quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 14:33 schreef erkel het volgende:
[..]
Het dikgedrukte benoem ik specifiek in mijn deel en je gaat compleet niet in op de argumenten die ik benoem waardoor gevaccineerden minder besmettelijk zijn. Ook wordt dit benoemd in het NRC-artikel en het Britse onderzoek. Probeer eens te discussieren op argumenten in plaats van te roeptoeteren.
Momenteel is de r-waarde 0,97, dus deze ligt al onder de 1. Naarmate meer mensen volledig gevaccineerd zijn zal het nog verder gaan dalen
Bron: https://coronadashboard.r(...)ijk/reproductiegetal
Nog even een extra toevoeging op het verhaal: Een dalende R-waarde sluit een lokale uitbraak van Covid-19 niet uit en er kunnen nog steeds pieken voorkomen in ziekenhuisopnames. Maar deze zullen, naar mijn inschatting, steeds minder hoog worden.
Dit zijn veel parameters die ze daadwerkelijk dus iedere 14 dagen schatten en brengen alsof het een hoge mate van zekerheid met zich meeneemt of gebruiken ze gewoon die 4 dagen gemiddeld? Lijkt me niet dat laatste gezien dit hele artikel....quote:Zekerheid over de R na 14 dagen
Het reproductiegetal wordt berekend door het RIVM. Dit cijfer is altijd pas na twee weken bekend. Hoe zit dat?
De tijd tussen dat een persoon een ander persoon besmet is in Nederland gemiddeld 4 dagen. Als mensen klachten krijgen van de infectie, gebeurt dit meestal tussen 2 en 14 dagen nadat ze besmet zijn. Dit is de incubatietijd. Hoe lang het gemiddeld duurt voordat het virus op een ander overspringt, hangt af van de besmettelijke periode, de incubatietijd en het gedrag van mensen. Daarnaast zit er in de meeste gevallen ook wat tijd tussen dat mensen klachten krijgen, het afnemen van een test en het doorgeven van een positieve uitslag aan het RIVM.
Daarom heeft het RIVM pas na 14 dagen een volledig beeld van de besmettingen die in het verleden plaatsvonden. Op dat moment heeft het RIVM ook zekerheid over het werkelijke reproductiegetal, eerder niet. Het RIVM kan de R van vandaag daarom nooit met zekerheid bepalen.
Wetenschappelijk nog niet dichtgetimmerd inderdaad, maar het lijkt er zeker niet op dat je besmettelijker bent als gevaccineerde, wat jij iedereen wil doen geloven.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 14:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
KUNNEN zijn.
Maar empirisch niet aangetoond en alle kans dat het empirisch helemaal geen verschil oplevert.
Daar gaat het op neerkomen ja.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 14:34 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Als we straks drie jaar verder zijn zullen ze nog zeggen dat het te lang duurt om nieuwe mensen op te leiden, beter vertrouwen we op een lockdown zo nu en dan.
Mag je vinden. Blijkbaar wordt de methode wel op de juiste waarde geschat door relevante mensen in het veld.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 14:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
Dit zijn veel parameters die ze daadwerkelijk dus iedere 14 dagen schatten en brengen alsof het een hoge mate van zekerheid met zich meeneemt of gebruiken ze gewoon die 4 dagen gemiddeld? Lijkt me niet dat laatste gezien dit hele artikel....
De R waarde wordt dus berekend met wisselende periode dat de één de ander besmet.... Maakt nogal uit hè... Maar okay. Ik vind er wat op af te dingen op die methode.
Neehoor.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 14:40 schreef erkel het volgende:
[..]
Wetenschappelijk nog niet dichtgetimmerd inderdaad, maar het lijkt er zeker niet op dat je besmettelijker bent als gevaccineerde, wat jij iedereen wil doen geloven.
En welke partijen hebben er tegen gestemd... VVD, D66, CDA en ChristenUnie.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 14:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
https://www.tweedekamer.n(...)14390&did=2021D30703
Here we go:
18 augustus jongsleden:
[..]
We hebben al honderden IC-verpleegkundigen tekort. Kun je het nog wel verder willen uitbreiden maar dat zet geen zoden aan dijk.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 14:45 schreef Tjoent het volgende:
[..]
En welke partijen hebben er tegen gestemd... VVD, D66, CDA en ChristenUnie.
Wat verrassend weer
Maak vooral aannemelijk als je dat kan. En anders vraag ik je om je eigen dogmatische geloof onder de loep te nemen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 14:42 schreef erkel het volgende:
[..]
Mag je vinden. Blijkbaar wordt de methode wel op de juiste waarde geschat door relevante mensen in het veld.
Klopt. Die moet je dus actief gaan werven en opleiden.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 14:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
We hebben al honderden IC-verpleegkundigen tekort. Kun je het nog wel verder willen uitbreiden maar dat zet geen zoden aan dijk.
Je kan dus ook echt helemaal niks meer stemmen in dit land als je vooruit wilt...quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 14:45 schreef Tjoent het volgende:
[..]
En welke partijen hebben er tegen gestemd... VVD, D66, CDA en ChristenUnie.
Wat verrassend weer
Zet geen zoden aan den dijk? Waarom niet? Er zijn mensen die moeten wachten op operaties omdat er gebrek aan capaciteit is.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 14:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
We hebben al honderden IC-verpleegkundigen tekort. Kun je het nog wel verder willen uitbreiden maar dat zet geen zoden aan dijk.
Gelukkig. Verder spreken de cijfers uit Israel, UK en Nederland voor zich en laten duidelijk zien dat de R-waarde flink daalt naarmate de vaccinatiegraad hoger wordt. Wel gezegd dat (basis)maatregelen daarbij noodzakelijk zijn om deze R-waarde laag te houden. Wanneer de vaccinatiegraad hoog genoeg is (eigen inschatting) zullen maatregelen minder nodig zijn.quote:
Je kan wel 200 IC-bedden erbij gaan plaatsen maar als je geen personeel hebt houdt het gewoon op.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 14:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zet geen zoden aan den dijk? Waarom niet? Er zijn mensen die moeten wachten op operaties omdat er gebrek aan capaciteit is.
Beetje cherry picken "R waarde lager!" ..... Ja net gestopt met superspread events faciliteren.....quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 14:49 schreef erkel het volgende:
[..]
Gelukkig. Verder spreken de cijfers uit Israel, UK en Nederland voor zich en laten duidelijk zien dat de R-waarde flink daalt naarmate de vaccinatiegraad hoger wordt. Wel gezegd dat (basis)maatregelen daarbij noodzakelijk zijn om deze R-waarde laag te houden. Wanneer de vaccinatiegraad hoog genoeg is (eigen inschatting) zullen maatregelen minder nodig zijn.
Personeel bijplaatsen dus... Mensen meer laten werken... Geld tegenaansmijten om de druk te ontlasten op andere manieren.... Hophop.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 14:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je kan wel 200 IC-bedden erbij gaan plaatsen maar als je geen personeel hebt houdt het gewoon op.
Je kunt je beter richten op wervingscampagnes van IC-verpleegkundigen. Dat is echt niet iets van afgelopen jaar. Er is een structureel tekort.
Die apathische ambtenarenhouding wordt wel eens een keer vermoeiend. Vanaf minuut 1 is dit al de langspeelplaat geweest en een motivatie om vooral niet ál te actief te worden om daar dan iets aan te doen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 14:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
Je kan wel 200 IC-bedden erbij gaan plaatsen maar als je geen personeel hebt houdt het gewoon op.
https://www.tweedekamer.n(...)14390&did=2021D30703quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 14:52 schreef nostra het volgende:
[..]
Die apathische ambtenarenhouding wordt wel eens een keer vermoeiend. Vanaf minuut 1 is dit al de langspeelplaat geweest en een motivatie om vooral niet ál te actief te worden om daar dan iets aan te doen.
Helaas gaat het in Israël nu weer minder goed...quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 14:49 schreef erkel het volgende:
[..]
Gelukkig. Verder spreken de cijfers uit Israel, UK en Nederland voor zich en laten duidelijk zien dat de R-waarde flink daalt naarmate de vaccinatiegraad hoger wordt. Wel gezegd dat (basis)maatregelen daarbij noodzakelijk zijn om deze R-waarde laag te houden. Wanneer de vaccinatiegraad hoog genoeg is (eigen inschatting) zullen maatregelen minder nodig zijn.
Ik denk dat het te ver is doorgeredeneerd en ook niets uitmaakt of het nu wel of niet zo is.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 13:37 schreef Za het volgende:
[..]
Je houdt dus gewoon de pandemie blijvend in stand daarmee, want het virus blijft onverzwakt cq als escape variant ongehinderd een massa transmissieroute behouden, voor altijd.
Nou ja, dat snap ik op macroniveau ook wel, als je dit als one-off event beschouwt. Dat lijkt me zelf dan wel weer erg simpel en is ook weer in tegenspraak met de rest van het beleid, maar kies iets, zet een lijn uit naar de toekomst op middellange en lange termijn in plaats van dit continue ad-hoc geneuzel.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 14:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
https://www.tweedekamer.n(...)14390&did=2021D30703
Na 1,5 jaar lijkt structureel verhogen IC cap nog niet interessant.
Dit ja.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 14:52 schreef nostra het volgende:
[..]
Die apathische ambtenarenhouding wordt wel eens een keer vermoeiend. Vanaf minuut 1 is dit al de langspeelplaat geweest en een motivatie om vooral niet ál te actief te worden om daar dan iets aan te doen.
https://www.parool.nl/ned(...)ijspringen~bd809f59/quote:De krijgsmacht heeft ongeveer 400 militair verpleegkundigen in dienst en heeft nog 200 openstaande vacatures. Bovendien zijn die 400 niet zomaar allemaal inzetbaar: een deel is bijvoorbeeld mee op missie in het buitenland. Bijleveld: “De Taliban in Afghanistan stoppen niet omdat wij een crisis hebben.”
Dat geldt voor elk virus. Toch is bijvoorbeeld het Polio-virus in Europa compleet verdwenen door...vaccins. Wanneer het minder kans krijgt om te muteren (want wordt eerder opgeruimd) en minder kans krijgt om een andere host te vinden, dan zal de kans dat een mutatie voor problemen zorgt ook afnemen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 14:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Neehoor.
Men spreekt weleens over een term "immune .... enhancement" maar dat klinkt mij nog niet zo plausibel in de oren.
Ik denk niet dat gevaccineerden besmettelijker zijn, denk wel dat ze nonchalanter kunnen omspringen eventueel met ziekte-klachten "stelt niet zoveel voor en ik ben gevaccineerd immers."
Maar wat alles netto doet op de totale samenleving... Coin toss naar mijn idee.
De bescherming van het vaccin tegen het virus zal allemaal afnemen maar ik verwacht niet enorm op het onderdeel dodelijkheid en wél enorm op het onderdeel besmettelijkheid.
De prevalentie van het virus heeft directe baat bij hogere besmetting en daar is dus ook meer selectiedruk voor.
60%quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 14:54 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Helaas gaat het in Israël nu weer minder goed...
"Dat het coronavirus ook kan blijven rondspoken in landen met een hoge vaccinatiegraad, blijkt wel in Israël. De voormalige wereldwijde koploper vaccinaties ziet de besmettingscijfers richting de vorige piek klimmen, en ook ingeënte Israëliërs belanden in het ziekenhuis. Toch zijn er duidelijke signalen dat prikken bescherming biedt."
https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.google.com%2F
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |