijn tegen besmettingen constateren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201012837
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 15:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
Gelul nog wel? Ik zou bijna het idee krijgen alsof je wat dwars zit
Ja dat demoniseren van de wappie en dat dwingen van vaccins zit men wel dwars :p
Dat laatste moet nog komen uiteraard in dit land.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201012845
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 13:41 schreef Za het volgende:

[..]
Het natuurlijk verloop zou zijn dat het virus verzwakt, en over een bepaalde tijd niet meer significant is.

Deze optie is voorgoed verkeken wanneer we doorgaan met massavaccinaties.
Bron?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_201012848
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 15:36 schreef Za het volgende:
@:Vallon
[..]

Blijven wij nu zo ver achter bij portugal, België, Spanje en Denemarken?
pi_201012875
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 14:45 schreef Tjoent het volgende:

[..]
En welke partijen hebben er tegen gestemd... VVD, D66, CDA en ChristenUnie.

Wat verrassend weer :{
En toch blijft men maar massaal op die partijen met hun neoliberale sloopbeleid stemmen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_201012905
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 15:46 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
En toch blijft men maar massaal op die partijen met hun neoliberale sloopbeleid stemmen.
D66 heeft alle EU gelovigen voor zich... Midden partijen verder zijn die christelijke partijen...VVD is het "uiterste rechts" wat nog beleidsmacht heeft door hun monopolistische samenwerking / uitsluiten rechtsere partijen.

VVD heeft geluk dat men ze niet gewoon zat is. Die overige partijen denk ik dat ze gewoon stemmen krijgen van mensen die er ideologisch op 1 lijn mee liggen.
pi_201012908
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 14:48 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je kan dus ook echt helemaal niks meer stemmen in dit land als je vooruit wilt...

Alles buiten deze flanken lijkt extremistisch op punten en wordt buitengesloten van deelname.
Zonder corona doen we het toch goed?
pi_201012909
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 15:37 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Gelul nog wel? Ik zou bijna het idee krijgen alsof je wat dwars zit :)

Je doet het overkomen alsof het een garantie is dat gevaccineerden opeens massaal iedereen aansteken. Die kans is als gevaccineerde toch echt kleiner, sorry. Je hebt inderdaad minder vaak door dat je het zal hebben, maar waarom heb je het minder snel door? Omdat je amper symptomen hebt. De kans om te verspreiden zonder symptomen is vrij laag volgens mij. Met onze vaccinatiegraad is de kans veel groter dat als je al iemand aansteekt...dat het een gevaccineerd persoon. Die hoog waarschijnlijk niet snel in het ziekenhuis terecht zal komen. Je kan ook de pech hebben dat je een ongevaccineerd persoon aansteekt ja, maar als ongevaccineerd persoon heb je de keuze (behalve bij medische redenen uiteraard) om jezelf te laten vaccineren. Doe je dat niet? Tja, dan loop je risico ja. Maar daar kies je op dat moment zelf voor. Is geen reden om gevaccineerden daarvoor te gaan straffen door ze vaker in quarantaine te stoppen.
Quarantaine niet nee, maar gewoon net zoals de ongevaccineerden overal testen. Je doet dat immers voor een ander, dus dat lijkt mij geen probleem toch? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_201012941
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 15:50 schreef vosss het volgende:

[..]
Quarantaine niet nee, maar gewoon net zoals de ongevaccineerden overal testen. Je doet dat immers voor een ander, dus dat lijkt mij geen probleem toch? :)
Daar ga je gevaccineerden echt heel blij mee maken. Er is best wel een groep die zich heeft laten inenten om juist van dat testgebeuren af te zijn.

Zou ook niet nodig hoeven te zijn met deze vaccinatiegraad. Eigen risico voor de ongevaccineerden imo (uitzondering voor mensen die het niet doen vanwege medische redenen uiteraard).

Die testsamenleving moet z.s.m. stoppen.
pi_201012944
superspread event

twitter
pi_201012963
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 15:50 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Zonder corona doen we het toch goed?
?
Het kan altijd slechter............ wat bedoel je precies?
Ik zie veel punten waar ze gewoon ronduit de verkeerde keuzes maken.
pi_201012969
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 15:54 schreef potjecreme het volgende:
superspread event

[ twitter ]
Gezellig druk. Fijn!
Go hard or go home
pi_201012971
quote:
superspread event

[ twitter ]
BLM was ook een superpread event...

Neejoh, we onderschatten al 1,5 jaar het effect van aerosolen.
pi_201012974
quote:
superspread event

[ twitter ]
Uitstekend. Dit waanzinnige beleid moet kappen.
zie email 27 oktober
pi_201012977
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 14:01 schreef Za het volgende:

[..]
Nee, die vergelijking gaat niet op.

Dit is geen seizoensvirus maar een pandemie, die nooit gaat stoppen op deze manier.
Nogmaals: wat maakt dat uit als het geen/nauwelijks (zorgelijke) symptomen geeft?
pi_201012999
Kan Baudetteketet niet een referendum opzetten dat de IC capaciteit structureel uitgebreid moet worden?

Denk echt dat 80% van de bevolking voor stemt, maarrr okay, populisme is badddddd do not do what people want = good.
pi_201013020
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 15:55 schreef ludovico het volgende:

[..]
?
Het kan altijd slechter............ wat bedoel je precies?
Ik zie veel punten waar ze gewoon ronduit de verkeerde keuzes maken.
Als je corona wegdenkt, dan gaat het toch best goed met Nederland?
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 16:02:21 #146
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201013024
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 15:25 schreef Za het volgende:

[..]
Een gevaccineerde kan veelal ongehinderd door symptomen en zonder nood aan testbewijs zijn virus verspreiden, waar een ongevaccineerde behept met symptomen thuis blijft, een test doet etc.

De transmissie van het virus naar andere gevaccineerden alsmede ongevaccineerden dmv gevaccineerden zal dus sowieso een veel groter aandeel hebben.

Voorts past een virus zich evolutionair gezien aan aan de host, en wordt daarmee minder belastend en meer overdraagbaar, maar in de situatie waarin de host slechts asymptomatisch drager is wordt deze natuurlijke verzwakking mogelijk tegengegaan en escape varianten geboren.

Leg aub eens uit waarom we explosieve uitbraken zien, uitsluitend daar waar massavaccinaties plaatsvinden, in een tijd van het jaar waar vorig jaar rond dezelfde tijd nauwelijks besmettingen waren.
Ik herhaal dat ik geen link zie dat (on)gevaccineerden zijn te duiden op -of in aandeel hebbend van besmettingen. Het test/vaccinbewijs heeft hier wmb al helemaal geen waarde omdat het niets duidt anders dan een (on)deugend symbool. Dus eensch dat het van generlei waarde is.

Ik ga zeker mee in het verhaal dat door selectie en mutatiedruk is afhankelijke van de mate aan vaccinatie een onvoorspelbare kant die dan hooguit als resultaat is vast te stellen. De kans dat ons ingrijpen juist zorgt voor sterkere varianten die zich gaan onttrekken aan onze afweer, acht ik levensgroot. Wat hier dan speelt, is wanneer ons dat gaat opbreken. Voor het moment lijken de (over)doses aan antilichamen te zorgen dat kwetsbaren niet bij bosjes in het ziekenhuis komen.

Voor je 'waarom' vraag: Geen idee maar wel vermoedens dat (dooddoener) het een gegeven is omdat we het zien gebeuren. We zien ook die explosieve uitbraken omdat in alle vaccinatielust juist daar nu eenmaal de focus (voor) is. Dat breed en ongericht vaccinaties zorgt voor verstoringen en (straks) complicaties, lijkt mij vooral een gegeven.

Een gegeven omdat het vaccin op geen enkele wijze het niet kenmerk heeft om de ziekte, besmetting, replicatie en transmissie van het virus (laat staan preventief) te voorkomen.
Wat het vaccin feitelijk doet cq veroorzaakt is een ongerichte bestrijding van het SpikeEiwit in de veronderstelling zijnd dat daarmee dan ook het Covid19-coronavirus en onze kwetsbaarheid daarvoor, buiten de deur wordt gehouden.

Het is als denken dat auto-ongelukken worden voorkomen door alle snelwegen af te sluiten. Het vaccin helpt idd even maar ws niet lang (meer) dat imo als een boemerang zich zal wederkeren om verder van huis te komen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 16:21:23 #147
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201013205
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 13:41 schreef Za het volgende:

[..]
Het natuurlijk verloop zou zijn dat het virus verzwakt, en over een bepaalde tijd niet meer significant is.

Deze optie is voorgoed verkeken wanneer we doorgaan met massavaccinaties.
Ik kan dit lezen als dat het virus moet rondgaan zodat na verloop van tijd het niet meer significant is omdat de mensen die het wel treft, er dan niet meer zijn. Je hebt serieus gelijk ook dat vaccinatie niet ongedaan is te maken, maar ik denk ook dat dit niet de manier zijn om dit als toekomst zo in te gaan.
'We' hebben inderdaad een kans gemist, of beter: zijn daarin voor gek versleten, om doelgericht te opereren maar kunnen dat alsnog doen. #StopTheMandate

NB; probleem in de discussie is dat het virus een soort personificatie krijgt of dat het eigen plan als een willetje heeft. Dat is niet het geval. Iets dat Darwin ons heeft doen inzien maar zelfs als je het begrijpt, moeilijk te bevatten is.
Het virus groeit en bloeit als ons eigen onkruid daar waar het maar kan kiemen. We zullen moeten blijven steken en wieden om door te kunnen akkeren

Ik zoek liever de (wankele) middenweg door alleen hen te vaccineren die zich dat, bvk op grond van medisch advies, wensen. Goed dat dat nu kan, maar meer ook niet. De rest past zich, weer waar die dat wil, zo goed mogelijk aan het vrije leven (dat nog wel even op zich zal laten wachten, vrees ik)
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 16:21:43 #148
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201013212
-dubbel :(
pi_201013280
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 16:02 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik herhaal dat ik geen link zie dat (on)gevaccineerden zijn te duiden op -of in aandeel hebbend van besmettingen. Het test/vaccinbewijs heeft hier wmb al helemaal geen waarde omdat het niets duidt anders dan een (on)deugend symbool. Dus eensch dat het van generlei waarde is.

Ik ga zeker mee in het verhaal dat door selectie en mutatiedruk is afhankelijke van de mate aan vaccinatie een onvoorspelbare kant die dan hooguit als resultaat is vast te stellen. De kans dat ons ingrijpen juist zorgt voor sterkere varianten die zich gaan onttrekken aan onze afweer, acht ik levensgroot. Wat hier dan speelt, is wanneer ons dat gaat opbreken. Voor het moment lijken de (over)doses aan antilichamen te zorgen dat kwetsbaren niet bij bosjes in het ziekenhuis komen.

Voor je 'waarom' vraag: Geen idee maar wel vermoedens dat (dooddoener) het een gegeven is omdat we het zien gebeuren. We zien ook die explosieve uitbraken omdat in alle vaccinatielust juist daar nu eenmaal de focus (voor) is. Dat breed en ongericht vaccinaties zorgt voor verstoringen en (straks) complicaties, lijkt mij vooral een gegeven.

Een gegeven omdat het vaccin op geen enkele wijze het niet kenmerk heeft om de ziekte, besmetting, replicatie en transmissie van het virus (laat staan preventief) te voorkomen.
Wat het vaccin feitelijk doet cq veroorzaakt is een ongerichte bestrijding van het SpikeEiwit in de veronderstelling zijnd dat daarmee dan ook het Covid19-coronavirus en onze kwetsbaarheid daarvoor, buiten de deur wordt gehouden.

Het is als denken dat auto-ongelukken worden voorkomen door alle snelwegen af te sluiten. Het vaccin helpt idd even maar ws niet lang (meer) dat imo als een boemerang zich zal wederkeren om verder van huis te komen.
Inderdaad, 1 mutatie op een 'verkeerde' manier en het hele spel heb je weer op de wagen. Maar het kan net zo goed als volgt kunnen gaan: het virus hoeft niet meer te muteren om te overleven want het kan fijn rondgaan, alleen mensen worden er minder ziek van dankzij het vaccin. In feite een win-win.

Wat vormt in deze situatie de evolutionaire druk op het virus om uberhaupt te muteren? Bij de lockdownmaatregelen liepen besmettingen minder goed, dus snap ik de mutatie naar een besmettelijker variant. Maar dat is in de nieuwe situatie geen probleem meer. En de 'host' doden is in evolutionaire zin eerder een obstakel dan een voordeel omdat het besmetting bemoeilijkt en daarmee het voortbestaan van het virus.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2021 16:31:07 ]
pi_201013307
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 16:01 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Als je corona wegdenkt, dan gaat het toch best goed met Nederland?
Mweh, tekort artsen...
Tekort docenten..
EU klimaat gedoe...

We zien wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')