abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 augustus 2021 @ 11:05:00 #1
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_200963126
Herfst of lekkere nazomer, wat zal het worden?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_200963172
Soms moet je even tot 10 tellen..

Zucht...

Dat je van de week (maandag) je tas leeg gooit in de auto omdat je wat kwijt bent.
Dat je dan het zooitje even in een plastic zak doet om het later uit te zoeken.
Dat je, als je thuis komt, dat zakje in de gang zet, de auto wegzet en terug naar huis gaat.
Dat je het zakje even vergeet.
Dat je vanmorgen op zoek bent naar het zakje waar o.a. je koptelefoon van je telefoon in zit.
Dat je het zakje niet kan vinden.
Dat je je man vraagt waar het zakje is..

Dat manlief het zakje aanzag voor vuilnis en het in de container gegooid heeft...

😡😡😡😡😱😱😱😱😡😡😡😡😤😤😤😤

Dag nieuwe koptelefoon

quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 11:05 schreef laziness het volgende:
Herfst of lekkere nazomer, wat zal het worden?
Ik hoop op een nazomer zodat we nog in het zwembad kunnen... is nu echt veel te koud.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 11:02 schreef laziness het volgende:

[..]
Het is ook echt alleen het zuiden waar het warm is momenteel volgens mij.
In Bulgarije is het 28/29 graden nu.
Helaas veranderd van groen naar geel dus dat wordt 2x testen voor de dames.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_200963193
@vicky.. dat is wel iets te opruimerig :o

Ze willen de volgende kop koffie graag om half 1.. lekker duidelijk, mag ik wel :D
pi_200963229
Oef.... :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_200964690
@Vicky Wat zat er nog meer in het tasje? :o
Stomme mannen altijd. Ruimen ze ook een keer op. :{w

Mijn man gooide eens nieuwe schoenen van mij weg. Ik had ze net 2 maanden.
Ik had ze gedragen toen we 3 dagen naar Disney waren geweest en de geur was niet te harden. :+ :@
Ik had ze schoon gemaakt en op het balkon gezet om ze te laten drogen.
Heeft mijn man ze in de ondergrondse container geworpen. }:|
pi_200964727
Zelf trouwens mijn man’s nieuwe iPhone per ongeluk in de papierbak gegooid. :')
Ik had folders bekeken met mijn toen peuter zoon en de hele stapel opgepakt en in de bak buiten gegooid.
Man was even later zijn telefoon kwijt en was nergens te vinden. Ik stond ‘s avonds bij de voordeur om naar werk te gaan tot ik ineens een ingeving kreeg. :')
pi_200964847
@vencodark 2 doosjes smintjes, paracetamol, een spiegeltje, 1 of 2 pennen en wat meuk.
Oeiii klote van je schoenen.

Ik gooide bijna de ereader van T bij het oud papier. Ik had haar tas leeg gemaakt en een hele stapel papier verzameld. De meiden gingen papier naar de container brengen maar die zat, gelukkig, te vol waardoor ze de papierbak niet in 1x in de container konden gooien, maar het stapeltje voor stapeltje moesten doen. Toen kwamen ze gelukkig de ereader tegen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_200964877
quote:
1s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 12:44 schreef Vicky het volgende:
@:vencodark 2 doosjes smintjes, paracetamol, een spiegeltje, 1 of 2 pennen en wat meuk.
Oeiii klote van je schoenen.

Ik gooide bijna de ereader van T bij het oud papier. Ik had haar tas leeg gemaakt en een hele stapel papier verzameld. De meiden gingen papier naar de container brengen maar die zat, gelukkig, te vol waardoor ze de papierbak niet in 1x in de container konden gooien, maar het stapeltje voor stapeltje moesten doen. Toen kwamen ze gelukkig de ereader tegen.
Zijn toch geen lullige dingen.
Leer je overigens wel van: ik pluis tegenwoordig dit soort dingen heel goed uit + al jaren geen folders meer. :P
pi_200964914
Oh en mijn man is zowaar 1 hele week vrij. :o

Komt ie tijdens de lunch wel heel cynisch vragen of de dagen thuis altijd zo rustig zijn en dat hij graag met mij zou ruilen. :{w :|W
  woensdag 18 augustus 2021 @ 13:13:17 #10
244125 laziness
pi_200965309
Zonde Vicky -O-

Kind had toen hij jong was er een handje van zaken over het balkon te smijten, in de bosjes vier verdiepingen lager vonden we een hoop toen we het 'm een keer zagen doen en maar eens op onderzoek uit gingen :')

Hij stopte ook een keer een sleutelbos in de vuilnisbak en die zak stond al klaar om de container in te gaan. Dat was op het nippertje :D
pi_200965548
Haha, onze jongste zoon deed ook vaker van die dingen.
Ik had een keer mijn bankpas op de tafel gelegd omdat ik weg moest en spullen bij elkaar aan het zoeken was. Pas ineens foetsie.
Tijdens het zoeken ging de voordeurbel; de buurvrouw met mijn bankpas :? Had ie hem snel van de tafel gepakt en door de brievenbus door naar buiten geflipt. Lag ie op de stoep.
pi_200965650
Ook veel lepeltjes kwijt geraakt. Hij gooide ze zo met een leeg kuipje de prullenbak mee in.
  woensdag 18 augustus 2021 @ 15:07:13 #13
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_200966869
Hier zijn altijd alle vorken weg als de kinderen afwassen.
Er is een puber al twee uur op de badkamer bezig en die van 12 leert Zweeds vrijwillig in zijn vakantie O+
Puber drie is onderweg met de trein.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_200967293
Ik heb laatst schroefjes van een stuk speelgoed-in-reparatie weggegooid :@ Die waren in een glazen potje gedaan en dat stond op de plek waar ik altijd potjes neerzet als ze naar de glasbak moeten... Oeps. Kind boos, vriend chagrijnig maar had gelukkig nog andere schroefjes die pasten.

Wel een :( naar fabrikanten van deurbeslag. Ik ben op zoek naar een nieuw rubbertje voor een veiligheidsrozet, maar het is een onmogelijke maat. En op de site van de fabrikant staan ze ook niet als los te bestellen. Nu de klantenservice maar gemaild.
pi_200972499
Wie had er zin in de herfst? Het is nu al donker, ik word er spontaan depressief van.. ;(
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_200972896
Ik heb net gewoon beachvolleybal gespeeld hoor, het was er heerlijk weer voor O+
  Licht Ontvlambaar woensdag 18 augustus 2021 @ 21:51:57 #17
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_200973200
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 21:40 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb net gewoon beachvolleybal gespeeld hoor, het was er heerlijk weer voor O+
Leuk! Dochter heeft zich ingeschreven voor een toernooi begin september, duimen voor lekker weer.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_200973343
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 09:42 schreef Hupje het volgende:
Ik heb zojuist de tuinslang maar aangesloten op de afvoer van het zwembad. Ik geloof niet dat ik kind nog gemotiveerd krijg om er in te gaan deze zomer :')
De boel is leeg en staat binnen *O* Daar nog een paar dagen drogen, vrees ik. Stom weer.
Ik ben blij dat ik niet ga kamperen, dat is vast nóg verschrikkelijker met alle klamme spullen.
pi_200973935
Hier gaan ze eigenlijk nog bijna elke dag even in het zwembad. Niet heel lang, maar ze genieten er wel nog van. Wel jammer dat de oudste 2 weken geleden een schop tegen haar or kreeg van de jongste. Scheurtje in het trommelvlies en nu voorlopig niet met dr hoofd onder water.
*poef* nu is het weg
  Licht Ontvlambaar woensdag 18 augustus 2021 @ 22:28:10 #20
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_200973995
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 21:58 schreef Hupje het volgende:

[..]
De boel is leeg en staat binnen *O* Daar nog een paar dagen drogen, vrees ik. Stom weer.
Ik ben blij dat ik niet ga kamperen, dat is vast nóg verschrikkelijker met alle klamme spullen.
Daarom altijd een straalkacheltje mee en aan ‘s nachts.
Maar ik zou echt doodongelukkig worden op een camping nu -O-
pi_200974627
:W vanaf de camping! :P Wel een stacaravan, dus dat valt gelukkig mee in vergelijking met een tent of vouwwagen ofzo ;)

Maar vrolijk wordt je er niet van nee...dagje dierentuin maandag hielp wel, en gisteren vooral een hoop spelletjes gedaan, maar merkte vandaag dat de kinderen toch wel érg graag naar buiten wilden. Gelukkig werd het vanmiddag weer beter :)
Morgen nog een hele dag en vrijdag weer naar huis. Maar nog wel 2 weken vakantie hier (de kinderen dan), dus hoop op wat beter weer nog.
pi_200976394
Wij zijn nu in Nederland op vakantie (ook niet in een tent, dat is een principekwestie), maar het valt best mee vind ik :P Vrijdag en dit weekend was het heerlijk weer en hebben we zelfs in het meertje hier gezwommen. Dinsdagmiddag heeft het wel gehoost dus dat was een prima middag om films te kijken en een escape room spelen. En verder hebben we droog kunnen wandelen, hardlopen, fietsen en koffiedrinken op een terrasje. Wij gingen vroeger vrijwel altijd in de bergen op vakantie waar het weer soms ook opeens omslaat, tot aan nachtvorst aan toe :X Ik associeer zomervakantie daarom sowieso wel met eindeloos binnen spelletjes doen, in de regen met je korte broeken en gekke kleren omdat je tóch te weinig warms mee had :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_200976530
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 21:58 schreef Hupje het volgende:

[..]
Wij overwegen ook om de boel maar leeg te laten lopen... Maar ook wel wat twijfel, want dan zal je zien dat het net wel weer warm wordt... :{w
Wat is wijsheid... we wachten in elk geval maar tot het gewoon droog is overdag, zodat we dat ding kunnen laten drogen in de tuin, want daar heb ik binnen geen plek voor.
Fake it till you make it...
pi_200976568
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 22:24 schreef kaatjejannie het volgende:
Hier gaan ze eigenlijk nog bijna elke dag even in het zwembad. Niet heel lang, maar ze genieten er wel nog van.
Ons zwembad is groen :{ . De pomp staat de hele dag aan, chloor erin, dat spul voor ph waarde erin, maar ik krijg de alg niet weg.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_200976627
De tuinmannen staan in de regen te buffelen.. Hoop voor ze dat het niet de hele dag zo blijft. Anders wordt het vanmiddag warme chocomel :D
pi_200976817
quote:
1s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 08:27 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ons zwembad is groen :{ . De pomp staat de hele dag aan, chloor erin, dat spul voor ph waarde erin, maar ik krijg de alg niet weg.
Chloorshock gedaan?

quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 08:23 schreef Nijna het volgende:

[..]
Wij overwegen ook om de boel maar leeg te laten lopen... Maar ook wel wat twijfel, want dan zal je zien dat het net wel weer warm wordt... :{w
Wat is wijsheid... we wachten in elk geval maar tot het gewoon droog is overdag, zodat we dat ding kunnen laten drogen in de tuin, want daar heb ik binnen geen plek voor.
Wij laten maken m voor nu nog even staan. Kijken de 1e 2 weken van september nog aan, anders gaat ie ook weg

Het staat er maar triest bij zo
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_200976848
quote:
1s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 08:54 schreef Vicky het volgende:

[..]
Chloorshock gedaan?
Nee dat leek me niet goed omdat thet chloorniveau toch al hoger is dan het zou moeten zijn door de drijver er steeds in hebben ivm die alg.
Niet handig?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_200976862
@Nijna Zaterdag wordt het volgens de verwachting wel aardig weer, maar dan zijn we niet thuis. En daarna is het maar afwachten. Daarom heb ik hem toch maar afgebroken. Ik heb normaal ook geen plek voor het zwembad binnen, maar op onze gestripte zolder is nu ruimte... Daar maar gebruik van gemaakt.

@Vanyel Balen! Interline heeft spul tegen alg. Misschien helpt dat? Ze zeggen eerst chloorshock doen en dan dat spul erin.
pi_200976888
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 07:59 schreef Clubsoda het volgende:
Wij zijn nu in Nederland op vakantie (ook niet in een tent, dat is een principekwestie), maar het valt best mee vind ik :P Vrijdag en dit weekend was het heerlijk weer en hebben we zelfs in het meertje hier gezwommen. Dinsdagmiddag heeft het wel gehoost dus dat was een prima middag om films te kijken en een escape room spelen. En verder hebben we droog kunnen wandelen, hardlopen, fietsen en koffiedrinken op een terrasje. Wij gingen vroeger vrijwel altijd in de bergen op vakantie waar het weer soms ook opeens omslaat, tot aan nachtvorst aan toe :X Ik associeer zomervakantie daarom sowieso wel met eindeloos binnen spelletjes doen, in de regen met je korte broeken en gekke kleren omdat je tóch te weinig warms mee had :')
In die val trap ik ook elk jaar weer... Dit jaar 3 lange broeken mee pp, 2 longsleeves en 1 dikke trui. Oudste liet die dikke trui in een café liggen (paar dagen later toch nog kunnen ophalen, dat viel weer mee). Broeken werden enorm modderig en na het wassen duurde het 4 dagen voor het droog was (op dag 1 was het zonnig en 21 graden, maar aan het eind van de dag waren vooral de banden nog erg nat. In de tent verder uitgehangen ivm regen, maar toen duurde het nog 3 dagen voor alles écht droog was) _O-. Maar hey, we hebben nu wel kekke Franse hoodies *O*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_200976975
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 08:58 schreef Phaidra het volgende:
Maar hey, we hebben nu wel kekke Franse hoodies *O*.
Haha, ik heb om dezelfde reden een foeilelijke Efteling-hoodie :D
pi_200977105
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 09:04 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Haha, ik heb om dezelfde reden een foeilelijke Efteling-hoodie :D
Deze zijn niet eens zo heel lelijk. Fel kleurtje met 39 erop, het nr. van het departement waar we waren. Voor locals heel duidelijk toeristentruien, maar thuis nog redelijk neutraal :P.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_200977226
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 09:13 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Deze zijn niet eens zo heel lelijk. Fel kleurtje met 39 erop, het nr. van het departement waar we waren. Voor locals heel duidelijk toeristentruien, maar thuis nog redelijk neutraal :P.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, die zijn goed te doen ja, zeker voor kinderen. Leuk! :D
pi_200977244
quote:
1s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 08:55 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Nee dat leek me niet goed omdat thet chloorniveau toch al hoger is dan het zou moeten zijn door de drijver er steeds in hebben ivm die alg.
Niet handig?
https://www.facebook.com/groups/128554284426560/?ref=share
Ik ben lid van deze groep. Staan veel tips.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 19 augustus 2021 @ 09:51:27 #34
244125 laziness
pi_200977856
quote:

[..]
In die val trap ik ook elk jaar weer... Dit jaar 3 lange broeken mee pp, 2 longsleeves en 1 dikke trui. Oudste liet die dikke trui in een café liggen (paar dagen later toch nog kunnen ophalen, dat viel weer mee). Broeken werden enorm modderig en na het wassen duurde het 4 dagen voor het droog was (op dag 1 was het zonnig en 21 graden, maar aan het eind van de dag waren vooral de banden nog erg nat. In de tent verder uitgehangen ivm regen, maar toen duurde het nog 3 dagen voor alles écht droog was) _O-. Maar hey, we hebben nu wel kekke Franse hoodies *O*.
Dit vond ik zo vreselijk van met de tent naar Engeland een aantal jaar geleden. Alles was klam en je handdoek werd niet meer droog. Sindsdien nemen we de vouwwagen alleen mee naar zonnige oorden en huren we een huisje in gebieden waar het weer wat onvoorspelbaarder is. Eisen, I haz them :@
pi_200978011
quote:

[..]
:D Ik vind dat ook eigenlijk wel de charme van vakantie. Net als ik op vakantie direct zin heb in pasta-met-saus-uit-een-potje terwijl ik dat thuis nooit eet :') Of alle was bij elkaar kieperen in plaats van netjes sorteren. Het is juist het doorbreken van de ge-eikte patronen wat het vakantie-ig maakt. In dat licht zijn mijn zoon en lief nu aan het zwemmen. In het meer. Het is 16 graden. 8)7 Ze genieten O+

Lijkt me niets om je voor te schamen @laziness . Wij hadden in Engeland een toffe cottage met luie banken en een open haard en heel veel kussens op bed. O+ Nou verdom ik het sowieso om in een tent mijn vakantie door te brengen, maar in Engeland lijkt het me zeker niets :N
  donderdag 19 augustus 2021 @ 10:39:28 #36
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_200978445
Ik heb vorige week een prachtige film gezien waarin de hoofdrolspelers met een camper door het noorden van Engeland reden. Dat wil ik nu heel graag gaan doen in de herfstvakantie. Eens kijken of dat haalbaar is.
Ik heb in ‘96 een half jaar stage gelopen in Bradford (Yorkshire) en heb toen zulke mooie trips gemaakt met de hikingclub. Ben er nooit meer teruggeweest ‘want het weer’ maar zou het zo graag een keer doen. Met een camper lijkt me dan ideaal.

Dit was de film overigens:
Over een stel waarvan een van de partners aan dementie lijdt. Prachtig acteerwerk. En sowieso natuurlijk Colin Firth O+ :@
pi_200978471
Die film wil ik ook nog zien @BE ! Helaas draait 'ie hier niet in de buurt.

En sowieso het Verenigd Koninkrijk O+
  donderdag 19 augustus 2021 @ 10:46:57 #38
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_200978534
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 10:42 schreef lunapuella het volgende:
Die film wil ik ook nog zien @:BE ! Helaas draait 'ie hier niet in de buurt.

En sowieso het Verenigd Koninkrijk O+
Hij werd in het Filmhuis gedraaid hier en ik zag bij toeval de aankondiging.
pi_200978655
quote:
1s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 10:39 schreef BE het volgende:
Ik heb vorige week een prachtige film gezien waarin de hoofdrolspelers met een camper door het noorden van Engeland reden. Dat wil ik nu heel graag gaan doen in de herfstvakantie. Eens kijken of dat haalbaar is.
Ik heb in ‘96 een half jaar stage gelopen in Bradford (Yorkshire) en heb toen zulke mooie trips gemaakt met de hikingclub. Ben er nooit meer teruggeweest ‘want het weer’ maar zou het zo graag een keer doen. Met een camper lijkt me dan ideaal.

Over een stel waarvan een van de partners aan dementie lijdt. Prachtig acteerwerk. En sowieso natuurlijk Colin Firth O+ :@
Lief en ik zijn een keer met mijn zus en zwager naar het peak district geweest voor een lang weekend wandelen (pre-kinderen). Echt heel mooi inderdaad! En dan lekker eind van de dag in de pub genieten van drank en pub-food O+. Je hebt zoveel mooie cottages in Engeland, ik zou daar ook niet zo snel gaan kamperen nee. We zijn nu aan het kijken of het te doen is komend jaar met kinderen voor een paar dagen. Ze vonden het dit jaar ook niet heel naar om in natter weer te wandelen. Ik denk dat ik degene ben die er het meeste moeite mee heeft :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_200978707
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 09:51 schreef laziness het volgende:

[..]
Dit vond ik zo vreselijk van met de tent naar Engeland een aantal jaar geleden. Alles was klam en je handdoek werd niet meer droog. Sindsdien nemen we de vouwwagen alleen mee naar zonnige oorden en huren we een huisje in gebieden waar het weer wat onvoorspelbaarder is. Eisen, I haz them :@
Wij hadden dit jaar alleen maar microvezelhanddoeken mee (deze). Dat was echt een gouden zet. Waar verder alles dagen nat bleef, droogden deze handdoeken wel gewoon in een uurtje of 2-3 op. En het feit dat ze véél compacter zijn om mee te nemen is sowieso win.

En verder eens. Kamperen is leuk, als de omstandigheden goed zijn :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_200978768
Ik spam nog even onze vakantiebestemming van twee en drie jaar geleden in de Cotswolds: https://heathfarm.com/ Vorig jaar was het wat onduidelijk allemaal met Brexit dus toen durfden we niet aan maar ik was er rustig nog een keer heen gegaan.

Prachtige appartementen, brandschoon, kindvriendelijk en superlieve mensen en de omgeving is zo mooi O+ . Wij gingen met de nachtboot van HvH naar Harwich.
pi_200978779
quote:
1s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 10:39 schreef BE het volgende:

Oh, klinkt goed, ga ik opzoeken!
pi_200978876
@BE goede kijktip!

We hebben gelukkig ons geld van DFDS weer terug gekregen (hoefde niet eens volgens de voorwaarden). Volgend jaar maar weer een poging tot Engeland/Schotland doen.

Voor vakantie met kinderen: https://deanwoodholidays.co.uk/
Daar hebben we een week gezeten toen de kinderen 1&5 waren. Heerlijke plek met veel simpele toeristische uitjes zoals een treintjespark(perrygrove), veel bossen en als toppunt het gruffalopark _O_
pi_200978926
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 11:04 schreef Clubsoda het volgende:
Ik spam nog even onze vakantiebestemming van twee en drie jaar geleden in de Cotswolds: https://heathfarm.com/ Vorig jaar was het wat onduidelijk allemaal met Brexit dus toen durfden we niet aan maar ik was er rustig nog een keer heen gegaan.

Prachtige appartementen, brandschoon, kindvriendelijk en superlieve mensen en de omgeving is zo mooi O+ . Wij gingen met de nachtboot van HvH naar Harwich.
Oh wauw, fantastisch! O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_200979111
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 11:04 schreef Clubsoda het volgende:

Daar gaan wij hopelijk volgend jaar naartoe! (We hadden het al geboekt voor vorig jaar, ging niet door, boeking doorgeschoven naar dit jaar, ging weer niet door, nu op hoop van zegen nog eens doorgeschoven naar 2022. :D)

Dus verdere tips voor de omgeving zijn welkom!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_200979119
Ik sla alle tips even op, ik zou heel graag eens naar de UK gaan met de kinderen. Onze huwelijksreis ging (bijna 10 jaar geleden :o ) ook naar het Lake District.

Alleen de logistiek schrikt me nog een beetje af, met de boot en heuvels en links rijden...
pi_200979154
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 11:28 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]
Daar gaan wij hopelijk volgend jaar naartoe! (We hadden het al geboekt voor vorig jaar, ging niet door, boeking doorgeschoven naar dit jaar, ging weer niet door, nu op hoop van zegen nog eens doorgeschoven naar 2022. :D)

Ik vroeg me het inderdaad al af, of jullie erheen zijn gegaan. Ik herinnerde me dat je geboekt had. Ik zal even nadenken over tips! Ze hebben sowieso een boel op hun site staan.
pi_200979220
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 11:29 schreef lunapuella het volgende:
Ik sla alle tips even op, ik zou heel graag eens naar de UK gaan met de kinderen. Onze huwelijksreis ging (bijna 10 jaar geleden :o ) ook naar het Lake District.

Alleen de logistiek schrikt me nog een beetje af, met de boot en heuvels en links rijden...
Dat viel me echt mee. Lekker de nachtboot, dan kun je in de ochtend vroeg de boot af en starten met rijden als het nog rustig op de weg is. Maar wel genoeg verkeer die met je meerijdt zodat je op de goede helft blijft.
Dat links rijden wendde echt heel snel bij mij.
Alleen een stukje Birmingham op de terugweg ging niet zo lekker. Maar dat was spitstijd, een afslag en vrachtwagens om me heen.

Ik nam toen ik terug in NL was op dag 2 nog bijna de rotonde verkeerd :D
pi_200979271
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 11:34 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Dat viel me echt mee. Lekker de nachtboot, dan kun je in de ochtend vroeg de boot af en starten met rijden als het nog rustig op de weg is. Maar wel genoeg verkeer die met je meerijdt zodat je op de goede helft blijft.
Dat links rijden wendde echt heel snel bij mij.
Alleen een stukje Birmingham op de terugweg ging niet zo lekker. Maar dat was spitstijd, een afslag en vrachtwagens om me heen.

Ik nam toen ik terug in NL was op dag 2 nog bijna de rotonde verkeerd :D
:Y viel ons ook erg mee. Het helpt als de bijrijder meedenkt, wij riepen dan steeds tegen elkaar bij linksaf slaan: 'kleine bocht!' :D
pi_200979413
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 11:36 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
:Y viel ons ook erg mee. Het helpt als de bijrijder meedenkt, wij riepen dan steeds tegen elkaar bij linksaf slaan: 'kleine bocht!' :D
De bijrijder zat hier ook weleens te piepen om smalle weggetjes.. Je bent zo gewend dat je aan de buitenkant zit en nu zit je opeens bijna op de middenlijn, zonder stuur in je handen :D
  donderdag 19 augustus 2021 @ 12:07:32 #51
244125 laziness
pi_200979763
Cotswolds, Cornwall, Jurassic Coast, Kent, we vonden het allemaal prachtig. Na 1x tent zijn we ook overgestapt op cottages al dan niet op een farm.
Ik heb nu Yorkshire en Lake District nog op mijn lijstje staan.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 12:15:40 #52
244125 laziness
pi_200979903
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 11:28 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Naast wat ze op hun site aan plaatsjes noemen (waarvan Bourton-on-the-Water onze favoriet was), zou ik nog zeggen Upper and Lower Slaughter. Farmers Market in Stroud.
Er zijn daar veel activiteiten van Thomas de Trein mocht je nog een fan thuis hebben. Wij hebben daar toen tickets geboekt voor een Thomas Event bij een treinstation.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 12:18:24 #53
244125 laziness
pi_200979948
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 11:46 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
De bijrijder zat hier ook weleens te piepen om smalle weggetjes.. Je bent zo gewend dat je aan de buitenkant zit en nu zit je opeens bijna op de middenlijn, zonder stuur in je handen :D
Wij hebben in Devon wel echt hele smalle weggetjes gehad en al die hoge heggen, ideaal is het niet maar het heeft wat kneuterigers en het voelt heel erg Hyacint Bouquet vond ik :D
pi_200980043
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 12:07 schreef laziness het volgende:
Cotswolds, Cornwall, Jurassic Coast, Kent, we vonden het allemaal prachtig. Na 1x tent zijn we ook overgestapt op cottages al dan niet op een farm.
Ik heb nu Yorkshire en Lake District nog op mijn lijstje staan.
Jurrassic Coast was ook zo mooi! Het eerste jaar waren we op de terugweg drie nachten in Londen O+ En het tweede jaar drie nachten aan de kust. Ook daar was het intens zeikweer, maar zo mooi. We hebben ook gewandeld in Exmoor National Park (of Dartmoor, iets met een paardenras in ieder geval :P ), dat vond ik ook zo tof, tussen de pony's O+
pi_200980131
Volgende week beginnen de scholen hier weer, ik zag het rooster van beide meiden op de schoolsite dus gelijk maar uitgeprint.

Vanmorgen de luchtbedden uit het schuurtje gehaald, die laten we maar vast leeglopen, want die staan er al de hele zomer ongebruikt te staan (op die paar warme dagen na). Vanavond maar even besluiten of we het zwembad nog even laten staan en er dus nog chloor bij moeten gooien of dat we hem laten leeglopen.

We kregen gisteren lekkere snoeperij van de buren omdat we op hun huis hebben gepast tijdens de vakantie, nou zo mogen ze wel vaker weg hoor :9 .
pi_200980818
Nog geen rooster bekend hier. Wel maandag sportdag, dus mijn kind heeft nu al geen zin meer in school :D
Nog wel 2 feestjes en een bezoek aan een vriend tot die tijd. Wie had dat gedacht van mijn zolderkamer-nerd-in-wording :D :P
pi_200981477
Sport of school.. wat hebben meiden aan?Middelbaar en basis. Legging of korte broek? Ik lig er uit.
Met een meidenkwartet
pi_200981529
Ik heb even een filmpje opgezocht van D eerder dit jaar.. Allebei zie ik, korte broek, legging en ook strakke trainingbroek en hockeybroek/rok ding.. Sommige ook met schoen, sommige op blote voeten..

Dus, hier is een kwestie van, wat zit er lekker :P
pi_200981717
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 13:50 schreef Cathmar het volgende:
Sport of school.. wat hebben meiden aan?Middelbaar en basis. Legging of korte broek? Ik lig er uit.
Bij mij gymt de ene in een korte broek en de ander in een korte legging en voor als het koud is een jogging broek en dan gewoon een t-shirt.
Sommige middelbare scholen hebben volgens mij shirts (en broekjes?) van school. Althans ik zie bij een van de andere middelbare school ze eigenlijk allemaal in hetzelfde gymmen vaak.
Maar het lijkt me dat school dat dan wel communiceert...
pi_200981862
Laatste vakantiedag in Denemarken en ik heb mijn laptop aangeslingerd want er was paniek in de tent (nou ja tent, op kantoor dus). Dat is opgelost nu.
Juul tukt na een ochtend zwemmen en verloofde is op en neer aan het lopen naar Legoland omdat ze spijt had dat ze een bepaald shirt niet had gekocht.

Wat een fantastische vakantie!
Echt Zweden O+
Zoveel gedaan in ruim 3 weken, het voelde bijna als reizen zoals voor de kinderen. En zij vonden het ook geweldig.
Deze laatste week in hysterisch Lalandia Billund veel te veel geld uitgegeven (Lego en geen zin om te koken en veel ijsjes en koffie to go en en en) maar eej het is vakantie.

2 weken Zweden echt heel fijn weer gehad, zon graadje of 20 tot 24, top. Ik heb een enorme hekel aan hitte en mijn verloofde zit bij alles boven de 25 graden onder de warmtebultjes dus heel fijn weer voor ons.
Nu in Denemarken wel wat buien, zoals ook in Nederland denk ik, maar ach we hebben een subtropisch zwemparadijs en binnengedoe dus wij vermaken ons wel.

Qua Corona amper iets gemerkt, in Zweden zoveel ruimte en rust en in Legoland etc hier, is er niets van Corona te merken. Geen checks, niets. Dus wij houden zelf goed afstand en gingen steeds 's ochtends zwemmen als het nog rustig was.
Zwemmen moest je wel je Corona app laten zien overigens maar in het zwembad is het bovenop elkaar. Legoland geen check en lekker boven op elkaar in de rij staan. Wij hebben er wel goed op gelet om wel afstand te houden, voelde echt niet ok anders.

Maar dus een *O* *O* *O* *O* vakantie. We rijden morgenochtend naar huis, maandag weer werken :{
pi_200982274
quote:
Bij ons gymmen ze over het algemeen in de gymzaal met korte broek. Dat is basisschool, geen idee hoe het er op het middelbaar aan toegaat tegenwoordig :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_200982316
Thanks ladies. We gaan het meemaken. Ze gaan hier pas in september. Wij zijn als sinds midden juni vrij. Ben er even helemaal klaar mee!! Ben maar begonnen aan een lijstje met spullen die we nog nodig hebben.
Met een meidenkwartet
pi_200982440
Dat klinkt als een zalige vakantie , exode. Jammer dat het er al weer bijna opzit.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 15:13:08 #64
244125 laziness
pi_200982672
Klinkt heerlijk @exode. Ik hoor graag wat er allemaal te doen is in Zweden. Mijn man houdt de boot altijd af omdat het hem een beetje saai lijkt daar :D
Ik ben zelf vroeger ooit eens geweest maar dat was veel hoger (en daarmee een pokke end rijden :P )
pi_200982827
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 15:13 schreef laziness het volgende:
Klinkt heerlijk @:exode. Ik hoor graag wat er allemaal te doen is in Zweden. Mijn man houdt de boot altijd af omdat het hem een beetje saai lijkt daar :D
Ik ben zelf vroeger ooit eens geweest maar dat was veel hoger (en daarmee een pokke end rijden :P )
Zweden saai? Nee joh!
Wij zijn 2 weken in de regio Dalarna geweest en gaan zeker nog terug voor oa Varmland, Smaland en omgeving Stockholm.
Dalarna is echt buiten zijn, hiken, mountainbiken, kayakken dat soort dingen. Uitjes naar Tomteland, rodelen, en nog heeel veeel meer.
Het is totaal niet te vergelijken met Frankrijk ofzo, het voelt nog zo onontdekt. Dus vooral veel buiten zijn en Zweeds proberen te ontcijferen :D
Wij zijn echt wel verliefd geworden op het land. En als alleen maar natuur afschrikt, Stockholm is geweldig, Gotenburg lijkt mij een erg leuke stad en in het zuiden heb je genoeg stranden en bijbehorende campings met genoeg vermaak. En dan vergeet ik nog Pippi Langkous park.

Maar je moet er wel van houden denk ik. In Varmland heb je ook een Nederlands Outdoor camping waar je georganiseerd of spontaan outdoor activiteiten kan doen. Lijkt me ook erg leuk.
pi_200982906
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 10:58 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Wij hadden dit jaar alleen maar microvezelhanddoeken mee (deze). Dat was echt een gouden zet. Waar verder alles dagen nat bleef, droogden deze handdoeken wel gewoon in een uurtje of 2-3 op. En het feit dat ze véél compacter zijn om mee te nemen is sowieso win.

En verder eens. Kamperen is leuk, als de omstandigheden goed zijn :Y.
Wij hebben de Decathlon handdoeken dit jaar op vakantie gekocht nadat ik al onze badhanddoeken en normale douchehanddoelen op dag 2 van de vakantie al had gebruikt om onze auto te beschermen tegen een hagelstorm from hell. :X Ondanks dat onze normale handdoeken na 2 dagen weer helemaal droog waren hebben we de rest van de vakantie met de Decathlon handdoeken gedaan. Volgende vakantie neem ik alleen deze handdoeken mee want ze zijn klein, licht en supersnel weer droog. :)
  donderdag 19 augustus 2021 @ 15:29:01 #67
244125 laziness
pi_200982925
Dalarna ben ik ook geweest onderweg naar hoger, incl Astrid Lindgren park.

Mijn man is verzot op de Alpenlanden en de natuur en het buiten zijn daar maar Scandinavie loopt ie niet warm voor gek genoeg.
pi_200983765
Wij hebben ook Decathlon handdoeken. Die gaan nu al een jaar of 5 mee op vakantie. Superfijn zijn ze.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_200983888
Ik vind ze fijn om mee te nemen die decathlon handdoeken en inderdaad snel droog.. maar jezelf er mee afdrogen vind ik stiekem echt een crime..

Exode, wat klinkt het als een heerlijke vakantie die jullie gehad hebben!
Jammer van het werk dat nog een keertje tussendoor kwam, maar gelukkig maar 1 keer
pi_200984027
Die decathlon handdoeken, die zeemachtige dingen zijn snel droog ja, maar afdrogen vind ik net als hilliebillie niet echt een genot. Het droogt wel prima, maar ik mis toch een beetje de fluf van een gewone handdoek.
Onze meiden hebben zo'n grote fluffy badlaken van decathlon (die drogen ook vrij vlot trouwens) die slaan ze altijd om zich heen als ze uit bad/douche komen.

Exode, dat klinkt goed. Ooit, later als ik groot ben :') dan wil ik misschien ooit eens naar Zweden, dat is een land wat ik nog wel eens zou willen zien.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 16:53:39 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_200984145
Wij hebben die fluffy’s idd ook Nijna, die zijn heel fijn en drogen ook wel iets sneller
  Licht Ontvlambaar donderdag 19 augustus 2021 @ 16:57:27 #72
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_200984217
Dochter heeft volgende week nog vrij en sinds maandag de beschikking over een studenten-ov. Ze gaat echt alle kanten op nu :P
pi_200985837
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 16:37 schreef hilliebillie het volgende:
Ik vind ze fijn om mee te nemen die decathlon handdoeken en inderdaad snel droog.. maar jezelf er mee afdrogen vind ik stiekem echt een crime..

Exode, wat klinkt het als een heerlijke vakantie die jullie gehad hebben!
Jammer van het werk dat nog een keertje tussendoor kwam, maar gelukkig maar 1 keer
Iets vaker hoor, maar veel minder vaak dan voorgaande jaren. Ik heb echt vakanties gehad waarbij ik een uur per dag werkte.

Part of the job maar dit x me wel echt af kunnen sluiten. Ze moesten Appen/smsen als het echt niet kon wachten. Heb alle andere mail genegeerd.

Wij vinden die Decathlon handdoeken echt vreselijk. Gewone handdoeken, grote fluffy ones. Ook als we kamperen.
pi_200989965
quote:
Gymjuf hier :)
In het basisonderwijs hebben de meeste kinderen een T-shirt en een korte sportbroek aan. Sommige meiden hebben een langere legging aan. Gymschoenen zijn bij mij verplicht om te dragen (i.v.m. veiligheid en hygiëne).
Groep 8/VO zie je wel veel meer meiden in een lange sportbroek/legging (zo'n aansluitende). Meiden die gewend zijn om bijv te voetballen en dan een kort broekje dragen zie je in de gymles ook gewoon een kort broekje dragen.
pi_200991472
mijn dochter heeft van de decathlon een kort broekje met een korte legging er onder. Vast aan elkaar. Vindt ze fijner dan een gewone korte broek. Voor t buiten gymmen als t kouder wordt heeft ze een lange legging. Ze gymmen zo lang mogelijk buiten, Er zit een groot sportveld naast school.

Was maar goed dat we van de week de laptop van haar nog even getest hebben. De Wifi deed t niet meer. Na een hoop gedoe wel weer, maar toch maar via school een andere aangeschaft. Deze heeft dan ook de reparatie via school. Wel handig als er iets is.
*poef* nu is het weg
pi_200994209
@exode Fijn dat jullie vakantie zo goed verlopen en top was! Klinkt als de vakanties die ik vroeger met mijn ouderlijk gezin had. O+
Destijds ook Zweden, Denemarken en Legoland bezocht.
pi_200996020
🎉 A en T zijn negatief getest 🎉
Binnen een half uur na testen was de uitslag er.
Super snel zo'n antigeen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_201000103
Vandaag dagje Maastricht incl museum. Om de hoek van mijn oude werkplek vroeger.
Thuiswedstrijd natuurlijk wel (althans, we wonen 20 km verderop), maar heerlijk om er weer te zijn. Het was lekker druk, veel vertier. Wat is het toch een prachtige stad O+
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 19:28:08 #79
176471 oh-oh
pi_201002093
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 17:09 schreef lily het volgende:
Vandaag dagje Maastricht incl museum. Om de hoek van mijn oude werkplek vroeger.
Thuiswedstrijd natuurlijk wel (althans, we wonen 20 km verderop), maar heerlijk om er weer te zijn. Het was lekker druk, veel vertier. Wat is het toch een prachtige stad O+
Niemand zien lopen met 7 naakthonden?
Ik was de pup en de pleeg testen in de stad, dat ging echt super!
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_201002557
Nee, nee, helaas :D
Ik was wel nog in het park ook
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 20:28:43 #81
176471 oh-oh
pi_201003086
Wij niet hoor, wij werden bij Lush verwacht, die hadden een mega kado pakket voor de honden en mij <3
Dus we liepen echt centrum, circus came to town
( Groucho Marx )
pi_201030108
Hoi hoi ik heb weer een vraag ladies. Heel random. Maar enig idee waar ik mint/ mint choc chip ijs kan kopen? Mijn dochters favoriet en ik had haar een bak beloofd als ze een week niet zou nagelbijten. Maar nu kan ik het nergens vinden…
Met een meidenkwartet
  zondag 22 augustus 2021 @ 17:56:28 #83
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201030166
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 17:51 schreef Cathmar het volgende:
Hoi hoi ik heb weer een vraag ladies. Heel random. Maar enig idee waar ik mint/ mint choc chip ijs kan kopen? Mijn dochters favoriet en ik had haar een bak beloofd als ze een week niet zou nagelbijten. Maar nu kan ik het nergens vinden…
Lokale ijssalon?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 22 augustus 2021 @ 18:08:59 #84
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_201030324
En anders kun je het in uiterst geval nog zelf maken. :) zie hier voor een recept.
in de haak.
pi_201030335
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 17:51 schreef Cathmar het volgende:
In Nederland wordt het eerder verkocht als After Eight ijs, zoals hier: https://www.gebogelato.nl/artikel/after-eight-5-5l/
pi_201030844
Top!
Ik kom er wel uit. Alleen minder makkelijk dan in Spanje.
Met een meidenkwartet
  zondag 22 augustus 2021 @ 19:43:12 #87
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201031631
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 18:47 schreef Cathmar het volgende:
Top!
Ik kom er wel uit. Alleen minder makkelijk dan in Spanje.
Wonen jullie al in NL dan? :o
pi_201031755
Ja! Al weer een maand!
Bizar snel gaat dat. Voelt nog steeds als vakantie. Maar ze hebben dan ook nog twee weken vrij.
Met een meidenkwartet
pi_201032308
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 19:50 schreef Cathmar het volgende:
Ja! Al weer een maand!
Bizar snel gaat dat. Voelt nog steeds als vakantie. Maar ze hebben dan ook nog twee weken vrij.
Welkom terug! Dat is vast even wennen aan het klimaat in NL, zelfs voor ons Nederlanders valt deze zomer toch wel ietwat tegen. ;)

Ik mag morgen weer aan het werk na 3 weken vakantie. Het was heerlijk, maar zoals altijd te kort om echt helemaal tot rust te komen. Ik kijk nu al uit naar de kerstvakantie. ~:)
pi_201032606
Hier zit het er helaas ook weer op ja, na 2 weken vakantie (kinderen hebben nog wel 2 weken te gaan); morgen weer aan de slag...

Maar: nog maar 9 weken tot de herfstvakantie zag ik vandaag :P

Eindelijk weer eens begonnen met lezen en al 3,5 boek verslonden, heerlijk! O+
pi_201032711
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 20:31 schreef twist02 het volgende:
Hier zit het er helaas ook weer op ja, na 2 weken vakantie (kinderen hebben nog wel 2 weken te gaan); morgen weer aan de slag...

Maar: nog maar 9 weken tot de herfstvakantie zag ik vandaag :P

Eindelijk weer eens begonnen met lezen en al 3,5 boek verslonden, heerlijk! O+
9 weken? Als je buiten kijkt is de herfstvakantie allang gaande. :')

Morgen naar Blijdorp! *O*
Ik ga vast onrustig slapen want we moeten er 9:00-9:15 al zijn en we vertrekken vanuit Zeeland en ik ben een beetje ‘gespannen’ om tijdens de spits rond Rotterdam te rijden. :@ :')
  zondag 22 augustus 2021 @ 21:01:50 #92
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201033325
quote:
Ja! Al weer een maand!
Wow, gaat snel inderdaad! Hoop dat jullie je draai al hebben gevonden of snel gaan vinden :*
  zondag 22 augustus 2021 @ 21:02:36 #93
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201033345
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 20:36 schreef vencodark het volgende:

[..]
9 weken? Als je buiten kijkt is de herfstvakantie allang gaande. :')

Morgen naar Blijdorp! *O*
Ik ga vast onrustig slapen want we moeten er 9:00-9:15 al zijn en we vertrekken vanuit Zeeland en ik ben een beetje ‘gespannen’ om tijdens de spits rond Rotterdam te rijden. :@ :')
Komt vast goed :Y :*
  zondag 22 augustus 2021 @ 21:29:01 #94
176471 oh-oh
pi_201033959
@Cathmar vinden de kinderen het fijn weer in NL te zijn of valt het tegen?

Hier is er een wonder geschied, mijn opvanghond mag bij mijn zus en haar gezin op proef.
Mijn neefje was echt smoorverliefd op het beestje en heeft haar met zijn mooie blauwe ogen lopen pitchen bij zijn moeder die geen dieren wil. En wij verwachtten allemaal een genadeloze nee, maar na wat vragen en het afspreken van een proefperiode was het antwoord dat ze geen bezwaar zag als hun vader ook ja zou zeggen :D
Ik hoop echt dat die kids hun stinkende best gaan doen. Want het zou echt het perfecte huisje voor het hondje zijn!
( Groucho Marx )
  zondag 22 augustus 2021 @ 21:32:18 #95
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201034032
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:29 schreef oh-oh het volgende:
@:Cathmar vinden de kinderen het fijn weer in NL te zijn of valt het tegen?

Hier is er een wonder geschied, mijn opvanghond mag bij mijn zus en haar gezin op proef.
Mijn neefje was echt smoorverliefd op het beestje en heeft haar met zijn mooie blauwe ogen lopen pitchen bij zijn moeder die geen dieren wil. En wij verwachtten allemaal een genadeloze nee, maar na wat vragen en het afspreken van een proefperiode was het antwoord dat ze geen bezwaar zag als hun vader ook ja zou zeggen :D
Ik hoop echt dat die kids hun stinkende best gaan doen. Want het zou echt het perfecte huisje voor het hondje zijn!
Wat tof! *O*
pi_201034274
Kinderen vinden het prima maar het is nog als vakantie. De dag komt dat ze ‘naar huis’ willen. Wat dat betreft duurt onze vakantie te lang. Ze zijn al sinds mid juni vrij. Ze kennen hier niemand dus eigenlijk moeten ze gewoon zsm naar school.
Met een meidenkwartet
pi_201034888
@vencodark veel plezier in Blijdorp. O+

@oh-oh dat wordt heel hard hopen voor je neefje én voor de hond in kwestie dat de proefperiode bevalt. Wel gaaf dat er toch een opening is in plaats van direct een keiharde nee.

Ik draaide vandaag even het overzicht voor trainingen/wedstrijden van sportclubs en scoutingopkomsten voor komende periode in elkaar. Met 2 sporten per kind is het best een goed gevuld schema geworden waarbij we 6 dagen per week één of meerdere kinderen hebben die naar een clubje/training moeten. :')
  zondag 22 augustus 2021 @ 22:36:39 #98
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201035338
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 22:13 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:vencodark veel plezier in Blijdorp. O+

@:oh-oh dat wordt heel hard hopen voor je neefje én voor de hond in kwestie dat de proefperiode bevalt. Wel gaaf dat er toch een opening is in plaats van direct een keiharde nee.

Ik draaide vandaag even het overzicht voor trainingen/wedstrijden van sportclubs en scoutingopkomsten voor komende periode in elkaar. Met 2 sporten per kind is het best een goed gevuld schema geworden waarbij we 6 dagen per week één of meerdere kinderen hebben die naar een clubje/training moeten. :')
Geen kinderen _O_

Best stomme opmerking in de OUD SC, I know :@
pi_201035355
NIKKI dat vind ik zo knap, alle drie twee dingen. Ik krijg dat niet voor elkaar, logistiek.
Met een meidenkwartet
pi_201035394
Ik vrees voor het moment dat ze allemaal een eigen clubje hebben... Ik hoop dat de meiden wat dat betreft hetzelfde gaan doen, maar gezien het verschil in karakter verwacht ik dat eigenlijk niet.
pi_201035748
Morgen gaan ze weer naar school *O* *O*

Elke dag de wekker weer om 7.20 :{
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_201037572
quote:
99s.gif Op zondag 22 augustus 2021 23:11 schreef Vlinder het volgende:

Elke dag de wekker weer om 7.20 07.00 :{
  maandag 23 augustus 2021 @ 07:53:37 #103
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_201037666
6/6.30 hier voor de jongste. :X
De eerste 14 dagen wat later want de Rugby Academy start dan pas zodat ze eerst kunnen wennen aan de middelbare school.
En dan gaan we de eerste paar keer nog mee voor de route: trein en bus naar school, fiets halen, naar training, weer terug naar school en aan het eind v d dag weer bus en trein naar huis.

Maar daarna: een leeg huis! *O*
Op de thuiswerkende echtgenoot na, maar die is meestal braaf. ;)
pi_201037730
quote:

Elke dag de wekker weer om 7.20 6:55 :{
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_201037739
quote:
1s.gif Op maandag 23 augustus 2021 07:53 schreef BE het volgende:
Rugby Academy
Grappig, daar gaat een vriend van Thijs ook heen (maar dan in Heerenveen).
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_201037746
quote:

Elke dag de wekker weer om 7.20 :{
Yes, hier ook weer! Het verliep verbazingwekkend soepel vanmorgen (tot nu toe, we zijn nog niet weg ;) ). Volgens mij hebben ze er wel zin in.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 23 augustus 2021 @ 08:14:40 #107
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_201037778
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 08:08 schreef McLaura het volgende:

[..]
Grappig, daar gaat een vriend van Thijs ook heen (maar dan in Heerenveen).
Hey, wat leuk!

Nog een weekje vakantie hier trouwens. :Y
pi_201037818
Hier ook weer naar school, vanmiddag pas. Het luie leven van een middelbare scholier ;) .

Jongste heeft introductieweek, gewoon vanuit huis.
En de oudste heeft vandaag mentoruur en morgen weer "gewoon" les, met een rooster als een gatenkaas ivm de intro van de brugklassers.
pi_201037903
Succes en veel plezier voor de schoolgangers.
Wij genieten nog even van 30 graden ☀️
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator maandag 23 augustus 2021 @ 08:55:15 #110
5428 crew  miss_sly
pi_201038138
Middelbare scholier hoeft hier woensdag pas naar school om het rooster op te halen. En dan donderdag en vrijdag allerlei activiteiten om elkaar te leren kennen.
Volgende week maandag voor het echie dus. Ik ben erg benieuwd hoe ze het gaat vinden en hoe het voor ons als gezin zal zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 23 augustus 2021 @ 08:56:13 #111
5428 crew  miss_sly
pi_201038146
quote:
Ja! Al weer een maand!
Welkom in NL.
Hoe is het met het nieuwe huis? Zijn ze al gestart?
pi_201038173
Hier is de eerste de deur uit.. En puber doet zijn best om er ook uit te komen. Die vertrekt tegen 10-en.

Oudste moet morgen weer beginnen met lessen, maar heb nog geen rooster gezien. Zal wel weer een aangepaste worden die ze op papier meekrijgen vandaag, vanwege de intro's van andere klassen.

Jongste heeft niet heel veel zin in al die stomme werkjes, maar dat is een bekend probleem. In zijn combiklas komen wel wat oude vriendjes terug, in de groep lager. Daar heeft hij dan wel weer zin in.
  maandag 23 augustus 2021 @ 09:08:55 #113
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201038265
Mijn baby is gewoon alweer ziek... Hoe doen jullie dat met werk? Ik heb me weer afgemeld en zorgverlof aangevraagd, maar dat kan ik niet eeuwig blijven doen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 23 augustus 2021 @ 09:09:39 #114
149959 SQ
snelle trees
pi_201038270
Thuiswerken en er het beste van maken, eigenlijk. Ik meld me echt niet elke keer af. Beterschap trouwens :*
disclaimer
pi_201038358
De zesjarige gaat hier volgende week pas weer naar school, maar heeft deze week wel allerlei Kindervakantieweek-activiteiten. Man werkt op een middelbare school in regio noord dus die mocht er vandaag al weer aan geloven. Best een omschakeling weer vanochtend.
pi_201038377
Welkom in Nederland Cathmar! :)

Ik ben alleen thuis, voor het eerst in 7 weken, ik heb een shitload aan mailtjes, maar eej, ik kan rustig opstarten en hier werkontwijkend gedrag vertonen. Ik heb zo geeeeeen zin.
Bluh, tijdens de vakanties kom je er ook altijd pas achter hoe stressvol je baan eigenlijk is, tenminste ik dan. Je went er aan of zo, die druk steeds.

B ging zingend naar de vakantie BSO dus die heeft er wel zin in geloof ik. Juul was ook blij om weer naar de kindjes te gaan en verloofde heeft een liter koffie meegenomen.
pi_201038406
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 08:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Welkom in NL.
Hoe is het met het nieuwe huis? Zijn ze al gestart?
Nee ik denk volgende maand of oktober misschien pas. We zijn nog bezig met wat aanpassingen van ramen en deuren (formaat en plaatsing) en verlichtingspunten etc. Na bouwvak nog een afspraak bij het bouwbedrijf om alles door te nemen.

Ik ben nog bezig met de laatste dozen uitpakken hier. Het idee dat dat over een jaar weer moet….
Met een meidenkwartet
  Moderator maandag 23 augustus 2021 @ 09:30:19 #118
5428 crew  miss_sly
pi_201038452
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 09:25 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Nee ik denk volgende maand of oktober misschien pas. We zijn nog bezig met wat aanpassingen van ramen en deuren (formaat en plaatsing) en verlichtingspunten etc. Na bouwvak nog een afspraak bij het bouwbedrijf om alles door te nemen.

Ik ben nog bezig met de laatste dozen uitpakken hier. Het idee dat dat over een jaar weer moet….
O ja, zo kort op elkaar verhuizen, dat vond ik ook wel....pittig. Wij hadden er zo 2,5 in net geen 2 jaar :') :')
Maar wel bijna alles voor elkaar dus? Zijn jullie er nog uitgekomen met de keuken?

En hoe bevalt het huis waar jullie nu zitten?
  maandag 23 augustus 2021 @ 09:34:50 #119
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_201038487
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 09:08 schreef Tink89 het volgende:
Mijn baby is gewoon alweer ziek... Hoe doen jullie dat met werk? Ik heb me weer afgemeld en zorgverlof aangevraagd, maar dat kan ik niet eeuwig blijven doen.
omwisselen met man? dan deel je iig alles al met werkgevers?
toen ik nog werkte was het gewoon jammer de bammer, hoort imho bij het ondernemer zijn.
pi_201038557
quote:
Wat SQ zegt. Ik probeer dan zoveel mogelijk thuis te doen. Mijn werkgever heeft daar gelukkig wel begrip voor. En als ze echt alleen maar konden huilen/plakken, dan nam ik wat vrije uurtjes op, of mijn lief. Afhankelijk van wie de meeste ruimte in de agenda had. Tegenwoordig hangen de zieke kinderen op de bank met de tv aan, dan kan je op zich prima werken.

Beterschap en sterkte!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_201038632
Ik ben op zoek naar zwemvaardigheidsles in de omgeving voor B. Die jongen is stapelgek op zwemmen en hij vindt het jammer dat zwemles stopte na zijn C.
We waren aan het kijken voor een sport voor hem, het is nogal een fysiek jochie die zijn energie kwijt moet. Hij heeft op voetbal gezeten wat hij leuk vond, maar hij baalde niet eens toen hij moest stoppen omdat de trainingen samen gingen vallen met zijn zwemles.
Nu dachten we, waarom niet doorgaan met zwemmen, dat vindt ie echt leuk en dan sport ie ook meteen.
Bij zijn zwembad waar hij ABC heeft gehaald is die les alleen op vrijdag vanaf 17:15, dat lukt ons logistiek niet.

En ach, ik heb net 10 mailtjes beantwoord, ik mag wel weer even pauze toch >:)
pi_201038667
@exode, je zou ook kunnen zoeken naar de reddingsbrigade bij jullie in de buurt. Die verzorgen ook zwemlessen.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 23 augustus 2021 @ 10:02:27 #123
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201038719
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 09:52 schreef exode het volgende:
Ik ben op zoek naar zwemvaardigheidsles in de omgeving voor B. Die jongen is stapelgek op zwemmen en hij vindt het jammer dat zwemles stopte na zijn C.
We waren aan het kijken voor een sport voor hem, het is nogal een fysiek jochie die zijn energie kwijt moet. Hij heeft op voetbal gezeten wat hij leuk vond, maar hij baalde niet eens toen hij moest stoppen omdat de trainingen samen gingen vallen met zijn zwemles.
Nu dachten we, waarom niet doorgaan met zwemmen, dat vindt ie echt leuk en dan sport ie ook meteen.
Bij zijn zwembad waar hij ABC heeft gehaald is die les alleen op vrijdag vanaf 17:15, dat lukt ons logistiek niet.

Afhankelijk van hoe oud hij is kan hij ook op wedstrijdzwemmen gaan. Vanaf 6 jaar mag dat geloof ik (in ieder geval het meedoen aan wedstrijden). Dan heb je zwemtrainingen, vaak 2/3 in de week :Y
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_201038803
quote:
17s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:02 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Afhankelijk van hoe oud hij is kan hij ook op wedstrijdzwemmen gaan. Vanaf 6 jaar mag dat geloof ik (in ieder geval het meedoen aan wedstrijden). Dan heb je zwemtrainingen, vaak 2/3 in de week :Y
Nou ja, wat een simpele tip waar ik dus helemaal niet over na heb gedacht. Thanks!
Ze bieden het in de buurt aan, bij kinderen vanaf 6 jaar een mix van plezier maken, nog beter leren zwemmen en focussen op wedstrijdzwemmen en waterpolo.
Ik ga meteen informatie opvragen.
  maandag 23 augustus 2021 @ 10:18:58 #125
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201038870
Ik wilde net zeggen; wedstrijdzwemmen! Maar da's nogal spuit 11, zie ik.

De waterscouting kan ook nog leuk zijn, maar dat moet er maar net zijn in je buurt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_201039054
Ik ben van ABC overgegaan naar zwemvaardigheid (dat zijn officiële diploma's net als ABC) met als doel wedstrijdzwemmen maar mijn slag was daarvoor te beroerd dus toen bij de reddingsbrigade gegaan en later nog wat verschillende watersporten geprobeerd. Snorkelen, duiken, onderwaterhockey, waterpolo en waterbasketbal. Ik was nergens echt goed in want ik heb totaal geen idee waar mijn ledematen zich bevinden maar er zijn echt veel leuke sporten in het water.
  maandag 23 augustus 2021 @ 10:37:54 #127
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201039100
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:11 schreef exode het volgende:

[..]
Nou ja, wat een simpele tip waar ik dus helemaal niet over na heb gedacht. Thanks!
Ze bieden het in de buurt aan, bij kinderen vanaf 6 jaar een mix van plezier maken, nog beter leren zwemmen en focussen op wedstrijdzwemmen en waterpolo.
Ik ga meteen informatie opvragen.
Zelf jaren gedaan en echt heel veel plezier in gehad, dus hopelijk jouw zoon ook!
|| justdiggit.org ||
pi_201039115
B is echt een waterrat, altijd al geweest. Ik heb zelf alle zwemdiploma's die je kan halen gehaald. Ik houd zelf ook enorm van zwemmen.

Ik denk dat we een proefles gaan doen, zwemvaardigheid is alleen maar op tijden dat wij het gewoon niet kunnen regelen met maar 1 auto en een peuter die we mee moeten slepen.
  maandag 23 augustus 2021 @ 10:40:31 #129
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201039134
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:34 schreef Elleska het volgende:
Ik ben van ABC overgegaan naar zwemvaardigheid (dat zijn officiële diploma's net als ABC) met als doel wedstrijdzwemmen maar mijn slag was daarvoor te beroerd dus toen bij de reddingsbrigade gegaan en later nog wat verschillende watersporten geprobeerd. Snorkelen, duiken, onderwaterhockey, waterpolo en waterbasketbal. Ik was nergens echt goed in want ik heb totaal geen idee waar mijn ledematen zich bevinden maar er zijn echt veel leuke sporten in het water.
:D _O-
|| justdiggit.org ||
pi_201039141
Dat is vaak het grootste nadeel, die beperkte tijden en locaties.
Hier in de buurt zit wat dat betreft ook weinig.
pi_201039169
Hier hadden ze op woensdag en zaterdagmiddag een 2 uur durende zweminstuif. Dan deed je 3x30 minuten iets, met pauzes tussendoor. Een half uur wedstrijdzwemmen, een half uur waterpolo/bal spellen en 30 minuten lekker klooien met iets anders (flippers, duiken, synchroonzwemmen, reddingzwemmen, etc)..
Ik heb wel 2 waterratten, maar motorisch werd bij allebei afgeraden om ze C te laten halen vanwege de schaarslag. En tegen die tijd was de lol van lessen er ook wel af.. -O-
  maandag 23 augustus 2021 @ 10:44:44 #132
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201039187
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:43 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier hadden ze op woensdag en zaterdagmiddag een 2 uur durende zweminstuif. Dan deed je 3x30 minuten iets, met pauzes tussendoor. Een half uur wedstrijdzwemmen, een half uur waterpolo/bal spellen en 30 minuten lekker klooien met iets anders (flippers, duiken, synchroonzwemmen, reddingzwemmen, etc)..
Ik heb wel 2 waterratten, maar motorisch werd bij allebei afgeraden om ze C te laten halen vanwege de schaarslag. En tegen die tijd was de lol van lessen er ook wel af.. -O-
Zonde -O- Die schaarslag is met de juiste begeleiding prima af te leren :Y
|| justdiggit.org ||
pi_201039206
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:41 schreef Elleska het volgende:
Dat is vaak het grootste nadeel, die beperkte tijden en locaties.
Hier in de buurt zit wat dat betreft ook weinig.
Ja, we wonen ook net niet handig, beide zwembaden in de buurt zijn net te ver om steeds fietsend te doen.

In mijn zoektocht wel iets geweldigs voor Juul gevonden, op loopafstand. Dans/Zing/Acteerles voor peuters. Is wel wat voor onze diva die zingend en dansend en redelijk dramatisch door het leven gaat.
  maandag 23 augustus 2021 @ 10:47:46 #134
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_201039220
@exode J zwemt ook, maar wilde niet wedstrijdzwemmen (hij is niet zo competitief, en hij is technisch niet zo goed). Hij zit nu op survivalzwemmen (soort van crossover tussen reddingsbrigade en zwemvaardigheid) en vindt dat geweldig. Wat we ook nog hebben overwogen: snorkelen (dat staat als volgende op zijn lijstje) en plankspringen (gezien bij de OS, hij was onder de indruk).
pi_201039270
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:47 schreef mousemicky het volgende:
@:exode J zwemt ook, maar wilde niet wedstrijdzwemmen (hij is niet zo competitief, en hij is technisch niet zo goed). Hij zit nu op survivalzwemmen (soort van crossover tussen reddingsbrigade en zwemvaardigheid) en vindt dat geweldig. Wat we ook nog hebben overwogen: snorkelen (dat staat als volgende op zijn lijstje) en plankspringen (gezien bij de OS, hij was onder de indruk).
Ja, snorkelen wilt hij zelf heel graag maar dat is dus alleen op vrijdag om 17:15 op auto afstand. Verloofde is (met auto) op vrijdag pas op zijn vroegst om 17:00 thuis. Dat redden we dan niet. Ze overweegt nog om dan maar elke vrijdag eerder naar huis te gaan, maar ik zie dat niet zitten. Ze is echt zelden tot nooit om 17:00 thuis en heeft vaak MT op vrijdag die vaak uitlopen.

Deze week komt zijn zwemmaat spelen hier, ik zal het ook eens aan die moeder vragen. Zij zoekt ook een opvolger voor C voor haar zoon.

Maar we gaan iig proefles bij wedstrijdzwemmen/waterpolo aanvragen.
  maandag 23 augustus 2021 @ 10:52:05 #136
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_201039283
Voor mijn dochter is zwemvaardigheid nog te zwaar. Zwemt technisch goed maar mist de spierkracht. Ook veel last van haar astma op dit moment helpt ook niet mee. Volgend zwemseizoen gaat ze survivalzwemmen.
pi_201039287
quote:
17s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:44 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Zonde -O- Die schaarslag is met de juiste begeleiding prima af te leren :Y
Nou.. De oudste zit het in zijn motorische ontwikkeling, die verliep asynchroon, dus dat was echt fysiek een ding.

De jongste had wel gekund inderdaad. Heb ook vaak genoeg gemopperd. Maar de juffen waren te lief en mijn kind had geen zin. Als een juf 5 slagen zei dat hij netjes moet zwemmen, dan ging dat makkelijk. De vervolgende 50 slagen de rest van het bad door gingen krom en werden niet/nauwelijks gecorrigeerd. En dit was al de strenge school van de stad :X
tegen de tijd dat hij eenmaal bij een echt strenge meester zat, was hij het eigenlijk al zat. En die had weer te weinig tact om het erin te krijgen.

Maar we liggen regelmatig in een zwembad, zijn het waterratjes en redden ze zich prima. Ze hebben hier ook natte zwemles op school (groep 6-7-8), dus ik maak me geen zorgen over hun zwemvermogen.
pi_201039305
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:52 schreef -Bubseltje- het volgende:
Voor mijn dochter is zwemvaardigheid nog te zwaar. Zwemt technisch goed maar mist de spierkracht. Ook veel last van haar astma op dit moment helpt ook niet mee. Volgend zwemseizoen gaat ze survivalzwemmen.
Dat is wel balen!
B heeft met zwemmen eigenlijk nooit last van zijn astma, een extra reden voor ons om juist daar mee door te gaan. Binnen sporten is garantie voor benauwd worden en met zijn hooikoorts is buitensporten met name in het voorjaar ook lastig.
pi_201039317
Hier 2 kinderen bij de reddingsbrigade. Zwemmen 1 keer in de week een uurtje, plus dan andere activiteiten.

Het is nu even puzzelen met de andere sporten van de kinderen en mijn werk. Ik werk ook in het weekend. De oudste kan wel zelfstandig naar sport toe, maar er moet ook af en toe gereden worden met uit wedstrijden. Ik maak zelf voor het team de rij/fluit/keep schema's. Dan heb ik zelf nog een beetje in de hand wanneer we wat kunnen. Dit jaar ook zelf de schoolbanken weer in. Ik gok dat ik me niet ga vervelen komend schooljaar.
*poef* nu is het weg
  Licht Ontvlambaar maandag 23 augustus 2021 @ 10:56:38 #140
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_201039336
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 09:52 schreef exode het volgende:

Zwemfan hier is na het halen van C-diploma gaan snorkelen, dat heeft ze volgens mij nog een jaar of twee/drie gedaan.
pi_201039346
quote:
17s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:40 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
:D _O-
Het heet proprioceptie. Om je lichaamspositie te bepalen gebruik je zicht, evenwicht en het zenuwstelsel. Die laatste is bij mij deels verstoord door EDS. De sensoren van de gewrichten geven niet de juiste signalen door aan het zenuwstelsel. Gelukkig is mijn evenwichtsorgaan wel in orde dus ik loop niet constant alsof ik dronken ben.

Voor mij is dit normaal en ik kwam er pas een aantal jaar geleden achter dat het niet zo normaal is. Ik merk het met zwemmen vooral met de beenslag omdat die niet in het zicht is en het evenwichtsorgaan ook niet kan helpen zoals bij lopen. Dan krijg je dus een schaarslag die niet af te leren is.
  maandag 23 augustus 2021 @ 11:02:01 #142
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201039387
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:52 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Nou.. De oudste zit het in zijn motorische ontwikkeling, die verliep asynchroon, dus dat was echt fysiek een ding.

De jongste had wel gekund inderdaad. Heb ook vaak genoeg gemopperd. Maar de juffen waren te lief en mijn kind had geen zin. Als een juf 5 slagen zei dat hij netjes moet zwemmen, dan ging dat makkelijk. De vervolgende 50 slagen de rest van het bad door gingen krom en werden niet/nauwelijks gecorrigeerd. En dit was al de strenge school van de stad :X
tegen de tijd dat hij eenmaal bij een echt strenge meester zat, was hij het eigenlijk al zat. En die had weer te weinig tact om het erin te krijgen.

Maar we liggen regelmatig in een zwembad, zijn het waterratjes en redden ze zich prima. Ze hebben hier ook natte zwemles op school (groep 6-7-8), dus ik maak me geen zorgen over hun zwemvermogen.
Ja, had even moeten nuanceren naar meestal :P Ken nog wel iemand die er intensieve begeleiding voor heeft gehad maar het er inderdaad echt niet in kreeg.

Maar dat ze zich redden in het water is uiteindelijk het belangrijkste :Y En verder moeten ze natuurlijk vooral plezier hebben in een sport :Y
|| justdiggit.org ||
  maandag 23 augustus 2021 @ 11:03:56 #143
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201039404
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:57 schreef Elleska het volgende:

[..]
Het heet proprioceptie. Om je lichaamspositie te bepalen gebruik je zicht, evenwicht en het zenuwstelsel. Die laatste is bij mij deels verstoord door EDS. De sensoren van de gewrichten geven niet de juiste signalen door aan het zenuwstelsel. Gelukkig is mijn evenwichtsorgaan wel in orde dus ik loop niet constant alsof ik dronken ben.

Voor mij is dit normaal en ik kwam er pas een aantal jaar geleden achter dat het niet zo normaal is. Ik merk het met zwemmen vooral met de beenslag omdat die niet in het zicht is en het evenwichtsorgaan ook niet kan helpen zoals bij lopen. Dan krijg je dus een schaarslag die niet af te leren is.
Ik wist niet dat het een serieus ding was :o Sorry :@
|| justdiggit.org ||
pi_201039411
quote:
17s.gif Op maandag 23 augustus 2021 11:02 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Ja, had even moeten nuanceren naar meestal :P Ken nog wel iemand die er intensieve begeleiding voor heeft gehad maar het er inderdaad echt niet in kreeg.

Maar dat ze zich redden in het water is uiteindelijk het belangrijkste :Y En verder moeten ze natuurlijk vooral plezier hebben in een soort :Y
Het heeft ons wel veel geleerd over jongste zijn manier van leren en omgaan met leerkrachten.. :P
pi_201039438
quote:
Sjaak was zijn eerste jaar iedere maand een week ziek (helaas niet overdreven). Ik bracht hem zo kort mogelijk naar oma, of vrouw en ik wisselden af. Ik kan niet thuiswerken dus moest wel gewoon gaan, maar dan zo kort mogelijk. Vrouw werkte dan de avonden als dat kon. Man, wat was dat zwaar…
pi_201039446
quote:
17s.gif Op maandag 23 augustus 2021 11:03 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Ik wist niet dat het een serieus ding was :o Sorry :@
Ik wist het zelf niet eens toen ik nog actief zwom daarom leg ik het ook met liefde uit :)

Waarschijnlijk daardoor dat ik onderwaterhockey ook zo leuk vond, dat is met vinnen dus die beenslag hoeft allemaal niet zo precies. Al was het soms wel handig geweest om een goed excuus te hebben wanneer ik iemand iets te hard schopte :P
Helaas zit in het noorden alleen een studentenvereniging die dit spel speelt, de rest is allemaal in combi met duiken en dat lukt mij fysiek niet.

[ Bericht 11% gewijzigd door Elleska op 23-08-2021 12:27:00 ]
  maandag 23 augustus 2021 @ 11:14:35 #147
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_201039508
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:53 schreef exode het volgende:

[..]
Dat is wel balen!
B heeft met zwemmen eigenlijk nooit last van zijn astma, een extra reden voor ons om juist daar mee door te gaan. Binnen sporten is garantie voor benauwd worden en met zijn hooikoorts is buitensporten met name in het voorjaar ook lastig.
Het is meer dat ze veel verkouden is deze vakantie 🙈 en dat triggert haar astma.
pi_201039544
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 11:14 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]
Het is meer dat ze veel verkouden is deze vakantie 🙈 en dat triggert haar astma.
Oh echt? Ja dat heb ik zelf ook, ik ga dan wekenlang hoesten als een aangespoelde zeeleeuw. Elk verkoudsheidsvirusje is drama voor mij.

B wordt met name getriggerd door stof, vandaar dat binnensporten vaak misgaat. Die sporthallen zijn stofnesten.
Nu we net 3,5 week thuis zijn van vakantie heeft ie ook veel last. We stofzuigen en stoffen ons suf, maar er hangt blijkbaar veel stof in huis.

Ik ben blij met de zwemsuggesties, echt nooit over nagedacht. Ik denk dat hij waterpolo ook leuk vindt. Hij is erg bezig met winnen en met bewegen. Wie weet, een sport waar we zelf echt nooit aan dachten.
pi_201039993
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 22:37 schreef Cathmar het volgende:
NIKKI dat vind ik zo knap, alle drie twee dingen. Ik krijg dat niet voor elkaar, logistiek.
Klinkt misschien knapper dan het is, want de voetbclub waar 2 kinderen op zitten is praktisch naast ons huis. Daar kunnen ze dus zelf naartoe. Anders zou ik het ook niet bolgewerkt krijgen. ;)

Over zwemmen gesproken, ik vind het belangrijk om de zwemvaardigheid te onderhouden, dus alledrie de kinderen zitten op de zwemclub (wat ze ook leuk vinden overigens). Daar doen ze wekelijks recreatie/waterpolo/wedstrijdzwemmen.
pi_201041415
Zo, puber is weer thuis, met zanderige knieen van de sportdag aan de plassen :D

En een luxe, komend jaar met maar 22 kinderen in de klas. Zo weinig heeft hij nog nooit in de klas gehad sinds de zomerstart in groep 1 :P
pi_201043323
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:57 schreef Elleska het volgende:

[..]

Hier ook een heftig lelijke schaarslag, en ik kan ook niet traplopen zonder de treden te kunnen zien, zou dat daar ook mee te maken kunnen hebben :o ? Had me er altijd maar gewoon soort van bij neergelegd dat ik niet zo in touch ben met mn lijf haha
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_201044952
Dat klinkt wel heftig hoor Elleska, heb je er in het dagelijks leven veel last van?

Ik heb met traplopen vaak wel moeite, klinkt raar, maar ik kan blijkbaar niet zo goed diepte inschatten. Als tredes dezelfde egale kleur zijn, of juist heel druk, dan kan ik niet automatisch traplopen. Ik moet dan echt bewust kijken en voeten neerzetten anders gaat het mis. Ik dacht heel lang dat ik hoogtevrees had totdat een collega herkende hoe ik in ons oude hoofdkantoor met futuristische trap heel voorzichtig naar boven liep.
In het Lego House had ik het ook weer, een volledig witte trap, ik kan dan niet inschatten wat voor stappen ik moet zetten en pak de trapleuning heel stevig vast.

Ik had net bij het ophalen van de BSO weer eens wat hoor....
B heeft in de kleuterklas 1,5 jaar bij een jongen in de klas gezeten. De moeder van die jongen is nogal, uhm, ja ik weet het niet, needy, hoe zeg je dat? Ik weet echt alles van die vrouw, niet omdat ik destijds vroeg maar omdat ze alles vertelde tegen je, op het schoolplein, out of the blue altijd.
Andersom is ze ook nogal brutaal, ze wilde echt alles weten van hoe 2 vrouwen een kind konden krijgen. Niet algemeen, nee tot in de detail. Mijn verloofde vond dat altijd hilarisch want tegen haar zei ze geen woord.
Afgelopen 2 jaar haar dus niet gezien want haar zoontje is wat ouder en ging naar groep 3 toen B naar groep 2 ging. Komt ze net naar me toe terwijl ik de bij de BSO sta te wachten. Blijft het mannetje zitten en komt weer bij B in de klas, op speciaal verzoek, want er zijn 2 groepen 4 en hij MOEST WEL ECHT BIJ B IN DE KLAS.
B speelde/speelt nooit met hem.
De overbuurvrouw stond erbij en toen we terugliepen van de BSO met onze kinderen, kreeg ze de slappe lach. Ze zag het al mijn gezicht.
pi_201045574
@exode ze heeft gewoon stiekem een crush op je joh en gebruikt haar zoon als dekmantel. ;)
pi_201045985
quote:
1s.gif Op maandag 23 augustus 2021 20:36 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:exode ze heeft gewoon stiekem een crush op je joh en gebruikt haar zoon als dekmantel. ;)
Haha, nee daar geloof ik geen drol van. Al is haar man al wel meerdere keren vreemdgegaan, ja ook dat vertelt ze dus allemaal.

Ik heb wel de avond gemaakt net van verloofde die piste bijna in haar broek van het lachen toen ik het vertelde.
pi_201046012
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 20:59 schreef exode het volgende:

[..]
Haha, nee daar geloof ik geen drol van. Al is haar man al wel meerdere keren vreemdgegaan, ja ook dat vertelt ze dus allemaal.

Ik heb wel de avond gemaakt net van verloofde die piste bijna in haar broek van het lachen toen ik het vertelde.
Ze is wellicht op zoek naar vriendschap. ;)

Hier inmiddels terug uit Blijdorp. Rijden ging perfect en het weer was heeerlijk! *O*
Kapot moe. :+
pi_201046014
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 17:12 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Hier ook een heftig lelijke schaarslag, en ik kan ook niet traplopen zonder de treden te kunnen zien, zou dat daar ook mee te maken kunnen hebben :o ? Had me er altijd maar gewoon soort van bij neergelegd dat ik niet zo in touch ben met mn lijf haha
Lomp en onhandig ;)
Kan je met je ogen dicht je vinger naar je neus brengen? dat was een van de eerste testjes die ik moest doen.

quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 19:50 schreef exode het volgende:
Dat klinkt wel heftig hoor Elleska, heb je er in het dagelijks leven veel last van?
Ik weet niet beter.
Het klinkt nu misschien heel heftig maar het kan veel erger. Het scheelt heel veel dat het probleem bij mij vanuit de gewrichten komt dus niet alle signalen vanuit het zenuwstelsel zijn gestoord, signalen vanuit huid en spieren werken bijvoorbeeld wel dus ik zonder te zien wel voelen dat ik nu met mijn benen over elkaar zit. Dat is dus wel iets wat ik doe, benen los laten bungelen vind ik vreselijk en ik sta vaak met handen in de zakken of handen/armen bij elkaar. Dat zijn blijkbaar trucjes die ik mezelf heb aangeleerd.
  maandag 23 augustus 2021 @ 23:01:30 #157
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_201047734
Ik heb ook lang moeite gehad met traplopen,ik vond het echt een beperking. Bij mij leek het of mijn hersenen en lichaam niet goed samen werkten, dus nadenken over elke stap die ik deed. Fietsen lukte ook niet goed meer. Ik slikte destijds medicatie voor een angststoornis, ik ben op de een op andere dag met die medicatie gestopt omdat ik me
er in verslikt had en ze gewoon niet meer weg kreeg. Een kort daarna gingen die problemen langzaam over. Ik denk dat de medicatie mijn reactievermogen erg heeft aangetast en mijn angsten alleen maar heeft verergert. Heel ander verhaal dan jullie, maar als je niet goed kunt traplopen moet je soms veel dingen aanpassen in je dagelijks leven, en dat is rot.
  maandag 23 augustus 2021 @ 23:16:13 #158
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_201047891
Ex had de kinderen even opgehaald om te zwemmen in een soort meertje, hadden ze eindelijk wat te doen deze vakantie en kon ik eindelijk even tot rust komen. Een half uur later word ik gebeld of ik pleisters kan komen brengen want zoon heeft dikke snee in zijn teen, daar aangekomen vond ik het wel een belletje huisarts waard. Ex met zoon naar de huisarts en ik moest met dochter lopend terug en het was ook niet direct om de hoek. Hoefde gelukkig niet gehecht te worden maar was wel even flink over de zeik. Heb al zo vaak gezegd dat hij waterschoenen moet kopen als hij daar wil zwemmen want ze hebben elke keer wondjes aan hun voeten als ze daar hebben gezwommen, er moet dus eerst wat gebeuren voordat hij inziet dat ik geen zeurpiet ben. Dat was de samenvatting van mijn kindloze middag. Sorry, moest even mijn ei kwijt.
pi_201047970
@krijtlijk dat is toch ook gewoon super irritant. Eindelijk even een beetje tijd voor jezelf en dan kun je alsnog komen. Alles voor de kinderen uiteraard, maar balen mag best :*
Zeker als je het al een beetje voorzag en gewaarschuwd had :X
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 23 augustus 2021 @ 23:42:21 #160
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_201048094
quote:
1s.gif Op maandag 23 augustus 2021 23:26 schreef LeSage het volgende:
@:krijtlijk dat is toch ook gewoon super irritant. Eindelijk even een beetje tijd voor jezelf en dan kun je alsnog komen. Alles voor de kinderen uiteraard, maar balen mag best :*
Zeker als je het al een beetje voorzag en gewaarschuwd had :X
Het is ook een opstapeling van ergenissen ondertussen. Hoofdverblijf van dochter is bij vader maar ze is nu al 3 weken bij mij omdat hij een vlooienplaag heeft waar hij in zijn ogen heel druk mee is maar in die van mij niks aan doet, hij heeft er geen last van maar dochter is er gevoeliger voor en haar benen zijn helemaal kapot gekrabt, ze slaapt hier met kniekousen aan ivm krabben. na een paar uurtjes bij vader op bezoek zitten er weer 5 bulten bij. Ik wil haar gewoon hier houden maar heb alleen deze week nog vakantie. Dus nu heb ik mezelf als zeurende ex mij opgedrongen dat ik woensdag bij hem kom opruimen en schoonmaken.
pi_201048588
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 20:59 schreef exode het volgende:

[..]

Ik lees het toch echt alsof ze een serieuze crush op je heeft :P
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 06:03:20 #162
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_201048776
Krijtlijk wat een vervelende toestand(en). :{
in de haak.
pi_201049287
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 02:46 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Ik lees het toch echt alsof ze een serieuze crush op je heeft :P
Als ik dit aan mijn verloofde ga voorlezen, komt ze helemaal niet meer bij he.

Ik heb wel eens een massageklant gehad die tijdens de massage vertelde dat ze langs wilde komen omdat ze hoorde dat ik op vrouwen viel. Zij was getrouwd met een man en kwam er toch steeds meer achter dat ze op vrouwen viel. Daar wilde ze over praten. Ik denk dat ik een soort lesbische praatgroep ben zonder dat ik het weet.
Ik ga mijn gaydar eens aanzetten bij haar. ;)

Krijtlijk, wat vervelend, hier zou ik ook enorm van balen!
pi_201050019
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 21:01 schreef Elleska het volgende:

[..]
Lomp en onhandig ;)
Kan je met je ogen dicht je vinger naar je neus brengen? dat was een van de eerste testjes die ik moest doen.
[..]
Ik weet niet beter.
Het klinkt nu misschien heel heftig maar het kan veel erger. Het scheelt heel veel dat het probleem bij mij vanuit de gewrichten komt dus niet alle signalen vanuit het zenuwstelsel zijn gestoord, signalen vanuit huid en spieren werken bijvoorbeeld wel dus ik zonder te zien wel voelen dat ik nu met mijn benen over elkaar zit. Dat is dus wel iets wat ik doe, benen los laten bungelen vind ik vreselijk en ik sta vaak met handen in de zakken of handen/armen bij elkaar. Dat zijn blijkbaar trucjes die ik mezelf heb aangeleerd.
Dat met de vinger en de neus lukt wel :P dus geen idee. Ik zie overigens ook slecht met een oog (dr zit iets in wat ze niet met sterkte kunnen corrigeren, hoe het zit weer ik niet precies). Dus het kan ook dat daar het funky traplopen door komt. Ik heb gewoon niet veel ruimtelijk inzicht. Ik vergis me ook wel eens in hoe breed/smal mn auto is :') dan rij ik om een smalle weg en ben ik overtuigd dat mijn auto te breed is en vertrouw ik er maar op dat het past omdat ik zie dat andere auto's ook passen. Maar echt inschatten kan ik t niet :?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_201050427
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 19:50 schreef exode het volgende:

Ik heb met traplopen vaak wel moeite, klinkt raar, maar ik kan blijkbaar niet zo goed diepte inschatten. Als tredes dezelfde egale kleur zijn, of juist heel druk, dan kan ik niet automatisch traplopen. Ik moet dan echt bewust kijken en voeten neerzetten anders gaat het mis. Ik dacht heel lang dat ik hoogtevrees had totdat een collega herkende hoe ik in ons oude hoofdkantoor met futuristische trap heel voorzichtig naar boven liep.
In het Lego House had ik het ook weer, een volledig witte trap, ik kan dan niet inschatten wat voor stappen ik moet zetten en pak de trapleuning heel stevig vast.

Ik had net bij het ophalen van de BSO weer eens wat hoor....
B heeft in de kleuterklas 1,5 jaar bij een jongen in de klas gezeten. De moeder van die jongen is nogal, uhm, ja ik weet het niet, needy, hoe zeg je dat? Ik weet echt alles van die vrouw, niet omdat ik destijds vroeg maar omdat ze alles vertelde tegen je, op het schoolplein, out of the blue altijd.
Andersom is ze ook nogal brutaal, ze wilde echt alles weten van hoe 2 vrouwen een kind konden krijgen. Niet algemeen, nee tot in de detail. Mijn verloofde vond dat altijd hilarisch want tegen haar zei ze geen woord.
Afgelopen 2 jaar haar dus niet gezien want haar zoontje is wat ouder en ging naar groep 3 toen B naar groep 2 ging. Komt ze net naar me toe terwijl ik de bij de BSO sta te wachten. Blijft het mannetje zitten en komt weer bij B in de klas, op speciaal verzoek, want er zijn 2 groepen 4 en hij MOEST WEL ECHT BIJ B IN DE KLAS.
B speelde/speelt nooit met hem.
De overbuurvrouw stond erbij en toen we terugliepen van de BSO met onze kinderen, kreeg ze de slappe lach. Ze zag het al mijn gezicht.
Hahaha, heb jij weer. Zorgt in elk geval voor vermaak zo te horen ;).

@krijtlijk daar zou ik ook behoorlijk van balen!

@littledrummergirl, dat je met 1 oog slecht ziet kan wel heel veel invloed hebben op het traplopen. Je hebt namelijk 2 ogen nodig om diepte te kunnen zien. Dat kan verklaren waarom je een trap lastiger in kan schatten of wat je schrijft met zo'n straat.
Als je dan met 1 oog slecht ziet, zie je ofwel minder diepte of helemaal niet. Dan zie je waarschijnlijk die 3d kijkplaten ook niet of lastig?
Ik zie ook met 1 oog slecht (50% met correctie, zonder geen idee maar echt heel wazig), als ik mijn lenzen in heb zie ik wel wat diepte, maar met mijn bril (niet de goede sterkte voor mijn ene oog ivm enorm verschil in sterkte).
Ik mis het wel als ik mijn lenzen niet in heb, maar dan vooral met het sporten (waar is de bal ten opzichte van mij), dan mis ik precisie.

Op grotere afstand maakt het niet uit, want dan zie je "diepte" door hoe objecten ten opzichte van elkaar staan of dat het een groter is dan het ander, terwijl je weet dat ze even groot zijn. En dan bepaal je op die manier wat dichterbij is.

Er zijn in de straat hierachter bouwvakkers bezig, die hebben een radiozender opstaan met muziek uit mijn jeugd ofzo... 2unlimited enzo :')
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:35:15 #166
176471 oh-oh
pi_201050561
Traplopen herkenning, maar ook erg slecht zicht hier.
Ik mis de kinderen van mijn zus, wat zijn die gezellig...
Gisteren ben ik voor het eerst sinds corona de hele dag weggeweest naar een vriendin die verhuisd is naar een andere stad, het was een circus, met 7 honden, maar wat een leuk huis.
Ik ben serieus aan het overwegen om terug te verhuizen naar mijn geboorteplaats geloof ik.
Iets wat ik echt gezegd had nooit te doen :D
( Groucho Marx )
pi_201051251
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 09:45 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Dat met de vinger en de neus lukt wel :P dus geen idee. Ik zie overigens ook slecht met een oog (dr zit iets in wat ze niet met sterkte kunnen corrigeren, hoe het zit weer ik niet precies). Dus het kan ook dat daar het funky traplopen door komt. Ik heb gewoon niet veel ruimtelijk inzicht. Ik vergis me ook wel eens in hoe breed/smal mn auto is :') dan rij ik om een smalle weg en ben ik overtuigd dat mijn auto te breed is en vertrouw ik er maar op dat het past omdat ik zie dat andere auto's ook passen. Maar echt inschatten kan ik t niet :?
Ik ben vrijwel blind aan 1 oog (is ook niet te corrigeren, ik zie er minder dan 2%mee) en dat is ook wel een uitdaging met diepte zien. Voor autorijden heb ik wat truukjes aangeleerd om het makkelijker te maken, maar het blijft soms een uitdaging. Dan maar wat later op de plaats van bestemming.
pi_201051314
Is dat nog wel in de regio oh-oh, of heel ergens anders?

Ik zag een paar dagen geleden een huis van 227 m2 op een lap grond van 19.000 m2 voor ¤460.000 (in Drenthe). Beetje jammer dat het huis sinds de jaren '60 aan de binnenkant niet meer aangepast is. Gaat zeker nog 2 ton kosten om het wat te moderniseren...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_201051738
Wat een koopje @Phaidra , daar koop je hier in de regio als je geluk hebt zo'n 150m2 grond met daarop een huis van 120m2 voor. :o
pi_201051976
Mijn zwagers hebben gisteren een 2onder een kap gekocht van 90 vierkante meter voor ruim 7 ton....in het Gooi.
Echt....
Waarom?
Geen idee, de lijst van eisen was lang en ze kunnen er zover ik in kan schatten 1 afvinken.

Wij kijken ook om ons heen, niet serieus hoor, zelfs niet semi serieus, maar wat een geld wordt er overal gevraagd, echt niet te geloven.
pi_201052004
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 11:55 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wat een koopje @:Phaidra , daar koop je hier in de regio als je geluk hebt zo'n 150m2 grond met daarop een huis van 120m2 voor. :o
Ja precies! Voor die omgeving was het nog prijzig, begreep ik, zeker met de extra kosten er nog bij (het is nu haast een museum), maar alll die ruimte joh!! :o
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_201052110
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 12:11 schreef exode het volgende:
Mijn zwagers hebben gisteren een 2onder een kap gekocht van 90 vierkante meter voor ruim 7 ton....in het Gooi.
Echt....
Waarom?
Geen idee, de lijst van eisen was lang en ze kunnen er zover ik in kan schatten 1 afvinken.

Wij kijken ook om ons heen, niet serieus hoor, zelfs niet semi serieus, maar wat een geld wordt er overal gevraagd, echt niet te geloven.
Inderdaad.
Als ik ietsje ruimer wil wonen, betaal ik zo’n onaantrekkelijk flink bedrag + naar je zin maken (er is altijd wat).
Laat maar doen dan. :')
pi_201052718
Als wij nu verkopen gaat het huis voor zo'n 5 ton. We kochten het vorig jaar voor 355...
De huizenmarkt is echt totaal van slag.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_201053717
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 13:01 schreef Vicky het volgende:
Als wij nu verkopen gaat het huis voor zo'n 5 ton. We kochten het vorig jaar voor 355...
Maar de pest is dat wanneer je iets terug wilt komen, je ook zo'n belachelijk hoog bedrag betaald. Wat het nog steeds even onaantrekkelijk maakt om te verhuizen ;).
Het is echt idioot wat er gebeurd...
pi_201053815
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 14:32 schreef Nijna het volgende:

[..]
Maar de pest is dat wanneer je iets terug wilt komen, je ook zo'n belachelijk hoog bedrag betaald. Wat het nog steeds even onaantrekkelijk maakt om te verhuizen ;).
Ja, dat dus. Wij willen niet verhuizen, tenzij we ons droomhuis tegenkomen. En op Funda kijken, vind ik gewoon leuk (wie niet).
Wij zouden ons huisje al kwijt zijn voordat het op Funda staat (zoals zovelen) met ook behoorlijke winst terwijl we er pas 3,5 jaar wonen. En dan? Een ander, groter huis kopen inclusief hogere hypotheek? Wij wonen in een duur dorp, dus groter is meteen echt veel duurder.

Wij richten ons op de maandlasten, dat vinden echt veel mensen in onze directe omgeving raar. 'Jullie kunnen toch een veel groter huis kopen?' Ja, volgens de bank wel ja, maar volgens onze gedachtes over maximale hypotheeklasten die we willen hebben niet.
Mijn schoonvader appt verloofde zelfs met funda linkjes van huizen die inderdaad groter zijn maar absoluut niet onze smaak en veeeeel duurder dan ons huidige huis. Geen idee waarom hij dat doet, wij willen niet weg. Anderen vinden dat wij te klein wonen, wij vinden alleen de slaapkamer van Juul echt te klein, verder vinden wij het zo fijn en knus O+

Ben wel benieuwd, er wordt al een tijd geklust aan een 2 onder 1 kap verderop in de straat. Flink aangebouwd vooral waardoor er amper tuin over is. 3 ton is er voor betaald en hij zal doorverkocht worden, ik gok op 5 ton. Op zijn minst.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:44:33 #176
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_201053836

[ Bericht 100% gewijzigd door Ynske op 24-08-2021 16:28:49 ]
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_201054183
Wij zijn nu bezig met een hypotheek voor de verbouwing van ons huis. Je kan bijlenen van je huidige hypotheek tot wat het huis op dit moment waard is. Wij kunnen dus serieus 120.000 euro bij lenen. :N En dan is het nog niet verbouwd.
Dat doen we niet ivm de maandkosten
pi_201054319
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 13:01 schreef Vicky het volgende:
En heb je überhaupt iets moeten verbouwen/updaten?
pi_201054799
Ik kijk dagelijks op Funda. Niet omdat ik weg wil, maar omdat ik het leuk vind om in de gaten te houden. :@

De markt is echt gek geworden. Mijn zwager en schoonzus (met 2 kinderen) willen uit elkaar en wonen nu in een particulier huurhuis wat ze beiden niet kunnen betalen in hun eentje. Andere particuliere huurhuizen zijn te duur en er staat hier niets te koop onder de 250k. Ze zitten nu min of meer aan elkaar vast omdat ze anders geen huisvesting hebben. Gelukkig hebben ze geen ruzie, maar het maakt de situatie niet minder schrijnend en naar.
pi_201055876
quote:

[..]
Ja dat is zeker waar

quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 15:30 schreef vencodark het volgende:

[..]
En heb je überhaupt iets moeten verbouwen/updaten?
Jazeker.. ongeveer een ton. Kon ook minder maar wij wilden een uitbouw en die kost rond de 49k
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 18:06:48 #181
244125 laziness
pi_201056138
quote:

[..]
Ligt er een beetje aan. Onze hypotheek van 300k heeft nog een rente van 3,1%. Een hypotheek van bijv 500k met maar 1,7% rente is qua lasten niet heel veel duurder. En dan heb ik nog 300k overwaarde te besteden daar bovenop. Dan kan je opeens een huis van 800k kopen. Daarvoor kan ik wel iets groters kopen ;)
Het probleem is meer dat er zoveel schaarste is dat je nauwelijks kans maakt tussen de honderden gegadigden. Niet dat wij actief zoeken trouwens.

En groeten uit Arles :W Waar het beroemde Vincent van Gogh restaurant hele belabberde service heeft dus tip van flip, lekker skippen als je daar bent.

[ Bericht 0% gewijzigd door laziness op 24-08-2021 18:27:56 ]
pi_201056192
Ja, wat laziness zegt.
Je kunt je huis wel verkopen en met de overwaarde iets veel duurders terugkopen omdat de rente zo laag staat.
Maar zie er maar tussen te komen. Dat is het lastige nu.
pi_201056375
Wij zitten gelukkig nog meer dan prima hier (5 jaar geleden nieuwbouw), net ook het hele huis een update gegeven qua meubels enzo.

Want de woningmarkt is inderdaad zo bizar op het moment :X als ik kijk wat ons huis inmiddels op zou kunnen brengen. Maar ja, dan moet je inderdaad ok nog wat nieuws vinden.

Het enige wat nog op ons droomlijstje staat, is een vrije kavel kopen en daarop echt ons droomhuis bouwen O+

Maar da's vooral een leuk gedachte experiment, want die kavel zou zich dan ook wel op de ideale locatie moeten bevinden enzo :P
  Licht Ontvlambaar dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:08:51 #184
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_201056845
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 14:42 schreef exode het volgende:

[..]
Ja, dat dus. Wij willen niet verhuizen, tenzij we ons droomhuis tegenkomen. En op Funda kijken, vind ik gewoon leuk (wie niet).
Wij zouden ons huisje al kwijt zijn voordat het op Funda staat (zoals zovelen) met ook behoorlijke winst terwijl we er pas 3,5 jaar wonen. En dan? Een ander, groter huis kopen inclusief hogere hypotheek? Wij wonen in een duur dorp, dus groter is meteen echt veel duurder.

Wij richten ons op de maandlasten, dat vinden echt veel mensen in onze directe omgeving raar. 'Jullie kunnen toch een veel groter huis kopen?' Ja, volgens de bank wel ja, maar volgens onze gedachtes over maximale hypotheeklasten die we willen hebben niet.
Mijn schoonvader appt verloofde zelfs met funda linkjes van huizen die inderdaad groter zijn maar absoluut niet onze smaak en veeeeel duurder dan ons huidige huis. Geen idee waarom hij dat doet, wij willen niet weg. Anderen vinden dat wij te klein wonen, wij vinden alleen de slaapkamer van Juul echt te klein, verder vinden wij het zo fijn en knus O+

Ben wel benieuwd, er wordt al een tijd geklust aan een 2 onder 1 kap verderop in de straat. Flink aangebouwd vooral waardoor er amper tuin over is. 3 ton is er voor betaald en hij zal doorverkocht worden, ik gok op 5 ton. Op zijn minst.
Ik vind dat zo vreemd, om te vinden dat iemand anders ‘te klein’ zou wonen… je kunt toch hooguit vinden dat je zelf liever groter woont? Wie ben ik om te bepalen of iets te klein of te groot zou zijn als ik er zelf niet woon.
pi_201057396
Kennen jullie de mop van f-r en gezin die terug gingen van vakantie?
Nou sac en ik zijn thuis. Mijn man en ean nog in Frankrijk
Camper kapot.

2x een klapband. Eerste keer weggesleept garage band verwisseld waren in totaal 2uur zoet ermee. 10km verder zelfde band stuk. Maar nu ook de bak onder het bed. Alle spullen over de snelweg.

Onze camper is oud en mag veel steden niet meer in. Daarom reed ik met onze eigen auto. Ik wilde mijn man en ean wel ophalen (ik zat inmiddels wel ruim 300km voor hun al voorbij Parijs) maar de anwb gaf nog geen akkoord om de camper op transport te zetten.

Nu wel maar toen wilde er geen taxi meer naar het autoverhuurbedrijf rijden

Mijn man en ean slapen nog een nachtje in frankrijk
pi_201057462
Jeetje f_r, wat een verhaal. Hopelijk is alles morgen vlot geregeld en is de rest van je gezin ook weer snel thuis.
pi_201057521
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 18:11 schreef lily het volgende:
Ja, wat laziness zegt.
Je kunt je huis wel verkopen en met de overwaarde iets veel duurders terugkopen omdat de rente zo laag staat.
Maar zie er maar tussen te komen. Dat is het lastige nu.
Ja, precies.
Wij hebben mazzel gehad dat we ingeloot werden voor een kavel, de grondprijzen erg laag waren en we redelijk binnen een mooi budget kunnen gaan bouwen. Dat + de overwaarde op onze huidige woning en de lagere rentes maakt dat wij straks voor minder maandlasten groter gaan wonen.
Mja, dat is wel in Overijssel ;)
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 20:23:40 #188
176471 oh-oh
pi_201057993
Weten jullie nog van mijn zus en haar vriend die hadden gezegd dat de kinderen de hond kregen?
Ze hebben zich bedacht.
Die gaan het lastig krijgen om die kinderen nog afspraken na te laten komen de komende zes jaar :')
Maar ze is vandaag verhuisd, ik had letterlijk een wachtlijst voor haar.
Ik vind het echt abnormaal sneu voor de kinderen though.

Oh als ik zou verhuizen zou het naar Sittard zijn, dan kun je wel iets leuks kopen als je een appartement in Maastricht verkoopt. Maar er is bijna niks te koop , zelfs niet in Sittard :')
( Groucho Marx )
pi_201058027
@F_r wat een verhaal. :o
pi_201058967
Mij man ging met een taxi naar een hotel. De taxi chauffeur was zo vriendelijk om me te lopen om te tolken. Zegt de receptioniste we verhuren geen kamers aan 2 mannen met een kind.

Goed dat ze alert zijn. Maar 2 vaders kan ook.
pi_201059125
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 19:54 schreef Peacefulll het volgende:

[..]
Ja, precies.
Wij hebben mazzel gehad dat we ingeloot werden voor een kavel, de grondprijzen erg laag waren en we redelijk binnen een mooi budget kunnen gaan bouwen. Dat + de overwaarde op onze huidige woning en de lagere rentes maakt dat wij straks voor minder maandlasten groter gaan wonen.
Mja, dat is wel in Overijssel ;)
Wij hadden ook mazzel met inloten voor een kavel. Was vrije bouw en hebben we uiteindelijk van af gezien, want ik overzag het totaal niet. Toch nieuwbouw gekocht maar dan in een klein project. Het gaat over bedragen waar ik nog steeds een beetje eng van word…. Echt bizar. Maar we kwamen van 5% rente en nu naar onder de 2. De maandlasten blijven hetzelfde. Het huis is iets héél anders.

Toen wij vertrokken uit Nederland in 2017 wilde ik het huis zo graag verkopen. Voelde als een last, ik wilde er van af. Manlief was gelukkig slimmer.
Als we dat nl gedaan hadden, hadden we nooit meer een stap vooruit kunnen maken (in de huidige markt).
Met een meidenkwartet
pi_201059642
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 20:23 schreef oh-oh het volgende:
Oh als ik zou verhuizen zou het naar Sittard zijn, dan kun je wel iets leuks kopen als je een appartement in Maastricht verkoopt. Maar er is bijna niks te koop , zelfs niet in Sittard :')
Ik woon in een dorp onder de rook van Sittard. Leuke stad is dat ook.
Maar blijkbaar ook daar niks meer leuks te koop ;(
pi_201059783
Wij hebben 2,5 jaar geleden een vrijstaand huis aan de rand van een dorp gekocht. Wel aan het kleine station maar dat vinden onze kinderen alleen maar top. Rennen naar de trein, 1 minuut.
185m woonruimte. Garage, kantoor. Heerlijk groot huis met alle ruimte voor ons vijven.

259 hebben we betaald.
pi_201060129
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 19:08 schreef Sjeen het volgende:

[..]
Ik vind dat zo vreemd, om te vinden dat iemand anders ‘te klein’ zou wonen… je kunt toch hooguit vinden dat je zelf liever groter woont? Wie ben ik om te bepalen of iets te klein of te groot zou zijn als ik er zelf niet woon.
Tja dat heb ik ook, heb sowieso geen mening over iemands huis. Ik woon er inderdaad niet.

Wij zijn 3,5 jaar geleden van 130 naar 85 vierkante meter gegaan. Dat snappen veel mensen niet. En dan krijg je dus blijkbaar Funda linkjes.
pi_201060522
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 20:23 schreef oh-oh het volgende:
Weten jullie nog van mijn zus en haar vriend die hadden gezegd dat de kinderen de hond kregen?
Ze hebben zich bedacht.
Die gaan het lastig krijgen om die kinderen nog afspraken na te laten komen de komende zes jaar :')
Maar ze is vandaag verhuisd, ik had letterlijk een wachtlijst voor haar.
Ik vind het echt abnormaal sneu voor de kinderen though.

Ooh, wat jammer zeg!
Waarom hebben ze zich bedacht? Zonde voor je neefje. -O-
pi_201060707
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 22:12 schreef exode het volgende:
Wij zijn 3,5 jaar geleden van 130 naar 85 vierkante meter gegaan. Dat snappen veel mensen niet. En dan krijg je dus blijkbaar Funda linkjes.
Wij gingen van 100 naar 150 en krijgen nog steeds commentaar van (met name schoon)familie dat we niet zoveel ruimte hebben. Het is maar waar je het mee vergelijkt.

Maar terug maar 85 zou mij ook ernstig benauwen moet ik bekennen. Knus is niet mijn ding. Dan valt er de hele tijd vanalles om :D
  Licht Ontvlambaar dinsdag 24 augustus 2021 @ 23:20:24 #197
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_201061909
Wij hebben op zich een groot huis maar dan vooral boven, 3e slaapkamer ligt boven de garage. Mijn conclusie, hoe groter je huis hoe meer zooi je er in stouwt :')

Ik probeer al een eeuwigheid om alle ruimtes op te ruimen en alle overbodige zooi te verwijderen. Dat lukt maar matig… Vandaag wel een succesmomentje, net klaar met opruimen van dochterliefs kamer (die boven de garage dus), ze is nu echt klaar voor het nieuwe schooljaar :D
pi_201061953
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 22:34 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wij gingen van 100 naar 150 en krijgen nog steeds commentaar van (met name schoon)familie dat we niet zoveel ruimte hebben. Het is maar waar je het mee vergelijkt.

Maar terug maar 85 zou mij ook ernstig benauwen moet ik bekennen. Knus is niet mijn ding. Dan valt er de hele tijd vanalles om :D
Wij zijn niet bewust kleiner gaan wonen hoor, maar met ons eisenpakket was groter onbetaalbaar.
Voordeel is wel dat er weinig om kan vallen hier aangezien we gewoon heel veel spullen hebben weg gedaan.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 00:32:01 #199
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201062520
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 21:23 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Wij hadden ook mazzel met inloten voor een kavel. Was vrije bouw en hebben we uiteindelijk van af gezien, want ik overzag het totaal niet. Toch nieuwbouw gekocht maar dan in een klein project. Het gaat over bedragen waar ik nog steeds een beetje eng van word…. Echt bizar. Maar we kwamen van 5% rente en nu naar onder de 2. De maandlasten blijven hetzelfde. Het huis is iets héél anders.

Toen wij vertrokken uit Nederland in 2017 wilde ik het huis zo graag verkopen. Voelde als een last, ik wilde er van af. Manlief was gelukkig slimmer.
Als we dat nl gedaan hadden, hadden we nooit meer een stap vooruit kunnen maken (in de huidige markt).
Ik ben best belegen (46), mijn partner is ouder. Beide momenteel geen koophuis. Iets kopen (hoewel we veeeeel kunnen lenen qua hypotheek. Maar we willen betaalbare maandlasten en dus ook nog veel leuke dingen kunnen doen) is echt GEEN doen. We kijken met een schuin oog ondanks dat we geen directe plannen hebben. Maar zonder bestaand koophuis met dikke overwaarde kun je het schudden -O-

No way dat je als "starter" kunt meedoen ah dik overbieden...
pi_201063742
Ik zou het nu ook echt heel spannend vinden om een eerste huis te kopen. Die prijzen zijn zo torenhoog dat moet toch weer faliekant misgaan?
Ook de lage rentes, als je rekent met maandlasten zoals wij, dan mag je hopen dat de rentes niet sky high gaan worden.

Overigens hebben ze in onze gemeente een bommetje gegooid, we willen graag vooraan lopen met het project van het gas af. Voor 2030 zou het moeten. De gemeente wilt met warmwaterpompen gaan werken. Ze starten met 3 wijken waar voornamelijk oude woningen staan (oud als in vooroorlogs).
Kan je het voorstellen, zoals ons huisje, niet voldoende geïsoleerd, een warmwaterpomp? Lekker koude winters in je eigen huis en torenhoge rekeningen. Oh ingeschatte investering voor ons huis: ¤40K.
Wij zitten net niet bij die eerste 3 wijken en is er ontzettend veel weerstand dus ben benieuwd.
pi_201063853
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 22:34 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik vroeg mij laatst hardop af of mensen in villa’s zich minder vaak stoten dan mensen in gewone/kleinere huizen. :')
pi_201063894
quote:
1s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 08:33 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ik vroeg mij laatst hardop af of mensen in villa’s zich minder vaak stoten dan mensen in gewone/kleinere huizen. :')
Wij duwden die 130 vierkante meter vol met meubels en spullen. Echt wat er van zolder kwam toen we gingen verhuizen :@
Wij zijn dus niet bewust kleiner gaan wonen, als in uit principe of zo. We hebben ook echt wel getwijfeld en er lang over gesproken. Maar we hadden beide zoiets van: wat moeten we eigenlijk met al die ruimte. En dat voelt nog steeds zo.
Natuurlijk wil ik liever een jaren 30 huis in zo'n gezellige straat als onze huidige straat maar dan veel groter. Dan tik je hier echter de 1 miljoen aan.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 08:51:37 #203
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_201063979
Wij willen wel verhuizen maar er zijn nergens in de buurt huizen met 7 of 8 slaapkamers.
pi_201064054
quote:

[..]
Ik denk dat ik me nog net zo vaak zou stoten. :Y

Ons huis is beneden niet zo groot en boven juist wel ruim. We hebben overwogen om verder uit te bouwen maar daarvoor waardeer ik onze tuin teveel.
We wonen hier wel heerlijk met garage, op een hoekje (vooral boven veel licht), groenstrook/speeltuin wat zorgt voor vrij zicht. Denk niet dat ik ooit nog ga verhuizen hoor. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_201064113
Ons huis is echt wel naar ons zin. voor 180 gekocht, nu wel voor de helft meer verkocht, als ik de vraagprijzen in de buurt zie. Maar voor 300k krijgen we niks dat beter is dan dit. Buurt en locatie is ook goed.
Ik denk dat we hier blijven wonen tot we aan een kleiner senioren appartement toe zijn :P

Vandaag de grote -zoek de spullen voor kamp- dag.. de jongste gaat maandag al. Lekker vlot dit jaar, kunnen ze daarna ook gelijk aan het echte werk })
pi_201064131
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 19:44 schreef F_r het volgende:
Kennen jullie de mop van f-r en gezin die terug gingen van vakantie?
Nou sac en ik zijn thuis. Mijn man en ean nog in Frankrijk
Camper kapot.

2x een klapband. Eerste keer weggesleept garage band verwisseld waren in totaal 2uur zoet ermee. 10km verder zelfde band stuk. Maar nu ook de bak onder het bed. Alle spullen over de snelweg.

Onze camper is oud en mag veel steden niet meer in. Daarom reed ik met onze eigen auto. Ik wilde mijn man en ean wel ophalen (ik zat inmiddels wel ruim 300km voor hun al voorbij Parijs) maar de anwb gaf nog geen akkoord om de camper op transport te zetten.

Nu wel maar toen wilde er geen taxi meer naar het autoverhuurbedrijf rijden

Mijn man en ean slapen nog een nachtje in frankrijk
Wat balen F_r. Klinkt ook alsof het voor je man ook wel spannend geweest moet zijn als je ineens een klapband krijgt maar ook alle spullen op de snelweg liggen :o
Gelukkig geen gewonden, maar wel vervelend zeg!
pi_201064440
Ik heb het al vaker gezegd, maar ik knijp nog steeds in mijn handjes dat we ons huis vier jaar geleden hebben kunnen kopen. Het was nét voor de huizenbubbel weer begon te groeien - ik denk dat als we een maand later waren geweest, we al kansloos waren. Natuurlijk zijn er dingen die ik anders zou willen (voornamelijk een ruimere badkamer en tuin) maar verder wonen we hier heerlijk, wij gaan niet meer weg hoor.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 09:57:02 #208
149959 SQ
snelle trees
pi_201064575
quote:

[..]
Absoluut. Ik vind het een van de meest geweldige features van groot wonen. Nooit meer overal omheen moeten klauteren.
disclaimer
  Licht Ontvlambaar woensdag 25 augustus 2021 @ 10:11:03 #209
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_201064700
Gezien al mijn onverklaarbare blauwe plekken, denk ik dat ik overal en altijd wel ergens tegenaan weet te lopen :')
pi_201064726
quote:

[..]
:D
Wij hebben vooral veel leefruimte, maar dus ook ruime doorgangen waar mogelijk. Vrij brede gang, veel loopruimte in de keuken, dat soort dingen. Denk dat dat wel helpt ja.
pi_201064881
Ik heb eigenlijk geen idee wat het woonoppervlak van ons huis is. Als ik kijk op funda naar een vergelijkbaar huis denk ik ongeveer 150 m2 alleen hebben zij hem anders uitgebouwd dus kan het niet helemaal goed vergelijken.

Maar goed, ook zeker niet groot (zeker in vergelijking hoe ik ben opgegroeid) en heb toen we gingen samenwonen ook altijd gedacht dat we zouden gaan verhuizen als er kinderen zouden komen. Maar dat gaat gewoon prima (er zijn meer mensen die dat doen of zelf kleiner, maar dat was gewoon het perspectief met hoe ik ben opgegroeid (in een dorpje met voor het grootste deel vrij staande grotere huizen op een flink perceel). Maar met een dubbele dakkapel op zolder en een opbouw op de garage hebben we genoeg ruimte. (Alleen de slaapkamer van de jongste is wat klein maar door de opbouw op de garage was het of door een slaapkamer (nu kantoor) er naar toe kopen of een deel van die kamer opofferen om een gang te maken en dan zou die kamer ook een stuk kleiner zijn)

Maar goed als ze meer ruimte nodig heeft gaan we misschien wel wat schuiven met kamers.

Verder wonen we hier prima en hebben we lekker lage maandlasten dus wij blijven hier lekker zitten tot we oud zijn en de trap niet meer op kunnen.
pi_201064982
Wij gingen van 83m2 naar 145m2. A had de kleinste slaapkamer van 5m2, nu heeft ze de grootste van 17m2. T heeft ongeveer dezelfde grootte, wij zijn er 1m2 op achteruit gegaan, maar wij hebben geen kledingkast meer in de kamer. Dat is ook wel heel erg fijn.
We hebben nu een inloopkast op de 2e.
We hadden 2 balkonnetjes van 7m2 en 1,5m2... nu een tuin van 50m2❤
Was eigenlijk 65m2, maar door de uitbouw is ie iets kleiner.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_201064993
Ik ben ook opgegroeid met meer ruimte. Ik heb echt heel erg moeten wennen aan de kleine slaapkamers en vooral de kleine badkamers. Nu is het meer normaal, en kan ik er vooral om lachen als vrienden een 'klein huisje' kopen van 180m2 (met gelukkig wel 2000m2 grond, anders was het echt niks :D).
En ja, als je meer ruimte hebt dan komt alles gewoon vol te staan. Mijn ouders hebben qua opbergruimte een volledige kelder plus een zolder. Ik ben heel blij dat ze zelf al begonnen zijn uit te mesten zodat ik later niet alles moet doen :X
pi_201065042
Ik ben opgegroeid in een klein huurhuisje met mini tuintje en we zijn verhuisd naar een groter koophuis met flinkere tuin toen ik 12 was.
Later hebben ze een uitbouw gedaan.
Die soort ruimte mis ik thuis wel maar wij zijn ook gewoon niet zo handig/praktisch qua indeling van kasten/opbergruimte.
Een stylist van woonkamers (hoe noem zo iemand nou?) zou daar wel raad mee weten. ~O>
pi_201065118
Wij hebben 125m2 woonoppervlak. 150m2 buiten, maar we hebben een taartpunt, dus voor veel buitenruimte, achter een driehoek. Maar we zijn niet echte tuinzitters, dus dat geeft niks.

Beneden een grote woon-keuken-kamer met halletje voor en hal met toilet achter. op de 1e 3 slaapkamers en een ruime badkamer (we gingen van 2m2 naar 8m2), en een open zolder (kantoor, wasruimte, opslag etc)

Ik ben zelf opgegroeid op een boerderij, dus heel wat anders gewend.. Van die boerderij naar een studentenkamer van 14m2, en daarna weer steeds iets groter. Dit is precies wat we nodig hebben met zijn 4-en. Desnoods zouden we nog een dakopbouw op de garage kunnen maken, maar nu niet de moeite waard om in te investeren.
pi_201065122
Juul heeft een slaapkamer van 2 bij 2.
Dat is het enige waar ik echt van baal. We gaan als ze wat ouder is (ze is nu 3 jaar) ruilen, dus wij in haar kamer of een deel van de vlizo erbij trekken. Dat laatste ziet verloofde niet echt zitten, maar ik zou het ideaal vinden.

Vanmiddag gaat verloofde naar de Ikea, Ivar kasten halen die in de woonkamer komen. Dan gaat een deel van het speelgoed daarin wat nu in de speelkamer staat EN op de kasten komt ons Lego tafereel eindelijk terug. We hebben 50 cm x 260 cm te vullen met Lego, nu al zin in.
pi_201065611
Ik ben opgegroeid in een huis van oorspronkelijk 120m2, maar dan met nog 2 dakkapellen erbij dus denk 128m2 ofzo? Daar woonden we met 4 kinderen, man en ik hebben nu een huis van circa 127m2 (incl. nieuwe uitbouw waarvan ik de exacte toegevoegde m2 niet weet :') ) dus dat voelt al soort van asociaal groot. Plus we hebben iets van 125m2 aan achtertuin doordat die 25 meter diep is. Momenteel kan ik me niet voorstellen ooit nog te moeten verhuizen voordat we kleiner gaan wonen, we hebben 4 slaapkamers en hopen (max) 2 kinderen te krijgen.
Alleen de badkamer is niet heel groot idd, maar ruim genoeg om met 2 mensen tanden te poetsen en dan kan er ondertussen ook nog gedouched/gebadderd worden dus dat komt ook wel goed. En anders laten we wel een extra wastafel installeren op zolder ofzo. :D

Vooral de begane grond is na de verbouwing zo lekker ruim. O+ Ik loop nog steeds af en toe tegen dingen aan, maar dat is dan omdat ik gewoon lomp ben, of in het geval van de vaatwasser omdat ik nog niet aan de nieuwe afmeting gewend ben. _O-

Wij hebben eind 2018 gekocht, toen was het al eigenlijk niet leuk meer en ik blijf me verbazen over hoeveel erger het nu is. Nou hadden we natuurlijk ook meer voor ons appartement gekregen ondertussen, maar ik ben heel blij dat we niet gewacht hebben op een rustigere markt en nu gewoon dit veel fijnere huis hebben.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 11:39:46 #218
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201065623
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 08:22 schreef exode het volgende:
Ik zou het nu ook echt heel spannend vinden om een eerste huis te kopen. Die prijzen zijn zo torenhoog dat moet toch weer faliekant misgaan?
Ook de lage rentes, als je rekent met maandlasten zoals wij, dan mag je hopen dat de rentes niet sky high gaan worden.

Overigens hebben ze in onze gemeente een bommetje gegooid, we willen graag vooraan lopen met het project van het gas af. Voor 2030 zou het moeten. De gemeente wilt met warmwaterpompen gaan werken. Ze starten met 3 wijken waar voornamelijk oude woningen staan (oud als in vooroorlogs).
Kan je het voorstellen, zoals ons huisje, niet voldoende geïsoleerd, een warmwaterpomp? Lekker koude winters in je eigen huis en torenhoge rekeningen. Oh ingeschatte investering voor ons huis: ¤40K.
Wij zitten net niet bij die eerste 3 wijken en is er ontzettend veel weerstand dus ben benieuwd.
Ja, ook dat inderdaad..

Owh, en dat gasloos (moeten) is inderdaad ook nog iets om rekening mee te houden bij de aankoop v.e. huis. Is inderdaad een behoorlijke investering die er aan zit te kopen als je een huis koopt dat niet reeds gasloos is.

Snap dat je benieuwd bent, ik ben het ondertussen ook :D
pi_201065656
Wij zitten momenteel te leven in 30 m2 met zijn viertjes de komende 3 maanden :+
  woensdag 25 augustus 2021 @ 11:59:43 #220
176471 oh-oh
pi_201065858
Haha ik hang ook onder de blauwe plekken, ik hang echt in elke klink, dus voor mij zou dat geen verschil maken.
@lily ik dacht altijd dat jij meer richting Parkstad zat? Ben wel benieuwd waar je nu woont want volgens mij zijn al die dorpen nog duurder dan Sittard.
@vencodark, geen idee, ze hebben zaterdag gezegd dat de hond mocht komen en gisteren hadden ze zich ineens zomaar bedacht dat het toch niet zo handig was voor ze. Die kinderharten :'(
( Groucho Marx )
pi_201065908
Wij wonen met z'n 5en op een oppervlakte van ruim 100m2, maar omdat de plafonds zo hoog zijn lijkt het wel een groot huis. Het is ook groot zat eigenlijk, als we niet zo'n grote badkamer hadden, was er zelfs een mogelijkheid tot een 4e slaapkamer :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_201065933
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 11:59 schreef oh-oh het volgende:
Haha ik hang ook onder de blauwe plekken, ik hang echt in elke klink, dus voor mij zou dat geen verschil maken.
@:lily ik dacht altijd dat jij meer richting Parkstad zat? Ben wel benieuwd waar je nu woont want volgens mij zijn al die dorpen nog duurder dan Sittard.
@:vencodark, geen idee, ze hebben zaterdag gezegd dat de hond mocht komen en gisteren hadden ze zich ineens zomaar bedacht dat het toch niet zo handig was voor ze. Die kinderharten :'(
Die deurklinken :X gisteren ook weer zo hard in gelopen dat 't vrijwel meteen blauw werd.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 25 augustus 2021 @ 12:07:07 #223
176471 oh-oh
pi_201065960
;( van de week nog de mouw van een shirt in stukgelopen |:(
( Groucho Marx )
pi_201066176
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:07 schreef oh-oh het volgende:
;( van de week nog de mouw van een shirt in stukgelopen |:(
Ik haakte een tijdje terug met het riempje van mijn laars vast aan de hendel van mijn autostoel, die vervolgens afbrak. :')

Maar ik haak inderdaad ook met jassen, ellebogen etc. overal aan en vast.
Hoe dan? :{w
pi_201066183
@oh-oh Jammer dat ze zich bedacht hebben.
Misschien vette ruzie over gehad of je zus stemde al in voordat ze het goed doorgesproken had. -O-
pi_201066212
Of zoals eergisteren: een gat in mijn shirt onder mijn oksel door het haakje onderaan de deur. :|W
  woensdag 25 augustus 2021 @ 12:36:19 #227
176471 oh-oh
pi_201066251
quote:
1s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:30 schreef vencodark het volgende:
@:oh-oh Jammer dat ze zich bedacht hebben.
Misschien vette ruzie over gehad of je zus stemde al in voordat ze het goed doorgesproken had. -O-
Ze stemde in onder voorwaarde dat hun vader het ook ok vond.
Die ook instemde. Maar het ras niet zo ok vond, hij vond een naakthond vies, wilde liever een labrador :')
Ja tuurlijk, ze wonen aan de vaart in Utrecht, ligt dat beest lekker elke dag drie keer in de plomp, dat is niet vies _O-
( Groucho Marx )
pi_201066377
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:36 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Ze stemde in onder voorwaarde dat hun vader het ook ok vond.
Die ook instemde. Maar het ras niet zo ok vond, hij vond een naakthond vies, wilde liever een labrador :')
Ja tuurlijk, ze wonen aan de vaart in Utrecht, ligt dat beest lekker elke dag drie keer in de plomp, dat is niet vies _O-
Een naakthond is wennen maar had er dan even erover nagedacht ipv te snel akkoord gaan.
Lullig gewoon.
Maar nu zal het hondje in ieder geval bij een ander 100 % welkom zijn. :)
  woensdag 25 augustus 2021 @ 12:52:25 #229
176471 oh-oh
pi_201066452
Oh ja voor de hond is dit veel beter hoor. Maar als mijn ouders me op die leeftijd een hond beloofden en het vervolgens een paar dagen later weer ongedaan maakten had ik mijn lesje over afspraken maken wel geleerd van ze kan ik je vertellen. Mijn zusje had het hele huis kort en klein geslagen als ze dat bij haar geflikt hadden vroeger _O-
( Groucho Marx )
pi_201066525
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:52 schreef oh-oh het volgende:
Oh ja voor de hond is dit veel beter hoor. Maar als mijn ouders me op die leeftijd een hond beloofden en het vervolgens een paar dagen later weer ongedaan maakten had ik mijn lesje over afspraken maken wel geleerd van ze kan ik je vertellen. Mijn zusje had het hele huis kort en klein geslagen als ze dat bij haar geflikt hadden vroeger _O-
Begrijpelijk. :Y
  woensdag 25 augustus 2021 @ 13:42:29 #231
149959 SQ
snelle trees
pi_201067054
Woonoppervlakte opsom _O- was wel te verwachten natuurlijk.

Ik weet het niet exact, maar we zitten tussen de 250 en 300m2 op een perceel van 1650m2. Ons kleinste slaapkamertje is dus ook 16m2 :') en nee, natuurlijk heb je zoveel ruimte niet echt nódig, maar het went wel ontzettend snel. Mijn eerste woning was 40m2 en dat ging óók gewoon prima. Maar nu ik zoveel meer ruimte heb trek ik kleine ruimtes dus niet meer ;(

[ Bericht 18% gewijzigd door SQ op 25-08-2021 13:51:14 ]
disclaimer
pi_201067089
quote:
1s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 13:42 schreef SQ het volgende:

Ik weet het niet exact, maar we zitten tussen de 250 en 300m2 op een perceel van 1650m2. Ons kleinste slaapkamertje is dus ook 16m2 :') en nee, natuurlijk heb je zoveel ruimte niet echt nódig, maar het went wel ontzettend snel. Mijn eerste woning was 40m2 en dat ging óók gewoon prima. Maar nu ik zoveel meer ruimte heb trek ik kleine ruimtes dus niet meer ;(
Ons huis zou een tuinhuisje voor jullie tuingereedschap zijn.

[ Bericht 7% gewijzigd door exode op 25-08-2021 16:18:02 ]
pi_201067414
SQ is wel baas boven baas :D

Hier 100m2 over 2 verdiepingen. Geen tuin, wel 3 balkons :') Helaas allemaal net iets te smal om echt heel chill te zijn, maar beter iets dan niets. We hebben 3 slaapkamers dus het is prima en we wonen midden in de stad. Dat vind ik ook heel leuk, hoewel het echt heel slecht is voor mijn portemonnee :') We zijn wel half op zoek naar iets groters, maar we willen de stad niet uit en er is momenteel niet zoveel te krijgen. Of je betaalt er 6 ton voor en moet dan nog steeds flink verbouwen :')
pi_201067535
Oh, dat klinkt wel heerlijk ja, SQ! O+
En herkenbaar over vakantiehuisjes ja _O-

Hiervoor hadden we ongeveer 90m2, nu sinds 5 jaar 180m2, verdeeld over 3 verdiepingen. Met een tuin van 60m2 ofzo (maar wel een speeltuintje er recht achter, dus da's perfect :) ).
Eens dat je het ook prima af kunt met minder ruimte, maar lekker is het wel hoor :P

Meubels zijn we nu beneden allemaal aan het vervangen, want dat was nogal een bijeen geraapt zooitje, waardoor het heel rommelig oogde. Nu zijn strak en modern wel de kernwoorden zeg maar O+
pi_201067629
Wij wonen met zijn tweeën op 75m2 en hebben nóg ruimte zat ;)
  woensdag 25 augustus 2021 @ 14:39:43 #236
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_201067654
quote:
1s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 13:42 schreef SQ het volgende:

Dat heb ik al met onze woonkamer. Niet te vergelijken met de jouwe, maar ik was zo blij weer thuis te zijn na een weekje CenterParcs. Gewoon het gevoel adem te kunnen halen in de woonkamer. :')

:o Ik zie nu in een quote dat jij zoiets zei al. :D
pi_201067840
Waar we nu wonen is ruim zat. Huur trouwens. Geen idee qua afmetingen. Ik kom van een bovenwoning, die nog niet eens super klein was. Maar alleen al een ruime tuin is heerlijk. Redelijke schuur en betegelde voortuin die we gebruiken als parkeerplek . Ideaal. Nog wat gedeelde borders en plantenbak met de buurman erbij.
Kim en wij hebben ruime slaapkamers. Tyler had eerst de kleinste kamer waar alleen een bed en een kast in kon staan. Nu hij volledig bij ons woont heeft hij de zolder als slaapkamer. Ik heb alle spullen weggehaald en verplaatst of weggegooid of gegeven. Mijn vriend, de buurman en mijn zwager hebben de kamer gebouwd. Nu heeft hij zijn eigen plekkie waar hij lekker kan spelen. Met bureau, tv, kastje en een door de buurman gemaakte kledingkast onder de schuine wand.
Nu ooit nog de oude kamer van Tyler opruimen. Waar nu in de kast een gedeelte gereedschap staat. Er staat nog een fitnessapparaat die van zolder kwam en weer in elkaar moet. En allerlei losse meuk. Het zou mooi zijn als ik daar een (inklapbare) tafel kan krijgen zodat ik daar kan knutselen. En alles kan laten staan. Paar plankjes erbij voor mn spullen . Maar nu gebruik ik de eettafel ervoor. Waar ook onze laptops opstaan. Dus 1 laptop aan de kant en dan heb ik redelijk wat ruimte.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 15:27:47 #238
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_201068251
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:39 schreef BE het volgende:

[..]
Dat heb ik al met onze woonkamer. Niet te vergelijken met de jouwe, maar ik was zo blij weer thuis te zijn na een weekje CenterParcs. Gewoon het gevoel adem te kunnen halen in de woonkamer. :')

:o Ik zie nu in een quote dat jij zoiets zei al. :D
ik heb dat als ik bij mijn moeder kom, ook best een groot huis maar wij hebben ramen van vloer tot plafond en hun hebben een kleine schuifpui en best laag plafond en dat voelt zo ontzettend klein.
(ik vergeet soms wel eens dat ik echt een heerlijke woonkamer en keuken heb :@ je went er zo snel aan)
pi_201068387
Ik vind zo'n vakantiehuis juist heerlijk voor een week of 2.. Lekker overzichtelijk :D
Daarna ga ik mijn spullen missen..
pi_201068936

Hier wonen wij nu tm november O+
pi_201069299
quote:
17s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:27 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]
ik heb dat als ik bij mijn moeder kom, ook best een groot huis maar wij hebben ramen van vloer tot plafond en hun hebben een kleine schuifpui en best laag plafond en dat voelt zo ontzettend klein.
(ik vergeet soms wel eens dat ik echt een heerlijke woonkamer en keuken heb :@ je went er zo snel aan)
Ik heb dat met tuinen, ik vind die van anderen nu steeds zo ondiep omdat ik aan onze gewend ben. _O- :@
Wij hebben een schuin plafond in onze uitbouw, dat was zo'n wijze beslissing van man! Voelt inderdaad veel ruimtelijker.
pi_201069612
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:50 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Ik heb dat met tuinen, ik vind die van anderen nu steeds zo ondiep omdat ik aan onze gewend ben. _O- :@
Wij hebben een schuin plafond in onze uitbouw, dat was zo'n wijze beslissing van man! Voelt inderdaad veel ruimtelijker.
Wij een dakraam. Beste beslissing ooit. Geeft zoveel meer licht
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 25 augustus 2021 @ 18:02:20 #243
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_201070254
Ik ben wel blij met mijn woning, soms denk ik wel eens dat de woningbouw een foutje heeft gemaakt met de huurprijs in mijn voordeel. Ik vind mijn huis en tuin best ruim, slaapkamers van de kinderen zijn ongeveer 5x4m. En ik heb een grote zolder waar ik slaap. behoorlijk nette buurt ook. Vriendin woont in een klein huisje in een tokkiewijk verderop en betaald even veel als ik.

Ik ben de hele middag druk geweest met vlooien bestrijden in huis van ex nadat hij eindelijk mijn hulp accepteerde. Het is echt om te huilen, de katten hebben pipetjes gehad zitten nog steeds vol vlooien en overal vond ik eitjes. Ik weet echt niet hoe we dit onder controle moeten krijgen. Morgen ga ik weer verder helpen maar het lijkt dweilen met de kraan open.
pi_201070795
Onze woonkamer is gelukkig groter dan menig vakantiehuisje. Hoog plafond ook nog. Veel vrienden/familie vinden onze huidige woonkamer ruimer dan die van ons vorige huis en zo voelt het voor ons ook. We hebben natuurlijk ook een uitbouw die een doorkijk geeft.

Wij deden net een wandeling langs de Vecht naar de ijssalon. Bomvol boten en 1tje stond te koop voor 240.000. Mocht iemand een bootje willen.
pi_201070824
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 18:02 schreef krijtlijk het volgende:
Ik ben wel blij met mijn woning, soms denk ik wel eens dat de woningbouw een foutje heeft gemaakt met de huurprijs in mijn voordeel. Ik vind mijn huis en tuin best ruim, slaapkamers van de kinderen zijn ongeveer 5x4m. En ik heb een grote zolder waar ik slaap. behoorlijk nette buurt ook. Vriendin woont in een klein huisje in een tokkiewijk verderop en betaald even veel als ik.

Ik ben de hele middag druk geweest met vlooien bestrijden in huis van ex nadat hij eindelijk mijn hulp accepteerde. Het is echt om te huilen, de katten hebben pipetjes gehad zitten nog steeds vol vlooien en overal vond ik eitjes. Ik weet echt niet hoe we dit onder controle moeten krijgen. Morgen ga ik weer verder helpen maar het lijkt dweilen met de kraan open.
Wij hebben ook een vlooienplaag gehad, bij ons zat het in het vloerkleed en dekens. Als er dat soort dingen zijn, kan je ze laten reinigen of in de vriezer als het past. En we gebruikten van die spuutbussen, met name bij de plinten. We hebben ze uitgeroeid.
pi_201070950
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 18:02 schreef krijtlijk het volgende:

Je hebt vlooienspray voor in huis.
Dat heeft hier goed geholpen.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 19:30:50 #247
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_201071221
Er zijn 2 weken geleden al 3 bussen vlooienspray leeg gespoten. Ik ben nu aan het helpen met ontspullen maar dat is lastig als het je eigen spul niet is, het huis staat zo vol dat je nergens met de stofzuiger goed bij kan. 'S nachts branden er kaarsjes op een bordje zeepsop zodat ze verzuipen, de bank is met de strijkbout te lijf gegaan om eitjes uit te roeien. Kleren, beddengoed heet wassen etc.
pi_201071377
Woonopsom O+

Onze woning is zo'n 130m2. Het minst fijne eraan vind ik onze achtertuin op het noorden. De voortuin is gelukkig groot genoeg om een loungebank in te zetten, dus we zitten het grootste gedeelte van het jaar in onze voortuin. Dat doen de buren ook, dus er is vaak iemand in de buurt om even een praatje mee te maken. :)
Mijn man werkt in de bouw, dus we hebben inmiddels zelf uitgebouwd en zelf 2 dakkapellen geplaatst, daardoor hebben we nu 5 slaapkamers van 18, 10, 10, 8 en 4.5m2 en nog een los washok van 9m2. Voor de al onze zooi heeft hij ook nog een vliering gemaakt op zolder, dus we hebben wat mij betreft echt ruimte zat voor ons gezin. Het enige wat nog mist is een losse chillruimte voor de kinderen, maar wellicht dat we daar nog een overkapping die ook afgesloten kan worden voor gaan bouwen in de achtertuin.
pi_201071399
Wat een ellende, krijtlijk ;(
pi_201071404
Werewolf
pi_201071740
Geen idee wat ons woonoppervlak is, eigenlijk. Best oké. Maar door een z-vormige woonkamer lijkt het daar niet zo groot. Omdat we op een hoek wonen, hebben we een grote voor/zij tuin waar je qua gebruik niets aan hebt. Maar het geeft wel ruimte.

Hoe staat het trouwens met de Corona check app / QR-codes van anderen die in Helmond gevaccineerd zijn? Ik wacht er nog steeds op. -O- Mijn 1e prik staat wel genoteerd bij de GGD, maar komt niet door bij het RIVM.

[ Bericht 5% gewijzigd door Hupje op 25-08-2021 20:25:06 ]
pi_201071892
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 20:03 schreef Hupje het volgende:
Geen idee wat ons woonoppervlak is, eigenlijk. Best oké. Maar door een z-vormige woonkamer lijkt het daar niet zo groot. Omdat we op een hoek wonen, hebben we een grote voor/zij tuin waar je qua gebruik niets aan hebt. Maar het geeft wel ruimte.

Hoe staat het trouwens met de Corona check app / QR-codes van anderen die in Helmond gevaccineerd zijn? Ik wacht er nog steeds op. -O-
Ik heb ze allang
pi_201071944
Wij hebben iets meer dan 130. Beneden is prima, de slaapkamers mochten elk 2m2 groter zijn (nu 15, 10 en 8) en op zolder hebben we een tot nu toe vrij nutteloos dakterras. Extra binnenruimte was beter geweest. De badkamer is met bijna 9m2 groter dan de meeste andere huizen van deze prijsklasse, dat is dan weer heerlijk.
En door de overkapping aan de achterzijde voelt het alsof we extra woonruimte hebben. 1 van mijn favoriete momentjes is buiten zitten met een boek als het regent. Dan is de hele wijk stil buiten het geluid van de regen O+
pi_201072045
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 20:03 schreef Hupje het volgende:

Hoe staat het trouwens met de Corona check app / QR-codes van anderen die in Helmond gevaccineerd zijn? Ik wacht er nog steeds op. -O-
Bij mij ging het prima. Eerste vaccinatie Helmond 2e Breda en de eerste stond bij live gang van de app netjes geregistreerd en de tweede stond er kort na de vaccinatie ook bij
pi_201072240
Oh oh oh ik heb een boze puber.. ze heeft weer een of andere diploma gewonnen hier.. ze heeft 10000x gezegd dat ze Tess heet. Heeft die flapdrol Tessa opgeschreven..
Is ze haan klagen, krijgt ze zo een andere 🤣🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_201072354
@Vicky En terecht, weinig zo vervelend als mensen die je naam verkeerd schrijven.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 20:40:06 #257
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_201072400
quote:
1s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 20:28 schreef Vicky het volgende:
Oh oh oh ik heb een boze puber.. ze heeft weer een of andere diploma gewonnen hier.. ze heeft 10000x gezegd dat ze Tess heet. Heeft die flapdrol Tessa opgeschreven..
Is ze haan klagen, krijgt ze zo een andere 🤣🤣
Oh dat zie ik hier ook nog wel gebeuren, kind heeft een naam wat niet heel veel voorkomt en er is al eens een letter tussengepropt omdat ze dachten dat ik die vergeten was, met die extra letter wordt het een oubollige jaren '70 naam.
pi_201073234
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 20:36 schreef Hupje het volgende:
@:Vicky En terecht, weinig zo vervelend als mensen die je naam verkeerd schrijven.
zeker waar
Maar hier eindigen bijna alle meisjesnamen op een A.. vandaar Tessa
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 25 augustus 2021 @ 21:56:02 #259
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_201073676
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 19:30 schreef krijtlijk het volgende:
Er zijn 2 weken geleden al 3 bussen vlooienspray leeg gespoten. Ik ben nu aan het helpen met ontspullen maar dat is lastig als het je eigen spul niet is, het huis staat zo vol dat je nergens met de stofzuiger goed bij kan. 'S nachts branden er kaarsjes op een bordje zeepsop zodat ze verzuipen, de bank is met de strijkbout te lijf gegaan om eitjes uit te roeien. Kleren, beddengoed heet wassen etc.
Een vlooienplaag is hardnekkig en vraagt veel (dagelijks) werk. Ik heb ooit een vlooienplaag in huis gehad (door een kat die al even dood was, dit was z'n legacy :') ) en daar hebben we uiteindelijk toch een verdelger laten komen, na veel te lang zelf proberen. Was meteen opgelost ook, aanrader!
pi_201073887
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:24 schreef Adrian4 het volgende:
[ afbeelding ]
Gaan jullie (ver)bouwen?
pi_201074884
126 m2
Ruimte genoeg, maar de slaapkamers zijn niet heel groot. Ik kijk op funda wel maar naar 130+.
Tuin is klein en niet fijn, dus wij zitten ook altijd in de voortuin.
En om de opsom compleet te maken, nu het dubbele waard maar ja, iets anders kopen is in dit dorp redelijk onmogelijk ;)

Trouwens iemand ervaring? Omdat verhuizen er dus niet in zit wil ik de woonkamer en keuken verbouwen. We hebben nu een ikea huis en daar wil ik eigenlijk vanaf ;) Maar ik ben zelf niet zo goed in inrichten en zoek iemand die mee denkt, een binnenhuisarchitect ofzoiets. Iemand daar ervaring mee?
pi_201075716
@Vicky ik snap dat ze boos is
@Adrian4 gaan jullie verbouwen.

Geen idee wat ons woonoppervlakte is. Man denk 171 met garage.

Gisteren in 21:30 was iedereen weer veilig thuis.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 07:30:13 #263
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_201075772
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 21:56 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Een vlooienplaag is hardnekkig en vraagt veel (dagelijks) werk. Ik heb ooit een vlooienplaag in huis gehad (door een kat die al even dood was, dit was z'n legacy :') ) en daar hebben we uiteindelijk toch een verdelger laten komen, na veel te lang zelf proberen. Was meteen opgelost ook, aanrader!
Wat doet zo'n verdelger dan wat ik niet kan? Ik heb al zitten zoeken maar lees nergens hoe zij het aanpakken en nergens een prijsindicatie. Ben ook een beetje bang dat er geen budget voor is.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 08:10:08 #264
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_201075966
@Loj volgens mij heeft @miss_sly daar ervaring mee.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 08:24:38 #265
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201076065
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 11:41 schreef Adrian4 het volgende:
Wij zitten momenteel te leven in 30 m2 met zijn viertjes de komende 3 maanden :+
Wij hebben dat ook even overwogen, op de kavel zelf, maar dan zou het om ruim een jaar gaan, en ik ben blij dat we dat niet gedaan hebben... met z'n drieën in een appartement van 83m² was al pittig genoeg :@
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201076073
Klopt, goed onthouden, @BE.
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 23:41 schreef Loj het volgende:
126 m2
Ruimte genoeg, maar de slaapkamers zijn niet heel groot. Ik kijk op funda wel maar naar 130+.
En om de opsom compleet te maken, nu het dubbele waard maar ja, iets anders kopen is in dit dorp redelijk onmogelijk ;)

Trouwens iemand ervaring? Omdat verhuizen er dus niet in zit wil ik de woonkamer en keuken verbouwen. We hebben nu een ikea huis en daar wil ik eigenlijk vanaf ;) Maar ik ben zelf niet zo goed in inrichten en zoek iemand die mee denkt, een binnenhuisarchitect ofzoiets. Iemand daar ervaring mee?
Wij vonden het heel moeilijk om zelf een fijne sfeer te creëren. Voor het nieuwe huis hebben we dus de hulp van een interieurstyliste ingeroepen. We hebben er nog geen moment spijt van gehad en zijn erg blij met het resultaat.
Wat wil je weten?
pi_201076152
quote:
126 m2

Vaak hebben kleinere woonwinkels de mogelijkheid om je te helpen bij inrichting. Een vriendin van mij heeft dit laatst gedaan, ze kreeg advies over kleur, behang, meubels, vloer, keuken. Heel mooi en in samenspraak gekozen. Daarna ben je alsnog vrij om er iets van te kopen of niet.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_201076156
quote:
1s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 20:03 schreef Hupje het volgende:
Hoe staat het trouwens met de Corona check app / QR-codes van anderen die in Helmond gevaccineerd zijn? Ik wacht er nog steeds op. Mijn 1e prik staat wel genoteerd bij de GGD, maar komt niet door bij het RIVM.
Gaat ook niet goed als je de gegevens nogmaals ophaalt via bewijs toevoegen want dan worden de gegevens van meer plekken opgehaald dan alleen RIVM. En anders misschien de gegevens bij het RIVM laten verwijderen?

Bij mijn vader heb ik vorige week de boel gefixt. Hele andere situatie hij had een herstelbewijs + 1 vaccinatie via de huisarts. GGD bleef aan de telefoon volhouden dat het fout zat bij de huisarts en bij de huisarts stond alles goed. kastje-muur en hij kreeg het niet voor elkaar.
Ik kijken. De vaccinatiedatum stond in de app dus de fout zat niet bij de vaccinatie maar bij het herstelbewijs. Herstelbewijs toegevoegd en klaar. Dat hadden ze aan de telefoon ook wel even mogen vertellen ipv de fout lekker afschuiven naar de huisarts.
pi_201076165
Voor de opsom, 180 m2 woonoppervlakte, 780 m2 perceel. Huis uit 1923 dus alles scheef/niet haaks maar glas-in-lood O+ en paneeldeuren O+ en genoeg kamers en 2 badkamers.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 08:52:31 #270
149959 SQ
snelle trees
pi_201076230
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:24 schreef Adrian4 het volgende:
[ afbeelding ]
Het heeft ook wel wat. Wat een mooie omgeving ook! Is dat jullie perceel?
disclaimer
pi_201076376
Mijn man heeft trouwens eergisteren zijn theorie-examen gehaald voor zijn rijbewijs. :D *O*
pi_201076393
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 11:59 schreef oh-oh het volgende:
@:vencodark, geen idee, ze hebben zaterdag gezegd dat de hond mocht komen en gisteren hadden ze zich ineens zomaar bedacht dat het toch niet zo handig was voor ze. Die kinderharten :'(
Dat is wel echt heel sneu voor ze :'(. Ik zou alleen daarom al niet meer terug willen krabbelen, maar goed, ik kan niet over hun situatie oordelen. Voor het hondje is het beter om gelijk in een permanent gezin te komen natuurlijk. Later alsnog afscheid nemen is natuurlijk nog lastiger.

Dit is de reden dat lief en in de afgelopen weken heel stiekem overlegd hebben of we weer een kitten willen. Ik wil wel heel graag nog 1x samen met de kinderen een kitten opvoeden, zodat ze er echt mee opgroeien. Vriend twijfelde erg, toch wel weer een commitment en 1 volwassen kat is wel echt rustiger dan 2. Maar inmiddels is hij ook om *O*. Kinderen weten nog steeds van niks, eerst maar eens kijken hoe of wat. Ik sta al op een wachtlijst voor een main coon nestje redelijk in de buurt, maar heb intensief contact nog even afgehouden uit zelfbescherming :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_201076419
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 09:09 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Dat is wel echt heel sneu voor ze :'(. Ik zou alleen daarom al niet meer terug willen krabbelen, maar goed, ik kan niet over hun situatie oordelen. Voor het hondje is het beter om gelijk in een permanent gezin te komen natuurlijk. Later alsnog afscheid nemen is natuurlijk nog lastiger.

Dit is de reden dat lief en in de afgelopen weken heel stiekem overlegd hebben of we weer een kitten willen. Ik wil wel heel graag nog 1x samen met de kinderen een kitten opvoeden, zodat ze er echt mee opgroeien. Vriend twijfelde erg, toch wel weer een commitment en 1 volwassen kat is wel echt rustiger dan 2. Maar inmiddels is hij ook om *O*. Kinderen weten nog steeds van niks, eerst maar eens kijken hoe of wat. Ik sta al op een wachtlijst voor een main coon nestje redelijk in de buurt, maar heb intensief contact nog even afgehouden uit zelfbescherming :P.
Ooh, wat leuk! O+
pi_201076518
Loj, wij hebben een avondje samen gezeten met een adviseur van Goossens wonen. Dat was voor ons heel waardevol, wij gingen van een jaren 80 huis vol met Ikea meubels en vergelijkbaar naar een jaren 30 woning met veel oude details er nog in.
Zij heeft ons echt geholpen met name met dingen die voor anderen vast heel logisch zijn maar voor ons niet. Zo hebben we door haar een 220 cm eettafel gekocht terwijl we zelf twijfelden tussen 160 en 180. Echt 0 seconde spijt van gehad, dat had ze goed gezien.
We zaten verder nergens aan vast overigens, dus hoefden daar niets te kopen. Uiteindelijk wel gedaan maar we hadden de showroom al grondig bezocht voordat we die afspraak hadden.
pi_201076589
@Pinnenmutske, wat een leuke tattoo! Past goed bij je. Ging het zetten goed?

Ons huis is 160m2. Dat is echt ruim zat hoor, maar achteraf gezien hadden we destijds misschien liever net ietsjes groter willen kopen of in ieder geval met grotere tuin. We hebben nu 3 volledige verdiepingen, wat het woonoppervlak groot maakt, maar overige bergingsruimte klein. Geen zolder over, met thuiswerken zijn nu 2 ruimtes ingericht als kantoor. Lief zou graag een kelder willen, maar dat is in onze omgeving niet voor handen helaas. We kochten dit huis 12 jaar geleden en qua hypotheek hadden we nog ruimte gehad voor een 'upgrade', het aanbod was ook ruim zat. Maar ik had toen nog geen vaste baan en werkte maar 2 dagen in de week en het was nog heel onzeker hoe dat zich zou gaan ontwikkelen. We wisten nog niet hoe het zou lopen met kinderen, de wens was er, maar je weet maar nooit.

En nu zitten we hier qua buurt/omgeving echt heerlijk, ik wil dat eigenlijk ook niet opgeven, nog los van het huis. Dat huis van Funda was echt prachtig, maar in die omgeving zouden we heel erg achteruit gaan op voorzieningen voor kinderen (scholen/sport/etc). Grotere huizen hier in de buurt, dat is net als bij exode nogal buiten budget :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 26 augustus 2021 @ 09:31:16 #276
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_201076625
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 09:20 schreef exode het volgende:
Loj, wij hebben een avondje samen gezeten met een adviseur van Goossens wonen. Dat was voor ons heel waardevol,
Ow haha, dat lijkt mij juist afschuwelijk... mijn schoonzusje deed dat ook en een paar weken later stond een van de standaard Goossens-woonkamers in hun huis. Hun huis voelde toen net als een woonwinkel showroom, het had totaal niks "eigens".
KuikenGuppy
  donderdag 26 augustus 2021 @ 09:33:13 #277
149959 SQ
snelle trees
pi_201076639
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 09:31 schreef Burdie het volgende:

[..]
Ow haha, dat lijkt mij juist afschuwelijk... mijn schoonzusje deed dat ook en een paar weken later stond een van de standaard Goossens-woonkamers in hun huis. Hun huis voelde toen net als een woonwinkel showroom, het had totaal niks "eigens".
Goossens heeft daar inderdaad nogal een handje van ja. Liever een onafhankelijke stijladviseur inhuren.
disclaimer
pi_201076645
quote:
1s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 17:15 schreef Vicky het volgende:

[..]
Wij een dakraam. Beste beslissing ooit. Geeft zoveel meer licht
Snap ik! Wij hebben het bewust niet gedaan, een combinatie van kosten die ècht te hoog werden en uberhaupt al een stuk meer licht krijgen door de veel grotere schuifpui. Plus we moesten dan anders ook een vorm van zonwering op dat dakraam, want tuin op het zuidwesten. Maar vriendin van mij heeft het ook inderdaad en het levert wel echt een nog lichter huis op.
pi_201076651
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 09:33 schreef SQ het volgende:

[..]
Goossens heeft daar inderdaad nogal een handje van ja. Liever een onafhankelijke stijladviseur inhuren.
Dat beeld heb ik dus ook een beetje. Dat je een keurig huis uit een reclame hebt. :+
Ik mis bij ons vooral praktische ruimte en ook wel wat sfeer.
pi_201076673
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 09:31 schreef Burdie het volgende:

[..]
Daar ben je toch zelf bij? Wij hebben alleen relax stoel en eettafel bij ze gekocht. Ze heeft ons juist getipt naar andere winkels oa 1 waar ze echte, oude apothekerskasten verkochten. (die overigens 180 duizend kilo weegt en alle mannen uit de straat kwamen helpen om hem ons huis in te tillen _O- )
Wij moesten vooraf een moodboard maken en dat was niet bepaald Goossens proof :D Dat was echt geen probleem, hadden wij dan net een goede te pakken?
pi_201076717
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 09:34 schreef vencodark het volgende:

[..]
Dat beeld heb ik dus ook een beetje. Dat je een keurig huis uit een reclame hebt. :+
Ik mis bij ons vooral praktische ruimte en ook wel wat sfeer.
Ik las laatst in de krant dat het mogelijk is om via de opleiding tot interieurstylist een student te vragen om een make-over voor je woonkamer te maken. Dat is voor hun dan een afstudeeropdracht. Voor jou kost het niets. Het leek mij wel het proberen waard :Y. Maar geen idee of elke regio zo'n opleiding heeft.

Zie voor meer info: https://www.novacollege.nl/over-nova/interieuradvies/

Edit: sorry, ik had Loj willen quoten, helaas werkt dat niet meer via een edit...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_201076785
quote:
126 m2

Mijn schoonzusje werkt als interieuradviseur bij een meubelwinkel, ik denk dat je zoiets zoekt. Ze helpt ons ook vaak als wij er niet helemaal uit komen :D
pi_201076808
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 09:33 schreef SQ het volgende:

[..]
Eens. Sowieso zou ik niet iemand van een winkel willen.
Ik vond het juist zo leuk dat onze styliste met zaken van allerlei verschillende merken en winkels kwam. Zo zaten er dure en minder dure spullen tussen de adviezen.
Maar ook bij haar gold natuurlijk dat zij iets adviseert met bepaalde produkten, maar dat je alsnog zelf bepaalt of je precies dat ook aanschaft. Wij hebben een aantal dingen een-op-een overgenomen, maar met een aantal andere konden we met haar advies in de hand net een iets andere keuze maken die beter bij ons paste.
  Licht Ontvlambaar donderdag 26 augustus 2021 @ 09:50:55 #284
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_201076818
@exode ik kon me al niet voorstellen dat jij vrijwillig een showroom van je woonkamer zou laten maken :D
pi_201076872
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 09:50 schreef Sjeen het volgende:
@:exode ik kon me al niet voorstellen dat jij vrijwillig een showroom van je woonkamer zou laten maken :D
:D
Wij zijn vrij allergisch voor goed matchende meubels.
1 van onze vaste oppassen doet een interieur opleiding. Zij keek eens rond de eerste keer en zei 'Wat hebben jullie een leuke Scandinavische inrichting, dat is helemaal hip!' Dat is echt voor het eerst dat ik hip ben. :)

Ach binnenkort staat er weer een hele Lego stad in de woonkamer, dan zijn we niet meer hip denk ik. Alhoewel Lego wel Deens is.
pi_201076875
Ik vind eigenlijk ook altijd dat onze woonkamer sfeer mist. Het is nu natuurlijk ook nog een vergaarbak van speelgoed, al onze pogingen om die naar boven te verplaatsen ten spijt. De woonkamer speelt helaas nog steeds het fijnst :+. Maar over een jaar of 4 willen we de woonkamer gaan verbouwen. We willen dan de oude wc (is nu een opslaghok) bij de woonkamer trekken, vloer en keuken vervangen. Misschien vloerverwarming, maar dat staat nog niet vast. Voor die verbouwing zou ik wel graag iemand mee laten kijken, zodat we al van tevoren goed na kunnen denken over meubels, kleuren en indeling. Ik heb daar gewoon ook niet zoveel gevoel voor.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_201076921
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 09:56 schreef Phaidra het volgende:
Ik vind eigenlijk ook altijd dat onze woonkamer sfeer mist. Het is nu natuurlijk ook nog een vergaarbak van speelgoed, al onze pogingen om die naar boven te verplaatsen ten spijt. De woonkamer speelt helaas nog steeds het fijnst :+. Maar over een jaar of 4 willen we de woonkamer gaan verbouwen. We willen dan de oude wc (is nu een opslaghok) bij de woonkamer trekken, vloer en keuken vervangen. Misschien vloerverwarming, maar dat staat nog niet vast. Voor die verbouwing zou ik wel graag iemand mee laten kijken, zodat we al van tevoren goed na kunnen denken over meubels, kleuren en indeling. Ik heb daar gewoon ook niet zoveel gevoel voor.
Dat hadden wij met ons vorige huis, dat was een betonnen jaren 80 huis. Dat kan je dus hartstikke gezellig maken, wij konden dat echter niet.
Onze woonkamer heeft van zichzelf al sfeer, ik ben blij dat we dat niet verpest hebben.

En binnenkort komt een kachel mijnheer kijken, want ons rookkanaal lekt en deze mijnheer komt kijken of er een flexibele buis in kan zodat de open haard weer aan kan deze winter. Sfeer!
pi_201076998
Ik ben ook niet heel goed met sfeer maken. Gelukkig heeft man allemaal meningen, ik ben nu wel heel blij met onze woonkamer, er moet alleen nog iets meer wanddecoratie komen nu na de verbouwing.
pi_201077028
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 09:40 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik las laatst in de krant dat het mogelijk is om via de opleiding tot interieurstylist een student te vragen om een make-over voor je woonkamer te maken. Dat is voor hun dan een afstudeeropdracht. Voor jou kost het niets. Het leek mij wel het proberen waard :Y. Maar geen idee of elke regio zo'n opleiding heeft.

Zie voor meer info: https://www.novacollege.nl/over-nova/interieuradvies/
Zo niet, betaal je de reiskosten. Ben je nog steeds goedkoop uit.

Wij hebben destijds een architect/binnenhuisarchitect (die combi heb je ook) gevraagd om plannen te tekenen voor onze aanbouw. Uiteindelijk is lang niet alles zo geworden als in (een van die) plannen stond, maar een deel ook wel. Wij vonden het vooral fijn om een soort van richting te krijgen, denk hierover na, dat moet je meenemen, deze keuzes moeten ook nog gemaakt worden.

Leverde veel tijdwinst en wel wat nieuwe ideeën op, maar ik weet niet of dat in verhouding stond tot de kosten. Cognitief dissonerende ik zegt van wel :Y

Gelukkig weet ik ook niet meer precies wat ie gekost heeft :D
  donderdag 26 augustus 2021 @ 10:05:09 #290
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_201077030
Mijn man en ik komen er nooit uit, wij willen precies het tegenovergestelde altijd.
wij kunnen niet samen meubels kopen -O-
pi_201077072
Wij zijn aan het hele huis aan het verbouwen inderdaad. Onze hut staat op het erf van een oom in het dorp verderop. Super mooi hier. Wij zijn al aan het grappen dat we hier niet meer weg willen.
pi_201077126
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 09:58 schreef exode het volgende:

[..]
Dat hadden wij met ons vorige huis, dat was een betonnen jaren 80 huis. Dat kan je dus hartstikke gezellig maken, wij konden dat echter niet.
Onze woonkamer heeft van zichzelf al sfeer, ik ben blij dat we dat niet verpest hebben.

En binnenkort komt een kachel mijnheer kijken, want ons rookkanaal lekt en deze mijnheer komt kijken of er een flexibele buis in kan zodat de open haard weer aan kan deze winter. Sfeer!
Op de vide hebben we een open haard, en de sfeer daar vind ik ook heel fijn O+. Maar daar zitten we niet zo vaak. De eettafel en tv staan beneden namelijk :P. Na de verbouwing willen we eigenlijk naar een woonkeuken met grote houten tafel, en dat we alleen nog een zithoek op de vide hebben. Nu hebben we beneden zowel een zithoek, eethoek als keuken, terwijl dat eigenlijk net een beetje krap is. Maar met kleine(re) kinderen is het gewoon niet handig om steeds de steile trap op en af te moeten.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_201077153
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 09:34 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Snap ik! Wij hebben het bewust niet gedaan, een combinatie van kosten die ècht te hoog werden en uberhaupt al een stuk meer licht krijgen door de veel grotere schuifpui. Plus we moesten dan anders ook een vorm van zonwering op dat dakraam, want tuin op het zuidwesten. Maar vriendin van mij heeft het ook inderdaad en het levert wel echt een nog lichter huis op.
Wij twijfelden tussen dakraam of lichtstraat. Lichtstraat werd te duur.

Qua meubels liggen wij redelijk op 1 lijn. Hebben echt tig winkels bekeken en kwamen toch uit bij de eerste.
Meubels zijn voor Woonexpress, bank is van Trendhopper.
Slaapkamer van de meiden is, op de kledingkast van T na (Leen Bakker) van Ikea. Ons bed is van Swiss Sense. Dat is het enige dat mee verhuisd is. Verder hebben we echt alles vernieuwd, tot aan het bestek toe.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_201077156
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 10:16 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Op de vide hebben we een open haard, en de sfeer daar vind ik ook heel fijn O+. Maar daar zitten we niet zo vaak. De eettafel en tv staan beneden namelijk :P. Na de verbouwing willen we eigenlijk naar een woonkeuken met grote houten tafel, en dat we alleen nog een zithoek op de vide hebben. Nu hebben we beneden zowel een zithoek, eethoek als keuken, terwijl dat eigenlijk net een beetje krap is. Maar met kleine(re) kinderen is het gewoon niet handig om steeds de steile trap op en af te moeten.
Eigenlijk is een open haard helemaal niet zo handig voor ons met 2 astma patiënten in huis en warmte geeft het natuurlijk niet. Mijn verloofde wil een inzethaard ik een houtkachel of pelletkachel. We komen daar nog niet helemaal uit en we moeten er eerst even voor sparen. Dus nog even open haard (als de flexibele buis kan)

Hij kan ook niet aan als we koken want we hebben een open keuken met een afzuigkap die geschikt is voor een gemiddelde restaurant keuken dus als de afzuigkap aan is en de open haard ook, staat het binnen 30 seconden blauw binnen.

Maar het is zo gezellig :@
  donderdag 26 augustus 2021 @ 10:25:44 #295
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_201077227
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 07:30 schreef krijtlijk het volgende:

[..]
Wat doet zo'n verdelger dan wat ik niet kan? Ik heb al zitten zoeken maar lees nergens hoe zij het aanpakken en nergens een prijsindicatie. Ben ook een beetje bang dat er geen budget voor is.
Het is 12 jaar geleden, details heb ik niet onthouden. Ik zou Rentokil gewoon even bellen en deze vragen stellen.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 10:29:38 #296
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_201077273
Hier ook geen idee van ons woonoppervlak, maar het is groot genoeg in ieder geval. Wij denken niet te veel na over interieurstyling, doen wat we mooi vinden en daarmee past het huis heel erg bij ons. Er zijn ongetwijfeld mensen die hoofdpijn krijgen van onze sunshine-yellow-muur. :D

Enige woonwens die ik heb is een mooiere keuken, maar omdat het een huurhuis is willen we daar geen bakken geld tegenaan smijten. Wellicht alleen nieuwe frontjes op de keukenkastjes, dat zijn we nu aan het bekijken.
pi_201077281
quote:
17s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 10:05 schreef Budabuddumbam het volgende:
Mijn man en ik komen er nooit uit, wij willen precies het tegenovergestelde altijd.
wij kunnen niet samen meubels kopen -O-
Stof vs leren bankstel? :P
pi_201077302
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 10:29 schreef Nanukerst het volgende:
Hier ook geen idee van ons woonoppervlak, maar het is groot genoeg in ieder geval. Wij denken niet te veel na over interieurstyling, doen wat we mooi vinden en daarmee past het huis heel erg bij ons. Er zijn ongetwijfeld mensen die hoofdpijn krijgen van onze sunshine-yellow-muur. :D

Enige woonwens die ik heb is een mooiere keuken, maar omdat het een huurhuis is willen we daar geen bakken geld tegenaan smijten. Wellicht alleen nieuwe frontjes op de keukenkastjes, dat zijn we nu aan het bekijken.
Wij hebben een limoengroene muur! *O*
Maar ik overigens na bijna 8 jaar wel een beetje klaar mee ben.
Sindsdien is het enige wat echt veranderd is 1 schilderij, de lampen en de tv kast.
De krabpaal is vervangen door een zwarte opbergkast.
Ik zou graag eens wat nieuws willen. :Y
pi_201077382
Opsom 177m2 en 381m2 perceel.
Ooit, willen we de benedenverdieping doen, maar de man wil eerst een andere auto :') .
En dan vloerverwarming ook in de kamer (ligt nu alleen in de keuken) en dan de schuifdeuren er misschien wel uit, andere keuken, ander verfje op de muur en andere meubels.
Maar ik ben daar niet heel goed in, onze buren hebben toen eens zo'n interieurbedrijf over de vloer gehad en hadden toen (net als de andere buren, misschien wel zelfde bedrijf) zo'n riviera maison huis.
Ik heb er niks mee.
En mijn man kennende zal hij sowieso niet willen betalen voor interieur advies, dat vind hij zonde van het geld.
pi_201077424
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 09:27 schreef Phaidra het volgende:
@:Pinnenmutske, wat een leuke tattoo! Past goed bij je. Ging het zetten goed?
Ja. Geen kik gegeven.
Werewolf
pi_201077439
Dicht
Werewolf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')