Ik hoop op een nazomer zodat we nog in het zwembad kunnen... is nu echt veel te koud.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 11:05 schreef laziness het volgende:
Herfst of lekkere nazomer, wat zal het worden?
In Bulgarije is het 28/29 graden nu.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 11:02 schreef laziness het volgende:
[..]
Het is ook echt alleen het zuiden waar het warm is momenteel volgens mij.
Zijn toch geen lullige dingen.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 12:44 schreef Vicky het volgende:
@:vencodark 2 doosjes smintjes, paracetamol, een spiegeltje, 1 of 2 pennen en wat meuk.
Oeiii klote van je schoenen.
Ik gooide bijna de ereader van T bij het oud papier. Ik had haar tas leeg gemaakt en een hele stapel papier verzameld. De meiden gingen papier naar de container brengen maar die zat, gelukkig, te vol waardoor ze de papierbak niet in 1x in de container konden gooien, maar het stapeltje voor stapeltje moesten doen. Toen kwamen ze gelukkig de ereader tegen.
Leuk! Dochter heeft zich ingeschreven voor een toernooi begin september, duimen voor lekker weer.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 21:40 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb net gewoon beachvolleybal gespeeld hoor, het was er heerlijk weer voor
De boel is leeg en staat binnenquote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:42 schreef Hupje het volgende:
Ik heb zojuist de tuinslang maar aangesloten op de afvoer van het zwembad. Ik geloof niet dat ik kind nog gemotiveerd krijg om er in te gaan deze zomer
Daarom altijd een straalkacheltje mee en aan ‘s nachts.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 21:58 schreef Hupje het volgende:
[..]
De boel is leeg en staat binnenDaar nog een paar dagen drogen, vrees ik. Stom weer.
Ik ben blij dat ik niet ga kamperen, dat is vast nóg verschrikkelijker met alle klamme spullen.
Wij overwegen ook om de boel maar leeg te laten lopen... Maar ook wel wat twijfel, want dan zal je zien dat het net wel weer warm wordt...quote:Op woensdag 18 augustus 2021 21:58 schreef Hupje het volgende:
[..]
De boel is leeg en staat binnenDaar nog een paar dagen drogen, vrees ik. Stom weer.
Ik ben blij dat ik niet ga kamperen, dat is vast nóg verschrikkelijker met alle klamme spullen.
Ons zwembad is groenquote:Op woensdag 18 augustus 2021 22:24 schreef kaatjejannie het volgende:
Hier gaan ze eigenlijk nog bijna elke dag even in het zwembad. Niet heel lang, maar ze genieten er wel nog van.
Chloorshock gedaan?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 08:27 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ons zwembad is groen. De pomp staat de hele dag aan, chloor erin, dat spul voor ph waarde erin, maar ik krijg de alg niet weg.
Wij laten maken m voor nu nog even staan. Kijken de 1e 2 weken van september nog aan, anders gaat ie ook wegquote:Op donderdag 19 augustus 2021 08:23 schreef Nijna het volgende:
[..]
Wij overwegen ook om de boel maar leeg te laten lopen... Maar ook wel wat twijfel, want dan zal je zien dat het net wel weer warm wordt...![]()
Wat is wijsheid... we wachten in elk geval maar tot het gewoon droog is overdag, zodat we dat ding kunnen laten drogen in de tuin, want daar heb ik binnen geen plek voor.
Nee dat leek me niet goed omdat thet chloorniveau toch al hoger is dan het zou moeten zijn door de drijver er steeds in hebben ivm die alg.quote:
In die val trap ik ook elk jaar weer... Dit jaar 3 lange broeken mee pp, 2 longsleeves en 1 dikke trui. Oudste liet die dikke trui in een café liggen (paar dagen later toch nog kunnen ophalen, dat viel weer mee). Broeken werden enorm modderig en na het wassen duurde het 4 dagen voor het droog was (op dag 1 was het zonnig en 21 graden, maar aan het eind van de dag waren vooral de banden nog erg nat. In de tent verder uitgehangen ivm regen, maar toen duurde het nog 3 dagen voor alles écht droog was)quote:Op donderdag 19 augustus 2021 07:59 schreef Clubsoda het volgende:
Wij zijn nu in Nederland op vakantie (ook niet in een tent, dat is een principekwestie), maar het valt best mee vind ikVrijdag en dit weekend was het heerlijk weer en hebben we zelfs in het meertje hier gezwommen. Dinsdagmiddag heeft het wel gehoost dus dat was een prima middag om films te kijken en een escape room spelen. En verder hebben we droog kunnen wandelen, hardlopen, fietsen en koffiedrinken op een terrasje. Wij gingen vroeger vrijwel altijd in de bergen op vakantie waar het weer soms ook opeens omslaat, tot aan nachtvorst aan toe
Ik associeer zomervakantie daarom sowieso wel met eindeloos binnen spelletjes doen, in de regen met je korte broeken en gekke kleren omdat je tóch te weinig warms mee had
Haha, ik heb om dezelfde reden een foeilelijke Efteling-hoodiequote:Op donderdag 19 augustus 2021 08:58 schreef Phaidra het volgende:
Maar hey, we hebben nu wel kekke Franse hoodies.
Deze zijn niet eens zo heel lelijk. Fel kleurtje met 39 erop, het nr. van het departement waar we waren. Voor locals heel duidelijk toeristentruien, maar thuis nog redelijk neutraalquote:Op donderdag 19 augustus 2021 09:04 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Haha, ik heb om dezelfde reden een foeilelijke Efteling-hoodie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
quote:Op donderdag 19 augustus 2021 09:13 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Deze zijn niet eens zo heel lelijk. Fel kleurtje met 39 erop, het nr. van het departement waar we waren. Voor locals heel duidelijk toeristentruien, maar thuis nog redelijk neutraal.
Oh, die zijn goed te doen ja, zeker voor kinderen. Leuk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
https://www.facebook.com/groups/128554284426560/?ref=sharequote:Op donderdag 19 augustus 2021 08:55 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nee dat leek me niet goed omdat thet chloorniveau toch al hoger is dan het zou moeten zijn door de drijver er steeds in hebben ivm die alg.
Niet handig?
Dit vond ik zo vreselijk van met de tent naar Engeland een aantal jaar geleden. Alles was klam en je handdoek werd niet meer droog. Sindsdien nemen we de vouwwagen alleen mee naar zonnige oorden en huren we een huisje in gebieden waar het weer wat onvoorspelbaarder is. Eisen, I haz themquote:Op donderdag 19 augustus 2021 08:58 schreef Phaidra het volgende:
[..]
In die val trap ik ook elk jaar weer... Dit jaar 3 lange broeken mee pp, 2 longsleeves en 1 dikke trui. Oudste liet die dikke trui in een café liggen (paar dagen later toch nog kunnen ophalen, dat viel weer mee). Broeken werden enorm modderig en na het wassen duurde het 4 dagen voor het droog was (op dag 1 was het zonnig en 21 graden, maar aan het eind van de dag waren vooral de banden nog erg nat. In de tent verder uitgehangen ivm regen, maar toen duurde het nog 3 dagen voor alles écht droog was). Maar hey, we hebben nu wel kekke Franse hoodies
.
quote:Op donderdag 19 augustus 2021 08:58 schreef Phaidra het volgende:
[..]
In die val trap ik ook elk jaar weer... Dit jaar 3 lange broeken mee pp, 2 longsleeves en 1 dikke trui. Oudste liet die dikke trui in een café liggen (paar dagen later toch nog kunnen ophalen, dat viel weer mee). Broeken werden enorm modderig en na het wassen duurde het 4 dagen voor het droog was (op dag 1 was het zonnig en 21 graden, maar aan het eind van de dag waren vooral de banden nog erg nat. In de tent verder uitgehangen ivm regen, maar toen duurde het nog 3 dagen voor alles écht droog was). Maar hey, we hebben nu wel kekke Franse hoodies
.
Hij werd in het Filmhuis gedraaid hier en ik zag bij toeval de aankondiging.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 10:42 schreef lunapuella het volgende:
Die film wil ik ook nog zien @:BE ! Helaas draait 'ie hier niet in de buurt.
En sowieso het Verenigd Koninkrijk
Lief en ik zijn een keer met mijn zus en zwager naar het peak district geweest voor een lang weekend wandelen (pre-kinderen). Echt heel mooi inderdaad! En dan lekker eind van de dag in de pub genieten van drank en pub-foodquote:Op donderdag 19 augustus 2021 10:39 schreef BE het volgende:
Ik heb vorige week een prachtige film gezien waarin de hoofdrolspelers met een camper door het noorden van Engeland reden. Dat wil ik nu heel graag gaan doen in de herfstvakantie. Eens kijken of dat haalbaar is.
Ik heb in ‘96 een half jaar stage gelopen in Bradford (Yorkshire) en heb toen zulke mooie trips gemaakt met de hikingclub. Ben er nooit meer teruggeweest ‘want het weer’ maar zou het zo graag een keer doen. Met een camper lijkt me dan ideaal.
Dit was de film overigens:
Over een stel waarvan een van de partners aan dementie lijdt. Prachtig acteerwerk. En sowieso natuurlijk Colin Firth![]()
Wij hadden dit jaar alleen maar microvezelhanddoeken mee (deze). Dat was echt een gouden zet. Waar verder alles dagen nat bleef, droogden deze handdoeken wel gewoon in een uurtje of 2-3 op. En het feit dat ze véél compacter zijn om mee te nemen is sowieso win.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 09:51 schreef laziness het volgende:
[..]
Dit vond ik zo vreselijk van met de tent naar Engeland een aantal jaar geleden. Alles was klam en je handdoek werd niet meer droog. Sindsdien nemen we de vouwwagen alleen mee naar zonnige oorden en huren we een huisje in gebieden waar het weer wat onvoorspelbaarder is. Eisen, I haz them
Oh, klinkt goed, ga ik opzoeken!quote:Op donderdag 19 augustus 2021 10:39 schreef BE het volgende:
Ik heb vorige week een prachtige film gezien waarin de hoofdrolspelers met een camper door het noorden van Engeland reden. Dat wil ik nu heel graag gaan doen in de herfstvakantie. Eens kijken of dat haalbaar is.
Ik heb in ‘96 een half jaar stage gelopen in Bradford (Yorkshire) en heb toen zulke mooie trips gemaakt met de hikingclub. Ben er nooit meer teruggeweest ‘want het weer’ maar zou het zo graag een keer doen. Met een camper lijkt me dan ideaal.
Dit was de film overigens:
Over een stel waarvan een van de partners aan dementie lijdt. Prachtig acteerwerk. En sowieso natuurlijk Colin Firth![]()
Oh wauw, fantastisch!quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:04 schreef Clubsoda het volgende:
Ik spam nog even onze vakantiebestemming van twee en drie jaar geleden in de Cotswolds: https://heathfarm.com/ Vorig jaar was het wat onduidelijk allemaal met Brexit dus toen durfden we niet aan maar ik was er rustig nog een keer heen gegaan.
Prachtige appartementen, brandschoon, kindvriendelijk en superlieve mensen en de omgeving is zo mooi. Wij gingen met de nachtboot van HvH naar Harwich.
Daar gaan wij hopelijk volgend jaar naartoe! (We hadden het al geboekt voor vorig jaar, ging niet door, boeking doorgeschoven naar dit jaar, ging weer niet door, nu op hoop van zegen nog eens doorgeschoven naar 2022.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:04 schreef Clubsoda het volgende:
Ik spam nog even onze vakantiebestemming van twee en drie jaar geleden in de Cotswolds: https://heathfarm.com/ Vorig jaar was het wat onduidelijk allemaal met Brexit dus toen durfden we niet aan maar ik was er rustig nog een keer heen gegaan.
Prachtige appartementen, brandschoon, kindvriendelijk en superlieve mensen en de omgeving is zo mooi. Wij gingen met de nachtboot van HvH naar Harwich.
Ik vroeg me het inderdaad al af, of jullie erheen zijn gegaan. Ik herinnerde me dat je geboekt had. Ik zal even nadenken over tips! Ze hebben sowieso een boel op hun site staan.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:28 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Daar gaan wij hopelijk volgend jaar naartoe! (We hadden het al geboekt voor vorig jaar, ging niet door, boeking doorgeschoven naar dit jaar, ging weer niet door, nu op hoop van zegen nog eens doorgeschoven naar 2022.)
Dus verdere tips voor de omgeving zijn welkom!
Dat viel me echt mee. Lekker de nachtboot, dan kun je in de ochtend vroeg de boot af en starten met rijden als het nog rustig op de weg is. Maar wel genoeg verkeer die met je meerijdt zodat je op de goede helft blijft.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:29 schreef lunapuella het volgende:
Ik sla alle tips even op, ik zou heel graag eens naar de UK gaan met de kinderen. Onze huwelijksreis ging (bijna 10 jaar geleden) ook naar het Lake District.
Alleen de logistiek schrikt me nog een beetje af, met de boot en heuvels en links rijden...
quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:34 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Dat viel me echt mee. Lekker de nachtboot, dan kun je in de ochtend vroeg de boot af en starten met rijden als het nog rustig op de weg is. Maar wel genoeg verkeer die met je meerijdt zodat je op de goede helft blijft.
Dat links rijden wendde echt heel snel bij mij.
Alleen een stukje Birmingham op de terugweg ging niet zo lekker. Maar dat was spitstijd, een afslag en vrachtwagens om me heen.
Ik nam toen ik terug in NL was op dag 2 nog bijna de rotonde verkeerd
De bijrijder zat hier ook weleens te piepen om smalle weggetjes.. Je bent zo gewend dat je aan de buitenkant zit en nu zit je opeens bijna op de middenlijn, zonder stuur in je handenquote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:36 schreef Clubsoda het volgende:
[..]viel ons ook erg mee. Het helpt als de bijrijder meedenkt, wij riepen dan steeds tegen elkaar bij linksaf slaan: 'kleine bocht!'
Naast wat ze op hun site aan plaatsjes noemen (waarvan Bourton-on-the-Water onze favoriet was), zou ik nog zeggen Upper and Lower Slaughter. Farmers Market in Stroud.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:28 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Daar gaan wij hopelijk volgend jaar naartoe! (We hadden het al geboekt voor vorig jaar, ging niet door, boeking doorgeschoven naar dit jaar, ging weer niet door, nu op hoop van zegen nog eens doorgeschoven naar 2022.)
Dus verdere tips voor de omgeving zijn welkom!
Wij hebben in Devon wel echt hele smalle weggetjes gehad en al die hoge heggen, ideaal is het niet maar het heeft wat kneuterigers en het voelt heel erg Hyacint Bouquet vond ikquote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:46 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
De bijrijder zat hier ook weleens te piepen om smalle weggetjes.. Je bent zo gewend dat je aan de buitenkant zit en nu zit je opeens bijna op de middenlijn, zonder stuur in je handen
Jurrassic Coast was ook zo mooi! Het eerste jaar waren we op de terugweg drie nachten in Londenquote:Op donderdag 19 augustus 2021 12:07 schreef laziness het volgende:
Cotswolds, Cornwall, Jurassic Coast, Kent, we vonden het allemaal prachtig. Na 1x tent zijn we ook overgestapt op cottages al dan niet op een farm.
Ik heb nu Yorkshire en Lake District nog op mijn lijstje staan.
Bij mij gymt de ene in een korte broek en de ander in een korte legging en voor als het koud is een jogging broek en dan gewoon een t-shirt.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 13:50 schreef Cathmar het volgende:
Sport of school.. wat hebben meiden aan?Middelbaar en basis. Legging of korte broek? Ik lig er uit.
Bij ons gymmen ze over het algemeen in de gymzaal met korte broek. Dat is basisschool, geen idee hoe het er op het middelbaar aan toegaat tegenwoordigquote:Op donderdag 19 augustus 2021 13:50 schreef Cathmar het volgende:
Sport of school.. wat hebben meiden aan?Middelbaar en basis. Legging of korte broek? Ik lig er uit.
Zweden saai? Nee joh!quote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:13 schreef laziness het volgende:
Klinkt heerlijk @:exode. Ik hoor graag wat er allemaal te doen is in Zweden. Mijn man houdt de boot altijd af omdat het hem een beetje saai lijkt daar![]()
Ik ben zelf vroeger ooit eens geweest maar dat was veel hoger (en daarmee een pokke end rijden)
Wij hebben de Decathlon handdoeken dit jaar op vakantie gekocht nadat ik al onze badhanddoeken en normale douchehanddoelen op dag 2 van de vakantie al had gebruikt om onze auto te beschermen tegen een hagelstorm from hell.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 10:58 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wij hadden dit jaar alleen maar microvezelhanddoeken mee (deze). Dat was echt een gouden zet. Waar verder alles dagen nat bleef, droogden deze handdoeken wel gewoon in een uurtje of 2-3 op. En het feit dat ze véél compacter zijn om mee te nemen is sowieso win.
En verder eens. Kamperen is leuk, als de omstandigheden goed zijn.
Iets vaker hoor, maar veel minder vaak dan voorgaande jaren. Ik heb echt vakanties gehad waarbij ik een uur per dag werkte.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 16:37 schreef hilliebillie het volgende:
Ik vind ze fijn om mee te nemen die decathlon handdoeken en inderdaad snel droog.. maar jezelf er mee afdrogen vind ik stiekem echt een crime..
Exode, wat klinkt het als een heerlijke vakantie die jullie gehad hebben!
Jammer van het werk dat nog een keertje tussendoor kwam, maar gelukkig maar 1 keer
Gymjuf hierquote:Op donderdag 19 augustus 2021 13:50 schreef Cathmar het volgende:
Niemand zien lopen met 7 naakthonden?quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 17:09 schreef lily het volgende:
Vandaag dagje Maastricht incl museum. Om de hoek van mijn oude werkplek vroeger.
Thuiswedstrijd natuurlijk wel (althans, we wonen 20 km verderop), maar heerlijk om er weer te zijn. Het was lekker druk, veel vertier. Wat is het toch een prachtige stad
Lokale ijssalon?quote:Op zondag 22 augustus 2021 17:51 schreef Cathmar het volgende:
Hoi hoi ik heb weer een vraag ladies. Heel random. Maar enig idee waar ik mint/ mint choc chip ijs kan kopen? Mijn dochters favoriet en ik had haar een bak beloofd als ze een week niet zou nagelbijten. Maar nu kan ik het nergens vinden…
In Nederland wordt het eerder verkocht als After Eight ijs, zoals hier: https://www.gebogelato.nl/artikel/after-eight-5-5l/quote:Op zondag 22 augustus 2021 17:51 schreef Cathmar het volgende:
Hoi hoi ik heb weer een vraag ladies. Heel random. Maar enig idee waar ik mint/ mint choc chip ijs kan kopen? Mijn dochters favoriet en ik had haar een bak beloofd als ze een week niet zou nagelbijten. Maar nu kan ik het nergens vinden…
Wonen jullie al in NL dan?quote:Op zondag 22 augustus 2021 18:47 schreef Cathmar het volgende:
Top!
Ik kom er wel uit. Alleen minder makkelijk dan in Spanje.
Welkom terug! Dat is vast even wennen aan het klimaat in NL, zelfs voor ons Nederlanders valt deze zomer toch wel ietwat tegen.quote:Op zondag 22 augustus 2021 19:50 schreef Cathmar het volgende:
Ja! Al weer een maand!
Bizar snel gaat dat. Voelt nog steeds als vakantie. Maar ze hebben dan ook nog twee weken vrij.
9 weken? Als je buiten kijkt is de herfstvakantie allang gaande.quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:31 schreef twist02 het volgende:
Hier zit het er helaas ook weer op ja, na 2 weken vakantie (kinderen hebben nog wel 2 weken te gaan); morgen weer aan de slag...
Maar: nog maar 9 weken tot de herfstvakantie zag ik vandaag
Eindelijk weer eens begonnen met lezen en al 3,5 boek verslonden, heerlijk!
Wow, gaat snel inderdaad! Hoop dat jullie je draai al hebben gevonden of snel gaan vindenquote:Op zondag 22 augustus 2021 19:50 schreef Cathmar het volgende:
Ja! Al weer een maand!
Bizar snel gaat dat. Voelt nog steeds als vakantie. Maar ze hebben dan ook nog twee weken vrij.
Komt vast goedquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:36 schreef vencodark het volgende:
[..]
9 weken? Als je buiten kijkt is de herfstvakantie allang gaande.![]()
Morgen naar Blijdorp!![]()
Ik ga vast onrustig slapen want we moeten er 9:00-9:15 al zijn en we vertrekken vanuit Zeeland en ik ben een beetje ‘gespannen’ om tijdens de spits rond Rotterdam te rijden.![]()
Wat tof!quote:Op zondag 22 augustus 2021 21:29 schreef oh-oh het volgende:
@:Cathmar vinden de kinderen het fijn weer in NL te zijn of valt het tegen?
Hier is er een wonder geschied, mijn opvanghond mag bij mijn zus en haar gezin op proef.
Mijn neefje was echt smoorverliefd op het beestje en heeft haar met zijn mooie blauwe ogen lopen pitchen bij zijn moeder die geen dieren wil. En wij verwachtten allemaal een genadeloze nee, maar na wat vragen en het afspreken van een proefperiode was het antwoord dat ze geen bezwaar zag als hun vader ook ja zou zeggen![]()
Ik hoop echt dat die kids hun stinkende best gaan doen. Want het zou echt het perfecte huisje voor het hondje zijn!
Geen kinderenquote:Op zondag 22 augustus 2021 22:13 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:vencodark veel plezier in Blijdorp.
@:oh-oh dat wordt heel hard hopen voor je neefje én voor de hond in kwestie dat de proefperiode bevalt. Wel gaaf dat er toch een opening is in plaats van direct een keiharde nee.
Ik draaide vandaag even het overzicht voor trainingen/wedstrijden van sportclubs en scoutingopkomsten voor komende periode in elkaar. Met 2 sporten per kind is het best een goed gevuld schema geworden waarbij we 6 dagen per week één of meerdere kinderen hebben die naar een clubje/training moeten.
quote:Op zondag 22 augustus 2021 23:11 schreef Vlinder het volgende:
Morgen gaan ze weer naar school![]()
![]()
Elke dag de wekker weer om 7.20 07.00![]()
quote:Op zondag 22 augustus 2021 23:11 schreef Vlinder het volgende:
![]()
Elke dag de wekker weer om 7.20 6:55![]()
Grappig, daar gaat een vriend van Thijs ook heen (maar dan in Heerenveen).quote:
Yes, hier ook weer! Het verliep verbazingwekkend soepel vanmorgen (tot nu toe, we zijn nog niet wegquote:Op zondag 22 augustus 2021 23:11 schreef Vlinder het volgende:
![]()
Elke dag de wekker weer om 7.20![]()
Hey, wat leuk!quote:Op maandag 23 augustus 2021 08:08 schreef McLaura het volgende:
[..]
Grappig, daar gaat een vriend van Thijs ook heen (maar dan in Heerenveen).
Welkom in NL.quote:Op zondag 22 augustus 2021 19:50 schreef Cathmar het volgende:
Ja! Al weer een maand!
Nee ik denk volgende maand of oktober misschien pas. We zijn nog bezig met wat aanpassingen van ramen en deuren (formaat en plaatsing) en verlichtingspunten etc. Na bouwvak nog een afspraak bij het bouwbedrijf om alles door te nemen.quote:Op maandag 23 augustus 2021 08:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Welkom in NL.
Hoe is het met het nieuwe huis? Zijn ze al gestart?
O ja, zo kort op elkaar verhuizen, dat vond ik ook wel....pittig. Wij hadden er zo 2,5 in net geen 2 jaarquote:Op maandag 23 augustus 2021 09:25 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Nee ik denk volgende maand of oktober misschien pas. We zijn nog bezig met wat aanpassingen van ramen en deuren (formaat en plaatsing) en verlichtingspunten etc. Na bouwvak nog een afspraak bij het bouwbedrijf om alles door te nemen.
Ik ben nog bezig met de laatste dozen uitpakken hier. Het idee dat dat over een jaar weer moet….
omwisselen met man? dan deel je iig alles al met werkgevers?quote:Op maandag 23 augustus 2021 09:08 schreef Tink89 het volgende:
Mijn baby is gewoon alweer ziek... Hoe doen jullie dat met werk? Ik heb me weer afgemeld en zorgverlof aangevraagd, maar dat kan ik niet eeuwig blijven doen.
Wat SQ zegt. Ik probeer dan zoveel mogelijk thuis te doen. Mijn werkgever heeft daar gelukkig wel begrip voor. En als ze echt alleen maar konden huilen/plakken, dan nam ik wat vrije uurtjes op, of mijn lief. Afhankelijk van wie de meeste ruimte in de agenda had. Tegenwoordig hangen de zieke kinderen op de bank met de tv aan, dan kan je op zich prima werken.quote:Op maandag 23 augustus 2021 09:08 schreef Tink89 het volgende:
Mijn baby is gewoon alweer ziek... Hoe doen jullie dat met werk? Ik heb me weer afgemeld en zorgverlof aangevraagd, maar dat kan ik niet eeuwig blijven doen.
Afhankelijk van hoe oud hij is kan hij ook op wedstrijdzwemmen gaan. Vanaf 6 jaar mag dat geloof ik (in ieder geval het meedoen aan wedstrijden). Dan heb je zwemtrainingen, vaak 2/3 in de weekquote:Op maandag 23 augustus 2021 09:52 schreef exode het volgende:
Ik ben op zoek naar zwemvaardigheidsles in de omgeving voor B. Die jongen is stapelgek op zwemmen en hij vindt het jammer dat zwemles stopte na zijn C.
We waren aan het kijken voor een sport voor hem, het is nogal een fysiek jochie die zijn energie kwijt moet. Hij heeft op voetbal gezeten wat hij leuk vond, maar hij baalde niet eens toen hij moest stoppen omdat de trainingen samen gingen vallen met zijn zwemles.
Nu dachten we, waarom niet doorgaan met zwemmen, dat vindt ie echt leuk en dan sport ie ook meteen.
Bij zijn zwembad waar hij ABC heeft gehaald is die les alleen op vrijdag vanaf 17:15, dat lukt ons logistiek niet.
En ach, ik heb net 10 mailtjes beantwoord, ik mag wel weer even pauze toch
Nou ja, wat een simpele tip waar ik dus helemaal niet over na heb gedacht. Thanks!quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:02 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Afhankelijk van hoe oud hij is kan hij ook op wedstrijdzwemmen gaan. Vanaf 6 jaar mag dat geloof ik (in ieder geval het meedoen aan wedstrijden). Dan heb je zwemtrainingen, vaak 2/3 in de week
Zelf jaren gedaan en echt heel veel plezier in gehad, dus hopelijk jouw zoon ook!quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:11 schreef exode het volgende:
[..]
Nou ja, wat een simpele tip waar ik dus helemaal niet over na heb gedacht. Thanks!
Ze bieden het in de buurt aan, bij kinderen vanaf 6 jaar een mix van plezier maken, nog beter leren zwemmen en focussen op wedstrijdzwemmen en waterpolo.
Ik ga meteen informatie opvragen.
quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:34 schreef Elleska het volgende:
Ik ben van ABC overgegaan naar zwemvaardigheid (dat zijn officiële diploma's net als ABC) met als doel wedstrijdzwemmen maar mijn slag was daarvoor te beroerd dus toen bij de reddingsbrigade gegaan en later nog wat verschillende watersporten geprobeerd. Snorkelen, duiken, onderwaterhockey, waterpolo en waterbasketbal. Ik was nergens echt goed in want ik heb totaal geen idee waar mijn ledematen zich bevinden maar er zijn echt veel leuke sporten in het water.
Zondequote:Op maandag 23 augustus 2021 10:43 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier hadden ze op woensdag en zaterdagmiddag een 2 uur durende zweminstuif. Dan deed je 3x30 minuten iets, met pauzes tussendoor. Een half uur wedstrijdzwemmen, een half uur waterpolo/bal spellen en 30 minuten lekker klooien met iets anders (flippers, duiken, synchroonzwemmen, reddingzwemmen, etc)..
Ik heb wel 2 waterratten, maar motorisch werd bij allebei afgeraden om ze C te laten halen vanwege de schaarslag. En tegen die tijd was de lol van lessen er ook wel af..
Ja, we wonen ook net niet handig, beide zwembaden in de buurt zijn net te ver om steeds fietsend te doen.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:41 schreef Elleska het volgende:
Dat is vaak het grootste nadeel, die beperkte tijden en locaties.
Hier in de buurt zit wat dat betreft ook weinig.
Ja, snorkelen wilt hij zelf heel graag maar dat is dus alleen op vrijdag om 17:15 op auto afstand. Verloofde is (met auto) op vrijdag pas op zijn vroegst om 17:00 thuis. Dat redden we dan niet. Ze overweegt nog om dan maar elke vrijdag eerder naar huis te gaan, maar ik zie dat niet zitten. Ze is echt zelden tot nooit om 17:00 thuis en heeft vaak MT op vrijdag die vaak uitlopen.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:47 schreef mousemicky het volgende:
@:exode J zwemt ook, maar wilde niet wedstrijdzwemmen (hij is niet zo competitief, en hij is technisch niet zo goed). Hij zit nu op survivalzwemmen (soort van crossover tussen reddingsbrigade en zwemvaardigheid) en vindt dat geweldig. Wat we ook nog hebben overwogen: snorkelen (dat staat als volgende op zijn lijstje) en plankspringen (gezien bij de OS, hij was onder de indruk).
Nou.. De oudste zit het in zijn motorische ontwikkeling, die verliep asynchroon, dus dat was echt fysiek een ding.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:44 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
ZondeDie schaarslag is met de juiste begeleiding prima af te leren
Dat is wel balen!quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:52 schreef -Bubseltje- het volgende:
Voor mijn dochter is zwemvaardigheid nog te zwaar. Zwemt technisch goed maar mist de spierkracht. Ook veel last van haar astma op dit moment helpt ook niet mee. Volgend zwemseizoen gaat ze survivalzwemmen.
Zwemfan hier is na het halen van C-diploma gaan snorkelen, dat heeft ze volgens mij nog een jaar of twee/drie gedaan.quote:Op maandag 23 augustus 2021 09:52 schreef exode het volgende:
Ik ben op zoek naar zwemvaardigheidsles in de omgeving voor B. Die jongen is stapelgek op zwemmen en hij vindt het jammer dat zwemles stopte na zijn C.
We waren aan het kijken voor een sport voor hem, het is nogal een fysiek jochie die zijn energie kwijt moet. Hij heeft op voetbal gezeten wat hij leuk vond, maar hij baalde niet eens toen hij moest stoppen omdat de trainingen samen gingen vallen met zijn zwemles.
Nu dachten we, waarom niet doorgaan met zwemmen, dat vindt ie echt leuk en dan sport ie ook meteen.
Bij zijn zwembad waar hij ABC heeft gehaald is die les alleen op vrijdag vanaf 17:15, dat lukt ons logistiek niet.
En ach, ik heb net 10 mailtjes beantwoord, ik mag wel weer even pauze toch
Het heet proprioceptie. Om je lichaamspositie te bepalen gebruik je zicht, evenwicht en het zenuwstelsel. Die laatste is bij mij deels verstoord door EDS. De sensoren van de gewrichten geven niet de juiste signalen door aan het zenuwstelsel. Gelukkig is mijn evenwichtsorgaan wel in orde dus ik loop niet constant alsof ik dronken ben.quote:
Ja, had even moeten nuanceren naar meestalquote:Op maandag 23 augustus 2021 10:52 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Nou.. De oudste zit het in zijn motorische ontwikkeling, die verliep asynchroon, dus dat was echt fysiek een ding.
De jongste had wel gekund inderdaad. Heb ook vaak genoeg gemopperd. Maar de juffen waren te lief en mijn kind had geen zin. Als een juf 5 slagen zei dat hij netjes moet zwemmen, dan ging dat makkelijk. De vervolgende 50 slagen de rest van het bad door gingen krom en werden niet/nauwelijks gecorrigeerd. En dit was al de strenge school van de stad![]()
tegen de tijd dat hij eenmaal bij een echt strenge meester zat, was hij het eigenlijk al zat. En die had weer te weinig tact om het erin te krijgen.
Maar we liggen regelmatig in een zwembad, zijn het waterratjes en redden ze zich prima. Ze hebben hier ook natte zwemles op school (groep 6-7-8), dus ik maak me geen zorgen over hun zwemvermogen.
Ik wist niet dat het een serieus ding wasquote:Op maandag 23 augustus 2021 10:57 schreef Elleska het volgende:
[..]
Het heet proprioceptie. Om je lichaamspositie te bepalen gebruik je zicht, evenwicht en het zenuwstelsel. Die laatste is bij mij deels verstoord door EDS. De sensoren van de gewrichten geven niet de juiste signalen door aan het zenuwstelsel. Gelukkig is mijn evenwichtsorgaan wel in orde dus ik loop niet constant alsof ik dronken ben.
Voor mij is dit normaal en ik kwam er pas een aantal jaar geleden achter dat het niet zo normaal is. Ik merk het met zwemmen vooral met de beenslag omdat die niet in het zicht is en het evenwichtsorgaan ook niet kan helpen zoals bij lopen. Dan krijg je dus een schaarslag die niet af te leren is.
Het heeft ons wel veel geleerd over jongste zijn manier van leren en omgaan met leerkrachten..quote:Op maandag 23 augustus 2021 11:02 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ja, had even moeten nuanceren naar meestalKen nog wel iemand die er intensieve begeleiding voor heeft gehad maar het er inderdaad echt niet in kreeg.
Maar dat ze zich redden in het water is uiteindelijk het belangrijksteEn verder moeten ze natuurlijk vooral plezier hebben in een soort
Sjaak was zijn eerste jaar iedere maand een week ziek (helaas niet overdreven). Ik bracht hem zo kort mogelijk naar oma, of vrouw en ik wisselden af. Ik kan niet thuiswerken dus moest wel gewoon gaan, maar dan zo kort mogelijk. Vrouw werkte dan de avonden als dat kon. Man, wat was dat zwaar…quote:Op maandag 23 augustus 2021 09:08 schreef Tink89 het volgende:
Ik wist het zelf niet eens toen ik nog actief zwom daarom leg ik het ook met liefde uitquote:Op maandag 23 augustus 2021 11:03 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ik wist niet dat het een serieus ding wasSorry
Het is meer dat ze veel verkouden is deze vakantie 🙈 en dat triggert haar astma.quote:Op maandag 23 augustus 2021 10:53 schreef exode het volgende:
[..]
Dat is wel balen!
B heeft met zwemmen eigenlijk nooit last van zijn astma, een extra reden voor ons om juist daar mee door te gaan. Binnen sporten is garantie voor benauwd worden en met zijn hooikoorts is buitensporten met name in het voorjaar ook lastig.
Oh echt? Ja dat heb ik zelf ook, ik ga dan wekenlang hoesten als een aangespoelde zeeleeuw. Elk verkoudsheidsvirusje is drama voor mij.quote:Op maandag 23 augustus 2021 11:14 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Het is meer dat ze veel verkouden is deze vakantie 🙈 en dat triggert haar astma.
Klinkt misschien knapper dan het is, want de voetbclub waar 2 kinderen op zitten is praktisch naast ons huis. Daar kunnen ze dus zelf naartoe. Anders zou ik het ook niet bolgewerkt krijgen.quote:Op zondag 22 augustus 2021 22:37 schreef Cathmar het volgende:
NIKKI dat vind ik zo knap, alle drie twee dingen. Ik krijg dat niet voor elkaar, logistiek.
Hier ook een heftig lelijke schaarslag, en ik kan ook niet traplopen zonder de treden te kunnen zien, zou dat daar ook mee te maken kunnen hebbenquote:Op maandag 23 augustus 2021 10:57 schreef Elleska het volgende:
[..]
Het heet proprioceptie. Om je lichaamspositie te bepalen gebruik je zicht, evenwicht en het zenuwstelsel. Die laatste is bij mij deels verstoord door EDS. De sensoren van de gewrichten geven niet de juiste signalen door aan het zenuwstelsel. Gelukkig is mijn evenwichtsorgaan wel in orde dus ik loop niet constant alsof ik dronken ben.
Voor mij is dit normaal en ik kwam er pas een aantal jaar geleden achter dat het niet zo normaal is. Ik merk het met zwemmen vooral met de beenslag omdat die niet in het zicht is en het evenwichtsorgaan ook niet kan helpen zoals bij lopen. Dan krijg je dus een schaarslag die niet af te leren is.
Haha, nee daar geloof ik geen drol van. Al is haar man al wel meerdere keren vreemdgegaan, ja ook dat vertelt ze dus allemaal.quote:Op maandag 23 augustus 2021 20:36 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:exode ze heeft gewoon stiekem een crush op je joh en gebruikt haar zoon als dekmantel.
Ze is wellicht op zoek naar vriendschap.quote:Op maandag 23 augustus 2021 20:59 schreef exode het volgende:
[..]
Haha, nee daar geloof ik geen drol van. Al is haar man al wel meerdere keren vreemdgegaan, ja ook dat vertelt ze dus allemaal.
Ik heb wel de avond gemaakt net van verloofde die piste bijna in haar broek van het lachen toen ik het vertelde.
Lomp en onhandigquote:Op maandag 23 augustus 2021 17:12 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Hier ook een heftig lelijke schaarslag, en ik kan ook niet traplopen zonder de treden te kunnen zien, zou dat daar ook mee te maken kunnen hebben? Had me er altijd maar gewoon soort van bij neergelegd dat ik niet zo in touch ben met mn lijf haha
Ik weet niet beter.quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:50 schreef exode het volgende:
Dat klinkt wel heftig hoor Elleska, heb je er in het dagelijks leven veel last van?
Het is ook een opstapeling van ergenissen ondertussen. Hoofdverblijf van dochter is bij vader maar ze is nu al 3 weken bij mij omdat hij een vlooienplaag heeft waar hij in zijn ogen heel druk mee is maar in die van mij niks aan doet, hij heeft er geen last van maar dochter is er gevoeliger voor en haar benen zijn helemaal kapot gekrabt, ze slaapt hier met kniekousen aan ivm krabben. na een paar uurtjes bij vader op bezoek zitten er weer 5 bulten bij. Ik wil haar gewoon hier houden maar heb alleen deze week nog vakantie. Dus nu heb ik mezelf als zeurende ex mij opgedrongen dat ik woensdag bij hem kom opruimen en schoonmaken.quote:Op maandag 23 augustus 2021 23:26 schreef LeSage het volgende:
@:krijtlijk dat is toch ook gewoon super irritant. Eindelijk even een beetje tijd voor jezelf en dan kun je alsnog komen. Alles voor de kinderen uiteraard, maar balen mag best![]()
Zeker als je het al een beetje voorzag en gewaarschuwd had
Ik lees het toch echt alsof ze een serieuze crush op je heeftquote:Op maandag 23 augustus 2021 20:59 schreef exode het volgende:
[..]
Haha, nee daar geloof ik geen drol van. Al is haar man al wel meerdere keren vreemdgegaan, ja ook dat vertelt ze dus allemaal.
Ik heb wel de avond gemaakt net van verloofde die piste bijna in haar broek van het lachen toen ik het vertelde.
Als ik dit aan mijn verloofde ga voorlezen, komt ze helemaal niet meer bij he.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 02:46 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Ik lees het toch echt alsof ze een serieuze crush op je heeft
Dat met de vinger en de neus lukt welquote:Op maandag 23 augustus 2021 21:01 schreef Elleska het volgende:
[..]
Lomp en onhandig![]()
Kan je met je ogen dicht je vinger naar je neus brengen? dat was een van de eerste testjes die ik moest doen.
[..]
Ik weet niet beter.
Het klinkt nu misschien heel heftig maar het kan veel erger. Het scheelt heel veel dat het probleem bij mij vanuit de gewrichten komt dus niet alle signalen vanuit het zenuwstelsel zijn gestoord, signalen vanuit huid en spieren werken bijvoorbeeld wel dus ik zonder te zien wel voelen dat ik nu met mijn benen over elkaar zit. Dat is dus wel iets wat ik doe, benen los laten bungelen vind ik vreselijk en ik sta vaak met handen in de zakken of handen/armen bij elkaar. Dat zijn blijkbaar trucjes die ik mezelf heb aangeleerd.
Hahaha, heb jij weer. Zorgt in elk geval voor vermaak zo te horenquote:Op maandag 23 augustus 2021 19:50 schreef exode het volgende:
Dat klinkt wel heftig hoor Elleska, heb je er in het dagelijks leven veel last van?
Ik heb met traplopen vaak wel moeite, klinkt raar, maar ik kan blijkbaar niet zo goed diepte inschatten. Als tredes dezelfde egale kleur zijn, of juist heel druk, dan kan ik niet automatisch traplopen. Ik moet dan echt bewust kijken en voeten neerzetten anders gaat het mis. Ik dacht heel lang dat ik hoogtevrees had totdat een collega herkende hoe ik in ons oude hoofdkantoor met futuristische trap heel voorzichtig naar boven liep.
In het Lego House had ik het ook weer, een volledig witte trap, ik kan dan niet inschatten wat voor stappen ik moet zetten en pak de trapleuning heel stevig vast.
Ik had net bij het ophalen van de BSO weer eens wat hoor....
B heeft in de kleuterklas 1,5 jaar bij een jongen in de klas gezeten. De moeder van die jongen is nogal, uhm, ja ik weet het niet, needy, hoe zeg je dat? Ik weet echt alles van die vrouw, niet omdat ik destijds vroeg maar omdat ze alles vertelde tegen je, op het schoolplein, out of the blue altijd.
Andersom is ze ook nogal brutaal, ze wilde echt alles weten van hoe 2 vrouwen een kind konden krijgen. Niet algemeen, nee tot in de detail. Mijn verloofde vond dat altijd hilarisch want tegen haar zei ze geen woord.
Afgelopen 2 jaar haar dus niet gezien want haar zoontje is wat ouder en ging naar groep 3 toen B naar groep 2 ging. Komt ze net naar me toe terwijl ik de bij de BSO sta te wachten. Blijft het mannetje zitten en komt weer bij B in de klas, op speciaal verzoek, want er zijn 2 groepen 4 en hij MOEST WEL ECHT BIJ B IN DE KLAS.
B speelde/speelt nooit met hem.
De overbuurvrouw stond erbij en toen we terugliepen van de BSO met onze kinderen, kreeg ze de slappe lach. Ze zag het al mijn gezicht.
Ik ben vrijwel blind aan 1 oog (is ook niet te corrigeren, ik zie er minder dan 2%mee) en dat is ook wel een uitdaging met diepte zien. Voor autorijden heb ik wat truukjes aangeleerd om het makkelijker te maken, maar het blijft soms een uitdaging. Dan maar wat later op de plaats van bestemming.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 09:45 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Dat met de vinger en de neus lukt weldus geen idee. Ik zie overigens ook slecht met een oog (dr zit iets in wat ze niet met sterkte kunnen corrigeren, hoe het zit weer ik niet precies). Dus het kan ook dat daar het funky traplopen door komt. Ik heb gewoon niet veel ruimtelijk inzicht. Ik vergis me ook wel eens in hoe breed/smal mn auto is
dan rij ik om een smalle weg en ben ik overtuigd dat mijn auto te breed is en vertrouw ik er maar op dat het past omdat ik zie dat andere auto's ook passen. Maar echt inschatten kan ik t niet
Ja precies! Voor die omgeving was het nog prijzig, begreep ik, zeker met de extra kosten er nog bij (het is nu haast een museum), maar alll die ruimte joh!!quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:55 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wat een koopje @:Phaidra , daar koop je hier in de regio als je geluk hebt zo'n 150m2 grond met daarop een huis van 120m2 voor.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 12:11 schreef exode het volgende:
Mijn zwagers hebben gisteren een 2onder een kap gekocht van 90 vierkante meter voor ruim 7 ton....in het Gooi.
Echt....
Waarom?
Geen idee, de lijst van eisen was lang en ze kunnen er zover ik in kan schatten 1 afvinken.
Wij kijken ook om ons heen, niet serieus hoor, zelfs niet semi serieus, maar wat een geld wordt er overal gevraagd, echt niet te geloven.
Maar de pest is dat wanneer je iets terug wilt komen, je ook zo'n belachelijk hoog bedrag betaald. Wat het nog steeds even onaantrekkelijk maakt om te verhuizenquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 13:01 schreef Vicky het volgende:
Als wij nu verkopen gaat het huis voor zo'n 5 ton. We kochten het vorig jaar voor 355...
De huizenmarkt is echt totaal van slag.
Ja, dat dus. Wij willen niet verhuizen, tenzij we ons droomhuis tegenkomen. En op Funda kijken, vind ik gewoon leuk (wie niet).quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 14:32 schreef Nijna het volgende:
[..]
Maar de pest is dat wanneer je iets terug wilt komen, je ook zo'n belachelijk hoog bedrag betaald. Wat het nog steeds even onaantrekkelijk maakt om te verhuizen.
Het is echt idioot wat er gebeurd...
En heb je überhaupt iets moeten verbouwen/updaten?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 13:01 schreef Vicky het volgende:
Als wij nu verkopen gaat het huis voor zo'n 5 ton. We kochten het vorig jaar voor 355...
De huizenmarkt is echt totaal van slag.
Ja dat is zeker waarquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 14:32 schreef Nijna het volgende:
[..]
Maar de pest is dat wanneer je iets terug wilt komen, je ook zo'n belachelijk hoog bedrag betaald. Wat het nog steeds even onaantrekkelijk maakt om te verhuizen.
Jazeker.. ongeveer een ton. Kon ook minder maar wij wilden een uitbouw en die kost rond de 49kquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:30 schreef vencodark het volgende:
[..]
En heb je überhaupt iets moeten verbouwen/updaten?
Ligt er een beetje aan. Onze hypotheek van 300k heeft nog een rente van 3,1%. Een hypotheek van bijv 500k met maar 1,7% rente is qua lasten niet heel veel duurder. En dan heb ik nog 300k overwaarde te besteden daar bovenop. Dan kan je opeens een huis van 800k kopen. Daarvoor kan ik wel iets groters kopenquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 14:32 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik vind dat zo vreemd, om te vinden dat iemand anders ‘te klein’ zou wonen… je kunt toch hooguit vinden dat je zelf liever groter woont? Wie ben ik om te bepalen of iets te klein of te groot zou zijn als ik er zelf niet woon.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 14:42 schreef exode het volgende:
[..]
Ja, dat dus. Wij willen niet verhuizen, tenzij we ons droomhuis tegenkomen. En op Funda kijken, vind ik gewoon leuk (wie niet).
Wij zouden ons huisje al kwijt zijn voordat het op Funda staat (zoals zovelen) met ook behoorlijke winst terwijl we er pas 3,5 jaar wonen. En dan? Een ander, groter huis kopen inclusief hogere hypotheek? Wij wonen in een duur dorp, dus groter is meteen echt veel duurder.
Wij richten ons op de maandlasten, dat vinden echt veel mensen in onze directe omgeving raar. 'Jullie kunnen toch een veel groter huis kopen?' Ja, volgens de bank wel ja, maar volgens onze gedachtes over maximale hypotheeklasten die we willen hebben niet.
Mijn schoonvader appt verloofde zelfs met funda linkjes van huizen die inderdaad groter zijn maar absoluut niet onze smaak en veeeeel duurder dan ons huidige huis. Geen idee waarom hij dat doet, wij willen niet weg. Anderen vinden dat wij te klein wonen, wij vinden alleen de slaapkamer van Juul echt te klein, verder vinden wij het zo fijn en knus![]()
Ben wel benieuwd, er wordt al een tijd geklust aan een 2 onder 1 kap verderop in de straat. Flink aangebouwd vooral waardoor er amper tuin over is. 3 ton is er voor betaald en hij zal doorverkocht worden, ik gok op 5 ton. Op zijn minst.
Ja, precies.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 18:11 schreef lily het volgende:
Ja, wat laziness zegt.
Je kunt je huis wel verkopen en met de overwaarde iets veel duurders terugkopen omdat de rente zo laag staat.
Maar zie er maar tussen te komen. Dat is het lastige nu.
Wij hadden ook mazzel met inloten voor een kavel. Was vrije bouw en hebben we uiteindelijk van af gezien, want ik overzag het totaal niet. Toch nieuwbouw gekocht maar dan in een klein project. Het gaat over bedragen waar ik nog steeds een beetje eng van word…. Echt bizar. Maar we kwamen van 5% rente en nu naar onder de 2. De maandlasten blijven hetzelfde. Het huis is iets héél anders.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 19:54 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Ja, precies.
Wij hebben mazzel gehad dat we ingeloot werden voor een kavel, de grondprijzen erg laag waren en we redelijk binnen een mooi budget kunnen gaan bouwen. Dat + de overwaarde op onze huidige woning en de lagere rentes maakt dat wij straks voor minder maandlasten groter gaan wonen.
Mja, dat is wel in Overijssel
Ik woon in een dorp onder de rook van Sittard. Leuke stad is dat ook.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 20:23 schreef oh-oh het volgende:
Oh als ik zou verhuizen zou het naar Sittard zijn, dan kun je wel iets leuks kopen als je een appartement in Maastricht verkoopt. Maar er is bijna niks te koop , zelfs niet in Sittard
Tja dat heb ik ook, heb sowieso geen mening over iemands huis. Ik woon er inderdaad niet.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 19:08 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik vind dat zo vreemd, om te vinden dat iemand anders ‘te klein’ zou wonen… je kunt toch hooguit vinden dat je zelf liever groter woont? Wie ben ik om te bepalen of iets te klein of te groot zou zijn als ik er zelf niet woon.
Ooh, wat jammer zeg!quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 20:23 schreef oh-oh het volgende:
Weten jullie nog van mijn zus en haar vriend die hadden gezegd dat de kinderen de hond kregen?
Ze hebben zich bedacht.
Die gaan het lastig krijgen om die kinderen nog afspraken na te laten komen de komende zes jaar![]()
Maar ze is vandaag verhuisd, ik had letterlijk een wachtlijst voor haar.
Ik vind het echt abnormaal sneu voor de kinderen though.
Oh als ik zou verhuizen zou het naar Sittard zijn, dan kun je wel iets leuks kopen als je een appartement in Maastricht verkoopt. Maar er is bijna niks te koop , zelfs niet in Sittard
Wij gingen van 100 naar 150 en krijgen nog steeds commentaar van (met name schoon)familie dat we niet zoveel ruimte hebben. Het is maar waar je het mee vergelijkt.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 22:12 schreef exode het volgende:
Wij zijn 3,5 jaar geleden van 130 naar 85 vierkante meter gegaan. Dat snappen veel mensen niet. En dan krijg je dus blijkbaar Funda linkjes.
Wij zijn niet bewust kleiner gaan wonen hoor, maar met ons eisenpakket was groter onbetaalbaar.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 22:34 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wij gingen van 100 naar 150 en krijgen nog steeds commentaar van (met name schoon)familie dat we niet zoveel ruimte hebben. Het is maar waar je het mee vergelijkt.
Maar terug maar 85 zou mij ook ernstig benauwen moet ik bekennen. Knus is niet mijn ding. Dan valt er de hele tijd vanalles om
Ik ben best belegen (46), mijn partner is ouder. Beide momenteel geen koophuis. Iets kopen (hoewel we veeeeel kunnen lenen qua hypotheek. Maar we willen betaalbare maandlasten en dus ook nog veel leuke dingen kunnen doen) is echt GEEN doen. We kijken met een schuin oog ondanks dat we geen directe plannen hebben. Maar zonder bestaand koophuis met dikke overwaarde kun je het schuddenquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 21:23 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Wij hadden ook mazzel met inloten voor een kavel. Was vrije bouw en hebben we uiteindelijk van af gezien, want ik overzag het totaal niet. Toch nieuwbouw gekocht maar dan in een klein project. Het gaat over bedragen waar ik nog steeds een beetje eng van word…. Echt bizar. Maar we kwamen van 5% rente en nu naar onder de 2. De maandlasten blijven hetzelfde. Het huis is iets héél anders.
Toen wij vertrokken uit Nederland in 2017 wilde ik het huis zo graag verkopen. Voelde als een last, ik wilde er van af. Manlief was gelukkig slimmer.
Als we dat nl gedaan hadden, hadden we nooit meer een stap vooruit kunnen maken (in de huidige markt).
Ik vroeg mij laatst hardop af of mensen in villa’s zich minder vaak stoten dan mensen in gewone/kleinere huizen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 22:34 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wij gingen van 100 naar 150 en krijgen nog steeds commentaar van (met name schoon)familie dat we niet zoveel ruimte hebben. Het is maar waar je het mee vergelijkt.
Maar terug maar 85 zou mij ook ernstig benauwen moet ik bekennen. Knus is niet mijn ding. Dan valt er de hele tijd vanalles om
Wij duwden die 130 vierkante meter vol met meubels en spullen. Echt wat er van zolder kwam toen we gingen verhuizenquote:Op woensdag 25 augustus 2021 08:33 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik vroeg mij laatst hardop af of mensen in villa’s zich minder vaak stoten dan mensen in gewone/kleinere huizen.
Ik denk dat ik me nog net zo vaak zou stoten.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 08:33 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik vroeg mij laatst hardop af of mensen in villa’s zich minder vaak stoten dan mensen in gewone/kleinere huizen.
Wat balen F_r. Klinkt ook alsof het voor je man ook wel spannend geweest moet zijn als je ineens een klapband krijgt maar ook alle spullen op de snelweg liggenquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 19:44 schreef F_r het volgende:
Kennen jullie de mop van f-r en gezin die terug gingen van vakantie?
Nou sac en ik zijn thuis. Mijn man en ean nog in Frankrijk
Camper kapot.
2x een klapband. Eerste keer weggesleept garage band verwisseld waren in totaal 2uur zoet ermee. 10km verder zelfde band stuk. Maar nu ook de bak onder het bed. Alle spullen over de snelweg.
Onze camper is oud en mag veel steden niet meer in. Daarom reed ik met onze eigen auto. Ik wilde mijn man en ean wel ophalen (ik zat inmiddels wel ruim 300km voor hun al voorbij Parijs) maar de anwb gaf nog geen akkoord om de camper op transport te zetten.
Nu wel maar toen wilde er geen taxi meer naar het autoverhuurbedrijf rijden
Mijn man en ean slapen nog een nachtje in frankrijk
Absoluut. Ik vind het een van de meest geweldige features van groot wonen. Nooit meer overal omheen moeten klauteren.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 08:33 schreef vencodark het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 25 augustus 2021 08:33 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja, ook dat inderdaad..quote:Op woensdag 25 augustus 2021 08:22 schreef exode het volgende:
Ik zou het nu ook echt heel spannend vinden om een eerste huis te kopen. Die prijzen zijn zo torenhoog dat moet toch weer faliekant misgaan?
Ook de lage rentes, als je rekent met maandlasten zoals wij, dan mag je hopen dat de rentes niet sky high gaan worden.
Overigens hebben ze in onze gemeente een bommetje gegooid, we willen graag vooraan lopen met het project van het gas af. Voor 2030 zou het moeten. De gemeente wilt met warmwaterpompen gaan werken. Ze starten met 3 wijken waar voornamelijk oude woningen staan (oud als in vooroorlogs).
Kan je het voorstellen, zoals ons huisje, niet voldoende geïsoleerd, een warmwaterpomp? Lekker koude winters in je eigen huis en torenhoge rekeningen. Oh ingeschatte investering voor ons huis: ¤40K.
Wij zitten net niet bij die eerste 3 wijken en is er ontzettend veel weerstand dus ben benieuwd.
Die deurklinkenquote:Op woensdag 25 augustus 2021 11:59 schreef oh-oh het volgende:
Haha ik hang ook onder de blauwe plekken, ik hang echt in elke klink, dus voor mij zou dat geen verschil maken.
@:lily ik dacht altijd dat jij meer richting Parkstad zat? Ben wel benieuwd waar je nu woont want volgens mij zijn al die dorpen nog duurder dan Sittard.
@:vencodark, geen idee, ze hebben zaterdag gezegd dat de hond mocht komen en gisteren hadden ze zich ineens zomaar bedacht dat het toch niet zo handig was voor ze. Die kinderharten
Ik haakte een tijdje terug met het riempje van mijn laars vast aan de hendel van mijn autostoel, die vervolgens afbrak.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 12:07 schreef oh-oh het volgende:
van de week nog de mouw van een shirt in stukgelopen
Ze stemde in onder voorwaarde dat hun vader het ook ok vond.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 12:30 schreef vencodark het volgende:
@:oh-oh Jammer dat ze zich bedacht hebben.
Misschien vette ruzie over gehad of je zus stemde al in voordat ze het goed doorgesproken had.
Een naakthond is wennen maar had er dan even erover nagedacht ipv te snel akkoord gaan.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 12:36 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ze stemde in onder voorwaarde dat hun vader het ook ok vond.
Die ook instemde. Maar het ras niet zo ok vond, hij vond een naakthond vies, wilde liever een labrador![]()
Ja tuurlijk, ze wonen aan de vaart in Utrecht, ligt dat beest lekker elke dag drie keer in de plomp, dat is niet vies
Begrijpelijk.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 12:52 schreef oh-oh het volgende:
Oh ja voor de hond is dit veel beter hoor. Maar als mijn ouders me op die leeftijd een hond beloofden en het vervolgens een paar dagen later weer ongedaan maakten had ik mijn lesje over afspraken maken wel geleerd van ze kan ik je vertellen. Mijn zusje had het hele huis kort en klein geslagen als ze dat bij haar geflikt hadden vroeger
Ons huis zou een tuinhuisje voor jullie tuingereedschap zijn.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 13:42 schreef SQ het volgende:
Woonoppervlakte opsomwas wel te verwachten natuurlijk.
Ik weet het niet exact, maar we zitten tussen de 250 en 300m2 op een perceel van 1650m2. Ons kleinste slaapkamertje is dus ook 16m2en nee, natuurlijk heb je zoveel ruimte niet echt nódig, maar het went wel ontzettend snel. Mijn eerste woning was 40m2 en dat ging óók gewoon prima. Maar nu ik zoveel meer ruimte heb trek ik kleine ruimtes dus niet meer
Dat heb ik al met onze woonkamer. Niet te vergelijken met de jouwe, maar ik was zo blij weer thuis te zijn na een weekje CenterParcs. Gewoon het gevoel adem te kunnen halen in de woonkamer.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 13:42 schreef SQ het volgende:
Woonoppervlakte opsomwas wel te verwachten natuurlijk.
Ik weet het niet exact, maar we zitten tussen de 250 en 300m2 op een perceel van 1650m2. Ons kleinste slaapkamertje is dus ook 16m2en nee, natuurlijk heb je zoveel ruimte niet echt nódig, maar het went wel ontzettend snel. Mijn eerste woning was 40m2 en dat ging óók gewoon prima. Maar nu ik zoveel meer ruimte heb trek ik kleine ruimtes dus niet meer
![]()
ik heb dat als ik bij mijn moeder kom, ook best een groot huis maar wij hebben ramen van vloer tot plafond en hun hebben een kleine schuifpui en best laag plafond en dat voelt zo ontzettend klein.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 14:39 schreef BE het volgende:
[..]
Dat heb ik al met onze woonkamer. Niet te vergelijken met de jouwe, maar ik was zo blij weer thuis te zijn na een weekje CenterParcs. Gewoon het gevoel adem te kunnen halen in de woonkamer.Ik zie nu in een quote dat jij zoiets zei al.
Ik heb dat met tuinen, ik vind die van anderen nu steeds zo ondiep omdat ik aan onze gewend ben.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:27 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
ik heb dat als ik bij mijn moeder kom, ook best een groot huis maar wij hebben ramen van vloer tot plafond en hun hebben een kleine schuifpui en best laag plafond en dat voelt zo ontzettend klein.
(ik vergeet soms wel eens dat ik echt een heerlijke woonkamer en keuken hebje went er zo snel aan)
Wij een dakraam. Beste beslissing ooit. Geeft zoveel meer lichtquote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:50 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Ik heb dat met tuinen, ik vind die van anderen nu steeds zo ondiep omdat ik aan onze gewend ben.![]()
Wij hebben een schuin plafond in onze uitbouw, dat was zo'n wijze beslissing van man! Voelt inderdaad veel ruimtelijker.
Wij hebben ook een vlooienplaag gehad, bij ons zat het in het vloerkleed en dekens. Als er dat soort dingen zijn, kan je ze laten reinigen of in de vriezer als het past. En we gebruikten van die spuutbussen, met name bij de plinten. We hebben ze uitgeroeid.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:02 schreef krijtlijk het volgende:
Ik ben wel blij met mijn woning, soms denk ik wel eens dat de woningbouw een foutje heeft gemaakt met de huurprijs in mijn voordeel. Ik vind mijn huis en tuin best ruim, slaapkamers van de kinderen zijn ongeveer 5x4m. En ik heb een grote zolder waar ik slaap. behoorlijk nette buurt ook. Vriendin woont in een klein huisje in een tokkiewijk verderop en betaald even veel als ik.
Ik ben de hele middag druk geweest met vlooien bestrijden in huis van ex nadat hij eindelijk mijn hulp accepteerde. Het is echt om te huilen, de katten hebben pipetjes gehad zitten nog steeds vol vlooien en overal vond ik eitjes. Ik weet echt niet hoe we dit onder controle moeten krijgen. Morgen ga ik weer verder helpen maar het lijkt dweilen met de kraan open.
Je hebt vlooienspray voor in huis.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:02 schreef krijtlijk het volgende:
Ik ben wel blij met mijn woning, soms denk ik wel eens dat de woningbouw een foutje heeft gemaakt met de huurprijs in mijn voordeel. Ik vind mijn huis en tuin best ruim, slaapkamers van de kinderen zijn ongeveer 5x4m. En ik heb een grote zolder waar ik slaap. behoorlijk nette buurt ook. Vriendin woont in een klein huisje in een tokkiewijk verderop en betaald even veel als ik.
Ik ben de hele middag druk geweest met vlooien bestrijden in huis van ex nadat hij eindelijk mijn hulp accepteerde. Het is echt om te huilen, de katten hebben pipetjes gehad zitten nog steeds vol vlooien en overal vond ik eitjes. Ik weet echt niet hoe we dit onder controle moeten krijgen. Morgen ga ik weer verder helpen maar het lijkt dweilen met de kraan open.
Ik heb ze allangquote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:03 schreef Hupje het volgende:
Geen idee wat ons woonoppervlak is, eigenlijk. Best oké. Maar door een z-vormige woonkamer lijkt het daar niet zo groot. Omdat we op een hoek wonen, hebben we een grote voor/zij tuin waar je qua gebruik niets aan hebt. Maar het geeft wel ruimte.
Hoe staat het trouwens met de Corona check app / QR-codes van anderen die in Helmond gevaccineerd zijn? Ik wacht er nog steeds op.
Bij mij ging het prima. Eerste vaccinatie Helmond 2e Breda en de eerste stond bij live gang van de app netjes geregistreerd en de tweede stond er kort na de vaccinatie ook bijquote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:03 schreef Hupje het volgende:
Geen idee wat ons woonoppervlak is, eigenlijk. Best oké. Maar door een z-vormige woonkamer lijkt het daar niet zo groot. Omdat we op een hoek wonen, hebben we een grote voor/zij tuin waar je qua gebruik niets aan hebt. Maar het geeft wel ruimte.
Hoe staat het trouwens met de Corona check app / QR-codes van anderen die in Helmond gevaccineerd zijn? Ik wacht er nog steeds op.
Oh dat zie ik hier ook nog wel gebeuren, kind heeft een naam wat niet heel veel voorkomt en er is al eens een letter tussengepropt omdat ze dachten dat ik die vergeten was, met die extra letter wordt het een oubollige jaren '70 naam.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:28 schreef Vicky het volgende:
Oh oh oh ik heb een boze puber.. ze heeft weer een of andere diploma gewonnen hier.. ze heeft 10000x gezegd dat ze Tess heet. Heeft die flapdrol Tessa opgeschreven..
Is ze haan klagen, krijgt ze zo een andere 🤣🤣
zeker waarquote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:36 schreef Hupje het volgende:
@:Vicky En terecht, weinig zo vervelend als mensen die je naam verkeerd schrijven.
Een vlooienplaag is hardnekkig en vraagt veel (dagelijks) werk. Ik heb ooit een vlooienplaag in huis gehad (door een kat die al even dood was, dit was z'n legacyquote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:30 schreef krijtlijk het volgende:
Er zijn 2 weken geleden al 3 bussen vlooienspray leeg gespoten. Ik ben nu aan het helpen met ontspullen maar dat is lastig als het je eigen spul niet is, het huis staat zo vol dat je nergens met de stofzuiger goed bij kan. 'S nachts branden er kaarsjes op een bordje zeepsop zodat ze verzuipen, de bank is met de strijkbout te lijf gegaan om eitjes uit te roeien. Kleren, beddengoed heet wassen etc.
Gaan jullie (ver)bouwen?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:24 schreef Adrian4 het volgende:
[ afbeelding ]
Hier wonen wij nu tm november
Wat doet zo'n verdelger dan wat ik niet kan? Ik heb al zitten zoeken maar lees nergens hoe zij het aanpakken en nergens een prijsindicatie. Ben ook een beetje bang dat er geen budget voor is.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:56 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Een vlooienplaag is hardnekkig en vraagt veel (dagelijks) werk. Ik heb ooit een vlooienplaag in huis gehad (door een kat die al even dood was, dit was z'n legacy) en daar hebben we uiteindelijk toch een verdelger laten komen, na veel te lang zelf proberen. Was meteen opgelost ook, aanrader!
Wij hebben dat ook even overwogen, op de kavel zelf, maar dan zou het om ruim een jaar gaan, en ik ben blij dat we dat niet gedaan hebben... met z'n drieën in een appartement van 83m² was al pittig genoegquote:Op woensdag 25 augustus 2021 11:41 schreef Adrian4 het volgende:
Wij zitten momenteel te leven in 30 m2 met zijn viertjes de komende 3 maanden
Wij vonden het heel moeilijk om zelf een fijne sfeer te creëren. Voor het nieuwe huis hebben we dus de hulp van een interieurstyliste ingeroepen. We hebben er nog geen moment spijt van gehad en zijn erg blij met het resultaat.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 23:41 schreef Loj het volgende:
126 m2
Ruimte genoeg, maar de slaapkamers zijn niet heel groot. Ik kijk op funda wel maar naar 130+.
Tuin is klein en niet fijn, dus wij zitten ook altijd in de voortuin.
En om de opsom compleet te maken, nu het dubbele waard maar ja, iets anders kopen is in dit dorp redelijk onmogelijk
Trouwens iemand ervaring? Omdat verhuizen er dus niet in zit wil ik de woonkamer en keuken verbouwen. We hebben nu een ikea huis en daar wil ik eigenlijk vanafMaar ik ben zelf niet zo goed in inrichten en zoek iemand die mee denkt, een binnenhuisarchitect ofzoiets. Iemand daar ervaring mee?
Vaak hebben kleinere woonwinkels de mogelijkheid om je te helpen bij inrichting. Een vriendin van mij heeft dit laatst gedaan, ze kreeg advies over kleur, behang, meubels, vloer, keuken. Heel mooi en in samenspraak gekozen. Daarna ben je alsnog vrij om er iets van te kopen of niet.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 23:41 schreef Loj het volgende:
126 m2
Ruimte genoeg, maar de slaapkamers zijn niet heel groot. Ik kijk op funda wel maar naar 130+.
En om de opsom compleet te maken, nu het dubbele waard maar ja, iets anders kopen is in dit dorp redelijk onmogelijk
Trouwens iemand ervaring? Omdat verhuizen er dus niet in zit wil ik de woonkamer en keuken verbouwen. We hebben nu een ikea huis en daar wil ik eigenlijk vanafMaar ik ben zelf niet zo goed in inrichten en zoek iemand die mee denkt, een binnenhuisarchitect ofzoiets. Iemand daar ervaring mee?
Gaat ook niet goed als je de gegevens nogmaals ophaalt via bewijs toevoegen want dan worden de gegevens van meer plekken opgehaald dan alleen RIVM. En anders misschien de gegevens bij het RIVM laten verwijderen?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:03 schreef Hupje het volgende:
Hoe staat het trouwens met de Corona check app / QR-codes van anderen die in Helmond gevaccineerd zijn? Ik wacht er nog steeds op. Mijn 1e prik staat wel genoteerd bij de GGD, maar komt niet door bij het RIVM.
Het heeft ook wel wat. Wat een mooie omgeving ook! Is dat jullie perceel?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:24 schreef Adrian4 het volgende:
[ afbeelding ]
Hier wonen wij nu tm november
Dat is wel echt heel sneu voor zequote:Op woensdag 25 augustus 2021 11:59 schreef oh-oh het volgende:
@:vencodark, geen idee, ze hebben zaterdag gezegd dat de hond mocht komen en gisteren hadden ze zich ineens zomaar bedacht dat het toch niet zo handig was voor ze. Die kinderharten
Ooh, wat leuk!quote:Op donderdag 26 augustus 2021 09:09 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat is wel echt heel sneu voor ze. Ik zou alleen daarom al niet meer terug willen krabbelen, maar goed, ik kan niet over hun situatie oordelen. Voor het hondje is het beter om gelijk in een permanent gezin te komen natuurlijk. Later alsnog afscheid nemen is natuurlijk nog lastiger.
Dit is de reden dat lief en in de afgelopen weken heel stiekem overlegd hebben of we weer een kitten willen. Ik wil wel heel graag nog 1x samen met de kinderen een kitten opvoeden, zodat ze er echt mee opgroeien. Vriend twijfelde erg, toch wel weer een commitment en 1 volwassen kat is wel echt rustiger dan 2. Maar inmiddels is hij ook om. Kinderen weten nog steeds van niks, eerst maar eens kijken hoe of wat. Ik sta al op een wachtlijst voor een main coon nestje redelijk in de buurt, maar heb intensief contact nog even afgehouden uit zelfbescherming
.
Ow haha, dat lijkt mij juist afschuwelijk... mijn schoonzusje deed dat ook en een paar weken later stond een van de standaard Goossens-woonkamers in hun huis. Hun huis voelde toen net als een woonwinkel showroom, het had totaal niks "eigens".quote:Op donderdag 26 augustus 2021 09:20 schreef exode het volgende:
Loj, wij hebben een avondje samen gezeten met een adviseur van Goossens wonen. Dat was voor ons heel waardevol,
Goossens heeft daar inderdaad nogal een handje van ja. Liever een onafhankelijke stijladviseur inhuren.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 09:31 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ow haha, dat lijkt mij juist afschuwelijk... mijn schoonzusje deed dat ook en een paar weken later stond een van de standaard Goossens-woonkamers in hun huis. Hun huis voelde toen net als een woonwinkel showroom, het had totaal niks "eigens".
Snap ik! Wij hebben het bewust niet gedaan, een combinatie van kosten die ècht te hoog werden en uberhaupt al een stuk meer licht krijgen door de veel grotere schuifpui. Plus we moesten dan anders ook een vorm van zonwering op dat dakraam, want tuin op het zuidwesten. Maar vriendin van mij heeft het ook inderdaad en het levert wel echt een nog lichter huis op.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 17:15 schreef Vicky het volgende:
[..]
Wij een dakraam. Beste beslissing ooit. Geeft zoveel meer licht
Dat beeld heb ik dus ook een beetje. Dat je een keurig huis uit een reclame hebt.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 09:33 schreef SQ het volgende:
[..]
Goossens heeft daar inderdaad nogal een handje van ja. Liever een onafhankelijke stijladviseur inhuren.
Daar ben je toch zelf bij? Wij hebben alleen relax stoel en eettafel bij ze gekocht. Ze heeft ons juist getipt naar andere winkels oa 1 waar ze echte, oude apothekerskasten verkochten. (die overigens 180 duizend kilo weegt en alle mannen uit de straat kwamen helpen om hem ons huis in te tillenquote:Op donderdag 26 augustus 2021 09:31 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ow haha, dat lijkt mij juist afschuwelijk... mijn schoonzusje deed dat ook en een paar weken later stond een van de standaard Goossens-woonkamers in hun huis. Hun huis voelde toen net als een woonwinkel showroom, het had totaal niks "eigens".
Ik las laatst in de krant dat het mogelijk is om via de opleiding tot interieurstylist een student te vragen om een make-over voor je woonkamer te maken. Dat is voor hun dan een afstudeeropdracht. Voor jou kost het niets. Het leek mij wel het proberen waardquote:Op donderdag 26 augustus 2021 09:34 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat beeld heb ik dus ook een beetje. Dat je een keurig huis uit een reclame hebt.![]()
Ik mis bij ons vooral praktische ruimte en ook wel wat sfeer.
Mijn schoonzusje werkt als interieuradviseur bij een meubelwinkel, ik denk dat je zoiets zoekt. Ze helpt ons ook vaak als wij er niet helemaal uit komenquote:Op woensdag 25 augustus 2021 23:41 schreef Loj het volgende:
126 m2
Eens. Sowieso zou ik niet iemand van een winkel willen.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 09:33 schreef SQ het volgende:
[..]
Goossens heeft daar inderdaad nogal een handje van ja. Liever een onafhankelijke stijladviseur inhuren.
quote:Op donderdag 26 augustus 2021 09:50 schreef Sjeen het volgende:
@:exode ik kon me al niet voorstellen dat jij vrijwillig een showroom van je woonkamer zou laten maken
Dat hadden wij met ons vorige huis, dat was een betonnen jaren 80 huis. Dat kan je dus hartstikke gezellig maken, wij konden dat echter niet.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 09:56 schreef Phaidra het volgende:
Ik vind eigenlijk ook altijd dat onze woonkamer sfeer mist. Het is nu natuurlijk ook nog een vergaarbak van speelgoed, al onze pogingen om die naar boven te verplaatsen ten spijt. De woonkamer speelt helaas nog steeds het fijnst. Maar over een jaar of 4 willen we de woonkamer gaan verbouwen. We willen dan de oude wc (is nu een opslaghok) bij de woonkamer trekken, vloer en keuken vervangen. Misschien vloerverwarming, maar dat staat nog niet vast. Voor die verbouwing zou ik wel graag iemand mee laten kijken, zodat we al van tevoren goed na kunnen denken over meubels, kleuren en indeling. Ik heb daar gewoon ook niet zoveel gevoel voor.
Zo niet, betaal je de reiskosten. Ben je nog steeds goedkoop uit.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 09:40 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik las laatst in de krant dat het mogelijk is om via de opleiding tot interieurstylist een student te vragen om een make-over voor je woonkamer te maken. Dat is voor hun dan een afstudeeropdracht. Voor jou kost het niets. Het leek mij wel het proberen waard. Maar geen idee of elke regio zo'n opleiding heeft.
Zie voor meer info: https://www.novacollege.nl/over-nova/interieuradvies/
Op de vide hebben we een open haard, en de sfeer daar vind ik ook heel fijnquote:Op donderdag 26 augustus 2021 09:58 schreef exode het volgende:
[..]
Dat hadden wij met ons vorige huis, dat was een betonnen jaren 80 huis. Dat kan je dus hartstikke gezellig maken, wij konden dat echter niet.
Onze woonkamer heeft van zichzelf al sfeer, ik ben blij dat we dat niet verpest hebben.
En binnenkort komt een kachel mijnheer kijken, want ons rookkanaal lekt en deze mijnheer komt kijken of er een flexibele buis in kan zodat de open haard weer aan kan deze winter. Sfeer!
Wij twijfelden tussen dakraam of lichtstraat. Lichtstraat werd te duur.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 09:34 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Snap ik! Wij hebben het bewust niet gedaan, een combinatie van kosten die ècht te hoog werden en uberhaupt al een stuk meer licht krijgen door de veel grotere schuifpui. Plus we moesten dan anders ook een vorm van zonwering op dat dakraam, want tuin op het zuidwesten. Maar vriendin van mij heeft het ook inderdaad en het levert wel echt een nog lichter huis op.
Eigenlijk is een open haard helemaal niet zo handig voor ons met 2 astma patiënten in huis en warmte geeft het natuurlijk niet. Mijn verloofde wil een inzethaard ik een houtkachel of pelletkachel. We komen daar nog niet helemaal uit en we moeten er eerst even voor sparen. Dus nog even open haard (als de flexibele buis kan)quote:Op donderdag 26 augustus 2021 10:16 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Op de vide hebben we een open haard, en de sfeer daar vind ik ook heel fijn. Maar daar zitten we niet zo vaak. De eettafel en tv staan beneden namelijk
. Na de verbouwing willen we eigenlijk naar een woonkeuken met grote houten tafel, en dat we alleen nog een zithoek op de vide hebben. Nu hebben we beneden zowel een zithoek, eethoek als keuken, terwijl dat eigenlijk net een beetje krap is. Maar met kleine(re) kinderen is het gewoon niet handig om steeds de steile trap op en af te moeten.
Het is 12 jaar geleden, details heb ik niet onthouden. Ik zou Rentokil gewoon even bellen en deze vragen stellen.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 07:30 schreef krijtlijk het volgende:
[..]
Wat doet zo'n verdelger dan wat ik niet kan? Ik heb al zitten zoeken maar lees nergens hoe zij het aanpakken en nergens een prijsindicatie. Ben ook een beetje bang dat er geen budget voor is.
Stof vs leren bankstel?quote:Op donderdag 26 augustus 2021 10:05 schreef Budabuddumbam het volgende:
Mijn man en ik komen er nooit uit, wij willen precies het tegenovergestelde altijd.
wij kunnen niet samen meubels kopen
Wij hebben een limoengroene muur!quote:Op donderdag 26 augustus 2021 10:29 schreef Nanukerst het volgende:
Hier ook geen idee van ons woonoppervlak, maar het is groot genoeg in ieder geval. Wij denken niet te veel na over interieurstyling, doen wat we mooi vinden en daarmee past het huis heel erg bij ons. Er zijn ongetwijfeld mensen die hoofdpijn krijgen van onze sunshine-yellow-muur.![]()
Enige woonwens die ik heb is een mooiere keuken, maar omdat het een huurhuis is willen we daar geen bakken geld tegenaan smijten. Wellicht alleen nieuwe frontjes op de keukenkastjes, dat zijn we nu aan het bekijken.
Ja. Geen kik gegeven.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 09:27 schreef Phaidra het volgende:
@:Pinnenmutske, wat een leuke tattoo! Past goed bij je. Ging het zetten goed?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |