SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.------------------------------------------------------------------
Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?
PeacefulllSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BarreltjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.vlindertje89SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-------------------------------------------------------------
Belangrijke data
In het vorige topic uitgezwaaid:
[ Bericht 2% gewijzigd door vlindertje89 op 20-08-2021 18:16:49 ]![]()
En toen was hij ineens dicht!
Bij wijzigingen aan OP, let me know!
Mijn laatste post vorige topic:Dat is wel heel fijn om te horenquote:Op vrijdag 20 augustus 2021 11:11 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Ik snap de teleurstelling, had ik de laatste keer ook toen er de eerste echo maar 4 grotere waren. Maar 9/10mm is echt nog klein. De rest kan echt nog gaan groeien. Ik had uiteindelijk 14 eicellen waarvan 11 rijp.
Ik had na die eerste telling van 18 bij de intake een mooi positief beeld in m'n hoofd van 15 eicellen invriezen, dat werd al wat bijgesteld bij telling van 14 bij de startecho en nu dus weer wat. Maar ik heb het ook gewoon te doen met wat er groeit natuurlijk, kan ik helaas niks aan doen. Maar heel fijn dat inderdaad ook in zo'n situatie er toch best nog wat kan gaan groeien
[ Bericht 3% gewijzigd door vlindertje89 op 20-08-2021 12:27:33 ]![]()
En anders kan ik de OP aanpassenquote:Op vrijdag 20 augustus 2021 12:17 schreef vlindertje89 het volgende:
Mijn laatste post vorige topic:
[..]
Dat is wel heel fijn om te horen
Ik had na die eerste telling van 18 bij de intake een mooi positief beeld in m'n hoofd van 15 eicellen invriezen, dat werd al wat bijgesteld bij telling van 14 bij de startecho en nu dus weer wat. Maar ik heb het ook gewoon te doen met wat er groeit natuurlijk, kan ik helaas niks aan doen. Maar heel fijn dat inderdaad ook in zo'n situatie er toch best nog wat kan gaan groeien
Wil jij er zelf niet in?
15 eicellen is best flink, ik zou mezelf niet al te rijk rekenen. Het meeste aantal bij mij was 21 en dat was extreem veel, ik zat toen tegen overstimulatie aan. Bij de tweede punctie waren het er 7, bij de laatste 14. Ik zou dus voor de zekerheid rond de 10 verwachten, dat is echt al een heleboel
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Ja, en de echo was ook goed dus mag weer beginnen. En ook nog op tijd voor onze vakantie, dus de timing komt dit keer goed uit.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 12:24 schreef vlindertje89 het volgende:
@:June. ben jij afgelopen week nog ongesteld geworden?
@:PVS18 hoe gaat het bij jou met het spuiten? Voel je je al iets beter/is de angst al wat minder? En jij hebt denk ik ook al bijna de eerste echo?Shine bright like a diamond.![]()
Ik ben zaterdag begonnen met Decapeptyl, volgende week vrijdag start ik met Gonal-F, begin sept 1e echo. Het gaat volgens mij redelijk, af en toe wat hoofdpijn maar voor de rest weinig last. Elke nieuwe stap zie ik weer tegen op en verwacht ik GROTE BEREN. Maar goed. Stap voor stap.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 12:24 schreef vlindertje89 het volgende:
@:June. ben jij afgelopen week nog ongesteld geworden?
@:PVS18 hoe gaat het bij jou met het spuiten? Voel je je al iets beter/is de angst al wat minder? En jij hebt denk ik ook al bijna de eerste echo?
Ik durf nog niet na te denken over hoeveelheid eieren, ik wil er allemaal niets van weten (lekker kinderachtig, I know). Ik onthoud nu de medicatienamen al niet 😂 dus wat Majo zegt vind ik nu al logisch, ik probeer het hele traject zo klein mogelijk te maken en te genieten van alle andere dingen.
En yeeeeeeey voor geen overstimulatie! Al ben ik t met je eens dat het wel fijn zou zijn iets meer dan 4 eitjes in totaal over te houden. Vier klinkt toch als veel moeite voor weinig. Maar goed, dat vind ik eigenlijk van dit hele traject 😆 Ik vind die kansberekening op wel/geen kind niet echt fantastisch. T is dat er geen andere optie is, maar anders zou niemand dit doen toch?
En sowieso, waarom zijn er niet veel meer cijfers bekend van de diverse groepen die starten aan een ivf-traject. Klink ik al als een verbitterde Karen? 😎![]()
Top dat t qua timing werkt!quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 14:04 schreef June. het volgende:
[..]
Ja, en de echo was ook goed dus mag weer beginnen. En ook nog op tijd voor onze vakantie, dus de timing komt dit keer goed uit.![]()
Ik snap dat het aantal nu wat teleurstellend kan zijn. Maar het kan heel goed dat het aantal nog bij trekt. Ze zijn nog best klein. Ik duim voor je voor wat meer mooie eitjes bij de volgende echoquote:Op vrijdag 20 augustus 2021 12:17 schreef vlindertje89 het volgende:
Mijn laatste post vorige topic:
[..]
Dat is wel heel fijn om te horen
![]()
Hoe voel je je verder?Fijn dat de timing klopt en dat alles er goed uit zietquote:Op vrijdag 20 augustus 2021 14:04 schreef June. het volgende:
[..]
Ja, en de echo was ook goed dus mag weer beginnen. En ook nog op tijd voor onze vakantie, dus de timing komt dit keer goed uit.Fijne vakantie alvast!
Hahaha Karen, nee valt mee hoor! Balen van de hoofdpijn..quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 15:09 schreef PVS18 het volgende:
[..]
Ik ben zaterdag begonnen met Decapeptyl, volgende week vrijdag start ik met Gonal-F, begin sept 1e echo. Het gaat volgens mij redelijk, af en toe wat hoofdpijn maar voor de rest weinig last. Elke nieuwe stap zie ik weer tegen op en verwacht ik GROTE BEREN. Maar goed. Stap voor stap.
Ik durf nog niet na te denken over hoeveelheid eieren, ik wil er allemaal niets van weten (lekker kinderachtig, I know). Ik onthoud nu de medicatienamen al niet 😂 dus wat Majo zegt vind ik nu al logisch, ik probeer het hele traject zo klein mogelijk te maken en te genieten van alle andere dingen.
En yeeeeeeey voor geen overstimulatie! Al ben ik t met je eens dat het wel fijn zou zijn iets meer dan 4 eitjes in totaal over te houden. Vier klinkt toch als veel moeite voor weinig. Maar goed, dat vind ik eigenlijk van dit hele traject 😆 Ik vind die kansberekening op wel/geen kind niet echt fantastisch. T is dat er geen andere optie is, maar anders zou niemand dit doen toch?
En sowieso, waarom zijn er niet veel meer cijfers bekend van de diverse groepen die starten aan een ivf-traject. Klink ik al als een verbitterde Karen? 😎![]()
![]()
@MaJo heb mezelf er inmiddels even in gezet idd. Bij het startgesprek (na intake+echo+bloed prikken, voor startecho) was gezegd dat de verwachting was 10-15 eitjes, en dosering 150 eenheden. Bij de startecho bleek dat er wat discussie was geweest en ze toch 225 eenheden wilden, dus daardoor hoopte ik dan wat aan de bovenkant van die range te zitten. Ook omdat ik gewoon graag na 1 ronde klaar wil zijn - zowel praktisch gezien (niet meer hoeven spuiten) maar ook financieel, want ik moet het allemaal zelf betalen.
@PVS18 Ja ergens kies ik er dus wel zelf voor (ik zou geen eicellen hoeven laten invriezen, maar doe dat voor meer zekerheid dat ik nog een kindje kan krijgen ook als het nog even duurt voor ik een partner heb) maar ik kan je vertellen dat het dan nog steeds stom is haha. Omdat ik het zelf moet betalen zou heel weinig eicellen wel echt rot zijn, één poging kost 1895 euro plus kosten FSH medicatie en tm zondag zit ik al op 888 euro daarvoor. Per extra dag prikken komt daar 85 euro bij. Stap voor stap lijkt me een hele goede manier om het traject aan te pakken, ik probeer dat ook meer te doen. Envoor de beren en hoofdpijn etc!
@June. Wat fijn zeg, dat het goed uit komt zo! Meevaller in het traject mag ook wel eens!
@Peacefulll ik voelde me de afgelopen week vrij slecht, woensdag naar m'n ouders gegaan en vooral gister echt heel beroerd geweest. Kilo afgevallen ook afgelopen week omdat ik de hele tijd buikpijn had en weeïg gevoel waardoor ik nauwelijks kon eten. Ik slik nu 3x per dag een paracetamol en daarmee gaat het redelijk oké. Als ik me morgenochtend OK voel ga ik dan weer even naar huis, en dan zondagavond weer naar m'n ouders zodat ik maandagochtend korter hoef te rijden naar de echo. Ik merk dat als ik me zo ziek voel ik me fijner voel bij m'n ouders, vind het een eng idee om dan alleen te zijn omdat dan niemand het merkt als het echt niet goed gaat ofzo, vooral 's nachts.
Hoe voel jij je nu Peace? Wanneer mag jij testen?
[ Bericht 13% gewijzigd door vlindertje89 op 20-08-2021 22:37:00 ]![]()
Oh zo bedoelde ik het niet! Ook jouw situatie is geen luxe. Je had - gok ik - zelf liever gezien dat je nu een fijne partner had ipv überhaupt deze “keuze” te moeten maken. Het is een keuze, net zoals het hele ivf-traject een keuze is.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 18:23 schreef vlindertje89 het volgende:
@:PVS18 Ja ergens kies ik er dus wel zelf voor (ik zou geen eicellen hoeven laten invriezen, maar doe dat voor meer zekerheid dat ik nog een kindje kan krijgen ook als het nog even duurt voor ik een partner heb) maar ik kan je vertellen dat het dan nog steeds stom is haha. Omdat ik het zelf moet betalen zou heel weinig eicellen wel echt rot zijn, één poging kost 1895 euro plus kosten FSH medicatie en tm zondag zit ik al op 888 euro daarvoor. Per extra dag prikken komt daar 85 euro bij. Stap voor stap lijkt me een hele goede manier om het traject aan te pakken, ik probeer dat ook meer te doen. Envoor de beren en hoofdpijn etc!
Ik kan er ook voor kiezen om dat niet te doen. Maar echt een keuze vind ik het niet. Alsin: er zijn niet meerdere opties. Het is of wel ivf of niet. Het is de enige mogelijke optie die misschien een kind oplevert. Misschien ook niet.
Maar dat voelt niet helemaal eerlijk omdat het zo’n emotioneel groot ding is. Misschien zelf wel dierlijk. En dan wordt die keuze zo *flats* over de schutting gegooid door ziekenhuizen naar stellen die dan zelf een beslissing moeten nemen. Hoe rationeel zijn die keuzes? Hoe rationeel kunnen die keuzes zijn?
‘De keuze opties zijn: wel of geen traject. Als je voor geen kiest ben je klaar.’ Er wordt niet echt een advies gegeven of bekeken naar een persoonlijke situatie; bv is er wat ‘mis’ bij de man, de vrouw, bij beiden of bij beiden niet -> die cijfers zijn niet beschikbaar. 28% kans op zwangerschap na 3 volledige ivf-trajecten. De keuze wordt volledig bij de stellen gelegd en de “buitenwereld” heeft het over ‘je wilt toch weten dat je er alles aan gedaan hebt’. Nou, sommige dingen heb je helemaal niet zo in de hand. Vallen niet af te dwingen. Is niet iemands schuld als het wel of niet lukt. Maar dat is mijn frustratie 😅 dat heb ik ook altijd met “heeft het gevecht tegen kanker verloren” - vind ik ook zo’n mega stomme opmerking. Alsof je verloren hebt. Soms heb je gewoon pech. Je hebt niet overal invloed op. En kansen zeggen ook niet alles. Zelfs met 1% kans kan het dubbeltje die kant op vallen. En hoop doet leven.![]()
@PVS18 eens met alles wat je zegt
Ik had vanochtend ineens wat helderrood bloed bij afvegen, even gebeld en aangegeven dat het maar een beetje was en ik niet inlegkruisje nodig had ofzo en daar hoefde ik me geen zorgen over te maken. Maar nu zag ik net dat ik sinds vanmiddag dus toch wel weer wat bloedverlies had, zodanig dat ik eigenlijk wel een inlegkruisje had kunnen gebruiken. Nu weet ik niet zo goed wat ik ermee moet. Is dat nog steeds niks om me zorgen over te maken, of moet ik toch nog even bellen met aanvullende info? Ik wil ze ook niet storen buiten 'normale' tijden met stomme zorgen, maar het zit me toch ook niet helemaal lekker ofzo.. ik heb ook voornamelijk op de bank gelegen dus niet dat ik heel actief heb gesport of wat dan ook.
Iemand anders hier ervaring mee?![]()
Geen ervaring mee, maar ik zou gewoon bellen voor overleg. Daar zijn ze voor. Geen zorgen maken over hen belasten, zij zijn er voor jou![]()
![]()
Ik heb ze inderdaad toch maar even gebeld, een vriendinnetje zei precies wat jij ook zeien ook wat meer bloedverlies hoef ik me geen zorgen te maken. Dus ik ga nu maar proberen dat ter harte te nemen en snel in slaap te vallen
![]()
![]()
@vlindertje89
Hoe gaat het nu? Nog contact gehad met het ZH? Is het bloedverlies nu gestopt?
Ik heb gisteren negatief getest en vanavond ook daadwerkelijk ongesteld geworden. Giga kuttiming zo met de start van het schooljaar, morgen gaan we het schooljaar dansend starten. Ik voel me alles behalve blij en ready to dance![]()
Na de test van gisteren wel even een ochtend de sluizen open kunnen zetten, dat scheelt nu in ieder geval weer. Nu maar hopen dat het ZH komende maand weer een plekje voor ons heeft!![]()
Oh @Peacefulllwat ontzettend kut. Heel veel succes ook vandaag
begrijpelijk dat je daar echt niet op zit te wachten nu.
Lief dat je aan me dacht. Ik voel me behoorlijk beroerd, en dat triggert angsten die ik al wel ergens had maar niet zo op de voorgrond, en daar heb ik nog wel het meeste last van. Ik vind het dus best zwaar. Gisterochtend had ik weer echo, dat zag er gelukkig stuk beter uit dan die van vrijdag. Dit keer zag ze 11 eicellen die aan het meegroeien zijn. Morgen weer echo en ze verwacht dan vrijdag of zaterdag de punctie. Ik zie op tegen de punctie, maar kijk er wel naar uit dat het voorbij is.
![]()
Ach nee wat rot Peacefullll!quote:Op maandag 23 augustus 2021 20:43 schreef Peacefulll het volgende:
@:vlindertje89
Hoe gaat het nu? Nog contact gehad met het ZH? Is het bloedverlies nu gestopt?
Ik heb gisteren negatief getest en vanavond ook daadwerkelijk ongesteld geworden. Giga kuttiming zo met de start van het schooljaar, morgen gaan we het schooljaar dansend starten. Ik voel me alles behalve blij en ready to dance![]()
Na de test van gisteren wel even een ochtend de sluizen open kunnen zetten, dat scheelt nu in ieder geval weer. Nu maar hopen dat het ZH komende maand weer een plekje voor ons heeft!![]()
Dat is wel even een flinke rot dag geweest.
Succes vandaag met het nieuwe schooljaar inluiden.![]()
![]()
Oh peacefulll, wat vreselijk rot. En dan nog een dag verplicht happy zijn voor de boeg. Sterkte![]()
Hopelijk hebben jullie idd geen vertraging door het ziekenhuis.![]()
Er was geen plek meer voor mij de komende cyclus, dus wij moeten een maand overslaan. Staan nu op de lijst voor oktober.
Man, wat is dit toch een hard traject![]()
![]()
He bah ook dat nog!quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:20 schreef Peacefulll het volgende:
Er was geen plek meer voor mij de komende cyclus, dus wij moeten een maand overslaan. Staan nu op de lijst voor oktober.
Man, wat is dit toch een hard traject![]()
Ja het traject is alles behalve ontspannen en zorgeloos![]()
Het kan soms zo gruwelijk lang duren….![]()
Ik wilde nog op dit berichtje reageren. Want dat heeft mij ook wel even aan het denken gezet.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 19:53 schreef Peacefulll het volgende:
[..]Voor jou.
Dat wisselen in gevoel heb ik zelf ook heel erg. Ene moment voel ik me helemaal fantastisch, andere momenten zijn heel donker. En dat valt precies samen met mijn cyclus en de (afwezigheid van) bepaalde hormonen. En daarom probeer ik vooral naar mezelf als gemiddeld 'mens' te kijken. Ik zie vooral op tegen de zwangerschap en bevalling (kotsmisselijk eerste weken inclusief medicatie, vanaf week 14 bekkeninstabiliteit, geplande KZ en herstel van ruim 8 maanden voordat ik weer kon werken, toen ik eenmaal aan het werk was kreeg ik een burnout)
De vraag die ik mezelf vooral stelde was: 'Wordt de 'angst' minder als je nog wat langer wacht met een TP?' En dat antwoord was dus nee.
Een cryo wordt een dag van te voren ontdooid. Fertiliteitscentrum van Isala Zwolle heeft een Instagrampagina en delen daar elke week super interessante berichten over alles wat ze doen. Twee weken geleden dus toevallig iets over het ontdooien en de TP. Kwam voor mij goed uit, want ik wist ook nog niet goed hoe dat zou gaan.
https://www.instagram.com/p/CSOpQqstLBS/?utm_medium=copy_link
Vooral ook omdat ik al voelde dat er geen ruimte was om na te denken over een evt nieuwe IVF omdat er nog een cryo is.
En in mijn hoofd en hart wist ik dat ik verder wilde maar is het ook het onbekende wat zoveel ellende kan opleveren.
Maar heb inmiddels voor mijzelf besloten dat ik het nog ga proberen. Eerst de cryo en vanuit daar volgen evt andere stappen. Maar met strakke begeleiding vanuit de huisarts en psych. En in mijn achterhoofd dat ik altijd de stekker eruit kan trekken.
Morgen heb ik mijn cryo terugplaatsing als hij/zij goed ontdooid is. Ik vind dat al zo spannend. Als ik morgenochtend gebeld wordt is het per definitie slecht nieuws![]()
![]()
![]()
Wauw, wat spannend! Ik ga kei-, en keihard voor je duimen! Als ik geen succes heb deze maand, dan moet jij het maar gewoon zijnquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 19:37 schreef MiNi1981 het volgende:
[..]
Ik wilde nog op dit berichtje reageren. Want dat heeft mij ook wel even aan het denken gezet.
Vooral ook omdat ik al voelde dat er geen ruimte was om na te denken over een evt nieuwe IVF omdat er nog een cryo is.
En in mijn hoofd en hart wist ik dat ik verder wilde maar is het ook het onbekende wat zoveel ellende kan opleveren.
Maar heb inmiddels voor mijzelf besloten dat ik het nog ga proberen. Eerst de cryo en vanuit daar volgen evt andere stappen. Maar met strakke begeleiding vanuit de huisarts en psych. En in mijn achterhoofd dat ik altijd de stekker eruit kan trekken.
Morgen heb ik mijn cryo terugplaatsing als hij/zij goed ontdooid is. Ik vind dat al zo spannend. Als ik morgenochtend gebeld wordt is het per definitie slecht nieuws![]()
![]()
![]()
Dankjewel!quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 19:50 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Wauw, wat spannend! Ik ga kei-, en keihard voor je duimen! Als ik geen succes heb deze maand, dan moet jij het maar gewoon zijn![]()
![]()
Ik begin het nu wel spannend te vinden. Wrs omdat ik er nu ook even mee bezig ben.
Denk dat ik maar vroeg naar bed ga kan ik niet O piekeren.![]()
![]()
Ohh wat spannend! Ik vind het al spannend voor je, dus ik kan me helemaal voorstellen dat jij het al helemaal vreselijk spannend vindt!quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 19:53 schreef MiNi1981 het volgende:
[..]
Dankjewel!![]()
![]()
Ik begin het nu wel spannend te vinden. Wrs omdat ik er nu ook even mee bezig ben.
Denk dat ik maar vroeg naar bed ga kan ik niet O piekeren.
Ik ga zo hard voor je duimen!
En als je toch ligt te piekeren, m'n pm/dm staat voor je open als je van je af wil schrijven!![]()
Dankjewel! Super lief van je!quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 20:02 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ohh wat spannend! Ik vind het al spannend voor je, dus ik kan me helemaal voorstellen dat jij het al helemaal vreselijk spannend vindt!
Ik ga zo hard voor je duimen!
En als je toch ligt te piekeren, m'n pm/dm staat voor je open als je van je af wil schrijven!![]()
![]()
Heb jij nog een nieuwe echo gehad? Hoe staat het met de voortgang van de groei van de eitjes?![]()
Gisteren had ik echo en waren er nu 11 eitjes goed mee aan het groeienquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 20:25 schreef MiNi1981 het volgende:
[..]
Dankjewel! Super lief van je!![]()
![]()
Heb jij nog een nieuwe echo gehad? Hoe staat het met de voortgang van de groei van de eitjes?dat was zó'n opluchting! Ik was zo bang dat het er of maar zo weinig zouden blijven of het heel langzaam zou blijven gaan en ik dus nog lang zou moeten spuiten, maar het viel alles mee. Morgenochtend weer echo, en ze verwacht dat we dan de punctie kunnen gaan plannen voor vrijdag of zaterdag. Ben wel benieuwd naar de indicatie die ze morgen gaat geven voor het aantal dat bij de punctie aangeprikt kan worden! Ik hoop op in elk geval die 11 en liefst dat er nog een enkele bij is gegroeid natuurlijk
maar ga het zien!
![]()
Oh dat is super fijn! 10mm was ook wel erg vroeg om een goede schatting te geven van de hoeveelheid.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 21:23 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Gisteren had ik echo en waren er nu 11 eitjes goed mee aan het groeiendat was zó'n opluchting! Ik was zo bang dat het er of maar zo weinig zouden blijven of het heel langzaam zou blijven gaan en ik dus nog lang zou moeten spuiten, maar het viel alles mee. Morgenochtend weer echo, en ze verwacht dat we dan de punctie kunnen gaan plannen voor vrijdag of zaterdag. Ben wel benieuwd naar de indicatie die ze morgen gaat geven voor het aantal dat bij de punctie aangeprikt kan worden! Ik hoop op in elk geval die 11 en liefst dat er nog een enkele bij is gegroeid natuurlijk
maar ga het zien!
Nu dus aftellen naar de punctie.
Heb je voor jezelf in gedachten hoeveel eitjes je zou willen laten invriezen?
En zijn er getallen bekend over hoe de eitjes ontdooien en overleven?![]()
Nou stop maar met duimen….
Embryo heeft de dooi niet overleefd.
K*tzooi!
Ik zou zo graag even willen vloeken en schelden en weet ik veel wat![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nee joh!quote:Op woensdag 25 augustus 2021 09:28 schreef MiNi1981 het volgende:
K*tzooi!
![]()
![]()
Jemig, wat k*t!
Wat zal je verdrietig zijn![]()
![]()
Oh @MiNi1981
Wat kut zeg, heb je je eindelijk mentaal weer zover dat je verder kan en wil met het traject, en dan dit.![]()
![]()
Oh nee Miniquote:Op woensdag 25 augustus 2021 09:28 schreef MiNi1981 het volgende:
K*tzooi!
![]()
![]()
![]()
Dat is het vloeken en schelden wel waard, wat een teleurstelling!![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 25 augustus 2021 09:28 schreef MiNi1981 het volgende:
K*tzooi!
![]()
![]()
![]()
![]()
Oh mini, wat ontzettend klote..![]()
Ah nee Mini wat rotEn Peace ook al slecht nieuws. Wat is het toch een rot traject
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Ik leef met jullie mee dames![]()
Vanmorgen echo gehad weer. Zestien eitjes in totaal waarvan negen >15mm en eentje 14.8mm. Ze gaf aan dat ik op maximaal 10 moet rekenen. Ik hoop toch wel heel erg dat er in die tien grootste dan allemaal een rijpe eicel zit die ingevroren kan worden! Punctie is ingepland, vrijdagochtend. Vanavond laatste fyremadel spuiten en 2x decapeptyl en dan is het spuiten in elk geval klaar.
Punctie is met Rapifen en heb oxazepam meegekregen, halfje avond van tevoren om beetje te kunnen slapen en halfje twee uur voor de punctie, samen met twee paracetamol en evt een naproxen. Is het aan te raden idd ook die naproxen erbij te doen?![]()
Dankjewel dames.![]()
Ik moet t even rustig zien te verwerken. Momenteel lijkt mijn gevoel volledig op slot te zitten. Ik hoop dat het de komende dagen los gaat komen.
Gelukkig binnenkort vakantie. Even weg.
En kijken of ik ergens nog een blikje moed kan vinden om door te gaan…
Voor nu ben ik gewoon even verdoofd…![]()
Jeetje @MiNi1981 wat een enorme teleurstelling.. Fijn dat je een vakantie hebt gepland, afleiding is helemaal in dit traject echt fijn. Hopelijk kun je het even van je afzetten en de tijd nemen om te bedenken of en hoe je verder wilt. Virtuele knuffel
Succes met je punctie morgen vlindertje! Ik ben benieuwd naar mijn echo morgen. De verminderde dosering heeft in elk geval goed effect op de bijwerkingen, die heb ik nagenoeg niet. Heb dus goede hoop of niet teveel eitjes.
Ben ook wel benieuwd naar zaad van vriend, die is ook maar wat multivitaminen gaan slikken onder het mom van baat het niet dan schaad het niet
Shine bright like a diamond.![]()
Spannende dag voor jou dus ook morgen June! Ik duim voor je voor niet teveel en niet te weinig eitjes! Fijn dat je in elk geval bijna geen bijwerkingen hebt.![]()
Heel veel succes vandaag @vlindertje89! Hopelijk heb je niet teveel last van de punctie en een mooie opbrengst
Hopelijk gaat het soepeltjes vandaag! Hier was alles nog klein, wel veel follikels maar geen dominant ei nog. Dus nog even afwachten.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:45 schreef vlindertje89 het volgende:
Spannende dag voor jou dus ook morgen June! Ik duim voor je voor niet teveel en niet te weinig eitjes! Fijn dat je in elk geval bijna geen bijwerkingen hebt.Shine bright like a diamond.![]()
Dank jullie wel![]()
De punctie ging prima, door de oxazepam vooraf en de Rapifen tijdens niet al teveel pijn gehad. Er zijn 13 eicellen gevonden waarvan 10 rijp genoeg om in te vriezen. Ik had op meer gehoopt vooraf, maar met hoe vervelend ik het traject vond ben ik heel blij dat het er in elk geval 10 zijn
Nu lekker in bed beetje half soezelen, straks nog even met mama mee naar de winkel om een lekkere pokebowl uit te zoeken voor vanavond (zij gaan bij vrienden eten). Maar de hele punctie en hoe ik me nu erna voel vallen me echt alles mee. En ook intens blij dat het klaar is nu! Ik had al respect voor iedereen die dit moet ondergaan, zeker bij meerdere rondes, maar nu al helemaal
![]()
![]()
@June. Spannend dus nog. Hopelijk groeien er nog een paar door, maar niet teveel zodat je deze ronde wel kan benutten!
@Peacefulll hoe voel jij je nu, paar dagen na de teleurstelling? Hoe ging het op school?
@MiNi1981 hoe is het nu met jou? Komt er al wat emotie los?
Ik zag dat je ik je eerdere vraag nog helemaal niet had beantwoord. Vooraf wilde ik graag 15 eicellen, dan heb je zo'n 85% kans op een doorgaande zwangerschap bij later gebruik. Maar naarmate het proces vorderde en ik het toch behoorlijk zwaar vond, was ik met 10 ook al wel tevreden (dan heb je zo'n 70% kans). Ik heb over drie weken nog een evaluatie, daarin ga ik nog wel even bespreken in hoeverre deze kansen ook van toepassing zijn als je adenomyose hebt zoals ik en wat ze sowieso over m'n vruchtbaarheid kunnen zeggen op basis van AMH en AFC die zijn gemeten. Stel dat daaruit blijkt dat m'n vruchtbaarheid toch niet helemaal 'optimaal' is voor mijn leeftijds oid dan sluit ik niet uit dat ik toch nog een keer een ronde wil doen; maar dan in elk geval niet nu. Wellicht volgende zomer, wellicht nog een jaar later. Of helemaal niet, mocht ik bv over een half jaar een leuke vent tegen het lijf lopen waarmee ik over anderhalf jaar een kindje wil oid.![]()
@vlindertje89 wat fijn dat het er voor nu op zit en dat de punctie relatief soepel ging! Dat geeft de burger moed (en daar kan ik nog wel een dosis van gebruiken).
@MiNi1981 Godverkut! Mijn DM staat open mocht je t fijn vinden. Scheld ik een potje met je mee.![]()
![]()
Mooie score Vlinder! Ik snap dat je op iets meer gehoopt had, maar deze heb je nu in ieder geval liggen! Wie weet wat de toekomst nog brengt voor jouFijn dat het je relatief meegevallen is.
Hier gaat het wel weer. We mogen deze maand ook niet starten, we staan op de lijst voor oktober. Ik ben er echt even heel verdrietig van geweest, maar meer dan accepteren en jezelf weer oppakken en doorgaan kan je niet. Werk bracht wel wat welkome afleiding. Ik heb een pittige klas met veel zorg, maar ik heb ze nu voor het tweede jaar en ze zijn zo opgeknaptEcht lief voor elkaar én voor mij. Daar kan ik enorm van genieten en ben ik ook echt trots op
@MiNi1981 hoe is het met jou?![]()
![]()
Mooie score hoor @vlindertje89 Meer gewenst snap ik wel maar dan moet je ook uitkijken voor andere dingen zoals overstimulatie ed.
Het zit er op!
Nog dank voor de aanvullende antwoorden. 70% is een mooie kans!
@PVS18 Ik ken je verhaal niet echt. Maar je zit nu middenin de stimulatie las ik. Hoe gaat het?
Durf je een beetje te vertrouwen dat het goed gaat? Het is en blijft super spannend altijd. En zo een intens traject en stap. Wanneer verwacht je de punctie?
@ de vraag hoe t gaat: gevoelsmatig zit ik best op slot. Komt denk ik ook wel omdat ik nog moet werken. Dan schakel ik wel even af en focus ik op werk. Niet het meest verstandige en niet de beste oplossing. Bij mij heeft het vaak tijd nodig om te voelen hoe het gaat en wat nieuws met mij doet. Tot die tijd voel ik mij vooral verdoofd en geïrriteerd. En moet ik geen confrontaties hebben. Ik merk dat ook wel echt in mijn houding. Bijv als ik wandel loop ik met een boze pas ipv ontspannen. Of in de auto ben ik sneller wat geirriteerder. Dingen interesseren mij momenteel niet. Ik laat de boel de boel ook al heb ik er een hekel aan. Geen focus.
Gisteren met een vriendin hardop erover gesproken. En dan merk ik wel dat het veel doet. Dat er veel zorgen zijn over een evt vervolg. Hoe en wat. Er komt zoveel opnieuw op mij af. En zoveel mensen zullen er nu vanaf het begin bij betrokken raken. En dan doe ik het allemaal ook nog alleen….
Het is geen mild traject. De wens is groot. Maar de kans dat het lukt voel ik met de dag kleiner worden.
Eerst aftellen naar mijn vakantie. Daar de rust hopelijk pakken en mijn gedachten op orde krijgen. En hopelijk ben ik beter gemutst eind september.
[ Bericht 4% gewijzigd door MiNi1981 op 28-08-2021 11:10:40 ]![]()
Voor de dames die er ervaring mee hebben.
Ik heb nu met de arts afgesproken (wordt eind september nogmaals besproken in meer detail) om voor een ander schema en medicatie te gaan.
IVF 1 was het korte schema waar ik startte met Gonal-F, erna cetrotide erbij om vervolgens met een pregnyl spuit af te sluiten.
Het ging bij mij al mis op dag 2/3 en dus met de gonal-f.
Nu had de arts het over het volgen van het lange schema en andere medicatie. Wat houdt dat lange schema in?
En voor de misschien wat meer medisch onderlegde dames hier.
Vorige keer heb ik dus mijn hele programma afgemaakt en stapelde de ellende zich enorm op voordat ik de juiste hulp kreeg.
Nu heb ik ergens in gedachten dat als ik merk dat het weer verkeerd gaat dat ik de stekker eruit wil trekken van het traject. En niet door wil blijven stimuleren.
Voor mij zou het dan logisch klinken dat als ik direct de stekker eruit trek dat de gevolgen minder heftig en groot zijn als dat ik doorga zoals poging 1. Klinkt dat een beetje logisch?
Of als er iets getriggerd wordt is de kans dat die trigger heftiger wordt ook weer aanwezig?
Ja deze vraag neem ik ook mee naar mijn afspraak met de arts. Maar die is pas na mijn vakantie. En wil ook zelf even wat info inzichtelijk hebben voor het gesprek.![]()
![]()
Wat ging er precies mis?
Is je behandelteam ook via mail te bereiken? Lijkt me een mooie vraag om die zo al te stellen?
Ik zet zelf meestal alle vragen die ik heb al op de mail naar behandelteam, zodat ook zij evt voorbereiding kunnen doen waar nodig. En soms krijg ik dan al sneller antwoord op vragen die makkelijker te beantwoorden zijn.
En logisch dat het je veel doet, ook al is dat niet altijd makkelijk in woorden uit te drukken. Het boos op alles en iedereen herken ik ook goed hoor, soms is even alles stom en moet dood.
Vond je het (achteraf) prettig om met die vriendin te bespreken?
[ Bericht 27% gewijzigd door PVS18 op 28-08-2021 19:48:02 ]![]()
Ik werd tijdens mijn 1e ivf niet gehoord door de kliniek. Terwijl ik wel mijn zorgen uitte dat het niet goed ging en ik mij niet goed voelde. En dat het echt niet erbij kon horen zoals het nu ging. En dat zelfs steeds erger werd. Zelfs na een miskraam werd ik niet gehoord en moest ik blijven afwachten.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 19:42 schreef PVS18 het volgende:
Wat ging er precies mis?
Is je behandelteam ook via mail te bereiken? Lijkt me een mooie vraag om die zo al te stellen?
Ik zet zelf meestal alle vragen die ik heb al op de mail naar behandelteam, zodat ook zij evt voorbereiding kunnen doen waar nodig. En soms krijg ik dan al sneller antwoord op vragen die makkelijker te beantwoorden zijn.
En logisch dat het je veel doet, ook al is dat niet altijd makkelijk in woorden uit te drukken. Het boos op alles en iedereen herken ik ook goed hoor, soms is even alles stom en moet dood.
Vond je het (achteraf) prettig om met die vriendin te bespreken?
Uiteindelijk heeft de huisarts ingegrepen omdat ik een noodkreet bij haar deed.
Dus er zit bij mij een grote zorg sowieso dat alle ellende van niet goed voelen en reactie op hormonen opnieuw gaat gebeuren. En de enige die ik momenteel toevertrouw om mij te begeleiden is mijn huisarts en psych en 1 verpleegkundige van de kliniek.
Nee de kliniek kan ik niet direct per mail benaderen. Dus dat gaat niet werken.
Ja het is super fijn dat ik met die vriendin hardop kon sparren en uitspreken wat er omgaat.
Ook omdat ze in hetzelfde traject zit alleen nergens last van heen qua hormonen.
Maar ze begrijpt t wel goed en dat is heel fijn.![]()
![]()
Ik heb niet je hele voorgeschiedenis gelezen, maar ik heb wel het lange schema gehad (destijds is mij niks verteld over korte en lange schema’s, daar kwam ik pas veel later achter; omdat een vriendin kort schema met hoge dosering kreeg). Dit hield in dat ik een keer extra tussendoor ongesteld moest worden en in totaal ongeveer een maand lang decapeptyl heb moeten spuiten, waarvan de laatste 11 dagen met 150 eenheden Gonal-F (en dan nog de spuit op het laatst die alles moet “los” maken).quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 11:07 schreef MiNi1981 het volgende:
Voor de dames die er ervaring mee hebben.
Ik heb nu met de arts afgesproken (wordt eind september nogmaals besproken in meer detail) om voor een ander schema en medicatie te gaan.
IVF 1 was het korte schema waar ik startte met Gonal-F, erna cetrotide erbij om vervolgens met een pregnyl spuit af te sluiten.
Het ging bij mij al mis op dag 2/3 en dus met de gonal-f.
Nu had de arts het over het volgen van het lange schema en andere medicatie. Wat houdt dat lange schema in?
En voor de misschien wat meer medisch onderlegde dames hier.
Vorige keer heb ik dus mijn hele programma afgemaakt en stapelde de ellende zich enorm op voordat ik de juiste hulp kreeg.
Nu heb ik ergens in gedachten dat als ik merk dat het weer verkeerd gaat dat ik de stekker eruit wil trekken van het traject. En niet door wil blijven stimuleren.
Voor mij zou het dan logisch klinken dat als ik direct de stekker eruit trek dat de gevolgen minder heftig en groot zijn als dat ik doorga zoals poging 1. Klinkt dat een beetje logisch?
Of als er iets getriggerd wordt is de kans dat die trigger heftiger wordt ook weer aanwezig?
Ja deze vraag neem ik ook mee naar mijn afspraak met de arts. Maar die is pas na mijn vakantie. En wil ook zelf even wat info inzichtelijk hebben voor het gesprek.
Ik vond dat ontzettend lang duren, met als resultaat 4 eicellen. Ze gaven toen aan dat ze altijd lang beginnen met een lage dosering om te kijken hoe je erop reageert (in mijn geval was er dus weinig, waardoor ik elke dag moest afwachten of ze het de moeite vonden het proces door te laten gaan).
Wat ik wel heel herkenbaar vind is dat er 0 inspraak was in het hele proces (en voor mijn gevoel werd er ook niks vastgelegd terwijl je elke dag je benen spreidt voor weer een andere gyn.) en dat vond ik enorm enorm frustrerend. Erover praten met andere mensen helpt, alles op papier zetten wanneer de gevoelens je overvallen (kan je later altijd nog beter verwoorden) en zeker iemand meenemen om de gesprekken mee te voeren. Als ik jouw ervaring echter zo lees, zou ik overwegen een tweede traject elders te doen waar je je beter gehoord voelt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Qyra op 28-08-2021 22:11:56 (Typo) ]![]()
Dankjewel voor je ervaring! Goed om te weten.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 22:08 schreef Qyra het volgende:
[..]
Ik heb niet je hele voorgeschiedenis gelezen, maar ik heb wel het lange schema gehad (destijds is mij niks verteld over korte en lange schema’s, daar kwam ik pas veel later achter; omdat een vriendin kort schema met hoge dosering kreeg). Dit hield in dat ik een keer extra tussendoor ongesteld moest worden en in totaal ongeveer een maand lang decapeptyl heb moeten spuiten, waarvan de laatste 11 dagen met 150 eenheden Gonal-F (en dan nog de spuit op het laatst die alles moet “los” maken).
Ik vond dat ontzettend lang duren, met als resultaat 4 eicellen. Ze gaven toen aan dat ze altijd lang beginnen met een lage dosering om te kijken hoe je erop reageert (in mijn geval was er dus weinig, waardoor ik elke dag moest afwachten of ze het de moeite vonden het proces door te laten gaan).
Wat ik wel heel herkenbaar vind is dat er 0 inspraak was in het hele proces (en voor mijn gevoel werd er ook niks vastgelegd terwijl je elke dag je benen spreidt voor weer een andere gyn.) en dat vond ik enorm enorm frustrerend. Erover praten met andere mensen helpt, alles op papier zetten wanneer de gevoelens je overvallen (kan je later altijd nog beter verwoorden) en zeker iemand meenemen om de gesprekken mee te voeren. Als ik jouw ervaring echter zo lees, zou ik overwegen een tweede traject elders te doen waar je je beter gehoord voelt.
De lagere dosering zou ik dus nog niet weten.
Het korte programma was voor mij met maximale gonal-f.
En eigenlijk wil ik geen gonal-f meer.
Helaas is een andere plek voor mijn traject best lastig. Ik doe dit traject als alleenstaande. En daarnaast zijn door Covid de wachtlijsten nog langer geworden. Dat het bijna geen optie is om over te stappen. Want heb er wel eens over nagedacht. Maar de opties zijn er nu gewoon eigenlijk niet![]()
![]()
Misschien een gekke vraag, maar heb jij met IUI altijd dezelfde donor gebruikt? En zou het misschien lonen om nog eens iui met andere donor te proberen? Misschien is dat meer compatible?quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 22:20 schreef MiNi1981 het volgende:
[..]
Dankjewel voor je ervaring! Goed om te weten.
Helaas is een andere plek voor mijn traject best lastig. Ik doe dit traject als alleenstaande. En daarnaast zijn door Covid de wachtlijsten nog langer geworden. Dat het bijna geen optie is om over te stappen. Want heb er wel eens over nagedacht. Maar de opties zijn er nu gewoon eigenlijk nietdisclaimer![]()
Daar had ik het vandaag toevallig ook over met een vriendin. Wel het onderzoeken waard en bespreken waard idd.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 22:26 schreef SQ het volgende:
[..]
Misschien een gekke vraag, maar heb jij met IUI altijd dezelfde donor gebruikt? En zou het misschien lonen om nog eens iui met andere donor te proberen? Misschien is dat meer compatible?![]()
Ik begrijp het, dan is het lastiger. Er zijn ook ander soort medicijnen volgens mij, maar wellicht dat iemand anders hier die ervaring heeft.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 22:20 schreef MiNi1981 het volgende:
[..]
Dankjewel voor je ervaring! Goed om te weten.
Helaas is een andere plek voor mijn traject best lastig. Ik doe dit traject als alleenstaande. En daarnaast zijn door Covid de wachtlijsten nog langer geworden. Dat het bijna geen optie is om over te stappen. Want heb er wel eens over nagedacht. Maar de opties zijn er nu gewoon eigenlijk niet
Ik kreeg bij mij de indruk dat klinieken vast houden aan hun eigen schema / medicijnen en dat je daar moeilijk tussenkomt (ik kwam met zaken die ik had gelezen over het Erasmus en over andere klinieken en ze zeiden: heel leuk, maar daar doen wij niks mee, dan moet je daarheen en dan hoef je hier de eerste komende 5 jaar niet terug te komen). En Corona gooit op dat vlak idd ook nog erg veel roet in het eten met de wachtlijsten ☹
Dan kan ik je alleen adviseren elke vraag, elke spanning, elke irritatie die je hebt gemerkt op te schrijven (alles waar ik tegenaan gelopen ben heb ik notities van gemaakt, ook als iets spontaan in me op kwam tijdens het werk - om maar alles te kunnen reproduceren achteraf). Gelukkig in mijn geval heb ik ze er niet mee om de oren hoeven slaan achteraf -tot nu toe- maar ik was wel alvast bereid tot een zeer uitgebreid gesprek waar ik álles wilde weten 🙄
(Verder heb ik zelf nog de https://receptivfity.com/de-test/ gedaan voor het traject, weet niet of dat hier al eens voorbij is gekomen. Vooral voor mijn gemoedsrust dat ik niet “ten onrechte” een traject in ging met een lage score. Mijn ziekenhuis was het hier overigens niet mee eens en zeiden dat ze geen rekening zouden houden met een uitslag van die test).
Ps. Dat blijkt nu mss niet zo uit mijn posts, maar ik wens je heel erg veel sterkte ook hiermee. Het is echt moeilijk in je eentje tegen een legertje aan artsen en verpleegkundigen, samen met de hormonen en onzekerheid. Vind het super knap van je 🙏🏼
[ Bericht 5% gewijzigd door Qyra op 28-08-2021 22:59:51 (Aanvulling) ]![]()
Wat ontzettend naar voor je dat je niet gehoord werd door de kliniek in het verleden! Kan me voorstellen dat daar een vertrouwensbreuk door ontstaan is. Je voelt je dan toch niet echt serieus genomen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 21:51 schreef MiNi1981 het volgende:
[..]
Ik werd tijdens mijn 1e ivf niet gehoord door de kliniek. Terwijl ik wel mijn zorgen uitte dat het niet goed ging en ik mij niet goed voelde. En dat het echt niet erbij kon horen zoals het nu ging. En dat zelfs steeds erger werd. Zelfs na een miskraam werd ik niet gehoord en moest ik blijven afwachten.
Uiteindelijk heeft de huisarts ingegrepen omdat ik een noodkreet bij haar deed.
Dus er zit bij mij een grote zorg sowieso dat alle ellende van niet goed voelen en reactie op hormonen opnieuw gaat gebeuren. En de enige die ik momenteel toevertrouw om mij te begeleiden is mijn huisarts en psych en 1 verpleegkundige van de kliniek.
Nee de kliniek kan ik niet direct per mail benaderen. Dus dat gaat niet werken.
Ja het is super fijn dat ik met die vriendin hardop kon sparren en uitspreken wat er omgaat.
Ook omdat ze in hetzelfde traject zit alleen nergens last van heen qua hormonen.
Maar ze begrijpt t wel goed en dat is heel fijn.
Ik kan me jouw zorgen voor herhaling qua niet goed voelen door hormonen én onbevredigende steun door kliniek goed voorstellen.
Gelukkig dat er wel één verpleegkundige van de kliniek je vertrouwen heeft, zit die in jouw vaste behandelteam?
Voelt het als voldoende steun en zorg om samen met deze verpleegkundige, je huisarts, psych en die vriendin een vervolgtraject te starten?
Ik ervaar dat het best een eenzaam traject is, het lijkt me erg fijn om een vriendin te hebben die zich zo goed in jouw situatie kan inleven en waarmee je kunt sparren.![]()
Vraag aan iedereen die dit traject doet / gedaan heeft: wat vertellen jullie aan wie op je werk en waarom?![]()
Tijdens de IUI alleen mijn directe duo en leidinggevende. Toen collega's mijn klas moesten gaan opvangen tijdens schooltijd alleen de directe collega's.quote:Op maandag 30 augustus 2021 08:38 schreef PVS18 het volgende:
Vraag aan iedereen die dit traject doet / gedaan heeft: wat vertellen jullie aan wie op je werk en waarom?
Toen wij gingen starten met IVF en ik zo ziek werd heb ik het helemaal open in het hele team besproken.
Mega veel hartverwarmende reacties gehad, veel kaartjes, tijdschriften enz.
Nu de TP niet gelukt was, was ik toch erg verdrietig op mijn eerste werkdag na de vakantie. Omdat collega's op de hoogte waren kreeg ik heel veel begrip en werd er echt rekening gehouden met wat ik nodig had.
Dus voordeel van open zijn: veel begrip, veel steun, mensen willen soms even een stapje extra doen voor je als dat nodig is.
Nadeel van zo open zijn: meer directe vragen. Ik merkte tijdens de 'wachtweken' dat ik juist NIET zat te wachten op vragen of een goed bedoelde: 'Hoe is het? Hoe voel je je?'
Ik ben ook een slechte leugenaar, dus een draai geven aan een antwoord vond ik heel erg lastig.![]()
Ik zag de afgelopen tijd meerdere vragen langskomen die ik kan beantwoorden, even uit mijn hoofd:
Lang vs. kort traject: Ik had het lange traject. Dat betekent dat je eerst je cyclus stillegt met de pil totdat het hen goed uitkomt, dan ga je spuiten tot er voldoende grote follikels zijn, dan een spuit om ze te laten springen. Bij mij zeiden ze ook dat zij eigenlijk altijd het lange traject doen.
Inspraak: Ik heb altijd het gevoel gehad dat ik veel inspraak had, maar dat dat niet nodig was omdat het al best wel op maat was. Bij de IVF althans, bij de clomid baalde ik wel dat ik dat zo lang moest, maar daarna hoefde ik niet per se IUI omdat dat nou eenmaal de volgende stap was maar mocht ik door voor IVF want dat zou beter bij ons passen. Bij de IVF had ik een groepsintake en daar bleek ook dat iedereen andere spuiten kreeg, afhankelijk van verhaal, diagnose, gewicht, etc. Ik kreeg Revokelle in een dosis afgestemd op mijn gewicht en de heftigheid van mijn PCOS (niet zo heftig, dus geen hoge dosis). En het werkte in één keer, dat zal ook wel helpen met tevreden zijn. Ik kan me voorstellen dat als de resultaten tegenvallen, dat je het gaat zoeken in een andere aanpak, zelfs als het daar niet per se aan ligt.
Vertellen aan collega's: Ik heb het destijds alleen mijn leidinggevende verteld. Mijn collega's viel het toch niet op als ik er niet was omdat ik regelmatig op een andere locatie of thuis werkte. Ook bij IVF niemand anders verteld. Toen ik door overstimulatie een week moest rusten/thuiswerken heb ik mijn directe collega's gezegd dat ik ziek was. Ik had van de IVF ook weinig klachten. Bij elke teleurstelling ging ik toch gewoon werken, was ook afleiding. Bij deze cryo terugplaatsing heb ik inmiddels een andere baan, maar hier heb ik niemand iets verteld. Het heeft me ook heel weinig tijd gekost en die tijd heb ik gewoon gespijbeld of later ingehaald. Voordeel van thuiswerken.![]()
Ik kom een dezer dagen reageren.
Merk dat de informatie voor mij even veel ruimte inneemt en daarmee energie kost.
Even wat verwerkingstijd nodig.
Maar blij met de ervaringen en verhalen! Fijn dat jullie het delen.![]()
Nou de IUI zit erop, het grote wachten kan beginnen.. Voelt weer als een goede kans sinds lange tijd!Shine bright like a diamond.![]()
Spannend June! De duimen gaan aan
Bij punctie wel of geen oxazepam gebruiken? Wat zijn jullie ervaringen? Ik krijg sowieso infuus met verdoving.![]()
Doen! Die verdoving deed amper iets voor mijquote:Op dinsdag 7 september 2021 10:13 schreef PVS18 het volgende:
Bij punctie wel of geen oxazepam gebruiken? Wat zijn jullie ervaringen? Ik krijg sowieso infuus met verdoving.![]()
Ik had avond van tevoren 25mg oxazepam en twee uur voor de punctie weer 25mg oxazepam en ik vond het heerlijk. Ik ging er zo veel meer ontspannen in dan ik gedaan zou hebben als ik geen oxazepam had gehad. Van de punctie zelf alleen de eerste keer aanprikken wat pijn gehad, toen hebben ze via infuus wat extra Rapifen gegeven en daarna wel gevoeld dat ze wat deden maar geen pijn. De verdoving deed dus ook goed z'n werk, maar dat ik gewoon relaxed was ipv mega nerveus zal ongetwijfeld ook meegeholpen hebben!quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:13 schreef PVS18 het volgende:
Bij punctie wel of geen oxazepam gebruiken? Wat zijn jullie ervaringen? Ik krijg sowieso infuus met verdoving.
@June. M'n duimen draaien voor je!![]()
hi lieve dames,
sorry dat het even geduurd heeft voordat ik reageer. Maar dit onderwerp neemt voor mij best veel ruimte in beslag nu het weer actief gaat spelen. En dat er op de achtergrond dus nog erg veel verwerking gaande is.
Maar ik vind het fijn om jullie input te lezen!Nog bedankt voor je reactie ook. Ja het is niet makkelijk om met artsen in gesprek te gaan als je niet op dezelfde golflengte zit. Hoewel ze inmiddels na mijn situatie wel iets beter luisteren en de dingen beter willen afkaderen voelt het nog steeds wel als een nummertje die door het traject wordt gehaald. Ergens begrijpelijk vanuit hun perspectief want ik ben niet de enige. Maar als ik het labeltje 'speciaal' al heb is soms misschien een beetje meer empathie wel gewenst. Maar moet ook eerlijk zeggen de arts die nu mijn dossier beheert doet wel echt haar best! En pakt ook standaard terug op het eerdere gesprek.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 22:34 schreef Qyra het volgende:
[..]
Ik begrijp het, dan is het lastiger. Er zijn ook ander soort medicijnen volgens mij, maar wellicht dat iemand anders hier die ervaring heeft.
Ik kreeg bij mij de indruk dat klinieken vast houden aan hun eigen schema / medicijnen en dat je daar moeilijk tussenkomt (ik kwam met zaken die ik had gelezen over het Erasmus en over andere klinieken en ze zeiden: heel leuk, maar daar doen wij niks mee, dan moet je daarheen en dan hoef je hier de eerste komende 5 jaar niet terug te komen). En Corona gooit op dat vlak idd ook nog erg veel roet in het eten met de wachtlijsten ☹
Dan kan ik je alleen adviseren elke vraag, elke spanning, elke irritatie die je hebt gemerkt op te schrijven (alles waar ik tegenaan gelopen ben heb ik notities van gemaakt, ook als iets spontaan in me op kwam tijdens het werk - om maar alles te kunnen reproduceren achteraf). Gelukkig in mijn geval heb ik ze er niet mee om de oren hoeven slaan achteraf -tot nu toe- maar ik was wel alvast bereid tot een zeer uitgebreid gesprek waar ik álles wilde weten 🙄
(Verder heb ik zelf nog de https://receptivfity.com/de-test/ gedaan voor het traject, weet niet of dat hier al eens voorbij is gekomen. Vooral voor mijn gemoedsrust dat ik niet “ten onrechte” een traject in ging met een lage score. Mijn ziekenhuis was het hier overigens niet mee eens en zeiden dat ze geen rekening zouden houden met een uitslag van die test).
Ps. Dat blijkt nu mss niet zo uit mijn posts, maar ik wens je heel erg veel sterkte ook hiermee. Het is echt moeilijk in je eentje tegen een legertje aan artsen en verpleegkundigen, samen met de hormonen en onzekerheid. Vind het super knap van je 🙏🏼
Ik heb sowieso de allerbeste huisarts ever! Heb vorige week een heel goed gesprek met haar gehad over het weer willen oppakken van het traject. En ook (weer) terugkijkend op afgelopen jaar. We hebben nu een globaal plan dat zij mij door het nieuwe traject gaat helpen of vanuit een objectief oogpunt zal aangeven dat het niet meer verstandig is. Ze gaf daarin zelf al aan dat ik wrs vanuit angst eerder de stekker eruit zou trekken dan misschien nodig zou zijn en dat zij die grens wel wil monitoren, luisterend naar mijn input en zorgen.
Tijdelijk zou ik dan weer 2x per week gemonitord worden door mijn huisarts. Dat stukje geeft al zoveel rust.
Ze gaf zelf ook al aan, als je het niet meer probeert ga je het je altijd afvragen en misschien wel kwalijk nemen. Of in het ergste geval trekken we de stekker eruit maar heb je het wel geprobeerd.
Voor nu zie ik de kliniek als middel om hopelijk het doel te behalen. En ligt het vertrouwen bij de huisarts en psych.
Ik blijf het erg eng vinden en zal echt op gaan zien tegen het spuiten van hormonen die mij anders laten voelen dan dat ik wil, maar ik ga het wel doen. Ben erg benieuwd naar welke hormonen het zullen zijn en hoe lang het schema zal duren. Welke mogelijkheden er zijn ed. Daar heb ik eind september een afspraak over. En hopelijk kan ik dan al direct met de cyclus van begin oktober starten.
Ben al een shortlist aan het maken van potentiële donoren, dat is ook altijd wel een moeilijke keuze. Om nog maar niet van de prijzen te spreken![]()
Nu ga ik eerst lekker ontspannen op vakantie. Alles verder laten bezinken en gewoon ook even nog ontspannen voordat ik geleefd ga worden door de cyclus, kliniek en huisarts.![]()
Ik ben gestart zonder het te vertellen. Ik zat nog in mijn tijdelijke contract bij mij nieuwe baan en vond het eng om te vertellen want ik doe het als alleenstaande.quote:Op maandag 30 augustus 2021 08:38 schreef PVS18 het volgende:
Vraag aan iedereen die dit traject doet / gedaan heeft: wat vertellen jullie aan wie op je werk en waarom?
Maar door mijn laatste ervaring merkte mijn manager dat ik wel erg fel en kortaf was (zacht uitgedrukt natuurlijk) en heb ik uiteindelijk mijn manager ingelicht. Heel fijn en open gesprek gehad. En ik heb hem recent ook verteld dat ik weer zou mogen starten en dat ik hem zal inlichten wanneer ik daadwerkelijk start zodat het bekend is als ik weer in een 'monster' verander.![]()
Spannend June. Ik duim voor je!quote:Op zaterdag 4 september 2021 22:10 schreef June. het volgende:
Nou de IUI zit erop, het grote wachten kan beginnen.. Voelt weer als een goede kans sinds lange tijd!![]()
Ik had niks vooraf geslikt behalve 2 paracetamol (ik ben allergisch voor NSAIDs). Maar de verdoving (of wat het ook was) deed zijn werk erg goed en heb er niets van gevoeld.quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:13 schreef PVS18 het volgende:
Bij punctie wel of geen oxazepam gebruiken? Wat zijn jullie ervaringen? Ik krijg sowieso infuus met verdoving.
Maar ik zou, ivm eerdere ervaringen van andere ingrepen in die omgeving gaan voor alles wat je kunt krijgen.![]()
Wat een mindfuck is die pregnyl zeg. Ik voel me echt zwanger, precies zoals bij draak, maar dat is natuurlijk allemaal van die spuit. Dat had ik bij Ovitrelle helemaal niet..Shine bright like a diamond.![]()
Flauw is dat. Mijn vuistregel is: je bent niet zwanger totdat je een dubbele streep piest. Al het andere is een mindfuck. Scheelt me bergen ¤¤¤ aan zwangerschapstesten.![]()
Hoe is het nu June?quote:Op vrijdag 10 september 2021 16:23 schreef June. het volgende:
Bovendien is de test nu sowieso nog positief haha.Mag je donderdag testen?
![]()
Best wel wat bloed vandaagDenk dat het hem niet gaat worden. Misselijkheid enzo is helemaal weg, pregny was zaterdag al uit mijn lijf. Misschien dat ik er morgen nog een test tegenaan gooi.
Meh, kut Junequote:Op maandag 13 september 2021 19:42 schreef June. het volgende:
Best wel wat bloed vandaagDenk dat het hem niet gaat worden. Misselijkheid enzo is helemaal weg, pregny was zaterdag al uit mijn lijf. Misschien dat ik er morgen nog een test tegenaan gooi.
![]()
![]()
He bah Junequote:Op maandag 13 september 2021 19:42 schreef June. het volgende:
Wat een teleurstelling!
![]()
Dit is ook een bijzonder bericht: https://www.ad.nl/noord-h(...)eling-vumc~ab57dad2/
Het zal je overkomen 😮![]()
Hm, getest en er lijkt een tuurstreep te zijn. Lijkt donkerder dan afgelopen weekend toen hij nagenoeg omowit was geworden (was 10 dagen na pregnyl). Over 2 dagen nog maar eens kijken.. Bij draak had ik ook best wat bloedverlies trouwens, maar dit lijkt wel meer te zijn. Aan de andere kant vind ik het ook wel vroeg voor een menstruatie. Die zou vrijdag pas moeten zijn.
Blijft dus nog even spannend, maar ga er vanuit dat deze ronde niets is.Shine bright like a diamond.![]()
Ik lees helemaal niet mee hier, excuus alvast, maar ik heb hier wel eens wat gepost. Na vorig jaar gehoord te hebben dat mijn vrouw PCOS heeft en na twee miskramen dit jaar hebben we vanmiddag eindelijk te horen gekregen dat het er nu wel allemaal heel goed uitziet; alles op de goede plek, het kloppend hart was duidelijk te zien en de dooierzak was ook prima. Wij zijn zo ontzettend blij nu, damn![]()
Nu hopen dat het ook goed blijft gaan.![]()
Spannend Juneook met best veel bloedverlies kan het. Duim voor je!
Bizar dat ze dat niet gezien hebben! Bacteriën in je kweekschaaltje zijn vrij snel te zien.quote:Op dinsdag 14 september 2021 14:52 schreef Qyra het volgende:
Dit is ook een bijzonder bericht: https://www.ad.nl/noord-h(...)eling-vumc~ab57dad2/
Het zal je overkomen 😮
Djvero gefeliciteerd!![]()
Als het donkerder is dan is dat natuurlijk een goed teken! Bloedverlies heb ik zelf ook bij alle zwangerschappen gehad (voordat het echt mis ging) dus het kan absoluutquote:Op dinsdag 14 september 2021 15:35 schreef June. het volgende:
Hm, getest en er lijkt een tuurstreep te zijn. Lijkt donkerder dan afgelopen weekend toen hij nagenoeg omowit was geworden (was 10 dagen na pregnyl). Over 2 dagen nog maar eens kijken.. Bij draak had ik ook best wat bloedverlies trouwens, maar dit lijkt wel meer te zijn. Aan de andere kant vind ik het ook wel vroeg voor een menstruatie. Die zou vrijdag pas moeten zijn.
Blijft dus nog even spannend, maar ga er vanuit dat deze ronde niets is.
Nou de streep is donkerder geworden hoor, nog steeds geen knaller maar toch. Wel zeer voorzichtige blijdschap gezien het bloedverlies. Maar een streep is een streep
Duimen jullie mee dat deze blijft plakken?
Wat zou het mooi zijn als deze blijft plakkenquote:Op donderdag 16 september 2021 06:35 schreef June. het volgende:
Nou de streep is donkerder geworden hoor, nog steeds geen knaller maar toch. Wel zeer voorzichtige blijdschap gezien het bloedverlies. Maar een streep is een streep
De duimen draaien
![]()
![]()
En hoe is het nu?quote:Op donderdag 16 september 2021 06:35 schreef June. het volgende:
***![]()
Gisteren op de officiële testdag was 'ie nog steeds positief!quote:
Maar de onzekerheid blijft nog hoor, heb zoveel bloed verloren. Qua hoeveelheid leek het op een gewone menstruatie. Maarja, de test was overduidelijk positiever dan de vorige én het bloedverlies is ook ineens gestopt sinds 2 dagen![]()
We jompelen gewoon door!quote:Op maandag 20 september 2021 12:53 schreef June. het volgende:
[..]
Gisteren op de officiële testdag was 'ie nog steeds positief!
Maar de onzekerheid blijft nog hoor, heb zoveel bloed verloren. Qua hoeveelheid leek het op een gewone menstruatie. Maarja, de test was overduidelijk positiever dan de vorige én het bloedverlies is ook ineens gestopt sinds 2 dagen![]()
![]()
![]()
***![]()
Wat spannend en fijn! Gefeliciteerd! We duimen door.quote:Op maandag 20 september 2021 12:53 schreef June. het volgende:
[..]
Gisteren op de officiële testdag was 'ie nog steeds positief!
![]()
Ik heb het al zo vaak gehoord dat er vrouwen zijn die veel bloed verliezen en toch uiteindelijk zwanger blijken. Maar de angst en onzekerheid is dan helemaal killing.![]()
Even een update van mijn kant.
Ik ga starten…!![]()
![]()
![]()
As maandag al begin ik aan het lange schema. Geen pil maar triptofem en daarna menopur.
Ik vind het doodeng maar ik heb de huisarts achter mij staan en die gaat mij dan ook goed begeleiden en monitoren zodat we bij verandering direct kunnen schakelen. Het wordt een intens traject weer. Emotioneel en fysiek. Maar als ik het niet probeer ga ik het mijzelf kwalijk nemen…
Fingers crossed dat het zo mild mogelijk verloopt allemaal 😊![]()
@June. ik blijf duimen hoorHeel, heel veel succes! En houd jezelf in de gaten hequote:Op woensdag 22 september 2021 15:53 schreef MiNi1981 het volgende:
Even een update van mijn kant.
Ik ga starten…!![]()
![]()
![]()
As maandag al begin ik aan het lange schema. Geen pil maar triptofem en daarna menopur.
Ik vind het doodeng maar ik heb de huisarts achter mij staan en die gaat mij dan ook goed begeleiden en monitoren zodat we bij verandering direct kunnen schakelen. Het wordt een intens traject weer. Emotioneel en fysiek. Maar als ik het niet probeer ga ik het mijzelf kwalijk nemen…
Fingers crossed dat het zo mild mogelijk verloopt allemaal 😊![]()
![]()
Heel spannend @MiNi1981
Fijn dat de hulptroepen klaar staan mocht het nodig zijn.
En thanks voor alle fijne berichten. Vanochtend toch weer flink bloedverlies gehad, lijkt nu weer wat af te zakken. Wat is dit toch slopend, zo leven tussen hoop en vrees..Shine bright like a diamond.![]()
@June. Wat ontzettend spannend. Lopen de testen ook op? Gek dat je zo veel bloedverlies hebt. Ik duim heel erg hard voor je!
@MiNi1981 Ik dacht laatst nog aan je, wat spannend zeg! Goed dat je een vangnet hebt en aan de bel kan trekken wanneer nodig. Misschien geeft de wetenschap van een achtervang ook de nodige rustIk ga mega hard voor je duimen voor mooie eitjes
![]()
Laat de weken maar snel gaan, ik heb ergens in oktober weer een TP![]()
![]()
Ja ik heb vanmiddag nog een test gedaan waarbij de tweede streep bijna net zo donker is als de controle.. Voel me ook beroerd, wat ik ergens ook wel fijn vindquote:Op woensdag 22 september 2021 17:23 schreef Peacefulll het volgende:
@:June. Wat ontzettend spannend. Lopen de testen ook op? Gek dat je zo veel bloedverlies hebt. Ik duim heel erg hard voor je!
@:MiNi1981 Ik dacht laatst nog aan je, wat spannend zeg! Goed dat je een vangnet hebt en aan de bel kan trekken wanneer nodig. Misschien geeft de wetenschap van een achtervang ook de nodige rustIk ga mega hard voor je duimen voor mooie eitjes
![]()
Laat de weken maar snel gaan, ik heb ergens in oktober weer een TPZkh adviseerde dit weekend nog een keer te testen, dus dat ga ik dan nog een laatste keer doen. Daarna niet meer, word er gek van.
Kan de weken dus ook wel vooruit kijken. Hopelijk is oktober de maand voor jullie
Dankjewel dames![]()
@June. Heftig en vervelend dat er weer bloedverlies is. Dat geeft toch veel onrust en zorgen. Ik hoop dat je wat afleiding hebt tot aan de eerste echo. Het is iig positief dat de test oploopt en donker gekleurd is. Ik blijf duimen.![]()
Wat spannend mini! Heel veel succes en ik hoop dat deze combinatie hormonen beter bevalt.
Wat fijn peacefulll dat er weer een tp op de planning staat. Nog een paar weekjes.
Bah June, wat lastig dat het bloedverlies blijft. Ik duim dat het gewoon goed zit en de testen blijven oplopen.![]()
Ik mag eigenlijk zondag pas testen, maar toch net ff een Kruidvat test gedaan. Die is positief. Kan dat nog door Pregnyl komen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 24 september 2021 07:44 schreef PVS18 het volgende:
Ik mag eigenlijk zondag pas testen, maar toch net ff een Kruidvat test gedaan. Die is positief. Kan dat nog door Pregnyl komen?Hoeveel pregnyl heb je gespoten? Maar ik zou denken dat het er nu wel uit zou moeten zijn. Je zit nu 13 dagen na terugplaatsing, dat is 16dpo. Dan verwacht je wel al een streep. Hoe donker is ie?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Als je op 6 sept pregnyl hebt gespoten dan is dat nu al lang uit je lichaam. De halveringstijd is ongeveer 1 dag, dus na een dag of 10 zou het al niet meer opgemerkt worden door een zwangerschapstest, omdat de waarde dan al te laag is.
In theorie heb je dus op 7 september je eisprong gehad en zou je nod eigenlijk zelfs al 21 september zijn. Kortom, je bent gewoon hartstikke zwanger.![]()
![]()
Ik heb even gekeken en zoiets had ik ook. Gefeliciteerd je bent zwangerquote:Op vrijdag 24 september 2021 08:36 schreef PVS18 het volgende:
5000 eenheden. Denk ongeveer 50% van controle streep? Hoe krijg ik hier een foto?![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik geloof het niet. Ik voel helemaal niets.
[ Bericht 21% gewijzigd door PVS18 op 24-09-2021 08:54:32 ]![]()
Ja dit volg ik ook, maar waarom dan pas testen vanaf 26 sept?quote:Op vrijdag 24 september 2021 08:43 schreef _NIKKI_ het volgende:
Als je op 6 sept pregnyl hebt gespoten dan is dat nu al lang uit je lichaam. De halveringstijd is ongeveer 1 dag, dus na een dag of 10 zou het al niet meer opgemerkt worden door een zwangerschapstest, omdat de waarde dan al te laag is.
In theorie heb je dus op 7 september je eisprong gehad en zou je nod eigenlijk zelfs al 21 september zijn. Kortom, je bent gewoon hartstikke zwanger.![]()
Omdat er voor die tijd nog een hoop mis kan gaan natuurlijk (na die tijd ook wel, maar ervoor al helemaal).quote:Op vrijdag 24 september 2021 08:50 schreef PVS18 het volgende:
[..]
Ja dit volg ik ook, maar waarom dan pas testen vanaf 26 sept?
Gefeliciteerd! Onwerkelijk he?
disclaimer![]()
Bizar onwerkelijk. Zo onwerkelijk dat t niet helemaal landt geloof ik.. Ik geloof het gewoon echt niet én durf nergens op te hopen. #watdoet3,5jaarmedischemolenmetje 🥲
En ik had me nog zo voorgenomen niet te vroeg te testen 🤦🏼♀![]()
Wat SQ zegt inderdaad, het is gewoon een soort veiligheidsmarge.quote:Op vrijdag 24 september 2021 08:50 schreef PVS18 het volgende:
[..]
Ja dit volg ik ook, maar waarom dan pas testen vanaf 26 sept?
Ik heb ook altijd pas een dag of 5 na de eigenlijke nod mogen testen van het zh.![]()
Veiligheidsmarge idd. Zo filteren ze de twijfelgevallen of de hele vroege miskramen eruit. Ze moeten meestal al zoveel telefoontjes verwerken, vooral in de ochtend (ik ben al eens 17de in de rij geweest).
Het wisselt ook per kliniek, zo mocht ik testen op 16dpo (11 dagen na 5de dag terugplaatsing)![]()
En nu mezelf natuurlijk helemaal gek maken dat t streepje al minder wordt. Zucht.
[ Bericht 15% gewijzigd door PVS18 op 25-09-2021 10:29:19 ]![]()
quote:Op vrijdag 24 september 2021 08:49 schreef PVS18 het volgende:
Dit is niet meer van de pregnyl hoor, zo donker. GefeliciteerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik geloof het niet. Ik voel helemaal niets.Welkom bij de verlengde wachtweken tot de eerste echo.
Wat een hell die extra wachtweken. Daar had ik niet over nagedacht, dacht niet dat ik hier ooit zou komen. Ik geloof het nog steeds niet.quote:Op zaterdag 25 september 2021 12:00 schreef June. het volgende:
[..]
Dit is niet meer van de pregnyl hoor, zo donker. GefeliciteerdWelkom bij de verlengde wachtweken tot de eerste echo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 13% gewijzigd door PVS18 op 25-09-2021 12:49:15 (Kneus met foto plaatsen) ]![]()
Net even kei hard moeten janken. Durfde de spuit niet te zetten omdat ik even geconfronteerd werd met wat er allemaal gebeurd is het afgelopen jaar en de angst van nu.quote:Op maandag 27 september 2021 20:17 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Niks aan gelogen...
Wat is er aan de hand Mini?![]()
Soms voelt het als aanstelleritus maar ik weet ook wel dat het niet zo is.
Ik werd gewoon even overvallen door de emotie en het afgelopen jaar en de komende tijd….![]()
Och @MiNi1981
Je bent ook wel door een heel diep dal gegaan door die hormonen, en dat je er desondanks weer aan begint vind ik echt heel moedig!![]()
![]()
Dankjewel!quote:Op maandag 27 september 2021 20:46 schreef Viv het volgende:
Och @:MiNi1981
Je bent ook wel door een heel diep dal gegaan door die hormonen, en dat je er desondanks weer aan begint vind ik echt heel moedig!
Het besef van dat diepe dal kwam er net uit denk ik. En heb oprecht even gedacht “laat maar zitten”.
Maar ik heb ook een goede afspraak met de huisarts dat we samen ons best gaan doen dat ik niet zomaar uit angst de stekker eruit ga trekken tenzij we samen alles goed afgewogen en doorgesproken hebben.![]()
Ja, dat is het echtquote:Zo veel emoties, onzekerheden en fysiek ongemak zonder dat je weet of het iets oplevert; het is echt helemaal kut. Ik vind het (zoals Viv ook zegt) een erg stoere en moedige beslissing van je om ondanks je angst het nog een keer te proberen.
Deze keer weet je wat je te wachten staat en dat maakt het nog stoerder. Je hebt de hulptroepen in gereedheid gebracht, en je hebt ons hier. Ik weet dat het alsnog een super eenzaam traject is. Dat blijft het. Kan ik iets voor je doen om het iets dragelijker te maken?![]()
Dankjewelquote:Op dinsdag 28 september 2021 07:56 schreef PVS18 het volgende:
[..]
Ja, dat is het echtZo veel emoties, onzekerheden en fysiek ongemak zonder dat je weet of het iets oplevert; het is echt helemaal kut. Ik vind het (zoals Viv ook zegt) een erg stoere en moedige beslissing van je om ondanks je angst het nog een keer te proberen.
Deze keer weet je wat je te wachten staat en dat maakt het nog stoerder. Je hebt de hulptroepen in gereedheid gebracht, en je hebt ons hier. Ik weet dat het alsnog een super eenzaam traject is. Dat blijft het. Kan ik iets voor je doen om het iets dragelijker te maken?![]()
![]()
Gister is bruin bloedverlies gestart. Darmen ook helemaal van slag. Ik wacht het af.. maar zonder hoop.![]()
Ach neequote:![]()
Ik duim nog even door hoor. Soms zegt een bloeding niet alles. Maar ik snap je goed.
Sterkte!![]()
![]()
Dit overleefd niets hoor. Weinig kramp maar vloedgolven met bloed. Op naar nieuwe moed vinden en duimen dat de cryo's het overleven als ze ontdooit worden over 1,5 maand...![]()
Hè PVS wat naarHoeveel cryo’s heb je? Ik ga voor je duimen dat er een mooie plakker tussen zit
Zijn er hier dames die ook wel eens triptofem hebben gebruikt?
Hadden jullie ook zo een last van enorme buikpijn en krampen bij ongesteldheid?
Normaal heb ik het niet zo heftig maar vannacht kon ik er niet eens van slapen
En nu nog steeds heb ik best pijn en enorme ongemak ervan.![]()
Hè shit.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 11:35 schreef PVS18 het volgende:
Dit overleefd niets hoor. Weinig kramp maar vloedgolven met bloed. Op naar nieuwe moed vinden en duimen dat de cryo's het overleven als ze ontdooit worden over 1,5 maand...![]()
![]()
Pffff de ellende is langzaam aan het terugkomen![]()
![]()
Ik voel mij gewoon weer een tikkende tijdbom![]()
Ik ga proberen tot maandag iig te blijven spuiten dan heb ik weer een afspraak met de ha staan. En tot die tijd een plan de campagne voor het geval dat….
Maar iedere avond zie ik wel op tegen die spuit.
Het voelt alsof ik mijzelf soort van bewust vergiftig ofzo.![]()
Jammer Mini. Fijn dat je nu wel steun krijgt.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 09:27 schreef MiNi1981 het volgende:
![]()
Ik ga proberen tot maandag iig te blijven spuiten dan heb ik weer een afspraak met de ha staan. En tot die tijd een plan de campagne voor het geval dat….
Het voelt alsof ik mijzelf soort van bewust vergiftig ofzo.
Dat laatste is wel herkenbaar en dan had ik al veel minder sterke bijwerkingen. Sterkte![]()
![]()
Dankjewel.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 10:03 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Jammer Mini. Fijn dat je nu wel steun krijgt.
Dat laatste is wel herkenbaar en dan had ik al veel minder sterke bijwerkingen. SterkteJa zeker blij met de steun.
Ik mis gewoon zelf het stukje vertrouwen ook. Dat helpt dan niet echt mee.
Ik wil echt doorzetten. Ik hoop zo dat dat gaat lukken. Donderdag pas echo dat voelt zo ver weg. En ik weet dat ik het per moment moet bekijken. Maar toeleven naar een eindpunt is ook fijn.
PffffDankjewel!quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 10:05 schreef Viv het volgende:
@:MiNi1981 Wat rot weer, heel veel sterkte.![]()
![]()
Oooh, wat vind ik dit erg om te lezen. Wat heftig voor je PVSquote:Op vrijdag 1 oktober 2021 11:35 schreef PVS18 het volgende:
Dit overleefd niets hoor. Weinig kramp maar vloedgolven met bloed. Op naar nieuwe moed vinden en duimen dat de cryo's het overleven als ze ontdooit worden over 1,5 maand...Hoe gaat het nu met je, fysiek en mentaal?
Och Mini, wat een ellende weg moet je door. Ik vind het zo verschrikkelijk moedig van je dat je weer een poging doetquote:Op vrijdag 8 oktober 2021 09:27 schreef MiNi1981 het volgende:
![]()
Het voelt alsof ik mijzelf soort van bewust vergiftig ofzo.Hoe gaat het nu met je? Heb je al zicht op een punctie?
![]()
Het gaat met ups en downs…quote:Op maandag 11 oktober 2021 11:49 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Oooh, wat vind ik dit erg om te lezen. Wat heftig voor je PVSHoe gaat het nu met je, fysiek en mentaal?
[..]
Och Mini, wat een ellende weg moet je door. Ik vind het zo verschrikkelijk moedig van je dat je weer een poging doetHoe gaat het nu met je? Heb je al zicht op een punctie?
Moet eerlijk toegeven dat het deze ronde echt minder heftig is dan de vorige keer. Maar ongeschonden kom ik niet uit de strijd.
Tel daar een dosis angst en spanning bij op. En dan heb je MiNi anno 2021.
Ik vind het echt wel pittig. En ik kijk de tijd weg. Maar het duurt zo lang.
Ik heb nog geen zicht op de punctie. Morgen eerste echo en dan zal het wel duidelijk worden. Gelukkig in de ochtend al echo dan zit ik niet de hele dag in spanning hoe het verdere verloop gaat zijn. Ik hoop heel erg op zaterdag punctie. Na het weekend zou echt een domper zijn…
Maar morgen dus meer.
Hoe is het met jou? Wanneer mag jij voor een terugplaatsing gaan Peace?![]()
Update: moet nog even doorspuiten helaas.
De eitjes waren nog niet groot genoeg om punctie in het weekend te hebben.
Er waren momenteel ook ‘maar’ 4 fatsoenlijke grotere eitjes te zien… magere score maar ja. Als de kwaliteit maar goed is. En er bevruchtingen plaatsvinden.
Zaterdag nieuwe echo.![]()
Pffft Mini, wat een tegenvallerHet is je ook niet gegund hè... Hou nog even vol en let vooral goed op jezelf. Dikke knuffel!
![]()
Ja het voelt ook als tegenvaller. Maar ja.
Ja ik ga nu zeker niet opgeven. Ben nu zo ver gekomen. Die mental breakdown deal ik dan wel erna mee als die komt.
Ga ik doen. Dankjewel![]()
![]()
Och Miniik vind je zo dapper.
Bij mij waren op de eerste echo maar 3 fatsoenlijke grootte eitjes te zien, maar de keer erna al stuk meer en uiteindelijk hebben ze er 10 geoogst bij de punctie. Ik hoop voor jou op een vergelijkbaar verloop, of op minder eitjes maar wel veel bevruchtingenen hopelijk een punctie dan snel na het weekend zodat je er weer even vanaf bent.
Als je een keer tegen iemand aan wil praten, je mag me altijd een pm/DM sturen!![]()
quote:Op donderdag 14 oktober 2021 13:13 schreef MiNi1981 het volgende:
Ja het voelt ook als tegenvaller. Maar ja.
Ja ik ga nu zeker niet opgeven. Ben nu zo ver gekomen. Die mental breakdown deal ik dan wel erna mee als die komt.
Ga ik doen. DankjewelNiet opgeven! Over een paar dagen kan het beeld er al weer anders uit zien. En idd, kwaliteit is ook een belangrijke factor. Ik vind je mega dapper! You can do it!
![]()
Het is een dooddoener misschien, maar dat van die kwaliteit is echt zo! Ik had er ook maar 4; er raakten er maar 2 bevrucht.. en toch had ik daarmee succes dus het kan!!quote:Op donderdag 14 oktober 2021 13:06 schreef MiNi1981 het volgende:
Er waren momenteel ook ‘maar’ 4 fatsoenlijke grotere eitjes te zien… magere score maar ja. Als de kwaliteit maar goed is. En er bevruchtingen plaatsvinden.
Is zo ontmoedigend dan hè. Maar minder eicellen is niet perse een slechtere uitkomst.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 13:06 schreef MiNi1981 het volgende:
Wij hadden 1,5 week geleden een tweede TP, maar vandaag ben ik ongesteld geworden. Pfft, wat een verschrikkelijk klotetraject is ditIk kwam er op mijn werk achter vanochtend en nu ben ik de tijd vooruit aan het kijken tot 14.15 uur, tot de kinderen naar huis gaan en ik ook eindelijk kan... Even uithuilen bij manlief
![]()
Ach lieve Peace!!quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 12:25 schreef Peacefulll het volgende:
Wij hadden 1,5 week geleden een tweede TP, maar vandaag ben ik ongesteld geworden. Pfft, wat een verschrikkelijk klotetraject is ditIk kwam er op mijn werk achter vanochtend en nu ben ik de tijd vooruit aan het kijken tot 14.15 uur, tot de kinderen naar huis gaan en ik ook eindelijk kan... Even uithuilen bij manlief
![]()
Bah! En dan moet je het nog ff uitzingen ook op het werk voordat ie aan het verdriet toe komt.
Hele dikke knuffel. En het is echt een enorm klote traject! Maakt niet uit in welke fase je zit. Van A-Z is gewoon oprecht klote…![]()
Dankjewel lieve dames!
Ergens weet ik het ook wel. Maar ja het voelt toch altijd rot. We gaan het zien…
Idd minder eicellen wist ik opzich wel. Alleen of de kwaliteit ook beter gaat zijn is afwachten. Ze gaan ook nog icsi doen omdat er vorige keer maar 20% bevrucht was met IVF. Dat vinden ze te weinig.
Het liefst zou ik gewoon even onder willen duiken totdat er goed nieuws is. Het is zo een alles overheersend proces. Meerdere ballen in de lucht houden en blijven functioneren is soms gewoon een uitdaging. En de tijd gaat gewoon langzaam tijdens dit proces![]()
![]()
quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 12:25 schreef Peacefulll het volgende:
![]()
![]()
Wat klote weer Peace. Virtuele knuffelquote:Op vrijdag 15 oktober 2021 12:25 schreef Peacefulll het volgende:
Wat rot, en wat een rotte timing ook.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 12:25 schreef Peacefulll het volgende:
![]()
![]()
Klote zegquote:Op vrijdag 15 oktober 2021 12:25 schreef Peacefulll het volgende:
hopelijk zit je inmiddels op de bank met een flinke reep chocolade en heb je lekker kunnen uithuilen.. Dikke knuffel
![]()
@Peacefulll hoe gaat het met je?
Hier een update van mijn kant. Vandaag punctie gehad. Morgen hoor ik hoeveel er bevrucht zijn en wanneer een terugplaatsing gaat plaatsvinden.
Ik vond de punctie deze keer wat pittig en pijnlijker dan de vorige keer. Maar het zit er weer op.
Nu wachten wachten wachten en afwachten hoe erg de afvalrace gaat zijn….🤞🏼🍀🤞🏼🍀🤞🏼🍀![]()
Gij topper! Mega dapper van je! Ik duim heel hard voor mooie bevruchtingen. Heb je al gehoord hoeveel eitjes er zijn gevonden?quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 11:47 schreef MiNi1981 het volgende:
@:Peacefulll hoe gaat het met je?
Hier een update van mijn kant. Vandaag punctie gehad. Morgen hoor ik hoeveel er bevrucht zijn en wanneer een terugplaatsing gaat plaatsvinden.
Ik vond de punctie deze keer wat pittig en pijnlijker dan de vorige keer. Maar het zit er weer op.
Nu wachten wachten wachten en afwachten hoe erg de afvalrace gaat zijn….🤞🏼🍀🤞🏼🍀🤞🏼🍀
Hier gaat het oké-ish. Kinderwens druk ik soms bewust even naar de achtergrond, anders blijft het overheersen. Ben nog steeds bij vlagen wel verdrietig en moet echt wat leuke afleidingen gaan zoeken om de tijd te doden. Gelukkig hebben wij al een klein mannetje rondlopenDat helpt al enorm!
![]()
Wat fijn dat het spuiten voorbij is en wat stoer dat je het gehaald hebt. Ik duim mee voor mooie embryo's!quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 11:47 schreef MiNi1981 het volgende:
@:Peacefulll hoe gaat het met je?
Nu wachten wachten wachten en afwachten hoe erg de afvalrace gaat zijn….🤞🏼🍀🤞🏼🍀🤞🏼🍀![]()
Sorry BU voor alle like meldingen.![]()
Dikke knuffel Peace! Ja het verdriet is zo groot dat het soms te veel op de voorgrond is. Fijn dat je wat afleiding zoekt en die kleine man van jullie ze ook geeft. Neem de tijd ipv doordenderen.
Ze hebben uiteindelijk 8 eitjes aan kunnen prikken!! Oo de echo in het weekend zag ze er eigenlijk maar 4 bruikbare. Dus dit is wel positief.
Maar ja zoals velen hier weten we ook dat er veel afvalt![]()
Dus ik ga nergens van uit. Met 1 (verse tp) ben ik al blij. Want ontdooien is bij mijn embryo’s niet echt iets wat succesvol gelukt is. En de rest is extra mooi!![]()
Yes! Wat een mooi aantalquote:Op woensdag 20 oktober 2021 16:43 schreef MiNi1981 het volgende:
6!!! Stuks![]()
Is het niet voor niks geweest.![]()
![]()
Wisselend. Fysiek best weer ok, eindelijk gestopt met bloeden. Ik vind het maar gemeen dat je 5 dagen weet dat je zwanger bent en vervolgens TWEE FUCKING HELE WEKEN BLOED!quote:Op maandag 11 oktober 2021 11:49 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Oooh, wat vind ik dit erg om te lezen. Wat heftig voor je PVSHoe gaat het nu met je, fysiek en mentaal?
[..]
Mentaal - het zal je verassen - gaat het ook wisselend. In t begin merkte ik dat ik dacht “ach, holadijeee niet gelukt, we doen t nog een keer”. Maar nu zit ik vol in de weerstand, iedereen moet de tering krijgen en aan mijn lijf gebeurd nooit meer wat. Dan maar geen kinderen, flikker maar op, doe t zelf maar.
Dus al met al, lekker volwassen denk ik zo 😎![]()
Het zit erin!![]()
De komende laaaaange dagen ga ik in mijn broedhuisje zitten![]()
Duimen jullie mee?![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat fijn mini, de duimen gaan hier aan!![]()
![]()
quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 15:31 schreef MiNi1981 het volgende:
Het zit erin!![]()
Duimen jullie mee?![]()
![]()
Wat knap dat je het prikken hebt weten vol te houden!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PUPO!!![]()
![]()
Stel dat het raak is, hoe bijzonder is het dan om een foto van je kindje te hebben van toen die nog maar een paar cellen groot was.![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 15:31 schreef MiNi1981 het volgende:
Het zit erin!![]()
Duimen jullie mee?![]()
![]()
Yes MiniSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dapper mens! Ik ga kei- en keihard voor je duimen. Heb je al gehoord of er nog cryo's zijn?
![]()
Logisch dat het wisselend gaat. En die gedachten zijn heel, heel herkenbaar en helemaal niet raar. Vol in de weerstand gaan herken ik ook wel, maar dat maakt het hele traject ook weer zo verdrietig. Zo wil je er niet in staan en je wil je niet zo voelen...quote:Op donderdag 21 oktober 2021 17:46 schreef PVS18 het volgende:
[..]
Wisselend. Fysiek best weer ok, eindelijk gestopt met bloeden. Ik vind het maar gemeen dat je 5 dagen weet dat je zwanger bent en vervolgens TWEE FUCKING HELE WEKEN BLOED!
Mentaal - het zal je verassen - gaat het ook wisselend. In t begin merkte ik dat ik dacht “ach, holadijeee niet gelukt, we doen t nog een keer”. Maar nu zit ik vol in de weerstand, iedereen moet de tering krijgen en aan mijn lijf gebeurd nooit meer wat. Dan maar geen kinderen, flikker maar op, doe t zelf maar.
Dus al met al, lekker volwassen denk ik zo 😎Voor jou
![]()
Dankjewel lieve dames![]()
Zonder jullie support was het echt niet gelukt hoor. De bemoedigende woorden om door te zetten. Dat was heel fijn!![]()
Dankjewel!! Ook voor je support online!quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:08 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Yes MiniDapper mens! Ik ga kei- en keihard voor je duimen. Heb je al gehoord of er nog cryo's zijn?
Er zijn 4 cryo’s de vriezer in gegaan. Hopelijk blijven die daar nog de komende 300 jaar zitten incl het 2e rietje! 😊
Hoe is het met jou? Kun je weer een beetje vooruit kijken?![]()
![]()
Dankjewel! Ook voor al je ondersteunende woorden de afgelopen tijdquote:Op maandag 25 oktober 2021 09:21 schreef Viv het volgende:
[..]
Wat knap dat je het prikken hebt weten vol te houden!
PUPO!!![]()
![]()
Stel dat het raak is, hoe bijzonder is het dan om een foto van je kindje te hebben van toen die nog maar een paar cellen groot was.![]()
![]()
Ja gaaf he!
Ze hebben zelfde de volledige fotoslide van bevruchting tot blasto. Die ontwikkeling is mooi om te zien.
Zelf heb ik nog een filmpje gemaakt van de terugplaatsing.
En stel dat het raak is kan er ook nog een video opgevraagd worden waarin het delingsproces gefilmd is.![]()
Zo bijzonder hoe dat eigenlijk allemaal kan tegenwoordig.![]()
Wow Mini ik heb hier een poosje niet gekeken en nou lees ik dat je gewoon weer een embryo in je buik hebt! Wat spannend joh! Ik ga ook heel hard duimen.
voor iedereen die wacht.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder![]()
Mini ik duim voor je
En een dikke knuffel voor de andere damesik reageer niet altijd maar lees en leef nog steeds heel erg met jullie mee
Be happy with the little things in life![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 2 november 2021 04:20 schreef MiNi1981 het volgende:
Dikke knuffel!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ah nee Miniwat is het toch een rottraject
![]()
Alleen wel een kleine slag om de arm: waarom gebruik je CB? Die pakken doorgaans geen vroege zwangerschappen op, wat dat betreft kun je beter een Kruidvat test doen.26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Dankjewel!quote:Op dinsdag 2 november 2021 09:12 schreef MaJo het volgende:
Ah nee Miniwat is het toch een rottraject
![]()
Alleen wel een kleine slag om de arm: waarom gebruik je CB? Die pakken doorgaans geen vroege zwangerschappen op, wat dat betreft kun je beter een Kruidvat test doen.
Kruidvat was ook negatief. En lijntjes turen is meer frustrerend dan gewoon ‘niet zwanger’ zien in een display. En sowieso schreeuwt mijn lichaam om ongesteld te worden.
Vorige keer was CB bij mij ook vanaf een waarde van 10U/l positief. En weken na de miskraam ook nog. Toen gaf alleen CB een positieve test en alle andere testen waren toen bijna Omo wit.![]()
Ok dan snap ik het.quote:Op dinsdag 2 november 2021 09:21 schreef MiNi1981 het volgende:
[..]
Dankjewel!
Kruidvat was ook negatief. En lijntjes turen is meer frustrerend dan gewoon ‘niet zwanger’ zien in een display. En sowieso schreeuwt mijn lichaam om ongesteld te worden.
Vorige keer was CB bij mij ook vanaf een waarde van 10U/l positief. En weken na de miskraam ook nog. Toen gaf alleen CB een positieve test en alle andere testen waren toen bijna Omo wit.
Sterkte weer
quote:Op dinsdag 2 november 2021 04:20 schreef MiNi1981 het volgende:
Dikke, vette kakSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat is die klap groot hè?
Sterkte! Als je graag wil spuien, mijn PM/DM staat open hè?
![]()
Wat rot zeg.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder![]()
Hoe gaat het met de dames hier?
Positieve updates? Wachtstanden? Pauzes?
Hier gaat het ok. Was ff pittig maar ook goed. Voor nu sowieso een verplichte rustmaand. En daarna kijk ik verder. Ik wil mij zo goed mogelijk voelen voordat ik weer een poging waag. Mentaal maar ook lichamelijk.
Ben sinds kort met een acupunctuur traject bezig samen met meditatie en yoga.
Heeft de rust terugkrijgen. En hopelijk dan ook weer goed slapen ipv uren wakker liggen in de nacht.![]()
Goed om even van je te horen! Klote van de wachtmaand, maar biedt ook weer kansen om dingen aan te pakken (deze zin hoef je mij btw niet voor te schotelen als ik zelf een maand moet wachten hoor! Maar achteraf kan ik een pauzemaand ook wel weer waarderen. Rust aan de kop)quote:Op woensdag 17 november 2021 18:01 schreef MiNi1981 het volgende:
Hoe gaat het met de dames hier?
Positieve updates? Wachtstanden? Pauzes?
Hier gaat het ok. Was ff pittig maar ook goed. Voor nu sowieso een verplichte rustmaand. En daarna kijk ik verder. Ik wil mij zo goed mogelijk voelen voordat ik weer een poging waag. Mentaal maar ook lichamelijk.
Ben sinds kort met een acupunctuur traject bezig samen met meditatie en yoga.
Heeft de rust terugkrijgen. En hopelijk dan ook weer goed slapen ipv uren wakker liggen in de nacht.
Mijn pauzemaand zit er op. Begin volgende week opzoek naar mijn ei en dan hopelijk eind nov/begin dec een TP. Nummer 3. Je zou toch zeggen dat dit 'm moet worden...
Ik sprak nog met het ZH. Ze hebben eindelijk een nieuw apparaat in gebruik genomen en mensen opgeleid waardoor er nu meer TP per week kunnen plaatsvinden ALLEEN VOOR VROUWEN MET EEN KUNSTMATIGE CYCLUS. Echt... Ik was er weer even flink ontdaan over. Verstandelijk snap ik het ergens, emotioneel voelt het zo oneerlijk. Maar goed, slikken en door...![]()
Wat zuurwaarom werk jij ook alweer met je natuurlijke cyclus?
Mini veel geduld en hopelijk ontspanning gewenst in je wachtmaand..![]()
Omdat die stabiel is en ik heel ziek word van de synthetische hormonen (o.a. zware hoofdpijnen en PDS die oplaait)quote:Op woensdag 17 november 2021 21:06 schreef B.ertha het volgende:
Wat zuurwaarom werk jij ook alweer met je natuurlijke cyclus?
Mini veel geduld en hopelijk ontspanning gewenst in je wachtmaand..![]()
Ik snap totaal niet waarom het in een kunstmatige cyclus zou moeten.. omdat ze dan beter kunnen plannen? Mijn terugplaatsing moest gewoon op mijn natuurlijke cyclus; dat is toch prima bij te houden als ze dat gewoon goed blijven controleren.![]()
Ja, puur de planning. Het zit 'm in het beperkte aantal 'nestkastjes' die ze hebben om embryo's te laten ontdooien en door laten groeien. Dat aantal is nu wel uitgebreid, maar omdat kunstmatige cycli beter te plannen zijn krijgen zij voorrang. Ik hoop ergens stiekem dat er dan af en toe ook een extra plekje vrij is voor de dames met een natuurlijke cyclus.quote:Op woensdag 17 november 2021 22:47 schreef Qyra het volgende:
Ik snap totaal niet waarom het in een kunstmatige cyclus zou moeten.. omdat ze dan beter kunnen plannen? Mijn terugplaatsing moest gewoon op mijn natuurlijke cyclus; dat is toch prima bij te houden als ze dat gewoon goed blijven controleren.![]()
Ik snap het op zich wel, dat het voor hun veel makkelijker te plannen is. Maar ik blijf het krom vinden dat je daarvoor als vrouw onnodig vol hormonen gespoten moet worden en daarna nog weken hormonen moet blijven nemen. Dat mag best iets zwaarder doorwegen.![]()
Eens, maar dat is wel met meer dingen in het traject. Ik kreeg ook garantie tot de deur: eerst inschatten wanneer ongeveer ongesteldheid was voor een datum met potlood. Daarna bellen wanneer het écht was begonnen en dan gingen zij kijken of ik wel of niet mee kon in die ronde (en was dus mogelijk dat er dan geen plek was).quote:Op donderdag 18 november 2021 08:41 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik snap het op zich wel, dat het voor hun veel makkelijker te plannen is. Maar ik blijf het krom vinden dat je daarvoor als vrouw onnodig vol hormonen gespoten moet worden en daarna nog weken hormonen moet blijven nemen. Dat mag best iets zwaarder doorwegen.![]()
Haha herkenbaar hoor van eerdere pogingen dat die rustmaand hel is. Maar ik vind het eigenlijk wel lekker want anders denderen we ook maar door.quote:Op woensdag 17 november 2021 20:29 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Goed om even van je te horen! Klote van de wachtmaand, maar biedt ook weer kansen om dingen aan te pakken (deze zin hoef je mij btw niet voor te schotelen als ik zelf een maand moet wachten hoor! Maar achteraf kan ik een pauzemaand ook wel weer waarderen. Rust aan de kop)
Mijn pauzemaand zit er op. Begin volgende week opzoek naar mijn ei en dan hopelijk eind nov/begin dec een TP. Nummer 3. Je zou toch zeggen dat dit 'm moet worden...
Ik sprak nog met het ZH. Ze hebben eindelijk een nieuw apparaat in gebruik genomen en mensen opgeleid waardoor er nu meer TP per week kunnen plaatsvinden ALLEEN VOOR VROUWEN MET EEN KUNSTMATIGE CYCLUS. Echt... Ik was er weer even flink ontdaan over. Verstandelijk snap ik het ergens, emotioneel voelt het zo oneerlijk. Maar goed, slikken en door...
Idd even die rust in je hoofd krijgen.
Jeetje dat klinkt ook lekker demotiverend als ze het alleen maar voor een selectieve groep in willen zetten![]()
Ja het is beter te plannen maar zo sluiten ze wel een grote groep uit die dus afhankelijk gaat zijn of er wel plek is ipv plek maken/vrijhouden.
Ben blij dat dat bij mij in de kliniek niet zo is (misschien achter de schermen) maar ze zullen het niet hardop zeggen.
De regel bij ons is dat je altijd moet bellen als je ongesteld bent geworden. En dan krijg je een dag later te horen of je mee kunt in die ronde vd cyclus. En dan is het wachten.
Maar jij weet het dus eigenlijk pas als je je eisprong gevonden hebt?
Ik duim iig dat tp3 en blijft plakken en deze cyclus doorgaat!![]()
![]()
Het is ook gewoon troep!quote:Op woensdag 17 november 2021 21:26 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Omdat die stabiel is en ik heel ziek word van de synthetische hormonen (o.a. zware hoofdpijnen en PDS die oplaait)![]()
Dat hadden wij ook maar die snap ik wel. Een cyclus is niet te voorspellen en hun capaciteit is ook niet eindeloos. Maar dat vind ik nog wel van een andere orde dan de cyclus van vrouwen omgooien om het plannen makkelijker te maken. Dat is buiten proportie. Kunstmatige cyclus is bedoeld voor vrouwen zonder (regelmatige) cyclus.quote:Op donderdag 18 november 2021 12:27 schreef Qyra het volgende:
[..]
Eens, maar dat is wel met meer dingen in het traject. Ik kreeg ook garantie tot de deur: eerst inschatten wanneer ongeveer ongesteldheid was voor een datum met potlood. Daarna bellen wanneer het écht was begonnen en dan gingen zij kijken of ik wel of niet mee kon in die ronde (en was dus mogelijk dat er dan geen plek was).
Gelukkig zie ik natuurlijke cyclus de laatste jaren meer aangeboden worden. Maar als je daardoor minder kans hebt dat de terugplaatsing doorgaat, kan ik me voorstellen dat je je een tweederangs patiënt voelt. En word je uiteindelijk toch een beetje richting hormonen gepusht. En dat is niet ok.
Ik wist trouwens pas op de dag van de positieve ovulatietest pas of mijn terugplaatsing doorging. Stressvrij was dat allerminst.![]()
Jup, hier “verplicht” aan de medicatie omdat de inschatting was dat er anders 2 maanden geen ruimte was (wordt idd ook bij ons uitgesteld in natuurlijke cyclus). Volgende week ergens terugplaatsing. Ik haat al die medicatie.![]()
Dat vind ik ook wel heel pittig. Ik heb nu gewoon van te voren al duidelijkheid, omdat er in een maand volgens de planning geen plek is. Dan heb ik de maand erna wel zeker weten een plekje. Toch bijzonder hoe elk ZH er weer anders mee omgaat.quote:Op donderdag 18 november 2021 12:27 schreef Qyra het volgende:
[..]
Eens, maar dat is wel met meer dingen in het traject. Ik kreeg ook garantie tot de deur: eerst inschatten wanneer ongeveer ongesteldheid was voor een datum met potlood. Daarna bellen wanneer het écht was begonnen en dan gingen zij kijken of ik wel of niet mee kon in die ronde (en was dus mogelijk dat er dan geen plek was).Nou precies. Jij verwoordt het heel mooi. Ik vind het niet oké dat vrouwen waarbij alles gewoon werkt richting het nemen van synthetische hormonen worden gedrukt. Voor vrouwen zonder cyclus of onregelmatig is het misschien ietsjes anders. En het geeft wel een tweederangs gevoel.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:16 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Dat hadden wij ook maar die snap ik wel. Een cyclus is niet te voorspellen en hun capaciteit is ook niet eindeloos. Maar dat vind ik nog wel van een andere orde dan de cyclus van vrouwen omgooien om het plannen makkelijker te maken. Dat is buiten proportie. Kunstmatige cyclus is bedoeld voor vrouwen zonder (regelmatige) cyclus.
Gelukkig zie ik natuurlijke cyclus de laatste jaren meer aangeboden worden. Maar als je daardoor minder kans hebt dat de terugplaatsing doorgaat, kan ik me voorstellen dat je je een tweederangs patiënt voelt. En word je uiteindelijk toch een beetje richting hormonen gepusht. En dat is niet ok.
Ik wist trouwens pas op de dag van de positieve ovulatietest pas of mijn terugplaatsing doorging. Stressvrij was dat allerminst.
Goed.. Dat gezegd hebbende: ik had gisteren een positieve ovulatietest, maar bij de echo bleek het eitje nog maar 12/13mm te zijn. Morgen weer terug. De ovulatietesten blijken bij mij toch vrij snel aan te slaan. Een streep betekent dus nog niet een rijp eitje. Normaal vertrouw ik zo op mijn lichaam maar met dit traject lijk ik zo wantrouwend en bijna paniekerig naar mijn eigen lichaam (ik had nl ook nog helemaal geen eisprongsymptomen en zat pas op cyclusdag 10). Vermoeiend en frustrerend..![]()
Oh dat is zo frustrerend idd als je niet meer kunt/durft te vertrouwen op je lichaam.
Ze zouden toch via bloedonderzoek ook moeten kunnen achterhalen of het wel echt een eisprong is geweest?
Bij mij werd Clearblue ovulatietesten aangeraden zodat je niet op streepjes af hoeft te gaan. Maar ik ga er vanuit dat je wel enige ervaring hebt op het ovulatietest gebeuren (helaas).
Hopelijk snel een echte ovulatie! 🤞🏼🤞🏼![]()
Ik had gisteren een telefonisch consult nav IVF2.
Ik stelde de vraag in hoeverre het interessant is om mij te gaan verzekeren voor een extra 4e poging….
Antwoord arts was: als het bij drie niet gelukt is dan verwacht ik dat een 4e ook niet lukt…![]()
![]()
Werkt lekker motiverend. En nu weet ik niet wat ik voor 2022 wil….
Iemand tips? Hoe kijken jullie er tegenaan voor jullie eigen verzekering?
Ik ben helaas geen 25 meer maar op zich met stimulatie laatste keer was de score 63% bevrucht.
De keer ervoor was er maar 20% bevrucht.
Het is natuurlijk best een flink dure verzekering…![]()
Hmmm, dat is heel lastig. Aan de ene kant kan zo'n arts het goed inschatten en misschien heeft hij (helaas) wel gelijk. Aan de andere kant kun je die 4e poging misschien gebruiken om naar een andere kliniek te gaan, waar ze weer net andere protocollen of onderzoeken hebben. Je zult niet de eerste zijn bij wie dat werkt...quote:Op donderdag 25 november 2021 13:56 schreef MiNi1981 het volgende:
Ik stelde de vraag in hoeverre het interessant is om mij te gaan verzekeren voor een extra 4e poging….
Antwoord arts was: als het bij drie niet gelukt is dan verwacht ik dat een 4e ook niet lukt…![]()
![]()
Ik ben helaas geen 25 meer maar op zich met stimulatie laatste keer was de score 63% bevrucht.
Het is natuurlijk best een flink dure verzekering…
Wat kost de verzekering? En hoe sta je erin om de keuze uit te stellen, poging 3 volgend jaar bv in Duitsland te doen en dan eventueel te verzekeren voor poging 4 in 2023?![]()
Mijn pluis is er een uit de vierde poging. Voorstel van mijn fertiliteitsarts om dat toch te proberen.quote:Op donderdag 25 november 2021 13:56 schreef MiNi1981 het volgende:
![]()
Het is natuurlijk best een flink dure verzekering…![]()
Heb je zelf al een beeld bij wat je wil bij een 3de en eventueel 4de poging? Wil je blijven waar je nu in behandeling bent of een ander ziekenhuis proberen? Ik zou zelf huiverig zijn om al mijn pogingen bij dezelfde te doen, maar ik heb ook een heel andere ervaring (ik kreeg na IVF 2 te horen dat ze vonden dat een 3de weinig zin had). Soms kan alleen een ander labo al een klein zetje geven.quote:Op donderdag 25 november 2021 13:56 schreef MiNi1981 het volgende:
![]()
Het is natuurlijk best een flink dure verzekering…
Nu weet ik dat niet iedereen zo'n dramatisch ander resultaat zal hebben door te wisselen, maar ik deed het voor een groot stuk ook voor mijn gemoedsrust achteraf. Dan had ik echt alles geprobeerd.![]()
Ik ben zelf van verzekering overgestapt voor die extra vierde poging. Toen kwam poging 3 in februari, daar werd ik zwanger van en nog 11 cryo’s in de vriezertoch geen spijt van want UMC is een goede verzekering die veel vergoed. 2 jaar later zit ik er nog steeds
En de ene poging is echt de andere niet. Bij de eerste had ik 21 eitjes waarvan 10 bevrucht, de tweede 7 waarvan 5 bevrucht en de derde 13 waarvan 12 bevrucht. Dus die opmerking dat als het bij 3 niet lukt het bij 4 ook niet zal lukken vind ik echt een hele rare
Je kunt dus natellen dat het ons ook 16 terugplaatsingen heeft gekost. Dat zijn ook geen beste cijfers en toch is daar Aapie uit voortgekomen
Eerst een dikke knuffel voor jullie allemaal
Tav verzekering, check de voorwaarden even want het kan zijn dat er toestemming gevraagd moet worden als de 4e poging daadwerkelijk een feit word. Het is goed om daar dan even in te duiken.
Ik snap dat het hard aan komt als een arts dat zegt. Maar ik denk dat het niet zo heel zwart/wit is. Ik heb “toestemming” van mijn arts om ooit een 4e poging te doen. Dat werd toen gebaseerd op niet zo zeer de opbrengst (want die was hier altijd minimaal door de endometriose groeien er juist weinig eicellen) maar vooral de kwaliteit van de embryo’s, vooral de kwaliteit is van belang of er een kans bestaat. Hoe slechter de kwaliteit hoe groter de kans dat het niet eindigt in een zwangerschap.
Op een ander forum was een paar jaar geleden echt een discussie daar over of nou ja meer over dat bijv naar Düsseldorf gaan veel beter was dan hier blijven. Maar overstappen naar een ander ziekenhuis is net zo goed geen garantie. En dat er ziekenhuizen zijn die wel zeggen kom maar door voor volgende pogingen is vooral omdat het ook geld opleverd natuurlijk. Zeker als je het uit eigen zak moet betalen.
Wat vooral belangrijk is, kijken waar je prettig voelt, waar je serieus genomen voelt en ze naar je luisteren. En stel voor jezelf ook vooral een grens, hoe ver wil je gaan. Dit klinkt kil, maar uit ervaring te ver doorgaan kan een hoop ander leed veroorzaken.
Is het leuk om kinderloos achter te blijven, nee absoluut niet, maar jezelf kwijt raken onderweg, je partner kwijt raken, dat is heel zwaar.
Wat ik eigenlijk vooral wil zeggen, volg je gevoel, neem af en toe ook een stap terug, pak een pauze. Luister voor al naar je lijf en gevoel en ga niet over grenzen heen en als je een partner hebt, luister daar ook na, vraag waar die de grenzen heeft liggen, toe is aan pauze dat soort dingen….
Alles rondom kinderwens is zo precair, het is niet zomaar een wens, maar ten kosten van alles gaan is het ook niet. Alleen die scheidslijn vervaagt, je verlegt je grenzen. Verder en verder…. En hoe gek ook, soms is het ook goed als een ander aan geeft hier ligt die grens, uit bescherming….. en tuurlijk dat geeft heel veel verdriet, is een rouwproces en zal echt tijd nodig hebben. Uit eigen ervaring, die kinderwens zal nooit weg gaan. Je kan het uiteindelijk een plek geven. Net zoals rouwen om een dierbare, het gaat met vallen en opstaan.
En hier, deuren staan open, maar ik denk dat het er uiteindelijk niet meer van zal komen. Mis ik het, ja ik zou zo graag moeder willen zijn van een eigen kind. Maar ik besef steeds meer dat ik en ouder word inmiddels 37 en hard op weg naar de 38 en ik steeds vaker denk, het is goed zo…. Het is wat is, misschien ooit in een ander leven dat het mij wel zal lukken. Wie weet… (dat klonk erg zweverig maar zo sta ik er in op dit moment)
Geen idee of je hier wat aan hebt.
Dikke knuffel
Be happy with the little things in life![]()
Dankjewel voor alle berichten en inzichten. Dat helpt zeker.
Ik ga het binnenkort eens even goed uitzoeken wat er allemaal echt mogelijk is.
Voor wat betreft buitenland is het niet zo heel makkelijk als alleenstaande. Duitsland doet daar best moeilijk over. België zou nog een optie zijn. Maar ik weet niet in hoeverre ik daar de energie echt voor heb.
Ik merk steeds meer gedurende het traject dat ik pas met zulke vraagstukken (overstap andere kliniek) bezig kan zijn als het huidige traject (ivf2) is afgerond. Te ver vooruit kijken op dat vlak vind ik sowieso lastig.
Dank voor alle inzichten/eigen verhalen. Geeft hoop ergens.![]()
![]()
Hé Majo, ik dacht van de week nog, zit voor jullie de deur voor een tweede helemaal dicht? Omdat je allerlei babyspullen verkoopt nu dacht ik dat, maar nu zeg je dat je nog cryo's hebt...quote:Op maandag 29 november 2021 02:53 schreef MaJo het volgende:
Ik ben zelf van verzekering overgestapt voor die extra vierde poging. Toen kwam poging 3 in februari, daar werd ik zwanger van en nog 11 cryo’s in de vriezertoch geen spijt van want UMC is een goede verzekering die veel vergoed. 2 jaar later zit ik er nog steeds
En de ene poging is echt de andere niet. Bij de eerste had ik 21 eitjes waarvan 10 bevrucht, de tweede 7 waarvan 5 bevrucht en de derde 13 waarvan 12 bevrucht. Dus die opmerking dat als het bij 3 niet lukt het bij 4 ook niet zal lukken vind ik echt een hele rare
Je kunt dus natellen dat het ons ook 16 terugplaatsingen heeft gekost. Dat zijn ook geen beste cijfers en toch is daar Aapie uit voortgekomen![]()
Ik kan me ook heel goed voorstellen dat je gelukkig wilt zijn met wat je hebt en niet weer die onzekerheid in wilt stappen![]()
![]()
We zijn hier nog niet helemaal over uit. Man wil liever het traject niet meer in en vindt het goed zo, zelf zou ik nog wel voor een tweede willen gaan. We hebben nu besloten om ons eerst te focussen op de verhuizing, daarin past niet de stress rondom een zwangerschap.quote:Op maandag 29 november 2021 09:19 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Hé Majo, ik dacht van de week nog, zit voor jullie de deur voor een tweede helemaal dicht? Omdat je allerlei babyspullen verkoopt nu dacht ik dat, maar nu zeg je dat je nog cryo's hebt...
Ik kan me ook heel goed voorstellen dat je gelukkig wilt zijn met wat je hebt en niet weer die onzekerheid in wilt stappen
De reden dat ik de spullen nu verkoop is omdat ik het lastig vind om dingen mee te verhuizen terwijl de kans groot is dat er geen kindje meer komt. Al bewaar ik wel de kleertjes en speelgoed met meer emotionele waarde want je weet het nooit. Een beetje vaag verhaal misschien maar ik merk dat ik het niet zo goed onder woorden kan brengen.26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Herkenbaar hoor. Hier was ik degene die liever niet het traject inging. Uiteindelijk was de wens zo sterk maar het heeft echt even geduurd voor ik mijzelf mentaal opgepept kreeg. Toen terug begonnen met het idee tenminste de embryo's op te maken (heeft ook te maken met de (schuld)gevoelens die ik heb tov de ingevroren embryo's). Maar voor ons was die belasting een stuk kleiner, max 4 terugplaatsingen. Maar dan wordt het weer moeilijk als die embryo's op zijn, want je moet die wens helemaal toelaten om genoeg wilskracht te hebben om terug het traject in te gaan. Dan zet je weer die deur open voor zoveel pijn en teleurstelling als het dan niet gelukt is. Want een nieuwe poging zag ik echt niet zitten.quote:Op maandag 29 november 2021 11:57 schreef MaJo het volgende:
[..]
We zijn hier nog niet helemaal over uit. Man wil liever het traject niet meer in en vindt het goed zo, zelf zou ik nog wel voor een tweede willen gaan. We hebben nu besloten om ons eerst te focussen op de verhuizing, daarin past niet de stress rondom een zwangerschap.
De reden dat ik de spullen nu verkoop is omdat ik het lastig vind om dingen mee te verhuizen terwijl de kans groot is dat er geen kindje meer komt. Al bewaar ik wel de kleertjes en speelgoed met meer emotionele waarde want je weet het nooit. Een beetje vaag verhaal misschien maar ik merk dat ik het niet zo goed onder woorden kan brengen.
Je hebt uiteindelijk tot je 50ste de tijd he![]()
En nee, voor mezelf zie ik dat niet als een serieuze optie.![]()
Helemaal geen vaag verhaalquote:Op maandag 29 november 2021 11:57 schreef MaJo het volgende:
[..]
We zijn hier nog niet helemaal over uit. Man wil liever het traject niet meer in en vindt het goed zo, zelf zou ik nog wel voor een tweede willen gaan. We hebben nu besloten om ons eerst te focussen op de verhuizing, daarin past niet de stress rondom een zwangerschap.
De reden dat ik de spullen nu verkoop is omdat ik het lastig vind om dingen mee te verhuizen terwijl de kans groot is dat er geen kindje meer komt. Al bewaar ik wel de kleertjes en speelgoed met meer emotionele waarde want je weet het nooit. Een beetje vaag verhaal misschien maar ik merk dat ik het niet zo goed onder woorden kan brengen.Wel lastig dat man en jij er anders in staan.
Ik heb ook al meerdere keren op t punt gestaan om het e.a. maar te verkopen. En feit is ook dat babyspullen echt mega veel ruimte in beslag neemt
Wij hadden vanmiddag een TP van cryo nummer 3. Helaas ben ik momenteel ziek (met koorts), dus ik heb er weinig vertrouwen in deze keer. Maar goed, een kans is een kans. Wie weet valt het kwartje voor ons deze keer de goede kant op. De kwaliteit van Stippie was wel super!![]()
Spannend Peace!!!
Ik ga mij weer suf duimen voor je! Balen wel van de koorts en niet lekker voelen. Hopelijk knap je snel op!![]()
Theorie bevestigd: ik plaste vanochtend twee streepjesquote:Op dinsdag 30 november 2021 08:48 schreef B.ertha het volgende:
Misschien is een warm oventje wel precies wat Stippie nodig heeft! Ik duim voor je![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 9 december 2021 18:10 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Theorie bevestigd: ik plaste vanochtend twee streepjes![]()
wowowow! Gefeliciteerd! Toen ik je vorige berichtje las, moest ik er ook al aan denken dat juist een net iets verhoogde temperatuur soms juist mee kan helpen.
![]()
![]()
Oh wat fijn!! Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 9 december 2021 18:10 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
[..]
***![]()
Fijn peacefulll ♥ Ik duim dat tie goed blijft zitten en tot een prachtbaby groeit!!
Hier terugplaatsing niet gelukt.![]()
Waar kan ik die koorts ophalen/krijgen?quote:Op donderdag 9 december 2021 18:10 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Het basisonderwijs. Wees welkomquote:Op vrijdag 10 december 2021 21:34 schreef MiNi1981 het volgende:
[..]
Waar kan ik die koorts ophalen/krijgen?![]()
![]()
Wat een klotezooi PVSHad je nog een aantal cryo's?
![]()
Wat een fantastisch nieuws, gefeliciteerd!!quote:Op donderdag 9 december 2021 18:10 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 10 december 2021 11:30 schreef PVS18 het volgende:
Fijn peacefulll ♥ Ik duim dat tie goed blijft zitten en tot een prachtbaby groeit!!
Hier terugplaatsing niet gelukt.![]()
![]()
![]()
[..]
![]()
wat tof! Gefeliciteerd!
![]()
Nog eentje nu.quote:Op zaterdag 11 december 2021 08:10 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Wat een klotezooi PVSHad je nog een aantal cryo's?
![]()
Dat wordt 'm gewoon! Ik duim voor je. Mag je gelijk weer door of komt er een (verplichte) pauze?quote:![]()
Wat mega fantastischquote:Op donderdag 9 december 2021 18:10 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
M'n duimen draaien overuren![]()
![]()
Mag gelijk door, vorige was ook een cryo.quote:Op zondag 12 december 2021 21:35 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Dat wordt 'm gewoon! Ik duim voor je. Mag je gelijk weer door of komt er een (verplichte) pauze?![]()
Ok, serieuze vraag: hoe doen jullie die hele ivf-cryo-shit en jullie sexleven? Met name die utrogestan bollen heb ik last van, voel me niet sexy en zie sex dan eigenlijk niet zitten (hele traject is geen afrodisiacum trouwens). Hoe doen jullie dit?![]()
Geen seks. Ook totaal geen behoefte aan gehad tijdens dat circus. Dus daar heb je verder niets aanquote:Op dinsdag 21 december 2021 09:57 schreef PVS18 het volgende:
Ok, serieuze vraag: hoe doen jullie die hele ivf-cryo-shit en jullie sexleven? Met name die utrogestan bollen heb ik last van, voel me niet sexy en zie sex dan eigenlijk niet zitten (hele traject is geen afrodisiacum trouwens). Hoe doen jullie dit?![]()
![]()
🥲 ja ik snap, dat geldt hier hetzelfde. Maar inmiddels toch al even bezig en we zijn nog niet klaar. Iets zegt me dat deze strategie voor lange termijn niet echt de beste oplossing is.![]()
Wij staan op de wachtlijst voor de seksuoloog van het ziekenhuis. Dat zegt genoeg denk ikquote:Op dinsdag 21 december 2021 09:57 schreef PVS18 het volgende:
Het hele traject heeft veel kapot gemaakt, bij zowel mijn man als bij mij. En we zitten er samen echt nog wel oké bij, maar er is absoluut geen sprake van een intensief seksleven. En om te voorkomen dat dat door blijft sluimeren de komende jaren en uiteindelijk voor één van ons twee een dealbreaker wordt, gaan we hulp zoeken.![]()
Niet. En daarna tijdens de zwangerschap ook niet want ziek. Daarna wel weer goedgekomen.quote:Op dinsdag 21 december 2021 09:57 schreef PVS18 het volgende:
Tijdens de behandeling was het van beide kanten een no-go, o.a. door de utrogestan bolletjes.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:13 schreef PVS18 het volgende:
🥲 ja ik snap, dat geldt hier hetzelfde. Maar inmiddels toch al even bezig en we zijn nog niet klaar. Iets zegt me dat deze strategie voor lange termijn niet echt de beste oplossing is.Daarna durfde hij 9 maanden niet uit angst de baby stuk te maken.
![]()
En weer daarna kwam gelukkig alles goed.![]()
![]()
Ja, begrijpelijk. Helemaal kut dit. Goed dat jullie nu al actie ondernemen!quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:21 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Wij staan op de wachtlijst voor de seksuoloog van het ziekenhuis. Dat zegt genoeg denk ik![]()
Het hele traject heeft veel kapot gemaakt, bij zowel mijn man als bij mij. En we zitten er samen echt nog wel oké bij, maar er is absoluut geen sprake van een intensief seksleven. En om te voorkomen dat dat door blijft sluimeren de komende jaren en uiteindelijk voor één van ons twee een dealbreaker wordt, gaan we hulp zoeken.Als we er ooit komen, gaat dit zeker gebeuren.quote:Op dinsdag 21 december 2021 15:10 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..] Daarna durfde hij 9 maanden niet uit angst de baby stuk te maken.![]()
Ik vind ‘na de behandeling komt alles weer goed’ gewoon te lang. Dat duurt zo nog 1, 2, 3 (?) jaar. Help.![]()
Bij ons is het ook aardig stuk. Bij de eerste was het gewoon te veel een moetje, daarna met IVF wel weer een beetje goedgekomen maar was de lol er wel af, toen was ik zwanger en had ik klachten, toen te moe, toen werd ik depressief, toen mijn man (hoewel in ontkenning) en nu ben ik alweer zwanger en is er gezondheidsgedoe in onze familie. Wij zijn ook wel allebei types voor wie alles moet kloppen, ons hoofd staat er al snel niet naar. Dus tja, het is vrij beroerd en ook nog niet vanzelf goed gekomen.
Misschien komt het dat nog, anders ook maar een professional inschakelen..![]()
Ben even een tijdje afwezig geweest hier, inmiddels hebben we besloten het PGD traject op te starten.
Hebben jullie bewust voor een bepaalde zorgverzekering gekozen toen jullie een IVF traject in zijn gegaan?Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.![]()
Nee niet perse, wel overgestapt naar UMC toen we de vierde poging gingen doen. Hier ook PGD gedaan, spannend!quote:Op woensdag 22 december 2021 11:02 schreef AgnesGru het volgende:
Ben even een tijdje afwezig geweest hier, inmiddels hebben we besloten het PGD traject op te starten.
Hebben jullie bewust voor een bepaalde zorgverzekering gekozen toen jullie een IVF traject in zijn gegaan?
Misschien hebben wij wel stappen gezet naar een derde kindje.![]()
![]()
quote:Op woensdag 22 december 2021 11:17 schreef Cygne het volgende:
[..]
Nee niet perse, wel overgestapt naar UMC toen we de vierde poging gingen doen. Hier ook PGD gedaan, spannend!
Misschien hebben wij wel stappen gezet naar een derde kindje.Wat spannend! Welke stap heb je het dan over?
![]()
In januari weer intake. Een natuurlijke zwangerschap willen we echt niet meer.quote:Op woensdag 22 december 2021 12:10 schreef Peacefulll het volgende:
[..]Wat spannend! Welke stap heb je het dan over?
Ik had de fertiliteitsarts laatst een doosje chocolade met een kaartje als bedankje en toen belde ze me even. In ieder geval al afgesproken dat we de resterende niet conclusieve embryo's even laten.![]()
![]()
Hoe vaak is het bij jullie voor gekomen dat jullie 2 IVF rondes in 1 jaar hadden?
Ik probeer nog steeds een inschatting te maken voor mijn zorgverzekering. En of ik wel/niet een 4e poging (nu) wil bijverzekeren. Kost ook weer een klap geld enzo.
Er is natuurlijk nooit garantie, maar ben wel benieuwd of er dames zijn die 2 rondes in 1 jaar hebben gehad.![]()
JaJa in 2019, een punctie in januari en 1 in april.quote:Op woensdag 22 december 2021 15:06 schreef MiNi1981 het volgende:
Hoe vaak is het bij jullie voor gekomen dat jullie 2 IVF rondes in 1 jaar hadden?
Ik probeer nog steeds een inschatting te maken voor mijn zorgverzekering. En of ik wel/niet een 4e poging (nu) wil bijverzekeren. Kost ook weer een klap geld enzo.
Er is natuurlijk nooit garantie, maar ben wel benieuwd of er dames zijn die 2 rondes in 1 jaar hebben gehad.![]()
De eerste twee waren in hetzelfde jaar. Puncties in april en juli. Als je alleen een verse terugplaatsing hebt dan gaat het helaas hard.quote:Op woensdag 22 december 2021 15:06 schreef MiNi1981 het volgende:
Ja dit. Ik heb uit 5 behandelingen totaal 3 terugplaatsingen gehad. Dus was binnen 3 jaar wel door alle pogingen heen.quote:Op woensdag 22 december 2021 15:46 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
De eerste twee waren in hetzelfde jaar. Puncties in april en juli. Als je alleen een verse terugplaatsing hebt dan gaat het helaas hard.![]()
Thanks dames.
Ik heb nu nog 3 cryo’s. Maar ja ik word ook ouder en de eicelvoorraad neemt ook af.
Eerste ivf 1 verste tp en 1 cryo die niet ontdooide.
Ok, better safe than sorry. 4e poging nu meeverzekeren maar. Het heeft al genoeg geld gekost kan nog wel een beetje bij![]()
![]()
En weer geen plakker deze ronde![]()
Wat een traject is dit zeg… steeds weer opladen om weer positief een nieuwe ronde tegemoet te gaan. Maar het voelt alleen maar alsof ik laconieker word iedere keer dat het mis gaat…
Het positieve aan deze ronde is dat het embryootje iig goed ontdooide. Wie weet brengt 2022 meer geluk.
Tijd om 2021 af te gaan sluiten en open staan voor de mogelijkheden van 2022.
Allemaal fijne feestdagen. En als er nog iemand op het wachtbankje zit fingers crossed voor je!!![]()
![]()
helemaal kak mini! Laten we inderdaad duimen op een positief 2022.
Ik heb zojuist een fortuin aan glijmiddel en sexspeeltjes uitgegeven :’) Eens kijken of we zelf t vuur weer een beetje kunnen aanwakkeren.![]()
quote:Op vrijdag 24 december 2021 15:25 schreef MiNi1981 het volgende:
En weer geen plakker deze ronde![]()
Wat een traject is dit zeg… steeds weer opladen om weer positief een nieuwe ronde tegemoet te gaan. Maar het voelt alleen maar alsof ik laconieker word iedere keer dat het mis gaat…
Het positieve aan deze ronde is dat het embryootje iig goed ontdooide. Wie weet brengt 2022 meer geluk.
Tijd om 2021 af te gaan sluiten en open staan voor de mogelijkheden van 2022.
Allemaal fijne feestdagen. En als er nog iemand op het wachtbankje zit fingers crossed voor je!!Dikke, vette kakzooi Mini
![]()
Sterkte dame
![]()
Dankjewel! Ja het is wat dit traject…quote:Op vrijdag 24 december 2021 20:15 schreef Peacefulll het volgende:
[..]Dikke, vette kakzooi Mini
![]()
Sterkte dame
Hoe gaat het met jou? Wanneer mag je voor een eerste echo?![]()
Het is mega heftig. Hoe gaat het met jou mentaal nu? Na IVF 1 heb je toen zo'n harde klap gehad.quote:Op dinsdag 28 december 2021 08:06 schreef MiNi1981 het volgende:
[..]
Dankjewel! Ja het is wat dit traject…
Hoe gaat het met jou? Wanneer mag je voor een eerste echo?
Op zich goed, op de standaard beginnende kwaaltjes naIk mag 10 januari pas voor de eerste echo. Ze hebben het te druk in het ZH.
![]()
Vind ik een goede vraag… heb het idee dat ik het gevoelsmuurtje weer heb opgetrokken. En tegelijk vind ik het echt oprecht kut. En met iedere poging word ik steeds laconieker of het ooit wel gaat lukken. Maar ja…quote:Op dinsdag 28 december 2021 11:44 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Het is mega heftig. Hoe gaat het met jou mentaal nu? Na IVF 1 heb je toen zo'n harde klap gehad.
Op zich goed, op de standaard beginnende kwaaltjes naIk mag 10 januari pas voor de eerste echo. Ze hebben het te druk in het ZH.
Ik vind het traject vooral vermoeiend als je er weer echt mee bezig bent. De terugplaatsingen kan ik wel goed aan. Maar je wordt in die 2 weken gewoon geleefd door je hoofd die alle kanten opgaat.
Maar merk dat alles wat met hormonen te maken heeft bij mij wel echt weerstand oproept. En vind ik een potentiële zwangerschap eng vanuit de hormonen die er bij komt kijken. Denk ook niet dat het stukje hormonen iets zal zijn wat ik los kan laten. Denk dat die angst altijd zal blijven. Daar was het gewoon te heftig voor om dat naast mij neer te kunnen leggen. Geaccepteerd ja, verwerkt ja, maar t zal altijd blijven hangen wat er gebeurd is.
Oh nog 2 weken geduld voor je. Ik blijf duimen!![]()
![]()
Nieuw hier met vragen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door perzikthee op 28-12-2021 17:02:11 ]![]()
Ik ben in 2012 (godsamme, zo lang geleden al) in augustus gestopt met de pil en er gebeurde niks. Ik zat toen eind december al bij de huisarts. Die zei ook dat ik meer geduld moest hebben, maar dat vond ik stom: als er iets niet goed zit, wilde ik dat graag gelijk weten en niet een jaar doortobben voor niks. Met enige tegenzin gaf hij een verwijzing naar de gynaecoloog. Daar zat ik in februari. Meteen overduidelijk pcos. Traject gestart, paar rondes clomid en in november was ik zwanger. Als ik naar de huisarts had geluisterd, was ik die november pas zo’n beetje bij de gyn beland.
Moraal: beetje drammen kan lonen![]()
![]()
Dankjewel voor je reactie! Dat is klinkt best heftig. Wat voor symptomen had je waardoor je zelf vermoedde dat er iets misschien niet juist was?quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:09 schreef Jentin het volgende:
Ik ben in 2012 (godsamme, zo lang geleden al) in augustus gestopt met de pil en er gebeurde niks. Ik zat toen eind december al bij de huisarts. Die zei ook dat ik meer geduld moest hebben, maar dat vond ik stom: als er iets niet goed zit, wilde ik dat graag gelijk weten en niet een jaar doortobben voor niks. Met enige tegenzin gaf hij een verwijzing naar de gynaecoloog. Daar zat ik in februari. Meteen overduidelijk pcos. Traject gestart, paar rondes clomid en in november was ik zwanger. Als ik naar de huisarts had geluisterd, was ik die november pas zo’n beetje bij de gyn beland.
Moraal: beetje drammen kan lonen![]()
Er kwam geen menstruatie op gang. Mijn moeder had daarnaast een geschiedenis van lastig zwanger worden. Ik herinnerde me ook toen pas dat ik vroeger, voor ik met de pil startte, ook altijd al rare cycli had.
Overigens was na mijn eerste zwangerschap ineens alles anders en sindsdien heb ik een superregelmatige cyclus. Van de tweede raakte ik binnen twee maanden zonder enige medische bemoeienis zwanger.![]()
Oei! Dit is lang, lukt het je om hierop te wachten?quote:Op dinsdag 28 december 2021 11:44 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
![]()
Heel herkenbaar. Wat een traject hè, mijn god, waar halen we de bergen hoop vandaan die hiervoor nodig zijn.. extra knuffel 🤗quote:Op dinsdag 28 december 2021 12:08 schreef MiNi1981 het volgende:
[..]
Vind ik een goede vraag… heb het idee dat ik het gevoelsmuurtje weer heb opgetrokken. En tegelijk vind ik het echt oprecht kut. En met iedere poging word ik steeds laconieker of het ooit wel gaat lukken.
Ik vind het traject vooral vermoeiend als je er weer echt mee bezig bent. De terugplaatsingen kan ik wel goed aan. Maar je wordt in die 2 weken gewoon geleefd door je hoofd die alle kanten opgaat.
Maar merk dat alles wat met hormonen te maken heeft bij mij wel echt weerstand oproept. En vind ik een potentiële zwangerschap eng vanuit de hormonen die er bij komt kijken. Denk ook niet dat het stukje hormonen iets zal zijn wat ik los kan laten. Denk dat die angst altijd zal blijven. Daar was het gewoon te heftig voor om dat naast mij neer te kunnen leggen. Geaccepteerd ja, verwerkt ja, maar t zal altijd blijven hangen wat er gebeurd is.![]()
quote:Op dinsdag 28 december 2021 16:56 schreef perzikthee het volgende:
Nieuw hier met vragen.Ik heb zelf ook tijdens de eerste maanden kinderwens al bij de huisarts aan de bel getrokken, ik had wel menstruaties maar met cycli van gemiddeld bijna 50 dagen en in het verleden al PCOS vastgesteld. Ik denk dat als je zelf een vermoeden hebt, het altijd goed is om bij de huisarts langs te gaan, ook al is het alleen maar voor advies.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn huisarts reageerde begripvol en ik kreeg meteen een doorverwijzing naar het ziekenhuis door de PCOS voorgeschiedenis. Nu begonnen aan behandelingen met letrozol om de eisprong op te wekken.![]()
Bah, die prik zetten voor het traject blijft toch echt lastig. Daar blijft toch wel een angst om de hoek kijken ook al heb ik geen reactie op pregnyl. Het triggert toch iets (blijkbaar).
Heb ik net een zorgcontract voor ivf 3&4 afgesloten vraag ik mij af of ik wel wil/durf als er een nieuwe ronde nodig gaat zijn. En daar wil ik niet over nadenken nu eigenlijk.
Fingers crossed dat ik het met de cryo’s van ivf 2 red!![]()
Kan ik iemand nog blij maken met extra early zwangerschapstesten? Zijn van die dipsticks. Tegen verzendkosten stuur ik het op!Shine bright like a diamond.![]()
Getsie, het blijft ook echt vervelend. Stoer dat je die weer gehad hebt 😘quote:Op zaterdag 1 januari 2022 22:54 schreef MiNi1981 het volgende:
Bah, die prik zetten voor het traject blijft toch echt lastig. Daar blijft toch wel een angst om de hoek kijken ook al heb ik geen reactie op pregnyl. Het triggert toch iets (blijkbaar).Dat je de optie hebt om zelf te kiezen is fijn. Betekent niet dat je dat moet kiezen. Jij bepaald 👏🏽quote:Heb ik net een zorgcontract voor ivf 3&4 afgesloten vraag ik mij af of ik wel wil/durf als er een nieuwe ronde nodig gaat zijn. En daar wil ik niet over nadenken nu eigenlijk.Dit sowieso 🤞🏼🤞🏼🤞🏼quote:Fingers crossed dat ik het met de cryo’s van ivf 2 red!![]()
Dankjewel! Je hebt ook gelijk dat ik de keuze altijd heb… ik vergeet t nog wel eens….quote:Op zondag 2 januari 2022 13:13 schreef PVS18 het volgende:
[..]
Getsie, het blijft ook echt vervelend. Stoer dat je die weer gehad hebt 😘
[..]
Dat je de optie hebt om zelf te kiezen is fijn. Betekent niet dat je dat moet kiezen. Jij bepaald 👏🏽
[..]
Dit sowieso 🤞🏼🤞🏼🤞🏼![]()
![]()
Hoi![]()
Hier is de twijfel om het TOCH een keer in mn eentje te gaan proberen toegeslagen..
Dus ik ga mee lurken
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Forum Opties Forumhop: Hop naar: