Ik hoop op een nazomer zodat we nog in het zwembad kunnen... is nu echt veel te koud.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 11:05 schreef laziness het volgende:
Herfst of lekkere nazomer, wat zal het worden?
In Bulgarije is het 28/29 graden nu.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 11:02 schreef laziness het volgende:
[..]
Het is ook echt alleen het zuiden waar het warm is momenteel volgens mij.
Zijn toch geen lullige dingen.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 12:44 schreef Vicky het volgende:
@:vencodark 2 doosjes smintjes, paracetamol, een spiegeltje, 1 of 2 pennen en wat meuk.
Oeiii klote van je schoenen.
Ik gooide bijna de ereader van T bij het oud papier. Ik had haar tas leeg gemaakt en een hele stapel papier verzameld. De meiden gingen papier naar de container brengen maar die zat, gelukkig, te vol waardoor ze de papierbak niet in 1x in de container konden gooien, maar het stapeltje voor stapeltje moesten doen. Toen kwamen ze gelukkig de ereader tegen.
Leuk! Dochter heeft zich ingeschreven voor een toernooi begin september, duimen voor lekker weer.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 21:40 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb net gewoon beachvolleybal gespeeld hoor, het was er heerlijk weer voor
De boel is leeg en staat binnenquote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:42 schreef Hupje het volgende:
Ik heb zojuist de tuinslang maar aangesloten op de afvoer van het zwembad. Ik geloof niet dat ik kind nog gemotiveerd krijg om er in te gaan deze zomer
Daarom altijd een straalkacheltje mee en aan ‘s nachts.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 21:58 schreef Hupje het volgende:
[..]
De boel is leeg en staat binnenDaar nog een paar dagen drogen, vrees ik. Stom weer.
Ik ben blij dat ik niet ga kamperen, dat is vast nóg verschrikkelijker met alle klamme spullen.
Wij overwegen ook om de boel maar leeg te laten lopen... Maar ook wel wat twijfel, want dan zal je zien dat het net wel weer warm wordt...quote:Op woensdag 18 augustus 2021 21:58 schreef Hupje het volgende:
[..]
De boel is leeg en staat binnenDaar nog een paar dagen drogen, vrees ik. Stom weer.
Ik ben blij dat ik niet ga kamperen, dat is vast nóg verschrikkelijker met alle klamme spullen.
Ons zwembad is groenquote:Op woensdag 18 augustus 2021 22:24 schreef kaatjejannie het volgende:
Hier gaan ze eigenlijk nog bijna elke dag even in het zwembad. Niet heel lang, maar ze genieten er wel nog van.
Chloorshock gedaan?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 08:27 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ons zwembad is groen. De pomp staat de hele dag aan, chloor erin, dat spul voor ph waarde erin, maar ik krijg de alg niet weg.
Wij laten maken m voor nu nog even staan. Kijken de 1e 2 weken van september nog aan, anders gaat ie ook wegquote:Op donderdag 19 augustus 2021 08:23 schreef Nijna het volgende:
[..]
Wij overwegen ook om de boel maar leeg te laten lopen... Maar ook wel wat twijfel, want dan zal je zien dat het net wel weer warm wordt...![]()
Wat is wijsheid... we wachten in elk geval maar tot het gewoon droog is overdag, zodat we dat ding kunnen laten drogen in de tuin, want daar heb ik binnen geen plek voor.
Nee dat leek me niet goed omdat thet chloorniveau toch al hoger is dan het zou moeten zijn door de drijver er steeds in hebben ivm die alg.quote:
In die val trap ik ook elk jaar weer... Dit jaar 3 lange broeken mee pp, 2 longsleeves en 1 dikke trui. Oudste liet die dikke trui in een café liggen (paar dagen later toch nog kunnen ophalen, dat viel weer mee). Broeken werden enorm modderig en na het wassen duurde het 4 dagen voor het droog was (op dag 1 was het zonnig en 21 graden, maar aan het eind van de dag waren vooral de banden nog erg nat. In de tent verder uitgehangen ivm regen, maar toen duurde het nog 3 dagen voor alles écht droog was)quote:Op donderdag 19 augustus 2021 07:59 schreef Clubsoda het volgende:
Wij zijn nu in Nederland op vakantie (ook niet in een tent, dat is een principekwestie), maar het valt best mee vind ikVrijdag en dit weekend was het heerlijk weer en hebben we zelfs in het meertje hier gezwommen. Dinsdagmiddag heeft het wel gehoost dus dat was een prima middag om films te kijken en een escape room spelen. En verder hebben we droog kunnen wandelen, hardlopen, fietsen en koffiedrinken op een terrasje. Wij gingen vroeger vrijwel altijd in de bergen op vakantie waar het weer soms ook opeens omslaat, tot aan nachtvorst aan toe
Ik associeer zomervakantie daarom sowieso wel met eindeloos binnen spelletjes doen, in de regen met je korte broeken en gekke kleren omdat je tóch te weinig warms mee had
Haha, ik heb om dezelfde reden een foeilelijke Efteling-hoodiequote:Op donderdag 19 augustus 2021 08:58 schreef Phaidra het volgende:
Maar hey, we hebben nu wel kekke Franse hoodies.
Deze zijn niet eens zo heel lelijk. Fel kleurtje met 39 erop, het nr. van het departement waar we waren. Voor locals heel duidelijk toeristentruien, maar thuis nog redelijk neutraalquote:Op donderdag 19 augustus 2021 09:04 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Haha, ik heb om dezelfde reden een foeilelijke Efteling-hoodie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
quote:Op donderdag 19 augustus 2021 09:13 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Deze zijn niet eens zo heel lelijk. Fel kleurtje met 39 erop, het nr. van het departement waar we waren. Voor locals heel duidelijk toeristentruien, maar thuis nog redelijk neutraal.
Oh, die zijn goed te doen ja, zeker voor kinderen. Leuk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
https://www.facebook.com/groups/128554284426560/?ref=sharequote:Op donderdag 19 augustus 2021 08:55 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nee dat leek me niet goed omdat thet chloorniveau toch al hoger is dan het zou moeten zijn door de drijver er steeds in hebben ivm die alg.
Niet handig?
Dit vond ik zo vreselijk van met de tent naar Engeland een aantal jaar geleden. Alles was klam en je handdoek werd niet meer droog. Sindsdien nemen we de vouwwagen alleen mee naar zonnige oorden en huren we een huisje in gebieden waar het weer wat onvoorspelbaarder is. Eisen, I haz themquote:Op donderdag 19 augustus 2021 08:58 schreef Phaidra het volgende:
[..]
In die val trap ik ook elk jaar weer... Dit jaar 3 lange broeken mee pp, 2 longsleeves en 1 dikke trui. Oudste liet die dikke trui in een café liggen (paar dagen later toch nog kunnen ophalen, dat viel weer mee). Broeken werden enorm modderig en na het wassen duurde het 4 dagen voor het droog was (op dag 1 was het zonnig en 21 graden, maar aan het eind van de dag waren vooral de banden nog erg nat. In de tent verder uitgehangen ivm regen, maar toen duurde het nog 3 dagen voor alles écht droog was). Maar hey, we hebben nu wel kekke Franse hoodies
.
quote:Op donderdag 19 augustus 2021 08:58 schreef Phaidra het volgende:
[..]
In die val trap ik ook elk jaar weer... Dit jaar 3 lange broeken mee pp, 2 longsleeves en 1 dikke trui. Oudste liet die dikke trui in een café liggen (paar dagen later toch nog kunnen ophalen, dat viel weer mee). Broeken werden enorm modderig en na het wassen duurde het 4 dagen voor het droog was (op dag 1 was het zonnig en 21 graden, maar aan het eind van de dag waren vooral de banden nog erg nat. In de tent verder uitgehangen ivm regen, maar toen duurde het nog 3 dagen voor alles écht droog was). Maar hey, we hebben nu wel kekke Franse hoodies
.
Hij werd in het Filmhuis gedraaid hier en ik zag bij toeval de aankondiging.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 10:42 schreef lunapuella het volgende:
Die film wil ik ook nog zien @:BE ! Helaas draait 'ie hier niet in de buurt.
En sowieso het Verenigd Koninkrijk
Lief en ik zijn een keer met mijn zus en zwager naar het peak district geweest voor een lang weekend wandelen (pre-kinderen). Echt heel mooi inderdaad! En dan lekker eind van de dag in de pub genieten van drank en pub-foodquote:Op donderdag 19 augustus 2021 10:39 schreef BE het volgende:
Ik heb vorige week een prachtige film gezien waarin de hoofdrolspelers met een camper door het noorden van Engeland reden. Dat wil ik nu heel graag gaan doen in de herfstvakantie. Eens kijken of dat haalbaar is.
Ik heb in ‘96 een half jaar stage gelopen in Bradford (Yorkshire) en heb toen zulke mooie trips gemaakt met de hikingclub. Ben er nooit meer teruggeweest ‘want het weer’ maar zou het zo graag een keer doen. Met een camper lijkt me dan ideaal.
Dit was de film overigens:
Over een stel waarvan een van de partners aan dementie lijdt. Prachtig acteerwerk. En sowieso natuurlijk Colin Firth![]()
Wij hadden dit jaar alleen maar microvezelhanddoeken mee (deze). Dat was echt een gouden zet. Waar verder alles dagen nat bleef, droogden deze handdoeken wel gewoon in een uurtje of 2-3 op. En het feit dat ze véél compacter zijn om mee te nemen is sowieso win.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 09:51 schreef laziness het volgende:
[..]
Dit vond ik zo vreselijk van met de tent naar Engeland een aantal jaar geleden. Alles was klam en je handdoek werd niet meer droog. Sindsdien nemen we de vouwwagen alleen mee naar zonnige oorden en huren we een huisje in gebieden waar het weer wat onvoorspelbaarder is. Eisen, I haz them
Oh, klinkt goed, ga ik opzoeken!quote:Op donderdag 19 augustus 2021 10:39 schreef BE het volgende:
Ik heb vorige week een prachtige film gezien waarin de hoofdrolspelers met een camper door het noorden van Engeland reden. Dat wil ik nu heel graag gaan doen in de herfstvakantie. Eens kijken of dat haalbaar is.
Ik heb in ‘96 een half jaar stage gelopen in Bradford (Yorkshire) en heb toen zulke mooie trips gemaakt met de hikingclub. Ben er nooit meer teruggeweest ‘want het weer’ maar zou het zo graag een keer doen. Met een camper lijkt me dan ideaal.
Dit was de film overigens:
Over een stel waarvan een van de partners aan dementie lijdt. Prachtig acteerwerk. En sowieso natuurlijk Colin Firth![]()
Oh wauw, fantastisch!quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:04 schreef Clubsoda het volgende:
Ik spam nog even onze vakantiebestemming van twee en drie jaar geleden in de Cotswolds: https://heathfarm.com/ Vorig jaar was het wat onduidelijk allemaal met Brexit dus toen durfden we niet aan maar ik was er rustig nog een keer heen gegaan.
Prachtige appartementen, brandschoon, kindvriendelijk en superlieve mensen en de omgeving is zo mooi. Wij gingen met de nachtboot van HvH naar Harwich.
Daar gaan wij hopelijk volgend jaar naartoe! (We hadden het al geboekt voor vorig jaar, ging niet door, boeking doorgeschoven naar dit jaar, ging weer niet door, nu op hoop van zegen nog eens doorgeschoven naar 2022.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:04 schreef Clubsoda het volgende:
Ik spam nog even onze vakantiebestemming van twee en drie jaar geleden in de Cotswolds: https://heathfarm.com/ Vorig jaar was het wat onduidelijk allemaal met Brexit dus toen durfden we niet aan maar ik was er rustig nog een keer heen gegaan.
Prachtige appartementen, brandschoon, kindvriendelijk en superlieve mensen en de omgeving is zo mooi. Wij gingen met de nachtboot van HvH naar Harwich.
Ik vroeg me het inderdaad al af, of jullie erheen zijn gegaan. Ik herinnerde me dat je geboekt had. Ik zal even nadenken over tips! Ze hebben sowieso een boel op hun site staan.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:28 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Daar gaan wij hopelijk volgend jaar naartoe! (We hadden het al geboekt voor vorig jaar, ging niet door, boeking doorgeschoven naar dit jaar, ging weer niet door, nu op hoop van zegen nog eens doorgeschoven naar 2022.)
Dus verdere tips voor de omgeving zijn welkom!
Dat viel me echt mee. Lekker de nachtboot, dan kun je in de ochtend vroeg de boot af en starten met rijden als het nog rustig op de weg is. Maar wel genoeg verkeer die met je meerijdt zodat je op de goede helft blijft.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:29 schreef lunapuella het volgende:
Ik sla alle tips even op, ik zou heel graag eens naar de UK gaan met de kinderen. Onze huwelijksreis ging (bijna 10 jaar geleden) ook naar het Lake District.
Alleen de logistiek schrikt me nog een beetje af, met de boot en heuvels en links rijden...
quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:34 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Dat viel me echt mee. Lekker de nachtboot, dan kun je in de ochtend vroeg de boot af en starten met rijden als het nog rustig op de weg is. Maar wel genoeg verkeer die met je meerijdt zodat je op de goede helft blijft.
Dat links rijden wendde echt heel snel bij mij.
Alleen een stukje Birmingham op de terugweg ging niet zo lekker. Maar dat was spitstijd, een afslag en vrachtwagens om me heen.
Ik nam toen ik terug in NL was op dag 2 nog bijna de rotonde verkeerd
De bijrijder zat hier ook weleens te piepen om smalle weggetjes.. Je bent zo gewend dat je aan de buitenkant zit en nu zit je opeens bijna op de middenlijn, zonder stuur in je handenquote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:36 schreef Clubsoda het volgende:
[..]viel ons ook erg mee. Het helpt als de bijrijder meedenkt, wij riepen dan steeds tegen elkaar bij linksaf slaan: 'kleine bocht!'
Naast wat ze op hun site aan plaatsjes noemen (waarvan Bourton-on-the-Water onze favoriet was), zou ik nog zeggen Upper and Lower Slaughter. Farmers Market in Stroud.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:28 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Daar gaan wij hopelijk volgend jaar naartoe! (We hadden het al geboekt voor vorig jaar, ging niet door, boeking doorgeschoven naar dit jaar, ging weer niet door, nu op hoop van zegen nog eens doorgeschoven naar 2022.)
Dus verdere tips voor de omgeving zijn welkom!
Wij hebben in Devon wel echt hele smalle weggetjes gehad en al die hoge heggen, ideaal is het niet maar het heeft wat kneuterigers en het voelt heel erg Hyacint Bouquet vond ikquote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:46 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
De bijrijder zat hier ook weleens te piepen om smalle weggetjes.. Je bent zo gewend dat je aan de buitenkant zit en nu zit je opeens bijna op de middenlijn, zonder stuur in je handen
Jurrassic Coast was ook zo mooi! Het eerste jaar waren we op de terugweg drie nachten in Londenquote:Op donderdag 19 augustus 2021 12:07 schreef laziness het volgende:
Cotswolds, Cornwall, Jurassic Coast, Kent, we vonden het allemaal prachtig. Na 1x tent zijn we ook overgestapt op cottages al dan niet op een farm.
Ik heb nu Yorkshire en Lake District nog op mijn lijstje staan.
Bij mij gymt de ene in een korte broek en de ander in een korte legging en voor als het koud is een jogging broek en dan gewoon een t-shirt.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 13:50 schreef Cathmar het volgende:
Sport of school.. wat hebben meiden aan?Middelbaar en basis. Legging of korte broek? Ik lig er uit.
Bij ons gymmen ze over het algemeen in de gymzaal met korte broek. Dat is basisschool, geen idee hoe het er op het middelbaar aan toegaat tegenwoordigquote:Op donderdag 19 augustus 2021 13:50 schreef Cathmar het volgende:
Sport of school.. wat hebben meiden aan?Middelbaar en basis. Legging of korte broek? Ik lig er uit.
Zweden saai? Nee joh!quote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:13 schreef laziness het volgende:
Klinkt heerlijk @:exode. Ik hoor graag wat er allemaal te doen is in Zweden. Mijn man houdt de boot altijd af omdat het hem een beetje saai lijkt daar![]()
Ik ben zelf vroeger ooit eens geweest maar dat was veel hoger (en daarmee een pokke end rijden)
Wij hebben de Decathlon handdoeken dit jaar op vakantie gekocht nadat ik al onze badhanddoeken en normale douchehanddoelen op dag 2 van de vakantie al had gebruikt om onze auto te beschermen tegen een hagelstorm from hell.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 10:58 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wij hadden dit jaar alleen maar microvezelhanddoeken mee (deze). Dat was echt een gouden zet. Waar verder alles dagen nat bleef, droogden deze handdoeken wel gewoon in een uurtje of 2-3 op. En het feit dat ze véél compacter zijn om mee te nemen is sowieso win.
En verder eens. Kamperen is leuk, als de omstandigheden goed zijn.
Iets vaker hoor, maar veel minder vaak dan voorgaande jaren. Ik heb echt vakanties gehad waarbij ik een uur per dag werkte.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 16:37 schreef hilliebillie het volgende:
Ik vind ze fijn om mee te nemen die decathlon handdoeken en inderdaad snel droog.. maar jezelf er mee afdrogen vind ik stiekem echt een crime..
Exode, wat klinkt het als een heerlijke vakantie die jullie gehad hebben!
Jammer van het werk dat nog een keertje tussendoor kwam, maar gelukkig maar 1 keer
Gymjuf hierquote:Op donderdag 19 augustus 2021 13:50 schreef Cathmar het volgende:
Niemand zien lopen met 7 naakthonden?quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 17:09 schreef lily het volgende:
Vandaag dagje Maastricht incl museum. Om de hoek van mijn oude werkplek vroeger.
Thuiswedstrijd natuurlijk wel (althans, we wonen 20 km verderop), maar heerlijk om er weer te zijn. Het was lekker druk, veel vertier. Wat is het toch een prachtige stad
Lokale ijssalon?quote:Op zondag 22 augustus 2021 17:51 schreef Cathmar het volgende:
Hoi hoi ik heb weer een vraag ladies. Heel random. Maar enig idee waar ik mint/ mint choc chip ijs kan kopen? Mijn dochters favoriet en ik had haar een bak beloofd als ze een week niet zou nagelbijten. Maar nu kan ik het nergens vinden…
In Nederland wordt het eerder verkocht als After Eight ijs, zoals hier: https://www.gebogelato.nl/artikel/after-eight-5-5l/quote:Op zondag 22 augustus 2021 17:51 schreef Cathmar het volgende:
Hoi hoi ik heb weer een vraag ladies. Heel random. Maar enig idee waar ik mint/ mint choc chip ijs kan kopen? Mijn dochters favoriet en ik had haar een bak beloofd als ze een week niet zou nagelbijten. Maar nu kan ik het nergens vinden…
Wonen jullie al in NL dan?quote:Op zondag 22 augustus 2021 18:47 schreef Cathmar het volgende:
Top!
Ik kom er wel uit. Alleen minder makkelijk dan in Spanje.
Welkom terug! Dat is vast even wennen aan het klimaat in NL, zelfs voor ons Nederlanders valt deze zomer toch wel ietwat tegen.quote:Op zondag 22 augustus 2021 19:50 schreef Cathmar het volgende:
Ja! Al weer een maand!
Bizar snel gaat dat. Voelt nog steeds als vakantie. Maar ze hebben dan ook nog twee weken vrij.
9 weken? Als je buiten kijkt is de herfstvakantie allang gaande.quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:31 schreef twist02 het volgende:
Hier zit het er helaas ook weer op ja, na 2 weken vakantie (kinderen hebben nog wel 2 weken te gaan); morgen weer aan de slag...
Maar: nog maar 9 weken tot de herfstvakantie zag ik vandaag
Eindelijk weer eens begonnen met lezen en al 3,5 boek verslonden, heerlijk!
Wow, gaat snel inderdaad! Hoop dat jullie je draai al hebben gevonden of snel gaan vindenquote:Op zondag 22 augustus 2021 19:50 schreef Cathmar het volgende:
Ja! Al weer een maand!
Bizar snel gaat dat. Voelt nog steeds als vakantie. Maar ze hebben dan ook nog twee weken vrij.
Komt vast goedquote:Op zondag 22 augustus 2021 20:36 schreef vencodark het volgende:
[..]
9 weken? Als je buiten kijkt is de herfstvakantie allang gaande.![]()
Morgen naar Blijdorp!![]()
Ik ga vast onrustig slapen want we moeten er 9:00-9:15 al zijn en we vertrekken vanuit Zeeland en ik ben een beetje ‘gespannen’ om tijdens de spits rond Rotterdam te rijden.![]()
Wat tof!quote:Op zondag 22 augustus 2021 21:29 schreef oh-oh het volgende:
@:Cathmar vinden de kinderen het fijn weer in NL te zijn of valt het tegen?
Hier is er een wonder geschied, mijn opvanghond mag bij mijn zus en haar gezin op proef.
Mijn neefje was echt smoorverliefd op het beestje en heeft haar met zijn mooie blauwe ogen lopen pitchen bij zijn moeder die geen dieren wil. En wij verwachtten allemaal een genadeloze nee, maar na wat vragen en het afspreken van een proefperiode was het antwoord dat ze geen bezwaar zag als hun vader ook ja zou zeggen![]()
Ik hoop echt dat die kids hun stinkende best gaan doen. Want het zou echt het perfecte huisje voor het hondje zijn!
Geen kinderenquote:Op zondag 22 augustus 2021 22:13 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:vencodark veel plezier in Blijdorp.
@:oh-oh dat wordt heel hard hopen voor je neefje én voor de hond in kwestie dat de proefperiode bevalt. Wel gaaf dat er toch een opening is in plaats van direct een keiharde nee.
Ik draaide vandaag even het overzicht voor trainingen/wedstrijden van sportclubs en scoutingopkomsten voor komende periode in elkaar. Met 2 sporten per kind is het best een goed gevuld schema geworden waarbij we 6 dagen per week één of meerdere kinderen hebben die naar een clubje/training moeten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |