SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
48 gemeentes met 0 besmettingen
53 gemeentes met 1 besmettingen
115 gemeentes met 2-4 besmettingen
27 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 21:28 schreef Schuifpui het volgende:
Iemand de vaccinatiegraad weleens tegen de besmettingsgraad uitgezet?![]()
![]()
Gelul nog wel? Ik zou bijna het idee krijgen alsof je wat dwars zitquote:Op zaterdag 21 augustus 2021 14:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Jij met je mede-gevaccineerden steken vanaf 20 september gezonde ongevaccineerden binnen aan. Jullie weten vaak niet of jullie besmettelijk zijn. De ongevaccineerden moeten een negatieve test overleggen.
Dus bespaar me je gelul; het risico op een besmetting oplopen van een gevaccineerde is groter dan het risico op een besmetting oplopen van een niet gevaccineerde.
Pfoe, zit weinig correlatie in dus.quote:
Ja dat demoniseren van de wappie en dat dwingen van vaccins zit men wel dwars :pquote:Op zaterdag 21 augustus 2021 15:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
Gelul nog wel? Ik zou bijna het idee krijgen alsof je wat dwars zit
Bron?quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 13:41 schreef Za het volgende:
[..]
Het natuurlijk verloop zou zijn dat het virus verzwakt, en over een bepaalde tijd niet meer significant is.
Deze optie is voorgoed verkeken wanneer we doorgaan met massavaccinaties.
En toch blijft men maar massaal op die partijen met hun neoliberale sloopbeleid stemmen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 14:45 schreef Tjoent het volgende:
[..]
En welke partijen hebben er tegen gestemd... VVD, D66, CDA en ChristenUnie.
Wat verrassend weer
D66 heeft alle EU gelovigen voor zich... Midden partijen verder zijn die christelijke partijen...VVD is het "uiterste rechts" wat nog beleidsmacht heeft door hun monopolistische samenwerking / uitsluiten rechtsere partijen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 15:46 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En toch blijft men maar massaal op die partijen met hun neoliberale sloopbeleid stemmen.
Zonder corona doen we het toch goed?quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 14:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je kan dus ook echt helemaal niks meer stemmen in dit land als je vooruit wilt...
Alles buiten deze flanken lijkt extremistisch op punten en wordt buitengesloten van deelname.
Quarantaine niet nee, maar gewoon net zoals de ongevaccineerden overal testen. Je doet dat immers voor een ander, dus dat lijkt mij geen probleem toch?quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 15:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gelul nog wel? Ik zou bijna het idee krijgen alsof je wat dwars zit
Je doet het overkomen alsof het een garantie is dat gevaccineerden opeens massaal iedereen aansteken. Die kans is als gevaccineerde toch echt kleiner, sorry. Je hebt inderdaad minder vaak door dat je het zal hebben, maar waarom heb je het minder snel door? Omdat je amper symptomen hebt. De kans om te verspreiden zonder symptomen is vrij laag volgens mij. Met onze vaccinatiegraad is de kans veel groter dat als je al iemand aansteekt...dat het een gevaccineerd persoon. Die hoog waarschijnlijk niet snel in het ziekenhuis terecht zal komen. Je kan ook de pech hebben dat je een ongevaccineerd persoon aansteekt ja, maar als ongevaccineerd persoon heb je de keuze (behalve bij medische redenen uiteraard) om jezelf te laten vaccineren. Doe je dat niet? Tja, dan loop je risico ja. Maar daar kies je op dat moment zelf voor. Is geen reden om gevaccineerden daarvoor te gaan straffen door ze vaker in quarantaine te stoppen.
Daar ga je gevaccineerden echt heel blij mee maken. Er is best wel een groep die zich heeft laten inenten om juist van dat testgebeuren af te zijn.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 15:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Quarantaine niet nee, maar gewoon net zoals de ongevaccineerden overal testen. Je doet dat immers voor een ander, dus dat lijkt mij geen probleem toch?
?quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 15:50 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Zonder corona doen we het toch goed?
BLM was ook een superpread event...quote:
Nogmaals: wat maakt dat uit als het geen/nauwelijks (zorgelijke) symptomen geeft?quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 14:01 schreef Za het volgende:
[..]
Nee, die vergelijking gaat niet op.
Dit is geen seizoensvirus maar een pandemie, die nooit gaat stoppen op deze manier.
Als je corona wegdenkt, dan gaat het toch best goed met Nederland?quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 15:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
?
Het kan altijd slechter............ wat bedoel je precies?
Ik zie veel punten waar ze gewoon ronduit de verkeerde keuzes maken.
Ik herhaal dat ik geen link zie dat (on)gevaccineerden zijn te duiden op -of in aandeel hebbend van besmettingen. Het test/vaccinbewijs heeft hier wmb al helemaal geen waarde omdat het niets duidt anders dan een (on)deugend symbool. Dus eensch dat het van generlei waarde is.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 15:25 schreef Za het volgende:
[..]
Een gevaccineerde kan veelal ongehinderd door symptomen en zonder nood aan testbewijs zijn virus verspreiden, waar een ongevaccineerde behept met symptomen thuis blijft, een test doet etc.
De transmissie van het virus naar andere gevaccineerden alsmede ongevaccineerden dmv gevaccineerden zal dus sowieso een veel groter aandeel hebben.
Voorts past een virus zich evolutionair gezien aan aan de host, en wordt daarmee minder belastend en meer overdraagbaar, maar in de situatie waarin de host slechts asymptomatisch drager is wordt deze natuurlijke verzwakking mogelijk tegengegaan en escape varianten geboren.
Leg aub eens uit waarom we explosieve uitbraken zien, uitsluitend daar waar massavaccinaties plaatsvinden, in een tijd van het jaar waar vorig jaar rond dezelfde tijd nauwelijks besmettingen waren.
Ik kan dit lezen als dat het virus moet rondgaan zodat na verloop van tijd het niet meer significant is omdat de mensen die het wel treft, er dan niet meer zijn. Je hebt serieus gelijk ook dat vaccinatie niet ongedaan is te maken, maar ik denk ook dat dit niet de manier zijn om dit als toekomst zo in te gaan.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 13:41 schreef Za het volgende:
[..]
Het natuurlijk verloop zou zijn dat het virus verzwakt, en over een bepaalde tijd niet meer significant is.
Deze optie is voorgoed verkeken wanneer we doorgaan met massavaccinaties.
Inderdaad, 1 mutatie op een 'verkeerde' manier en het hele spel heb je weer op de wagen. Maar het kan net zo goed als volgt kunnen gaan: het virus hoeft niet meer te muteren om te overleven want het kan fijn rondgaan, alleen mensen worden er minder ziek van dankzij het vaccin. In feite een win-win.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 16:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik herhaal dat ik geen link zie dat (on)gevaccineerden zijn te duiden op -of in aandeel hebbend van besmettingen. Het test/vaccinbewijs heeft hier wmb al helemaal geen waarde omdat het niets duidt anders dan een (on)deugend symbool. Dus eensch dat het van generlei waarde is.
Ik ga zeker mee in het verhaal dat door selectie en mutatiedruk is afhankelijke van de mate aan vaccinatie een onvoorspelbare kant die dan hooguit als resultaat is vast te stellen. De kans dat ons ingrijpen juist zorgt voor sterkere varianten die zich gaan onttrekken aan onze afweer, acht ik levensgroot. Wat hier dan speelt, is wanneer ons dat gaat opbreken. Voor het moment lijken de (over)doses aan antilichamen te zorgen dat kwetsbaren niet bij bosjes in het ziekenhuis komen.
Voor je 'waarom' vraag: Geen idee maar wel vermoedens dat (dooddoener) het een gegeven is omdat we het zien gebeuren. We zien ook die explosieve uitbraken omdat in alle vaccinatielust juist daar nu eenmaal de focus (voor) is. Dat breed en ongericht vaccinaties zorgt voor verstoringen en (straks) complicaties, lijkt mij vooral een gegeven.
Een gegeven omdat het vaccin op geen enkele wijze het niet kenmerk heeft om de ziekte, besmetting, replicatie en transmissie van het virus (laat staan preventief) te voorkomen.
Wat het vaccin feitelijk doet cq veroorzaakt is een ongerichte bestrijding van het SpikeEiwit in de veronderstelling zijnd dat daarmee dan ook het Covid19-coronavirus en onze kwetsbaarheid daarvoor, buiten de deur wordt gehouden.
Het is als denken dat auto-ongelukken worden voorkomen door alle snelwegen af te sluiten. Het vaccin helpt idd even maar ws niet lang (meer) dat imo als een boemerang zich zal wederkeren om verder van huis te komen.
Mweh, tekort artsen...quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 16:01 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Als je corona wegdenkt, dan gaat het toch best goed met Nederland?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |